abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144422482
Antwoorden voor Kris

Op 6 september werd gemeld dat de nieuw gevonden botresten van Lisanne Froon zijn.
Temperatuurdata van de camera (met dank aan Perico)
(nl) Maandag 8 september volgt een nieuwe update over de zaak
(es) Op 2 april om 10:53 is een oproep gedaan met Kris' iPhone
Nieuwe foto's (eind aug 2014):
Vóór de Mirador:

IMG_491: 01/04 ; 12:03:08 - IMG_493: 01/04 ; 12:42:25
Op de Mirador:

IMG_499: 01/04 ; 13:01:44 - IMG_500: 01/04 ; 13:01:50 - IMG_XXX: 01/04 ; ~13:00
Achter de Mirador:

IMG_505: 01/04 ; 13:20:33 - IMG_507: 01/04 ; 13:54:50 - IMG_508: 01/04 ; 13:54:58
's nachts, een week na verdwijning:

IMG_542: 08/04 ; 01:38:12 - IMG_550: 08/04 ; 01:39:54

• Arrocha is met zijn team teruggekomen uit het gebied. Voor hem is het voor 85% zeker dat Kris en Lisanne niet verdwaald kunnen zijn, en hij denkt dat er een derde partij betrokken is bij hun dood. Hij doet opnieuw een beroep op het Nederlandse OM om de telefoongegevens over te dragen.

• Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum: deel 1 - deel 2 - deel 3 - deel 4 - deel 5
Belgegevens telefoon :

quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 13:27 schreef Stupidisco het volgende:
Snelle vertaling van de telefoongegevens. Mogelijke fouten in de vertaling hoor ik graag.

1 april
16:39 - noodoproep 112 (= iPhone Kris)
16:51 - 112 oproep in het belregister. (= Samsung Lisanne)

2 april
06:58 - 112 oproep in het belregister. Telefoon na 36 sec. uitgeschakeld. (= Samsung Lisanne)
08:14 - foto van het telefoonscherm (= iPhone Kris)
10:53 - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. (= Samsung Lisanne)
13:56 - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. Mogelijk verbinding met netwerk (??) (= Samsung Lisanne)

3 april
09:32 - stroom vd telefoon ingeschakeld (= iPhone Kris)
09:33 - oproep naar 911 (= iPhone Kris)
13:50 - telefoon aangezet. Geen oproepen. Na 50 sec. telefoon uitgezet. (= Samsung Lisanne)
16:00 - telefoon is actief/aan (?) (= iPhone Kris)
16:19 - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan). (= Samsung Lisanne)

4 april
10:16 - telefoon aan en weer uitgezet (= iPhone Kris)
13:42 - telefoon uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
Telefoon Lisanne blijft uit.

5 april
04:50 - telefoon aangezet en meteen weer uitgezet. (= Samsung Lisanne)
05:00 - batterij van de telefoon is op (= Samsung Lisanne)
10:50 - telefoon aangezet (= iPhone Kris)
10:51 - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
13:37 - telefoon aan/uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)

6 april
10:26 - telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
10:27 - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
13:37 - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:38 - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)

11 april
10:51 - telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
11:56 - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)

Schijnt een raar patroon te vertonen van beltijden/telefoongebruik, namelijk iedere dag op bepaalde tijdstippen:

quote:
Even een overzicht gemaakt op basis van enkel de tijdstippen:

04:50 - 5 april - telefoon aangezet en meteen weer uitgezet. (= Samsung Lisanne)
05:00 - 5 april - batterij van de telefoon is op (= Samsung Lisanne)
06:58 - 2 april - 112 oproep in het belregister. Telefoon na 36 sec. uitgeschakeld. (= Samsung Lisanne)
08:14 - 2 april - foto van het telefoonscherm (= iPhone Kris)

09:32 - 3 april - stroom vd telefoon ingeschakeld (= iPhone Kris)
09:33 - 3 april - oproep naar 911 (= iPhone Kris)

10:16 - 4 april - telefoon aan en weer uitgezet (= iPhone Kris)
10:26 - 6 april - telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
10:27 - 6 april - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
10:50 - 5 april - telefoon aangezet (= iPhone Kris)
10:51 - 5 april - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
10:51 - 11 april- telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
10:53 - 2 april - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. (= Samsung Lisanne)

11:56 - 11 april- telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)

13:37 - 5 april - telefoon aan/uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:37 - 6 april - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:38 - 6 april - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
13:42 - 4 april - telefoon uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:50 - 3 april - telefoon aangezet. Geen oproepen. Na 50 sec. telefoon uitgezet. (= Samsung Lisanne)
13:56 - 2 april - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. Mogelijk verbinding met netwerk (??) (= Samsung Lisanne)

16:00 - 3 april - telefoon is actief/aan (?) (= iPhone Kris)
16:19 - 3 april - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan). (= Samsung Lisanne)
16:39 - 1 april - noodoproep 112 (= iPhone Kris)
16:51 - 1 april - 112 oproep in het belregister. (= Samsung Lisanne)

Het tijdblok tussen 10:16 tot 10:53 uur en die van van 13:37 tot 13:56 uur zijn enigszins opvallend.

Antwoorden voor Kris door Answers for Kris

Uitgebreide video door de ouders van Kris

Geupdate inventory:

Directe link naar kaart met vondsten en El Pianista in Google Maps

De coordinaten van de locaties van de vondsten (bij benadering, precieze locaties zijn niet gepubliceerd):
bronnen: Kaart KingRoad op Websleuths, gecheckt met Baru (ex-gids) en Feliciano (huidige gids)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 27-08
op basis van video EénVandaag, zie hieronder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn (kort): - bron: Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag
SPOILER
Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:
SPOILER
Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:
SPOILER
Kaarten en luchtfoto's:
SPOILER
Vondsten Lisanne en Kris:
SPOILER
Algemene foto's:
SPOILER
Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:
SPOILER
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Flora, fauna, klimaat, zon en maan:
SPOILER
Informatie op video:
SPOILER
Nieuwslinks & ouder nieuws:
SPOILER
Andere vermissingen in het gebied:
SPOILER
Berovingen in het gebied rond Boquete:
SPOILER
Lonely Planet-beschrijving El Pianista:
SPOILER
Interessante docu over verdwalen in de jungle:
SPOILER

Laatst bekende foto van Lisanne Froon met uitzicht op de vulkaan (Volcán Barú) vanaf de Mirador, genomen op 1 april 2014 @ 13:01:50

Laatst bekende foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 @ 13:54:58 - 04-08
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_144422522
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 13:34 schreef Gems het volgende:
Ik denk niet dat zij rationeel konden handelen maar al de eerste avond in blinde paniek waren.
Paniek is een kort durende gemoedstoestand waarin iemand niet meer logisch kan handelen. Dat duurt echter slechts 1 1/2 uur maximaal en zeker geen 11 dagen.
pi_144422533
Deze foto mag ook wel in de OP

pi_144422552
Alweer een OP van Stacey? Zit je er op te wachten of zo? Kan je dan een keer die OP wat inkorten door de nieuwe info in spoilers te schuiven?
pi_144422622
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:30 schreef Ouder1 het volgende:
Alweer een OP van Stacey? Zit je er op te wachten of zo? Kan je dan een keer die OP wat inkorten door de nieuwe info in spoilers te schuiven?
wat moet er uit dan ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_144422632
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is eigenlijk een heel bekend probleem uit de statistiek: mensen verwachten intuitief dat willekeurige gegevens gelijkmatig / homogeen verdeeld zijn. In de praktijk is dat helemaal niet zo.

Als ik twintig van dit soort schema's maak zou het zelfs heel erg vreemd zijn als je daar geen patronen in zou zien, ook als die er eigenlijk niet zijn.

Los daarvan, mensen zijn slechte randomgenerators. Als ik jou vraag om 23 tijdstippen willekeurig aan te wijzen zul je daar nog veel meer patroon in zien dan in willekeurige tijdstippen.

Hoe dan ook... er kan eenvoudig niets uit worden afgeleid. Zoeken naar patronen daarin is niet veel zinvoller dan zoeken naar gezichten in wolken.
Het is natuurlijk niet zo dat een patroon niet kan bestaan. Als ik iedere morgen rond dezelfde tijd opsta en mijn telefoon aanzet, behalve op vrijdag, (omdat ik dan vrij ben), en je zet dit in een grafiek, en je vraagt aan iemand: Waarom wordt elke dag de telefoon rond 7:00 uur aangezet, en op vrijdag rond 10:00? Dan kan iemand daar natuurlijk correct op concluderen dat ik rond dat tijdstip opsta, en op vrijdag vrij ben. De waarheid is dan aan hand van een schema benoemd (hoewel nog niet bevestigd).

Het is dus wel degelijk mogelijk om conclusies te trekken uit data dat door menselijk handelen wordt gegenereerd. Of de conclusie ook de waarheid is, is een tweede. Wolken worden niet door menselijk handelen gegeneerd dus die vergelijking gaat niet op.

[ Bericht 1% gewijzigd door Geruisloos op 11-09-2014 15:37:32 ]
pi_144422646
quote:
Ik denk niet dat zij rationeel konden handelen maar al de eerste avond in blinde paniek waren.
Paniek is een kort durende gemoedstoestand waarin iemand niet meer logisch kan handelen. Dat duurt echter slechts 1 1/2 uur maximaal en zeker geen 11 dagen.
quote:
op het einde nog een wat langere stuiptrekking gaf om er daarna definitief mee op te houden.
Nu ben ik geen techneut maar het lijkt mij vreemd dat een batterij die eerst steeds maar heel kort werkt opeens langer gaat werken.
pi_144422660
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:32 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

wat moet er uit dan ?
Al die telefoon dingen kunnen samen in één spoiler.
pi_144422687
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:29 schreef Eyip het volgende:
Deze foto mag ook wel in de OP

[ afbeelding ]
Heb je mijn verzoek nog meegekregen? De OP is overvol.
pi_144422706
Stacey, wat ben je toch een lapohunter :')
pi_144422736
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Al die telefoon dingen kunnen samen in één spoiler.
dat kan Lavenderr beter doen dan ,geen idee hoe dat moet :7
pi_144422742
Sendero El Pianista wordt opgenomen in de Vuelta de Panama:

Ik vind dat het pad hier onduidelijk is... zouden die mensen niet hier linksaf in de struiken moeten verdwijnen?

pi_144422768
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:35 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dat kan Lavenderr beter doen dan ,geen idee hoe dat moet :7
Jij hebt het te druk met lapojagen idd.
pi_144422800
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jij hebt het te druk met lapojagen idd.
Ik vind dat obsessieve gedrag om niemand anders de OP te gunnen zo langzamerhand wel zum kotzen.
pi_144422811
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:32 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet zo dat een patroon niet kan bestaan. Als ik iedere morgen rond dezelfde tijd opsta en mijn telefoon aanzet, behalve op vrijdag, (omdat ik dan vrij ben), en je zet dit in een grafiek, en je vraagt aan iemand: Waarom wordt elke dag de telefoon rond 7:00 uur aangezet, en op vrijdag rond 10:00? Dan kan iemand daar natuurlijk correct op concluderen dat ik rond dat tijdstip opsta, en op vrijdag vrij ben. De waarheid is dan aan hand van een schema benoemd (hoewel nog niet bevestigd).
Zulke patronen kunnen verband houden met andere leefpatronen, maar dat hoeft zeker niet zo te zijn.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:32 schreef Geruisloos het volgende:

Het is dus wel degelijk mogelijk om conclusies te trekken uit data dat door menselijk handelen wordt gegenereerd. Wolken worden niet door menselijk handelen gegeneerd dus die vergelijking gaat niet op.
Ik heb je er nu bij verteld dat mijn schema het resultaat is van een randomgenerator. Had ik dat er niet bij verteld dan zou jij het verschil echt niet zien, dus gaat de vergelijking uitstekend op.

Mensen zien altijd en overal patronen in. Soms zijn het echte patronen, soms ook niet. Als je denkt een patroon te zien maar er verder niets over weet kun je niet vaststellen of het wel echt een patroon is. Zo is dat ook onmogelijk voor het vermeende patroon in de belactiviteiten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144422814
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Heb je mijn verzoek nog meegekregen? De OP is overvol.
Nee. Hoe meer hoe beter voor degene die zich wil inlezen.
pi_144422891
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik vind dat obsessieve gedrag om niemand anders de OP te gunnen zo langzamerhand wel zum kotzen.
Het is op zijn minst een beetje sneu, dat ben ik met je eens. Heb ook al meerdere malen hier gevraagd om dat niet te doen maar ik denk dat daar overheen gelezen is :+ .
pi_144422949
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:36 schreef Perico het volgende:
Sendero El Pianista wordt opgenomen in de Vuelta de Panama:

[ afbeelding ]

Ik vind dat het pad hier onduidelijk is... zouden die mensen niet hier linksaf in de struiken moeten verdwijnen?

[ afbeelding ]
Is iesie get loost here. Thies ies no sign you return. An tigerts snakes crocodijls. Hamsters are famous eating tourists. \Baru-modus
pi_144423000
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het is op zijn minst een beetje sneu, dat ben ik met je eens. Heb ook al meerdere malen hier gevraagd om dat niet te doen maar ik denk dat daar overheen gelezen is :+ .
Ik denk dat Stacey het heel bewust doet. Haar lapohunten is namelijk ontstaan nadat er op gewezen is dat degene die de lapo had het nieuwe deel mocht openen. Voorheen kaapte ze de OP, nu houdt ze zich aan de regel door de lapo te kapen. Triest, arrogant en kinderachtig.
pi_144423096
:N
pi_144423223
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zulke patronen kunnen verband houden met andere leefpatronen, maar dat hoeft zeker niet zo te zijn.

[..]

Ik heb je er nu bij verteld dat mijn schema het resultaat is van een randomgenerator. Had ik dat er niet bij verteld dan zou jij het verschil echt niet zien, dus gaat de vergelijking uitstekend op.

Mensen zien altijd en overal patronen in. Soms zijn het echte patronen, soms ook niet. Als je denkt een patroon te zien maar er verder niets over weet kun je niet vaststellen of het wel echt een patroon is. Zo is dat ook onmogelijk voor het vermeende patroon in de belactiviteiten.
En dat is dus het mooie van het schema. Het staat vol met andere informatie om vast te kunnen stellen of het inderdaad een écht patroon is. Ik heb je net aangegeven dat de waarheid aan hand van pure data (gegeneerd door menselijk handelen) benoemd kan worden. Dat is dus wat we hier proberen te doen. Bovendien wordt het schema steeds aangevuld met meer informatie.

Stel ik geef jou deze info:

Je wordt wakker, telefoon zet je aan om:

?:01
?:13
?:02
?:04

Ik moet nu gaan bepalen wat hier gebeurd.

? weet ik niet maar is altijd gelijk. Lastig te zeggen wat hier gebeurd als je ? niet weet. Maar als ik weet dat zonsopkomst exact 1 uur voor ? is , dan kan ik al veel meer zeggen en waarschijnlijk de waarheid benoemen (je wordt op dat moment wakker), zonder dat ik alle data hebt.

Dat is wat we doen. We denken een patroon te zien, en proberen daar informatie aan toe te voegen om de mogelijke waarheid te benoemen. Het patroon volledig links laten liggen als een wolk met gezicht is dan niet erg slim.

Dus heb je extra info wat in de tijdlijn past, laat het weten! :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Geruisloos op 11-09-2014 16:06:44 ]
pi_144423329
Kan iemand mij uitleggen waarom er op 1 april maar 1 keer is gebeld met de Iphone van Kris en maar 1 keer met de Samsung van Lisanne?

Er is een panieksituatie om wat voor reden dan ook.

Het is 16.39 dus[b] het is nog licht en stel ze zouden op dat moment verdwaald zijn dan konden ze tot dat het donker was nog bijna 2 uur doorlopen.[/b]

Het is voor mij onverklaarbaar dat ze 2 uur na 16.39 niet nog even 1 keertje geprobeerd hebben om te kijken of ze heeel misschien wel contact konden krijgen op dat moment.

Ik heb het er dan nog niet eens over naar huis bellen enz wat dat is idd nog niet bekend.
Nee ik bedoel "gewoon" naar 112 of 911.

Verder is het raar dat er 12 minuten tussen de noodoproepen zit.

Als ik samen met een vriend in paniek ben en ik bel 112 en het lukt mij niet dan gaat die vriend gelijk ook proberen te bellen.
Dan ga je niet 12 minuten wachten
pi_144423401
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:50 schreef Geruisloos het volgende:
We denken een patroon te zien, en proberen daar informatie aan toe te voegen om de mogelijke waarheid te benoemen. Het patroon volledig links laten liggen als een wolk met gezicht is dan niet erg slim.
Ik wijs er slechts op dat als je je niet voldoende bewust bent van de overactieve menselijke patroonherkenning dat je overal monsters van Loch Ness ziet. ;)

Voor het moment is het mij echt een volslagen raadsel a) of er wel een patroon is in het belschema, en b) waar dat dan op zou duiden.

Natuurlijk kan ik daar ook wel wat voor bedenken / uit mijn duim zuigen, maar dat lijkt me ook niet slim.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144423434
quote:
Verder is het raar dat er 12 minuten tussen de noodoproepen zit.

Als ik samen met een vriend in paniek ben en ik bel 112 en het lukt mij niet dan gaat die vriend gelijk ook proberen te bellen.
Dan ga je niet 12 minuten wachten
Misschien twaalf minuten gelopen. Ik vind het ook raar.
pi_144423529
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:56 schreef Deiner het volgende:

[..]

Misschien twaalf minuten gelopen. Ik vind het ook raar.
ongeval:
12 minuten teruglopen en dan in paniek nog eens met een andere telefoon bellen.

misdrijf:
12 minuten vluchten, bellen, en dan alsnog ook gestopt worden door de dader.

verdwaling:
12 minuten etc etc....
Handgemaakt | Doggerland-overlever
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')