Dat zou kunnen. Of ze zijn gewoon gevallen in een kuil waar ze niet meer uitkwamen. En deze foto genomen vanuit de kuil naar boven. We zien dus de rand van de kuil.quote:Op donderdag 11 september 2014 18:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zijn ze gevangen gehouden in een kuil ja?
Gut, ik had het kunnen bedenken. Die ouders snapten het geloof ik meteen.quote:Op donderdag 11 september 2014 18:11 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Plaats bepalen, waar ze geweest zijn. En waar misschien nog meer resten te vinden zijn. Zou het daar om gaan misschien
Beetje vreemd soort tourisme.quote:Op donderdag 11 september 2014 18:17 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Gut, ik had het kunnen bedenken. Die ouders snapten het geloof ik meteen.
Je deed in je post of het een vaststaand feit was:quote:Op donderdag 11 september 2014 18:16 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Of ze zijn gewoon gevallen in een kuil waar ze niet meer uitkwamen. En deze foto genomen vanuit de kuil naar boven. We zien dus de rand van de kuil.
quote:Is deze foto genomen vanuit de kuil waarin ze gevangen zijn gehouden?
Overdrijven is ook een vak. 'Vele malen' is hier hooguit een factor 1.3. Om met jouw eigen woorden te spreken: 'het zijn duidelijk clusters'. Duidelijke clusters in willekeurige data dus.quote:Op donderdag 11 september 2014 18:16 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De blokken wel zijn hier dan ook groter dan de blokken niet. In het patroon in het telefoongebeuren zijn de blokken wel vele malen kleiner dan de blokken niet.
geen flauw idee wat je bedoelt maar je gezeur is ook geen antwoord waard eigenlijkquote:Op donderdag 11 september 2014 18:17 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Gut, ik had het kunnen bedenken. Die ouders snapten het geloof ik meteen.
En foto #550 van 1,5 minuut later?quote:Op donderdag 11 september 2014 18:16 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Of ze zijn gewoon gevallen in een kuil waar ze niet meer uitkwamen. En deze foto genomen vanuit de kuil naar boven. We zien dus de rand van de kuil.
Er zijn nog vrijwel geen vaststaande feiten in deze zaak. Het staat m.i. nog steeds niet feitelijk vast dat K en L zijn overleden.quote:Op donderdag 11 september 2014 18:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je deed in je post of het een vaststaand feit was:
[..]
Haha! Jij denkt dat mensen 93 topics met oude, soms zelfs onjuiste, info door gaan nemen? Dream on.quote:Op donderdag 11 september 2014 18:18 schreef schuschuho het volgende:
Sinds een paar weken lees ik weer mee. Wat schets mijn verbazing....niets nieuws. Sterker nog, allemaal nieuwe lezers die alles hier komen vertellen wat wij al vanaf de eerste post wisten.
Waarom lezen jullie niet eerst alles door alvorens hier iets lulligs neer te pennen?
Ik geloof je hoor maar waaruit blijkt dat? de schoen op de foto is toch echt blauw.quote:Op donderdag 11 september 2014 18:18 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Die schoen was niet blauw bij nader inzien.
Noodoproepen ff gemist ofzo?quote:Op donderdag 11 september 2014 18:18 schreef schuschuho het volgende:
Sinds een paar weken lees ik weer mee. Wat schets mijn verbazing....niets nieuws. Sterker nog, allemaal nieuwe lezers die alles hier komen vertellen wat wij al vanaf de eerste post wisten.
Waarom lezen jullie niet eerst alles door alvorens hier iets lulligs neer te pennen?
Nee niks gemist! Maar als jullie nog eens over de schoenen of over een mobiel beginnen ga ik gillen!quote:
Ik heb het niet helemaal meer op een rijtje, maar de volgende opties zijn langsgekomen:quote:Op donderdag 11 september 2014 18:22 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Ik geloof je hoor maar waaruit blijkt dat? de schoen op de foto is toch echt blauw.
Als ik die vergelijk met de schoen op Schiphol dan is die bruin. Toch?
Het staat uiteraard (en nou juist) wél vast dat ze zijn overleden.quote:Op donderdag 11 september 2014 18:21 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Er zijn nog vrijwel geen vaststaande feiten in deze zaak. Het staat m.i. nog steeds niet feitelijk vast dat K en L zijn overleden.
Doet voorkomen alsof het een feit is dat ze in "dé kuil" (is het wel een "kuil" overigens?) "gevangen zijn gehouden" (het is absoluut geen feit dat ze gevangen zijn gehouden)..quote:Is deze foto genomen vanuit de kuil waarin ze gevangen zijn gehouden?
En jij hebt nu ondertussen al twee posts geplaatst die echt niemand had willen missen!quote:Op donderdag 11 september 2014 18:24 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Nee niks gemist! Maar als jullie nog eens over de schoenen of over een mobiel beginnen ga ik gillen!
Sinds we naar BNW zijn verhuisd mag dat.quote:Op donderdag 11 september 2014 18:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het staat uiteraard (en nou juist) wél vast dat ze zijn overleden.
En het zou prettig zijn (en ook duidelijker voor wat minder ingevoerde meelezers) als je gewoon iets schreef als : Zou dat de rand kunnen zijn van een kuil" etc.
[..]
Doet voorkomen alsof het een feit is dat ze in "dé kuil" (is het wel een "kuil" overigens?) "gevangen zijn gehouden" (het is absoluut geen feit dat ze gevangen zijn gehouden)..
We zouden anders graag weten of de Kremers nog steeds de blauwe schoen aan Kris toeschrijven. En omdat ze toch echt andere bergschoenen aanhad op de foto's, zou deze geplant kunnen zijn dan.quote:Op donderdag 11 september 2014 18:24 schreef schuschuho het volgende:
Nee niks gemist! Maar als jullie nog eens over de schoenen of over een mobiel beginnen ga ik gillen!
Eigenlijk het aantal al.quote:Op donderdag 11 september 2014 18:21 schreef agter het volgende:
[..]
Haha! Jij denkt dat mensen 93 topics met oude, soms zelfs onjuiste, info door gaan nemen? Dream on.
De OP zou genoeg moeten zijn.
Ga maar weer weg dan.quote:Op donderdag 11 september 2014 18:24 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Leuk smoesje.quote:Op donderdag 11 september 2014 18:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
[b]Sinds we naar BNW zijn verhuisd mag dat.[/b]
Voor mij staat nog niet feitelijk vast dat ze zijn overleden. Er is slechts een been gevonden, dat is nog niet hetzelfde als overleden. Bovendien zijn er geen contra-expertises uitgevoerd op de DNA testen.
Dat moet jij dus ook niet schrijven dat K en L zijn overleden, volgens je eigen verzoek.quote:Op donderdag 11 september 2014 18:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Leuk smoesje.
Nogmaals het verzoek geen dingen op te schrijven alsof het feiten zijn als het dat niet zijn.
Die plaats ik zodat niet iedereen die hier al vanaf april mee lezen (en alles op de voet volgen) deze onzin dan niet hoeven te lezen van jullie.quote:Op donderdag 11 september 2014 18:26 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
En jij hebt nu ondertussen al twee posts geplaatst die echt niemand had willen missen!
Ach. Het argumentum ad ignorantiam weer.quote:Op donderdag 11 september 2014 13:59 schreef Molurus het volgende:
[..]
Er kan echt vanalles zijn gebeurd, inclusief vanalles waar wij hier nog niet aan hebben gedacht.
En de mogelijkheden die hier worden genoemd lijken me allemaal uit de lucht gegrepen eerlijk gezegd, in die zin dan het allemaal nergens op is gebaseerd.
Hier ben ik het mee eens. Alleen al uit onvrede zou ik het onuitstaanbaar vinden dat Panama niet in staat was om een fatsoenlijk getuigenonderzoek te doen, waardoor je nu met een tijdlijn zit die door niemand wordt gesteund.quote:Op donderdag 11 september 2014 18:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Voor mij staat nog niet feitelijk vast dat ze zijn overleden. Er is slechts een been gevonden, dat is nog niet hetzelfde als overleden. Bovendien zijn er geen contra-expertises uitgevoerd op de DNA testen.
Dat staat dus wel vast.Volgens alle onderzoekers (NL en Panamees) en volgens de ouders etc.quote:Op donderdag 11 september 2014 18:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat moet jij dus ook niet schrijven dat K en L zijn overleden, volgens je eigen verzoek.
Nee, dat is het tegenovergestelde daarvan.quote:Op donderdag 11 september 2014 18:29 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ach. Het argumentum ad ignorantiam weer.
Er zit hier nu van alles wat. Mensen die de zaak vanaf dag 1 volgen, zoals ik zelf ook. Mensen die zich er net in gaan verdiepen en mensen die daar tussen in zitten. Welkom in de wereld van het open forum!quote:Op donderdag 11 september 2014 18:28 schreef schuschuho het volgende:
[..]
Die plaats ik zodat niet iedereen die hier al vanaf april mee lezen (en alles op de voet volgen) deze onzin dan niet hoeven te lezen van jullie.
Idd, dacht al dat ik iets had gemist.quote:Op donderdag 11 september 2014 18:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat moet jij dus ook niet schrijven dat K en L zijn overleden, volgens je eigen verzoek.
Niks ten nadele van jou hoor Kloothommel want je antwoord is duidelijk maar tegelijk ook open.quote:Op donderdag 11 september 2014 18:27 schreef Perico het volgende:
[..]
We zouden anders graag weten of de Kremers nog steeds de blauwe schoen aan Kris toeschrijven. En omdat ze toch echt andere bergschoenen aanhad op de foto's, zou deze geplant kunnen zijn dan.
Een belangrijk gegeven. Neem niet aan dat ze een complete tweede outfit in de rugzak met zich meedroegen.
Ik heb geen vertrouwen in die DNA-testen.quote:Op donderdag 11 september 2014 18:29 schreef Perico het volgende:
[..]
Hier ben ik het mee eens. Alleen al uit onvrede zou ik het onuitstaanbaar vinden dat Panama niet in staat was om een fatsoenlijk getuigenonderzoek te doen, waardoor je nu met een tijdlijn zit die door niemand wordt gesteund.
Maar ze zijn wel altijd heel snel met roepen: DNA is van Lisanne, of Kris. Dan zou ik ook zoiets hebben van: bekijk het effe. Zeker als je nog steeds geen zwart-op wit bewijs, van niets hebt mogen ontvangen.
Geen vertrouwen in de tests zelf, of in de integriteit / vakkundigheid van de onderzoekers die ze uitvoeren?quote:Op donderdag 11 september 2014 19:05 schreef gynaika het volgende:
[..]
Ik heb geen vertrouwen in die DNA-testen.
een DNA test is alleen 100% betrouwbaar wanneer je de DNA test output van je samples opstuurt naarquote:Op donderdag 11 september 2014 19:14 schreef Molurus het volgende:
[..]
Geen vertrouwen in de tests zelf, of in de integriteit / vakkundigheid van de onderzoekers die ze uitvoeren?
DNA-tests op zich zijn toch tamelijk betrouwbaar.
Oh, dat is wel creepy, zeg. Brr.quote:Op donderdag 11 september 2014 19:27 schreef Poekje01 het volgende:
ok, tussendoor dan, ik heb de foto van ToniB opgeslagen op mijn desktop PC, en daarna geopend in
Corel Paintshop Pro Photo X3 v 13.2.0.35 (verder niet veel verstand van trouwens) .
Foto gedeelte van dat figuurtje rechts boven dat struikje vergroot, niet te, en dan krijg ik toch min of meer exact hetzelfde als ik zie op mijn iPad mini v3 scherm. Daarna geupload naar Photobucet om URL te verkrijgen voor hier.
Zie voor je zelf, met een goed scherm minimaal 17 inch of 24, goede grafische kaart, en een fatsoenlijke resolutie:
http://s1371.photobucket.(...)zps9735e8da.jpg.html
DNA-tests zijn op zich betrouwbaar.quote:Op donderdag 11 september 2014 19:14 schreef Molurus het volgende:
[..]
Geen vertrouwen in de tests zelf, of in de integriteit / vakkundigheid van de onderzoekers die ze uitvoeren?
DNA-tests op zich zijn toch tamelijk betrouwbaar.
Wat geeft je het gevoel dat de onderzoekers niet integer zijn?quote:Op donderdag 11 september 2014 19:31 schreef gynaika het volgende:
[..]
In geloof alleen niet in de integriteit van de onderzoekers.
Valt wel iets in te zien, maar het kan echt net zo goed een afgebroken tak zijn...quote:Op donderdag 11 september 2014 19:27 schreef Poekje01 het volgende:
ok, tussendoor dan, ik heb de foto van ToniB opgeslagen op mijn desktop PC, en daarna geopend in
Corel Paintshop Pro Photo X3 v 13.2.0.35 (verder niet veel verstand van trouwens) .
Foto gedeelte van dat figuurtje rechts boven dat struikje vergroot, niet te, en dan krijg ik toch min of meer exact hetzelfde als ik zie op mijn iPad mini v3 scherm. Daarna geupload naar Photobucket URL te verkrijgen voor hier.
Zie voor je zelf, met een goed scherm minimaal 17 inch of 24, goede grafische kaart, en een fatsoenlijke resolutie:
http://s1371.photobucket.(...)zps9735e8da.jpg.html
Er is een overzichtje voorbij gekomen eerder. Kouder dan 20 graden is het in die periode niet geweest. De nachttempratuur schommelde tussen de 20 en 26 graden.quote:Op donderdag 11 september 2014 17:20 schreef Perico het volgende:
[..]
Nee, die geeft niet de omgevingstemperatuur aan, maar de temperatuur binnenin de camera. Die is belangrijk om oververhitting te voorkomen.
En ja, de camera zat wellicht de hele tijd in de rugzak... maar dan nog, als het maar 8 graden is... dan zou die temperatuur niet 24 C. zijn, maar aanzienlijk lager...
De temperatuur had de hoogste waarde op foto 505, dat was 25 graden.
Ik vermoed dat het toch wel meeviel met de kou dan.
Mijn intuïtie zegt dat er een heel ernstige gebeurtenis heeft plaatsgevonden...quote:Op donderdag 11 september 2014 19:32 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat geeft je het gevoel dat de onderzoekers niet integer zijn?
Als de gevonden botresten niet van Kris en Lisanne blijken te zijn, dan staat Panama pas voor schut en dat risico nemen ze echt niet.quote:Op donderdag 11 september 2014 19:47 schreef gynaika het volgende:
[..]
Mijn intuïtie zegt dat er een heel ernstige gebeurtenis heeft plaatsgevonden...
Panama wil dit onder de dekmantel houden maar men MOET met iets naar buiten komen want de media-aandacht is enorm.
Het lijkt dus een goede oplossing voor Panama om met zogenaamde bewijzen naar buiten te komen om de zaak verder uit de publiciteit te houden. De zaak is nu afgerond, denken zij.
Het gewone leven moet daar weer door kunnen gaan.
Er is ook geen enkele aanwijzing dat die botten niet bij K & L horen.quote:Op donderdag 11 september 2014 19:56 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Als de gevonden botresten niet van Kris en Lisanne blijken te zijn, dan staat Panama pas voor schut en dat risico nemen ze echt niet.
Als dat naar boven mocht komen, weet men zich daar ook wel weer uit te draaien.quote:Op donderdag 11 september 2014 19:56 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Als de gevonden botresten niet van Kris en Lisanne blijken te zijn, dan staat Panama pas voor schut en dat risico nemen ze echt niet.
Zoals Descartes al constateerde is het heel goed mogelijk dat die wereld niet bestaat. Dus wanhoop niet.quote:Op donderdag 11 september 2014 20:03 schreef gynaika het volgende:
[..]
Ja helaas, ik heb in deze gehele wereld nog maar weinig vertrouwen.
In elk geval doet zo'n ding helemaal niets als hij uit staat.quote:Op donderdag 11 september 2014 20:20 schreef Domnivoor het volgende:
Een iPhone logt in elk geval heel veel meer dan alleen pogingen om 112/911 te bellen.
Wanhopen doe ik zeker niet. De mensheid bevindt zich in een neerwaartse spiraal maar ik ben ervan overtuigd dat er eens...een ommekeer zal zijn naar het goede...quote:Op donderdag 11 september 2014 20:07 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zoals Descartes al constateerde is het heel goed mogelijk dat die wereld niet bestaat. Dus wanhoop niet.
Zoek de verschillen. Zo lastig is het niet...quote:Op donderdag 11 september 2014 20:40 schreef agter het volgende:
[..]
Domme vraag mss, maar kun je vertellen wat er gewijzigd is?
• Groene patronen weggehaald. Tijdlijn is nu neutraler. Doel is om feiten op een rij te hebben.quote:Op donderdag 11 september 2014 20:40 schreef agter het volgende:
[..]
Domme vraag mss, maar kun je vertellen wat er gewijzigd is?
Op m'n iPhone is dat wel lastig. Twee plaatjes naast elkaar zetten.quote:Op donderdag 11 september 2014 20:43 schreef Eyip het volgende:
[..]
Zoek de verschillen. Zo lastig is het niet...
Thanx!quote:Op donderdag 11 september 2014 20:43 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
• Groene patronen weggehaald. Tijdlijn is nu neutraler. Doel is om feiten op een rij te hebben.
• GSM en screenshot momenten toegevoegd.
• Duidelijker wanneer er geen nood is, en wanneer de situatie onbekend is.
• Wat iconen gewijzigd om leesbaarheid te verbeteren.
Beter!quote:Op donderdag 11 september 2014 20:39 schreef Geruisloos het volgende:
Update:
[ afbeelding ]
Groene patronen weggehaald. Tijdlijn is nu neutraler. Doel is om feiten op een rij te hebben.
GSM en screenshot momenten toegevoegd.
Duidelijker wanneer er geen nood is, en wanneer de situatie onbekend is.
Wat iconen gewijzigd om leesbaarheid te verbeteren.
Dus als ik het goed begrijp zijn de resultaten van het DNA-onderzoek vervalst omdat Diederik Stapel in de fout is gegaan en omdat de rechter niet in de spontane bloedneus van Louwes geloofde?quote:Op donderdag 11 september 2014 19:24 schreef theavenger_ep het volgende:
[..]
een DNA test is alleen 100% betrouwbaar wanneer je de DNA test output van je samples opstuurt naar
diegenen die het DNA profiel van de familie in hun bezit hebben. Helaas zijn de DNA profielen van de families in het bezit van diegenen die testen (NFI heeft dat opgestuurd heb ik ergens vernomen). Tsja en dan is het zaak met een programmaatje de gewenste uitkomst te creëren. Ijn de academische NL wereld is plagiaat, vervalsing, autocitation, bilaterale citation et cetera heel erg in om je budgetjes te scoren. Vraag dat eens Ernst Louwes
Nice! Je zou nog een beetje marge kunnen nemen. Het zou interessant zijn om op google maps/bing maps te zien welke plekken in dat berggebied die hoogte hebben.quote:Iedere 100 meter verlaagd de temperatuur gemiddeld met 0,65 graden.
Als het in David om 22:00 uur 25 graden is, dan is het in Boquete ongeveer 18 graden.
De top van El Pianista ligt op zo'n 2000 meter hoogte. Om 22:00 is het daar dan ongeveer 12 graden.
Er van uitgaande dat:
• Het in David om 1:38 rond de 25 graden is geweest.
• De camera de omgevingstemperatuur correct weergeeft.
• Het gebruik van de camera geen invloed heeft gehad op de temperatuur.
Dan zijn die foto's op een hoogte van minder dan 300-350 meter gemaakt.
Er zijn niet veel plekken in de directe omgeving van El Pianista die daaraan voldoen.
Jij begon over feiten.quote:Op donderdag 11 september 2014 18:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat staat dus wel vast.Volgens alle onderzoekers (NL en Panamees) en volgens de ouders etc.
Bovendien lijkt met me lastig overleven zonder bekkenbot om maar wat te noemen.
Het is vrij zinloos om tijd te besteden aan theoretische mogelijkheden met een waarschijnlijk die nul nadert.quote:Op donderdag 11 september 2014 23:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Jij begon over feiten.
Nu zeg je: het lijkt me lastig. Dus: niet onmogelijk.
Mijn stelling is, ik herhaal, het staat niet feitelijk vast dat K en L zijn overleden.
De vraag is wat je moet verstaan onder overleden.
1. In militaire context wordt een persoon geacht te zijn overleden wanneer hoofd en romp meer dan 1 meter van elkaar zijn gescheiden. Hier niet van toepassing, aangezien romp noch hoofd gevonden is.
2. In medische context wordt een persoon geacht te zijn overleden wanneer de hersenen gedurende meer dan een x-aantal minuten geen zuurstof hebben gehad. Hier niet van toepassing, aangezien hersenen niet zijn gevonden.
3. In juridische context wordt een persoon geacht te zijn overleden wanneer een hiertoe bevoegde instantie een verklaring van overlijden heeft opgesteld. Inderdaad, dit is hiervan toepassing.
De verklaring van overlijden is voor de familie van belang omdat zij dat administratieve zaken kunnen afhandelen (zoals opzegging van huur- en andere contracten, de nalatenschap, enz.). Zo'n verklaring wordt in uitzonderingsgevallen afgegeven als een persoon bijvoorbeeld jarenlang is vermist en men het sterke vermoeden heeft dat deze persoon inderdaad is overleden, ook al is onbekend hoe en waar.
Ook in dit geval lijkt het zeer aannemelijk dat K en L inderdaad zijn overleden, ook als is nog onbekend wat de oorzaak van dit overlijden dan zou zijn. Echter, deze aannemelijkheid maakt het overlijden nog geen feit.
In theorie is het bijvoorbeeld mogelijk dat het linkerbeen is afgezet en dat L zonder dat been nog ergens in leven wordt gehouden. Onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk.
In theorie is het ook mogelijk dat er (al dan niet opzettelijk) fouten zijn gemaakt bij de DNA analyse.
Is het de normale gang van zaken dat het dna van de nieuwere vondsten is vergeleken met het dna van de eerste vondsten? i.p.v. Opnieuw met het dna van de ouders bedoel ik. Stel er is een fout gemaakt bij het eerste onderzoek, dan ga je steeds verder de mist in. In diverse artikelen in Panamese kranten stond dat het op die manier is gedaan.quote:Op donderdag 11 september 2014 23:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Jij begon over feiten.
Nu zeg je: het lijkt me lastig. Dus: niet onmogelijk.
Mijn stelling is, ik herhaal, het staat niet feitelijk vast dat K en L zijn overleden.
De vraag is wat je moet verstaan onder overleden.
1. In militaire context wordt een persoon geacht te zijn overleden wanneer hoofd en romp meer dan 1 meter van elkaar zijn gescheiden. Hier niet van toepassing, aangezien romp noch hoofd gevonden is.
2. In medische context wordt een persoon geacht te zijn overleden wanneer de hersenen gedurende meer dan een x-aantal minuten geen zuurstof hebben gehad. Hier niet van toepassing, aangezien hersenen niet zijn gevonden.
3. In juridische context wordt een persoon geacht te zijn overleden wanneer een hiertoe bevoegde instantie een verklaring van overlijden heeft opgesteld. Inderdaad, dit is hiervan toepassing.
De verklaring van overlijden is voor de familie van belang omdat zij dat administratieve zaken kunnen afhandelen (zoals opzegging van huur- en andere contracten, de nalatenschap, enz.). Zo'n verklaring wordt in uitzonderingsgevallen afgegeven als een persoon bijvoorbeeld jarenlang is vermist en men het sterke vermoeden heeft dat deze persoon inderdaad is overleden, ook al is onbekend hoe en waar.
Ook in dit geval lijkt het zeer aannemelijk dat K en L inderdaad zijn overleden, ook als is nog onbekend wat de oorzaak van dit overlijden dan zou zijn. Echter, deze aannemelijkheid maakt het overlijden nog geen feit.
In theorie is het bijvoorbeeld mogelijk dat het linkerbeen is afgezet en dat L zonder dat been nog ergens in leven wordt gehouden. Onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk.
In theorie is het ook mogelijk dat er (al dan niet opzettelijk) fouten zijn gemaakt bij de DNA analyse.
Goede vraag. Ik zit niet in dat vak, dus ik heb geen idee hoe dat normaal gaat. Maar het lijkt me logisch dat het van de ouders afgenomen DNA profiel wordt opgeslagen in een computer. En dat vervolgens alle vondsten daarmee worden vergeleken.quote:Op donderdag 11 september 2014 23:22 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Is het de normale gang van zaken dat het dna van de nieuwere vondsten is vergeleken met het dna van de eerste vondsten? i.p.v. Opnieuw met het dna van de ouders bedoel ik. Stel er is een fout gemaakt bij het eerste onderzoek, dan ga je steeds verder de mist in. In diverse artikelen in Panamese kranten stond dat het op die manier is gedaan.
Als ik dit zo zie is het zeker Kris en/of Lisanne geweest die met de telefoons bezig is geweest. Zo te zien wisten ze al snel dat ze heel zuinig met hun telefoons om moesten gaan. Je ziet op logische momenten telefoontjes: s ochtends waarschijnlijk kort na ontwaken, een paar uur later nog eens, dan al snel weten ze wanneer je het niet hoeft te proberen. Op 2 april herinneren ze zich plots 911 of gebruiken vanaf dan de alarmfunctie, daarna alleen nog 911.quote:
De theoretische mogelijkheid dat de heer K. de buitenechtelijke vader is van L., alsmede dat de heer F. de buitenechtelijke vader is van K., laat ik hier nog even buiten beschouwing.quote:Op donderdag 11 september 2014 23:25 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Goede vraag. Ik zit niet in dat vak, dus ik heb geen idee hoe dat normaal gaat. Maar het lijkt me logisch dat het van de ouders afgenomen DNA profiel wordt opgeslagen in een computer. En dat vervolgens alle vondsten daarmee worden vergeleken.
Van de ouders? Geen haarborstel van de dames zelf?quote:Op donderdag 11 september 2014 23:25 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Goede vraag. Ik zit niet in dat vak, dus ik heb geen idee hoe dat normaal gaat. Maar het lijkt me logisch dat het van de ouders afgenomen DNA profiel wordt opgeslagen in een computer. En dat vervolgens alle vondsten daarmee worden vergeleken.
Van de ouders is betrouwbaarder dan een haarborstel, die tenslotte door iedereen gebruikt kan zijn.quote:Op donderdag 11 september 2014 23:28 schreef agter het volgende:
[..]
Van de ouders? Geen haarborstel van de dames zelf?
Sorry, die heb ik gemist. Welke screenshot is dat?quote:Op donderdag 11 september 2014 23:26 schreef Poolbal het volgende:
En de screenshot, maar dat zou voor persoonlijke documentatie ('souvenir' of 'bewijs'?) of een mislclick (paniek?) kunnen zijn.
De persoonlijke haarborstel van een dame thuis wordt over het algemeen alleen door de dame gebruikt. Eentje uit NL dus, ter vergelijking.quote:Op donderdag 11 september 2014 23:29 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Van de ouders is betrouwbaarder dan een haarborstel, die tenslotte door iedereen gebruikt kan zijn.
Dit dus. Ik vind het nogal wat, dat je aan de familieleden steeds mededeelt:quote:Op donderdag 11 september 2014 23:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Heb je mijn vorige berichten gezien??quote:Op donderdag 11 september 2014 23:07 schreef Geruisloos het volgende:
Nog even wat brainstormen over de EXIF data van de nachtfoto's gemaakt op 8 april om 1:38-1:39.
De temperatuur gemeten door de camera was 24 graden.
De temperatuur in David, Panama was naar schatting rond de 25 graden om 22:00. (data van de avond erop)
David ligt op ongeveer 50 meter hoogte.
Boquete ligt op ongeveer 1100 meter hoogte.
Iedere 100 meter verlaagt de temperatuur gemiddeld met 0,65 graden.
Als het in David om 22:00 uur 25 graden is, dan is het in Boquete ongeveer 18 graden.
De top van El Pianista ligt op zo'n 2000 meter hoogte. Om 22:00 is het daar dan ongeveer 12 graden.
Er van uitgaande dat:
Er zijn niet veel plekken in de directe omgeving van El Pianista die daaraan voldoen.
De volgende stap is nu om de aannames verder te onderzoeken.
Het bovenste gedeelte op deze kaart komt langs de rivieren net onder de 350 meter.quote:Op donderdag 11 september 2014 23:07 schreef Geruisloos het volgende:
Nog even wat brainstormen over de EXIF data van de nachtfoto's gemaakt op 8 april om 1:38-1:39.
De temperatuur gemeten door de camera was 24 graden.
De temperatuur in David, Panama was naar schatting rond de 25 graden om 22:00. (data van de avond erop)
David ligt op ongeveer 50 meter hoogte.
Boquete ligt op ongeveer 1100 meter hoogte.
Iedere 100 meter verlaagt de temperatuur gemiddeld met 0,65 graden.
Er van uitgaande dat:
De volgende stap is nu om de aannames verder te onderzoeken.
Welke zaken heeft het NFI eigenlijk onderzocht?quote:Op donderdag 11 september 2014 23:32 schreef Perico het volgende:
[..]
Dit dus. Ik vind het nogal wat, dat je aan de familieleden steeds mededeelt:
"een Indiaan heeft weer een bot gevonden in gebied waar wij ons niet in wagen en reeds na een paar dagen hebben we hier weer vastgesteld, dat het aan Uw dochter toebehoort.
Dat moet U maar van ons aannemen".
Dan wil je toch het rapport hiervan tenminste in handen hebben, ook al weet je dan nog niets zeker omdat zij meer belangen kunnen hebben en zaken kunnen fabriceren. Want ze deden tot op heden overal mee knoeien, van de getuigenverklaringen, tot het zelf dokteren met de camera en het onderzoek van de kamer van Kris en Lisanne; dat was allemaal een bende.
In elk geval de telefoons en camera, heb ik begrepen uit de pers. Over een contra-expertise van het DNA onderzoek op het botmateriaal heb ik niets vernomen, maar het is goed mogelijk dat ik dat gemist heb.quote:Op donderdag 11 september 2014 23:37 schreef agter het volgende:
[..]
Welke zaken heeft het NFI eigenlijk onderzocht?
De historische data van Boquete en David zijn exact hetzelfde. Dit kan niet kloppen, want Boquete ligt 1050 meter hoger. Voor de historische data van Boquete wordt dan ook gebruik gemaakt van het weerstation in David. Als je op WolframAlpha zoekt staat dit er ook bij. Hetzelfde geldt voor wunderground.com. Daar kun je ook geen historische data vinden van Boquete zelf, maar worden die van David automatisch getoond.quote:Op donderdag 11 september 2014 23:34 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Heb je mijn vorige berichten gezien??
De minimumtemperatuur in Boquete (1200 meter hoogte) op 8 april was 25C.
Ik zie op de kaart twee mogelijke locaties voor de nachtfoto's maar ga nog even verder speuren voordat ik dat in de groep gooi.
David ligt in een andere regio.
Uit Antwoorden voor Kris:quote:Op donderdag 11 september 2014 23:39 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
In elk geval de telefoons en camera, heb ik begrepen uit de pers. Over een contra-expertise van het DNA onderzoek op het botmateriaal heb ik niets vernomen, maar het is goed mogelijk dat ik dat gemist heb.
Tuurlijk. Ik verwacht dat sectie en onderzoek op een NL staatsburger in Nederland wordt verricht, of onder toezicht van Nederlands afgevaardigden. Er zullen wel wat beren op de weg staan betreffende het vervoeren van stoffelijk overschotten maar dat moet gewoon opgelost worden. Stempels in handtekeningen worden asap in NL gezet, geen discussie.quote:Op donderdag 11 september 2014 23:32 schreef Perico het volgende:
[..]
Dit dus. Ik vind het nogal wat, dat je aan de familieleden steeds mededeelt:
"een Indiaan heeft weer een bot gevonden in gebied waar wij ons niet in wagen en reeds na een paar dagen hebben we hier weer vastgesteld, dat het aan Uw dochter toebehoort.
Dat moet U maar van ons aannemen".
Dan wil je toch het rapport hiervan tenminste in handen hebben, ook al weet je dan nog niets zeker omdat zij meer belangen kunnen hebben en zaken kunnen fabriceren. Want ze deden tot op heden overal mee knoeien, van de getuigenverklaringen, tot het zelf dokteren met de camera en het onderzoek van de kamer van Kris en Lisanne; dat was allemaal een bende.
Dat reden dat er een temperatuursensor in een camera(sensor) zit is omdat de camera (feitelijk de instellingen) juist invloed hebben op de temperatuur. Een sensor verstookt gewoon een bak vermogen, wat dat betreft heeft het veel weg van een processor. Om een sensor gevoeliger te maken (ISO) wordt de spanning op de sensor verhoogt, wat zorgt voor een aardige temperatuurstijging. Je meet geen omgevingstemperatuur maar sensortemperatuur en die is afhankelijk van meer factoren.quote:Op donderdag 11 september 2014 23:07 schreef Geruisloos het volgende:
Oke, goed opgemerkt.quote:Op donderdag 11 september 2014 23:43 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
De historische data van Boquete en David zijn exact hetzelfde. Dit kan niet kloppen, want Boquete ligt 1050 meter hoger. Voor de historische data van Boquete wordt dan ook gebruik gemaakt van het weerstation in David. Als je op WolframAlpha zoekt staat dit er ook bij. Hetzelfde geldt voor wunderground.com. Daar kun je ook geen historische data vinden van Boquete zelf, maar worden die van David automatisch getoond.
We kunnen dus het beste van de minimale temperatuur van David uitgaan, en dit terugberekenen middels de hoogtemeters.
Daarom zou dit onderzocht moeten worden voordat we conclusies kunnen trekken. Ook de EXIF data van de overige foto's zouden hierin erg interessant kunnen zijn. Wellicht dat de familie die openbaar kan maken.quote:Op donderdag 11 september 2014 23:55 schreef Stratotanker het volgende:
[..]
Tuurlijk. Ik verwacht dat sectie en onderzoek op een NL staatsburger in Nederland wordt verricht, of onder toezicht van Nederlands afgevaardigden. Er zullen wel wat beren op de weg staan betreffende het vervoeren van stoffelijk overschotten maar dat moet gewoon opgelost worden. Stempels in handtekeningen worden asap in NL gezet, geen discussie.
[..]
Dat reden dat er een temperatuursensor in een camera(sensor) zit is omdat de camera (feitelijk de instellingen) juist invloed hebben op de temperatuur. Een sensor verstookt gewoon een bak vermogen, wat dat betreft heeft het veel weg van een processor. Om een sensor gevoeliger te maken (ISO) wordt de spanning op de sensor verhoogt, wat zorgt voor een aardige temperatuurstijging. Je meet geen omgevingstemperatuur maar sensortemperatuur en die is afhankelijk van meer factoren.
quote:Op vrijdag 12 september 2014 00:38 schreef Geruisloos het volgende:
Als we de hoogte van onder de 350m nu vertalen in een zoekgebied, dan komen we op:
[ afbeelding ]
Ik wil niet zeggen dat mijn bevindingen juist zijn. Wel zie ik dit als een proof of concept. Als we namelijk correcte temperatuurdata uit de camera kunnen aantonen, en dit tegenover correcte omgevingstemperatuur zetten, dan zou al een gigantisch gebied uitgesloten kunnen worden om de juiste locatie te vinden.
Als het klopt wat je zegt dat de camera op dat moment tussen de 300 en 500 was dan vind ik nergens op de plek tussen de Mirador en het broekje en/of de schoen van Kris een plek die zo laag isquote:Op donderdag 11 september 2014 23:36 schreef Geruisloos het volgende:
[..]
Het bovenste gedeelte op deze kaart komt langs de rivieren net onder de 350 meter.
De eerste bevinden, waar we overigens nog niet van uit kunnen gaan, zegt onder de 350 meter.quote:Op vrijdag 12 september 2014 00:44 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Als het klopt wat je zegt dat de camera op dat moment tussen de 300 en 500 was dan vind ik nergens op de plek tussen de Mirador en het broekje en/of de schoen van Kris een plek die zo laag is
http://i.imgur.com/vPqOtVO.jpg
Het gebied veel verder wel maar dat kan natuurlijk niet want resten en kleren stromen afwaarts en niet opwaarts.
Hij zal ongetwijfeld nog niet kloppen maar dit is wel wat ik bedoelde. Top!!quote:Op vrijdag 12 september 2014 00:45 schreef Poolbal het volgende:
Uit het tijdenkaartje:
11:00 start pianista, 13:00 de top.
Volgens deze link is de pianista 5km dus ze hebben dat stuk in 2,5km/h afgelegd.
Vervolgens zijn ze om 14:00 op de 1e quebrada.Weet iemand de afstand tussen de mirador en de 1 quebrada? 2km misschien? In ieder geval kan je daar ook ze de km/h uitrekenen.
2,5 uur later om 16:30 is er de noodoproep. Ik denk dat de maximale loopsnelheid 2,5km is, dan is er dus een radius van 2,5km/hx2,5uur = 6,125 km. Vermoedelijk ligt het tempo lager omdat het gebied volgens mij iets lastiger is en ze al een flinke wandeling achter de rug hebben. Is 2km/h een redelijke schatting? Dat maakt 2km/hx2,5uur = 5km
Heb een overzichtje gemaakt van wat ik bedoel. Het is met paint gedaan, dus verhoudingen kloppen niet echt en het pad loopt vast anders. Maar het punt is dat je wellicht met zo'n radiusschatting en kennis van het pad, kan inschatten waar het fout ging bij verschillende scenario's. Als ze een ongeluk kregen, waar is dat binnen de 'wandelsnelheidstraal' waarschijnlijk? Als ze van het pad afgeraakt zijn, waar is dat binnen die straal waarschijnlijk? en dito voor een misdrijf.
[ afbeelding ]
Ik denk niet dat ze op dat pad geweest zijn maar die rots lijkt er wel veel op.quote:Op vrijdag 12 september 2014 00:37 schreef Grijzemassa het volgende:
Deze plek lijkt erg veel op een van de nachtfoto's, op de video onder aan de site zie je op 06.29 een plateau dat erg op de andere nachtfoto lijkt. De Horqueta trail is in het gebied waar ze verdwenen zijn.
[ afbeelding ]
http://www.armandorosaspanama.com/2012_06_01_archive.html
Ja en die in die video onderaan de site op 06.29 ook. Ik kan alleen geen screenshot daarvan maken, iemand anders misschien?quote:Op vrijdag 12 september 2014 00:52 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze op dat pad geweest zijn maar die rots lijkt er wel veel op.
Dat lijkt er echt veel op idd. Daar wil je overigens niet vanaf vallen.quote:Op vrijdag 12 september 2014 00:55 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ja en die in die video onderaan de site op 06.29 ook. Ik kan alleen geen screenshot daarvan maken, iemand anders misschien?
Daar dacht ik ook aanquote:Op vrijdag 12 september 2014 01:03 schreef agter het volgende:
[..]
Dat lijkt er echt veel op idd. Daar wil je overigens niet vanaf vallen.
Ik doe het even zo:quote:Op vrijdag 12 september 2014 00:55 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ja en die in die video onderaan de site op 06.29 ook. Ik kan alleen geen screenshot daarvan maken, iemand anders misschien?
quote:Op vrijdag 12 september 2014 01:06 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik doe het even zo:
[ link | afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |