abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 september 2014 @ 14:16:13 #251
37248 BertV
Klei indiaan
pi_144420488
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Waarvan akte.

[..]

Ik heb niet de indruk dat dat laatste hier ooit gebeurt.
Ik ben van verdwaling naar misdrijf gegegaan. Dus dat is behoorlijk snijden.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_144420561
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:09 schreef Saarah het volgende:

[..]

De batterij van mijn camera gaat echt wel lang mee. Het zou dus geen probleem zijn om die af en toe een minuutje op te zetten, naar de tijd te kijken, terug af te zetten; en achteraf nog 90 foto's met flits te maken.

Ik heb 2 camera's (1 gewoon Canon, ik denk vergelijkbaar met degene die zij bij hadden) en 1 systeemcamera. En op beide camera's gaat de accu lang mee, totaal niet te vergelijken met een smartphone ofzo...

Als je de camera uren op laat staan, is de batterij waarschijnlijk wel sneller leeg. Maar dat is niet echt nodig om gewoon het uur te weten hé :)
Natuurlijk kun je de camera even aanzetten en uitzetten om tijd te checken. Niet aan gedacht je hebt gelijk. Dacht dat je de camera dan pertinent aan moest zetten.
  donderdag 11 september 2014 @ 14:22:52 #253
37248 BertV
Klei indiaan
pi_144420679
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:18 schreef Eyip het volgende:

[..]

Natuurlijk kun je de camera even aanzetten en uitzetten om tijd te checken. Niet aan gedacht je hebt gelijk. Dacht dat je de camera dan pertinent aan moest zetten.
...maar dan check je de tijd telkens op de zelfde tijd van de dag voor en na de middag?
Volgens mij weet je dan zo goed de tijd dat je dat niet had hoeven doen.
Ik zou dan eerder verwachten dat je checkt wanneer die rot nacht nu eindelijk voorbij is, want zo goed slapen doe je daar niet.

Het bereik checken heeft alleen nut als je ook beweegt.
Dus al ploeterend ook nog eens met regelmaat het bereik checken, ga er maar aan staan.
pi_144420711
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 12:43 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dan zou er dus geen pin inde telefoon gezet moeten zijn want anders kon hij daar niet in.

Ikzelf zat meer te denken aan wat je kan met een telefoon die vergrendeld is. Dat is het aan en uitzetten, noodoproepen doen en wellicht zelfs die screenfoto maken.

Tegenstrijdig is dan dat pas op het laatst wordt vermeld dat er géén pincode wordt ingevoerd.
Er is een pin (voor je sim) en een code voor ontgrendeling. Dat zijn 2 verschillende dingen. Als je iPhone aanstaat heb je alleen ontgrendelingscode nodig. Zet je de telefoon uit, dan wordt bij opstarten gevraagd om de ontgrendelingscode en ook de pin van je sim. Die laatste kun je annuleren, waardoor geen verbinding met provider gezocht wordt. Je kan wel een noodoproep doen zonder die verbinding.

Bij een vergrendelde iPhone kun je idd doen wat jij schrijft plus foto's maken. Je kan zolang je de iPhone niet vergrendeld ook die foto's bekijken. Na vergrendeling kun je weer opnieuw foto's maken, maar zie je die eerder genomen foto's niet, daar kun je niet bij.

Op laatst is blijkbaar de moeite voor invoeren pin van de sim niet meer gedaan of de pincode van de sim was niet bekend (of te vaak verkeerd ingevoerd en daardoor en vergrendeld).
pi_144420763
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:22 schreef BertV het volgende:

[..]

...maar dan check je de tijd telkens op de zelfde tijd van de dag voor en na de middag?
Volgens mij weet je dan zo goed de tijd dat je dat niet had hoeven doen.
Ik zou dan eerder verwachten dat je checkt wanneer die rot nacht nu eindelijk voorbij is, want zo goed slapen doe je daar niet.
Dat is inderdaad vreemd te noemen dat de tijden overeenkomen.

Even iets anders, stel je hebt een aantal nachten niet goed geslapen. Is het dan raar om de volgende dag later op te staan en dus pas om 10.00 uur naar je telefoon grijpt om hulp te zoeken?
pi_144420796
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:05 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Volgens mij zit niemand daar op te wachten en bovendien heb je te weinig parate kennis van deze zaak :7
Dat hebben we natuurlijk geen van allen.
pi_144420800
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 12:56 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

De pincode voor opstarten is standaard 1234 0f 0000. Als ze die niet aangepast hadden is het vrij simpel voor een ander, bv een toevallige vinder, de telefoon op te starten.
Die standaard 1234 of 0000 is voor de pin van de sim niet voor het ontgrendelen van je telefoon.
Bij een iPhone is er standaard geen code voor de vergrendeling. Je moet in de instellingenmenu de vergrendeling optie handmatig aanzetten en zodra je dat activeert wordt gevraagd wat je code dan moet zijn, daar is geen standaard voor. (hoewel mijn iPhone alweer tijdje oud is, maar dit is dacht ik niet veranderd).
pi_144420815
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:16 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik ben van verdwaling naar misdrijf gegegaan. Dus dat is behoorlijk snijden.
Ik zit inmiddels ook meer op het spoor van een misdrijf. Of in elk geval dat er derden bij betrokken geweest moeten zijn.
Make my day!
  donderdag 11 september 2014 @ 14:28:12 #259
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_144420822
De tijdlijn op rtvutrecht is helemaal bijgewerkt:

http://www.rtvutrecht.nl/(...)lisanne-en-kris.html
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_144420837
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:27 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Die standaard 1234 of 0000 is voor de pin van de sim niet voor het ontgrendelen van je telefoon.
Bij een iPhone is er standaard geen code voor de vergrendeling. Je moet in de instellingenmenu de vergrendeling optie handmatig aanzetten en zodra je dat activeert wordt gevraagd wat je code dan moet zijn, daar is geen standaard voor. (hoewel mijn iPhone alweer tijdje oud is, maar dit is dacht ik niet veranderd).
Is correct. :)
Make my day!
  donderdag 11 september 2014 @ 14:29:00 #261
37248 BertV
Klei indiaan
pi_144420843
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:26 schreef Eyip het volgende:

[..]

Dat is inderdaad vreemd te noemen dat de tijden overeenkomen.

Even iets anders, stel je hebt een aantal nachten niet goed geslapen. Is het dan raar om de volgende dag later op te staan en dus pas om 10.00 uur naar je telefoon grijpt om hulp te zoeken?
Ik neem aan dat je in dit soort situaties niet in 1 stuk door slaapt. De ijzeren discipline om dan telkens om +/- 10:30 (al lang licht) te checken is dan raar.
pi_144420907
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:05 schreef BertV het volgende:
\

[..]

Fantasiebrij alert maar het volgende:

Die dader ging naar huis en werk om geen achterdocht op te wekken.
Daarna werd die tas op 8 april teruggebracht en gedumpt omdat het toch wel heftig werd met die media aandacht.

3 uur lang in de nacht ging die camera af tijdens het lopen. (in de tas) De foto's waar iets op te zien is moeten dan de laatste zijn bij het uitschakelen.

Al op 11 april wordt de tas dan al gevonden door die indiaan die de Iphone dan een aanzet tot hij leeg is.
Dat is sowieso niet het geval.

De 3 laatste foto's die we kennen zijn:

#508 - foto Kris bij de 1e quebrada (1 april 13:54 uur)
#542 - donkere foto met rots(wand)/afgrond (8 april 01:38:12 uur)
#550 - donkere foto met takje met rood plastic (8 april 01:39:54 uur).

Tussen foto #508 en foto #542 zitten 33 andere foto's.
Foto #542 & #550 maken deel uit van de serie van 90 donkere foto's.

Als de serie van 90 donkere foto's is begonnen na de laatste 'normale' foto (#508)
zouden foto #542 en foto #550 dus de 34e en de 42e foto zijn in de serie van 90.

Als de serie van 90 donkere foto's is begonnen vanaf, ik noem maar wat, foto #520 dan
zouden foto #542 en foto #550 dus de 23e en de 31e foto zijn in de serie van 90.

Foto #542 en #550 zijn dus sowieso nooit de laatste in de serie van #90 foto's geweest.
pi_144420920
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:29 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je in dit soort situaties niet in 1 stuk door slaapt. De ijzeren discipline om dan telkens om +/- 10:30 (al lang licht) te checken is dan raar.
Dat ben ik ook wel met je eens over het slapen. De tijden blijven vreemd.
  donderdag 11 september 2014 @ 14:34:33 #264
37248 BertV
Klei indiaan
pi_144420972
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:31 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Foto #542 en #550 zijn dus sowieso nooit de laatste in de serie van #90 foto's geweest.
Dan klopt het camera in tas verhaal niet. Er moet dus actief geflitst / gewerkt zijn.
jammer voor mijn verhaal. :P
pi_144420996
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Och, ik heb mijn volstrekt willekeurige data niet goed gekleurd. Nee, dat zal het zijn. :D
Nee, je zegt een vals patroon ontdekt te hebben aan hand van je willekeurige data, en gebruikt dezelfde kleuren als het belschema om dit te laten zien. Je gebruik van deze kleuren is echter niet consequent met het belschema.

Anyway, aangezien je het gros van mijn vragen niet beantwoord, kun je mij dan eens een vraag stellen over het belschema? Ik leg namelijk graag aan je uit waarom ik een patroon zie. Dus laat maar weten waar je vragen over hebt. :)
pi_144421022
Ik blijf het vreemd vinden dat er in tijden van nood geen whatsapp berichten of sms berichten zijn verstuurd.

Of dat K en L niet een laatste bericht hebben achtergelaten in tijden van nood. Een tekstbericht wat ondanks de lage accu spanning vrij snel getikt kan worden.

En waarom geen foto samen van elkaar maken tijdens de vermissing? Stel je bent zo hongerig, dorstig en je zit samen in een kuil, dan laat je toch een foto achter?

Wat denken jullie hierover?
pi_144421045
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 13:53 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Belachelijk standpunt. Respect, goed daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen, hoewel dit tegenwoordig een leeg cliché is geworden.

Maar eerbied - dat slaat helemaal nergens op. Ik vind dat er een aantal domme besluiten zijn genomen, zowel door K en L zelf, als ook door de nabestaanden. Ik heb het recht om dat te vinden en ook om dat te uiten.
Tuurlijk. Maar wat is zo'n Topic nou anders dan een spel? Een soort Wie is de Mol? Ik denk dat nabestaanden en vrienden kotsmisselijk worden, als ze een kwartiertje door de topics over deze meiden bladeren. Ze zijn tot op hun onderbroek tot publiek bezit verklaard, voor een wedstrijd wie het scherpst is, het ijverigst schema's produceert, de miniemste details het best uit z'n hoofd geleerd, enz. Ik vond het al om over je nek te gaan, maar toen zag ik pas dat er al maandenlang topics van de band rollen. Een speciaal topic over een uitgetrokken broekje zelfs. D'r kan eentje ongesteld zijn geworden, omdat de pil in het pension lag. Gelukkig kwam niemand op het idee, om het héél vreemd te vinden, dat de andere haar broek aanhield. En dus misschien wel zwanger gemaakt is door de daders.

Want zo gaat het hier: als er iets vreemd is, vaste tijden of zo, en op een andere dag niet, dan is het samen niet minder vreemd, maar juist vreemder: waarom stopte die regelmaat ineens? En waarom was er op dag X ineens helemaal niets vreemds? Vooral dat laatste is héél verdacht. Want wat voor mensen proberen vaak niets vreemds te doen? Juist! criminelen. Is er al uitgezocht wie op dag X geen alibi had?

Nou ja, ik hou maar op. 12 nieuwe posts, terwijl ik dit zat te typen, dus het vervult een behoefte. :|W
-- <br />Pinpoint
  donderdag 11 september 2014 @ 14:38:26 #268
37248 BertV
Klei indiaan
pi_144421076
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:36 schreef Eyip het volgende:
Ik blijf het vreemd vinden dat er in tijden van nood geen whatsapp berichten of sms berichten zijn verstuurd.

Of dat K en L niet een laatste bericht hebben achtergelaten in tijden van nood. Een tekstbericht wat ondanks de lage accu spanning vrij snel getikt kan worden.

En waarom geen foto samen van elkaar maken tijdens de vermissing? Stel je bent zo hongerig, dorstig en je zit samen in een kuil, dan laat je toch een foto achter?

Ik zou mijn ellende niet fotograferen, wel een bericht achterlaten als niet verstuurde SMS.
De fototoestellen zijn niet in hun bezit geweest sinds het begin van de regelmaat.
pi_144421085
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:36 schreef Eyip het volgende:

Omdat met grote waarschijnlijkheid gezegd kan worden dat niet alle telefoongegevens zijn vrijgegeven.
pi_144421097
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:34 schreef BertV het volgende:

[..]

Dan klopt het camera in tas verhaal niet. Er moet dus actief geflitst / gewerkt zijn.
jammer voor mijn verhaal. :P
zou ook betekenen dat in de tas dan 90 x de knop met flits gebruikt dient te worden. 90 x is best veel voor per ongeluk in een tas!
pi_144421113
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:35 schreef Geruisloos het volgende:

[..]

Nee, je zegt een vals patroon ontdekt te hebben aan hand van je willekeurige data, en gebruikt dezelfde kleuren als het belschema om dit te laten zien. Je gebruik van deze kleuren is echter niet consequent met het belschema.

Anyway, aangezien je het gros van mijn vragen niet beantwoord, kun je mij dan eens een vraag stellen over het belschema? Ik leg namelijk graag aan je uit waarom ik een patroon zie. Dus laat maar weten waar je vragen over hebt. :)
Kun je even kort aangeven waarom er in jouw schema meer 'patroon' zit dan in dat van mij?

Om Ouder1 te quoten: 'ik zie duidelijk clusters' in mijn schema.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144421119
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:31 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

De 3 laatste foto's die we kennen zijn:

#508 - foto Kris bij de 1e quebrada (1 april 13:54 uur)
#542 - donkere foto met rots(wand)/afgrond (8 april 01:38:12 uur)
#550 - donkere foto met takje met rood plastic (8 april 01:39:54 uur).

Tussen foto #508 en foto #542 zitten 33 andere foto's.
Foto #542 & #550 maken deel uit van de serie van 90 donkere foto's.

Als de serie van 90 donkere foto's is begonnen na de laatste 'normale' foto (#508)
zouden foto #542 en foto #550 dus de 34e en de 42e foto zijn in de serie van 90.

Als de serie van 90 donkere foto's is begonnen vanaf, ik noem maar wat, foto #520 dan
zouden foto #542 en foto #550 dus de 23e en de 31e foto zijn in de serie van 90.

Super. Dit soort posts zie ik graag. :)
pi_144421138
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:38 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik zou mijn ellende niet fotograferen, wel een bericht achterlaten als niet verstuurde SMS.
De fototoestellen zijn niet in hun bezit geweest sinds het begin van de regelmaat.
Dacht ik ook even. Zouden familieleden de laatste ellende willen zien? Denk dat ze thuis kapot zouden gaan....
pi_144421146
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:05 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Volgens mij zit niemand daar op te wachten en bovendien heb je te weinig parate kennis van deze zaak :7
Wat Lavenderr al zei: dat heeft niemand hier. Je maandenlang doodstaren op nieuwsberichten en lekker googelen over vanalles en nog wat maakt je nog geen expert.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144421193
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat Lavenderr al zei: dat heeft niemand hier. Je maandenlang doodstaren op nieuwsberichten en lekker googelen over vanalles en nog wat maakt je nog geen expert.
kom je iedereen wegjagen hier ? laat iedereen gewoon z'n ding doen man !
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')