quote:Op maandag 8 september 2014 13:27 schreef Stupidisco het volgende:
Snelle vertaling van de telefoongegevens. Mogelijke fouten in de vertaling hoor ik graag.
1 april
16:39 - noodoproep 112 (= iPhone Kris)
16:51 - 112 oproep in het belregister. (= Samsung Lisanne)
2 april
06:58 - 112 oproep in het belregister. Telefoon na 36 sec. uitgeschakeld. (= Samsung Lisanne)
08:14 - foto van het telefoonscherm (= iPhone Kris)
10:53 - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. (= Samsung Lisanne)
13:56 - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. Mogelijk verbinding met netwerk (??) (= Samsung Lisanne)
3 april
09:32 - stroom vd telefoon ingeschakeld (= iPhone Kris)
09:33 - oproep naar 911 (= iPhone Kris)
13:50 - telefoon aangezet. Geen oproepen. Na 50 sec. telefoon uitgezet. (= Samsung Lisanne)
16:00 - telefoon is actief/aan (?) (= iPhone Kris)
16:19 - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan). (= Samsung Lisanne)
4 april
10:16 - telefoon aan en weer uitgezet (= iPhone Kris)
13:42 - telefoon uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
Telefoon Lisanne blijft uit.
5 april
04:50 - telefoon aangezet en meteen weer uitgezet. (= Samsung Lisanne)
05:00 - batterij van de telefoon is op (= Samsung Lisanne)
10:50 - telefoon aangezet (= iPhone Kris)
10:51 - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
13:37 - telefoon aan/uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
6 april
10:26 - telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
10:27 - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
13:37 - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:38 - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
11 april
10:51 - telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
11:56 - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
quote:Even een overzicht gemaakt op basis van enkel de tijdstippen:
04:50 - 5 april - telefoon aangezet en meteen weer uitgezet. (= Samsung Lisanne)
05:00 - 5 april - batterij van de telefoon is op (= Samsung Lisanne)
06:58 - 2 april - 112 oproep in het belregister. Telefoon na 36 sec. uitgeschakeld. (= Samsung Lisanne)
08:14 - 2 april - foto van het telefoonscherm (= iPhone Kris)
09:32 - 3 april - stroom vd telefoon ingeschakeld (= iPhone Kris)
09:33 - 3 april - oproep naar 911 (= iPhone Kris)
10:16 - 4 april - telefoon aan en weer uitgezet (= iPhone Kris)
10:26 - 6 april - telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
10:27 - 6 april - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
10:50 - 5 april - telefoon aangezet (= iPhone Kris)
10:51 - 5 april - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
10:51 - 11 april- telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
10:53 - 2 april - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. (= Samsung Lisanne)
11:56 - 11 april- telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:37 - 5 april - telefoon aan/uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:37 - 6 april - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:38 - 6 april - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
13:42 - 4 april - telefoon uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:50 - 3 april - telefoon aangezet. Geen oproepen. Na 50 sec. telefoon uitgezet. (= Samsung Lisanne)
13:56 - 2 april - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. Mogelijk verbinding met netwerk (??) (= Samsung Lisanne)
16:00 - 3 april - telefoon is actief/aan (?) (= iPhone Kris)
16:19 - 3 april - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan). (= Samsung Lisanne)
16:39 - 1 april - noodoproep 112 (= iPhone Kris)
16:51 - 1 april - 112 oproep in het belregister. (= Samsung Lisanne)
Het tijdblok tussen 10:16 tot 10:53 uur en die van van 13:37 tot 13:56 uur zijn enigszins opvallend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 27-08
op basis van video EénVandaag, zie hieronderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn (kort): - bron: Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - FotoverslagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kaarten en luchtfoto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten Lisanne en Kris:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Algemene foto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flora, fauna, klimaat, zon en maan:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie op video:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwslinks & ouder nieuws:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere vermissingen in het gebied:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Berovingen in het gebied rond Boquete:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lonely Planet-beschrijving El Pianista:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Interessante docu over verdwalen in de jungle:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Laatst bekende foto van Lisanne Froon met uitzicht op de vulkaan (Volcán Barú) vanaf de Mirador, genomen op 1 april 2014 @ 13:01:50
• Laatst bekende foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 @ 13:54:58 - 04-08"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Paniek is een kort durende gemoedstoestand waarin iemand niet meer logisch kan handelen. Dat duurt echter slechts 1 1/2 uur maximaal en zeker geen 11 dagen.quote:Op donderdag 11 september 2014 13:34 schreef Gems het volgende:
Ik denk niet dat zij rationeel konden handelen maar al de eerste avond in blinde paniek waren.![]()
Alweer een OP van Stacey? Zit je er op te wachten of zo? Kan je dan een keer die OP wat inkorten door de nieuwe info in spoilers te schuiven?![]()
wat moet er uit dan ?quote:Op donderdag 11 september 2014 15:30 schreef Ouder1 het volgende:
Alweer een OP van Stacey? Zit je er op te wachten of zo? Kan je dan een keer die OP wat inkorten door de nieuwe info in spoilers te schuiven?"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Het is natuurlijk niet zo dat een patroon niet kan bestaan. Als ik iedere morgen rond dezelfde tijd opsta en mijn telefoon aanzet, behalve op vrijdag, (omdat ik dan vrij ben), en je zet dit in een grafiek, en je vraagt aan iemand: Waarom wordt elke dag de telefoon rond 7:00 uur aangezet, en op vrijdag rond 10:00? Dan kan iemand daar natuurlijk correct op concluderen dat ik rond dat tijdstip opsta, en op vrijdag vrij ben. De waarheid is dan aan hand van een schema benoemd (hoewel nog niet bevestigd).quote:Op donderdag 11 september 2014 15:15 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is eigenlijk een heel bekend probleem uit de statistiek: mensen verwachten intuitief dat willekeurige gegevens gelijkmatig / homogeen verdeeld zijn. In de praktijk is dat helemaal niet zo.
Als ik twintig van dit soort schema's maak zou het zelfs heel erg vreemd zijn als je daar geen patronen in zou zien, ook als die er eigenlijk niet zijn.
Los daarvan, mensen zijn slechte randomgenerators. Als ik jou vraag om 23 tijdstippen willekeurig aan te wijzen zul je daar nog veel meer patroon in zien dan in willekeurige tijdstippen.
Hoe dan ook... er kan eenvoudig niets uit worden afgeleid. Zoeken naar patronen daarin is niet veel zinvoller dan zoeken naar gezichten in wolken.
Het is dus wel degelijk mogelijk om conclusies te trekken uit data dat door menselijk handelen wordt gegenereerd. Of de conclusie ook de waarheid is, is een tweede. Wolken worden niet door menselijk handelen gegeneerd dus die vergelijking gaat niet op.
[ Bericht 1% gewijzigd door Geruisloos op 11-09-2014 15:37:32 ]![]()
Paniek is een kort durende gemoedstoestand waarin iemand niet meer logisch kan handelen. Dat duurt echter slechts 1 1/2 uur maximaal en zeker geen 11 dagen.quote:Op donderdag 11 september 2014 13:34 schreef Gems het volgende:
Ik denk niet dat zij rationeel konden handelen maar al de eerste avond in blinde paniek waren.Nu ben ik geen techneut maar het lijkt mij vreemd dat een batterij die eerst steeds maar heel kort werkt opeens langer gaat werken.quote:Op donderdag 11 september 2014 13:34 schreef Gems het volgende:
op het einde nog een wat langere stuiptrekking gaf om er daarna definitief mee op te houden.![]()
Heb je mijn verzoek nog meegekregen? De OP is overvol.quote:Op donderdag 11 september 2014 15:29 schreef Eyip het volgende:
Deze foto mag ook wel in de OP
[ afbeelding ]![]()
dat kan Lavenderr beter doen dan ,geen idee hoe dat moetquote:Op donderdag 11 september 2014 15:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Al die telefoon dingen kunnen samen in één spoiler.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."![]()
Sendero El Pianista wordt opgenomen in de Vuelta de Panama:
Ik vind dat het pad hier onduidelijk is... zouden die mensen niet hier linksaf in de struiken moeten verdwijnen?
![]()
Jij hebt het te druk met lapojagen idd.quote:Op donderdag 11 september 2014 15:35 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
dat kan Lavenderr beter doen dan ,geen idee hoe dat moet![]()
Ik vind dat obsessieve gedrag om niemand anders de OP te gunnen zo langzamerhand wel zum kotzen.quote:Op donderdag 11 september 2014 15:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jij hebt het te druk met lapojagen idd.![]()
Zulke patronen kunnen verband houden met andere leefpatronen, maar dat hoeft zeker niet zo te zijn.quote:Op donderdag 11 september 2014 15:32 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet zo dat een patroon niet kan bestaan. Als ik iedere morgen rond dezelfde tijd opsta en mijn telefoon aanzet, behalve op vrijdag, (omdat ik dan vrij ben), en je zet dit in een grafiek, en je vraagt aan iemand: Waarom wordt elke dag de telefoon rond 7:00 uur aangezet, en op vrijdag rond 10:00? Dan kan iemand daar natuurlijk correct op concluderen dat ik rond dat tijdstip opsta, en op vrijdag vrij ben. De waarheid is dan aan hand van een schema benoemd (hoewel nog niet bevestigd).Ik heb je er nu bij verteld dat mijn schema het resultaat is van een randomgenerator. Had ik dat er niet bij verteld dan zou jij het verschil echt niet zien, dus gaat de vergelijking uitstekend op.quote:Op donderdag 11 september 2014 15:32 schreef Geruisloos het volgende:
Het is dus wel degelijk mogelijk om conclusies te trekken uit data dat door menselijk handelen wordt gegenereerd. Wolken worden niet door menselijk handelen gegeneerd dus die vergelijking gaat niet op.
Mensen zien altijd en overal patronen in. Soms zijn het echte patronen, soms ook niet. Als je denkt een patroon te zien maar er verder niets over weet kun je niet vaststellen of het wel echt een patroon is. Zo is dat ook onmogelijk voor het vermeende patroon in de belactiviteiten.Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
Nee. Hoe meer hoe beter voor degene die zich wil inlezen.quote:Op donderdag 11 september 2014 15:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heb je mijn verzoek nog meegekregen? De OP is overvol.![]()
Het is op zijn minst een beetje sneu, dat ben ik met je eens. Heb ook al meerdere malen hier gevraagd om dat niet te doen maar ik denk dat daar overheen gelezen isquote:Op donderdag 11 september 2014 15:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik vind dat obsessieve gedrag om niemand anders de OP te gunnen zo langzamerhand wel zum kotzen..
![]()
Is iesie get loost here. Thies ies no sign you return. An tigerts snakes crocodijls. Hamsters are famous eating tourists. \Baru-modusquote:Op donderdag 11 september 2014 15:36 schreef Perico het volgende:
Sendero El Pianista wordt opgenomen in de Vuelta de Panama:
[ afbeelding ]
Ik vind dat het pad hier onduidelijk is... zouden die mensen niet hier linksaf in de struiken moeten verdwijnen?
[ afbeelding ]![]()
Ik denk dat Stacey het heel bewust doet. Haar lapohunten is namelijk ontstaan nadat er op gewezen is dat degene die de lapo had het nieuwe deel mocht openen. Voorheen kaapte ze de OP, nu houdt ze zich aan de regel door de lapo te kapen. Triest, arrogant en kinderachtig.quote:Op donderdag 11 september 2014 15:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is op zijn minst een beetje sneu, dat ben ik met je eens. Heb ook al meerdere malen hier gevraagd om dat niet te doen maar ik denk dat daar overheen gelezen is.
![]()
En dat is dus het mooie van het schema. Het staat vol met andere informatie om vast te kunnen stellen of het inderdaad een écht patroon is. Ik heb je net aangegeven dat de waarheid aan hand van pure data (gegeneerd door menselijk handelen) benoemd kan worden. Dat is dus wat we hier proberen te doen. Bovendien wordt het schema steeds aangevuld met meer informatie.quote:Op donderdag 11 september 2014 15:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zulke patronen kunnen verband houden met andere leefpatronen, maar dat hoeft zeker niet zo te zijn.
[..]
Ik heb je er nu bij verteld dat mijn schema het resultaat is van een randomgenerator. Had ik dat er niet bij verteld dan zou jij het verschil echt niet zien, dus gaat de vergelijking uitstekend op.
Mensen zien altijd en overal patronen in. Soms zijn het echte patronen, soms ook niet. Als je denkt een patroon te zien maar er verder niets over weet kun je niet vaststellen of het wel echt een patroon is. Zo is dat ook onmogelijk voor het vermeende patroon in de belactiviteiten.
Stel ik geef jou deze info:
Je wordt wakker, telefoon zet je aan om:
?:01
?:13
?:02
?:04
Ik moet nu gaan bepalen wat hier gebeurd.
? weet ik niet maar is altijd gelijk. Lastig te zeggen wat hier gebeurd als je ? niet weet. Maar als ik weet dat zonsopkomst exact 1 uur voor ? is , dan kan ik al veel meer zeggen en waarschijnlijk de waarheid benoemen (je wordt op dat moment wakker), zonder dat ik alle data hebt.
Dat is wat we doen. We denken een patroon te zien, en proberen daar informatie aan toe te voegen om de mogelijke waarheid te benoemen. Het patroon volledig links laten liggen als een wolk met gezicht is dan niet erg slim.
Dus heb je extra info wat in de tijdlijn past, laat het weten!
[ Bericht 1% gewijzigd door Geruisloos op 11-09-2014 16:06:44 ]![]()
Kan iemand mij uitleggen waarom er op 1 april maar 1 keer is gebeld met de Iphone van Kris en maar 1 keer met de Samsung van Lisanne?
Er is een panieksituatie om wat voor reden dan ook.
Het is 16.39 dus[b] het is nog licht en stel ze zouden op dat moment verdwaald zijn dan konden ze tot dat het donker was nog bijna 2 uur doorlopen.[/b]
Het is voor mij onverklaarbaar dat ze 2 uur na 16.39 niet nog even 1 keertje geprobeerd hebben om te kijken of ze heeel misschien wel contact konden krijgen op dat moment.
Ik heb het er dan nog niet eens over naar huis bellen enz wat dat is idd nog niet bekend.
Nee ik bedoel "gewoon" naar 112 of 911.
Verder is het raar dat er 12 minuten tussen de noodoproepen zit.
Als ik samen met een vriend in paniek ben en ik bel 112 en het lukt mij niet dan gaat die vriend gelijk ook proberen te bellen.
Dan ga je niet 12 minuten wachten![]()
Ik wijs er slechts op dat als je je niet voldoende bewust bent van de overactieve menselijke patroonherkenning dat je overal monsters van Loch Ness ziet.quote:Op donderdag 11 september 2014 15:50 schreef Geruisloos het volgende:
We denken een patroon te zien, en proberen daar informatie aan toe te voegen om de mogelijke waarheid te benoemen. Het patroon volledig links laten liggen als een wolk met gezicht is dan niet erg slim.
Voor het moment is het mij echt een volslagen raadsel a) of er wel een patroon is in het belschema, en b) waar dat dan op zou duiden.
Natuurlijk kan ik daar ook wel wat voor bedenken / uit mijn duim zuigen, maar dat lijkt me ook niet slim.Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
Misschien twaalf minuten gelopen. Ik vind het ook raar.quote:Verder is het raar dat er 12 minuten tussen de noodoproepen zit.
Als ik samen met een vriend in paniek ben en ik bel 112 en het lukt mij niet dan gaat die vriend gelijk ook proberen te bellen.
ongeval:quote:Op donderdag 11 september 2014 15:56 schreef Deiner het volgende:
[..]
Misschien twaalf minuten gelopen. Ik vind het ook raar.
12 minuten teruglopen en dan in paniek nog eens met een andere telefoon bellen.
misdrijf:
12 minuten vluchten, bellen, en dan alsnog ook gestopt worden door de dader.
verdwaling:
12 minuten etc etc....Handgemaakt | Doggerland-overlever![]()
Gedeeltelijk mee eens. Er dient wel ruimte te zijn om dit soort vragen te kunnen stellen en hier serieus op in te gaan. Daarvoor is het schema ook gemaakt.quote:Op donderdag 11 september 2014 15:55 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik wijs er slechts op dat als je je niet voldoende bewust bent van de overactieve menselijke patroonherkenning dat je overal monsters van Loch Ness ziet.
Voor het moment is het mij echt een volslagen raadsel a) of er wel een patroon is in het belschema, en b) waar dat dan op zou duiden.
Natuurlijk kan ik daar ook wel wat voor bedenken / uit mijn duim zuigen, maar dat lijkt me ook niet slim.![]()
You are professor of the mountains. I once left my life, step on caterpilario. Lucky I had one life more from Ngaio Bugle medicina woman.quote:Op donderdag 11 september 2014 15:43 schreef Deiner het volgende:
Is iesie get loost here. Thies ies no sign you return. An tigerts snakes crocodijls. Hamsters are famous eating tourists. \Baru-modus
I live in country called Culebra. Everything Culebra. Alto Culebra, Rio Culebra. No danger me, I drive 4x4 over all snakes.![]()
Rofl.quote:Op donderdag 11 september 2014 16:01 schreef Perico het volgende:
[..]
You are professor of the mountains. I once left my life, step on caterpilario. Lucky I had one life more from Ngaio Bugle medicina woman.
I live in country called Culebra. Everything Culebra. Alto Culebra, Rio Culebra. No danger me, I drive 4x4 over all snakes.![]()
Stel dat het twaalf minuten lopen was om tot een hoger gebied te komen waar kans op bereik groter is? 12 minuten van de plek waar iemand gewond was geraakt?quote:Op donderdag 11 september 2014 15:56 schreef Deiner het volgende:
[..]
Misschien twaalf minuten gelopen. Ik vind het ook raar.![]()
mee eens, ovet die 12 minuten: wat nu als de een een mobiele in de hand / brokezak had en de ander moest die eerst uit de rugzak wurmen? of eerst hard wegrennen, en dan uit de rugzak halen? of de een is gevallen, bv in een overgroeid ravijn / en de ander moet eerst even zien hoe de situatie er nu precies voor staat, en vragen stellen aan de ander...en die ander kan even niets meer...quote:Op donderdag 11 september 2014 15:53 schreef jackie12 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom er op 1 april maar 1 keer is gebeld met de Iphone van Kris en maar 1 keer met de Samsung van Lisanne?
Er is een panieksituatie om wat voor reden dan ook.
...
Moet wel kunnen. Eerst proberen om 16.39, geen bereik. Even rond kijken en andere plek zien waar wellicht meer bereik zou kunnen zijn, en dan daarnaartoe en opnieuw proberen.quote:Op donderdag 11 september 2014 16:02 schreef Eyip het volgende:
[..]
Stel dat het twaalf minuten lopen was om tot een hoger gebied te komen waar kans op bereik groter is? 12 minuten van de plek waar iemand gewond was geraakt?![]()
Panama doet er alles aan om hun land en toerisme te beschermen. Als er dus al een afscheidsboodschap is, dan was dit denk ik al wel uitgelekt.
Dat is voor hun alleen maar beter want dan is het inderdaad een verdwaling geweest en zal elke toerist wel een gids nemen in het vervolg.![]()
Ja toch? Je gaat op zoek naar het hoogste punt of klimt in een boom (met fatale gevolgen. Valpartij of je komt een slang tegen).quote:Op donderdag 11 september 2014 16:07 schreef SAJ het volgende:
[..]
Moet wel kunnen. Eerst proberen om 16.39, geen bereik. Even rond kijken en andere plek zien waar wellicht meer bereik zou kunnen zijn, en dan daarnaartoe en opnieuw proberen.
En die plekken afwisselen met elkaar en omdat je de weg niet terug kan vinden, verdwaalt, honger en dorst hebt blijf je in een cirkel dwalen totdat je het begeeft en de natuur de rest met je doet.![]()
Speculeren kan inzichten geven, maar liever heb ik op dit moment meer data inderdaad. De tijdlijn bevat nog lang niet alle data die er beschikbaar is. Dus mocht je nog links naar keiharde feiten hebben (liefst met tijdstippen), dan zie ik deze graag voorbij komen.quote:Op donderdag 11 september 2014 15:55 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik wijs er slechts op dat als je je niet voldoende bewust bent van de overactieve menselijke patroonherkenning dat je overal monsters van Loch Ness ziet.
Natuurlijk kan ik daar ook wel wat voor bedenken / uit mijn duim zuigen, maar dat lijkt me ook niet slim.
Gezamenlijk komen we er dan wel uit.![]()
En natuurlijk is dat een mooi schema, met name de data daarin. Alleen is het schema nogal suggestief ten aanzien van patronen die wat mij betreft helemaal niet evident zijn.quote:Op donderdag 11 september 2014 16:00 schreef Eyip het volgende:
[..]
Gedeeltelijk mee eens. Er dient wel ruimte te zijn om dit soort vragen te kunnen stellen en hier serieus op in te gaan. Daarvoor is het schema ook gemaakt.
De eerste vraag is: is dit wel een patroon? Door te vragen waar het patroon op kan wijzen is men wat mij betreft al een paar stappen tever doorgeschoten.Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
Eens. Ik zal kijken of ik de volgende update neutraler kan maken.quote:Op donderdag 11 september 2014 16:12 schreef Molurus het volgende:
[..]
En natuurlijk is dat een mooi schema, met name de data daarin. Alleen is het schema nogal suggestief ten aanzien van patronen die wat mij betreft helemaal niet evident zijn.
De eerste vraag is: is dit wel een patroon? Door te vragen waar het patroon op kan wijzen is men wat mij betreft al een paar stappen tever doorgeschoten.![]()
Mee eens. Denk dat het schema gebaseerd moet zijn op waarheden en bronartikelen. Patronen of vraagstellingen dienen hierbij niet aangegeven te worden.quote:Op donderdag 11 september 2014 16:12 schreef Molurus het volgende:
[..]
En natuurlijk is dat een mooi schema, met name de data daarin. Alleen is het schema nogal suggestief ten aanzien van patronen die wat mij betreft helemaal niet evident zijn.
De eerste vraag is: is dit wel een patroon? Door te vragen waar het patroon op kan wijzen is men wat mij betreft al een paar stappen tever doorgeschoten.![]()
Je kan wel meerdere paniekaanvallen op een dag hebben en een hoog stressniveau hebben gedurende de rest van de tijd en je gejaagd voelen.quote:Op donderdag 11 september 2014 15:29 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Paniek is een kort durende gemoedstoestand waarin iemand niet meer logisch kan handelen. Dat duurt echter slechts 1 1/2 uur maximaal en zeker geen 11 dagen.
Dat het wetenschappelijk gezegd wordt dat het max 1,5 uur duurt, zegt niet dat je de rest van de dag helemaal ontspannen en zen bent, weet ik helaas uit persoonlijke ervaring.![]()
Ik ben een leek maar ik vind dat het wel een patroon heeft.quote:Op donderdag 11 september 2014 16:12 schreef Molurus het volgende:
[..]
De eerste vraag is: is dit wel een patroon? Door te vragen waar het patroon op kan wijzen is men wat mij betreft al een paar stappen tever doorgeschoten.
Sochtends opvallend vaak bellen iedere keer tussen 10.15 en 11.00 uur
Smiddags is het nog strakker. Vooral bellen tussen 13.30 en 14.00 uur
Daar hoef je toch geen hoge wiskunde voor geleerd te hebben om dat te kunnen zien?![]()
Zelf vind ik het patroon ook erg toevallig, maar ik ben het eens dat in de OP een neutralere versie thuishoort. In het topic kunnen anderen vervolgens het schema met patronen markeren en hierover discussiëren. Als ik van te voren al een patroon vaststel, zie jij wellicht een ander belangrijk gegeven over het hoofd.quote:Op donderdag 11 september 2014 16:20 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik ben een leek maar ik vind dat het wel een patroon heeft.
Daar hoef je toch geen hoge wiskunde voor geleerd te hebben om dat te kunnen zien?
In de update zal het worden aangepast.![]()
heb je mijn verzoek ook meegekregen?quote:Op donderdag 11 september 2014 15:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heb je mijn verzoek nog meegekregen? De OP is overvol.
Dat wordt vakkundig genegeerd door ts?![]()
Je moet wel zo'n beetje een wiskundige / data-analist zijn om te zien dat dat niet noodzakelijk een patroon is.quote:Op donderdag 11 september 2014 16:20 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Daar hoef je toch geen hoge wiskunde voor geleerd te hebben om dat te kunnen zien?
Zoals gezegd: mensen verwachten dat willekeurige gegevens - dus gegevens zonder patroon - gelijkmatig verdeeld zijn. En dat is eenvoudig niet waar.Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
En een gelijkmatige verdeling is ook een patroonquote:Op donderdag 11 september 2014 16:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
Je moet wel zo'n beetje een wiskundige / data-analist zijn om te zien dat dat niet noodzakelijk een patroon is.
Zoals gezegd: mensen verwachten dat willekeurige gegevens - dus gegevens zonder patroon - gelijkmatig verdeeld zijn. En dat is eenvoudig niet waar.![]()
![]()
Waarom wordt er gebeld tussen die tijd?quote:Op donderdag 11 september 2014 16:20 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Stel je zit vast in een dal of een hele grote kuil, verdwaald met alleen maar oerwoud en om je heen bergen. Dan kies je de veiligste plaats en als de zon dan het hoekje om komt wanneer het weer wat warmer wordt, besluit je om een stuk te gaan lopen naar het hoogste punt. Zodat je daar het meeste kans op bereik hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Arrocha planted doubt in saying that, through the analysis of one of the cell phones found on June 14 in Alto Romero, seven phone calls were detected that were made to emergency numbers 911 in Panama and 112 in The Netherlands.
The strange thing, the lawyer told, is that there are records of calls to these two phone lines on 4 and 5 April; and it is not until the 10th of that month that the two numbers appear dialed in the cell call log.
"We presume that the calls made on 4 and 5 April stop because the phones were discharged and it is not until the 10th that another attempt is made," he said.
Were they alive these days, were the ones who made the calls, how and where would they charge the cell phones after April 5? Those are the questions that Arrocha asks himself, but he does not know the answer because he is waiting for the full report that was made of the communication devices and a camera in the hands of the Dutch Forensic Institute (NFI).
bron: post Websleuth thread 5 # 488 vertaling en ZaZara, uit volgend artikel:
http://www.panamaamerica.(...)o-resolvera-el-caso#
mijn gedachten:
over die cell call log: de tiende pas? van de call attempts van 4 en 5 april? ...?
[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 11-09-2014 16:48:28 ]![]()
TS negeert wel vaker dingen.quote:Op donderdag 11 september 2014 16:27 schreef Marrije het volgende:
[..]
heb je mijn verzoek ook meegekregen?
Dat wordt vakkundig genegeerd door ts?
Morgen ga ik de OP spoileren , snoeien en eventueel wat bijzetten.![]()
en.. kan wat wij zien in het krantenartikel en de excel wel kloppen dan?
plus: de Panamese directeur van 911 zei dat er geeneen inkomende call was gelogged van de dames?
Iemand? Stratotanker?![]()
Precies!quote:Op donderdag 11 september 2014 16:34 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
En een gelijkmatige verdeling is ook een patroon
Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
Die van de 10e staat inderdaad niet in het vrijgegeven overzicht. Dus klopt dat we (nog) niet alle gegevens hebben.quote:Op donderdag 11 september 2014 16:36 schreef Poekje01 het volgende:
Arrocha planted doubt in saying that, through the analysis of one of the cell phones found on June 14 in Alto Romero, seven phone calls were detected that were made to emergency numbers 911 in Panama and 112 in The Netherlands.
The strange thing, the lawyer told, is that there are records of calls to these two phone lines on 4 and 5 April; and it is not until the 10th of that month that the two numbers appear dialed in the cell call log.
"We presume that the calls made on 4 and 5 April stop because the phones were discharged and it is not until the 10th that another attempt is made," he said.
Were they alive these days, were the ones who made the calls, how and where would they charge the cell phones after April 5? Those are the questions that Arrocha asks himself, but he does not know the answer because he is waiting for the full report that was made of the communication devices and a camera in the hands of the Dutch Forensic Institute (NFI).
bron: post Websleuth thread 5 # 488 ZaZara, uit volgend artikel:
http://www.panamaamerica.(...)o-resolvera-el-caso#
mijn gedachten:
over die cell call log: de tiende pas? van de call attempts van 4 en 5 april? ...?![]()
quote:Op donderdag 11 september 2014 16:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
dat verhaal klopt niet met "ons" schema... of het schema klopt niet met het verhaal.quote:Op donderdag 11 september 2014 16:36 schreef Poekje01 het volgende:
over die cell call log: de tiende pas? van de call attempts van 4 en 5 april? ...?
Handgemaakt | Doggerland-overlever![]()
De Camera sensor wees bij de nachtfoto's op 8 april nog 24 graden aan.. als het echt bar koud was, had de camera ook een lagere waarde gegevenquote:Op donderdag 11 september 2014 16:36 schreef Eyip het volgende:
Is er trouwens iets bekend over de nacht temperaturen? Hoe koud moet het wel niet geweest zijn?![]()
Bedankt!quote:Op donderdag 11 september 2014 16:58 schreef Perico het volgende:
[..]
De Camera sensor wees bij de nachtfoto's op 8 april nog 24 graden aan.. als het echt bar koud was, had de camera ook een lagere waarde gegeven![]()
Eyip, ik begrijp niet wat je bedoelt met eerbied.quote:Op donderdag 11 september 2014 14:15 schreef Eyip het volgende:
Je mag het vinden, je hebt het recht om het te uiten. Het is je plicht om je fatsoen, respect en eerbied daarmee af te wegen. Waar ga je het uiten, tegen wie uit je het en in welk tijdsbestek.
Wat is er dan precies eervol in deze zaak? Is het een eer zo sterven in de Panamese jungle?
Als ze verdwaald zijn en omgekomen van de honger en dorst - is dat een eer?
Of als ze verkracht en vermoord zijn door een psychopaat - is dat een eer?
Is het respectvol om zonder noemenswaardige voorbereiding, tegen adviezen zonder gids, in strandkleding door de jungle te trekken?
Waar ik wel respect voor kan opbrengen is de vasthoudendheid van de ouders K om achter de waarheid te komen.
Maar eerbied? Nogmaals, ik zie dat niet. Ik heb de indruk dat je deze woorden maar klakkeloos gebruikt zonder dat je zelf precies begrijpt wat je ermee bedoelt.![]()
Tropisch gebied, hoge luchtvochtigheid. Dat betekent dat het verschil tussen dag en nacht minimaal is. Hooguit een paar graden.quote:Op donderdag 11 september 2014 16:36 schreef Eyip het volgende:
Is er trouwens iets bekend over de nacht temperaturen? Hoe koud moet het wel niet geweest zijn?Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
Geen zin om hierop te antwoorden. Denk dat je het niet begrijpt en voel er niets voor om het je te uitleggen zodat je het wel begrijpt.quote:Op donderdag 11 september 2014 16:59 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Eyip, ik begrijp niet wat je bedoelt met eerbied.
Wat is er dan precies eervol in deze zaak? Is het een eer zo sterven in de Panamese jungle?
Is het respectvol om zonder noemenswaardige voorbereiding, tegen adviezen zonder gids, in strandkleding door de jungle te trekken?
Waar ik wel respect voor kan opbrengen is de vasthoudendheid van de ouders K om achter de waarheid te komen.
Maar eerbied? Nogmaals, ik zie dat niet. Ik heb de indruk dat je deze woorden maar klakkeloos gebruikt zonder dat je zelf precies begrijpt wat je ermee bedoelt.![]()
Ik begrijp het inderdaad niet en ik denk dat je jezelf ook niet begrijpt.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:02 schreef Eyip het volgende:
[..]
Geen zin om hierop te antwoorden. Denk dat je het niet begrijpt en voel er niets voor om het je te uitleggen zodat je het wel begrijpt.![]()
quote:Op donderdag 11 september 2014 17:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik begrijp het inderdaad niet en ik denk dat je jezelf ook niet begrijpt.![]()
![]()
![]()
Ik heb eerder deze week even gezocht naar data, maar nog geen concrete nachttemperaturen van die week kunnen vinden. Als iemand uur op uur data kan vinden, dan zie ik dat graag verschijnen. Het liefst met windsnelheden, neerslag en luchtvochtigheid etc. erbij.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:00 schreef Molurus het volgende:
[..]
Tropisch gebied, hoge luchtvochtigheid. Dat betekent dat het verschil tussen dag en nacht minimaal is. Hooguit een paar graden.
Dan hoeven we hier niet meer te discussiëren of het nu "warm" of "koud". Want de beweringen lopen nogal uiteen.![]()
Hoe zit het nou met de blauwe schoen van Kris die gevonden is en herkend is door haar ouder terwijl ze bruine aanhad?![]()
Omdat de potentiële daders erop staan?quote:Op donderdag 11 september 2014 15:29 schreef Eyip het volgende:
Deze foto mag ook wel in de OP
[ afbeelding ]![]()
Complicerende factor is wel de grote hoogte.. Op de top zit je tegen de 2000 meter aan en daal je af naar de rivier zit je toch nog op 700 meter zo ongeveer... dat heeft wel een negatieve invloed op de nachttemperatuur.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:06 schreef Geruisloos het volgende:
Ik heb eerder deze week even gezocht naar data, maar nog geen concrete nachttemperaturen van die week kunnen vinden. Als iemand uur op uur data kan vinden, dan zie ik dat graag verschijnen. Het liefst met windsnelheden, neerslag en luchtvochtigheid etc. erbij.
Dan hoeven we hier niet meer te discussiëren of het nu "warm" of "koud". Want de beweringen lopen nogal uiteen.![]()
Owh? Er is steeds door de gidsen en ook door Ingrid van de taalschool gezegd dat op die hoogte de temperaturen flink zakken in de nacht. Ook is er vaak mist op die hoogte waardoor het ook kouder is.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:00 schreef Molurus het volgende:
[..]
Tropisch gebied, hoge luchtvochtigheid. Dat betekent dat het verschil tussen dag en nacht minimaal is. Hooguit een paar graden.![]()
's nachts ca. 8 graden Celsius werd eerder verteld.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:14 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Owh? Er is steeds door de gidsen en ook door Ingrid van de taalschool gezegd dat op die hoogte de temperaturen flink zakken in de nacht. Ook is er vaak mist op die hoogte waardoor het ook kouder is.![]()
Kan iemand die beweert dat de cameratemperatuur uit de EXIF data de omgevingstemperatuur aantoont, onderbouwen met feiten dat dit klopt?quote:Op donderdag 11 september 2014 17:11 schreef Perico het volgende:
[..]
Complicerende factor is wel de grote hoogte.. Op de top zit je tegen de 2000 meter aan en daal je af naar de rivier zit je toch nog op 700 meter zo ongeveer... dat heeft wel een negatieve invloed op de nachttemperatuur.
Want als we daar vanuit kunnen gaan, dan kunnen we wellicht iets zeggen over de hoogte waarop de camera zich toen bevond als we uit een tweede bron de omgevingstemperaturen kunnen halen.![]()
quote:Op donderdag 11 september 2014 17:17 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Kan iemand die beweerd dat de cameratemperatuur uit de EXIF data de omgevingstemperatuur aantoont, onderbouwen met feiten dat dit klopt?
Want als we daar vanuit kunnen gaan, dan kunnen we wellicht iets zeggen over de hoogte waarop de camera zich toen bevond als we uit een tweede bron de omgevingstemperaturen kunnen halen.![]()
Dat schreef ik in #83 al:quote:Op donderdag 11 september 2014 17:17 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Kan iemand die beweert dat de cameratemperatuur uit de EXIF data de omgevingstemperatuur aantoont, onderbouwen met feiten dat dit klopt?
Want als we daar vanuit kunnen gaan, dan kunnen we wellicht iets zeggen over de hoogte waarop de camera zich toen bevond als we uit een tweede bron de omgevingstemperaturen kunnen halen.Ik ben inmiddels al iets verder maar zoek nog meer nauwkeurige gegevens.quote:Op vrijdag 5 september 2014 07:00 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik ook niet
Ik heb het net even opgezocht: die sensor is er om oververhitting te voorkomen.
Het lijkt zinloos om bij elke foto een temperatuur vast te leggen maar het komt nu goed van pas: De temperatuur van die nachtfoto's (24C) komt overeen met de minimumtemperatuur in Boquete op 8 april. Die foto's kunnen dus niet bovenop een berg gemaakt zijn want daar was het een paar graden koeler.
Ik ga nog verder speuren![]()
Nee, die geeft niet de omgevingstemperatuur aan, maar de temperatuur binnenin de camera. Die is belangrijk om oververhitting te voorkomen.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:17 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Kan iemand die beweert dat de cameratemperatuur uit de EXIF data de omgevingstemperatuur aantoont, onderbouwen met feiten dat dit klopt?
Want als we daar vanuit kunnen gaan, dan kunnen we wellicht iets zeggen over de hoogte waarop de camera zich toen bevond als we uit een tweede bron de omgevingstemperaturen kunnen halen.
En ja, de camera zat wellicht de hele tijd in de rugzak... maar dan nog, als het maar 8 graden is... dan zou die temperatuur niet 24 C. zijn, maar aanzienlijk lager...
De temperatuur had de hoogste waarde op foto 505, dat was 25 graden.
Ik vermoed dat het toch wel meeviel met de kou dan.![]()
Hmm, het kan natuurlijk zijn dat het hogerop kouder is. Maar ook daar verwacht ik dan geen grote verschillen tussen dag en nacht, alleen wat kouder.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:14 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Owh? Er is steeds door de gidsen en ook door Ingrid van de taalschool gezegd dat op die hoogte de temperaturen flink zakken in de nacht. Ook is er vaak mist op die hoogte waardoor het ook kouder is.
Ik ben in diverse tropische gebieden geweest, ook een bergachtig gebied in Oeganda. En mijn ervaring is dat de verschillen tussen dag en nacht minimaal zijn.
De verschillen tussen dag en nacht zijn typisch veel groter in gebieden waar de lucht droog is.Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
Een afgrond en volgens mij niet een rotswand? Wat zie jij?quote:Op donderdag 11 september 2014 17:12 schreef ToniB het volgende:
in de nacht van 7 op 8 april .....
http://tonib.smugmug.com/K-en-l/i-5jNDBpL/A
wat zien jullie nu?![]()
Mijn inschatting is dat die foto's ongeveer ter hoogte van Boquete gemaakt zijn (1200 meter), langs de rivier, maar een paar honderd meter hoger dan waar de vondsten gedaan zijn.
Je moet ook meewegen dat er tientallen foto's achter elkaar gemaakt zijn waardoor de camera opwarmt.![]()
Precies. Dit zou getest kunnen worden. Weet iemand het model camera?quote:Op donderdag 11 september 2014 17:23 schreef Domnivoor het volgende:
Mijn inschatting is dat die foto's ongeveer ter hoogte van Boquete gemaakt zijn, langs de rivier, maar een paar honderd meter hoger dan waar de vondsten gedaan zijn.
Je moet ook meewegen dat er tientallen foto's achter elkaar gemaakt zijn waardoor de camera opwarmt.![]()
als ik de foto op de iPad kijk, en swipe (vergroot) .. eh... zie ik rechts ... als ik het echt super uitvergroot, dat ffiguurtje, wat lijkt op .. durf het eigenlijk niet te typen hier, het klinkt zo stom, maar je vraagt het.....dus ik zeg wat ik erin zie op mijn iPad scherm... een naakte vrouw... met haar linkerarm gebogen omhoog... ze houdt iets in haar hand... het lijkt wel of ze een kartonnen zak over haar hoofd heeft of iets?quote:Op donderdag 11 september 2014 17:12 schreef ToniB het volgende:
wat zien jullie nu?
en ook nog steeds die schedel, links in het midden, boven, waar de flits op weerkaatst,
maar alleen als ik swipe
[ Bericht 1% gewijzigd door Poekje01 op 11-09-2014 18:09:22 ]![]()
Ik vind het geen duidelijker foto dan het origineel, maar ik zie een foto die omhoog is genomen van een rotswand en blaadjes die je van onderen bekijkt.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:12 schreef ToniB het volgende:
wat zien jullie nu?Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
Ik geloof het hoor. Op Volcan Baru, die is wel hoger, zijn enkele jaren geleden wel twee jongemannen, toeristen door de kou omgekomen. Waren verdwaald en moesten onvoorbereid de nacht op de berg doorbrengen.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:21 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hmm, het kan natuurlijk zijn dat het hogerop kouder is. Maar ook daar verwacht ik dan geen grote verschillen tussen dag en nacht, alleen wat kouder.
Ik ben in diverse tropische gebieden geweest, ook een bergachtig gebied in Oeganda. En mijn ervaring is dat de verschillen tussen dag en nacht minimaal zijn.
De verschillen tussen dag en nacht zijn typisch veel groter in gebieden waar de lucht droog is.
[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 11-09-2014 17:39:55 ]![]()
Canon PowerShot SX270 HS.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:24 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Precies. Dit zou getest kunnen worden. Weet iemand het model camera?
Je zult idd moeten testen hoe veel de temperatuur stijgt na 34 en 42 foto's snel achter elkaar. Maar dan hebben we ook de EXIF-data van de andere foto's nodig. Is er 90 keer geflitst?![]()
Waar precies zie jij een naakte vrouw? Ik zie alleen maar wat vage kleuren.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:25 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
als ik de foto op de iPad kijk, en swipe (vergroot) .. eh... zie ik rechts ... als ik het uitvergoot, dat ffiguurtje,
wat lijkt op .. durf het eigenlijk niet te typen hier, het klinkt zo stom, maar je vraagt het.....dus ik zeg wat ik erin zie op mijn iPad scherm... een naakte vrouw... met haar linkerarm gebogen omhoog... ze houdt iets in haar hand... het lijkt wel of ze een kartonnen zak over haar hoofd heeft of iets?
en ook nog steeds die schedel, links in het midden, boven, waar de flits op weerkaatst,
maar alleen als ik swipe![]()
boven het meest rechtse opstaande plantje, daar is een figuurtje, was al eerder opgemerkt door anderen, nu zie ik het alleen veel duidelijkerquote:Op donderdag 11 september 2014 17:35 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Waar precies zie jij een naakte vrouw? Ik zie alleen maar wat vage kleuren.![]()
Eerbied en eervol zijn verschillende zaken.quote:Op donderdag 11 september 2014 16:59 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Eyip, ik begrijp niet wat je bedoelt met eerbied.
Maar eerbied? Nogmaals, ik zie dat niet. Ik heb de indruk dat je deze woorden maar klakkeloos gebruikt zonder dat je zelf precies begrijpt wat je ermee bedoelt.
Hun gedrag afkeuren, bijv. die voorbereiding, is wat anders dan hen als persoon veroordelen. Ik denk dat dat is wat Eyip bedoelt.quote:de eerbied
zelfst.naamw. (m.)
Uitspraak: [ˈerbit]
gevoel of uiting waarmee je laat merken dat je iemand aanvaardt als een waardig en waardevol mens
Voorbeeld: `eerbied hebben voor de prestaties van de wielrenner`
Synoniemen: achting, respect
Bron![]()
Ik hou het er nu even op dat die nachtfoto´s ongeveer ter hoogte van Boquete gemaakt zijn. Dat is 400 meter hoger dan de hoogstgelegen vindplaats (jeans van Kris) en in een gebied waar in het geheel niet is gezocht.![]()
We hebben natuurlijk helemaal niets te willen ethisch, maar het is jammer dat door het besluit van de Froons, als je gelooft in de positieve kracht van crowd sleuthing, de rest van de foto's nu onbekend blijft.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:30 schreef Domnivoor het volgende:
Maar dan hebben we ook de EXIF-data van de andere foto's nodig.![]()
Is er iemand hier met zo'n camera? Of kan er een oproep komen in de OP om dit te testen? Dit lijkt me erg interessant om te weten namelijk. Ook zonder alle EXIF data kunnen we dan bepaalde conclusies trekken. Als niemand dit kan testen wil ik wel kijken of ik zo'n camera kan regelen. Desnoods haal ik er een en verkoop ik 'm weer na het onderzoek.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:30 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Canon PowerShot SX270 HS.
Je zult idd moeten testen hoe veel de temperatuur stijgt na 34 en 42 foto's snel achter elkaar. Maar dan hebben we ook de EXIF-data van de andere foto's nodig. Is er 90 keer geflitst?
Vragen die met zo'n onderzoekje beantwoord kunnen worden:
In hoeverre klopt de EXIF temperatuur met de omgeving.
In hoeverre wordt de temperatuur beïnvloed door vasthouden/opberging in tas.
In hoeverre wordt de temperatuur beïnvloed door 10/20/30-90 foto's achter elkaar te maken met flits.
[ Bericht 2% gewijzigd door Geruisloos op 11-09-2014 17:47:17 ]![]()
Mmm. Ik kan er geen chocola van maken.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:38 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
boven het meest rechtse opstaande plantje, daar is een figuurtje, was al eerder opgemerkt door anderen, nu zie ik het alleen veel duidelijker
Is deze foto genomen vanuit de kuil waarin ze gevangen zijn gehouden?![]()
Ik denk dat het vooral een besluit is van justitie. Daarnaast heeft de media niet zoveel aan alleen maar zwarte foto's. Om ergens als familielid zijnde een account te openen om de foto's wel te publiceren, geeft alleen maar ongevraagde aandacht naar het account (mailberichten, steunbetuigingen etc).quote:Op donderdag 11 september 2014 17:39 schreef Perico het volgende:
[..]
We hebben natuurlijk helemaal niets te willen ethisch, maar het is jammer dat door het besluit van de Froons, als je gelooft in de positieve kracht van crowd sleuthing, de rest van de foto's nu onbekend blijft.![]()
Ik zie het ook niet.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:42 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Mmm. Ik kan er geen chocola van maken.
Zover ik er iets over kan vinden heeft de EXIF temperatuur betrekking op de temperatuur van de CCD. (Voor leken: 'de gevoelige plaat'.) Die zit over het algemeen niet in de buurt van de flitser, dus ik verwacht geen invloed van de flitser.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:40 schreef Geruisloos het volgende:
In hoeverre wordt de temperatuur beïnvloed door 10/20/30-90 foto's achter elkaar te maken met flits.
Wel is het in mijn ervaring zo dat een CCD opwarmt als je er bijvoorbeeld mee filmt. Of dat ook noemenswaardig gebeurt als je veel foto's achter elkaar neemt durf ik niet te zeggen.Niet meer aanwezig in dit forum.![]()
Goed plan. Ik zat eraan te denken om dezelfde camera mee te nemen als ik naar Panama ga, en dan zoveel mogelijk op dezelfde tijdstippen en op dezelfde locaties foto's te maken.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:40 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Is er iemand hier met zo'n camera? Of kan er een oproep komen in de OP om dit te testen? Dit lijkt me erg interessant om te weten namelijk. Ook zonder alle EXIF data kunnen we dan bepaalde conclusies trekken. Als niemand dit kan testen wil ik wel kijken of ik zo'n camera kan regelen. Desnoods haal ik er een en verkoop ik 'm weer na het onderzoek.
Vragen die met zo'n onderzoekje beantwoord kunnen worden:
In hoeverre wordt de temperatuur beïnvloed door 10/20/30-90 foto's achter elkaar te maken met flits.![]()
Ja, dit wil ik ook graag weten. Iemand?quote:Op donderdag 11 september 2014 17:58 schreef Waterdrinker het volgende:
Zijn ergens alle door Kris en Lisanne gemaakte foto's te zien?Make my day!![]()
Wat een gedoe. En allemaal voor niks, als ze alleen maar lichtflitsen wilden geven.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:51 schreef Domnivoor het volgende:
Goed plan. Ik zat eraan te denken om dezelfde camera mee te nemen als ik naar Panama ga, en dan zoveel mogelijk op dezelfde tijdstippen en op dezelfde locaties foto's te maken.-- <br />Pinpoint![]()
Nee, bij lange na niet.. we kennen er maar tien en die staan allemaal in de openingspost.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:58 schreef Waterdrinker het volgende:
Zijn ergens alle door Kris en Lisanne gemaakte foto's te zien?
[ Bericht 3% gewijzigd door Perico op 11-09-2014 18:09:54 ]![]()
iemand?quote:Op donderdag 11 september 2014 17:07 schreef jackie12 het volgende:
Hoe zit het nou met de blauwe schoen van Kris die gevonden is en herkend is door haar ouder terwijl ze bruine aanhad?![]()
In ieder geval dat het er sterk op lijkt dat de maker niet naar boven een rotswand fotografeert, maar vooruit vanaf een meer platte rots datgene wat verder ligt. Dat is te zien met deze verlichting aan de begroeiing in de bovenste helft van de foto en wat dan ook meer verderop te zien valt.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:12 schreef ToniB het volgende:
wat zien jullie nu?
Verder lijkt het voor mij net of rechts Kris staat, en links een man wegloopt naar links. Maar dat laatste is puur maar net wat de gek in de inktvlek ziet misschien.
Om Sheldon Cooper te citeren: "1. A bat. 2. A bat. 3. A bat."
[ Bericht 7% gewijzigd door Deiner op 11-09-2014 18:19:26 ]![]()
Plaats bepalen, waar ze geweest zijn. En waar misschien nog meer resten te vinden zijn. Zou het daar om gaan misschienquote:Op donderdag 11 september 2014 18:03 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Wat een gedoe. En allemaal voor niks, als ze alleen maar lichtflitsen wilden geven.![]()
![]()
Zijn ze gevangen gehouden in een kuil ja?quote:Op donderdag 11 september 2014 17:42 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Is deze foto genomen vanuit de kuil waarin ze gevangen zijn gehouden?"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin![]()
ik zal op mijn vaste PC een vergroting maken in dat photosoftware programma wat ik heb, kijken of ik met Gadwin printscreen en Photobucket.com hier kan laten zien wat ik zie.. wordt misschien pas morgen...quote:Op donderdag 11 september 2014 17:42 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 11 september 2014 13:46 schreef Molurus het volgende:
Hier zit ook duidelijk een patroon in:
[ afbeelding ]De blokken wel zijn hier dan ook groter dan de blokken niet. In het patroon in het telefoongebeuren zijn de blokken wel vele malen kleiner dan de blokken niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: