En dan het hier eerder geopperde idee hier dat de (geheel uit de duim gezogen) dader later nog 112 gebeld zou hebben om zo de politie op een dwaalspoor te zetten... dat lijkt me echt heel bizar: een moordenaar die zelf 112 belt.quote:Op donderdag 11 september 2014 10:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zo jammer dat door sommigen hier die jongen al met naam en toenaam beschuldigd werd van allerlei zaken.
Onzin, we denken allemaal logisch na. Het meest logische is dan ook om verschillende opties open te houden. Als het dan zo veel op een verdwaalscenario lijkt, gecreëerd door de daders volgens jou, dan kan het dus ook gewoon echt een verdwaalscenario zijn. Waarom kan het geen echt verdwaalscenario zijn maar wel een gecreëerd door de daders? Die logica ontgaat mij dan weer.quote:Op donderdag 11 september 2014 03:53 schreef Jezus9 het volgende:
[..]
Hé hé, eindelijk eens iemand die gewoon logisch nadenkt.
Iedereen vergeet maar steeds dat we de gedachtengegangen van de dader niet kennen, het oneindige terugkerende argument 'Waarom zouden ze de spullen achter laten?' ja duh, nogal logisch en cruciaal om een verdwaling neer te zetten, daders weten heel goed dat als de spullen immers spoorloos zouden zijn (en eventuele resten ook) dat iedereen dan direct overtuigd zou zijn van een misdrijf, anders zou alles immers wel gevonden worden. Dat mensen zo redeneren weten ze heel goed en ter dwaalspoor/om een verdwaling neer te zetten moesten ze het wel dumpen.
Er kan trouwens niet uitgesloten worden dat de daders in eerste instantie alle waardevolle spullen hadden meegenomen en resten verborgen maar dat ze toen zo schrokken van de onverwachte media-aandacht dat ze geen andere keuze zagen dan alles te dumpen zodat het alsnog iedereen zou doen denken aan een verdwaling. Dat zou ook gelijk verklaren waarom de resten pas zo laat werden gevonden.
Precies, dit ontgaat mij ook volledig.quote:Op donderdag 11 september 2014 10:42 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Onzin, we denken allemaal logisch na. Het meest logische is dan ook om verschillende opties open te houden. Als het dan zo veel op een verdwaalscenario lijkt, gecreëerd door de daders volgens jou, dan kan het dus ook gewoon echt een verdwaalscenario zijn. Waarom kan het geen echt verdwaalscenario zijn maar wel een gecreëerd door de daders? Die logica ontgaat mij dan weer.
Bedankt voor de info. Vandaar ook dat er niet verder wordt gespeculeerd hier in dit topic.quote:Op donderdag 11 september 2014 10:29 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Die kwam in beeld door een verhaal van Baru. Een vriend van die zoon was vlak na 1 april (4 april?) verdronken. Hij zou echter vermoord zijn en op zijn telefoon foto's van de meiden hebben staan. Hij zou samen met die zoon in een jeugdbende zitten. Dit verhaal bleek echter totale onzin.
op de laatste foto's van K en L in de OP zie je dat beiden geen horloge om hebben. Vragen die gesteld zijn, zijn bv.:quote:Op donderdag 11 september 2014 10:50 schreef Grijzemassa het volgende:
Volgens sommigen is het dus heel goed mogelijk dat zeer geraffineerde daders een vals verdwaalscenario hebben gecreëerd. Maar als dat dan zo slim gedaan is, waarom kan het niet doorgaan voor een echt verdwaalscenario dan? Want daar is het te verdacht voor, qua telefoongebruik. Dus zouden de daders iets minder geraffineerd zijn, aangezien ze een verdacht scenario opgezet hebben, toch?
Goed idee. Ik zal vanavond vertalingen maken naar zowel Engels als Spaans. Dit zal het regelmatig updaten ervan wel wat arbeidsintensiever maken, maar het is denk ik belangrijker dat meer mensen het schema onder ogen krijgen om aanvullingen te kunnen maken.quote:Op donderdag 11 september 2014 10:49 schreef Eyip het volgende:
[..]
Bedankt voor de info. Vandaar ook dat er niet verder wordt gespeculeerd hier in dit topic.
Is het misschien een idee om dat mooie tijdschema ook op te stellen in het spaans? Dat kan een eventuele verdere acties misschien wel helpen...
Daar heb ik geen antwoord op, behalve dan dat diezelfde vragen gelden voor waarom een dader dat zo zou doen. We hebben ook nog niet alle info van het telefoongebruik, dat maakt het ook erg lastig om conclusies er aan te verbinden.quote:Op donderdag 11 september 2014 10:59 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
op de laatste foto's van K en L in de OP zie je dat beiden geen horloge om hebben. Vragen die gesteld zijn, zijn bv.:
- hoe je dan een exact moment weet (zie excelsheet in de OP over de 112/911 oproepen, die 'vaste
tijdstippen' s' ochtends om de telefoons aan te zetten en te gaan bellen
- wat voor nut dat had, want je had daar toch nergens bereik in dat gebied, zie netwerkbereik streepjes op
je scherm
- waarom 1 april niet de hele avond aan stuk door 911/112 is gebeld, je gaat in een noodsituatie toch niet
lekker slapen allebei?
Waarom de eerste nacht geen noodoproepen achter elkaar door? Ik heb daar al eerder antwoord op gegeven maar daar wordt dan weer overheen gelezen. Naar mijn idee was de eerste dag de situatie nog niet levensbedreigend. Nadat ze geen signaal bleken te hebben, was eerste prioriteit een goede en beschutte plek voor de nacht te zoeken. Weinig kans dat je dan wel bereik hebt, zoekakties kunnen niet in het donker opgestart worden, je kan de omgeving niet beschrijven als je wel iemand aan de telefoon krijgt. Dus de volgende ochtend vroeg weer proberen. Daarna moet er meer misgegaan zijn.quote:Op donderdag 11 september 2014 10:59 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
op de laatste foto's van K en L in de OP zie je dat beiden geen horloge om hebben. Vragen die gesteld zijn, zijn bv.:
- hoe je dan een exact moment weet (zie excelsheet in de OP over de 112/911 oproepen, die 'vaste
tijdstippen' s' ochtends) om de telefoons aan te zetten en te gaan bellen
- wat voor nut dat had, want je had daar toch nergens bereik in dat gebied, zie netwerkbereik streepjes op
je scherm
- waarom 1 april niet de hele avond aan stuk door 911/112 is gebeld, je gaat in een noodsituatie toch niet
lekker slapen allebei?
- hoe kan een telefoon aan zijn blijven staan, terwijl de meiden geen opladers bij zich hadden,
misschien een reserve tel. batterij, maar toch naar alle waarschijnlijkheid heel zuinig zouden willen doen
met hun telefoon? Als je geen bereik streepjes ziet, kan iemand jou ook niet bellen, dan zet je em toch
meteen weer uit?
Dat men daar patronen in ziet begrijp ik eerlijk gezegd niet, dat komt puur door de rangschikking van de data. (Confirmation bias.) Verdeel je de dag niet in uren maar in kwartieren dan er is ineens geen spoor van een patroon meer.quote:Op donderdag 11 september 2014 10:59 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
tijdstippen' s' ochtends) om de telefoons aan te zetten en te gaan bellen
Daar zul je dan weer wel je telefoon voor aan moeten zetten, lijkt me logisch. Anders kun je dat eenvoudig niet weten.quote:Op donderdag 11 september 2014 10:59 schreef Poekje01 het volgende:
je scherm
Als je in het donker zit op een plek waarvan je weet dat er geen bereik is dan heb je echt verrot weinig keuze.quote:Op donderdag 11 september 2014 10:59 schreef Poekje01 het volgende:
- waarom 1 april niet de hele avond aan stuk door 911/112 is gebeld, je gaat in een noodsituatie toch niet lekker slapen allebei?
's-nachts lopen is geen doen. Waarom heb ik het gevoel dat ik evidente waarheden aan het uitspellen ben?quote:Op donderdag 11 september 2014 10:59 schreef Poekje01 het volgende:
- dus waarom die vaste tijdstippen, alleen overdag?
Geheel mee eensquote:Op donderdag 11 september 2014 11:15 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat men daar patronen in ziet begrijp ik eerlijk gezegd niet, dat komt puur door de rangschikking van de data. (Confirmation bias.) Verdeel je de dag niet in uren maar in kwartieren dan er is ineens geen spoor van een patroon meer.
[..]
Daar zul je dan weer wel je telefoon voor aan moeten zetten, lijkt me logisch. Anders kun je dat eenvoudig niet weten.
[..]
Als je in het donker zit op een plek waarvan je weet dat er geen bereik is dan heb je echt verrot weinig keuze.
[..]
's-nachts lopen is geen doen. Waarom heb ik het gevoel dat ik evidente waarheden aan het uitspellen ben?
"nog niet levensbedreigend" en je kunt 112 helemaal niet bereiken (dus: paniek zou dan echt moeten toeslaan naar mijn idee, want hoe kom je dan aan hulp??) geen SMS, geen Whatsapp?quote:Op donderdag 11 september 2014 11:13 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Waarom de eerste nacht geen noodoproepen achter elkaar door? Ik heb daar al eerder antwoord op gegeven maar daar wordt dan weer overheen gelezen. Naar mijn idee was de eerste dag de situatie nog niet levensbedreigend. Nadat ze geen signaal bleken te hebben, was eerste prioriteit een goede en beschutte plek voor de nacht te zoeken. Weinig kans dat je dan wel bereik hebt, zoekakties kunnen niet in het donker opgestart worden, je kan de omgeving niet beschrijven als je wel iemand aan de telefoon krijgt. Dus de volgende ochtend vroeg weer proberen. Daarna moet er meer misgegaan zijn.
Al verdeel je de dag in minuten dan nog zie je duidelijke clusters van telefoongebruik.quote:Op donderdag 11 september 2014 11:15 schreef Molurus het volgende:
Dat men daar patronen in ziet begrijp ik eerlijk gezegd niet, dat komt puur door de rangschikking van de data. (Confirmation bias.) Verdeel je de dag niet in uren maar in kwartieren dan er is ineens geen spoor van een patroon meer.
Ehh, nee.quote:Op donderdag 11 september 2014 11:19 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Al verdeel je de dag in minuten dan nog zie je duidelijke clusters van telefoongebruik.
Ik vind het echt oprecht jammer dat er steeds weer wordt gewezen op de afwezigheid van andere activiteiten met de telefoon dan aan en uit zetten en 112/911 bellen.quote:Op donderdag 11 september 2014 11:19 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
"nog niet levensbedreigend" en je kunt 112 helemaal niet bereiken (dus: paniek zou dan echt moeten toeslaan naar mijn idee, want hoe kom je dan aan hulp??) geen SMS, geen Whatsapp?
en dan bel je niet naar huis? terwijl ze bv een vast patroon hadden van elke dag efkes naar huis Whatsappen?
Geen sms, geen whattspp, niet naar huis gebeld? Hoe weet je dat als het niet duideijk is of alle gegevens zijn vrijgegeven. Zou bv. kunnen dat privé-oproepen (bv. naar ouders) niet in het overzicht zijn opgenomen.quote:Op donderdag 11 september 2014 11:19 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
"nog niet levensbedreigend" en je kunt 112 helemaal niet bereiken (dus: paniek zou dan echt moeten toeslaan naar mijn idee, want hoe kom je dan aan hulp??) geen SMS, geen Whatsapp?
en dan bel je niet naar huis? terwijl ze bv een vast patroon hadden van elke dag efkes naar huis Whatsappen? Ze hadden tot ongeveer 18:30 daglicht meen ik..dus er zit ca. 2 uur tussen
Getverdemme wat vermoeiend! Dat weten we niet, die gegevens hebben we niet, alleen de alarmoproepen van de telefoons zijn bekend gemaakt.quote:Op donderdag 11 september 2014 11:19 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
en dan bel je niet naar huis? terwijl ze bv een vast patroon hadden van elke dag efkes naar huis Whatsappen? Ze hadden tot ongeveer 18:30 daglicht meen ik..dus er zit ca. 2 uur tussen
Ik snap er helemaal niets meer van.quote:Op donderdag 11 september 2014 10:19 schreef StaceySinger het volgende:
Resten en spullen Lisanne en Kris gaan naar familie
PANAMA STAD -
De stoffelijke resten en de spullen van Kris Kremers en Lisanne Froom worden vrijgegeven. De ouders van de vrouwen mogen die ophalen en meenemen naar Nederland.
Foto: Politie
[ afbeelding ]
Dat heeft de onderzoeksleidster Betzaida gemeld aan RTL Nieuws. De familie van Lisanne zou deze maand naar Panama afreizen om de spullen en resten op te halen.
De woordvoerder van de ouders van Kris Kremers zegt dat zij nog niet op de hoogte zijn van een eventuele overdracht.
Lisanne Froon en Kris Kremers verdwenen 1 april tijdens een wandeltocht in de jungle ten noorden van de toeristische plaats Boquete. In juni werden botresten en later een rugzak, een digitale camera en telefoons van de vrouwen gevonden. Het is nog steeds niet duidelijk wat er met de vrouwen is gebeurd.
http://www.telegraaf.nl/b(...)s_vrijgegeven__.html
Ze staan allemaal in het schema, en het is allemaal overdag. Verder is er echt geen patroon. Pas als je de dag zo gaat verdelen dat er een patroon ontstaan is er sprake van een patroon.quote:
quote:Op donderdag 11 september 2014 11:15 schreef Molurus het volgende:
[..]
Is heel goed mogelijk. Zolang die informatie niet naar buiten is gekomen zijn beide scenario's mogelijk.quote:Op donderdag 11 september 2014 11:26 schreef SAJ het volgende:
[..]
Geen sms, geen whattspp, niet naar huis gebeld? Hoe weet je dat als het niet duideijk is of alle gegevens zijn vrijgegeven. Zou bv. kunnen dat privé-oproepen (bv. naar ouders) niet in het overzicht zijn opgenomen.
Zoals al gezegd, die 2 uur kan dus goed zijn gebruikt om een plek voor overnachten te vinden.
Ik vind het steeds lastiger worden en de vader van Kris heeft gewoon gelijk dat het telefoongebruik heel erg vreemd is.quote:Op donderdag 11 september 2014 11:40 schreef agter het volgende:
Wat is jullie gevoel nu, na al deze informatie:
Een misdrijf?
Of een ongeluk?
En denk je dat ze nog een week geleefd hebben?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |