abonnement Unibet Coolblue
pi_144423547
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik wijs er slechts op dat als je je niet voldoende bewust bent van de overactieve menselijke patroonherkenning dat je overal monsters van Loch Ness ziet. ;)

Voor het moment is het mij echt een volslagen raadsel a) of er wel een patroon is in het belschema, en b) waar dat dan op zou duiden.

Natuurlijk kan ik daar ook wel wat voor bedenken / uit mijn duim zuigen, maar dat lijkt me ook niet slim.
Gedeeltelijk mee eens. Er dient wel ruimte te zijn om dit soort vragen te kunnen stellen en hier serieus op in te gaan. Daarvoor is het schema ook gemaakt.
pi_144423567
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:43 schreef Deiner het volgende:

Is iesie get loost here. Thies ies no sign you return. An tigerts snakes crocodijls. Hamsters are famous eating tourists. \Baru-modus
You are professor of the mountains. I once left my life, step on caterpilario. Lucky I had one life more from Ngaio Bugle medicina woman.

I live in country called Culebra. Everything Culebra. Alto Culebra, Rio Culebra. No danger me, I drive 4x4 over all snakes.
pi_144423595
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:01 schreef Perico het volgende:

[..]

You are professor of the mountains. I once left my life, step on caterpilario. Lucky I had one life more from Ngaio Bugle medicina woman.

I live in country called Culebra. Everything Culebra. Alto Culebra, Rio Culebra. No danger me, I drive 4x4 over all snakes.
Rofl.
pi_144423601
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:56 schreef Deiner het volgende:

[..]

Misschien twaalf minuten gelopen. Ik vind het ook raar.
Stel dat het twaalf minuten lopen was om tot een hoger gebied te komen waar kans op bereik groter is? 12 minuten van de plek waar iemand gewond was geraakt?
pi_144423711
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:53 schreef jackie12 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom er op 1 april maar 1 keer is gebeld met de Iphone van Kris en maar 1 keer met de Samsung van Lisanne?

Er is een panieksituatie om wat voor reden dan ook.

...
Dan ga je niet 12 minuten wachten
mee eens, ovet die 12 minuten: wat nu als de een een mobiele in de hand / brokezak had en de ander moest die eerst uit de rugzak wurmen? of eerst hard wegrennen, en dan uit de rugzak halen? of de een is gevallen, bv in een overgroeid ravijn / en de ander moet eerst even zien hoe de situatie er nu precies voor staat, en vragen stellen aan de ander...en die ander kan even niets meer...
pi_144423739
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:02 schreef Eyip het volgende:

[..]

Stel dat het twaalf minuten lopen was om tot een hoger gebied te komen waar kans op bereik groter is? 12 minuten van de plek waar iemand gewond was geraakt?
Moet wel kunnen. Eerst proberen om 16.39, geen bereik. Even rond kijken en andere plek zien waar wellicht meer bereik zou kunnen zijn, en dan daarnaartoe en opnieuw proberen.
pi_144423791
Panama doet er alles aan om hun land en toerisme te beschermen. Als er dus al een afscheidsboodschap is, dan was dit denk ik al wel uitgelekt.

Dat is voor hun alleen maar beter want dan is het inderdaad een verdwaling geweest en zal elke toerist wel een gids nemen in het vervolg.
pi_144423829
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:07 schreef SAJ het volgende:

[..]

Moet wel kunnen. Eerst proberen om 16.39, geen bereik. Even rond kijken en andere plek zien waar wellicht meer bereik zou kunnen zijn, en dan daarnaartoe en opnieuw proberen.
Ja toch? Je gaat op zoek naar het hoogste punt of klimt in een boom (met fatale gevolgen. Valpartij of je komt een slang tegen).

En die plekken afwisselen met elkaar en omdat je de weg niet terug kan vinden, verdwaalt, honger en dorst hebt blijf je in een cirkel dwalen totdat je het begeeft en de natuur de rest met je doet.
pi_144423873
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:55 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik wijs er slechts op dat als je je niet voldoende bewust bent van de overactieve menselijke patroonherkenning dat je overal monsters van Loch Ness ziet. ;)

Voor het moment is het mij echt een volslagen raadsel a) of er wel een patroon is in het belschema, en b) waar dat dan op zou duiden.

Natuurlijk kan ik daar ook wel wat voor bedenken / uit mijn duim zuigen, maar dat lijkt me ook niet slim.
Speculeren kan inzichten geven, maar liever heb ik op dit moment meer data inderdaad. De tijdlijn bevat nog lang niet alle data die er beschikbaar is. Dus mocht je nog links naar keiharde feiten hebben (liefst met tijdstippen), dan zie ik deze graag voorbij komen. :)

Gezamenlijk komen we er dan wel uit.
pi_144423878
quote:
7s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:00 schreef Eyip het volgende:

[..]

Gedeeltelijk mee eens. Er dient wel ruimte te zijn om dit soort vragen te kunnen stellen en hier serieus op in te gaan. Daarvoor is het schema ook gemaakt.
En natuurlijk is dat een mooi schema, met name de data daarin. Alleen is het schema nogal suggestief ten aanzien van patronen die wat mij betreft helemaal niet evident zijn.

De eerste vraag is: is dit wel een patroon? Door te vragen waar het patroon op kan wijzen is men wat mij betreft al een paar stappen tever doorgeschoten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144423903
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

En natuurlijk is dat een mooi schema, met name de data daarin. Alleen is het schema nogal suggestief ten aanzien van patronen die wat mij betreft helemaal niet evident zijn.

De eerste vraag is: is dit wel een patroon? Door te vragen waar het patroon op kan wijzen is men wat mij betreft al een paar stappen tever doorgeschoten.
Eens. Ik zal kijken of ik de volgende update neutraler kan maken.
pi_144423945
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

En natuurlijk is dat een mooi schema, met name de data daarin. Alleen is het schema nogal suggestief ten aanzien van patronen die wat mij betreft helemaal niet evident zijn.

De eerste vraag is: is dit wel een patroon? Door te vragen waar het patroon op kan wijzen is men wat mij betreft al een paar stappen tever doorgeschoten.
Mee eens. Denk dat het schema gebaseerd moet zijn op waarheden en bronartikelen. Patronen of vraagstellingen dienen hierbij niet aangegeven te worden.
pi_144423996
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:29 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Paniek is een kort durende gemoedstoestand waarin iemand niet meer logisch kan handelen. Dat duurt echter slechts 1 1/2 uur maximaal en zeker geen 11 dagen.
Je kan wel meerdere paniekaanvallen op een dag hebben en een hoog stressniveau hebben gedurende de rest van de tijd en je gejaagd voelen.
Dat het wetenschappelijk gezegd wordt dat het max 1,5 uur duurt, zegt niet dat je de rest van de dag helemaal ontspannen en zen bent, weet ik helaas uit persoonlijke ervaring.
pi_144424111
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

En natuurlijk is dat een mooi schema, met name de data daarin. Alleen is het schema nogal suggestief ten aanzien van patronen die wat mij betreft helemaal niet evident zijn.

De eerste vraag is: is dit wel een patroon? Door te vragen waar het patroon op kan wijzen is men wat mij betreft al een paar stappen tever doorgeschoten.
Ik ben een leek maar ik vind dat het wel een patroon heeft.

Sochtends opvallend vaak bellen iedere keer tussen 10.15 en 11.00 uur
Smiddags is het nog strakker. Vooral bellen tussen 13.30 en 14.00 uur

Daar hoef je toch geen hoge wiskunde voor geleerd te hebben om dat te kunnen zien?
pi_144424281
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:20 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik ben een leek maar ik vind dat het wel een patroon heeft.

Sochtends opvallend vaak bellen iedere keer tussen 10.15 en 11.00 uur
Smiddags is het nog strakker. Vooral bellen tussen 13.30 en 14.00 uur

Daar hoef je toch geen hoge wiskunde voor geleerd te hebben om dat te kunnen zien?
Zelf vind ik het patroon ook erg toevallig, maar ik ben het eens dat in de OP een neutralere versie thuishoort. In het topic kunnen anderen vervolgens het schema met patronen markeren en hierover discussiëren. Als ik van te voren al een patroon vaststel, zie jij wellicht een ander belangrijk gegeven over het hoofd.

In de update zal het worden aangepast.
  donderdag 11 september 2014 @ 16:27:48 #41
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144424380
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Heb je mijn verzoek nog meegekregen? De OP is overvol.
heb je mijn verzoek ook meegekregen?
Dat wordt vakkundig genegeerd door ts?
pi_144424397
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:20 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik ben een leek maar ik vind dat het wel een patroon heeft.

Sochtends opvallend vaak bellen iedere keer tussen 10.15 en 11.00 uur
Smiddags is het nog strakker. Vooral bellen tussen 13.30 en 14.00 uur

Daar hoef je toch geen hoge wiskunde voor geleerd te hebben om dat te kunnen zien?
Je moet wel zo'n beetje een wiskundige / data-analist zijn om te zien dat dat niet noodzakelijk een patroon is.

Zoals gezegd: mensen verwachten dat willekeurige gegevens - dus gegevens zonder patroon - gelijkmatig verdeeld zijn. En dat is eenvoudig niet waar.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 11 september 2014 @ 16:34:54 #43
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144424635
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je moet wel zo'n beetje een wiskundige / data-analist zijn om te zien dat dat niet noodzakelijk een patroon is.

Zoals gezegd: mensen verwachten dat willekeurige gegevens - dus gegevens zonder patroon - gelijkmatig verdeeld zijn. En dat is eenvoudig niet waar.
En een gelijkmatige verdeling is ook een patroon :')
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_144424643
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:20 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik ben een leek maar ik vind dat het wel een patroon heeft.

Sochtends opvallend vaak bellen iedere keer tussen 10.15 en 11.00 uur
Smiddags is het nog strakker. Vooral bellen tussen 13.30 en 14.00 uur

Daar hoef je toch geen hoge wiskunde voor geleerd te hebben om dat te kunnen zien?
Waarom wordt er gebeld tussen die tijd?

Stel je zit vast in een dal of een hele grote kuil, verdwaald met alleen maar oerwoud en om je heen bergen. Dan kies je de veiligste plaats en als de zon dan het hoekje om komt wanneer het weer wat warmer wordt, besluit je om een stuk te gaan lopen naar het hoogste punt. Zodat je daar het meeste kans op bereik hebt.
pi_144424650
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_144424679
Is er trouwens iets bekend over de nacht temperaturen? Hoe koud moet het wel niet geweest zijn?
pi_144424688
Arrocha planted doubt in saying that, through the analysis of one of the cell phones found on June 14 in Alto Romero, seven phone calls were detected that were made to emergency numbers 911 in Panama and 112 in The Netherlands.

The strange thing, the lawyer told, is that there are records of calls to these two phone lines on 4 and 5 April; and it is not until the 10th of that month that the two numbers appear dialed in the cell call log.

"We presume that the calls made ​​on 4 and 5 April stop because the phones were discharged and it is not until the 10th that another attempt is made," he said.

Were they alive these days, were the ones who made the calls, how and where would they charge the cell phones after April 5? Those are the questions that Arrocha asks himself, but he does not know the answer because he is waiting for the full report that was made of the communication devices and a camera in the hands of the Dutch Forensic Institute (NFI).

bron: post Websleuth thread 5 # 488 vertaling en ZaZara, uit volgend artikel:

http://www.panamaamerica.(...)o-resolvera-el-caso#

mijn gedachten:

over die cell call log: de tiende pas? van de call attempts van 4 en 5 april? ...?

[ Bericht 0% gewijzigd door Poekje01 op 11-09-2014 16:48:28 ]
pi_144424882
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:27 schreef Marrije het volgende:

[..]

heb je mijn verzoek ook meegekregen?
Dat wordt vakkundig genegeerd door ts?
TS negeert wel vaker dingen.

Morgen ga ik de OP spoileren , snoeien en eventueel wat bijzetten.
pi_144424886
en.. kan wat wij zien in het krantenartikel en de excel wel kloppen dan?
plus: de Panamese directeur van 911 zei dat er geeneen inkomende call was gelogged van de dames?

Iemand? Stratotanker?
pi_144424995
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:34 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

En een gelijkmatige verdeling is ook een patroon :')
Precies! ^O^
Niet meer aanwezig in dit forum.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')