abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144422482
Antwoorden voor Kris

Op 6 september werd gemeld dat de nieuw gevonden botresten van Lisanne Froon zijn.
Temperatuurdata van de camera (met dank aan Perico)
(nl) Maandag 8 september volgt een nieuwe update over de zaak
(es) Op 2 april om 10:53 is een oproep gedaan met Kris' iPhone
Nieuwe foto's (eind aug 2014):
Vóór de Mirador:

IMG_491: 01/04 ; 12:03:08 - IMG_493: 01/04 ; 12:42:25
Op de Mirador:

IMG_499: 01/04 ; 13:01:44 - IMG_500: 01/04 ; 13:01:50 - IMG_XXX: 01/04 ; ~13:00
Achter de Mirador:

IMG_505: 01/04 ; 13:20:33 - IMG_507: 01/04 ; 13:54:50 - IMG_508: 01/04 ; 13:54:58
's nachts, een week na verdwijning:

IMG_542: 08/04 ; 01:38:12 - IMG_550: 08/04 ; 01:39:54

• Arrocha is met zijn team teruggekomen uit het gebied. Voor hem is het voor 85% zeker dat Kris en Lisanne niet verdwaald kunnen zijn, en hij denkt dat er een derde partij betrokken is bij hun dood. Hij doet opnieuw een beroep op het Nederlandse OM om de telefoongegevens over te dragen.

• Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum: deel 1 - deel 2 - deel 3 - deel 4 - deel 5
Belgegevens telefoon :

quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 13:27 schreef Stupidisco het volgende:
Snelle vertaling van de telefoongegevens. Mogelijke fouten in de vertaling hoor ik graag.

1 april
16:39 - noodoproep 112 (= iPhone Kris)
16:51 - 112 oproep in het belregister. (= Samsung Lisanne)

2 april
06:58 - 112 oproep in het belregister. Telefoon na 36 sec. uitgeschakeld. (= Samsung Lisanne)
08:14 - foto van het telefoonscherm (= iPhone Kris)
10:53 - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. (= Samsung Lisanne)
13:56 - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. Mogelijk verbinding met netwerk (??) (= Samsung Lisanne)

3 april
09:32 - stroom vd telefoon ingeschakeld (= iPhone Kris)
09:33 - oproep naar 911 (= iPhone Kris)
13:50 - telefoon aangezet. Geen oproepen. Na 50 sec. telefoon uitgezet. (= Samsung Lisanne)
16:00 - telefoon is actief/aan (?) (= iPhone Kris)
16:19 - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan). (= Samsung Lisanne)

4 april
10:16 - telefoon aan en weer uitgezet (= iPhone Kris)
13:42 - telefoon uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
Telefoon Lisanne blijft uit.

5 april
04:50 - telefoon aangezet en meteen weer uitgezet. (= Samsung Lisanne)
05:00 - batterij van de telefoon is op (= Samsung Lisanne)
10:50 - telefoon aangezet (= iPhone Kris)
10:51 - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
13:37 - telefoon aan/uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)

6 april
10:26 - telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
10:27 - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
13:37 - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:38 - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)

11 april
10:51 - telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
11:56 - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)

Schijnt een raar patroon te vertonen van beltijden/telefoongebruik, namelijk iedere dag op bepaalde tijdstippen:

quote:
Even een overzicht gemaakt op basis van enkel de tijdstippen:

04:50 - 5 april - telefoon aangezet en meteen weer uitgezet. (= Samsung Lisanne)
05:00 - 5 april - batterij van de telefoon is op (= Samsung Lisanne)
06:58 - 2 april - 112 oproep in het belregister. Telefoon na 36 sec. uitgeschakeld. (= Samsung Lisanne)
08:14 - 2 april - foto van het telefoonscherm (= iPhone Kris)

09:32 - 3 april - stroom vd telefoon ingeschakeld (= iPhone Kris)
09:33 - 3 april - oproep naar 911 (= iPhone Kris)

10:16 - 4 april - telefoon aan en weer uitgezet (= iPhone Kris)
10:26 - 6 april - telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
10:27 - 6 april - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
10:50 - 5 april - telefoon aangezet (= iPhone Kris)
10:51 - 5 april - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
10:51 - 11 april- telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
10:53 - 2 april - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. (= Samsung Lisanne)

11:56 - 11 april- telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)

13:37 - 5 april - telefoon aan/uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:37 - 6 april - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:38 - 6 april - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
13:42 - 4 april - telefoon uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:50 - 3 april - telefoon aangezet. Geen oproepen. Na 50 sec. telefoon uitgezet. (= Samsung Lisanne)
13:56 - 2 april - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. Mogelijk verbinding met netwerk (??) (= Samsung Lisanne)

16:00 - 3 april - telefoon is actief/aan (?) (= iPhone Kris)
16:19 - 3 april - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan). (= Samsung Lisanne)
16:39 - 1 april - noodoproep 112 (= iPhone Kris)
16:51 - 1 april - 112 oproep in het belregister. (= Samsung Lisanne)

Het tijdblok tussen 10:16 tot 10:53 uur en die van van 13:37 tot 13:56 uur zijn enigszins opvallend.

Antwoorden voor Kris door Answers for Kris

Uitgebreide video door de ouders van Kris

Geupdate inventory:

Directe link naar kaart met vondsten en El Pianista in Google Maps

De coordinaten van de locaties van de vondsten (bij benadering, precieze locaties zijn niet gepubliceerd):
bronnen: Kaart KingRoad op Websleuths, gecheckt met Baru (ex-gids) en Feliciano (huidige gids)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 27-08
op basis van video EénVandaag, zie hieronder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn (kort): - bron: Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag
SPOILER
Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:
SPOILER
Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:
SPOILER
Kaarten en luchtfoto's:
SPOILER
Vondsten Lisanne en Kris:
SPOILER
Algemene foto's:
SPOILER
Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:
SPOILER
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Flora, fauna, klimaat, zon en maan:
SPOILER
Informatie op video:
SPOILER
Nieuwslinks & ouder nieuws:
SPOILER
Andere vermissingen in het gebied:
SPOILER
Berovingen in het gebied rond Boquete:
SPOILER
Lonely Planet-beschrijving El Pianista:
SPOILER
Interessante docu over verdwalen in de jungle:
SPOILER

Laatst bekende foto van Lisanne Froon met uitzicht op de vulkaan (Volcán Barú) vanaf de Mirador, genomen op 1 april 2014 @ 13:01:50

Laatst bekende foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 @ 13:54:58 - 04-08
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_144422522
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 13:34 schreef Gems het volgende:
Ik denk niet dat zij rationeel konden handelen maar al de eerste avond in blinde paniek waren.
Paniek is een kort durende gemoedstoestand waarin iemand niet meer logisch kan handelen. Dat duurt echter slechts 1 1/2 uur maximaal en zeker geen 11 dagen.
pi_144422533
Deze foto mag ook wel in de OP

pi_144422552
Alweer een OP van Stacey? Zit je er op te wachten of zo? Kan je dan een keer die OP wat inkorten door de nieuwe info in spoilers te schuiven?
pi_144422622
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:30 schreef Ouder1 het volgende:
Alweer een OP van Stacey? Zit je er op te wachten of zo? Kan je dan een keer die OP wat inkorten door de nieuwe info in spoilers te schuiven?
wat moet er uit dan ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_144422632
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is eigenlijk een heel bekend probleem uit de statistiek: mensen verwachten intuitief dat willekeurige gegevens gelijkmatig / homogeen verdeeld zijn. In de praktijk is dat helemaal niet zo.

Als ik twintig van dit soort schema's maak zou het zelfs heel erg vreemd zijn als je daar geen patronen in zou zien, ook als die er eigenlijk niet zijn.

Los daarvan, mensen zijn slechte randomgenerators. Als ik jou vraag om 23 tijdstippen willekeurig aan te wijzen zul je daar nog veel meer patroon in zien dan in willekeurige tijdstippen.

Hoe dan ook... er kan eenvoudig niets uit worden afgeleid. Zoeken naar patronen daarin is niet veel zinvoller dan zoeken naar gezichten in wolken.
Het is natuurlijk niet zo dat een patroon niet kan bestaan. Als ik iedere morgen rond dezelfde tijd opsta en mijn telefoon aanzet, behalve op vrijdag, (omdat ik dan vrij ben), en je zet dit in een grafiek, en je vraagt aan iemand: Waarom wordt elke dag de telefoon rond 7:00 uur aangezet, en op vrijdag rond 10:00? Dan kan iemand daar natuurlijk correct op concluderen dat ik rond dat tijdstip opsta, en op vrijdag vrij ben. De waarheid is dan aan hand van een schema benoemd (hoewel nog niet bevestigd).

Het is dus wel degelijk mogelijk om conclusies te trekken uit data dat door menselijk handelen wordt gegenereerd. Of de conclusie ook de waarheid is, is een tweede. Wolken worden niet door menselijk handelen gegeneerd dus die vergelijking gaat niet op.

[ Bericht 1% gewijzigd door Geruisloos op 11-09-2014 15:37:32 ]
pi_144422646
quote:
Ik denk niet dat zij rationeel konden handelen maar al de eerste avond in blinde paniek waren.
Paniek is een kort durende gemoedstoestand waarin iemand niet meer logisch kan handelen. Dat duurt echter slechts 1 1/2 uur maximaal en zeker geen 11 dagen.
quote:
op het einde nog een wat langere stuiptrekking gaf om er daarna definitief mee op te houden.
Nu ben ik geen techneut maar het lijkt mij vreemd dat een batterij die eerst steeds maar heel kort werkt opeens langer gaat werken.
pi_144422660
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:32 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

wat moet er uit dan ?
Al die telefoon dingen kunnen samen in één spoiler.
pi_144422687
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:29 schreef Eyip het volgende:

[ afbeelding ]
Heb je mijn verzoek nog meegekregen? De OP is overvol.
pi_144422706
Stacey, wat ben je toch een lapohunter :')
pi_144422736
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Al die telefoon dingen kunnen samen in één spoiler.
dat kan Lavenderr beter doen dan ,geen idee hoe dat moet :7
pi_144422742
Sendero El Pianista wordt opgenomen in de Vuelta de Panama:

Ik vind dat het pad hier onduidelijk is... zouden die mensen niet hier linksaf in de struiken moeten verdwijnen?

pi_144422768
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:35 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dat kan Lavenderr beter doen dan ,geen idee hoe dat moet :7
Jij hebt het te druk met lapojagen idd.
pi_144422800
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jij hebt het te druk met lapojagen idd.
Ik vind dat obsessieve gedrag om niemand anders de OP te gunnen zo langzamerhand wel zum kotzen.
pi_144422811
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:32 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet zo dat een patroon niet kan bestaan. Als ik iedere morgen rond dezelfde tijd opsta en mijn telefoon aanzet, behalve op vrijdag, (omdat ik dan vrij ben), en je zet dit in een grafiek, en je vraagt aan iemand: Waarom wordt elke dag de telefoon rond 7:00 uur aangezet, en op vrijdag rond 10:00? Dan kan iemand daar natuurlijk correct op concluderen dat ik rond dat tijdstip opsta, en op vrijdag vrij ben. De waarheid is dan aan hand van een schema benoemd (hoewel nog niet bevestigd).
Zulke patronen kunnen verband houden met andere leefpatronen, maar dat hoeft zeker niet zo te zijn.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:32 schreef Geruisloos het volgende:

Het is dus wel degelijk mogelijk om conclusies te trekken uit data dat door menselijk handelen wordt gegenereerd. Wolken worden niet door menselijk handelen gegeneerd dus die vergelijking gaat niet op.
Ik heb je er nu bij verteld dat mijn schema het resultaat is van een randomgenerator. Had ik dat er niet bij verteld dan zou jij het verschil echt niet zien, dus gaat de vergelijking uitstekend op.

Mensen zien altijd en overal patronen in. Soms zijn het echte patronen, soms ook niet. Als je denkt een patroon te zien maar er verder niets over weet kun je niet vaststellen of het wel echt een patroon is. Zo is dat ook onmogelijk voor het vermeende patroon in de belactiviteiten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144422814
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee. Hoe meer hoe beter voor degene die zich wil inlezen.
pi_144422891
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik vind dat obsessieve gedrag om niemand anders de OP te gunnen zo langzamerhand wel zum kotzen.
Het is op zijn minst een beetje sneu, dat ben ik met je eens. Heb ook al meerdere malen hier gevraagd om dat niet te doen maar ik denk dat daar overheen gelezen is :+ .
pi_144422949
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:36 schreef Perico het volgende:
Sendero El Pianista wordt opgenomen in de Vuelta de Panama:

[ afbeelding ]

Ik vind dat het pad hier onduidelijk is... zouden die mensen niet hier linksaf in de struiken moeten verdwijnen?

[ afbeelding ]
Is iesie get loost here. Thies ies no sign you return. An tigerts snakes crocodijls. Hamsters are famous eating tourists. \Baru-modus
pi_144423000
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het is op zijn minst een beetje sneu, dat ben ik met je eens. Heb ook al meerdere malen hier gevraagd om dat niet te doen maar ik denk dat daar overheen gelezen is :+ .
Ik denk dat Stacey het heel bewust doet. Haar lapohunten is namelijk ontstaan nadat er op gewezen is dat degene die de lapo had het nieuwe deel mocht openen. Voorheen kaapte ze de OP, nu houdt ze zich aan de regel door de lapo te kapen. Triest, arrogant en kinderachtig.
pi_144423096
:N
pi_144423223
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zulke patronen kunnen verband houden met andere leefpatronen, maar dat hoeft zeker niet zo te zijn.

[..]

Ik heb je er nu bij verteld dat mijn schema het resultaat is van een randomgenerator. Had ik dat er niet bij verteld dan zou jij het verschil echt niet zien, dus gaat de vergelijking uitstekend op.

Mensen zien altijd en overal patronen in. Soms zijn het echte patronen, soms ook niet. Als je denkt een patroon te zien maar er verder niets over weet kun je niet vaststellen of het wel echt een patroon is. Zo is dat ook onmogelijk voor het vermeende patroon in de belactiviteiten.
En dat is dus het mooie van het schema. Het staat vol met andere informatie om vast te kunnen stellen of het inderdaad een écht patroon is. Ik heb je net aangegeven dat de waarheid aan hand van pure data (gegeneerd door menselijk handelen) benoemd kan worden. Dat is dus wat we hier proberen te doen. Bovendien wordt het schema steeds aangevuld met meer informatie.

Stel ik geef jou deze info:

Je wordt wakker, telefoon zet je aan om:

?:01
?:13
?:02
?:04

Ik moet nu gaan bepalen wat hier gebeurd.

? weet ik niet maar is altijd gelijk. Lastig te zeggen wat hier gebeurd als je ? niet weet. Maar als ik weet dat zonsopkomst exact 1 uur voor ? is , dan kan ik al veel meer zeggen en waarschijnlijk de waarheid benoemen (je wordt op dat moment wakker), zonder dat ik alle data hebt.

Dat is wat we doen. We denken een patroon te zien, en proberen daar informatie aan toe te voegen om de mogelijke waarheid te benoemen. Het patroon volledig links laten liggen als een wolk met gezicht is dan niet erg slim.

Dus heb je extra info wat in de tijdlijn past, laat het weten! :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Geruisloos op 11-09-2014 16:06:44 ]
pi_144423329
Kan iemand mij uitleggen waarom er op 1 april maar 1 keer is gebeld met de Iphone van Kris en maar 1 keer met de Samsung van Lisanne?

Er is een panieksituatie om wat voor reden dan ook.

Het is 16.39 dus[b] het is nog licht en stel ze zouden op dat moment verdwaald zijn dan konden ze tot dat het donker was nog bijna 2 uur doorlopen.[/b]

Het is voor mij onverklaarbaar dat ze 2 uur na 16.39 niet nog even 1 keertje geprobeerd hebben om te kijken of ze heeel misschien wel contact konden krijgen op dat moment.

Ik heb het er dan nog niet eens over naar huis bellen enz wat dat is idd nog niet bekend.
Nee ik bedoel "gewoon" naar 112 of 911.

Verder is het raar dat er 12 minuten tussen de noodoproepen zit.

Als ik samen met een vriend in paniek ben en ik bel 112 en het lukt mij niet dan gaat die vriend gelijk ook proberen te bellen.
Dan ga je niet 12 minuten wachten
pi_144423401
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:50 schreef Geruisloos het volgende:
We denken een patroon te zien, en proberen daar informatie aan toe te voegen om de mogelijke waarheid te benoemen. Het patroon volledig links laten liggen als een wolk met gezicht is dan niet erg slim.
Ik wijs er slechts op dat als je je niet voldoende bewust bent van de overactieve menselijke patroonherkenning dat je overal monsters van Loch Ness ziet. ;)

Voor het moment is het mij echt een volslagen raadsel a) of er wel een patroon is in het belschema, en b) waar dat dan op zou duiden.

Natuurlijk kan ik daar ook wel wat voor bedenken / uit mijn duim zuigen, maar dat lijkt me ook niet slim.
pi_144423434
quote:
Verder is het raar dat er 12 minuten tussen de noodoproepen zit.

Als ik samen met een vriend in paniek ben en ik bel 112 en het lukt mij niet dan gaat die vriend gelijk ook proberen te bellen.
Misschien twaalf minuten gelopen. Ik vind het ook raar.
pi_144423529
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:56 schreef Deiner het volgende:

[..]

ongeval:
12 minuten teruglopen en dan in paniek nog eens met een andere telefoon bellen.

misdrijf:
12 minuten vluchten, bellen, en dan alsnog ook gestopt worden door de dader.

verdwaling:
12 minuten etc etc....
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_144423547
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik wijs er slechts op dat als je je niet voldoende bewust bent van de overactieve menselijke patroonherkenning dat je overal monsters van Loch Ness ziet. ;)

Voor het moment is het mij echt een volslagen raadsel a) of er wel een patroon is in het belschema, en b) waar dat dan op zou duiden.

Natuurlijk kan ik daar ook wel wat voor bedenken / uit mijn duim zuigen, maar dat lijkt me ook niet slim.
Gedeeltelijk mee eens. Er dient wel ruimte te zijn om dit soort vragen te kunnen stellen en hier serieus op in te gaan. Daarvoor is het schema ook gemaakt.
pi_144423567
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:43 schreef Deiner het volgende:

Is iesie get loost here. Thies ies no sign you return. An tigerts snakes crocodijls. Hamsters are famous eating tourists. \Baru-modus
You are professor of the mountains. I once left my life, step on caterpilario. Lucky I had one life more from Ngaio Bugle medicina woman.

I live in country called Culebra. Everything Culebra. Alto Culebra, Rio Culebra. No danger me, I drive 4x4 over all snakes.
pi_144423595
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:01 schreef Perico het volgende:

[..]

You are professor of the mountains. I once left my life, step on caterpilario. Lucky I had one life more from Ngaio Bugle medicina woman.

I live in country called Culebra. Everything Culebra. Alto Culebra, Rio Culebra. No danger me, I drive 4x4 over all snakes.
Rofl.
pi_144423601
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:56 schreef Deiner het volgende:

[..]

Stel dat het twaalf minuten lopen was om tot een hoger gebied te komen waar kans op bereik groter is? 12 minuten van de plek waar iemand gewond was geraakt?
pi_144423711
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:53 schreef jackie12 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom er op 1 april maar 1 keer is gebeld met de Iphone van Kris en maar 1 keer met de Samsung van Lisanne?

Er is een panieksituatie om wat voor reden dan ook.

...
mee eens, ovet die 12 minuten: wat nu als de een een mobiele in de hand / brokezak had en de ander moest die eerst uit de rugzak wurmen? of eerst hard wegrennen, en dan uit de rugzak halen? of de een is gevallen, bv in een overgroeid ravijn / en de ander moet eerst even zien hoe de situatie er nu precies voor staat, en vragen stellen aan de ander...en die ander kan even niets meer...
pi_144423739
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:02 schreef Eyip het volgende:

[..]

Stel dat het twaalf minuten lopen was om tot een hoger gebied te komen waar kans op bereik groter is? 12 minuten van de plek waar iemand gewond was geraakt?
Moet wel kunnen. Eerst proberen om 16.39, geen bereik. Even rond kijken en andere plek zien waar wellicht meer bereik zou kunnen zijn, en dan daarnaartoe en opnieuw proberen.
pi_144423791
Panama doet er alles aan om hun land en toerisme te beschermen. Als er dus al een afscheidsboodschap is, dan was dit denk ik al wel uitgelekt.

Dat is voor hun alleen maar beter want dan is het inderdaad een verdwaling geweest en zal elke toerist wel een gids nemen in het vervolg.
pi_144423829
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:07 schreef SAJ het volgende:

[..]

Moet wel kunnen. Eerst proberen om 16.39, geen bereik. Even rond kijken en andere plek zien waar wellicht meer bereik zou kunnen zijn, en dan daarnaartoe en opnieuw proberen.
Ja toch? Je gaat op zoek naar het hoogste punt of klimt in een boom (met fatale gevolgen. Valpartij of je komt een slang tegen).

En die plekken afwisselen met elkaar en omdat je de weg niet terug kan vinden, verdwaalt, honger en dorst hebt blijf je in een cirkel dwalen totdat je het begeeft en de natuur de rest met je doet.
pi_144423873
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Speculeren kan inzichten geven, maar liever heb ik op dit moment meer data inderdaad. De tijdlijn bevat nog lang niet alle data die er beschikbaar is. Dus mocht je nog links naar keiharde feiten hebben (liefst met tijdstippen), dan zie ik deze graag voorbij komen. :)

Gezamenlijk komen we er dan wel uit.
pi_144423878
quote:
7s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:00 schreef Eyip het volgende:

[..]

Gedeeltelijk mee eens. Er dient wel ruimte te zijn om dit soort vragen te kunnen stellen en hier serieus op in te gaan. Daarvoor is het schema ook gemaakt.
En natuurlijk is dat een mooi schema, met name de data daarin. Alleen is het schema nogal suggestief ten aanzien van patronen die wat mij betreft helemaal niet evident zijn.

De eerste vraag is: is dit wel een patroon? Door te vragen waar het patroon op kan wijzen is men wat mij betreft al een paar stappen tever doorgeschoten.
pi_144423903
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

En natuurlijk is dat een mooi schema, met name de data daarin. Alleen is het schema nogal suggestief ten aanzien van patronen die wat mij betreft helemaal niet evident zijn.

De eerste vraag is: is dit wel een patroon? Door te vragen waar het patroon op kan wijzen is men wat mij betreft al een paar stappen tever doorgeschoten.
Eens. Ik zal kijken of ik de volgende update neutraler kan maken.
pi_144423945
quote:

[..]

Mee eens. Denk dat het schema gebaseerd moet zijn op waarheden en bronartikelen. Patronen of vraagstellingen dienen hierbij niet aangegeven te worden.
pi_144423996
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:29 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je kan wel meerdere paniekaanvallen op een dag hebben en een hoog stressniveau hebben gedurende de rest van de tijd en je gejaagd voelen.
Dat het wetenschappelijk gezegd wordt dat het max 1,5 uur duurt, zegt niet dat je de rest van de dag helemaal ontspannen en zen bent, weet ik helaas uit persoonlijke ervaring.
pi_144424111
quote:

[..]

Ik ben een leek maar ik vind dat het wel een patroon heeft.

Sochtends opvallend vaak bellen iedere keer tussen 10.15 en 11.00 uur
Smiddags is het nog strakker. Vooral bellen tussen 13.30 en 14.00 uur

Daar hoef je toch geen hoge wiskunde voor geleerd te hebben om dat te kunnen zien?
pi_144424281
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:20 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Daar hoef je toch geen hoge wiskunde voor geleerd te hebben om dat te kunnen zien?
Zelf vind ik het patroon ook erg toevallig, maar ik ben het eens dat in de OP een neutralere versie thuishoort. In het topic kunnen anderen vervolgens het schema met patronen markeren en hierover discussiëren. Als ik van te voren al een patroon vaststel, zie jij wellicht een ander belangrijk gegeven over het hoofd.

In de update zal het worden aangepast.
  donderdag 11 september 2014 @ 16:27:48 #41
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144424380
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

heb je mijn verzoek ook meegekregen?
Dat wordt vakkundig genegeerd door ts?
pi_144424397
quote:

[..]

Je moet wel zo'n beetje een wiskundige / data-analist zijn om te zien dat dat niet noodzakelijk een patroon is.

Zoals gezegd: mensen verwachten dat willekeurige gegevens - dus gegevens zonder patroon - gelijkmatig verdeeld zijn. En dat is eenvoudig niet waar.
  donderdag 11 september 2014 @ 16:34:54 #43
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144424635
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je moet wel zo'n beetje een wiskundige / data-analist zijn om te zien dat dat niet noodzakelijk een patroon is.

Zoals gezegd: mensen verwachten dat willekeurige gegevens - dus gegevens zonder patroon - gelijkmatig verdeeld zijn. En dat is eenvoudig niet waar.
En een gelijkmatige verdeling is ook een patroon :')
pi_144424643
quote:

[..]

Waarom wordt er gebeld tussen die tijd?

Stel je zit vast in een dal of een hele grote kuil, verdwaald met alleen maar oerwoud en om je heen bergen. Dan kies je de veiligste plaats en als de zon dan het hoekje om komt wanneer het weer wat warmer wordt, besluit je om een stuk te gaan lopen naar het hoogste punt. Zodat je daar het meeste kans op bereik hebt.
pi_144424650
SPOILER
pi_144424679
Is er trouwens iets bekend over de nacht temperaturen? Hoe koud moet het wel niet geweest zijn?
pi_144424688
Arrocha planted doubt in saying that, through the analysis of one of the cell phones found on June 14 in Alto Romero, seven phone calls were detected that were made to emergency numbers 911 in Panama and 112 in The Netherlands.

The strange thing, the lawyer told, is that there are records of calls to these two phone lines on 4 and 5 April; and it is not until the 10th of that month that the two numbers appear dialed in the cell call log.

"We presume that the calls made ​​on 4 and 5 April stop because the phones were discharged and it is not until the 10th that another attempt is made," he said.

Were they alive these days, were the ones who made the calls, how and where would they charge the cell phones after April 5? Those are the questions that Arrocha asks himself, but he does not know the answer because he is waiting for the full report that was made of the communication devices and a camera in the hands of the Dutch Forensic Institute (NFI).

bron: post Websleuth thread 5 # 488 vertaling en ZaZara, uit volgend artikel:

http://www.panamaamerica.(...)o-resolvera-el-caso#

mijn gedachten:

over die cell call log: de tiende pas? van de call attempts van 4 en 5 april? ...?

[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 11-09-2014 16:48:28 ]
pi_144424882
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:27 schreef Marrije het volgende:

[..]

heb je mijn verzoek ook meegekregen?
Dat wordt vakkundig genegeerd door ts?
TS negeert wel vaker dingen.

Morgen ga ik de OP spoileren , snoeien en eventueel wat bijzetten.
pi_144424886
en.. kan wat wij zien in het krantenartikel en de excel wel kloppen dan?
plus: de Panamese directeur van 911 zei dat er geeneen inkomende call was gelogged van de dames?

Iemand? Stratotanker?
pi_144424995
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:34 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

En een gelijkmatige verdeling is ook een patroon :')
Precies! ^O^
pi_144425096
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:36 schreef Poekje01 het volgende:
Arrocha planted doubt in saying that, through the analysis of one of the cell phones found on June 14 in Alto Romero, seven phone calls were detected that were made to emergency numbers 911 in Panama and 112 in The Netherlands.

The strange thing, the lawyer told, is that there are records of calls to these two phone lines on 4 and 5 April; and it is not until the 10th of that month that the two numbers appear dialed in the cell call log.

"We presume that the calls made ​​on 4 and 5 April stop because the phones were discharged and it is not until the 10th that another attempt is made," he said.

Were they alive these days, were the ones who made the calls, how and where would they charge the cell phones after April 5? Those are the questions that Arrocha asks himself, but he does not know the answer because he is waiting for the full report that was made of the communication devices and a camera in the hands of the Dutch Forensic Institute (NFI).

bron: post Websleuth thread 5 # 488 ZaZara, uit volgend artikel:

http://www.panamaamerica.(...)o-resolvera-el-caso#

mijn gedachten:

over die cell call log: de tiende pas? van de call attempts van 4 en 5 april? ...?
Die van de 10e staat inderdaad niet in het vrijgegeven overzicht. Dus klopt dat we (nog) niet alle gegevens hebben.
pi_144425114
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
SPOILER
_O-

SPOILER
pi_144425253
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:36 schreef Poekje01 het volgende:
dat verhaal klopt niet met "ons" schema... of het schema klopt niet met het verhaal. :P
pi_144425464
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:36 schreef Eyip het volgende:
Is er trouwens iets bekend over de nacht temperaturen? Hoe koud moet het wel niet geweest zijn?
De Camera sensor wees bij de nachtfoto's op 8 april nog 24 graden aan.. als het echt bar koud was, had de camera ook een lagere waarde gegeven
pi_144425503
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:58 schreef Perico het volgende:

[..]

De Camera sensor wees bij de nachtfoto's op 8 april nog 24 graden aan.. als het echt bar koud was, had de camera ook een lagere waarde gegeven
Bedankt!
pi_144425522
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:15 schreef Eyip het volgende:
Je mag het vinden, je hebt het recht om het te uiten. Het is je plicht om je fatsoen, respect en eerbied daarmee af te wegen. Waar ga je het uiten, tegen wie uit je het en in welk tijdsbestek.
Eyip, ik begrijp niet wat je bedoelt met eerbied.

Wat is er dan precies eervol in deze zaak? Is het een eer zo sterven in de Panamese jungle?

Als ze verdwaald zijn en omgekomen van de honger en dorst - is dat een eer?

Of als ze verkracht en vermoord zijn door een psychopaat - is dat een eer?

Is het respectvol om zonder noemenswaardige voorbereiding, tegen adviezen zonder gids, in strandkleding door de jungle te trekken?

Waar ik wel respect voor kan opbrengen is de vasthoudendheid van de ouders K om achter de waarheid te komen.

Maar eerbied? Nogmaals, ik zie dat niet. Ik heb de indruk dat je deze woorden maar klakkeloos gebruikt zonder dat je zelf precies begrijpt wat je ermee bedoelt.
pi_144425544
quote:
Tropisch gebied, hoge luchtvochtigheid. Dat betekent dat het verschil tussen dag en nacht minimaal is. Hooguit een paar graden.
pi_144425634
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:59 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Wat is er dan precies eervol in deze zaak? Is het een eer zo sterven in de Panamese jungle?

Is het respectvol om zonder noemenswaardige voorbereiding, tegen adviezen zonder gids, in strandkleding door de jungle te trekken?

Waar ik wel respect voor kan opbrengen is de vasthoudendheid van de ouders K om achter de waarheid te komen.

Maar eerbied? Nogmaals, ik zie dat niet. Ik heb de indruk dat je deze woorden maar klakkeloos gebruikt zonder dat je zelf precies begrijpt wat je ermee bedoelt.
Geen zin om hierop te antwoorden. Denk dat je het niet begrijpt en voel er niets voor om het je te uitleggen zodat je het wel begrijpt.
pi_144425735
quote:
15s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:02 schreef Eyip het volgende:

[..]

Geen zin om hierop te antwoorden. Denk dat je het niet begrijpt en voel er niets voor om het je te uitleggen zodat je het wel begrijpt.
Ik begrijp het inderdaad niet en ik denk dat je jezelf ook niet begrijpt.
pi_144425788
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik begrijp het inderdaad niet en ik denk dat je jezelf ook niet begrijpt.
:') :W
pi_144425789
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:00 schreef Molurus het volgende:

[..]

Tropisch gebied, hoge luchtvochtigheid. Dat betekent dat het verschil tussen dag en nacht minimaal is. Hooguit een paar graden.
Ik heb eerder deze week even gezocht naar data, maar nog geen concrete nachttemperaturen van die week kunnen vinden. Als iemand uur op uur data kan vinden, dan zie ik dat graag verschijnen. Het liefst met windsnelheden, neerslag en luchtvochtigheid etc. erbij.

Dan hoeven we hier niet meer te discussiëren of het nu "warm" of "koud". Want de beweringen lopen nogal uiteen.
pi_144425855
Hoe zit het nou met de blauwe schoen van Kris die gevonden is en herkend is door haar ouder terwijl ze bruine aanhad?
pi_144425922
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:29 schreef Eyip het volgende:

[ afbeelding ]
Omdat de potentiële daders erop staan?
pi_144425960
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:06 schreef Geruisloos het volgende:

Ik heb eerder deze week even gezocht naar data, maar nog geen concrete nachttemperaturen van die week kunnen vinden. Als iemand uur op uur data kan vinden, dan zie ik dat graag verschijnen. Het liefst met windsnelheden, neerslag en luchtvochtigheid etc. erbij.

Dan hoeven we hier niet meer te discussiëren of het nu "warm" of "koud". Want de beweringen lopen nogal uiteen.
Complicerende factor is wel de grote hoogte.. Op de top zit je tegen de 2000 meter aan en daal je af naar de rivier zit je toch nog op 700 meter zo ongeveer... dat heeft wel een negatieve invloed op de nachttemperatuur.
pi_144425994
in de nacht van 7 op 8 april .....
http://tonib.smugmug.com/K-en-l/i-5jNDBpL/A
wat zien jullie nu?
pi_144426034
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:00 schreef Molurus het volgende:

[..]

Owh? Er is steeds door de gidsen en ook door Ingrid van de taalschool gezegd dat op die hoogte de temperaturen flink zakken in de nacht. Ook is er vaak mist op die hoogte waardoor het ook kouder is.
pi_144426089
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:14 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Owh? Er is steeds door de gidsen en ook door Ingrid van de taalschool gezegd dat op die hoogte de temperaturen flink zakken in de nacht. Ook is er vaak mist op die hoogte waardoor het ook kouder is.
's nachts ca. 8 graden Celsius werd eerder verteld.
pi_144426116
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:11 schreef Perico het volgende:

[..]

Complicerende factor is wel de grote hoogte.. Op de top zit je tegen de 2000 meter aan en daal je af naar de rivier zit je toch nog op 700 meter zo ongeveer... dat heeft wel een negatieve invloed op de nachttemperatuur.
Kan iemand die beweert dat de cameratemperatuur uit de EXIF data de omgevingstemperatuur aantoont, onderbouwen met feiten dat dit klopt?

Want als we daar vanuit kunnen gaan, dan kunnen we wellicht iets zeggen over de hoogte waarop de camera zich toen bevond als we uit een tweede bron de omgevingstemperaturen kunnen halen.
pi_144426139
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:17 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Kan iemand die beweerd dat de cameratemperatuur uit de EXIF data de omgevingstemperatuur aantoont, onderbouwen met feiten dat dit klopt?

Want als we daar vanuit kunnen gaan, dan kunnen we wellicht iets zeggen over de hoogte waarop de camera zich toen bevond als we uit een tweede bron de omgevingstemperaturen kunnen halen.
  donderdag 11 september 2014 @ 17:20:39 #70
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144426209
quote:

[..]

Kan iemand die beweert dat de cameratemperatuur uit de EXIF data de omgevingstemperatuur aantoont, onderbouwen met feiten dat dit klopt?

Dat schreef ik in #83 al:
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 07:00 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ik ook niet :')
Ik heb het net even opgezocht: die sensor is er om oververhitting te voorkomen.
Het lijkt zinloos om bij elke foto een temperatuur vast te leggen maar het komt nu goed van pas: De temperatuur van die nachtfoto's (24C) komt overeen met de minimumtemperatuur in Boquete op 8 april. Die foto's kunnen dus niet bovenop een berg gemaakt zijn want daar was het een paar graden koeler.
Ik ga nog verder speuren ;)
Ik ben inmiddels al iets verder maar zoek nog meer nauwkeurige gegevens.
pi_144426220
quote:

[..]

Nee, die geeft niet de omgevingstemperatuur aan, maar de temperatuur binnenin de camera. Die is belangrijk om oververhitting te voorkomen.

En ja, de camera zat wellicht de hele tijd in de rugzak... maar dan nog, als het maar 8 graden is... dan zou die temperatuur niet 24 C. zijn, maar aanzienlijk lager...

De temperatuur had de hoogste waarde op foto 505, dat was 25 graden.

Ik vermoed dat het toch wel meeviel met de kou dan.
pi_144426240
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:14 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Hmm, het kan natuurlijk zijn dat het hogerop kouder is. Maar ook daar verwacht ik dan geen grote verschillen tussen dag en nacht, alleen wat kouder.

Ik ben in diverse tropische gebieden geweest, ook een bergachtig gebied in Oeganda. En mijn ervaring is dat de verschillen tussen dag en nacht minimaal zijn.

De verschillen tussen dag en nacht zijn typisch veel groter in gebieden waar de lucht droog is.
pi_144426276
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:12 schreef ToniB het volgende:
wat zien jullie nu?
Een afgrond en volgens mij niet een rotswand? Wat zie jij?
  donderdag 11 september 2014 @ 17:23:48 #74
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144426305
Mijn inschatting is dat die foto's ongeveer ter hoogte van Boquete gemaakt zijn (1200 meter), langs de rivier, maar een paar honderd meter hoger dan waar de vondsten gedaan zijn.
Je moet ook meewegen dat er tientallen foto's achter elkaar gemaakt zijn waardoor de camera opwarmt.
pi_144426332
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:23 schreef Domnivoor het volgende:
Mijn inschatting is dat die foto's ongeveer ter hoogte van Boquete gemaakt zijn, langs de rivier, maar een paar honderd meter hoger dan waar de vondsten gedaan zijn.
Je moet ook meewegen dat er tientallen foto's achter elkaar gemaakt zijn waardoor de camera opwarmt.
Precies. Dit zou getest kunnen worden. Weet iemand het model camera?
pi_144426371
quote:
wat zien jullie nu?
als ik de foto op de iPad kijk, en swipe (vergroot) .. eh... zie ik rechts ... als ik het echt super uitvergroot, dat ffiguurtje, wat lijkt op .. durf het eigenlijk niet te typen hier, het klinkt zo stom, maar je vraagt het.....dus ik zeg wat ik erin zie op mijn iPad scherm... een naakte vrouw... met haar linkerarm gebogen omhoog... ze houdt iets in haar hand... het lijkt wel of ze een kartonnen zak over haar hoofd heeft of iets?

en ook nog steeds die schedel, links in het midden, boven, waar de flits op weerkaatst,
maar alleen als ik swipe

[ Bericht 1% gewijzigd door Poekje01 op 11-09-2014 18:09:22 ]
pi_144426383
quote:
wat zien jullie nu?
Ik vind het geen duidelijker foto dan het origineel, maar ik zie een foto die omhoog is genomen van een rotswand en blaadjes die je van onderen bekijkt.
pi_144426487
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hmm, het kan natuurlijk zijn dat het hogerop kouder is. Maar ook daar verwacht ik dan geen grote verschillen tussen dag en nacht, alleen wat kouder.

Ik ben in diverse tropische gebieden geweest, ook een bergachtig gebied in Oeganda. En mijn ervaring is dat de verschillen tussen dag en nacht minimaal zijn.

De verschillen tussen dag en nacht zijn typisch veel groter in gebieden waar de lucht droog is.
Ik geloof het hoor. Op Volcan Baru, die is wel hoger, zijn enkele jaren geleden wel twee jongemannen, toeristen door de kou omgekomen. Waren verdwaald en moesten onvoorbereid de nacht op de berg doorbrengen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 11-09-2014 17:39:55 ]
  donderdag 11 september 2014 @ 17:30:43 #79
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144426513
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:24 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Precies. Dit zou getest kunnen worden. Weet iemand het model camera?
Canon PowerShot SX270 HS.
Je zult idd moeten testen hoe veel de temperatuur stijgt na 34 en 42 foto's snel achter elkaar. Maar dan hebben we ook de EXIF-data van de andere foto's nodig. Is er 90 keer geflitst?
pi_144426664
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:25 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

als ik de foto op de iPad kijk, en swipe (vergroot) .. eh... zie ik rechts ... als ik het uitvergoot, dat ffiguurtje,
wat lijkt op .. durf het eigenlijk niet te typen hier, het klinkt zo stom, maar je vraagt het.....dus ik zeg wat ik erin zie op mijn iPad scherm... een naakte vrouw... met haar linkerarm gebogen omhoog... ze houdt iets in haar hand... het lijkt wel of ze een kartonnen zak over haar hoofd heeft of iets?

en ook nog steeds die schedel, links in het midden, boven, waar de flits op weerkaatst,
maar alleen als ik swipe
Waar precies zie jij een naakte vrouw? Ik zie alleen maar wat vage kleuren.
pi_144426732
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:35 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Waar precies zie jij een naakte vrouw? Ik zie alleen maar wat vage kleuren.
boven het meest rechtse opstaande plantje, daar is een figuurtje, was al eerder opgemerkt door anderen, nu zie ik het alleen veel duidelijker
pi_144426751
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:59 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Eerbied en eervol zijn verschillende zaken.
Hun gedrag afkeuren, bijv. die voorbereiding, is wat anders dan hen als persoon veroordelen. Ik denk dat dat is wat Eyip bedoelt.

quote:
de eerbied
zelfst.naamw. (m.)
Uitspraak: [ˈerbit]

gevoel of uiting waarmee je laat merken dat je iemand aanvaardt als een waardig en waardevol mens
Voorbeeld: `eerbied hebben voor de prestaties van de wielrenner`
Synoniemen: achting, respect
Bron
  donderdag 11 september 2014 @ 17:38:55 #83
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144426753
Ik hou het er nu even op dat die nachtfoto´s ongeveer ter hoogte van Boquete gemaakt zijn. Dat is 400 meter hoger dan de hoogstgelegen vindplaats (jeans van Kris) en in een gebied waar in het geheel niet is gezocht.
pi_144426768
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:30 schreef Domnivoor het volgende:
Maar dan hebben we ook de EXIF-data van de andere foto's nodig.
We hebben natuurlijk helemaal niets te willen ethisch, maar het is jammer dat door het besluit van de Froons, als je gelooft in de positieve kracht van crowd sleuthing, de rest van de foto's nu onbekend blijft.
pi_144426775
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:30 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Canon PowerShot SX270 HS.
Je zult idd moeten testen hoe veel de temperatuur stijgt na 34 en 42 foto's snel achter elkaar. Maar dan hebben we ook de EXIF-data van de andere foto's nodig. Is er 90 keer geflitst?
Is er iemand hier met zo'n camera? Of kan er een oproep komen in de OP om dit te testen? Dit lijkt me erg interessant om te weten namelijk. Ook zonder alle EXIF data kunnen we dan bepaalde conclusies trekken. Als niemand dit kan testen wil ik wel kijken of ik zo'n camera kan regelen. Desnoods haal ik er een en verkoop ik 'm weer na het onderzoek.

Vragen die met zo'n onderzoekje beantwoord kunnen worden:

In hoeverre klopt de EXIF temperatuur met de omgeving.
In hoeverre wordt de temperatuur beïnvloed door vasthouden/opberging in tas.
In hoeverre wordt de temperatuur beïnvloed door 10/20/30-90 foto's achter elkaar te maken met flits.

[ Bericht 2% gewijzigd door Geruisloos op 11-09-2014 17:47:17 ]
pi_144426841
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:38 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

boven het meest rechtse opstaande plantje, daar is een figuurtje, was al eerder opgemerkt door anderen, nu zie ik het alleen veel duidelijker
Mmm. Ik kan er geen chocola van maken.

Is deze foto genomen vanuit de kuil waarin ze gevangen zijn gehouden?
pi_144427008
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:39 schreef Perico het volgende:

[..]

We hebben natuurlijk helemaal niets te willen ethisch, maar het is jammer dat door het besluit van de Froons, als je gelooft in de positieve kracht van crowd sleuthing, de rest van de foto's nu onbekend blijft.
Ik denk dat het vooral een besluit is van justitie. Daarnaast heeft de media niet zoveel aan alleen maar zwarte foto's. Om ergens als familielid zijnde een account te openen om de foto's wel te publiceren, geeft alleen maar ongevraagde aandacht naar het account (mailberichten, steunbetuigingen etc).
pi_144427030
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:42 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik zie het ook niet.
pi_144427116
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:40 schreef Geruisloos het volgende:

In hoeverre wordt de temperatuur beïnvloed door 10/20/30-90 foto's achter elkaar te maken met flits.

Zover ik er iets over kan vinden heeft de EXIF temperatuur betrekking op de temperatuur van de CCD. (Voor leken: 'de gevoelige plaat'.) Die zit over het algemeen niet in de buurt van de flitser, dus ik verwacht geen invloed van de flitser.

Wel is het in mijn ervaring zo dat een CCD opwarmt als je er bijvoorbeeld mee filmt. Of dat ook noemenswaardig gebeurt als je veel foto's achter elkaar neemt durf ik niet te zeggen.
  donderdag 11 september 2014 @ 17:51:02 #90
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144427126
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:40 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Is er iemand hier met zo'n camera? Of kan er een oproep komen in de OP om dit te testen? Dit lijkt me erg interessant om te weten namelijk. Ook zonder alle EXIF data kunnen we dan bepaalde conclusies trekken. Als niemand dit kan testen wil ik wel kijken of ik zo'n camera kan regelen. Desnoods haal ik er een en verkoop ik 'm weer na het onderzoek.

Vragen die met zo'n onderzoekje beantwoord kunnen worden:

Goed plan. Ik zat eraan te denken om dezelfde camera mee te nemen als ik naar Panama ga, en dan zoveel mogelijk op dezelfde tijdstippen en op dezelfde locaties foto's te maken.
pi_144427368
Zijn ergens alle door Kris en Lisanne gemaakte foto's te zien?
pi_144427504
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:58 schreef Waterdrinker het volgende:
Ja, dit wil ik ook graag weten. Iemand?
Make my day!
pi_144427515
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:51 schreef Domnivoor het volgende:
Goed plan. Ik zat eraan te denken om dezelfde camera mee te nemen als ik naar Panama ga, en dan zoveel mogelijk op dezelfde tijdstippen en op dezelfde locaties foto's te maken.
Wat een gedoe. En allemaal voor niks, als ze alleen maar lichtflitsen wilden geven.
-- <br />Pinpoint
pi_144427523
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:58 schreef Waterdrinker het volgende:
Nee, bij lange na niet.. we kennen er maar tien en die staan allemaal in de openingspost.

[ Bericht 3% gewijzigd door Perico op 11-09-2014 18:09:54 ]
pi_144427724
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:07 schreef jackie12 het volgende:
Hoe zit het nou met de blauwe schoen van Kris die gevonden is en herkend is door haar ouder terwijl ze bruine aanhad?
iemand?
pi_144427758
quote:
wat zien jullie nu?
In ieder geval dat het er sterk op lijkt dat de maker niet naar boven een rotswand fotografeert, maar vooruit vanaf een meer platte rots datgene wat verder ligt. Dat is te zien met deze verlichting aan de begroeiing in de bovenste helft van de foto en wat dan ook meer verderop te zien valt.

Verder lijkt het voor mij net of rechts Kris staat, en links een man wegloopt naar links. Maar dat laatste is puur maar net wat de gek in de inktvlek ziet misschien.
Om Sheldon Cooper te citeren: "1. A bat. 2. A bat. 3. A bat."

[ Bericht 7% gewijzigd door Deiner op 11-09-2014 18:19:26 ]
pi_144427770
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:03 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Wat een gedoe. En allemaal voor niks, als ze alleen maar lichtflitsen wilden geven.
Plaats bepalen, waar ze geweest zijn. En waar misschien nog meer resten te vinden zijn. Zou het daar om gaan misschien -O-
  donderdag 11 september 2014 @ 18:12:45 #98
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144427792
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:42 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Zijn ze gevangen gehouden in een kuil ja?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_144427896
quote:

[..]

ik zal op mijn vaste PC een vergroting maken in dat photosoftware programma wat ik heb, kijken of ik met Gadwin printscreen en Photobucket.com hier kan laten zien wat ik zie.. wordt misschien pas morgen...
pi_144427909
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 13:46 schreef Molurus het volgende:
Hier zit ook duidelijk een patroon in:

[ afbeelding ]

SPOILER
De blokken wel zijn hier dan ook groter dan de blokken niet. In het patroon in het telefoongebeuren zijn de blokken wel vele malen kleiner dan de blokken niet.
  donderdag 11 september 2014 @ 18:16:26 #101
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_144427912
quote:
3s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Zijn ze gevangen gehouden in een kuil ja?
Dat zou kunnen. Of ze zijn gewoon gevallen in een kuil waar ze niet meer uitkwamen. En deze foto genomen vanuit de kuil naar boven. We zien dus de rand van de kuil.
pi_144427944
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:11 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Plaats bepalen, waar ze geweest zijn. En waar misschien nog meer resten te vinden zijn. Zou het daar om gaan misschien -O-
Gut, ik had het kunnen bedenken. Die ouders snapten het geloof ik meteen.
-- <br />Pinpoint
  donderdag 11 september 2014 @ 18:18:33 #103
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_144427973
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:10 schreef jackie12 het volgende:

[..]

iemand?
Die schoen was niet blauw bij nader inzien.
pi_144427975
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:17 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Beetje vreemd soort tourisme. ;)
Make my day!
pi_144427977
Sinds een paar weken lees ik weer mee. Wat schets mijn verbazing....niets nieuws. Sterker nog, allemaal nieuwe lezers die alles hier komen vertellen wat wij al vanaf de eerste post wisten.
Waarom lezen jullie niet eerst alles door alvorens hier iets lulligs neer te pennen?
  donderdag 11 september 2014 @ 18:19:23 #106
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144428007
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:16 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat zou kunnen. Of ze zijn gewoon gevallen in een kuil waar ze niet meer uitkwamen. En deze foto genomen vanuit de kuil naar boven. We zien dus de rand van de kuil.
Je deed in je post of het een vaststaand feit was:

quote:
pi_144428010
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:16 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

De blokken wel zijn hier dan ook groter dan de blokken niet. In het patroon in het telefoongebeuren zijn de blokken wel vele malen kleiner dan de blokken niet.
Overdrijven is ook een vak. 'Vele malen' is hier hooguit een factor 1.3. Om met jouw eigen woorden te spreken: 'het zijn duidelijk clusters'. Duidelijke clusters in willekeurige data dus.
pi_144428026
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:17 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

geen flauw idee wat je bedoelt maar je gezeur is ook geen antwoord waard eigenlijk
pi_144428049
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:16 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

En foto #550 van 1,5 minuut later?
  donderdag 11 september 2014 @ 18:21:09 #110
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_144428067
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je deed in je post of het een vaststaand feit was:

[..]

Er zijn nog vrijwel geen vaststaande feiten in deze zaak. Het staat m.i. nog steeds niet feitelijk vast dat K en L zijn overleden.
pi_144428084
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:18 schreef schuschuho het volgende:
Sinds een paar weken lees ik weer mee. Wat schets mijn verbazing....niets nieuws. Sterker nog, allemaal nieuwe lezers die alles hier komen vertellen wat wij al vanaf de eerste post wisten.
Waarom lezen jullie niet eerst alles door alvorens hier iets lulligs neer te pennen?
Haha! Jij denkt dat mensen 93 topics met oude, soms zelfs onjuiste, info door gaan nemen? Dream on.
De OP zou genoeg moeten zijn.
Make my day!
pi_144428099
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:18 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Die schoen was niet blauw bij nader inzien.
Ik geloof je hoor maar waaruit blijkt dat? de schoen op de foto is toch echt blauw.
Als ik die vergelijk met de schoen op Schiphol dan is die bruin. Toch?
pi_144428105
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:18 schreef schuschuho het volgende:
Noodoproepen ff gemist ofzo?
pi_144428168
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:22 schreef SAJ het volgende:

[..]

Noodoproepen ff gemist ofzo?
Nee niks gemist! Maar als jullie nog eens over de schoenen of over een mobiel beginnen ga ik gillen!
  donderdag 11 september 2014 @ 18:25:19 #115
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_144428194
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:22 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik geloof je hoor maar waaruit blijkt dat? de schoen op de foto is toch echt blauw.
Als ik die vergelijk met de schoen op Schiphol dan is die bruin. Toch?
Ik heb het niet helemaal meer op een rijtje, maar de volgende opties zijn langsgekomen:

- K had meer dan een paar schoenen bij zich.
- de gevonden blauwe schoen op de foto is van totaal iemand anders.
- de foto is verkleurd, de schoen is eigenlijk toch bruin.
  donderdag 11 september 2014 @ 18:25:30 #116
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144428202
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:21 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Er zijn nog vrijwel geen vaststaande feiten in deze zaak. Het staat m.i. nog steeds niet feitelijk vast dat K en L zijn overleden.
Het staat uiteraard (en nou juist) wél vast dat ze zijn overleden.
En het zou prettig zijn (en ook duidelijker voor wat minder ingevoerde meelezers) als je gewoon iets schreef als : "Zou dat de rand kunnen zijn van een kuil" etc.

quote:
Doet voorkomen alsof het een feit is dat ze in "dé kuil" (is het wel een "kuil" overigens?) "gevangen zijn gehouden" (het is absoluut geen feit dat ze gevangen zijn gehouden)..
pi_144428218
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:18 schreef agter het volgende:

[..]

Beetje vreemd soort tourisme. ;)
Zomer 2016, de eerste Kris & Lisanne spooktocht.
-- <br />Pinpoint
pi_144428230
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:24 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Nee niks gemist! Maar als jullie nog eens over de schoenen of over een mobiel beginnen ga ik gillen!
En jij hebt nu ondertussen al twee posts geplaatst die echt niemand had willen missen!
  donderdag 11 september 2014 @ 18:27:07 #119
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_144428253
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het staat uiteraard (en nou juist) wél vast dat ze zijn overleden.
En het zou prettig zijn (en ook duidelijker voor wat minder ingevoerde meelezers) als je gewoon iets schreef als : Zou dat de rand kunnen zijn van een kuil" etc.

[..]

Doet voorkomen alsof het een feit is dat ze in "dé kuil" (is het wel een "kuil" overigens?) "gevangen zijn gehouden" (het is absoluut geen feit dat ze gevangen zijn gehouden)..
Sinds we naar BNW zijn verhuisd mag dat.

Voor mij staat nog niet feitelijk vast dat ze zijn overleden. Er is slechts een been gevonden, dat is nog niet hetzelfde als overleden. Bovendien zijn er geen contra-expertises uitgevoerd op de DNA testen.
  donderdag 11 september 2014 @ 18:27:09 #120
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_144428255
quote:
We zouden anders graag weten of de Kremers nog steeds de blauwe schoen aan Kris toeschrijven. En omdat ze toch echt andere bergschoenen aanhad op de foto's, zou deze geplant kunnen zijn dan.

Een belangrijk gegeven. Neem niet aan dat ze een complete tweede outfit in de rugzak met zich meedroegen.
pi_144428261
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:21 schreef agter het volgende:

[..]

Haha! Jij denkt dat mensen 93 topics met oude, soms zelfs onjuiste, info door gaan nemen? Dream on.
De OP zou genoeg moeten zijn.
Eigenlijk het aantal al.
-- <br />Pinpoint
pi_144428277
quote:

[..]

Ga maar weer weg dan. :)
Want er zullen altijd nieuwe mensen komen.
Make my day!
  donderdag 11 september 2014 @ 18:27:59 #123
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144428282
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

[b]Sinds we naar BNW zijn verhuisd mag dat.[/b]

Voor mij staat nog niet feitelijk vast dat ze zijn overleden. Er is slechts een been gevonden, dat is nog niet hetzelfde als overleden. Bovendien zijn er geen contra-expertises uitgevoerd op de DNA testen.
Leuk smoesje.

Nogmaals het verzoek geen dingen op te schrijven alsof het feiten zijn als het dat niet zijn.
  donderdag 11 september 2014 @ 18:28:40 #124
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_144428308
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Leuk smoesje.

Nogmaals het verzoek geen dingen op te schrijven alsof het feiten zijn als het dat niet zijn.
Dat moet jij dus ook niet schrijven dat K en L zijn overleden, volgens je eigen verzoek.
pi_144428322
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:26 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

En jij hebt nu ondertussen al twee posts geplaatst die echt niemand had willen missen!
Die plaats ik zodat niet iedereen die hier al vanaf april mee lezen (en alles op de voet volgen) deze onzin dan niet hoeven te lezen van jullie.
pi_144428329
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 13:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Er kan echt vanalles zijn gebeurd, inclusief vanalles waar wij hier nog niet aan hebben gedacht. :D

En de mogelijkheden die hier worden genoemd lijken me allemaal uit de lucht gegrepen eerlijk gezegd, in die zin dan het allemaal nergens op is gebaseerd.
Ach. Het argumentum ad ignorantiam weer.
  donderdag 11 september 2014 @ 18:29:45 #127
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_144428350
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Hier ben ik het mee eens. Alleen al uit onvrede zou ik het onuitstaanbaar vinden dat Panama niet in staat was om een fatsoenlijk getuigenonderzoek te doen, waardoor je nu met een tijdlijn zit die door niemand wordt gesteund.

Maar ze zijn wel altijd heel snel met roepen: DNA is van Lisanne, of Kris. Dan zou ik ook zoiets hebben van: bekijk het effe. Zeker als je nog steeds geen zwart-op wit bewijs, van niets hebt mogen ontvangen.
  donderdag 11 september 2014 @ 18:30:55 #128
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_144428398
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat moet jij dus ook niet schrijven dat K en L zijn overleden, volgens je eigen verzoek.
Dat staat dus wel vast.Volgens alle onderzoekers (NL en Panamees) en volgens de ouders etc.
Bovendien lijkt met me lastig overleven zonder bekkenbot om maar wat te noemen.
pi_144428448
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:29 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ach. Het argumentum ad ignorantiam weer.
Nee, dat is het tegenovergestelde daarvan. :P

Ik raad je aan (en iedereen eigenlijk) om deze eens door te nemen:

F&L / [CENTRAAL] Oneigenlijke argumenten

Ik wist wel dat dat topic een keer van pas zou komen.
pi_144428468
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:28 schreef schuschuho het volgende:

[..]

Die plaats ik zodat niet iedereen die hier al vanaf april mee lezen (en alles op de voet volgen) deze onzin dan niet hoeven te lezen van jullie.
Er zit hier nu van alles wat. Mensen die de zaak vanaf dag 1 volgen, zoals ik zelf ook. Mensen die zich er net in gaan verdiepen en mensen die daar tussen in zitten. Welkom in de wereld van het open forum!
pi_144428573
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Idd, dacht al dat ik iets had gemist.
pi_144428659
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:27 schreef Perico het volgende:

[..]

We zouden anders graag weten of de Kremers nog steeds de blauwe schoen aan Kris toeschrijven. En omdat ze toch echt andere bergschoenen aanhad op de foto's, zou deze geplant kunnen zijn dan.

Een belangrijk gegeven. Neem niet aan dat ze een complete tweede outfit in de rugzak met zich meedroegen.
Niks ten nadele van jou hoor Kloothommel want je antwoord is duidelijk maar tegelijk ook open.

Er is inderdaad ellenlange topics geschreven over die schoen en heel eerlijk ik heb die toen niet gevolgd.
Die discussie vond echter plaats voordat ik een maand geleden met mijn mogelijk scenario kwam en op dat moment ook helemaal niet in zijn richting dacht.
Het is dus voor mij heel belangrijk om zeker te weten; Is die Schoen blauw? Is die van Kris? En had ze die op 1 april aan?
Als dat een feit is dan is die in ieder geval niet geplant.
pi_144429020
Laatste vraag voordat ik ga sporten.

13 uur mirador
13.39 geen bereik
13.54 foto 1e quebrada

16.39 eerste noodoproep.

Is er een mogelijkheid dat een slim iemand hier een kaartje kan maken wat de actieradius kan zijn (zeg ik dat goed?) waar ze op dat moment konden zijn.

Dus en richting de rivier, maar ook als ze wel weer terug zijn gelopen rekening houden met de loopsnelheid

Eigenlijk het liefst alle windrichtingen meenemen
pi_144429359
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:29 schreef Perico het volgende:

[..]

Hier ben ik het mee eens. Alleen al uit onvrede zou ik het onuitstaanbaar vinden dat Panama niet in staat was om een fatsoenlijk getuigenonderzoek te doen, waardoor je nu met een tijdlijn zit die door niemand wordt gesteund.

Maar ze zijn wel altijd heel snel met roepen: DNA is van Lisanne, of Kris. Dan zou ik ook zoiets hebben van: bekijk het effe. Zeker als je nog steeds geen zwart-op wit bewijs, van niets hebt mogen ontvangen.
Ik heb geen vertrouwen in die DNA-testen.
pi_144429651
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:05 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ik heb geen vertrouwen in die DNA-testen.
Geen vertrouwen in de tests zelf, of in de integriteit / vakkundigheid van de onderzoekers die ze uitvoeren?

DNA-tests op zich zijn toch tamelijk betrouwbaar.
pi_144430031
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Geen vertrouwen in de tests zelf, of in de integriteit / vakkundigheid van de onderzoekers die ze uitvoeren?

een DNA test is alleen 100% betrouwbaar wanneer je de DNA test output van je samples opstuurt naar
diegenen die het DNA profiel van de familie in hun bezit hebben. Helaas zijn de DNA profielen van de families in het bezit van diegenen die testen (NFI heeft dat opgestuurd heb ik ergens vernomen). Tsja en dan is het zaak met een programmaatje de gewenste uitkomst te creëren. Ijn de academische NL wereld is plagiaat, vervalsing, autocitation, bilaterale citation et cetera heel erg in om je budgetjes te scoren. Vraag dat eens Ernst Louwes
pi_144430113
ok, tussendoor dan, ik heb de foto van ToniB opgeslagen op mijn desktop PC, en daarna geopend in
Corel Paintshop Pro Photo X3 v 13.2.0.35 (verder niet veel verstand van trouwens) .

Foto gedeelte van dat figuurtje rechts boven dat struikje vergroot, niet te, en dan krijg ik toch min of meer exact hetzelfde als ik zie op mijn iPad mini v3 scherm. Daarna printscreen gemaakt en JPEG bestand, dit geupload naar Photobucket om een URL te verkrijgen voor hier.

Zie voor je zelf, met een goed scherm minimaal 17 inch of 24, goede grafische kaart, en een fatsoenlijke resolutie:

http://s1371.photobucket.(...)zps9735e8da.jpg.html

[ Bericht 2% gewijzigd door Poekje01 op 11-09-2014 23:23:03 ]
pi_144430256
op de iPad is het met bestandje van ToniB qua resolutie en scherpte echt nog wat duidelijker toch...

[ Bericht 65% gewijzigd door Poekje01 op 11-09-2014 23:24:12 ]
pi_144430261
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:27 schreef Poekje01 het volgende:
ok, tussendoor dan, ik heb de foto van ToniB opgeslagen op mijn desktop PC, en daarna geopend in
Corel Paintshop Pro Photo X3 v 13.2.0.35 (verder niet veel verstand van trouwens) .

Foto gedeelte van dat figuurtje rechts boven dat struikje vergroot, niet te, en dan krijg ik toch min of meer exact hetzelfde als ik zie op mijn iPad mini v3 scherm. Daarna geupload naar Photobucet om URL te verkrijgen voor hier.

Zie voor je zelf, met een goed scherm minimaal 17 inch of 24, goede grafische kaart, en een fatsoenlijke resolutie:

Oh, dat is wel creepy, zeg. Brr.
Goed gedaan, btw!
Make my day!
pi_144430344
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

DNA-tests zijn op zich betrouwbaar.

In geloof alleen niet in de integriteit van de onderzoekers.

Waren de gevonden botresten wel van Kris en Lisanne? Je kunt wel naar buiten komen met zogenaamde juiste bevindingen maar van zwart op wit is nog steeds geen sprake.......

Ik zet er gewoon vraagtekens bij.
pi_144430388
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:31 schreef gynaika het volgende:

[..]

In geloof alleen niet in de integriteit van de onderzoekers.
Wat geeft je het gevoel dat de onderzoekers niet integer zijn?
pi_144430533
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:27 schreef Poekje01 het volgende:

Foto gedeelte van dat figuurtje rechts boven dat struikje vergroot, niet te, en dan krijg ik toch min of meer exact hetzelfde als ik zie op mijn iPad mini v3 scherm. Daarna geupload naar Photobucket URL te verkrijgen voor hier.

Valt wel iets in te zien, maar het kan echt net zo goed een afgebroken tak zijn...
pi_144430945
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:20 schreef Perico het volgende:

[..]

Nee, die geeft niet de omgevingstemperatuur aan, maar de temperatuur binnenin de camera. Die is belangrijk om oververhitting te voorkomen.

En ja, de camera zat wellicht de hele tijd in de rugzak... maar dan nog, als het maar 8 graden is... dan zou die temperatuur niet 24 C. zijn, maar aanzienlijk lager...

De temperatuur had de hoogste waarde op foto 505, dat was 25 graden.

Ik vermoed dat het toch wel meeviel met de kou dan.
Er is een overzichtje voorbij gekomen eerder. Kouder dan 20 graden is het in die periode niet geweest. De nachttempratuur schommelde tussen de 20 en 26 graden.
pi_144431038
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat geeft je het gevoel dat de onderzoekers niet integer zijn?
Mijn intuïtie zegt dat er een heel ernstige gebeurtenis heeft plaatsgevonden...

Panama wil dit onder de dekmantel houden maar men MOET met iets naar buiten komen want de media-aandacht is enorm.

Het lijkt dus een goede oplossing voor Panama om met zogenaamde bewijzen naar buiten te komen om de zaak verder uit de publiciteit te houden. De zaak is nu afgerond, denken zij.

Het gewone leven moet daar weer door kunnen gaan.
pi_144431523
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:47 schreef gynaika het volgende:

[..]

Mijn intuïtie zegt dat er een heel ernstige gebeurtenis heeft plaatsgevonden...

Panama wil dit onder de dekmantel houden maar men MOET met iets naar buiten komen want de media-aandacht is enorm.

Het lijkt dus een goede oplossing voor Panama om met zogenaamde bewijzen naar buiten te komen om de zaak verder uit de publiciteit te houden. De zaak is nu afgerond, denken zij.

Het gewone leven moet daar weer door kunnen gaan.
Als de gevonden botresten niet van Kris en Lisanne blijken te zijn, dan staat Panama pas voor schut en dat risico nemen ze echt niet.
pi_144431712
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:56 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

Als de gevonden botresten niet van Kris en Lisanne blijken te zijn, dan staat Panama pas voor schut en dat risico nemen ze echt niet.
Er is ook geen enkele aanwijzing dat die botten niet bij K & L horen.
Make my day!
pi_144431837
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:56 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

Als dat naar boven mocht komen, weet men zich daar ook wel weer uit te draaien.

Ja helaas, ik heb in deze gehele wereld nog maar weinig vertrouwen.
pi_144432026
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 20:03 schreef gynaika het volgende:

[..]

Ja helaas, ik heb in deze gehele wereld nog maar weinig vertrouwen.
Zoals Descartes al constateerde is het heel goed mogelijk dat die wereld niet bestaat. Dus wanhoop niet. :Y)
pi_144432220
Ok, dit is wellicht wat ver gezocht, maar mocht de iPhone van Kris gyroscope data hebben vastgelegd, dan kan daar in theorie een geluidsopname uit worden gehaald. Of op z'n minst data die aantonen of en hoe de telefoon bewoog op dat moment.

http://crypto.stanford.edu/gyrophone/files/gyromic.pdf

"We show that the MEMS gyroscopes found on mod- ern smart phones are sufficiently sensitive to measure acoustic signals in the vicinity of the phone."

Weet iemand of een iPhone dit standaard bijhoudt in logs? Ik kon zelf niet zoveel vinden hierover op internet (wellicht dus niet?). Of wellicht dat sommige populaire apps dit standaard bijhouden?

Think different! :P
pi_144432581
Ik vind het een mooi idee, maar het zou mij echt heel erg verbazen: om zoiets continu te loggen heb je nogal veel opslagruimte nodig.
  donderdag 11 september 2014 @ 20:20:42 #151
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144432721
Een iPhone logt in elk geval heel veel meer dan alleen pogingen om 112/911 te bellen.
pi_144432955
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 20:20 schreef Domnivoor het volgende:
Een iPhone logt in elk geval heel veel meer dan alleen pogingen om 112/911 te bellen.
In elk geval doet zo'n ding helemaal niets als hij uit staat. ;)
pi_144433072
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 20:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zoals Descartes al constateerde is het heel goed mogelijk dat die wereld niet bestaat. Dus wanhoop niet. :Y)
Wanhopen doe ik zeker niet. De mensheid bevindt zich in een neerwaartse spiraal maar ik ben ervan overtuigd dat er eens...een ommekeer zal zijn naar het goede...
pi_144433615
Update:

Groene patronen weggehaald. Tijdlijn is nu neutraler. Doel is om feiten op een rij te hebben.
GSM en screenshot momenten toegevoegd.
Duidelijker wanneer er geen nood is, en wanneer de situatie onbekend is.
Wat iconen gewijzigd om leesbaarheid te verbeteren.
pi_144433646
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 20:39 schreef Geruisloos het volgende:
Update:

[ afbeelding ]
Domme vraag mss, maar kun je vertellen wat er gewijzigd is? :)
Make my day!
pi_144433814
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 20:40 schreef agter het volgende:

[..]

Zoek de verschillen. Zo lastig is het niet...
pi_144433820
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 20:40 schreef agter het volgende:

[..]

• Groene patronen weggehaald. Tijdlijn is nu neutraler. Doel is om feiten op een rij te hebben.
• GSM en screenshot momenten toegevoegd.
• Duidelijker wanneer er geen nood is, en wanneer de situatie onbekend is.
• Wat iconen gewijzigd om leesbaarheid te verbeteren.
pi_144433854
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 20:43 schreef Eyip het volgende:

[..]

Zoek de verschillen. Zo lastig is het niet...
Op m'n iPhone is dat wel lastig. Twee plaatjes naast elkaar zetten.
Maar sorry als het teveel gevraagd is, hoor.
Make my day!
pi_144433880
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 20:43 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

• Groene patronen weggehaald. Tijdlijn is nu neutraler. Doel is om feiten op een rij te hebben.
• GSM en screenshot momenten toegevoegd.
• Duidelijker wanneer er geen nood is, en wanneer de situatie onbekend is.
• Wat iconen gewijzigd om leesbaarheid te verbeteren.
Thanx!
Make my day!
pi_144434160
quote:
Update:

[ afbeelding ]

Groene patronen weggehaald. Tijdlijn is nu neutraler. Doel is om feiten op een rij te hebben.
GSM en screenshot momenten toegevoegd.
Duidelijker wanneer er geen nood is, en wanneer de situatie onbekend is.
Wat iconen gewijzigd om leesbaarheid te verbeteren.
Beter! ;)
  donderdag 11 september 2014 @ 22:56:10 #161
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144440196
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:24 schreef theavenger_ep het volgende:

[..]

een DNA test is alleen 100% betrouwbaar wanneer je de DNA test output van je samples opstuurt naar
diegenen die het DNA profiel van de familie in hun bezit hebben. Helaas zijn de DNA profielen van de families in het bezit van diegenen die testen (NFI heeft dat opgestuurd heb ik ergens vernomen). Tsja en dan is het zaak met een programmaatje de gewenste uitkomst te creëren. Ijn de academische NL wereld is plagiaat, vervalsing, autocitation, bilaterale citation et cetera heel erg in om je budgetjes te scoren. Vraag dat eens Ernst Louwes
Dus als ik het goed begrijp zijn de resultaten van het DNA-onderzoek vervalst omdat Diederik Stapel in de fout is gegaan en omdat de rechter niet in de spontane bloedneus van Louwes geloofde? :7 8)7 ):O (8> :'( :o :(
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_144440588
Nog even wat brainstormen over de EXIF data van de nachtfoto's gemaakt op 8 april om 1:38-1:39.

De temperatuur gemeten door de camera was 24 graden.
De temperatuur in David, Panama was naar schatting rond de 25 graden om 22:00. (data van de avond erop)
David ligt op ongeveer 50 meter hoogte.
Boquete ligt op ongeveer 1100 meter hoogte.

Iedere 100 meter verlaagt de temperatuur gemiddeld met 0,65 graden.

Als het in David om 22:00 uur 25 graden is, dan is het in Boquete ongeveer 18 graden.
De top van El Pianista ligt op zo'n 2000 meter hoogte. Om 22:00 is het daar dan ongeveer 12 graden.

Er van uitgaande dat:

• Het in David om 1:38 rond de 25 graden is geweest.
• De camera de omgevingstemperatuur correct weergeeft.
• Het gebruik van de camera geen invloed heeft gehad op de temperatuur.

Dan zijn die foto's op een hoogte van minder dan 300-350 meter gemaakt.

Er zijn niet veel plekken in de directe omgeving van El Pianista die daaraan voldoen.

De volgende stap is nu om de aannames verder te onderzoeken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Geruisloos op 11-09-2014 23:15:23 ]
pi_144440876
quote:
Iedere 100 meter verlaagd de temperatuur gemiddeld met 0,65 graden.

Als het in David om 22:00 uur 25 graden is, dan is het in Boquete ongeveer 18 graden.
De top van El Pianista ligt op zo'n 2000 meter hoogte. Om 22:00 is het daar dan ongeveer 12 graden.

Er van uitgaande dat:

Er zijn niet veel plekken in de directe omgeving van El Pianista die daaraan voldoen.
Nice! Je zou nog een beetje marge kunnen nemen. Het zou interessant zijn om op google maps/bing maps te zien welke plekken in dat berggebied die hoogte hebben.

Eerder vroeg men zich ook al af welke actieradius de dames hadden vanaf het laatst bekende veilige punt (14:00) en de noodoproep (16:39). Volgens mij is die dus niet enorm groot, enkele kilometers?
  donderdag 11 september 2014 @ 23:14:40 #164
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_144440893
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat staat dus wel vast.Volgens alle onderzoekers (NL en Panamees) en volgens de ouders etc.
Bovendien lijkt met me lastig overleven zonder bekkenbot om maar wat te noemen.
Jij begon over feiten.

Nu zeg je: het lijkt me lastig. Dus: niet onmogelijk.

Mijn stelling is, ik herhaal, het staat niet feitelijk vast dat K en L zijn overleden.

De vraag is wat je moet verstaan onder overleden.

1. In militaire context wordt een persoon geacht te zijn overleden wanneer hoofd en romp meer dan 1 meter van elkaar zijn gescheiden. Hier niet van toepassing, aangezien romp noch hoofd gevonden is.

2. In medische context wordt een persoon geacht te zijn overleden wanneer de hersenen gedurende meer dan een x-aantal minuten geen zuurstof hebben gehad. Hier niet van toepassing, aangezien hersenen niet zijn gevonden.

3. In juridische context wordt een persoon geacht te zijn overleden wanneer een hiertoe bevoegde instantie een verklaring van overlijden heeft opgesteld. Inderdaad, dit is hiervan toepassing.

De verklaring van overlijden is voor de familie van belang omdat zij dan administratieve zaken kunnen afhandelen (zoals opzegging van huur- en andere contracten, de nalatenschap, enz.). Zo'n verklaring wordt in uitzonderingsgevallen afgegeven als een persoon bijvoorbeeld jarenlang is vermist en men het sterke vermoeden heeft dat deze persoon inderdaad is overleden, ook al is onbekend hoe en waar.

Ook in dit geval lijkt het zeer aannemelijk dat K en L inderdaad zijn overleden, ook als is nog onbekend wat de oorzaak van dit overlijden dan zou zijn. Echter, deze aannemelijkheid maakt het overlijden nog geen feit.

In theorie is het bijvoorbeeld mogelijk dat het linkerbeen is afgezet en dat L zonder dat been nog ergens in leven wordt gehouden. Onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk.

In theorie is het ook mogelijk dat er (al dan niet opzettelijk) fouten zijn gemaakt bij de DNA analyse.
pi_144441013
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 23:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Jij begon over feiten.

Mijn stelling is, ik herhaal, het staat niet feitelijk vast dat K en L zijn overleden.

1. In militaire context wordt een persoon geacht te zijn overleden wanneer hoofd en romp meer dan 1 meter van elkaar zijn gescheiden. Hier niet van toepassing, aangezien romp noch hoofd gevonden is.

2. In medische context wordt een persoon geacht te zijn overleden wanneer de hersenen gedurende meer dan een x-aantal minuten geen zuurstof hebben gehad. Hier niet van toepassing, aangezien hersenen niet zijn gevonden.

3. In juridische context wordt een persoon geacht te zijn overleden wanneer een hiertoe bevoegde instantie een verklaring van overlijden heeft opgesteld. Inderdaad, dit is hiervan toepassing.

De verklaring van overlijden is voor de familie van belang omdat zij dat administratieve zaken kunnen afhandelen (zoals opzegging van huur- en andere contracten, de nalatenschap, enz.). Zo'n verklaring wordt in uitzonderingsgevallen afgegeven als een persoon bijvoorbeeld jarenlang is vermist en men het sterke vermoeden heeft dat deze persoon inderdaad is overleden, ook al is onbekend hoe en waar.

Ook in dit geval lijkt het zeer aannemelijk dat K en L inderdaad zijn overleden, ook als is nog onbekend wat de oorzaak van dit overlijden dan zou zijn. Echter, deze aannemelijkheid maakt het overlijden nog geen feit.

In theorie is het bijvoorbeeld mogelijk dat het linkerbeen is afgezet en dat L zonder dat been nog ergens in leven wordt gehouden. Onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk.

In theorie is het ook mogelijk dat er (al dan niet opzettelijk) fouten zijn gemaakt bij de DNA analyse.
Het is vrij zinloos om tijd te besteden aan theoretische mogelijkheden met een waarschijnlijk die nul nadert.
pi_144441189
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 23:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Jij begon over feiten.

De verklaring van overlijden is voor de familie van belang omdat zij dat administratieve zaken kunnen afhandelen (zoals opzegging van huur- en andere contracten, de nalatenschap, enz.). Zo'n verklaring wordt in uitzonderingsgevallen afgegeven als een persoon bijvoorbeeld jarenlang is vermist en men het sterke vermoeden heeft dat deze persoon inderdaad is overleden, ook al is onbekend hoe en waar.

Is het de normale gang van zaken dat het dna van de nieuwere vondsten is vergeleken met het dna van de eerste vondsten? i.p.v. Opnieuw met het dna van de ouders bedoel ik. Stel er is een fout gemaakt bij het eerste onderzoek, dan ga je steeds verder de mist in. In diverse artikelen in Panamese kranten stond dat het op die manier is gedaan.
  donderdag 11 september 2014 @ 23:25:00 #167
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_144441286
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 23:22 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Is het de normale gang van zaken dat het dna van de nieuwere vondsten is vergeleken met het dna van de eerste vondsten? i.p.v. Opnieuw met het dna van de ouders bedoel ik. Stel er is een fout gemaakt bij het eerste onderzoek, dan ga je steeds verder de mist in. In diverse artikelen in Panamese kranten stond dat het op die manier is gedaan.
Goede vraag. Ik zit niet in dat vak, dus ik heb geen idee hoe dat normaal gaat. Maar het lijkt me logisch dat het van de ouders afgenomen DNA profiel wordt opgeslagen in een computer. En dat vervolgens alle vondsten daarmee worden vergeleken.
pi_144441335
quote:
Update:

[ afbeelding ]

Als ik dit zo zie is het zeker Kris en/of Lisanne geweest die met de telefoons bezig is geweest. Zo te zien wisten ze al snel dat ze heel zuinig met hun telefoons om moesten gaan. Je ziet op logische momenten telefoontjes: s ochtends waarschijnlijk kort na ontwaken, een paar uur later nog eens, dan al snel weten ze wanneer je het niet hoeft te proberen. Op 2 april herinneren ze zich plots 911 of gebruiken vanaf dan de alarmfunctie, daarna alleen nog 911.

Wel vreemd is dat ze het de eerste dag s avonds niet proberen, ik zou rond de nacht toch nog eens proberen. En de screenshot, maar dat zou voor persoonlijke documentatie ('souvenir' of 'bewijs'?) of een mislclick (paniek?) kunnen zijn. Daarmaast vraag ik me toch ook af waarom je niet ook een smsje probeert, of een appje. Misschien hadden ze wel weinig batterij. Ze hebben de telefoons niet veel gebruikt en toch was de accu leeg.
  donderdag 11 september 2014 @ 23:27:02 #169
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_144441361
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 23:25 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Goede vraag. Ik zit niet in dat vak, dus ik heb geen idee hoe dat normaal gaat. Maar het lijkt me logisch dat het van de ouders afgenomen DNA profiel wordt opgeslagen in een computer. En dat vervolgens alle vondsten daarmee worden vergeleken.
De theoretische mogelijkheid dat de heer K. de buitenechtelijke vader is van L., alsmede dat de heer F. de buitenechtelijke vader is van K., laat ik hier nog even buiten beschouwing.
pi_144441422
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 23:25 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Van de ouders? Geen haarborstel van de dames zelf?
Make my day!
  donderdag 11 september 2014 @ 23:29:37 #171
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_144441464
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 23:28 schreef agter het volgende:

[..]

Van de ouders? Geen haarborstel van de dames zelf?
Van de ouders is betrouwbaarder dan een haarborstel, die tenslotte door iedereen gebruikt kan zijn.
  donderdag 11 september 2014 @ 23:31:03 #172
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_144441528
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2014 23:26 schreef Poolbal het volgende:
En de screenshot, maar dat zou voor persoonlijke documentatie ('souvenir' of 'bewijs'?) of een mislclick (paniek?) kunnen zijn.
Sorry, die heb ik gemist. Welke screenshot is dat?
pi_144441576
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 23:29 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Van de ouders is betrouwbaarder dan een haarborstel, die tenslotte door iedereen gebruikt kan zijn.
De persoonlijke haarborstel van een dame thuis wordt over het algemeen alleen door de dame gebruikt. Eentje uit NL dus, ter vergelijking.
Tandenborstel wordt ook gebruikt om DNA vandaan te halen. Ook nogal persoonlijk. :)
Make my day!
  donderdag 11 september 2014 @ 23:32:48 #174
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_144441583
quote:
Dit dus. Ik vind het nogal wat, dat je aan de familieleden steeds mededeelt:
"een Indiaan heeft weer een bot gevonden in gebied waar wij ons niet in wagen en reeds na een paar dagen hebben we hier weer vastgesteld, dat het aan Uw dochter toebehoort.

Dat moet U maar van ons aannemen".

Dan wil je toch het rapport hiervan tenminste in handen hebben, ook al weet je dan nog niets zeker omdat zij meer belangen kunnen hebben en zaken kunnen fabriceren. Want ze deden tot op heden overal mee knoeien, van de getuigenverklaringen, tot het zelf dokteren met de camera en het onderzoek van de kamer van Kris en Lisanne; dat was allemaal een bende.
  donderdag 11 september 2014 @ 23:34:09 #175
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144441626
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 23:07 schreef Geruisloos het volgende:
Nog even wat brainstormen over de EXIF data van de nachtfoto's gemaakt op 8 april om 1:38-1:39.

De temperatuur in David, Panama was naar schatting rond de 25 graden om 22:00. (data van de avond erop)

Er van uitgaande dat:

Heb je mijn vorige berichten gezien??
De minimumtemperatuur in Boquete (1200 meter hoogte) op 8 april was 25C.
Ik zie op de kaart twee mogelijke locaties voor de nachtfoto's maar ga nog even verder speuren voordat ik dat in de groep gooi.
David ligt in een andere regio.
pi_144441687
quote:

Er van uitgaande dat:

Het bovenste gedeelte op deze kaart komt langs de rivieren net onder de 350 meter.
pi_144441712
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 23:32 schreef Perico het volgende:

[..]

"een Indiaan heeft weer een bot gevonden in gebied waar wij ons niet in wagen en reeds na een paar dagen hebben we hier weer vastgesteld, dat het aan Uw dochter toebehoort.

Dan wil je toch het rapport hiervan tenminste in handen hebben, ook al weet je dan nog niets zeker omdat zij meer belangen kunnen hebben en zaken kunnen fabriceren. Want ze deden tot op heden overal mee knoeien, van de getuigenverklaringen, tot het zelf dokteren met de camera en het onderzoek van de kamer van Kris en Lisanne; dat was allemaal een bende.
Welke zaken heeft het NFI eigenlijk onderzocht?
Make my day!
  donderdag 11 september 2014 @ 23:39:10 #178
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_144441773
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 23:37 schreef agter het volgende:

[..]

Welke zaken heeft het NFI eigenlijk onderzocht?
In elk geval de telefoons en camera, heb ik begrepen uit de pers. Over een contra-expertise van het DNA onderzoek op het botmateriaal heb ik niets vernomen, maar het is goed mogelijk dat ik dat gemist heb.
pi_144441897
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 23:34 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ik zie op de kaart twee mogelijke locaties voor de nachtfoto's maar ga nog even verder speuren voordat ik dat in de groep gooi.
De historische data van Boquete en David zijn exact hetzelfde. Dit kan niet kloppen, want Boquete ligt 1050 meter hoger. Voor de historische data van Boquete wordt dan ook gebruik gemaakt van het weerstation in David. Als je op WolframAlpha zoekt staat dit er ook bij. Hetzelfde geldt voor wunderground.com. Daar kun je ook geen historische data vinden van Boquete zelf, maar worden die van David automatisch getoond.

We kunnen dus het beste van de minimale temperatuur van David uitgaan, en vervolgens terugberekenen middels de hoogtemeters.

[ Bericht 0% gewijzigd door Geruisloos op 11-09-2014 23:55:25 ]
pi_144442094
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 23:39 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

In elk geval de telefoons en camera, heb ik begrepen uit de pers. Over een contra-expertise van het DNA onderzoek op het botmateriaal heb ik niets vernomen, maar het is goed mogelijk dat ik dat gemist heb.
Uit Antwoorden voor Kris:

"Amersfoort – 9 september 2014 – Zowel in Nederland als in Panama blijft het wachten op de volledige rapportage van het NFI. Het NFI zou onderzoek gedaan hebben naar de telefoons en DNA onderzoek op de rugzak en andere zaken die gevonden zijn op 14 juni in Panama. Daarnaast hebben wij ook nog altijd geen nieuwe DNA rapportages ontvangen omtrent de eerder gevonden resten afgelopen periode, noch van bijvoorbeeld de spijkerbroek van Kris."

Het NFI doet kennelijk de dubbelcheck van het DNA wat gevonden is.
Make my day!
pi_144442245
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 23:32 schreef Perico het volgende:

[..]

Tuurlijk. Ik verwacht dat sectie en onderzoek op een NL staatsburger in Nederland wordt verricht, of onder toezicht van Nederlands afgevaardigden. Er zullen wel wat beren op de weg staan betreffende het vervoeren van stoffelijk overschotten maar dat moet gewoon opgelost worden. Stempels in handtekeningen worden asap in NL gezet, geen discussie.

quote:

Dat reden dat er een temperatuursensor in een camera(sensor) zit is omdat de camera (feitelijk de instellingen) juist invloed hebben op de temperatuur. Een sensor verstookt gewoon een bak vermogen, wat dat betreft heeft het veel weg van een processor. Om een sensor gevoeliger te maken (ISO) wordt de spanning op de sensor verhoogt, wat zorgt voor een aardige temperatuurstijging. Je meet geen omgevingstemperatuur maar sensortemperatuur en die is afhankelijk van meer factoren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2014 23:56:46 ]
  donderdag 11 september 2014 @ 23:58:54 #182
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144442371
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 23:43 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

De historische data van Boquete en David zijn exact hetzelfde. Dit kan niet kloppen, want Boquete ligt 1050 meter hoger. Voor de historische data van Boquete wordt dan ook gebruik gemaakt van het weerstation in David. Als je op WolframAlpha zoekt staat dit er ook bij. Hetzelfde geldt voor wunderground.com. Daar kun je ook geen historische data vinden van Boquete zelf, maar worden die van David automatisch getoond.

We kunnen dus het beste van de minimale temperatuur van David uitgaan, en dit terugberekenen middels de hoogtemeters.
Oke, goed opgemerkt.
Op zich een goed idee, maar alle vindplaatsen bevinden zich aan de Caribische kant van de continentale scheiding, met een totaal ander weerbeeld dan David. Het lijkt me zinniger om een meetpunt in Bocas del Toro als uitgangspunt te nemen.
pi_144442381
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 23:55 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Tuurlijk. Ik verwacht dat sectie en onderzoek op een NL staatsburger in Nederland wordt verricht, of onder toezicht van Nederlands afgevaardigden. Er zullen wel wat beren op de weg staan betreffende het vervoeren van stoffelijk overschotten maar dat moet gewoon opgelost worden. Stempels in handtekeningen worden asap in NL gezet, geen discussie.

[..]

Dat reden dat er een temperatuursensor in een camera(sensor) zit is omdat de camera (feitelijk de instellingen) juist invloed hebben op de temperatuur. Een sensor verstookt gewoon een bak vermogen, wat dat betreft heeft het veel weg van een processor. Om een sensor gevoeliger te maken (ISO) wordt de spanning op de sensor verhoogt, wat zorgt voor een aardige temperatuurstijging. Je meet geen omgevingstemperatuur maar sensortemperatuur en die is afhankelijk van meer factoren.
Daarom zou dit onderzocht moeten worden voordat we conclusies kunnen trekken. Ook de EXIF data van de overige foto's zouden hierin erg interessant kunnen zijn. Wellicht dat de familie die openbaar kan maken.

Volgens deze persoon heeft het gebruik niet heel veel invloed op de temperatuur.

http://unadventure.wordpr(...)erature-graphs-exif/

"My Canon IXUS100 (very compact) doesn’t seem to produce much heat at all, when the outside temperature is 5C, the camera temperature also gets to 5C very soon, with display on and intervalometer shooting."

Maar nogmaals, dit kunnen we uitzoeken.
pi_144443268
Deze plek lijkt erg veel op een van de nachtfoto's Trail Lost Waterfalls tussen Bajo Mono en Alto Chiriqui

http://www.armandorosaspanama.com/2012_06_01_archive.html

[ Bericht 9% gewijzigd door Grijzemassa op 12-09-2014 09:49:04 ]
pi_144443291
Als we de hoogte van onder de 350m nu vertalen in een zoekgebied, dan komen we op:

Ik wil niet zeggen dat mijn bevindingen juist zijn. Wel zie ik dit als een proof of concept. Als we namelijk correcte temperatuurdata uit de camera kunnen aantonen, en dit tegenover correcte omgevingstemperatuur zetten, dan zou al een gigantisch gebied uitgesloten kunnen worden om de juiste locatie te vinden.

En als we dit combineren met andere data, dan kunnen we wellicht nog accuratere resultaten krijgen.
  vrijdag 12 september 2014 @ 00:42:12 #186
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144443361
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 00:38 schreef Geruisloos het volgende:
Als we de hoogte van onder de 350m nu vertalen in een zoekgebied, dan komen we op:

[ afbeelding ]

Ik wil niet zeggen dat mijn bevindingen juist zijn. Wel zie ik dit als een proof of concept. Als we namelijk correcte temperatuurdata uit de camera kunnen aantonen, en dit tegenover correcte omgevingstemperatuur zetten, dan zou al een gigantisch gebied uitgesloten kunnen worden om de juiste locatie te vinden.
pi_144443402
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 23:36 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Het bovenste gedeelte op deze kaart komt langs de rivieren net onder de 350 meter.
Als het klopt wat je zegt dat de camera op dat moment tussen de 300 en 500 was dan vind ik nergens op de plek tussen de Mirador en het broekje en/of de schoen van Kris een plek die zo laag is

http://i.imgur.com/vPqOtVO.jpg

Het gebied veel verder wel maar dat kan natuurlijk niet want resten en kleren stromen afwaarts en niet opwaarts.
pi_144443430
Uit het tijdenkaartje:
11:00 start pianista, 13:00 de top.
Volgens deze link is de pianista 5km dus ze hebben dat stuk in 2,5km/h afgelegd.
Vervolgens zijn ze om 14:00 op de 1e quebrada.Weet iemand de afstand tussen de mirador en de 1 quebrada? 2km misschien? In ieder geval kan je daar ook ze de km/h uitrekenen.

2,5 uur later om 16:30 is er de noodoproep. Ik denk dat de maximale loopsnelheid 2,5km is, dan is er dus een radius van 2,5km/hx2,5uur = 6,125 km. Vermoedelijk ligt het tempo lager omdat het gebied volgens mij iets lastiger is en ze al een flinke wandeling achter de rug hebben. Is 2km/h een redelijke schatting? Dat maakt 2km/hx2,5uur = 5km

Heb een overzichtje gemaakt van wat ik bedoel. Het is met paint gedaan, dus verhoudingen kloppen niet echt en het pad loopt vast anders. Maar het punt is dat je wellicht met zo'n radiusschatting en kennis van het pad, kan inschatten waar het fout ging bij verschillende scenario's. Als ze een ongeluk kregen, waar is dat binnen de 'wandelsnelheidstraal' waarschijnlijk? Als ze van het pad afgeraakt zijn, waar is dat binnen die straal waarschijnlijk? en dito voor een misdrijf.

*edit: in het plaatje kloppen de stralen niet. De buitenste ring is 2km/h (r = 5km) en die blauw binnenringen zijn dus trager dan dat.

[ Bericht 3% gewijzigd door Poolbal op 12-09-2014 00:52:14 ]
pi_144443451
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 00:44 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Als het klopt wat je zegt dat de camera op dat moment tussen de 300 en 500 was dan vind ik nergens op de plek tussen de Mirador en het broekje en/of de schoen van Kris een plek die zo laag is

Het gebied veel verder wel maar dat kan natuurlijk niet want resten en kleren stromen afwaarts en niet opwaarts.
De eerste bevinden, waar we overigens nog niet van uit kunnen gaan, zegt onder de 350 meter.

Maar inderdaad, dit is voorbij de punten waar vondsten zijn gedaan. Maar het kan zijn dat ze bijvoorbeeld zijn teruggelopen natuurlijk. We weten niet wat er gebeurd is nadat de foto's werden gemaakt.
pi_144443482
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 00:45 schreef Poolbal het volgende:
Uit het tijdenkaartje:
11:00 start pianista, 13:00 de top.
Volgens deze link is de pianista 5km dus ze hebben dat stuk in 2,5km/h afgelegd.
Vervolgens zijn ze om 14:00 op de 1e quebrada.Weet iemand de afstand tussen de mirador en de 1 quebrada? 2km misschien? In ieder geval kan je daar ook ze de km/h uitrekenen.

2,5 uur later om 16:30 is er de noodoproep. Ik denk dat de maximale loopsnelheid 2,5km is, dan is er dus een radius van 2,5km/hx2,5uur = 6,125 km. Vermoedelijk ligt het tempo lager omdat het gebied volgens mij iets lastiger is en ze al een flinke wandeling achter de rug hebben. Is 2km/h een redelijke schatting? Dat maakt 2km/hx2,5uur = 5km

Heb een overzichtje gemaakt van wat ik bedoel. Het is met paint gedaan, dus verhoudingen kloppen niet echt en het pad loopt vast anders. Maar het punt is dat je wellicht met zo'n radiusschatting en kennis van het pad, kan inschatten waar het fout ging bij verschillende scenario's. Als ze een ongeluk kregen, waar is dat binnen de 'wandelsnelheidstraal' waarschijnlijk? Als ze van het pad afgeraakt zijn, waar is dat binnen die straal waarschijnlijk? en dito voor een misdrijf.

[ afbeelding ]
Hij zal ongetwijfeld nog niet kloppen maar dit is wel wat ik bedoelde. Top!!
pi_144443542
Ik hoop dat ze wat vrouwen op de zaak zetten want de logica bij bijvoorbeeld de telefoongegevens gaat een man niet ontrafelen.
  vrijdag 12 september 2014 @ 00:52:57 #192
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144443576
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 00:37 schreef Grijzemassa het volgende:
Deze plek lijkt erg veel op een van de nachtfoto's, op de video onder aan de site zie je op 06.29 een plateau dat erg op de andere nachtfoto lijkt. De Horqueta trail is in het gebied waar ze verdwenen zijn.

[ afbeelding ]
http://www.armandorosaspanama.com/2012_06_01_archive.html
Ik denk niet dat ze op dat pad geweest zijn maar die rots lijkt er wel veel op.
pi_144443635
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 september 2014 00:52 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ja en die in die video onderaan de site op 06.29 ook. Ik kan alleen geen screenshot daarvan maken, iemand anders misschien?
pi_144443771
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 00:55 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ja en die in die video onderaan de site op 06.29 ook. Ik kan alleen geen screenshot daarvan maken, iemand anders misschien?
Dat lijkt er echt veel op idd. Daar wil je overigens niet vanaf vallen.
Make my day!
pi_144443784
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 01:03 schreef agter het volgende:

[..]

Dat lijkt er echt veel op idd. Daar wil je overigens niet vanaf vallen.
Daar dacht ik ook aan :X
  vrijdag 12 september 2014 @ 01:06:47 #196
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144443838
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 00:55 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik doe het even zo:
pi_144443841
en daar heb je je rooie zakjes.... *O*
pi_144443864
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 01:06 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ik doe het even zo:
[ link | afbeelding ]
pi_144443887
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 01:07 schreef jackie12 het volgende:
en daar heb je je rooie zakjes.... *O*
_O- _O_
  vrijdag 12 september 2014 @ 01:17:02 #200
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144444023
De broer van Kris op Facebook (9-9):

Het is eigenlijk geen verrassing meer dat het NFI rapport nog altijd niet bekend is bij ons... Wel woorden, geen daden...
  vrijdag 12 september 2014 @ 01:17:28 #201
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_144444030
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 00:46 schreef Geruisloos het volgende:

De eerste bevinden, waar we overigens nog niet van uit kunnen gaan, zegt onder de 350 meter.

Maar inderdaad, dit is voorbij de punten waar vondsten zijn gedaan. Maar het kan zijn dat ze bijvoorbeeld zijn teruggelopen natuurlijk. We weten niet wat er gebeurd is nadat de foto's werden gemaakt.
Ik heb het anders gezien, in Global Maps. De hoogtes bij de Rio Changuinola danwel Culebra dalen naar 500 meter en 400 meter bij de vondsten van de resten en de rugzak.

De nederzettingen nabij de vierde kabelbrug (Rio Velorio), we zullen ze even Los Romeros noemen, liggen op 300 meter hoogte.

Het gebied bij de Rio Changuinola danwel Culebra in de buurt van de rugzak kan dus heel goed.
pi_144444058
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 01:17 schreef Domnivoor het volgende:
De broer van Kris op Facebook (9-9):

Het is eigenlijk geen verrassing meer dat het NFI rapport nog altijd niet bekend is bij ons... Wel woorden, geen daden...

Het NFI heeft toch helemaal geen verplichting jegens de familie om dat rapport aan hen te openbaren?
Make my day!
pi_144444059
quote:

[..]

Dat filmpje is een trail waarbij je uitkijkt op de "Gulf of Chiriqui". Dit ligt aan de zuidkust van Panama onder David.
pi_144444091
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 01:17 schreef Perico het volgende:

[..]

Ik heb het anders gezien, in Global Maps. De hoogtes bij de Rio Changuinola danwel Culebra dalen naar 500 meter en 400 meter bij de vondsten van de resten en de rugzak.

De nederzettingen nabij de vierde kabelbrug (Rio Velorio), we zullen ze even Los Romeros noemen, liggen op 300 meter hoogte.

Het gebied bij de Rio Changuinola danwel Culebra in de buurt van de rugzak kan dus heel goed.
Nu is het natuurlijk nog helemaal geen vaststaand gegeven van tussen de 300 en 500 meter maar ik bedoelde eerst het broekje en later de bekken. Alles verder is idd onder de 500 meter.

Ik vind deze manier van zoeken wel een hele prettige.
de actieradius (waar konden ze in theorie lopend zijn om 16.39?) . Waar konden ze volgens de warmtetemperatuur op het fototoestel zijn, het belschema enz

Goed werk allen
  vrijdag 12 september 2014 @ 01:22:23 #205
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144444105
quote:

[..]

Ik zie daarin een aanwijzing voor mijn hypothese, dat de meiden daar gestrand zijn en zelf de rugzak hebben achtergelaten waar die gevonden is :7
pi_144444228
quote:

[..]

Kun je die plekken aantonen op deze kaart en de coordinaten met ons delen?
pi_144444251
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 01:19 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Dat filmpje is een trail waarbij je uitkijkt op de "Gulf of Chiriqui". Dit ligt aan de zuidkust van Panama onder David.
O das een eind weg, zal m wel niet zijn dan :D
pi_144444304
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 01:22 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ik zie daarin een aanwijzing voor mijn hypothese, dat de meiden daar gestrand zijn en zelf de rugzak hebben achtergelaten waar die gevonden is :7
quote:

[..]

Ik juist niet

Eerst broekje Kris (780 meter)
Dan stroomafwaarts schoen kris (680 meter)
verder schoen Lisanne en bekken Kris (600 meter)
Nog verder stroomafwaarts rugzak (575 meter)
pas daarna gaat ie onder de 500 meter.

I know het is helemaal geen vaststaand gegeven die tussen de 300 en 500 meter.
Wat wel waar is, is dat de mensen die geloven in een misdrijf vaak verweten wordt dat zij dingen inpassen als het maar in hun eigen scenario past
Mensen die geloven in verdwalen doen dat ook.

Het is geen aanval op je Domnivoor want ik weet dat je gelooft in verdwalen maar ook andere opties openhoudt maar ik wilde met dit gegeven een voorbeeld geven.

pi_144444334
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 01:37 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

O das een eind weg, zal m wel niet zijn dan :D
Jammer ik dacht ook dat je goed ook zat en dan eindelijk een ander onderwerp, dan 8 keer geprobeerd te bellen
pi_144444349
quote:

[..]

Ik had niet goed gekeken, die foto is van de Lost Waterfalls trail tussen Bajo Mono en Alto Chiriqui -O-
Dat is wel meer in de buurt
pi_144444385
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 01:48 schreef vronie het volgende:

[..]

Jammer ik dacht ook dat je goed ook zat en dan eindelijk een ander onderwerp, dan 8 keer geprobeerd te bellen
Alleen die laatste foto van de video, dat is heel ergens anders. Die foto van die mensen op dat rotsplateau is wel meer in de buurt
  vrijdag 12 september 2014 @ 01:55:11 #212
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144444392
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 23:34 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

die eerste donkere foto is langs hetzelfde water genomen als de tweede als je het mij vraagt. Ik zie in elk geval water schitteren op de tweede foto, daar waar die rotsondergrond afloopt, rechts.
pi_144444403
Ik denk dat de theorie van de camera-temperatuur wel potentie heeft. Zelfs met een grote marge kunnen we voorzichtig zeggen dat de camera niet op grote hoogte was op het moment van fotograferen.

Opnieuw worden we dus naar de rivieren geleidt.
  vrijdag 12 september 2014 @ 02:00:52 #214
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144444429
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 01:44 schreef jackie12 het volgende:

Het is geen aanval op je Domnivoor want ik weet dat je gelooft in verdwalen maar ook andere opties openhoudt maar ik wilde met dit gegeven een voorbeeld geven.

Ik geloof nergens in en ik heb nooit gezegd dat L & K verdwaald zijn, dus kun je daar een keer over ophouden?
pi_144444442
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 september 2014 02:00 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ik geloof nergens in en ik heb nooit gezegd dat L & K verdwaald zijn, dus kun je daar een keer over ophouden?
nee klopt ze waren niet echt verdwaald maar bouwden een hutje waar ze op hulp wachtte die niet kwam.
Excuses
  vrijdag 12 september 2014 @ 02:04:22 #216
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144444456
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 02:03 schreef jackie12 het volgende:

[..]

nee klopt ze waren niet echt verdwaald maar bouwden een hutje waar ze op hulp wachtte die niet kwam.
Excuses
  vrijdag 12 september 2014 @ 02:23:17 #217
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_144444644
quote:
Goed mogelijk, dat zou dan op 4,5 km. van een boel finca's zijn:

pi_144444663
Volgende week (hopelijk) de rest van de gegevens van de telefoons.
Ik heb het al vaker gezegd, ik hoop dat die mijn scenario keihard onderuit haalt en de ouders eindelijk duidelijkheid krijgen.

Dan kan ik dit op dit moment dit nog wel zeggen en vragen

Ik heb gezegd dat F de laatste was die ze heeft gezien. Hij zag de een liggend in een hangmat (vind ik sowieso raar dat je dat doet als je net wakker bent maar afijn) en de ander kijkend op een kaart wat te doen die dag (zou ik als gids op in springen of ze tips geven aangezien ze de volgende dag met me mee zouden gaan op de aardbeientoer).

Hierna zeiden velen dat dat niet waar is want ze waren nog (misschien) gezien door gids Plinio op de Pianistatrail. Hij wist het echter niet zeker want alle Europese meiden leken volgens hem op elkaar.

Waarom zegt ie in dit filmpje er dan niks over???

http://nos.nl/video/lq/66(...)ug-moeten-nemen.html

met andere woorden mag ik dan nu nog steeds blijven zeggen dat F (tot nu toe) de laatste is die ze gezien heeft?
En is het dan raar dat ik de optie open houdt dat hij WEL hun gids was voor die dag aangezien ze door verder niemand zijn gezien (ook Jose en Pedro geven wazige verklaringen)

Maar oke, stel hij was niet hun gids en hij had idd iets anders voor die dag

Wat deed hij dan bij hun hostel?
Ik weet hij is gids en de Spanish school zit er naast. Maar kwam hij dan mensen ophalen voor een trip (niks over gelezen)
En hoe hebben K en L de trip naar Baru en de aardbeienfarm geboekt?
Via Eileen?
Rechtstreeks bij hem?
Telefonisch?

En kenden K en L hem?

Ik blijf het allemaal vreemd vinden.

Na mijn scenario op 15 augustus is er tot nu toe niks naar voren gekomen wat mijn hypothese onderuit haalt.

Sterker nog er zijn daarna 2 aanwijzingen bij gekomen
Finca/paddock in het gebied waar de meiden verdwenen en een opmerkelijke zoon.

zegt nog allemaal niks maar ik blijf nog even hangen aan die kant.
  vrijdag 12 september 2014 @ 02:25:37 #219
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_144444674
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 01:35 schreef Geruisloos het volgende:

Kun je die plekken aantonen op deze kaart en de coordinaten met ons delen?
Ik heb niet gebruik gemaakt van die link maar zelf even een kaartje gemaakt waarop ik enkele hoogtes heb gemarkeerd.

Al snel zit je op 500 meter, dalend naar 400 meter.. de Rio Changuinola met die kenmerkende kronkels is goed te zien.

Als je zelf een kaart wilt maken, kun je je daarop orienteren. :)

Tussen die twee aanduidingen van "+400" zijn alle vondsten gedaan, van de resten en rugzak.

pi_144444751
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 02:25 schreef Perico het volgende:

[..]

Ik heb niet gebruik gemaakt van die link maar zelf even een kaartje gemaakt waarop ik enkele hoogtes heb gemarkeerd.

Al snel zit je op 500 meter, dalend naar 400 meter.. de Rio Changuinola met die kenmerkende kronkels is goed te zien.

Als je zelf een kaart wilt maken, kun je je daarop orienteren. :)

Tussen die twee aanduidingen van "+400" zijn alle vondsten gedaan, van de resten en rugzak.

[ afbeelding ]
Top gemaakt.

Ik vind het wel opvallend dat de eerste indicatie van de camera-theorie precies het verlengde van de rivier vanaf de vondsten aantoont.

Is de glinstering dan toch water?

En oh, ik kwam dit nog tegen:

http://www.eenvandaag.nl/(...)r_verdwalingstheorie

Zelfde textuur op de rots. Weet iemand of zoiets komt door de nabijheid van een rivier? Ik ben geen rotsspecialist.
pi_144444764
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 10:42 schreef Grijzemassa het volgende:

Als het dan zo veel op een verdwaalscenario lijkt, gecreëerd door de daders volgens jou, dan kan het dus ook gewoon echt een verdwaalscenario zijn. Waarom kan het geen echt verdwaalscenario zijn maar wel een gecreëerd door de daders? Die logica ontgaat mij dan weer. :?
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 12:00 schreef Grijzemassa het volgende:
Het is simpel redeneren; als het telefoongebruik vreemd is bij een verdwaling dan is het even vreemd bij een in scene gezet verdwaalspoor.
Ik vind dit een interessante vraag.
Het punt is, indien het hier een misdrijf betreft ging het de dader om het plegen van dit misdrijf, niet om een verdwaalscenario te creëren.
pi_144444790
Ik zei al dat ik deze theoretische manier van onderzoeken erg goed vind.
Niks geen aannames, gevoel of meningen.
Gewoon recht voor z'n raap 1 en 1 = 2

Ik vind mezelf geen domme jongen maar als Perico, Geruisloos, Stratotanker enz aan de gang gaan voel ik me wel "een beetje dom"
Begrijp er dus ook geen ene kloot van.

4 laatste vragen voor het slapen gaan

1- Kan iemand Poolbar zijn kaartje met actieradius verder uitwerken?
2- Is het nou wel of niet mogelijk dat met de telefoons van K en L "fakeoproepen" zijn gemaakt en dat die nooit meer te achterhalen zijn
3- de blauwe schoen die gevonden is
4- Wat voor water zat er in het flesje in de rugzak?
(persoonlijk vind ik dat de allerbelangrijkste vraag die je na de verdwijning van K en L kunt stellen en antwoord geeft of ze nou verdwaald waren of niet?
pi_144444798
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 02:41 schreef jackie12 het volgende: 4- Wat voor water zat er in het flesje in de rugzak?(persoonlijk vind ik dat de allerbelangrijkste vraag die je na de verdwijning van K en L kunt stellen en antwoord geeft of ze nou verdwaald waren of niet?
Met deze vraag zitten we allemaal en zal, tot zover bekend, onbeantwoord blijven. Dat hebben ze namelijk niet naar buiten gebracht, en het zal me niet verbazen als ze het zelfs niet eens onderzocht hebben. Terwijl het toch echt top-priority relevantie heeft.
  vrijdag 12 september 2014 @ 02:58:49 #224
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144444890
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 02:23 schreef Perico het volgende:

[..]

Goed mogelijk, dat zou dan op 4,5 km. van een boel finca's zijn:

[ afbeelding ]
Perico, zijn er vanaf die finca's paden in de richting van de rugzak-plek?
En weet je de exacte locatie van de rugzak, of is dat punt alleen maar het midden van de ovaal die je op andere kaartjes ziet?
  vrijdag 12 september 2014 @ 03:00:46 #225
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_144444900
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 02:36 schreef Geruisloos het volgende:

Ik vind het wel opvallend dat de eerste indicatie van de camera-theorie precies het verlengde van de rivier vanaf de vondsten aantoont.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zelfde textuur op de rots. Weet iemand of zoiets komt door de nabijheid van een rivier? Ik ben geen rotsspecialist.
Er is alleen 1 maar... er zijn mensen, ook op WS, die menen dat in de Telemetro video, de rots en de omgeving van IMG_550, overeenkomt met de tweede kabelbrug.

Plinio en Chani hebben zich er ook over uitgesproken, dat zij een vermoeden hebben van verdrinking hier. Anderen zeggen dat ze niet eens zo ver zijn gekomen.

Deze tweede brug ligt dan wel op zo'n 1000 meter hoogte:

Ik ben alleen zelf niet zo overtuigd van de vergelijking.
  vrijdag 12 september 2014 @ 03:15:15 #226
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144445006
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 02:36 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Top gemaakt.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

op beide donkere fotos is water te zien, dat werd goed duidelijk met fotos in andere (heldere) kleuren. Vooral bij die met de rode zakjes is dat water duidelijk.
  vrijdag 12 september 2014 @ 03:16:16 #227
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_144445012
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 02:58 schreef Domnivoor het volgende:

Perico, zijn er vanaf die finca's paden in de richting van de rugzak-plek?
En weet je de exacte locatie van de rugzak, of is dat punt alleen maar het midden van de ovaal die je op andere kaartjes ziet?
De vindplaats is inderdaad een ovaal, bij benadering, ik geloof niet dat iemand de exacte coordinaten weet.

Richting die finca's is er vanaf de rivier dan wel nog een bergrug, die tussen de finca's inzit. Dat ziet er zo uit:

Als Kris en Lisanne, op het kruispunt met de Rio Velorio, mits zij tot hier waren gekomen, de Rio Velorio rechtsaf gevolgd hadden, kwam je wel makkelijk in de bewoonde wereld uit.

Hier zie ik een duidelijk pad richting het ovale gebied waar de rugzak gevonden is, vanaf de verzameling finca's van de vorige kaart:

Maar je weet niet hoe dat pal bij de rivier is, daar is het misschien onherbergzaam.. daar loopt wel het Pianista pad naar Bocas del Toro, maar heeft het ook aansluiting hiermee? Ik weet het niet:
  vrijdag 12 september 2014 @ 03:20:08 #228
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144445026
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 01:55 schreef Marrije het volgende:

[..]

die eerste donkere foto is langs hetzelfde water genomen als de tweede als je het mij vraagt. Ik zie in elk geval water schitteren op de tweede foto, daar waar die rotsondergrond afloopt, rechts.
Dat moet wel. Er zit maar 1:44 tussen die 2 foto's waarin nog 7 andere gemaakt zijn.
  vrijdag 12 september 2014 @ 03:26:43 #229
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144445043
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 03:20 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Dat moet wel. Er zit maar 1:44 tussen die 2 foto's waarin nog 7 andere gemaakt zijn.
ja want ik denk niet dat een van twee niet aan water ligt en ook niet dat het bij een soort van waterkruising/splitsing ligt.
  vrijdag 12 september 2014 @ 03:30:50 #230
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144445054
Waardering voor het speurwerk dat hier wordt verricht. De families van de vrouwen zouden er naar mijn mening goed aan doen om te pleiten voor het openbaar maken van alle niet-privacygevoelige gegevens, zodat grote aantallen mensen, onder wie deskundigen op allerlei gebied, hun licht kunnen laten schijnen over dit mysterie. De crowdsleuthing waar sommigen het al eerder over hadden.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  vrijdag 12 september 2014 @ 03:31:17 #231
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144445055
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 03:26 schreef Marrije het volgende:

[..]

ja want ik denk niet dat een van twee niet aan water ligt en ook niet dat het bij een soort van waterkruising/splitsing ligt.
Waarom niet? Ik wilde net opschrijven dat dat volgens mij wel zo is. -O-
  vrijdag 12 september 2014 @ 03:36:42 #232
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144445062
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 03:30 schreef Gorraay het volgende:
Waardering voor het speurwerk dat hier wordt verricht. De families van de vrouwen zouden er naar mijn mening goed aan doen om te pleiten voor het openbaar maken van alle niet-privacygevoelige gegevens, zodat grote aantallen mensen, onder wie deskundigen op allerlei gebied, hun licht kunnen laten schijnen over dit mysterie. De crowdsleuthing waar sommigen het al eerder over hadden.
Mee eens. De familie Kremers denkt er echter anders over:

"Onrechtmatig openbaar maken foto’s

Als familie van Kris Kremers hebben wij geen toestemming gegeven voor het op enigerlei wijze openbaar maken van foto’s uit de serie afkomstig uit de camera die gevonden is in Panama en waar haar laatste foto’s opstaan. Iedereen die foto’s op enigerlei wijze openbaar maakt van Kris zonder expliciete toestemming van haar familie, handelt derhalve onrechtmatig en zal met juridische middelen verzocht worden de wensen van de familie rondom het portretrecht te respecteren. Het recht om deze foto’s vrij te geven behoort toe aan de familie. Zij willen dan ook zelf beslissen of en zo ja wanneer deze foto’s op enigerlei wijze openbaar gemaakt mogen worden."

Bron: www.answersforkris.com/
  vrijdag 12 september 2014 @ 03:43:49 #233
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144445073
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 03:16 schreef Perico het volgende:

[..]

De vindplaats is inderdaad een ovaal, bij benadering, ik geloof niet dat iemand de exacte coordinaten weet.

Richting die finca's is er vanaf de rivier dan wel nog een bergrug, die tussen de finca's inzit. Dat ziet er zo uit:

[ afbeelding ]

Als Kris en Lisanne, op het kruispunt met de Rio Velorio, mits zij tot hier waren gekomen, de Rio Velorio rechtsaf gevolgd hadden, kwam je wel makkelijk in de bewoonde wereld uit.

Hier zie ik een duidelijk pad richting het ovale gebied waar de rugzak gevonden is, vanaf de verzameling finca's van de vorige kaart:

[ afbeelding ]

Maar je weet niet hoe dat pal bij de rivier is, daar is het misschien onherbergzaam.. daar loopt wel het Pianista pad naar Bocas del Toro, maar heeft het ook aansluiting hiermee? Ik weet het niet:
Bedankt ^O^
Het lijkt me interessant om dat ter plaatse verder te onderzoeken.
  vrijdag 12 september 2014 @ 03:55:24 #234
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144445081
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 03:31 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik wilde net opschrijven dat dat volgens mij wel zo is. -O-
zou ook best kunnen :D
  vrijdag 12 september 2014 @ 03:57:19 #235
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_144445084
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 03:30 schreef Gorraay het volgende:
Ik onderschrijf dit, van harte. Ik respecteer de wens van de familie Kremers, die Domnivoor hierboven postte.. Maar anderzijds, zijn de crowdsleuthing fora, waaronder dit, zo'n kleine niche. Uiteindelijk zal toch ook, de wens om het mysterie te doorgronden, ook voor de families het zwaarst wegen.

Dat ze nu de andere kant op redeneren, begrijp ik wel. Maar het zou hen veel kunnen opleveren en ik ken niemand die niet met respect omgaat met al het materiaal.
  vrijdag 12 september 2014 @ 03:59:50 #236
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_144445087
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 03:43 schreef Domnivoor het volgende:
Bedankt ^O^
Het lijkt me interessant om dat ter plaatse verder te onderzoeken.
Ben je van plan om te overnachten op het pad, of denk je: 1 dag Pianista op naar de quebradas ... en dan misschien naar El Norteño rijden, om dan vanuit die nederzettingen van de rugzak vindplaats terug te lopen naar de kabelbruggen, ofzo?
pi_144445101
quote:
8 graden snachts toen, heb ik een paar maal gelezen, groot verschil met overdag
pi_144445184
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 03:59 schreef Perico het volgende: Ben je van plan om te overnachten op het pad, of denk je: 1 dag Pianista op naar de quebradas ... en dan misschien naar El Norteño rijden, om dan vanuit die nederzettingen van de rugzak vindplaats terug te lopen naar de kabelbruggen, ofzo?
Nou ik had begrepen dat het FOK-recherché team lente volgend jaar het mysterie ter plekke gaat oplossen daar, die reis was hier al collectief gepland had ik begrepen :7
pi_144445187
quote:

[..]

En hoe komen hun resten dan stroomopwaarts?
pi_144445235
Kan iemand me nou eindelijk uitleggen wat ze bij de telgegevens steeds met sterk of zwak signaal bedoelen?
pi_144445302
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 06:17 schreef Jezus9 het volgende:
Kan iemand me nou eindelijk uitleggen wat ze bij de telgegevens steeds met sterk of zwak signaal bedoelen?
"sterk of zwak signaal" : aantal dekking streepjes op de mobiele telefoon. Zo wordt het in spreektaal door eindgebruikers (consumenten) gebruikt "ik heb er geen signaal" (als in, "geen dekking"). Een mobiele telefoon wordt 'aangestraalt' door de antenne op een opstelpunt (mast), om te 'kijken' waar de mobiele telefoon zich bevind (lokatie in een cell). Dat gebeurt in NL ong. elke 30 sec. Het gaat om een wisselwerking. Als het signaal van de antenne de telefoon (de zender/ontvanger en SIM) niet kan bereiken, kan er ook geen transmissieverkeer (roaming) tot stand komen, en kan er ook geen voice en/of dataverkeer (email, Whatsapp, SMS, GPS app, ander app verkeer) verstuurd/ontvangen worden. Geldt ook andersom natuurlijk, als de mobiele de mast niet kan bereiken met zijn zend / ontvangst module en mobo antennetje, krijg je geen gesprek tot standkoming als je belt. Als je batterij bijna leeg is, kan er onvoldoende zendcapaciteit zijn vanuit de mobo, en komt er geen verbinding met de mast tot stand, ondanks dat er dekking is: je moet opladen.

indien interesse, kijk eens in deze reeks:

http://tweakers.net/revie(...)k-en-capaciteit.html

en

http://tweakers.net/revie(...)ieuwe-netwerken.html

https://forum.t-mobile.nl(...)laxy-s4-mini-238797/

[ Bericht 3% gewijzigd door Poekje01 op 12-09-2014 10:25:09 ]
pi_144445620
Dat is eigenlijk zeer relevante informatie.

Aangezien bij de belgegevens eerst 'zwak signaal' staat en een paar dagen later opeens 'sterk signaal' kortom de telefoons waren eerst verder weg van de zendmast en bij het sterkere signaal opeens dichter bij een zendmast. Hieruit kunnen we dus opmaken dat de telefoons i.i.g niet op dezelfde plek zijn geweest en ermee gesleept is?

Kan ook dat de daders in een gebied stonden met bereik maar dat ze vliegtuig modus hadden aangezet of in een kelder gaan staan, dat het signaal sterker werd toont i.i.g dat de telefoon ineens in een ander gebied kwam.
pi_144445796
andere van buiten het mobiele netwerk komende factoren, denk aan het weer/storingen in vaste verbindingen, drukte op het vaste netwerk enz., kunnen het transmissie en mobiel 112 verkeer ook beinvloeden. Ook de al dan niet ingestelde instelling automatisch provider kiezen of zelf provider kiezen kan van invloed zijn enz.

[ Bericht 55% gewijzigd door Poekje01 op 12-09-2014 10:19:27 ]
pi_144445838
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 06:17 schreef Jezus9 het volgende:
Waar zie je dit staan?

Ik heb zelf meerde malen gesproken over een sterk "patroon". Dit betekende dat er dag op dag vaak rond dezelfde tijdstippen gebeld werd. Maar van sterke of zwakke "signalen" heb ik nog niets meegekregen. Waar heb je dat gevonden?
pi_144445879
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 03:00 schreef Perico het volgende:

[..]

Er is alleen 1 maar... er zijn mensen, ook op WS, die menen dat in de Telemetro video, de rots en de omgeving van IMG_550, overeenkomt met de tweede kabelbrug.

Plinio en Chani hebben zich er ook over uitgesproken, dat zij een vermoeden hebben van verdrinking hier. Anderen zeggen dat ze niet eens zo ver zijn gekomen.

Deze tweede brug ligt dan wel op zo'n 1000 meter hoogte:

[ afbeelding ]

Ik ben alleen zelf niet zo overtuigd van de vergelijking.
Dit is dus waarom die temperatuurgegevens zo interessant kunnen zijn. 24 graden op 1000 meter hoogte is echt zeer te betwijfelen, zelfs met een ruime foutmarge. De vermoedens die je noemt kunnen dan direct opgehelderd worden zodra we de data wat accurater hebben.
pi_144445894
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 08:22 schreef Geruisloos het volgende: Waar zie je dit staan? Ik heb zelf meerde malen gesproken over een sterk "patroon". Dit betekende dat er dag op dag vaak rond dezelfde tijdstippen gebeld werd. Maar van sterke of zwakke "signalen" heb ik nog niets meegekregen. Waar heb je dat gevonden?
Weet 100% zeker dat ik ergens 'Er is deze keer sprake van een sterk signaal' las, het ging niet over 'een sterk patroon' in dit geval, anders had ik immers wel geweten wat ze ermee bedoelde. Daarom snapte ik het juist niet, wat in die compilatie/samenvatting bedoeld werd met een sterk signaal. Sterk belsignaal ofwat? Sterk zendmast signaal?

Ik ga kijken of ik nog ergens kan vinden waar het stond, was in één van de vorige topics.
  vrijdag 12 september 2014 @ 09:05:57 #247
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144446308
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 05:35 schreef Ouder1 het volgende:

De rivier stroomde tegen de berg op :Y
  vrijdag 12 september 2014 @ 09:06:13 #248
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144446317
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 05:35 schreef Ouder1 het volgende:

Dit is de laatste versie van mijn scenario, gebaseerd op de info die we een maand geleden hadden. Er komt nog een nieuwe versie maar in hoofdlijnen sta ik hier nog wel achter:
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #57
pi_144446660
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:06 schreef Domnivoor het volgende: Dit is de laatste versie van mijn scenario, gebaseerd op de info die we een maand geleden hadden. Er komt nog een nieuwe versie maar in hoofdlijnen sta ik hier nog wel achter: BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #57
Uit die hypothese kun je opmaken dat je wel degelijk naar een scenario neigt: een verdwaling.

Mag ik ook een eigen hypothese maken trouwens of word het verwijderd als er specifieke details (hoe ik denk dat het misdrijf gegaan is) instaan? Neem aan dat de misdrijf-hypotheses ook mogen ondanks dat er eigen hypotheses in zullen staan, de verdwaling-hypoteses zijn namelijk evengoed op aannames gebaseerd, maar dat mag ook.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jezus9 op 12-09-2014 09:31:37 ]
pi_144446700
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:25 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Uit die hypothese kun je opmaken dat je wel degelijk naar een scenario neigt: een verdwaling.

Mag ik ook een eigen hypothese maken trouwens?
Ja hoor.
Ik ben zeer benieuwd! :)
Make my day!
  vrijdag 12 september 2014 @ 09:29:40 #251
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144446736
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 03:59 schreef Perico het volgende:

[..]

Ben je van plan om te overnachten op het pad, of denk je: 1 dag Pianista op naar de quebradas ... en dan misschien naar El Norteño rijden, om dan vanuit die nederzettingen van de rugzak vindplaats terug te lopen naar de kabelbruggen, ofzo?
Ik wil de route lopen die ik op mijn zolderkamer heb bedacht: overnachten op het pad, doorlopen tot de vindplaats van de rugzak, en vooral daar goed rondkijken. Ik denk dat de nachtfoto's daar ergens gemaakt zijn, waar de rivieren samenkomen.
En daarna dezelfde weg terug.
pi_144446760
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:06 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Dit is de laatste versie van mijn scenario, gebaseerd op de info die we een maand geleden hadden. Er komt nog een nieuwe versie maar in hoofdlijnen sta ik hier nog wel achter:
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #57
Dit lijkt me een zeer realistisch scenario. Wellicht de beste die ik tot nu toe heb gelezen.

Weten we (ongeveer) waar wanneer de helikopters hebben gevlogen? En zijn die iPhone signalen feit of fictie?

De vraag is nog wel waarom het belschema zo onlogisch in elkaar zit. Zou het kunnen zijn dat de telefoons vaak te vochtig waren om te functioneren? En dat gedurende de dag, na opwarmen in de zon, pas belpogingen gedaan konden worden, en dus daarom de meeste pogingen rond 11:00 en 14:00 zijn? Geen idee of telefoons zo gevoelig zijn in de tropen, maar ook dit moet te testen zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Geruisloos op 12-09-2014 09:37:56 ]
pi_144446861
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:29 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ik wil de route lopen die ik op mijn zolderkamer heb bedacht: overnachten op het pad, doorlopen tot de vindplaats van de rugzak, en vooral daar goed rondkijken. Ik denk dat de nachtfoto's daar ergens gemaakt zijn, waar de rivieren samenkomen.
De eerste schatting aan hand van de camera-temperatuur wijst ook op die locatie.
pi_144446887
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:29 schreef Domnivoor het volgende: Ik wil de route lopen die ik op mijn zolderkamer heb bedacht: overnachten op het pad, doorlopen tot de vindplaats van de rugzak, en vooral daar goed rondkijken. Ik denk dat de nachtfoto's daar ergens gemaakt zijn, waar de rivieren samenkomen. En daarna dezelfde weg terug.
Is dit serieus *O*
pi_144446899
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:29 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ben je niet bang dat je dan ook pas maanden later terug gevonden wordt?
Make my day!
  vrijdag 12 september 2014 @ 09:41:38 #256
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144446952
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:38 schreef agter het volgende:

[..]

vroeg ik me ook af :X
pi_144446959
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:38 schreef agter het volgende: Ben je niet bang dat je dan ook pas maanden later terug gevonden wordt?
Als we met z'n allen gaan dan ontdekken we wel eindelijk de seriemoordenaar die er rondloopt :7
pi_144446997
quote:

[..]

In je eentje zoeken lijkt me inderdaad niet heel handig. Maar als er een expeditie georganiseerd kan worden (samen met wat lokale gidsen bijvoorbeeld), met van te voren vastgestelde zoekgebieden en doelen, dan acht ik de kans aanwezig dat de plek waar de nachtfoto's zijn gemaakt gevonden zal worden. Helemaal als we de data nog wat strakker hebben en de waarschijnlijkheid van het juiste gebied kunnen vaststellen.
  vrijdag 12 september 2014 @ 09:45:31 #259
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144447012
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:25 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Begin jij ook al? :')
Nog een keer dan: ZE ZIJN NIET VERDWAALD. Bij de Culebra kun je bijna niet verdwalen zonder iemand tegen te komen. 4,5 km verder zijn finca's en potrero's, en Alto Romero ligt ernaast.

quote:
Mag ik ook een eigen hypothese maken trouwens of word het verwijderd als er specifieke details (hoe ik denk dat het misdrijf gegaan is) instaan?
Schrijf gerust je eigen hypothese maar denk aan wat Lavenderr erover schrijft. Ik ben benieuwd :)
pi_144447051
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:45 schreef Domnivoor het volgende: Begin jij ook al? :')
Hihi wie begon dan nog? *) maar je hypothese lijkt meer te neigen naar een verdwaling of ongeluk dan een misdrijf, laat ik het dan zo zeggen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:45 schreef Domnivoor het volgende: Schrijf gerust je eigen hypothese. Ik ben benieuwd :)
Zal inderdaad ook m'n persoonlijke hypothese van de zaak maken, even de tijd voor nemen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:45 schreef Domnivoor het volgende: Nog een keer dan: ZE ZIJN NIET VERDWAALD.
:Y
pi_144447128
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:47 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Hihi wie begon dan nog? *) je hypothese lijkt te neigen naar een verdwaling i.i.g. Zal inderdaad eens m'n eigen hypothese maken, even de tijd voor nemen.
Het scenario van Domnivoor wijst erop dat de meiden na de Pianista continue zijn doorgelopen, tot aan de rivier en deze ook verder naar beneden zijn gevolgd, met de hoop een dorp of iets dergelijks tegen te komen. Niet strikt een verdwaling dus, omdat ze ook helemaal terug hadden kunnen lopen, maar dit bewust niet hebben gedaan.
pi_144447166
Ze zijn niet verdwaald, ze konden de weg terug gewoon niet vinden. O-)
  vrijdag 12 september 2014 @ 09:54:51 #263
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144447178
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:30 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Dit lijkt me een zeer realistisch scenario. Wellicht de beste die ik tot nu toe heb gelezen.
Dank u 8-)

quote:
Weten we (ongeveer) waar wanneer de helikopters hebben gevlogen?
De helicopters vlogen op 8 april in dat gebied. Ik heb alleen niet kunnen achterhalen of ze toen ook nachtvluchten hebben gemaakt, maar dat is wel aannemelijk: infraroodmetingen kun je het beste in de nacht doen.

quote:
En zijn die iPhone signalen feit of fictie?
Zowel de iPhone als de Samsung hadden op 7 april een signaal, dat blijkt nu uit de telefoongegevens.

quote:
De vraag is nog wel waarom het belschema zo onlogisch in elkaar zit. Zou het kunnen zijn dat de telefoons vaak te vochtig waren om te functioneren? En dat gedurende de dag, na opwarmen in de zon, pas belpogingen gedaan konden worden, en dus daarom de meeste pogingen rond 11:00 en 14:00 zijn? Geen idee of telefoons zo gevoelig zijn in de tropen, maar ook dit moet te testen zijn.
Zoiets denk ik ook ja. Er zijn ook zware regenbuien geweest in die dagen. Dan wacht je ook wel even met bellen.
  vrijdag 12 september 2014 @ 09:56:37 #264
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144447207
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:52 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Het scenario van Domnivoor wijst erop dat de meiden na de Pianista continue zijn doorgelopen, tot aan de rivier en deze ook verder naar beneden zijn gevolgd, met de hoop een dorp of iets dergelijks tegen te komen. Niet strikt een verdwaling dus, omdat ze ook helemaal terug hadden kunnen lopen, maar dit bewust niet hebben gedaan.
pi_144447212
Ik begrijp dat de dames geen enkele keer bereik hadden met hun telefoon. Op sommige heuveltoppen heb je kennelijk wel bereik in dalen niet.
Dus kennelijk zijn ze in een dal gebleven?

Er bestaat zeker geen kaartje met gsm-dekking in dat gebied?
Make my day!
pi_144447263
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:54 schreef Domnivoor het volgende:

De helicopters vlogen op 8 april in dat gebied. Ik heb alleen niet kunnen achterhalen of ze toen ook nachtvluchten hebben gemaakt, maar dat is wel aannemelijk: infraroodmetingen kun je het beste in de nacht doen.

[..]

Zowel de iPhone als de Samsung hadden op 7 april een signaal, dat blijkt nu uit de telefoongegevens.

Bedoel je met signaal een GSM connectie? Volgens de gegevens uit het belschema van La Estrella was de enige GSM connectie op 2 april.

Op 7 april waren de telefoons niet aangezet voor zover we weten. Tenzij je nog andere bronnen hebt.

Als je kunt aantonen dat die helikopters inderdaad vlogen in dat gebied in die nacht, dan neem ik het op in het schema. Heb je een bron?
pi_144447417
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:56 schreef agter het volgende:
Ik begrijp dat de dames geen enkele keer bereik hadden met hun telefoon. Op sommige heuveltoppen heb je kennelijk wel bereik in dalen niet.
Dus kennelijk zijn ze in een dal gebleven?

Er bestaat zeker geen kaartje met gsm-dekking in dat gebied?
Zo'n kaart zou erg interessant zijn. We weten dat er op de Mirador, en daar iets voorbij, bereik was. Dus het lijkt waarschijnlijk dat op meer bergtoppen bereik moet zijn geweest. Als we dit in kaart kunnen brengen, dan zouden we een schatting kunnen maken van de gevolgde route, of op z'n minst bepaalde gebieden uit kunnen sluiten.
pi_144447461
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:05 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Zo'n kaart zou erg interessant zijn. We weten dat er op de Mirador, en daar iets voorbij, bereik was. Dus het lijkt waarschijnlijk dat op meer bergtoppen bereik moet zijn geweest. Als we dit in kaart kunnen brengen, dan zouden we een schatting kunnen maken van de gevolgde route, of op z'n minst bepaalde gebieden uit kunnen sluiten.
Dit.
Dan weet je aan de hand van het telefoonschema waar ze in elk geval niet geweest zijn. :)
Make my day!
pi_144447558
Eigenlijk zou die zogenaamde 'valse tip' die in Mei werd gegeven achteraf toch weleens kunnen kloppen (bron: http://www.destentor.nl/a(...)2-lichamen-1.4362557) de lichamen werden rottend gezien in de buurt van Bocas del Toro, in verre staat van ontbinding... dat is toch ook in de buurt waar de resten achteraf werden gevonden?

De autoriteiten zijn daar toen gaan zoeken maar troffen niks aan. Of het moet al in oorsprong inderdaad een valse tip zijn geweest maar dat de daders toen het nieuws zagen en het toen daar maar gedumpt hebben weken later.
pi_144447665
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:12 schreef Jezus9 het volgende:
Eigenlijk zou die zogenaamde 'valse tip' die in Mei werd gegeven achteraf toch weleens kunnen kloppen (bron: http://www.destentor.nl/a(...)2-lichamen-1.4362557) de lichamen werden rottend gezien in de buurt van Bocas del Toro, in verre staat van ontbinding... dat is toch ook in de buurt waar de resten achteraf werden gevonden?

De autoriteiten zijn daar toen gaan zoeken maar troffen niks aan. Of het moet al in oorsprong inderdaad een valse tip zijn geweest maar dat de daders toen het nieuws zagen en het toen daar maar gedumpt hebben weken later.
Daar heb ik ook nog vaak aan gedacht, die tip van die 2 lichamen in staat van ontbinding. Er was bij gezegd dat een van de lichamen duidelijke ernstige verwonding aan 1 voet vertoonde. Er is toen al weer razendsnel gezegd dat het om een valse tip ging, de zelfde dag nog. Ze zijn 1 keer wezen zoeken en door slecht weer ging dat erg moeilijk als ik me goed herinner.
pi_144447807
Make my day!
pi_144447838
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:18 schreef Grijzemassa het volgende: Daar heb ik ook nog vaak aan gedacht, die tip van die 2 lichamen in staat van ontbinding.
Misschien hadden ze wel op de verkeerde plek gezocht (of waren ze niet eens gaan zoeken, misschien dat ze bij voorbaat al zoiets hadden 'kan niet kloppen' enkel omdat het op een geheel andere plek was) maar wie had eigenlijk die lichamen gespot? Want ik neem aan, dat op het moment diegene écht 2 lichamen in staat van ontbinding aantrof en de autoriteiten het vervolgens tegenspreken terwijl diegene het toch echt had gezien, diegene toch alles op alles zet om te tonen dat die lichamen daar toch echt liggen en er snelheid moet zijn.
pi_144447884
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:12 schreef Jezus9 het volgende:

'BOQUETE (ANP) - De Panamese autoriteiten zijn op zoek naar 2 lichamen die in het gebied zouden liggen waar Lisanne Froon en Kris Kremers verdwenen zijn. Dat meldde woordvoerder Elmer Quintero van de burgerbeschermingsorganisatie Sinaproc, de overheidsinstelling die het onderzoek leidt, desgevraagd aan het ANP.

,,Een anonieme tipgever belde over de 2 lichamen'', zegt Quintero. ,,Maar tot op dit moment is er niets gevonden.'' Morgenochtend (lokale tijd) gaat het team verder met de zoektocht.

Er was ook een blauw t-shirt gevonden door een 'privé-onderzoeksteam', bevestigde Quintero naar aanleiding van berichtgeving in de Panamese krant El Siglo. De ouders van de 2 vermiste meisjes hebben echter verklaard dat het kledingstuk niet van hun dochters is. Het onderzoeksteam is aangesteld door de familie.

Verwijning
Lisanne Froon en Kris Kremers verdwenen op 1 april in de buurt van de plaats Boquete in het westen van Panama. De bergachtige omgeving van Boquete is uitvoerig uitgekamd zonder dat een spoor van de twee werd aangetroffen. De familie heeft een bedrag van 40.000 dollar uitgeloofd voor mensen die kunnen helpen om de vrouwen te vinden'

Jezus , waar lees jij iets over ontbinding? Er is niets gevonden en het shirt was ook niet van de meisjes.
pi_144447901
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:29 schreef Lavenderr het volgende: Jezus , waar lees jij iets over ontbinding? Er is niets gevonden en het shirt was ook niet van de meisjes.
Over dat t-shirt heb ik helemaal niks gezegd hé, goed lezen. Ik zoek even het artikel op waar men sprak over staat van ontbinding, er waren namelijk meerdere artikelen over die 2 dode lichamen.
pi_144447919
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:05 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

dit: http://www.att.com/travel(...)sp?CIDL=591&MNC=CING

druk op de blauwe lijntjes (weblinkje) bij Cable and Wireless bv, en type in Boquete,
het is even een gedoe, maar dan, voila
pi_144447925
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:30 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Over dat t-shirt heb ik helemaal niks gezegd hé, goed lezen. Ik zoek even het artikel even op waar men sprak over staat van ontbinding.
Ik bedoel waarom zoek jij er altijd dingen bij die niet in betreffend artikel staan?
En nee dankje voor mij hoef je geen ander artikel te zoeken met dat soort details. De lichamen werden niet gevonden dus waarom?
  vrijdag 12 september 2014 @ 10:31:33 #278
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144447938
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:58 schreef Geruisloos het volgende:

Bedoel je met signaal een GSM connectie? Volgens de gegevens uit het belschema van La Estrella was de enige GSM connectie op 2 april.

Op 7 april waren de telefoons niet aangezet voor zover we weten. Tenzij je nog andere bronnen hebt.

Als je kunt aantonen dat die helikopters inderdaad vlogen in dat gebied in die nacht, dan neem ik het op in het schema. Heb je een bron?
Ik heb dat al een paar keer gepost :(

Op 7 en 11 april hadden beide telefoons een signaal.
Bron: Enrique Arrocha, advocaat van de familie Kremers.
http://www.telemetro.com/(...)92.html#.VA4vFGIayK3

En voor de helicopters:
http://www.boqueteguide.com/?p=11016
Het heeft ook op een nieuwssite gestaan. Die link is hier geplaatst maar kan ik niet zo snel terugvinden.
pi_144447968
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:30 schreef Lavenderr het volgende: Ik bedoel waarom zoek jij er altijd dingen bij die niet in betreffend artikel staan?
Oh je mag enkel en alleen informatie benoemen als het in één artikel staat, het word steeds bizarder 8)7
pi_144447989
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:32 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Oh je mag enkel en alleen informatie benoemen als het in één artikel staat, het word steeds bizarder 8)7
Als jij een artikel plaatst moet je er natuurlijk niet iets bij gaan verzinnen wat niet in betreffend artikel staat.
pi_144448042
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:30 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

:Y
als het kaartje 'staat' op je scherm, kun je Boquete intypen...en als je verder uitvergroot, zie je de CD en de rivieren namen...
pi_144448093
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:33 schreef Lavenderr het volgende: Als jij een artikel plaatst moet je er natuurlijk niet iets bij gaan verzinnen wat niet in betreffend artikel staat.
VERZINNEN? Hier is het artikel/de bron waar men het had over 'verre staat van ontbinding' http://www.nieuws.nl/alge(...)rouwen-Panama-gezien

"Een getuige zou in afgelegen gebied twee lichamen hebben gevonden in verregaande staat van ontbinding."

Ik had het over de 2 lichamen die rottend werden gespot, ik ga toch niet ALLE artikelen erbij voegen? Dan kun je soms 10 bronnen bijvoegen en dan blijf je bezig. Maar in deze stond het dus, dus met je valse beschuldigingen.

Is het normaal dat een moderator een lid zomaar vals beschuldigd? Valt me op dat moderators hier echt door een makkelijke selectie gaan hoor, hun handelen en niveau is soms niet bepaald professioneel en objectief te noemen. Leden werden al eerder voor vanalles uitgemaakt.
pi_144448137
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:38 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

VERZINNEN? Hier is het artikel/de bron waar men het had over 'verre staat van ontbinding' http://www.nieuws.nl/alge(...)rouwen-Panama-gezien

"Een getuige zou in afgelegen gebied twee lichamen hebben gevonden in verregaande staat van ontbinding."

Ik had het over de 2 lichamen die rottend werden gespot, ik ga toch niet ALLE artikelen erbij voegen? Dan kun je soms 10 bronnen bijvoegen en dan blijf je bezig. Maar in deze stond het dus, dus met je valse beschuldigingen.

Is het normaal dat een moderator een lid zomaar vals beschuldigd? Valt me op dat moderators hier echt door een makkelijke selectie gaan hoor, hun handelen en niveau is soms niet bepaald professioneel en objectief te noemen. Leden werden al eerder voor vanalles uitgemaakt.
Relax!
Make my day!
pi_144448189
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:40 schreef agter het volgende: Relax!
Dank voor het kalmeren maar ik laat me toch niet van 'verzinnen' beschuldigen :{w soms lees je iets uit artikels en benoem je die informatie hier in het topic maar weet je niet meer altijd welk artikel het nou was, en dan word je gewoon direct afgebrandt als je dat artikel niet erbij voegt.
pi_144448240
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik bedoel waarom zoek jij er altijd dingen bij die niet in betreffend artikel staan?
En nee dankje voor mij hoef je geen ander artikel te zoeken met dat soort details. De lichamen werden niet gevonden dus waarom?
met dat soort details??
hoef je geen ander artikel te zoeken (om te staven wat je zegt)

nou, als je dat zegt, hoor je denk ik hier als mod echt niet thuis!!
pi_144448248
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:38 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Jij komt met dit artikel http://www.destentor.nl/a(...)2-lichamen-1.4362557 en zet erbij dat de lichamen in staat van ontbinding waren. Maar dat staat niet in dat artikel.
Nu kom je met een ander artikel waar dat wel in staat. Dus geen bronnen door elkaar halen .

Oh en voor klachten over moderatie kun je terecht op de fb van BNW .
pi_144448253
Ik vind het wel opmerkelijk dat de nacht dat het reddingsteam in het gebied bleef overnachten, die foto's genomen zijn. Zouden de dames iets gehoord hebben? Je moet er toch niet aan denken dat ze elkaar op 100 meter gepasseerd zijn.
Make my day!
pi_144448269
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:41 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Dank voor het kalmeren maar ik laat me toch niet van 'verzinnen' beschuldigen :{w soms lees je iets uit artikels en benoem je die informatie hier in het topic maar weet je niet meer altijd welk artikel het nou was, en dan word je gewoon direct afgebrandt als je dat artikel niet erbij voegt.
mee eens, ook een mod kan zich natuurlijk wel eens vergissen..

teruglezend heeft Lavenderr toch gelijk vind ik, mijn fout, sorry
pi_144448293
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:43 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

met dat soort details??
hoef je geen ander artikel te zoeken (om te staven wat je zegt)

nou, als je dat zegt, hoor je denk ik hier als mod echt niet thuis!!
Ook voor jou: klachten over moderatie hier BNW / [FEEDBACK] voor al uw vragen, meningen en opmerkingen
pi_144448434
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ook voor jou: klachten over moderatie hier BNW / [FEEDBACK] voor al uw vragen, meningen en opmerkingen
dankjewel, miste even de precieze plek waar dat was, interessant om daar eens wat te lezen trouwens,
en nogmaals, ik zat fout, sorry!
  vrijdag 12 september 2014 @ 10:53:45 #291
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144448507
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:37 schreef Jezus9 het volgende:

Is dit serieus *O*
Ja 8-)

quote:

Ik ben bang voor de ellenlange FOK!topics die je dan krijgt :7
pi_144448544
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:53 schreef Domnivoor het volgende: Ja 8-)
Ik zou toch maar een gids meenemen voor de zekerheid...

quote:
14s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:44 schreef Poekje01 het volgende: Teruglezend heeft Lavenderr toch gelijk vind ik, mijn fout, sorry
Angsthaas :') al vaker gemerkt hier, mensen die niet tegen mod's durven in te gaan uit angst voor bans :')
pi_144448567
overigens is dat AT & T kaartje slechts een indicatief overzicht, AT&T werkt ondere andere naam in Panama, ik meen Cable and Wireless. Interessant zou m.i. zijn om te weten van welke mobiele operator de dames een SIM kaart hadden, in hun toestel. Welke Panamese, of toch een Nederlandse.
pi_144448628
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ze zijn nauwelijks wezen zoeken, staat er wel maar werd afgeblazen de volgende dag wegens slecht weer. En omdat de local die de melding deed de exacte locatie niet kon doorgeven. Qua coördinaten of zo? Locals die daar in de bergen leven hebben geen kaarten en zo. Kan natuurlijk een valse melding zijn geweest maar ze waren er wel erg snel klaar mee en dat in zo'n moeilijk te doorzoeken gebied?
pi_144448684
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:58 schreef Grijzemassa het volgende: Ze zijn nauwelijks wezen zoeken, staat er wel maar werd afgeblazen de volgende dag wegens slecht weer. En omdat de local die de melding deed de exacte locatie niet kon doorgeven. Qua coördinaten of zo? Locals die daar in de bergen leven hebben geen kaarten en zo. Kan natuurlijk een valse melding zijn geweest maar ze waren er wel erg snel klaar mee en dat in zo'n moeilijk te doorzoeken gebied?
Zou wel echt triest zijn als ze het nét hadden gemist, als de gehele lichamen nog werden gevonden, god weet welke informatie ze daar nog uit hadden kunnen halen.
pi_144448693
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:55 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Ik zou toch maar een gids meenemen voor de zekerheid...

[..]

Angsthaas :') al vaker gemerkt hier, mensen die niet tegen mod's durven in te gaan uit angst voor bans :')
nou, ik vond dat Lavender zijn formulering wat anders had gekund, waardoor ik ff op het verkeerde leesbeen werd gezet, en zelf post ik ook niet altijd even helder, de bedoeling was/is volgens mij vanaf nu in deze topicreeks, bij elke feitelijke bewering een link bij te voegen waar in vermeld staat wat je zegt, omdat er eenmaal al zoveel over geschreven is, en de datum van het artikel ook wat zegt.

Laatst had iemand het hier trouwens over een slang met slechte zin. Vond ik leuk.
pi_144448708
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Als jij een artikel plaatst moet je er natuurlijk niet iets bij gaan verzinnen wat niet in betreffend artikel staat.
Het is indertijd zeer uitgebreid in het nieuws geweest en de details die Jezus9 noemt zijn bij de genen die de zaak gevolgd hebben wel bekend, dus kan me voorstellen dat ze het zo vermeld. Wat ze zegt heb ik toen ook in diverse kranten gelezen, vooral de Panamese kranten hadden meer details dan de Nederlandse.
pi_144448733
Is al opgelost. Maar kan degene die die melding maakte niet alsnog een exacte locatie doorgeven? Wellicht maanden later maar voor hetzelfde geldt liggen daar misschien nog kleren o.i.d.
  vrijdag 12 september 2014 @ 11:08:24 #299
37248 BertV
Klei indiaan
pi_144448886
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:55 schreef Poekje01 het volgende:
verigens is dat AT & T kaartje slechts een indicatief overzicht, AT&T werkt ondere andere naam in Panama, ik meen Cable and Wireless. Interessant zou m.i. zijn om te weten van welke mobiele operator de dames een SIM kaart hadden, in hun toestel. Welke Panamese, of toch een Nederlandse.
Dat maakt voor noodoproepen niks uit, bereik is dan bereik.
(Wel bizar om te zien hoeveel bereik daar was, als het dan niet letterlijk en figuurlijk een gekleurd beeld geeft want AT&T is zichzelf aan het verkopen op die site)
pi_144448899
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 11:02 schreef Jezus9 het volgende:
Is al opgelost. Maar kan degene die die melding maakte niet alsnog een exacte locatie doorgeven? Wellicht maanden later maar voor hetzelfde geldt liggen daar misschien nog kleren o.i.d.
Ze waren er toen ook snel klaar mee omdat werd gezegd dat ze nooit zover weg zouden kunnen zijn geweest. Daarom werd de tip niet heel serieus genomen. Nu blijkt het niet eens zo ver weg te zijn van de inmiddels gedane vondsten, alleen meer landinwaarts. Klinkt onlogisch dan aangezien alles in de buurt van de rivieren gevonden is, maar als er iets heel logisch was gebeurd, tja dan was alles wel al opgelost toch?
pi_144449024
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 11:08 schreef BertV het volgende:

[..]

Dat maakt voor noodoproepen niks uit, bereik is dan bereik.
(Wel bizar om te zien hoeveel bereik daar was, als het dan niet letterlijk en figuurlijk een gekleurd beeld geeft want AT&T is zichzelf aan het verkopen op die site)
Hier nog een kaart:

http://opensignal.com/ind(...)tZoom=11&isHeatMap=1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')