abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 september 2014 @ 14:16:13 #251
37248 BertV
Klei indiaan
pi_144420488
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Waarvan akte.

[..]

Ik heb niet de indruk dat dat laatste hier ooit gebeurt.
Ik ben van verdwaling naar misdrijf gegegaan. Dus dat is behoorlijk snijden.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_144420561
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:09 schreef Saarah het volgende:

[..]

De batterij van mijn camera gaat echt wel lang mee. Het zou dus geen probleem zijn om die af en toe een minuutje op te zetten, naar de tijd te kijken, terug af te zetten; en achteraf nog 90 foto's met flits te maken.

Ik heb 2 camera's (1 gewoon Canon, ik denk vergelijkbaar met degene die zij bij hadden) en 1 systeemcamera. En op beide camera's gaat de accu lang mee, totaal niet te vergelijken met een smartphone ofzo...

Als je de camera uren op laat staan, is de batterij waarschijnlijk wel sneller leeg. Maar dat is niet echt nodig om gewoon het uur te weten hé :)
Natuurlijk kun je de camera even aanzetten en uitzetten om tijd te checken. Niet aan gedacht je hebt gelijk. Dacht dat je de camera dan pertinent aan moest zetten.
  donderdag 11 september 2014 @ 14:22:52 #253
37248 BertV
Klei indiaan
pi_144420679
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:18 schreef Eyip het volgende:

[..]

Natuurlijk kun je de camera even aanzetten en uitzetten om tijd te checken. Niet aan gedacht je hebt gelijk. Dacht dat je de camera dan pertinent aan moest zetten.
...maar dan check je de tijd telkens op de zelfde tijd van de dag voor en na de middag?
Volgens mij weet je dan zo goed de tijd dat je dat niet had hoeven doen.
Ik zou dan eerder verwachten dat je checkt wanneer die rot nacht nu eindelijk voorbij is, want zo goed slapen doe je daar niet.

Het bereik checken heeft alleen nut als je ook beweegt.
Dus al ploeterend ook nog eens met regelmaat het bereik checken, ga er maar aan staan.
pi_144420711
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 12:43 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dan zou er dus geen pin inde telefoon gezet moeten zijn want anders kon hij daar niet in.

Ikzelf zat meer te denken aan wat je kan met een telefoon die vergrendeld is. Dat is het aan en uitzetten, noodoproepen doen en wellicht zelfs die screenfoto maken.

Tegenstrijdig is dan dat pas op het laatst wordt vermeld dat er géén pincode wordt ingevoerd.
Er is een pin (voor je sim) en een code voor ontgrendeling. Dat zijn 2 verschillende dingen. Als je iPhone aanstaat heb je alleen ontgrendelingscode nodig. Zet je de telefoon uit, dan wordt bij opstarten gevraagd om de ontgrendelingscode en ook de pin van je sim. Die laatste kun je annuleren, waardoor geen verbinding met provider gezocht wordt. Je kan wel een noodoproep doen zonder die verbinding.

Bij een vergrendelde iPhone kun je idd doen wat jij schrijft plus foto's maken. Je kan zolang je de iPhone niet vergrendeld ook die foto's bekijken. Na vergrendeling kun je weer opnieuw foto's maken, maar zie je die eerder genomen foto's niet, daar kun je niet bij.

Op laatst is blijkbaar de moeite voor invoeren pin van de sim niet meer gedaan of de pincode van de sim was niet bekend (of te vaak verkeerd ingevoerd en daardoor en vergrendeld).
pi_144420763
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:22 schreef BertV het volgende:

[..]

...maar dan check je de tijd telkens op de zelfde tijd van de dag voor en na de middag?
Volgens mij weet je dan zo goed de tijd dat je dat niet had hoeven doen.
Ik zou dan eerder verwachten dat je checkt wanneer die rot nacht nu eindelijk voorbij is, want zo goed slapen doe je daar niet.
Dat is inderdaad vreemd te noemen dat de tijden overeenkomen.

Even iets anders, stel je hebt een aantal nachten niet goed geslapen. Is het dan raar om de volgende dag later op te staan en dus pas om 10.00 uur naar je telefoon grijpt om hulp te zoeken?
pi_144420796
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:05 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Volgens mij zit niemand daar op te wachten en bovendien heb je te weinig parate kennis van deze zaak :7
Dat hebben we natuurlijk geen van allen.
pi_144420800
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 12:56 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

De pincode voor opstarten is standaard 1234 0f 0000. Als ze die niet aangepast hadden is het vrij simpel voor een ander, bv een toevallige vinder, de telefoon op te starten.
Die standaard 1234 of 0000 is voor de pin van de sim niet voor het ontgrendelen van je telefoon.
Bij een iPhone is er standaard geen code voor de vergrendeling. Je moet in de instellingenmenu de vergrendeling optie handmatig aanzetten en zodra je dat activeert wordt gevraagd wat je code dan moet zijn, daar is geen standaard voor. (hoewel mijn iPhone alweer tijdje oud is, maar dit is dacht ik niet veranderd).
pi_144420815
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:16 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik ben van verdwaling naar misdrijf gegegaan. Dus dat is behoorlijk snijden.
Ik zit inmiddels ook meer op het spoor van een misdrijf. Of in elk geval dat er derden bij betrokken geweest moeten zijn.
Make my day!
  donderdag 11 september 2014 @ 14:28:12 #259
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144420822
De tijdlijn op rtvutrecht is helemaal bijgewerkt:

http://www.rtvutrecht.nl/(...)lisanne-en-kris.html
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_144420837
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:27 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Die standaard 1234 of 0000 is voor de pin van de sim niet voor het ontgrendelen van je telefoon.
Bij een iPhone is er standaard geen code voor de vergrendeling. Je moet in de instellingenmenu de vergrendeling optie handmatig aanzetten en zodra je dat activeert wordt gevraagd wat je code dan moet zijn, daar is geen standaard voor. (hoewel mijn iPhone alweer tijdje oud is, maar dit is dacht ik niet veranderd).
Is correct. :)
Make my day!
  donderdag 11 september 2014 @ 14:29:00 #261
37248 BertV
Klei indiaan
pi_144420843
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:26 schreef Eyip het volgende:

[..]

Dat is inderdaad vreemd te noemen dat de tijden overeenkomen.

Even iets anders, stel je hebt een aantal nachten niet goed geslapen. Is het dan raar om de volgende dag later op te staan en dus pas om 10.00 uur naar je telefoon grijpt om hulp te zoeken?
Ik neem aan dat je in dit soort situaties niet in 1 stuk door slaapt. De ijzeren discipline om dan telkens om +/- 10:30 (al lang licht) te checken is dan raar.
pi_144420907
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:05 schreef BertV het volgende:
\

[..]

Fantasiebrij alert maar het volgende:

Die dader ging naar huis en werk om geen achterdocht op te wekken.
Daarna werd die tas op 8 april teruggebracht en gedumpt omdat het toch wel heftig werd met die media aandacht.

3 uur lang in de nacht ging die camera af tijdens het lopen. (in de tas) De foto's waar iets op te zien is moeten dan de laatste zijn bij het uitschakelen.

Al op 11 april wordt de tas dan al gevonden door die indiaan die de Iphone dan een aanzet tot hij leeg is.
Dat is sowieso niet het geval.

De 3 laatste foto's die we kennen zijn:

#508 - foto Kris bij de 1e quebrada (1 april 13:54 uur)
#542 - donkere foto met rots(wand)/afgrond (8 april 01:38:12 uur)
#550 - donkere foto met takje met rood plastic (8 april 01:39:54 uur).

Tussen foto #508 en foto #542 zitten 33 andere foto's.
Foto #542 & #550 maken deel uit van de serie van 90 donkere foto's.

Als de serie van 90 donkere foto's is begonnen na de laatste 'normale' foto (#508)
zouden foto #542 en foto #550 dus de 34e en de 42e foto zijn in de serie van 90.

Als de serie van 90 donkere foto's is begonnen vanaf, ik noem maar wat, foto #520 dan
zouden foto #542 en foto #550 dus de 23e en de 31e foto zijn in de serie van 90.

Foto #542 en #550 zijn dus sowieso nooit de laatste in de serie van #90 foto's geweest.
pi_144420920
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:29 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je in dit soort situaties niet in 1 stuk door slaapt. De ijzeren discipline om dan telkens om +/- 10:30 (al lang licht) te checken is dan raar.
Dat ben ik ook wel met je eens over het slapen. De tijden blijven vreemd.
  donderdag 11 september 2014 @ 14:34:33 #264
37248 BertV
Klei indiaan
pi_144420972
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:31 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Foto #542 en #550 zijn dus sowieso nooit de laatste in de serie van #90 foto's geweest.
Dan klopt het camera in tas verhaal niet. Er moet dus actief geflitst / gewerkt zijn.
jammer voor mijn verhaal. :P
pi_144420996
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Och, ik heb mijn volstrekt willekeurige data niet goed gekleurd. Nee, dat zal het zijn. :D
Nee, je zegt een vals patroon ontdekt te hebben aan hand van je willekeurige data, en gebruikt dezelfde kleuren als het belschema om dit te laten zien. Je gebruik van deze kleuren is echter niet consequent met het belschema.

Anyway, aangezien je het gros van mijn vragen niet beantwoord, kun je mij dan eens een vraag stellen over het belschema? Ik leg namelijk graag aan je uit waarom ik een patroon zie. Dus laat maar weten waar je vragen over hebt. :)
pi_144421022
Ik blijf het vreemd vinden dat er in tijden van nood geen whatsapp berichten of sms berichten zijn verstuurd.

Of dat K en L niet een laatste bericht hebben achtergelaten in tijden van nood. Een tekstbericht wat ondanks de lage accu spanning vrij snel getikt kan worden.

En waarom geen foto samen van elkaar maken tijdens de vermissing? Stel je bent zo hongerig, dorstig en je zit samen in een kuil, dan laat je toch een foto achter?

Wat denken jullie hierover?
pi_144421045
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 13:53 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Belachelijk standpunt. Respect, goed daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen, hoewel dit tegenwoordig een leeg cliché is geworden.

Maar eerbied - dat slaat helemaal nergens op. Ik vind dat er een aantal domme besluiten zijn genomen, zowel door K en L zelf, als ook door de nabestaanden. Ik heb het recht om dat te vinden en ook om dat te uiten.
Tuurlijk. Maar wat is zo'n Topic nou anders dan een spel? Een soort Wie is de Mol? Ik denk dat nabestaanden en vrienden kotsmisselijk worden, als ze een kwartiertje door de topics over deze meiden bladeren. Ze zijn tot op hun onderbroek tot publiek bezit verklaard, voor een wedstrijd wie het scherpst is, het ijverigst schema's produceert, de miniemste details het best uit z'n hoofd geleerd, enz. Ik vond het al om over je nek te gaan, maar toen zag ik pas dat er al maandenlang topics van de band rollen. Een speciaal topic over een uitgetrokken broekje zelfs. D'r kan eentje ongesteld zijn geworden, omdat de pil in het pension lag. Gelukkig kwam niemand op het idee, om het héél vreemd te vinden, dat de andere haar broek aanhield. En dus misschien wel zwanger gemaakt is door de daders.

Want zo gaat het hier: als er iets vreemd is, vaste tijden of zo, en op een andere dag niet, dan is het samen niet minder vreemd, maar juist vreemder: waarom stopte die regelmaat ineens? En waarom was er op dag X ineens helemaal niets vreemds? Vooral dat laatste is héél verdacht. Want wat voor mensen proberen vaak niets vreemds te doen? Juist! criminelen. Is er al uitgezocht wie op dag X geen alibi had?

Nou ja, ik hou maar op. 12 nieuwe posts, terwijl ik dit zat te typen, dus het vervult een behoefte. :|W
-- <br />Pinpoint
  donderdag 11 september 2014 @ 14:38:26 #268
37248 BertV
Klei indiaan
pi_144421076
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:36 schreef Eyip het volgende:
Ik blijf het vreemd vinden dat er in tijden van nood geen whatsapp berichten of sms berichten zijn verstuurd.

Of dat K en L niet een laatste bericht hebben achtergelaten in tijden van nood. Een tekstbericht wat ondanks de lage accu spanning vrij snel getikt kan worden.

En waarom geen foto samen van elkaar maken tijdens de vermissing? Stel je bent zo hongerig, dorstig en je zit samen in een kuil, dan laat je toch een foto achter?

Ik zou mijn ellende niet fotograferen, wel een bericht achterlaten als niet verstuurde SMS.
De fototoestellen zijn niet in hun bezit geweest sinds het begin van de regelmaat.
pi_144421085
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:36 schreef Eyip het volgende:

Omdat met grote waarschijnlijkheid gezegd kan worden dat niet alle telefoongegevens zijn vrijgegeven.
pi_144421097
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:34 schreef BertV het volgende:

[..]

Dan klopt het camera in tas verhaal niet. Er moet dus actief geflitst / gewerkt zijn.
jammer voor mijn verhaal. :P
zou ook betekenen dat in de tas dan 90 x de knop met flits gebruikt dient te worden. 90 x is best veel voor per ongeluk in een tas!
pi_144421113
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:35 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Nee, je zegt een vals patroon ontdekt te hebben aan hand van je willekeurige data, en gebruikt dezelfde kleuren als het belschema om dit te laten zien. Je gebruik van deze kleuren is echter niet consequent met het belschema.

Anyway, aangezien je het gros van mijn vragen niet beantwoord, kun je mij dan eens een vraag stellen over het belschema? Ik leg namelijk graag aan je uit waarom ik een patroon zie. Dus laat maar weten waar je vragen over hebt. :)
Kun je even kort aangeven waarom er in jouw schema meer 'patroon' zit dan in dat van mij?

Om Ouder1 te quoten: 'ik zie duidelijk clusters' in mijn schema.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144421119
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:31 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

De 3 laatste foto's die we kennen zijn:

#508 - foto Kris bij de 1e quebrada (1 april 13:54 uur)
#542 - donkere foto met rots(wand)/afgrond (8 april 01:38:12 uur)
#550 - donkere foto met takje met rood plastic (8 april 01:39:54 uur).

Tussen foto #508 en foto #542 zitten 33 andere foto's.
Foto #542 & #550 maken deel uit van de serie van 90 donkere foto's.

Als de serie van 90 donkere foto's is begonnen na de laatste 'normale' foto (#508)
zouden foto #542 en foto #550 dus de 34e en de 42e foto zijn in de serie van 90.

Als de serie van 90 donkere foto's is begonnen vanaf, ik noem maar wat, foto #520 dan
zouden foto #542 en foto #550 dus de 23e en de 31e foto zijn in de serie van 90.

Super. Dit soort posts zie ik graag. :)
pi_144421138
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:38 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik zou mijn ellende niet fotograferen, wel een bericht achterlaten als niet verstuurde SMS.
De fototoestellen zijn niet in hun bezit geweest sinds het begin van de regelmaat.
Dacht ik ook even. Zouden familieleden de laatste ellende willen zien? Denk dat ze thuis kapot zouden gaan....
pi_144421146
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:05 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Volgens mij zit niemand daar op te wachten en bovendien heb je te weinig parate kennis van deze zaak :7
Wat Lavenderr al zei: dat heeft niemand hier. Je maandenlang doodstaren op nieuwsberichten en lekker googelen over vanalles en nog wat maakt je nog geen expert.
pi_144421193
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat Lavenderr al zei: dat heeft niemand hier. Je maandenlang doodstaren op nieuwsberichten en lekker googelen over vanalles en nog wat maakt je nog geen expert.
kom je iedereen wegjagen hier ? laat iedereen gewoon z'n ding doen man !
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_144421230
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:27 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Zou dat dan niet kunnen verklaren waarom na 3 april de telefoons alleen nog maar aan en uit gezet zijn? Dat kan een vinder dan gedaan hebben met de simpele 1234 of 0000 code, of zie ik dat verkeerd? Er is ook een mogelijkheid dat K&L de telefoons terug naar fabrieksinstellingen gezet hebben zodat een eventuele vinder makkelijker bij de gegevens kon komen, als laatste hoop op hulp
pi_144421306
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:42 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

kom je iedereen wegjagen hier ? laat iedereen gewoon z'n ding doen man !
Stel je niet zo aan. Het is hier neem ik aan niet verboden om realistisch naar dingen te kijken.
  donderdag 11 september 2014 @ 14:48:18 #278
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144421350
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Natuurlijk, zolang men maar reeel genoeg is om te erkennen dat het ongefundeerde speculaties zijn. :P
ach, helemaal in het begin, toen ik aan een misdrijf dacht en dat, voorvzover mogelijk onderbouwde en daarbij aangaf dat eea gewoon een idee was en dat eea ook nog prima kan varieren, zelfs binnen mijn idee dat het om een misdrijf zou gaan, werd ik ook uitgelachen.

Ach, who cares. Denk er toch wel het mijne van en zeg toch wel wat ik denk.
pi_144421414
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 13:44 schreef Perico het volgende:

[..]

Omdat iedereen Indianen tegenkomt. NIEMAND gaat dwars door struiken lopen, IEDEREEN neemt het pad. Het enige pad. En tien kilometer na de eerste rivieroversteek, mocht je dan in de richting van Bocas lopen en niet Boquete.. daar wordt het aan weerszijden van de rivier open.

Dan zijn er heel veel paddocks, die eerder ook al rijkelijk aanwezig waren. Tussenin heb je het tropische bos. Als je zo'n paddock inloopt, ben je al gered,

[..]

Die zijn er wel, alleen jij vindt van niet en blijft het herhalen. Van de staat van de botten, tot het belgedrag, de kamer die binnengedrongen is door vreemden en het feit dat mevrouw Pitti al 3 maanden roept dat het te gevaarlijk is voor goed uitgeruste mensen om te zoeken naar resten in een gebied waar honderden mensen wonen in prima nederzettingen..

Een simpele verdwaling acht ik hoogst onwaarschijnlijk.
pi_144421454
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan. Het is hier neem ik aan niet verboden om realistisch naar dingen te kijken.
Als iemand een bepaalde theorie heeft en die maar een beetje neersabelen komt bij mij niet echt betrokken over. Degoutant zelfs
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_144421519
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:44 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Zou dat dan niet kunnen verklaren waarom na 3 april de telefoons alleen nog maar aan en uit gezet zijn? Dat kan een vinder dan gedaan hebben met de simpele 1234 of 0000 code, of zie ik dat verkeerd? Er is ook een mogelijkheid dat K&L de telefoons terug naar fabrieksinstellingen gezet hebben zodat een eventuele vinder makkelijker bij de gegevens kon komen, als laatste hoop op hulp
Zou kunnen, ontgrendeling komt voor pin van sim. Als je die fout gokt kom je niet in de tel.

Dat laatste lijkt me niet waarschijnlijk, als je de fabrieksinstellingen herstelt, wis je volgens mij echt alles van je telefoon, instellingen, apps, berichten (sms/whatsapp), foto's, maar ook die belgeschiedenis en die hebben ze achterhaald.
Ontgrendeling eraf halen zou wel kunnen, maar zoals iemand eerder als schreef, ik zou zelf niet eens zo snel weten waar je dat moet uitschakelen, dus of je dat op dat moment nog helder genoeg bent om dat uit te zoeken, ik weet het niet.
pi_144421561
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:52 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Als iemand een bepaalde theorie heeft en die maar een beetje neersabelen komt bij mij niet echt betrokken over. Degoutant zelfs
Nee, Panamese liedjes over moord of dromen over de zoon van de gids, dat is betrokken. Bij sommige mensen in dit forum krijg ik het gevoel dat ze alleen maar met zichzelf bezig zijn.

Als je het mij vraagt ben ik bovengemiddeld geinteresseerd in echte aanwijzingen. Er zijn er alleen niet zoveel.
pi_144421624
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Tuurlijk, ik denk zelf ook meer aan verdwalen of een ongeluk. Alleen vind ik het ook niet onrealistisch om aan een eventueel misdrijf te denken. Gezien de eerdere gebeurtenissen op de zelfde trail in de afgelopen 2 jaar; toeristen beroofd onder bedreiging van vuurwapen, poging tot beroving is ook een voorbeeld van, drugsfeestjes in de avond en nacht op de mirador. En dan te bedenken dat 2 jonge vrouwen alleen in het gebied na de mirador gaan lopen waar je zelden iemand tegen komt en geen hulp kan inroepen... dat moet niet iemand met slechte bedoelingen geweten hebben.
Alleen ben ik het niet eens met de zogenaamde bewijzen voor een misdrijf hier.
pi_144421722
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Kun je even kort aangeven waarom er in jouw schema meer 'patroon' zit dan in dat van mij?

Om Ouder1 te quoten: 'ik zie duidelijk clusters' in mijn schema.
In het belschema wordt het (dubbele) patroon op 2 april direct al bepaald, wat vervolgens vier dagen achter elkaar wordt herhaald. In het random schema wordt niets achter elkaar herhaald (dag op dag), ondanks dat het random schema meer data heeft en minder blokken (6:00-16:00 tegenover 4:00-16:00). Daarnaast zijn de clusters in het belschema veel meer geconcentreerd (5x op blok 13:00, 4x op blok 10:00).

Er zijn tussen 6:00 en 17:00 maar liefst vijf blokken zonder activiteit. In jouw schema heeft ieder blok activiteit (hoewel je wel iets meer data hebt staan). In het belschema is dus minder spreiding.

Daarnaast heeft het belschema een radiostilte van maar liefst 4 dagen, waarna het patroon zich herhaalt. In jouw schema is er drie keer 1 dag radiostilte.

Kortom, er zijn denk ik heel veel verschillen tussen de twee. Het zou interessant zijn om te kijken waar tien of twintig random schema's mee komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Geruisloos op 11-09-2014 15:15:09 ]
pi_144421727
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 10:29 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Die kwam in beeld door een verhaal van Baru. Een vriend van die zoon was vlak na 1 april (4 april?) verdronken. Hij zou echter vermoord zijn en op zijn telefoon foto's van de meiden hebben staan. Hij zou samen met die zoon in een jeugdbende zitten. Dit verhaal bleek echter totale onzin.
Sterker nog, dat verhaal kwam van Poekje01, die zegt dat -ie die valse info van Baru heeft, en dezelfde Baru nog steeds regelmatig opvoert als belangrijk contact. Bij navraag hoe dat nou zit, heeft Poekje01 nooit echt antwoord gegeven, maar is daarna wel gewoon verder gegaan met het opvoeren van anonieme contacten.
pi_144421790
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:56 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee, Panamese liedjes over moord of dromen over de zoon van de gids, dat is betrokken. Bij sommige mensen in dit forum krijg ik het gevoel dat ze alleen maar met zichzelf bezig zijn.

Als je het mij vraagt ben ik bovengemiddeld geinteresseerd in echte aanwijzingen. Er zijn er alleen niet zoveel.
welke aanwijzingen heb je tot nu toe verzameld en kun je die op een rijtje zetten ? merci bien !
pi_144421810
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:06 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

welke aanwijzingen heb je tot nu toe verzameld en kun je die op een rijtje zetten ? merci bien !
Geen. Aan de andere kant is nog niemand hier gekomen met nieuwe informatie. Zou ook vreemd zijn, want niemand hier is bij het onderzoek betrokken.
pi_144421851
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:07 schreef Molurus het volgende:
nog niemand hier gekomen met nieuwe informatie
huh ? nog niemand hier gekomen met nieuwe informatie ? er komt continu nieuwe informatie vrij.
pi_144421886
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:04 schreef Deiner het volgende:

[..]

Sterker nog, dat verhaal kwam van Poekje01, die zegt dat -ie die valse info van Baru heeft, en dezelfde Baru nog steeds regelmatig opvoert als belangrijk contact. Bij navraag hoe dat nou zit, heeft Poekje01 nooit echt antwoord gegeven, maar is daarna wel gewoon verder gegaan met het opvoeren van anonieme contacten.
Ik ben het meestal niet met Poekje01 eens maar weet wel dat Baru deze berichten op ws geplaatst heeft. Ik heb het nl zelf ook gelezen. Wie heeft bewezen dat het totale onzin is? Weer zo'n belangrijk feit dat ik kennelijk gemist heb. Voor zover ik weet is er gezegd, we gaan daar verder niet over speculeren omdat het van horen zeggen is.Het zijn geruchten die onder de locals en expats in Boquete gaan. Dat is wat anders dan bewezen onzin. Gelukkig hebben wij hier in Nederland een veel scherpere kijk op de zaken he?
  donderdag 11 september 2014 @ 15:12:19 #291
37248 BertV
Klei indiaan
pi_144421929
quote:
ja, een grotere zelfs. ;)

pi_144422017
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:03 schreef Geruisloos het volgende:

Kortom, er zijn denk ik heel veel verschillen tussen de twee. Het zou interessant zijn om te kijken waar tien of twintig random schema's mee komen.
Het is eigenlijk een heel bekend probleem uit de statistiek: mensen verwachten intuitief dat willekeurige gegevens gelijkmatig / homogeen verdeeld zijn. In de praktijk is dat helemaal niet zo.

Als ik twintig van dit soort schema's maak zou het zelfs heel erg vreemd zijn als je daar geen patronen in zou zien, ook als die er eigenlijk niet zijn.

Los daarvan, mensen zijn slechte randomgenerators. Als ik jou vraag om 23 tijdstippen willekeurig aan te wijzen zul je daar nog veel meer patroon in zien dan in willekeurige tijdstippen.

Hoe dan ook... er kan eenvoudig niets uit worden afgeleid. Zoeken naar patronen daarin is niet veel zinvoller dan zoeken naar gezichten in wolken.
pi_144422026
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:09 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

huh ? nog niemand hier gekomen met nieuwe informatie ? er komt continu nieuwe informatie vrij.
Bedoel je over het wel of niet ophalen van de resten? Weer communicatieproblemen, what else is new?
pi_144422033
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:09 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Van internet ja. Dat telt niet als nieuw. Dan stond het elders al. :P Googelen kunnen we allemaal.
pi_144422064
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:10 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik ben het meestal niet met Poekje01 eens maar weet wel dat Baru deze berichten op ws geplaatst heeft. Ik heb het nl zelf ook gelezen. Wie heeft bewezen dat het totale onzin is? Weer zo'n belangrijk feit dat ik kennelijk gemist heb. Voor zover ik weet is er gezegd, we gaan daar verder niet over speculeren omdat het van horen zeggen is.Het zijn geruchten die onder de locals en expats in Boquete gaan. Dat is wat anders dan bewezen onzin. Gelukkig hebben wij hier in Nederland een veel scherpere kijk op de zaken he?
Misschien verwoordde ik het verkeerd. Waarschijnlijk niet. Die info is uiterst dubieus. Ik wil niet zeggen dat de info vals is, maar dat Poekje01 dat zelf heeft gezegd. Poekje01 beweert contact te hebben gehad, indirect via de woordvoerder, over dat verhaal, en te horen hebben gekregen dat er niets van waar bleek.
Dezelfde en andere contacten worden daarna wel gewoon weer opgevoerd om bijvoorbeeld posters te beschuldigen, en beweerde feiten aan te brengen over noodnummers bellen vanuit Panama.
Maar toen ik hem of haar met dat gedrag confronteerde en opheldering vroeg, kreeg ik een begrijpelijke joris, modsnips en een totaal onsamenhangend verhaal over iets heel anders, als resultaat.
pi_144422087
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 13:34 schreef Gems het volgende:
Ligt het aan mij of mag je vandaag de dag al blij zijn als je met de batterij van je smartphone het einde van de dag haalt zonder tussentijds te moeten opladen? Zeker in het geval dat de telefoon meer dan een jaar oud is. Dat de telefoon het toch zoveel dagen later nog deed kan met twee dingen te maken hebben:

- Hij werd voor de batterij leeg was al uitgeschakeld en de telefoon werd daarna dagenlang op bepaalde moment weer ingeschakeld. Dit zou wijzen op een vrij rationele wijze van handelen. Ik denk niet dat zij rationeel konden handelen maar al de eerste avond in blinde paniek waren.
Als zij in de ochtend zijn begonnen met wandelen met 1 halve liter water en geen of weinig voedsel zijn begonnen met wandelen dan moeten zij op het moment van de eerste noodoproep behoorlijke honger en dorst hebben gehad en daarnaast behoorlijk vermoeid zijn geweest. Daar kwam vervolgens de paniek overheen van het verdwaald zijn. Dan krijg je dus het besef dat eten, drinken en een veilige slaapplaats niet haalbaar zijn, het wordt kouder, pikdonker en er is geen bereik. In de nacht die volgde zullen zij niet of nauwelijks geslapen hebben. Van een afstandje zijn de 'ontberingen' nog wel te overzien. Voor 2 meisjes van 21 moet het een nachtmerrie zijn geweest. Je telefoon uitzetten betekent ook de hoop op bereik of contact opgeven. Dit gebeurt hooguit op het moment dat de batterij echt bijna leeg is.

- De batterij was al (bijna) leeg, je kunt dan na een aantal uren de telefoon weer even aanzetten maar binnen één á twee minuten valt ie vanzelf weer uit. Vaak nog voordat de telefoon goed en wel is opgestart en je dus bijvoorbeeld een belpoging kunt ondernemen. Zíj hebben dus niet bepaald wanneer de telefoon aan en uit ging, maar de telefoon liet zich af en toe nog even aanzetten om er binnen no-time weer mee uit de scheien.

In het begin gaf de batterij hen nog genoeg tijd om een oproep te kunnen plaatsen, de dagen daarna viel ie meteen weer uit.

Ik weet dat dit verhaal niet helemaal overeenkomt met de technische telefoonanalyse van wanneer de batterijen op waren, maar in dit verhaal zie ik dan "Samsung batterij leeg" als: 100% leeg, dus ook geen korte opstart meer mogelijk en dat de batterij van de iPhone zich wat langer kort liep opstarten en op het einde nog een wat langere stuiptrekking gaf om er daarna definitief mee op te houden.
de laatste keer dat de iphone werd aangezet duurde meer dan een uur....dat is niet binnen een paar minuten. Verder vind ik je theorie wel logisch klinken....maar die laatste keer 11 april past niet in het plaatje.
pi_144422180
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:16 schreef Deiner het volgende:

[..]

Misschien verwoordde ik het verkeerd. Waarschijnlijk niet. Die info is uiterst dubieus. Ik wil niet zeggen dat de info vals is, maar dat Poekje01 dat zelf heeft gezegd. Poekje01 beweert contact te hebben gehad, indirect via de woordvoerder, over dat verhaal, en te horen hebben gekregen dat er niets van waar bleek.
Dezelfde en andere contacten worden daarna wel gewoon weer opgevoerd om bijvoorbeeld posters te beschuldigen, en beweerde feiten aan te brengen over noodnummers bellen vanuit Panama.
Maar toen ik hem of haar met dat gedrag confronteerde en opheldering vroeg, kreeg ik een begrijpelijke joris, modsnips en een totaal onsamenhangend verhaal over iets heel anders als resultaat.
O ja ik denk dat de bronnen van Poekje01 de posts van Baru op ws zijn en de website voor expats in Boquete en omgeving, boquete.ning.com Daar kijk ik zelf ook regelmatig op. ;)
pi_144422204
Het topic is bijna vol en ik wil van de gelegenheid gebruik maken om de nieuwe topicstarter (zal Stacey wel weer zijn als ze de lapo heeft) de OP niet nog verder vol te plempen.
pi_144422263
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Van internet ja. Dat telt niet als nieuw. Dan stond het elders al. :P Googelen kunnen we allemaal.
Dus de strekking van je boodschap is dat iedereen hier z'n tijd zit te verdoen?
Er komen hier ook mensen die nieuwe info die ze niet hebben van het internet, maar
direct van een bron.
Welke contacten heb jij al gelegd met mensen uit Panama?
pi_144422463
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:22 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Dus de strekking van je boodschap is dat iedereen hier z'n tijd zit te verdoen?
De strekking van een forum is dat we gezellig plezier hebben met zijn allen. Als het niet gezellig is en/of je er geen plezier in hebt dan ben je inderdaad je tijd aan het verdoen.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:22 schreef StaceySinger het volgende:

Er komen hier ook mensen die nieuwe info die ze niet hebben van het internet, maar
direct van een bron.
Welke contacten heb jij al gelegd met mensen uit Panama?
Gut, doe nou niet alsof je betrokken onderzoekers persoonlijk kent. :{w

En al was dat het geval dan word je ongetwijfeld geacht je mond te houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')