Ach. Het argumentum ad ignorantiam weer.quote:Op donderdag 11 september 2014 13:59 schreef Molurus het volgende:
[..]
Er kan echt vanalles zijn gebeurd, inclusief vanalles waar wij hier nog niet aan hebben gedacht.
En de mogelijkheden die hier worden genoemd lijken me allemaal uit de lucht gegrepen eerlijk gezegd, in die zin dan het allemaal nergens op is gebaseerd.
Hier ben ik het mee eens. Alleen al uit onvrede zou ik het onuitstaanbaar vinden dat Panama niet in staat was om een fatsoenlijk getuigenonderzoek te doen, waardoor je nu met een tijdlijn zit die door niemand wordt gesteund.quote:Op donderdag 11 september 2014 18:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Voor mij staat nog niet feitelijk vast dat ze zijn overleden. Er is slechts een been gevonden, dat is nog niet hetzelfde als overleden. Bovendien zijn er geen contra-expertises uitgevoerd op de DNA testen.
Dat staat dus wel vast.Volgens alle onderzoekers (NL en Panamees) en volgens de ouders etc.quote:Op donderdag 11 september 2014 18:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat moet jij dus ook niet schrijven dat K en L zijn overleden, volgens je eigen verzoek.
Nee, dat is het tegenovergestelde daarvan.quote:Op donderdag 11 september 2014 18:29 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ach. Het argumentum ad ignorantiam weer.
Er zit hier nu van alles wat. Mensen die de zaak vanaf dag 1 volgen, zoals ik zelf ook. Mensen die zich er net in gaan verdiepen en mensen die daar tussen in zitten. Welkom in de wereld van het open forum!quote:Op donderdag 11 september 2014 18:28 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Die plaats ik zodat niet iedereen die hier al vanaf april mee lezen (en alles op de voet volgen) deze onzin dan niet hoeven te lezen van jullie.
Idd, dacht al dat ik iets had gemist.quote:Op donderdag 11 september 2014 18:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat moet jij dus ook niet schrijven dat K en L zijn overleden, volgens je eigen verzoek.
Niks ten nadele van jou hoor Kloothommel want je antwoord is duidelijk maar tegelijk ook open.quote:Op donderdag 11 september 2014 18:27 schreef Perico het volgende:
[..]
We zouden anders graag weten of de Kremers nog steeds de blauwe schoen aan Kris toeschrijven. En omdat ze toch echt andere bergschoenen aanhad op de foto's, zou deze geplant kunnen zijn dan.
Een belangrijk gegeven. Neem niet aan dat ze een complete tweede outfit in de rugzak met zich meedroegen.
Ik heb geen vertrouwen in die DNA-testen.quote:Op donderdag 11 september 2014 18:29 schreef Perico het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens. Alleen al uit onvrede zou ik het onuitstaanbaar vinden dat Panama niet in staat was om een fatsoenlijk getuigenonderzoek te doen, waardoor je nu met een tijdlijn zit die door niemand wordt gesteund.
Maar ze zijn wel altijd heel snel met roepen: DNA is van Lisanne, of Kris. Dan zou ik ook zoiets hebben van: bekijk het effe. Zeker als je nog steeds geen zwart-op wit bewijs, van niets hebt mogen ontvangen.
Geen vertrouwen in de tests zelf, of in de integriteit / vakkundigheid van de onderzoekers die ze uitvoeren?quote:Op donderdag 11 september 2014 19:05 schreef gynaika het volgende:
[..]
Ik heb geen vertrouwen in die DNA-testen.
een DNA test is alleen 100% betrouwbaar wanneer je de DNA test output van je samples opstuurt naarquote:Op donderdag 11 september 2014 19:14 schreef Molurus het volgende:
[..]
Geen vertrouwen in de tests zelf, of in de integriteit / vakkundigheid van de onderzoekers die ze uitvoeren?
DNA-tests op zich zijn toch tamelijk betrouwbaar.
Oh, dat is wel creepy, zeg. Brr.quote:Op donderdag 11 september 2014 19:27 schreef Poekje01 het volgende:
ok, tussendoor dan, ik heb de foto van ToniB opgeslagen op mijn desktop PC, en daarna geopend in
Corel Paintshop Pro Photo X3 v 13.2.0.35 (verder niet veel verstand van trouwens) .
Foto gedeelte van dat figuurtje rechts boven dat struikje vergroot, niet te, en dan krijg ik toch min of meer exact hetzelfde als ik zie op mijn iPad mini v3 scherm. Daarna geupload naar Photobucet om URL te verkrijgen voor hier.
Zie voor je zelf, met een goed scherm minimaal 17 inch of 24, goede grafische kaart, en een fatsoenlijke resolutie:
http://s1371.photobucket.(...)zps9735e8da.jpg.html
DNA-tests zijn op zich betrouwbaar.quote:Op donderdag 11 september 2014 19:14 schreef Molurus het volgende:
[..]
Geen vertrouwen in de tests zelf, of in de integriteit / vakkundigheid van de onderzoekers die ze uitvoeren?
DNA-tests op zich zijn toch tamelijk betrouwbaar.
Wat geeft je het gevoel dat de onderzoekers niet integer zijn?quote:Op donderdag 11 september 2014 19:31 schreef gynaika het volgende:
[..]
In geloof alleen niet in de integriteit van de onderzoekers.
Valt wel iets in te zien, maar het kan echt net zo goed een afgebroken tak zijn...quote:Op donderdag 11 september 2014 19:27 schreef Poekje01 het volgende:
ok, tussendoor dan, ik heb de foto van ToniB opgeslagen op mijn desktop PC, en daarna geopend in
Corel Paintshop Pro Photo X3 v 13.2.0.35 (verder niet veel verstand van trouwens) .
Foto gedeelte van dat figuurtje rechts boven dat struikje vergroot, niet te, en dan krijg ik toch min of meer exact hetzelfde als ik zie op mijn iPad mini v3 scherm. Daarna geupload naar Photobucket URL te verkrijgen voor hier.
Zie voor je zelf, met een goed scherm minimaal 17 inch of 24, goede grafische kaart, en een fatsoenlijke resolutie:
http://s1371.photobucket.(...)zps9735e8da.jpg.html
Er is een overzichtje voorbij gekomen eerder. Kouder dan 20 graden is het in die periode niet geweest. De nachttempratuur schommelde tussen de 20 en 26 graden.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:20 schreef Perico het volgende:
[..]
Nee, die geeft niet de omgevingstemperatuur aan, maar de temperatuur binnenin de camera. Die is belangrijk om oververhitting te voorkomen.
En ja, de camera zat wellicht de hele tijd in de rugzak... maar dan nog, als het maar 8 graden is... dan zou die temperatuur niet 24 C. zijn, maar aanzienlijk lager...
De temperatuur had de hoogste waarde op foto 505, dat was 25 graden.
Ik vermoed dat het toch wel meeviel met de kou dan.
Mijn intuïtie zegt dat er een heel ernstige gebeurtenis heeft plaatsgevonden...quote:Op donderdag 11 september 2014 19:32 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat geeft je het gevoel dat de onderzoekers niet integer zijn?
Als de gevonden botresten niet van Kris en Lisanne blijken te zijn, dan staat Panama pas voor schut en dat risico nemen ze echt niet.quote:Op donderdag 11 september 2014 19:47 schreef gynaika het volgende:
[..]
Mijn intuïtie zegt dat er een heel ernstige gebeurtenis heeft plaatsgevonden...
Panama wil dit onder de dekmantel houden maar men MOET met iets naar buiten komen want de media-aandacht is enorm.
Het lijkt dus een goede oplossing voor Panama om met zogenaamde bewijzen naar buiten te komen om de zaak verder uit de publiciteit te houden. De zaak is nu afgerond, denken zij.
Het gewone leven moet daar weer door kunnen gaan.
Er is ook geen enkele aanwijzing dat die botten niet bij K & L horen.quote:Op donderdag 11 september 2014 19:56 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Als de gevonden botresten niet van Kris en Lisanne blijken te zijn, dan staat Panama pas voor schut en dat risico nemen ze echt niet.
Als dat naar boven mocht komen, weet men zich daar ook wel weer uit te draaien.quote:Op donderdag 11 september 2014 19:56 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Als de gevonden botresten niet van Kris en Lisanne blijken te zijn, dan staat Panama pas voor schut en dat risico nemen ze echt niet.
Zoals Descartes al constateerde is het heel goed mogelijk dat die wereld niet bestaat. Dus wanhoop niet.quote:Op donderdag 11 september 2014 20:03 schreef gynaika het volgende:
[..]
Ja helaas, ik heb in deze gehele wereld nog maar weinig vertrouwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |