Ik wil de route lopen die ik op mijn zolderkamer heb bedacht: overnachten op het pad, doorlopen tot de vindplaats van de rugzak, en vooral daar goed rondkijken. Ik denk dat de nachtfoto's daar ergens gemaakt zijn, waar de rivieren samenkomen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 03:59 schreef Perico het volgende:
[..]
Ben je van plan om te overnachten op het pad, of denk je: 1 dag Pianista op naar de quebradas ... en dan misschien naar El Norteño rijden, om dan vanuit die nederzettingen van de rugzak vindplaats terug te lopen naar de kabelbruggen, ofzo?
Dit lijkt me een zeer realistisch scenario. Wellicht de beste die ik tot nu toe heb gelezen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:06 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dit is de laatste versie van mijn scenario, gebaseerd op de info die we een maand geleden hadden. Er komt nog een nieuwe versie maar in hoofdlijnen sta ik hier nog wel achter:
BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #57
De eerste schatting aan hand van de camera-temperatuur wijst ook op die locatie.quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:29 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik wil de route lopen die ik op mijn zolderkamer heb bedacht: overnachten op het pad, doorlopen tot de vindplaats van de rugzak, en vooral daar goed rondkijken. Ik denk dat de nachtfoto's daar ergens gemaakt zijn, waar de rivieren samenkomen.
En daarna dezelfde weg terug.
Is dit serieusquote:Op vrijdag 12 september 2014 09:29 schreef Domnivoor het volgende: Ik wil de route lopen die ik op mijn zolderkamer heb bedacht: overnachten op het pad, doorlopen tot de vindplaats van de rugzak, en vooral daar goed rondkijken. Ik denk dat de nachtfoto's daar ergens gemaakt zijn, waar de rivieren samenkomen. En daarna dezelfde weg terug.
Ben je niet bang dat je dan ook pas maanden later terug gevonden wordt?quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:29 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik wil de route lopen die ik op mijn zolderkamer heb bedacht: overnachten op het pad, doorlopen tot de vindplaats van de rugzak, en vooral daar goed rondkijken. Ik denk dat de nachtfoto's daar ergens gemaakt zijn, waar de rivieren samenkomen.
En daarna dezelfde weg terug.
vroeg ik me ook afquote:Op vrijdag 12 september 2014 09:38 schreef agter het volgende:
[..]
Ben je niet bang dat je dan ook pas maanden later terug gevonden wordt?
Als we met z'n allen gaan dan ontdekken we wel eindelijk de seriemoordenaar die er rondlooptquote:Op vrijdag 12 september 2014 09:38 schreef agter het volgende: Ben je niet bang dat je dan ook pas maanden later terug gevonden wordt?
In je eentje zoeken lijkt me inderdaad niet heel handig. Maar als er een expeditie georganiseerd kan worden (samen met wat lokale gidsen bijvoorbeeld), met van te voren vastgestelde zoekgebieden en doelen, dan acht ik de kans aanwezig dat de plek waar de nachtfoto's zijn gemaakt gevonden zal worden. Helemaal als we de data nog wat strakker hebben en de waarschijnlijkheid van het juiste gebied kunnen vaststellen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:38 schreef agter het volgende:
[..]
Ben je niet bang dat je dan ook pas maanden later terug gevonden wordt?
Begin jij ook al?quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:25 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Uit die hypothese kun je opmaken dat je wel degelijk naar een scenario neigt: een verdwaling.
Schrijf gerust je eigen hypothese maar denk aan wat Lavenderr erover schrijft. Ik ben benieuwdquote:Mag ik ook een eigen hypothese maken trouwens of word het verwijderd als er specifieke details (hoe ik denk dat het misdrijf gegaan is) instaan?
Hihi wie begon dan nog?quote:
Zal inderdaad ook m'n persoonlijke hypothese van de zaak maken, even de tijd voor nemen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:45 schreef Domnivoor het volgende: Schrijf gerust je eigen hypothese. Ik ben benieuwd
quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:45 schreef Domnivoor het volgende: Nog een keer dan: ZE ZIJN NIET VERDWAALD.
Het scenario van Domnivoor wijst erop dat de meiden na de Pianista continue zijn doorgelopen, tot aan de rivier en deze ook verder naar beneden zijn gevolgd, met de hoop een dorp of iets dergelijks tegen te komen. Niet strikt een verdwaling dus, omdat ze ook helemaal terug hadden kunnen lopen, maar dit bewust niet hebben gedaan.quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:47 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Hihi wie begon dan nog?je hypothese lijkt te neigen naar een verdwaling i.i.g. Zal inderdaad eens m'n eigen hypothese maken, even de tijd voor nemen.
Dank uquote:Op vrijdag 12 september 2014 09:30 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Dit lijkt me een zeer realistisch scenario. Wellicht de beste die ik tot nu toe heb gelezen.
De helicopters vlogen op 8 april in dat gebied. Ik heb alleen niet kunnen achterhalen of ze toen ook nachtvluchten hebben gemaakt, maar dat is wel aannemelijk: infraroodmetingen kun je het beste in de nacht doen.quote:Weten we (ongeveer) waar wanneer de helikopters hebben gevlogen?
Zowel de iPhone als de Samsung hadden op 7 april een signaal, dat blijkt nu uit de telefoongegevens.quote:En zijn die iPhone signalen feit of fictie?
Zoiets denk ik ook ja. Er zijn ook zware regenbuien geweest in die dagen. Dan wacht je ook wel even met bellen.quote:De vraag is nog wel waarom het belschema zo onlogisch in elkaar zit. Zou het kunnen zijn dat de telefoons vaak te vochtig waren om te functioneren? En dat gedurende de dag, na opwarmen in de zon, pas belpogingen gedaan konden worden, en dus daarom de meeste pogingen rond 11:00 en 14:00 zijn? Geen idee of telefoons zo gevoelig zijn in de tropen, maar ook dit moet te testen zijn.
quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:52 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Het scenario van Domnivoor wijst erop dat de meiden na de Pianista continue zijn doorgelopen, tot aan de rivier en deze ook verder naar beneden zijn gevolgd, met de hoop een dorp of iets dergelijks tegen te komen. Niet strikt een verdwaling dus, omdat ze ook helemaal terug hadden kunnen lopen, maar dit bewust niet hebben gedaan.
Bedoel je met signaal een GSM connectie? Volgens de gegevens uit het belschema van La Estrella was de enige GSM connectie op 2 april.quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:54 schreef Domnivoor het volgende:
De helicopters vlogen op 8 april in dat gebied. Ik heb alleen niet kunnen achterhalen of ze toen ook nachtvluchten hebben gemaakt, maar dat is wel aannemelijk: infraroodmetingen kun je het beste in de nacht doen.
[..]
Zowel de iPhone als de Samsung hadden op 7 april een signaal, dat blijkt nu uit de telefoongegevens.
Zo'n kaart zou erg interessant zijn. We weten dat er op de Mirador, en daar iets voorbij, bereik was. Dus het lijkt waarschijnlijk dat op meer bergtoppen bereik moet zijn geweest. Als we dit in kaart kunnen brengen, dan zouden we een schatting kunnen maken van de gevolgde route, of op z'n minst bepaalde gebieden uit kunnen sluiten.quote:Op vrijdag 12 september 2014 09:56 schreef agter het volgende:
Ik begrijp dat de dames geen enkele keer bereik hadden met hun telefoon. Op sommige heuveltoppen heb je kennelijk wel bereik in dalen niet.
Dus kennelijk zijn ze in een dal gebleven?
Er bestaat zeker geen kaartje met gsm-dekking in dat gebied?
Dit.quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:05 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Zo'n kaart zou erg interessant zijn. We weten dat er op de Mirador, en daar iets voorbij, bereik was. Dus het lijkt waarschijnlijk dat op meer bergtoppen bereik moet zijn geweest. Als we dit in kaart kunnen brengen, dan zouden we een schatting kunnen maken van de gevolgde route, of op z'n minst bepaalde gebieden uit kunnen sluiten.
Daar heb ik ook nog vaak aan gedacht, die tip van die 2 lichamen in staat van ontbinding. Er was bij gezegd dat een van de lichamen duidelijke ernstige verwonding aan 1 voet vertoonde. Er is toen al weer razendsnel gezegd dat het om een valse tip ging, de zelfde dag nog. Ze zijn 1 keer wezen zoeken en door slecht weer ging dat erg moeilijk als ik me goed herinner.quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:12 schreef Jezus9 het volgende:
Eigenlijk zou die zogenaamde 'valse tip' die in Mei werd gegeven achteraf toch weleens kunnen kloppen (bron: http://www.destentor.nl/a(...)2-lichamen-1.4362557) de lichamen werden rottend gezien in de buurt van Bocas del Toro, in verre staat van ontbinding... dat is toch ook in de buurt waar de resten achteraf werden gevonden?
De autoriteiten zijn daar toen gaan zoeken maar troffen niks aan. Of het moet al in oorsprong inderdaad een valse tip zijn geweest maar dat de daders toen het nieuws zagen en het toen daar maar gedumpt hebben weken later.
Misschien hadden ze wel op de verkeerde plek gezocht (of waren ze niet eens gaan zoeken, misschien dat ze bij voorbaat al zoiets hadden 'kan niet kloppen' enkel omdat het op een geheel andere plek was) maar wie had eigenlijk die lichamen gespot? Want ik neem aan, dat op het moment diegene écht 2 lichamen in staat van ontbinding aantrof en de autoriteiten het vervolgens tegenspreken terwijl diegene het toch echt had gezien, diegene toch alles op alles zet om te tonen dat die lichamen daar toch echt liggen en er snelheid moet zijn.quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:18 schreef Grijzemassa het volgende: Daar heb ik ook nog vaak aan gedacht, die tip van die 2 lichamen in staat van ontbinding.
'BOQUETE (ANP) - De Panamese autoriteiten zijn op zoek naar 2 lichamen die in het gebied zouden liggen waar Lisanne Froon en Kris Kremers verdwenen zijn. Dat meldde woordvoerder Elmer Quintero van de burgerbeschermingsorganisatie Sinaproc, de overheidsinstelling die het onderzoek leidt, desgevraagd aan het ANP.quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:12 schreef Jezus9 het volgende:
Eigenlijk zou die zogenaamde 'valse tip' die in Mei werd gegeven achteraf toch weleens kunnen kloppen (bron: http://www.destentor.nl/a(...)2-lichamen-1.4362557) de lichamen werden rottend gezien in de buurt van Bocas del Toro, in verre staat van ontbinding... dat is toch ook in de buurt waar de resten achteraf werden gevonden?
De autoriteiten zijn daar toen gaan zoeken maar troffen niks aan. Of het moet al in oorsprong inderdaad een valse tip zijn geweest maar dat de daders toen het nieuws zagen en het toen daar maar gedumpt hebben weken later.
Over dat t-shirt heb ik helemaal niks gezegd hé, goed lezen. Ik zoek even het artikel op waar men sprak over staat van ontbinding, er waren namelijk meerdere artikelen over die 2 dode lichamen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:29 schreef Lavenderr het volgende: Jezus , waar lees jij iets over ontbinding? Er is niets gevonden en het shirt was ook niet van de meisjes.
quote:Op vrijdag 12 september 2014 10:25 schreef agter het volgende:
Cell Phone coverage:
http://www.att.com/maps/w(...)ama#fbid=SZxF7sX1xV9
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |