abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144411496
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 02:19 schreef Za het volgende: In haar Linkedin staat dat ze Spaans sprekend is, en ze heeft een internship van 6 maanden gedaan bij Spanish at Locations (daarvoor is het lijkt me een vereiste de taal machtig te zijn).
Huh? Eileen heeft er toch een taalschool? Hoezo een internship van 6 maanden?
pi_144411499
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 02:20 schreef Jezus9 het volgende:

Huh? Eileen heeft er toch een taalschool? Hoezo een intership van 6 maanden?
Bedoel je Ingrid?
pi_144411508
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 02:20 schreef Za het volgende: Bedoel je Ingrid?
Je hebt gelijk, ben ze aan het verwarren. Maar dat die Eileen dan 'plotseling' verdween na de verdwijning lijkt me niet verdacht als dat allang als haar vertekdatum gepland stond.
  donderdag 11 september 2014 @ 02:28:12 #79
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_144411530
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 01:49 schreef Za het volgende:

[..]

F zelf: hij verteld dat enkele dagen na de verdwijning Eileen Panama heeft verlaten.
(F, aclarando que días después de la desaparición, Eileen abandonó Panamá)

http://www.prensa.com/imp(...)on-holandesas/333663

Volgens Eileen echter is ze tot eind Juni in Panama gebleven, ze liep er een stage van een half jaar (jan/jun).
Bedankt. Ik bedoelde eigenlijk: welke bron zegt dat ze is gebleven? Dat Prensa-artikel ken ik. Dus: waar zegt Eileen dat?
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_144411533
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 02:22 schreef Jezus9 het volgende:

Je hebt gelijk, ben ze aan het verwarren. Maar dat die Eileen dan 'plotseling' verdween na de verdwijning lijkt me niet verdacht als dat allang als haar vertekdatum gepland stond.
Ze is er gebleven tot eind Juni, de verdwijning was op 1 april, dus de bewering van F. dat ze daags na de verdwijning Panama heeft verlaten klopt niet.
pi_144411535
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 02:28 schreef Gorraay het volgende:

Bedankt. Ik bedoelde eigenlijk: welke bron zegt dat ze is gebleven, dat Prensa-artikel ken ik. Dus: waar zegt Eileen dat?
Op haar Linkedin.
pi_144411539
Toepasselijk nummer op deze zaak,
-edit, niet echt fijngevoelig-

[ Bericht 54% gewijzigd door Lavenderr op 11-09-2014 09:37:55 ]
pi_144411593
waarom zou er alleen 112 en 911 gebeld zijn, en verder niks?
misschien zaten ze vastgebonden en konden ze alleen met hun tanden ofzo bellen?
het regelmatige patroon kan ontstaan als er dagelijks op vaste tijden iemand bij hen komt, en wanneer die weggaat horen of zien ze hem, alleen dan durven ze te proberen te bellen.
uiteindelijk lukt altijd alles
  donderdag 11 september 2014 @ 03:34:01 #84
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_144411653
Complimenten voor dat schema! Heel mooi gedaan en bijgehouden.

Ik weet niet meer wat ik ervan moet denken. Dat patroon is op zijn minst heel erg opvallend en zonder goede verklaring gaat het in de richting van heel erg verdacht.
Een of meerdere personen die een verdwaling proberen te faken. In een gebied waar echte verdwalingen voorkomen kun je gemakkelijk weten waar op te letten. Zeker als de dader(s) dit vaker gedaan hebben.

Daartegenover de foto's die wel weer helemaal in het verdwaal scenario passen. Proberen gezien en ontdekt te worden met de flits.

Die "ongeslapen bedden dus zijn ze vermist" is ook een goede vondst. Alarm slaan vanwege een conclusie die hij helemaal niet kon trekken?? Sowieso die man zijn hele gedrag heb ik van begin af aan al mijn vraagtekens bij. Is voor mijn gevoel veel te veel bij alles betrokken.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_144411660
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 03:34 schreef Rica het volgende: Daartegenover de foto's die wel weer helemaal in het verdwaal scenario passen. Proberen gezien en ontdekt te worden met de flits.
Kunnen evengoed daders zijn geweest die dat bewust gedaan hebben zodat het lijkt op een verdwaling.

Op welke dag worden volgende week de deel 2 belgegevens gepubliceerd trouwens?
pi_144411670
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 01:46 schreef Za het volgende:

[..]

Ehm nee? Ze zegt duidelijk studentes blijven wel vaker een nachtje weg, dus het blijft 1 want ze waren pas 1 nachtje weg.
Als ze het nog steeds zo ontzettend normaal vindt, dan laat ze toch geen anderen binnen op de slaapkamer van de meisjes?
pi_144411674
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 20:29 schreef Halcon het volgende:

Ik kan geen enkel argument bedenken waarom een eventuele moordenaar of ontvoerder zelf 112 en 911 zou intoetsen.
Dat is omdat je de situatie kent en een eventuele dader niet.

Voor hetzelfde geld waren Kris en Lisanne daar met vrienden en/of familie die precies wisten waar ze heen gingen en hoe laat ze terug zouden zijn van de Pianista en zouden ze bv met z'n allen gaan eten of nog even bellen rond een uur of 3.
Indien ze dan niet bellen, niet terugkomen etc weet men gelijk dat er iets mis is vroeg in de avond al of zelfs al wanneer ze niet bellen die middag en zelfs ongeveer waar eea heeft plaatsgevonden.

Als dader ben je je er echt wel van bewust dat getuigen jou hebben kunnen zien lopen op die trail niet lang nadat Kris en Lisanne voorbij liepen, en wanneer je erachter komt dat Kris en Lisanne noodoproepen hebben gedaan (bv indien ze een poosje van een afstandje achtervolgd zijn en dan toch na 15 minuten overmeesterd worden) dan ga je mogelijk die oproepen voortzetten om de aandacht van jezelf af te leiden, bel je nog een aantal dagen alarmnummers, en zet je de tas te vondeling met alles erin.
pi_144411678
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 01:03 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Waarom wilde hij de sleutel hebben terwijl hij door het raam al kon zien dat ze er niet waren?
Omdat hij en Eileen (na praten met de gastvrouw) zich zorgen maakten misschien, het niet helemaal normaal vonden, zich er niet helemaal gerust bij voelden... wie weet dachten ze er iets te treffen dat hen zou wijzen op wat de meiden nou precies waren gaan doen? Niet onmogelijk toch?
pi_144411679
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 03:49 schreef Za het volgende: Dat is omdat je de situatie kent en een eventuele dader niet.

Als dader ben je je er echt wel van bewust dat getuigen jou hebben kunnen zien lopen op die trail niet lang nadat Kris en Lisanne voorbij liepen, en wanneer je erachter komt dat Kris en Lisanne noodoproepen hebben gedaan (bv indien ze een poosje van een afstandje achtervolgd zijn en dan toch na 15 minuten overmeesterd worden) dan ga je mogelijk die oproepen voortzetten om de aandacht van jezelf af te leiden, bel je nog een aantal dagen alarmnummers, en zet je de tas te vondeling met alles erin.
Hé hé, eindelijk eens iemand die gewoon logisch nadenkt.

Iedereen vergeet maar steeds dat we de gedachtengegangen van de dader niet kennen, het oneindige terugkerende argument 'Waarom zouden ze de spullen achter laten?' ja duh, nogal logisch en cruciaal om een verdwaling neer te zetten, daders weten heel goed dat als de spullen immers spoorloos zouden zijn (en eventuele resten ook) dat iedereen dan direct overtuigd zou zijn van een misdrijf, anders zou alles immers wel gevonden worden. Dat mensen zo redeneren weten ze heel goed en ter dwaalspoor/om een verdwaling neer te zetten moesten ze het wel dumpen.

Er kan trouwens niet uitgesloten worden dat de daders in eerste instantie alle waardevolle spullen hadden meegenomen en resten verborgen maar dat ze toen zo schrokken van de onverwachte media-aandacht dat ze geen andere keuze zagen dan alles te dumpen zodat het alsnog iedereen zou doen denken aan een verdwaling. Dat zou ook gelijk verklaren waarom de resten pas zo laat werden gevonden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Jezus9 op 11-09-2014 04:03:16 ]
pi_144411685
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 03:48 schreef blondetrien het volgende:

Als ze het nog steeds zo ontzettend normaal vindt, dan laat ze toch geen anderen binnen op de slaapkamer van de meisjes?
Dat wilde ze ook niet, pas na 2 uur heeft ze gezegd pak die sleutel dan maar hij ligt in de tuin.

Zij kan wel denken studenten blijven vaker een nachtje weg, misschien wel twee je weet het niet, maar wanneer je dan iemand aan de telefoon hebt die denkt dat er van alles aan de hand is ga je daar op gegeven moment misschien in mee.
Dat ze hen toegang heeft verstrekt tot de kamer begrijp ik sowieso niet, maar er zal wel veel druk op haar zijn uitgeoefend.

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 11-09-2014 04:03:17 ]
pi_144411692
Maar zeker Eileen droeg hierin toch juist een bepaalde verantwoordelijkheid? Waarop baseer je dat er druk is uitgeoefend? Ze zat op haar werk, dus ik neem aan dat er telefonisch is gecommuniceerd. Als er druk werd uitgeoefend en ze was het er eigenlijk niet mee eens had ze in dat geval gewoon haar telefoon uit kunnen zetten of de buren of eender wie op kunnen bellen om even te checken. Eileen kende echter de meisjes en had dus een zekere verantwoording (ivm haar functie taalschool). Waarom zou men anders zo graag de kamer in willen? Wat had een eventuele misdadiger erbij gewonnen, zeker in het bijzijn van iemand van de school...?
  donderdag 11 september 2014 @ 04:04:14 #92
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_144411693
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 03:41 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Kunnen evengoed daders zijn geweest die dat bewust gedaan hebben zodat het lijkt op een verdwaling.

Of foto's wissen en daarna het geheugen volschieten zodat het overschreven wordt en ze niet terug te halen zijn.

Er zijn wel dingen te bedenken. Maar het is op zich een sterk argument voor verdwaling. Het proberen aandacht te trekken met de flits.

Alleen ontbreekt er iets in het hele verhaal, wat Peter R. ook al direct opmerkte. Waar zijn de foto's van elkaar, een afscheidsberichtje, een dagboek, iets van een boodschap?

Als dat blijft ontbreken is er genoeg om het verdacht te vinden.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_144411698
Er is ook een patholoog-anatoom geweest, die heeft gezegd dat die voet in die schoen, onmogelijk kan wijzen, op een gebeuren in de natuur, door middel van dieren o.i.d., of door rivieren meegesleurd zijn, hij ging alleen al op die voet, uit van een misdrijf....( Ben het artikel kwijt, heb het 2 dagen geleden ergens gelezen op internet ) ...maar ik zou toch niet weten h o e ik dat artikel, hier op Fok zou moeten plaatsen, heeft 1 van jullie misschien dit ook gelezen ??
pi_144411699
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 04:04 schreef Rica het volgende: Alleen ontbreekt er iets in het hele verhaal, wat Peter R. ook al direct opmerkte. Waar zijn de foto's van elkaar, een afscheidsberichtje, een dagboek, iets van een boodschap? Als dat blijft ontbreken is er genoeg om het verdacht te vinden.
Dit is en blijft het nummer 1 punt voor mij waarom ik een verdwaling of ongeluk dus onwaarschijnlijk vind.

Want als ze dan toch daadwerkelijk zélf dagenlang die telefoons en camera in gebruik hadden (als ze daadwerkelijk zelf die noodoproepen hadden gedaan en 90 foto's hadden gemaakt) dan hadden ze toch ook een afscheidsboodschap erop kunnen inspreken of iets op de telefoon kunnen typen en opslaan? Dat kan namelijk zonder bereik. Dat is er niet op aangetroffen, vandaar dat ik denk dat de meeste noodoproepen en die 90 foto's door de daders zijn gefabriceerd.
pi_144411701
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 04:03 schreef blondetrien het volgende:
Maar zeker Eileen droeg hierin toch juist een bepaalde verantwoordelijkheid? Waarop baseer je dat er druk is uitgeoefend? Ze zat op haar werk, dus ik neem aan dat er telefonisch is gecommuniceerd. Als er druk werd uitgeoefend en ze was het er eigenlijk niet mee eens had ze in dat geval gewoon haar telefoon uit kunnen zetten of de buren of eender wie op kunnen bellen om even te checken. Eileen kende echter de meisjes en had dus een zekere verantwoording. Waarom zou men anders zo graag de kamer in willen? Wat had een eventuele misdadiger erbij gewonnen, zeker in het bijzijn van iemand van de school...?
Ik ga daar zomaar vanuit omdat die mevrouw de verantwoordelijkheid draagt over haar gasten en hun de spullen. Ze kende F niet en Eileen spraak zgn geen Spaans op dat moment.

Ze hadden geen plannen om naar de Vulkaan Baru te gaan, en ook niet om naar andere plaatsen ver van hier te gaan zegt M. de eigenaresse van het hostel van de kamer in Boquete waar Kris en Lisanne aankwamen op 29 maart.

Op woensdag 2 april in de ochtend, was er een gids die zich bekendmaakte als Mister F die kwam om de meisjes thuis op te halen en hen mee te nemen op een tour, hij zei me niet wat voor tour dit zou betreffen.
.

http://noticias.lainforma(...)YWVEXzi7bI6sYAiOo3t/

Iedereen kan zich wel bekend maken als Mister X en naar de sleutel vragen, maar er liggen daar spullen, geld, paspoorten, kleding, misschien liggen de meisjes er wel te slapen, je gaat toch niet zomaar telefonisch accoord met een onbekende man dat hij de sleutel kan pakken en de kamers betreden?

Het heeft niet voor niets 2 uur geduurd voordat ze dat deed imo.

Ik weet eerlijk gezegd niet waarom dit zo belangrijk is, of zij al dan niet verontrust was?
pi_144411714
Eileen werkte voor de taalschool. De meisjes waren bij mevrouw geplaatst door... juist ja... de taalschool. Dus het is helemaal niet zo gek dat als Eileen er bij is en deze ongerust is, ze dat zo aanpakt imho. De taalschool draagt een zekere verantwoording, samen met haar.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 04:09 schreef Za het volgende:

[..]Ik weet eerlijk gezegd niet waarom dit zo belangrijk is, of zij al dan niet verontrust was?
Wat betreft dit, ik reageerde op deze discussie.
quote:
Heel interessant.
Inderdaad hij kende deze twee meisjes niet, en kan op geen enkele manier weten of ze misschien (net als hij) om 7 am zijn opgestaan en hun bed netjes hebben opgemaakt alvorens te vertrekken.

Wat ook vreemd is, is dat hij direct concludeerd dat er sprake is van een vermissing, ze hadden makkelijk ergens bij vrienden kunnen hebben overnacht, maar die overweging maakte hij niet, in plaats daarvan ging hij zoeken door Boquete de hele dag, en ging zelfs 2 keer naar de politie om de vermissing kenbaar te maken (officiele aangifte de dag erop).
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Was dat niet omdat de gastvrouw ook ongerust was (ivm niet thuiskomen met het eten, niet slapen en vervolgens ook niet bij de afspraak verschijnen), maar niet weg kon van het werk? Wat ook verklaart waarom hij durfde te concluderen waarom de bedden onbeslapen waren.
pi_144411715
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 04:29 schreef blondetrien het volgende:

Wat betreft dit, ik reageerde op deze discussie.

Deze discussie is nav de vele interviews die een gids heeft gegeven, bij gebrek aan interviews met Eileen kan zij niet gequote worden, cq een discussie ontstaan nav wat zij gezegd heeft.
pi_144411722
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 04:32 schreef Za het volgende:

[..]

Deze discussie is nav de vele interviews die een gids heeft gegeven, bij gebrek aan interviews met Eileen kan zij niet gequote worden, cq een discussie ontstaan nav wat zij gezegd heeft.
?

Ik geef/vraag toch ook geen quotes?

Ik geef enkel wat nuance. :) En die staat er nog steeds. Dat F de interviews gaf en daar de credits voor krijgt vind ik niet meer dan logisch. Maar ook E was erbij he, 's ochtends, en die zal vast wel een vinger in de pap hebben gehad. Dat E geen interviews heeft gegeven wil niet zeggen dat je niks over haar mag melden. Zijn wel meer mensen hier veelvuldig besproken zonder interviews af te geven. :P
pi_144411728
Die Sinaprokkers, wat zijn dat eigenlijk voor mensen ?.....een soort Bescherming Bevolking dus ( term van vroeger ) maar zijn DIE eigenlijk wel te vertrouwen ( persoonlijk )....wie weet zijn daar mensen bij, met `onfrisse contacten `....Iemand anders hier opperde al dat er sprake kan zijn van een `combinatie - scenario ` ...dus, 1. ongeluk.....2 de ander probeert nr 1 te redden....allebei overleden op een bepaalt moment 3 de overleden meisjes liggen daar 4 worden daar al liggend gevonden door een local 5 vervolgens worden er `figuren ` gewaarschuwd, die de meisjes uit dat gebied ophalen, met een rode truck 6. vervolgens even getransporteerd naar een huis in de buurt
en vervolgens de `orgaanhandel ` in ....t blijft ook gek, dat er geen thoraxen en schedels zijn gevonden, alleen maar gedeeltes waar de orgaanhandel niets aan heeft
7 en een tijdje later `verspreidt ` over bepaalde plaatsen ( ik bedoel ....is ook vreemd dat er mensen zijn geweest, die zeiden, dat de meisjes daar lagen, dood.....dat ga je toch niet v e r z i n n e n ? Bij dergelijke getuigen, waar letterlijk n i e t s mee gedaan wordt, heb ik toch mijn twijfels, of ze gelogen zijn....) Daarop waren er plotseling `onderhoudswerkzaamheden in dat gebied, en mocht er achter die Mirador zogenaamt n i e t gezocht worden, zeer vreemd, op deze manier ontstaat er een soort van `combinatie-scenario ` .....waarbij een ongepland ongeluk, letterlijk, in de schoot is geworpen van de criminelen, en er z e e r s n e l gehandeld moest worden. De spullen hebben ze in eerste instantie gehouden, maar zoals hier boven al verteld werd, met de telefoons, op bepaalde vaste tijden ( vanwege werk ) mee zitten spelen en vervolgens veilig gedumpt, dan waren ze er vanaf.....dat verklaart dan ook die 90 rare foto `s, misschien was die persoon/ dader wel 1 van de zoekteams .....misschien wel weer ver gezocht, maar scenario z o u kunnen.....zo was/waren de daders constant van alle bewegingen en zoekacties, op de hoogte.....k a n .....???
pi_144411735
waren er trouwens verschillende zoekteams ? meerdere.....die allemaal hun eigen taak / zoek-gebied hadden ? zoja hoeveel ? kwamen die uit de buurt ? .....en welk team, zoch op welke dagen ? tegelijk ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')