Uh ja SAJ ze zijn door een indiaan gedaan....quote:Op maandag 8 september 2014 13:03 schreef SAJ het volgende:
[..]
En zelfs in aritikel staat in dat vondst door indiaan is gedaan
Zoiets dacht ik ook ja.quote:Op maandag 8 september 2014 13:06 schreef kuil het volgende:
Dit wijst er op dat Lisanne op dat moment de telefoon van Kris heeft gebruikt. Hoogstwaarschijnlijk wist zij niet de pincode van de iPhone. Mogelijk dat Kris toen al was overleden.
Nee. Als je die dagen samen bent geef je mekaar de pincode van je eigen toestelquote:Op maandag 8 september 2014 13:06 schreef kuil het volgende:
6 en 11 april:
"Se enciende el teléfono, no se introduce el PIN."
De telefoon (iPhone) wordt ingeschakeld, de pincode wordt niet ingevoerd.
Dit wijst er op dat Lisanne op dat moment de telefoon van Kris heeft gebruikt. Hoogstwaarschijnlijk wist zij niet de pincode van de iPhone. Mogelijk dat Kris toen al was overleden.
Beetje kort door de bocht. Het is nog helemaal niet bekend of er geprobeerd is te smsen. Dat deel van de telefoongegevens is niet vrijgegeven. En misschien hebben ze daar wel helemaal niet de moeite voor genomen toen ze beseften dat er toch geen bereik was.quote:Op maandag 8 september 2014 13:10 schreef jackie12 het volgende:
Ik ken de hele vertaling nog niet dus houd ik een slag om de arm.
Als er wel naar 112 en 911 is gebeld maar in de eerste dagen geen 1 keer naar huis of ge-smst of een bericht is achtergelaten dan zijn deze meiden slachtoffer geworden van een misdrijf.
Dus dit zijn niet de complete telefoongegevens? Ik kan geen Spaans maar het ziet er wel zo uitquote:Op maandag 8 september 2014 13:14 schreef kuil het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht. Het is nog helemaal niet bekend of er geprobeerd is te smsen. Dat deel van de telefoongegevens is niet vrijgegeven. En misschien hebben ze daar wel helemaal niet de moeite voor genomen toen ze beseften dat er toch geen bereik was.
De batterij van Lisannes telefoon raakte op 5 april leeg volgens dit overzicht. De dag erna en op 11 april zijn er nog noodoproepen gedaan met Kris haar telefoon, zonder dus de pincode in te voeren. In theorie kan dit ook iemand anders zijn geweest dan Lisanne, maar in dat geval moeten beide vrouwen al zijn overleden. Met deze gegevens is nog steeds verre van logisch dat een derde noodoproepen dan wel foto's heeft gemaakt.quote:
quote:Op maandag 8 september 2014 13:19 schreef Ouder1 het volgende:
Ik wil wel een poging doen het helemaal te vertalen. Of is er iemand anders al bezig?
Bij complete telefoongegevens denk ik aan alle data die er op staat. Dus ook het sms-archief, (spraak)notities en foto's. Dit zouden alle gegevens kunnen zijn van de periode dat ze vermist waren, maar dat hoeft niet.quote:Op maandag 8 september 2014 13:16 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Dus dit zijn niet de complete telefoongegevens? Ik kan geen Spaans maar het ziet er wel zo uit
Met alle respect hoor, maar je gaat wel bellen naar 911 en 112 maar je probeert NUL keer naar huis te bellen of te sms-en?quote:Op maandag 8 september 2014 13:18 schreef kuil het volgende:
[..]
De batterij van Lisannes telefoon raakte op 5 april leeg volgens dit overzicht. De dag erna en op 11 april zijn er nog noodoproepen gedaan met Kris haar telefoon, zonder dus de pincode in te voeren. In theorie kan dit ook iemand anders zijn geweest dan Lisanne, maar in dat geval moeten beide vrouwen al zijn overleden. Met deze gegevens is nog steeds verre van logisch dat een derde noodoproepen dan wel foto's heeft gemaakt.
Criminoloog Octavio Calderón dat 'vreemd' vinden een voet afgesneden door de enkel met de boot op.quote:Op maandag 8 september 2014 13:21 schreef Domnivoor het volgende:
Er is ook een nieuw artikel over de vondsten. Belangrijkste punten:
- Volgens een criminoloog is het raar dat een voet bij de enkel afbreekt.
- Er is bij de beenbotten een stuk huid van 20-30 cm gevonden.
http://laestrella.com.pa/(...)cion-errada/23802908
Rest van gegevens komt binnen 1 week, lees ik uit het artikel.quote:Op maandag 8 september 2014 13:21 schreef kuil het volgende:
[..]
Bij complete telefoongegevens denk ik aan alle data die er op staat. Dus ook het sms-archief, (spraak)notities en foto's. Dit zouden alle gegevens kunnen zijn van de periode dat ze vermist waren, maar dat hoeft niet.
Schijnbaar handelden Kris en Lisanne wel zo. Tot en met 5 april schakelden ze hun telefoons een aantal keer aan en uit, hierbij waren de pincodes bekend. Lijkt me sterk dat zij dat niet waren.quote:Op maandag 8 september 2014 13:22 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Met alle respect hoor, maar je gaat wel bellen naar 911 en 112 maar je probeert NUL keer naar huis te bellen of te sms-en?
Het is algemeen bekend (zal de bron nog eens opzoeken) dat mensen in het buitenland die in de problemen raken eerder naar huis bellen dan naar de plaatselijke hulpdiensten
Toppiequote:Op maandag 8 september 2014 13:27 schreef Stupidisco het volgende:
Snelle vertaling van de telefoongegevens. Mogelijke fouten in de vertaling hoor ik graag.
1 april
16:39 - noodoproep 112 (= iPhone Kris)
16:51 - 112 oproep in het belregister. (= Samsung Lisanne)
2 april
06:58 - 112 oproep in het belregister. Telefoon na 36 sec. uitgeschakeld. (= Samsung Lisanne)
08:14 - foto van het telefoonscherm (= iPhone Kris)
10:53 - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. (= Samsung Lisanne)
13:56 - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. Mogelijk verbinding met netwerk (??) (= Samsung Lisanne)
3 april
09:32 - stroom vd telefoon ingeschakeld (= iPhone Kris)
09:33 - oproep naar 911 (= iPhone Kris)
13:50 - telefoon aangezet. Geen oproepen. Na 50 sec. telefoon uitgezet. (= Samsung Lisanne)
16:00 - telefoon is actief/aan (?) (= iPhone Kris)
16:19 - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan). (= Samsung Lisanne)
4 april
10:16 - telefoon aan en weer uitgezet (= iPhone Kris)
13:42 - telefoon uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
Telefoon Lisanne blijft uit.
5 april
04:50 - telefoon aangezet en meteen weer uitgezet. (= Samsung Lisanne)
05:00 - batterij van de telefoon is op (= Samsung Lisanne)
10:50 - telefoon aangezet (= iPhone Kris)
10:51 - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
13:37 - telefoon aan/uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
6 april
10:26 - telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
10:27 - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
13:37 - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:38 - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
11 april
10:51 - telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
11:56 - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
Er is dus op 3 april de laatste oproep gedaan en niet op 11 april.quote:Op maandag 8 september 2014 13:27 schreef Stupidisco het volgende:
Snelle vertaling van de telefoongegevens. Mogelijke fouten in de vertaling hoor ik graag.
1 april
16:39 - noodoproep 112 (= iPhone Kris)
16:51 - 112 oproep in het belregister. (= Samsung Lisanne)
2 april
06:58 - 112 oproep in het belregister. Telefoon na 36 sec. uitgeschakeld. (= Samsung Lisanne)
08:14 - foto van het telefoonscherm (= iPhone Kris)
10:53 - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. (= Samsung Lisanne)
13:56 - telefoon aangezet. Oproep naar 112 & 911. Mogelijk verbinding met netwerk (??) (= Samsung Lisanne)
3 april
09:32 - stroom vd telefoon ingeschakeld (= iPhone Kris)
09:33 - oproep naar 911 (= iPhone Kris)
13:50 - telefoon aangezet. Geen oproepen. Na 50 sec. telefoon uitgezet. (= Samsung Lisanne)
16:00 - telefoon is actief/aan (?) (= iPhone Kris)
16:19 - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan). (= Samsung Lisanne)
4 april
10:16 - telefoon aan en weer uitgezet (= iPhone Kris)
13:42 - telefoon uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
Telefoon Lisanne blijft uit.
5 april
04:50 - telefoon aangezet en meteen weer uitgezet. (= Samsung Lisanne)
05:00 - batterij van de telefoon is op (= Samsung Lisanne)
10:50 - telefoon aangezet (= iPhone Kris)
10:51 - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
13:37 - telefoon aan/uitgezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
6 april
10:26 - telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
10:27 - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
13:37 - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
13:38 - telefoon uitgezet (= iPhone Kris)
11 april
10:51 - telefoon aangezet - geen pin/code ingevoerd (?) (= iPhone Kris)
11:56 - telefoon aangezet (geen oproepen gedaan) (= iPhone Kris)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |