abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 mei 2014 @ 11:59:40 #1
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_140420704

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Sets & Reps
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Steroïden
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2013
SPOILER: Versiebeheer
SPOILER: Doelstellingen van de leden voor 31-12-2014
pi_140420944
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 11:58 schreef RaymondK het volgende:

[..]

mooi om te zien altijd.
van die totaal ongemotiveerde figuren pakken dan zo'n bodyfat% meter in de handen. X procent, gaan ze een kwartier crosstraineren, pakken hem weer, zijn ze vetter geworden _O- _O- _O-
_O- Mooi man.
If not now, then when.
pi_140422482
quote:
En straps gebruiken bij deadliften (doe nu 140kg) en ze achterwege laten bij bijv. pull down, rows en straight leg deadlift op leg day om grip te trainen?
Kan je doen, ik denk echter dat je grip kracht sneller vooruit zou gaan als je ook bij deadlifts strapless tilt. Maar die keuze laat ik aan jou.
pi_140424673
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 21:56 schreef BredeBroeder het volgende:
Ik kreeg spontaan pijn in m'n rug toen ik iemand 120KG als een bruggetje zag deadliften ;( Dus ik vriendelijk naar hem toe stappen en zeggen dat die moet proberen om z'n rug recht te houden word ik afgesnauwd :') "Bemoei je lekker met je eigen training"

Godverdomme zeg, zal nog een keer advies geven.. :{
Dat had ik waarschijnlijk ook gedaan en al helemaal bij iemand die eruit ziet alsof hij nog nooit een barbell heeft opgetild. Nu hoeft dat niet relevant te zijn aangezien diegene ook gewoon gelijk (kunnen) hebben, maar toch.

Ik bemoei me ook nooit met anderen. Kan me eerlijk gezegd ook geen reet schelen hoe iemand zijn oefeningen uitvoert. Ik had ook 1x iemand die mij corrigeerde. Ik pak de dumbbells iets scheef (dus niet helemaal horizontaal of verticaal) bij DB BP omdat ik dat fijner vind. Gaat hij ongevraagd achter me staan en aan die DB's trekken. Viel me ook in het verkeerde keelgat.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  dinsdag 27 mei 2014 @ 13:51:20 #5
416439 gekoeldnetzolekker
25+ belegen, snap je?
pi_140424749
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 11:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

En straps gebruiken bij deadliften (doe nu 140kg) en ze achterwege laten bij bijv. pull down, rows en straight leg deadlift op leg day om grip te trainen?
Als je straps wil gebruiken moet je dat doen maar het zit hem meer tussen de oren
Wat je het beste zou kunnen doen als je een extratje wil is een magnesiumbal halen

Ik doe het ook zonder en ik zit iets hoger qua DL en nooit gripproblemen
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
pi_140424762
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 13:49 schreef Kiid het volgende:

[..]

Dat had ik waarschijnlijk ook gedaan en al helemaal bij iemand die eruit ziet alsof hij nog nooit een barbell heeft opgetild. Nu hoeft dat niet relevant te zijn aangezien diegene ook gewoon gelijk (kunnen) hebben, maar toch.

Ik bemoei me ook nooit met anderen. Kan me eerlijk gezegd ook geen reet schelen hoe iemand zijn oefeningen uitvoert. Ik had ook 1x iemand die mij corrigeerde. Ik pak de dumbbells iets scheef (dus niet helemaal horizontaal of verticaal) bij DB BP omdat ik dat fijner vind. Gaat hij ongevraagd achter me staan en aan die DB's trekken. Viel me ook in het verkeerde keelgat.
Gast, z'n rug stond nog boller dan een U-bocht en hij donderde bijna achterover met zn hardloopschoenen.. Lekker boeiend dat ik er niet uitzie als Ronnie Coleman, ik lift tenminste wel met proper techniek.

En ik gun niemand een hernia
pi_140424825
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 13:51 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Gast, z'n rug stond nog boller dan een U-bocht en hij donderde bijna achterover met zn hardloopschoenen.. Lekker boeiend dat ik er niet uitzie als Ronnie Coleman, ik lift tenminste wel met proper techniek.
Dat is het punt niet. Ik zeg er toch expliciet bij dat iemands fysiek niets zegt over zijn/haar kennis. Alleen ik durf wel gewoon toe te geven dat ik zelf ook zoiets zou hebben, of je nou gelijk hebt of niet.
Dag knapste man van FOK!
  dinsdag 27 mei 2014 @ 13:58:32 #8
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_140425073
quote:

[..]

vraag dan op z'n minst waarom ie het zo doet. Waarschijnlijk krijg je als antwoord zo heb ik het geleerd. Klaar.

Ik zit ook niet te wachten op ongevraagd commentaar als ik bezig ben van iemand die ik verder niet ken.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  dinsdag 27 mei 2014 @ 14:01:33 #9
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_140425190
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 13:58 schreef stinkie het volgende:

[..]

vraag dan op z'n minst waarom ie het zo doet. Waarschijnlijk krijg je als antwoord zo heb ik het geleerd. Klaar.

Ik zit ook niet te wachten op ongevraagd commentaar als ik bezig ben van iemand die ik verder niet ken.
Bredebroeder kennende heeft hij het met alle rust en de beste bedoelingen gezegd.

Sommige mensen zijn ook gewoon te trots (lees te dom) om iets van een ander aan te nemen/ te leren
pi_140425345
quote:

[..]

Ik vind het in ieder geval tof dat je de moeite neemt om mensen er op aan te spreken, doen ze er niks mee prima maar je hebt het in ieder geval geprobeerd.
Ik ben een paar keer in de gym aangesproken op mn vorm/techniek en had er totaal geen moeite mee.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 14:05:26 #11
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_140425356
Ik kan bij mij in de gym wel de hele dag mensen gaan corrigeren, de ene is nog treurig dan de ander (minus een paar jongens die wel serieus doen)
  dinsdag 27 mei 2014 @ 14:17:48 #12
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_140425924
quote:
12s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 14:01 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Bredebroeder kennende heeft hij het met alle rust en de beste bedoelingen gezegd.

Sommige mensen zijn ook gewoon te trots (lees te dom) om iets van een ander aan te nemen/ te leren
of doen iets met een bepaalde reden, hoe goed of slecht ook. Feit blijft dat als je iemand wil helpen beginnen met zeggen JE DOET HET FOUT niet de beste manier is.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  dinsdag 27 mei 2014 @ 14:19:21 #13
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_140426005
Even kort over straps of niet imo:

Zoveel mogelijk warming up sets zonder straps. Liefst ook je werkset(s) zonder. Red je het niet meer? Probeer eens magnesium en een hookgrip of mixed grip. Magnesium is meestal te verkrijgen in outdoor winkels zoals bever sport of online.

Helpt dit ook niet. Gebruik dan alleen straps op de sets die je niet vast kan houden.

P.s. hookgrip moet je wel aan wennen en een paar weken de tijd gunnen voor je er aan 'went'.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 14:20:12 #14
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_140426051
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 14:17 schreef stinkie het volgende:

[..]

of doen iets met een bepaalde reden, hoe goed of slecht ook. Feit blijft dat als je iemand wil helpen beginnen met zeggen JE DOET HET FOUT niet de beste manier is.
daarom gewoon vragen "Mag ik je een tip geven"

moet de eerste nog tegen komen die nee zegt...
  dinsdag 27 mei 2014 @ 14:23:06 #15
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_140426183
quote:

[..]

Lesson learned...

Daarom staar ik altijd maar een beetje in het luchtledige met m'n oordoppen in. En soms spiek ik ff als ik weer wil lachen. Ik ga me niet meer druk maken over andermans trainingstechnieken. Er is 1 gast in de gym waar ik meestal een praatje mee maak en waarbij ik wel eens spot of hij mij. Voor de rest moeten ze me vooral met rust laten, dat doe ik ook bij hen. Full-autism mode zodra ik naar binnen stap :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_140426347
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 14:20 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Mensen nemen automatisch tips van jou aan omdat je buff bent. :P Ik denk dat wanneer BredeBroeder het doet ze de tips niet zullen aannemen. No offense richting mu niggu BB doe.
If not now, then when.
pi_140426451
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 14:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Mensen nemen automatisch tips van jou aan omdat je buff bent. :P Ik denk dat wanneer BredeBroeder het doet ze de tips niet zullen aannemen. No offense richting mu niggu BB doe.
Nee bij Raymond denken ze, lekker makkelijk lullen als je vol aan het kuren bent :P
pi_140426546
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 14:20 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Ja, maar ik zou ook eerder geneigd zijn om te luisteren naar iemand die eruit ziet dat hij er echt verstand van heeft.

Het hoort niet zo te zijn, maar toch is het zo. :N
Dag knapste man van FOK!
  dinsdag 27 mei 2014 @ 14:35:23 #19
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_140426737
Ik ben juist blij met feedback die ik krijg; zeker als de mensen die met die feedback komen serieus aan het trainen zijn.

En inderdaad, aan komen stormen en 'JE DOET HET FOUHOUT!!!' is misschien niet de handigste manier maar als iemand op een normale manier aanwijzingen geeft dan kun je op z'n minst toch normaal reageren? :?
A grand adventure has begun.
pi_140426746
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 14:23 schreef fathank het volgende:

[..]

Lesson learned...

Daarom staar ik altijd maar een beetje in het luchtledige met m'n oordoppen in. En soms spiek ik ff als ik weer wil lachen. Ik ga me niet meer druk maken over andermans trainingstechnieken. Er is 1 gast in de gym waar ik meestal een praatje mee maak en waarbij ik wel eens spot of hij mij. Voor de rest moeten ze me vooral met rust laten, dat doe ik ook bij hen. Full-autism mode zodra ik naar binnen stap :')
Ik vraag alleen als ik een spotter nodig heb, maar voor de rest praat ik met niemand. Heb maar een paar koetjes en kalfjes gesprekken gehad in een jaar tijd en dat was omdat ze tegen mij begonnen te praten. Ben dan ook weer niet zo onbeleefd om niks terug te zeggen.

Zeg ook een keer iemand bicep curls doen met 12 en 14 kg omdat ze om 1 of andere reden verwisseld waren en hij had het niet door. Ik vond het wel grappig eigenlijk :@
Dag knapste man van FOK!
  dinsdag 27 mei 2014 @ 14:37:59 #21
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_140426843
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 14:35 schreef Keshet het volgende:
Ik ben juist blij met feedback die ik krijg; zeker als de mensen die met die feedback komen serieus aan het trainen zijn.

En inderdaad, aan komen stormen en 'JE DOET HET FOUHOUT!!!' is misschien niet de handigste manier maar als iemand op een normale manier aanwijzingen geeft dan kun je op z'n minst toch normaal reageren? :?
daarom.
je kan op z'n minst ff luisteren, en of een boom starten als je het er niet mee eens bent.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 14:38:53 #22
265732 Keshet
pi_140426892
Of thuis even youtuben als je twijfelt aan het advies van de ander. :+
pi_140427090
Niks mis met een beetje feedback m.i., het is maar hoe je het brengt.
I'm dead Pete. Dead people don't like company. (Johnny Quid)
  dinsdag 27 mei 2014 @ 14:46:07 #24
265732 Keshet
pi_140427207
Maarreh, hoe kan ik het best beginnen met deadlifts? Kunnen jullie me dat eens uitleggen? :)
pi_140427293
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 14:46 schreef Keshet het volgende:
Maarreh, hoe kan ik het best beginnen met deadlifts? Kunnen jullie me dat eens uitleggen? :)
Dit doe ik:

Geen referral hier.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 14:48:56 #26
236125 33
the exploding psychology
pi_140427333
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 14:46 schreef Keshet het volgende:
De techniek zelf of qua training en hoeveelheid?
pi_140427581
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 14:38 schreef Keshet het volgende:
Of thuis even youtuben als je twijfelt aan het advies van de ander. :+
Maar het is ook een beetje hoe het je is aangeleerd want als je een oefening opzoekt op youtube weet ik zeker dat je ook allemaal verschillende varianten ziet.

Zie bijvoorbeeld wel eens mensen shrugs doen met dumbbells waarbij ze hun hele schouder mee roteren. Er staat op youtube zowel dat niet en wel moet. Dus dat schiet niet op
Dag knapste man van FOK!
  dinsdag 27 mei 2014 @ 14:59:57 #28
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_140427805
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 14:54 schreef Kiid het volgende:

[..]

Maar het is ook een beetje hoe het je is aangeleerd want als je een oefening opzoekt op youtube weet ik zeker dat je ook allemaal verschillende varianten ziet.

Zie bijvoorbeeld wel eens mensen shrugs doen met dumbbells waarbij ze hun hele schouder mee roteren. Er staat op youtube zowel dat niet en wel moet. Dus dat schiet niet op
_O-
Dat is idd. wel een goed, en tegelijk tenen krommend voorbeeld (van hoe het niet moet) idd.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 15:27:42 #29
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_140428976
Yo gasten.

Ik wil deze zomer waarschijnlijk gaan krachttrainen om me sterker te maken voor volgend roeiseizoen. Ik wil licht roeien dus zit aan een max gewicht van 72,5kg, wil dus niet veel gewicht aankomen maar puur functioneel.

Mijn research zegt: weinig reps (1-5), veel gewicht (80-100%). Aantal sets zou 4-7 moeten zijn met relatief lang rust tussen sets (2-6 min).

Als oefeningen zou ik willen doen: Deadlift, Squat, Barbell Rows, Power Clean. Aan te vullen met chinups/pullups/pushups denk ik.

Ik snap dat je liever je eigen schema niet moet maken maar een standaard "bewezen" iets beter kan gebruiken. Alleen zit ik nu op ong 73kg en met iets als SS kom ik te hoog uit kwa gewicht denk ik.

Hebben jullie tips/ervaring?
WFPB!
pi_140429903
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 14:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

ik ben foking buff a mattie wat kom je haten 1% vp droog als de sahara
  dinsdag 27 mei 2014 @ 15:50:56 #31
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_140429963
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 14:23 schreef fathank het volgende:

[..]

Lesson learned...

Meh, ik grijp toch in als ik denk dat iemand zichzelf gaat vermoorden/gehandicapt maken. Ik kom daar om te sporten, niet om m'n EHBO-kunsten te oefenen.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 15:52:29 #32
157922 fathank
pi_140430020
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 15:27 schreef Dizorn het volgende:
Yo gasten.

Ik wil deze zomer waarschijnlijk gaan krachttrainen om me sterker te maken voor volgend roeiseizoen. Ik wil licht roeien dus zit aan een max gewicht van 72,5kg, wil dus niet veel gewicht aankomen maar puur functioneel.

Mijn research zegt: weinig reps (1-5), veel gewicht (80-100%). Aantal sets zou 4-7 moeten zijn met relatief lang rust tussen sets (2-6 min).

Als oefeningen zou ik willen doen: Deadlift, Squat, Barbell Rows, Power Clean. Aan te vullen met chinups/pullups/pushups denk ik.

Ik snap dat je liever je eigen schema niet moet maken maar een standaard "bewezen" iets beter kan gebruiken. Alleen zit ik nu op ong 73kg en met iets als SS kom ik te hoog uit kwa gewicht denk ik.

Hebben jullie tips/ervaring?
Je hebt in ieder geval de goeie oefeningen uitgezocht om sterker te worden. Zwaarder wordt je niet van een trainingsprogramma maar in de de keuken. Je zou eventueel wat bf kunnen droppen, maar serieuze krachtgains heb je toch echt een kcal surplus bij nodig, wat weer tot gevolg heeft dat je zwaarder wordt. Lastige vraag :P.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 15:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Meh, ik grijp toch in als ik denk dat iemand zichzelf gaat vermoorden/gehandicapt maken. Ik kom daar om te sporten, niet om m'n EHBO-kunsten te oefenen.
Vermoorden zal wel meevallen. Bij zware overhead setjes hebben ze meestal wel een deadliftende spotter. En voor de rest boeit 't me niet. Ik kom om te sporten, niet om instructie te geven. Voor 50 piek per uur wil ik ze best wel helpen, buiten m'n eigen trainingstijd.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 15:53:20 #33
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_140430052
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 15:49 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

:D :Y

Volgende keer gewoon 80 pullen voor z'n neus met perfect form, en over een paar maanden 120 voor z'n neus perfect form. ^O^ c_/
pi_140430418
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 15:53 schreef RaymondK het volgende:

[..]

:D :Y

Volgende keer gewoon 80 pullen voor z'n neus met perfect form, en over een paar maanden 120 voor z'n neus perfect form. ^O^ c_/
moet heel toevallig morgen 80 pullen ja met SL :D

School belemmert m'n training trouwens wel, ik doe nu ma-wo-vr training..

En met school heb ik dinsdag krachttraining, donderdag fysieke vorming en vrijdag kickbox.

Doe nu tijdens kt maar squatten met 30kg ofzo en dat dan 50x :')
  dinsdag 27 mei 2014 @ 16:02:27 #35
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_140430440
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 15:52 schreef fathank het volgende:

[..]

Je hebt in ieder geval de goeie oefeningen uitgezocht om sterker te worden. Zwaarder wordt je niet van een trainingsprogramma maar in de de keuken. Je zou eventueel wat bf kunnen droppen, maar serieuze krachtgains heb je toch echt een kcal surplus bij nodig, wat weer tot gevolg heeft dat je zwaarder wordt. Lastige vraag :P.
Ben bezig met BF droppen, kwam van zo'n 90kg af dus dat zit al een stuk beter. Wat ik las is dat je met hele zware low reps in principe weinig spiermassa aankomt maar vooral neuromusculair sterker wordt. In hoeverre dat echt waar is.. geen idee. De meeste mensen die kracht aan willen komen vinden meer spiermassa misschien zelfs belangrijker nog. Maar kracht erbij, gewicht stabiel dus geen spiermassa erbij zou moeten kunnen met kcal maintainance of zelfs iets eronder misschien? Zolang de eiwitjes maar binnenstromen? Dat laatste stukje weet ik dus niet zeker. En weinig over te vinden gezien de wens naar spiermassa :P
WFPB!
  dinsdag 27 mei 2014 @ 16:04:55 #36
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_140430536
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 15:52 schreef fathank het volgende:

[..]

[..]

Vermoorden zal wel meevallen. Bij zware overhead setjes hebben ze meestal wel een deadliftende spotter. En voor de rest boeit 't me niet. Ik kom om te sporten, niet om instructie te geven. Voor 50 piek per uur wil ik ze best wel helpen, buiten m'n eigen trainingstijd.
Ik heb al meer dan eens een baar van een noob moeten tillen die dacht even een boel gewicht te kunnen benchen.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 16:06:07 #37
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_140430577
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 16:02 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

moet heel toevallig morgen 80 pullen ja met SL :D

School belemmert m'n training trouwens wel, ik doe nu ma-wo-vr training..

En met school heb ik dinsdag krachttraining, donderdag fysieke vorming en vrijdag kickbox.

Doe nu tijdens kt maar squatten met 30kg ofzo en dat dan 50x :')
Wat voor school doe jij?
pi_140430728
Ik heb de mazzel dat mijn broertje ook traint, en al wat langer dan ik. Eens in de week gaan we met z'n tweeën en kunnen we goed max trainen en form checken van elkaar.
Geen referral hier.
pi_140430762
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 16:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat voor school doe jij?
Vooropleiding voor militaire dienst. Ben een beetje pech bestaat dat dus uit squatten opdrukken burpees etc tot failure elke keer weer, dan kan je dus 2 dagen niet max trainen.
pi_140430817
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 16:10 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Vooropleiding voor militaire dienst. Ben een beetje pech bestaat dat dus uit squatten opdrukken burpees etc tot failure elke keer weer, dan kan je dus 2 dagen niet max trainen.
VEVA?
Geen referral hier.
pi_140431227
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 16:02 schreef Dizorn het volgende:

[..]

Ben bezig met BF droppen, kwam van zo'n 90kg af dus dat zit al een stuk beter. Wat ik las is dat je met hele zware low reps in principe weinig spiermassa aankomt maar vooral neuromusculair sterker wordt. In hoeverre dat echt waar is.. geen idee. De meeste mensen die kracht aan willen komen vinden meer spiermassa misschien zelfs belangrijker nog. Maar kracht erbij, gewicht stabiel dus geen spiermassa erbij zou moeten kunnen met kcal maintainance of zelfs iets eronder misschien? Zolang de eiwitjes maar binnenstromen? Dat laatste stukje weet ik dus niet zeker. En weinig over te vinden gezien de wens naar spiermassa :P
Ik fitness nu actief per juni een jaar en gedurende dat jaar heb ik nooit een bulk gedaan. Ik heb zo nu en dan wel eens cheat dagen gehad of dat ik er ligt overheen ging, maar over het algemeen heb ik alleen maar onder/rond mijn verbruik gezeten. En in dit jaar heb ik best veel massa gepakt en qua kracht echt grote stappen gemaakt. Toen ik begon deed ik de BP bijvoorbeeld op 50 kilo met moeite, nu zit ik op 110 KG 1RM. En zo is dat met alle oefeningen

Wat in mijn ogen het aller belangrijkste is gewoon frequentie en consequentie. Dus gewoon iedere week alles geven en je houden aan je trainingsschema. Daarbij jezelf constant proberen te verbeteren en korte termijn doelen stellen. Ik zie zoveel mensen die week in en week uit hetzelfde gewicht blijven gebruiken en nooit progressie lijken te tonen.

Ik geloof niet dat er 1 weg is binnen het fitness. Mensen zullen je altijd vertellen wat voor hun werkt en als dat werkt dan is dat 'de manier'. Er zijn meerdere manieren. Train hard, eet voldoende (eiwit/koolhy/vet) en je zal resultaat zien. Misschien niet deze maand, misschien niet de maand erop, maar resultaat zal er zijn.
Dag knapste man van FOK!
pi_140431476
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 16:12 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

VEVA?
jep
  dinsdag 27 mei 2014 @ 16:47:04 #43
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_140432309
In navolging van de TT

"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 17:12:29 #44
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_140433344
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 16:10 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Lol, ik ga vast de Russen bellen om me over te geven. :D
pi_140433418
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 17:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

:')
  dinsdag 27 mei 2014 @ 17:28:13 #46
77130 star_gazer
pi_140434059
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 17:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik denk dat de witte vlag al klaarligt hoor :')

SPOILER
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 17:55:54 #47
77130 star_gazer
pi_140435051
HO-LY-FUCKING-SHIT

Deze gozer probeert dus zonder spotter 160kg te benchen en dat gaat mis. Het is een wonder dat hij het heeft overleefd, want de hele zooi dondert dus op z'n nek.

Helaas een facebook video:

https://www.facebook.com/(...)30838&type=2&theater
-
pi_140435471
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 17:55 schreef star_gazer het volgende:
HO-LY-FUCKING-SHIT

Deze gozer probeert dus zonder spotter 160kg te benchen en dat gaat mis. Het is een wonder dat hij het heeft overleefd, want de hele zooi dondert dus op z'n nek.

die linker safety bar heeft z'n leven gered
  dinsdag 27 mei 2014 @ 18:15:02 #49
77130 star_gazer
pi_140435667
Die rechter heeft hij ofwel verkeerd neergezet ofwel hij kan een flinke claim indienen bij degene die dat ding ontworpen heeft.
-
pi_140437865
Hoe kan dat? Die stang valt rechts gewoon tussen de standaard en die ligger door?
pi_140437928
Als er klemmen waren gebruikt had-ie waarschijnlijk ook een stuk meer moeite gehad er onder uit te komen.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 20:02:09 #52
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_140439912
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 19:18 schreef Modus het volgende:
Hoe kan dat? Die stang valt rechts gewoon tussen de standaard en die ligger door?
De ligger zit niet vast aan de standaard. Waarschijnlijk zodat de ligger makkelijk omhoog gezet kan worden.

Het is wel vreselijk lomp ontworpen, als de baar tussen de twee door kan vallen.
pi_140440753
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 15:49 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

sick cunt
If not now, then when.
pi_140440855
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 17:55 schreef star_gazer het volgende:
HO-LY-FUCKING-SHIT

Whahaha, heb je van die vangers en dan ga je alsnog bijna dood. _O- Wat naar zeg.
If not now, then when.
pi_140440959
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Whahaha, heb je van die vangers en dan ga je alsnog bijna dood. _O- Wat naar zeg.
Ik zou een bench press trauma hebben... :')
pi_140441492
Fucking sick lichaam voor een 17 jarige

pi_140442908
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:33 schreef BredeBroeder het volgende:
Fucking sick lichaam voor een 17 jarige

is ie nou aan het benchen met zn reet in de lucht?
  dinsdag 27 mei 2014 @ 21:02:11 #58
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140443147
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:58 schreef opreis het volgende:

[..]

slechtste form wat ik ooit heb gezien
  dinsdag 27 mei 2014 @ 21:11:23 #59
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_140443704
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 20:58 schreef opreis het volgende:

[..]

Het lijkt ook verdacht veel op half-reppen...
pi_140444774
Ik heb het hier ook over zijn fysiek:.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 21:59:34 #61
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_140446492
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:29 schreef BredeBroeder het volgende:
Ik heb het hier ook over zijn fysiek:.
Met zo'n fysiek 100kg benchen. :') Wat een anabolen sjonnie. Ik verwacht binnen nu en 5 jaar een hartaanval.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 22:00:52 #62
69994 seto
-|||--------|||-
pi_140446555
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 21:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het lijkt ook verdacht veel op half-reppen...
Niks mis mee als je vooral je borst wil pakken tijdens bench press.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  dinsdag 27 mei 2014 @ 22:35:54 #63
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_140448376
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:00 schreef seto het volgende:

[..]

Niks mis mee als je vooral je borst wil pakken tijdens bench press.
Mis je dan niet de helft van de effectiviteit, als je niet voorbij het zware punt drukt?
  dinsdag 27 mei 2014 @ 22:41:41 #64
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_140448717
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Mis je dan niet de helft van de effectiviteit, als je niet voorbij het zware punt drukt?
Meer spierbelasting van de borst in het onderste gedeelte. Niet zo zeer de effectiviteit. Nadeel is wel dat je in het uitdrukken minder sterk bent. Net alsof je van atg squat naar net boven parralel gaat. Belast je de gluteus en onderrug er veel meer bij i.c.m. de quadriceps.

Voor de hypertrofie van de chest kan het dus ten goede komen. Maar zou zelf gewoon volledige ROM aanhouden.
Verbo is terug?
  dinsdag 27 mei 2014 @ 22:50:24 #65
25+ belegen, snap je?
pi_140449294
Hoor wel van meer mensen dat ze biet volledig locken zodat de spanning blijft en je tut langer ia
Wat er van waar is weet ik niet maar klinkt logisch
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
pi_140449425
Ja of mensen die met de benen in de lucht bankdrukken :') . Niet locken is gewoon gaar. Als je echt voor hypertrophy gaat kun je beter een andere oefening doen.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 23:04:00 #67
69994 seto
-|||--------|||-
pi_140450071
Best goed voor hypertrophy hoor, zie

Doe zelf verder ook gewoon hele reps hoor.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_140450372
Ja met die hoeveelheden gear groeit je chest zelfs als je de hele dag achter je pc zit af te trekken.

Nee maar wat ik las is dat BP vooral een compound is (waar je natuurlijk wel van groeit) maar dat je voor echte hypertrophy beter geconcentreerde isolatie kunt doen.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 23:09:11 #69
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_140450391
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:04 schreef seto het volgende:
Best goed voor hypertrophy hoor, zie

Doe zelf verder ook gewoon hele reps hoor.
Ook al zo'n half-repper. Wat een noob zeg.

SPOILER
pi_140455233
Damn, vandaag m'n eten tot op de gram bijgehouden, en daar mankeert flink wat aan.

Te weinig calorieën, te weinig eiwit, te weinig koolhydraten, en te veel vet.

Dat wordt kipfilet inslaan.
Geen referral hier.
  woensdag 28 mei 2014 @ 01:19:10 #71
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_140455787
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 00:55 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Damn, vandaag m'n eten tot op de gram bijgehouden, en daar mankeert flink wat aan.

Te weinig calorieën, te weinig eiwit, te weinig koolhydraten, en te veel vet.

Dat wordt kipfilet inslaan.
Iets wat ik altijd hoor als iemand op zijn voeding gaat letten "Rijst met kip eten.". Terwijl rundervlees, varkensvlees, vis en melk producten net zo goed zijn of zelfs beter voor sommigen. :Y)
Verbo is terug?
pi_140456148
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 01:19 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Iets wat ik altijd hoor als iemand op zijn voeding gaat letten "Rijst met kip eten.". Terwijl rundervlees, varkensvlees, vis en melk producten net zo goed zijn of zelfs beter voor sommigen. :Y)
Ja, eet in ieder geval gewoon meer vlees. Stuk kookworst van 500 gram voor 3 dagen is ook weer 20 gram eiwit per dag. Prima voor naast het avondeten en kost niet meer dan 2 euro.
pi_140456383
Ik hou van kip :@ .

Serieus, kipfilet vind ik één van de lekkerste dingen die er zijn.
Geen referral hier.
  woensdag 28 mei 2014 @ 02:14:22 #74
77130 star_gazer
pi_140456495
Hoe doen jullie de 'setup' voor dumbbell floor presses? Ik ben inmiddels toe aan 30kg dumbbells, maar krijg die dingen nauwelijks in positie. Voorheen 'zwaaide' ik ze zegmaar op mijn benen, maar dat is nu erg lastig.
-
pi_140456559
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 01:59 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ik hou van kip :@ .

Serieus, kipfilet vind ik één van de lekkerste dingen die er zijn.
Dan heb je weinig goed vlees gegeten. Ja je kan het prima eetbaar maken maar echt lekker, zo droog? Een malse ribeye of cote de boeuf is toch tig keer beter.
  woensdag 28 mei 2014 @ 02:26:37 #76
77130 star_gazer
pi_140456588
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 02:22 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Dan heb je weinig goed vlees gegeten. Ja je kan het prima eetbaar maken maar echt lekker, zo droog? Een malse ribeye of cote de boeuf is toch tig keer beter.
Een goed gebakken kipfilet is niet droog.

Kangoeroe is trouwens ook wel te doen. En ontzettend lean. Lekker goedkoop hier :9
-
pi_140456602
quote:

[..]

Valt mee hoor.

Maar het moet wel praktisch blijven. Elke dag entrecote is niet te betalen.
Geen referral hier.
pi_140456909
quote:

[..]

Als je kip droog vind bereid je het niet goed. Dat gezegd hebbende eet ik ook liever ribeye, maar dat is (hier) absurd duur. :)

quote:
4s.gif Op woensdag 28 mei 2014 02:26 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Kangoeroe is trouwens ook wel te doen. En ontzettend lean. Lekker goedkoop hier :9
Kangoeroe _O_ :9~
  woensdag 28 mei 2014 @ 08:58:13 #79
77130 star_gazer
pi_140458542
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 03:42 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Als je kip droog vind bereid je het niet goed. Dat gezegd hebbende eet ik ook liever ribeye, maar dat is (hier) absurd duur. :)
Alles is hier absurd duur. Ja, behalve kangoeroe :')
quote:
Ja, goed te doen. Mits goed bereid. Die worstjes ('kanga bangas') vind ik niet te vreten, maar een rare steak gaat er wel in.
-
pi_140459224
om half 12 mag ik weer, nu al zin in :) *O* 8-) :7
Er gaan weer wat PR's sneuvelen vandaag:
3x5x110kg squat
3x5x54kg shoulderpress
3x5x64kg powerclean
'Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.'
  woensdag 28 mei 2014 @ 09:40:20 #81
157922 fathank
pi_140459326
Ik zit me net te bedenken, Turkse slager hier om de hoek heeft regelmatig kalfsvlees voor 5 euro de kilo. Misschien toch maar eens binnen lopen :9
  woensdag 28 mei 2014 @ 09:45:11 #82
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_140459619
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 23:08 schreef Sapstengel het volgende:
Ja met die hoeveelheden gear groeit je chest zelfs als je de hele dag achter je pc zit af te trekken.

Nee maar wat ik las is dat BP vooral een compound is (waar je natuurlijk wel van groeit) maar dat je voor echte hypertrophy beter geconcentreerde isolatie kunt doen.
Zo'n bench press met halve reps en benen op de bench is in feite een isolatie voor chest.
  woensdag 28 mei 2014 @ 10:18:12 #84
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_140460204
quote:
Wauw, de abs waar ik altijd van heb gedroomd, in maar 30 dagen? Daar moet ik bij zijn!
pi_140460289
Damn...

Zat toch ff met open mond te kijken toen die ff pauze hield met 180KG op z'n borst :')
pi_140460419
Nog even over de whey vs. casseine discussie:
http://www.flexonline.com(...)hey-or-casein-muscle
Advies: een mix van 80% whey en 20% casseine i.p.v. 100% whey.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_140460440
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:22 schreef BredeBroeder het volgende:
Damn...

Zat toch ff met open mond te kijken toen die ff pauze hield met 180KG op z'n borst :')
Ik snap dat nooit: gaan voor een maximale BP (of SQ) zonder spotter of ook maar iemand in de buurt: hoe dom ben je dan?
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_140460569
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:27 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Ik snap dat nooit: gaan voor een maximale BP (of SQ) zonder spotter of ook maar iemand in de buurt: hoe dom ben je dan?
? Hij heeft een spotter achter zich? En ziet er niet uit als z'n max..,
pi_140460808
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:31 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

? Hij heeft een spotter achter zich? En ziet er niet uit als z'n max..,
Sorry :@ ik dacht het filmpje te herkennen als een failfilmpje dat ik gisteren voorbij zag komen en heb dus niet werkelijk gekeken :@ :@ :@
pi_140461666
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:39 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Sorry :@ ik dacht het filmpje te herkennen als een failfilmpje dat ik gisteren voorbij zag komen en heb dus niet werkelijk gekeken :@ :@ :@
Die gast is een beest joh :D 220kg bench gewoon 5 reps
pi_140462459
http://www.aliexpress.com(...)id=AS_20140528013042

Kijk aan, je kunt ook al je weightlifting schoes in china bestellen :)
  woensdag 28 mei 2014 @ 11:37:31 #92
25+ belegen, snap je?
pi_140462650
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 10:27 schreef Eleiko het volgende:

[..]

Squat doe ik zonder spotter buiten het powerrack.
Laat t gewoon droppen als t niet gaat
Maar dan wel met de "crossfit" gewichten
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  woensdag 28 mei 2014 @ 11:39:23 #93
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_140462723
Nieuw PR gezet op de deadlift: van 160kg met straps en belt naar 180kg raw, beiden met BW van ca. 83kg. B-)
pi_140463877
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:32 schreef Questular het volgende:

quote:
piece
Betekent dit een enkele schoen of toch een paar als je bestelt?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  woensdag 28 mei 2014 @ 12:17:17 #95
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_140463999
quote:
5s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:13 schreef Beach het volgende:

[..]

[..]

quote:
Weightlifting shoes
Piece is gewoon de automatische beschrijving van de website.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_140464380
Overigens voor die prijzen kan je het hier niet vinden.
pi_140464563
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:30 schreef Beach het volgende:
Overigens voor die prijzen kan je het hier niet vinden.
Grote kans dan ook dat het goedkope namaak is.
pi_140465774
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:36 schreef Modus het volgende:

[..]

Grote kans dan ook dat het goedkope namaak is.
Er komen tegenwoordig prima produkten uit china. Niet alles is goedkope rotzooi.
  woensdag 28 mei 2014 @ 13:20:58 #99
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_140466064
quote:
5s.gif Op woensdag 28 mei 2014 12:13 schreef Beach het volgende:

[..]

[..]

Je koopt altijd schoenen. Je gaat niet naar de winkel om een schoen te kopen.

Oftewel een paar.
Verbo is terug?
  woensdag 28 mei 2014 @ 15:03:49 #100
425521 Teddyburrr
Bijten of knuffelen?
pi_140469248
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 11:32 schreef Questular het volgende:

Do wins uit China van een Chinese seller :D :')
Grom.
pi_140469590
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 15:03 schreef Teddyburrr het volgende:

[..]

Do wins uit China van een Chinese seller :D :')
Deze bijdrage :')
  woensdag 28 mei 2014 @ 15:30:48 #102
425521 Teddyburrr
Bijten of knuffelen?
pi_140470182
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 15:14 schreef Questular het volgende:

[..]

Deze bijdrage :')
Als je ook maar iets afwist van Rogue Fitness en de kwaliteit van hun schoenen, dan had je mijn reactie begrepen. Maar wees gerust blij met je aliexpress do-wins. ^O^
Grom.
pi_140470195
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 15:30 schreef Teddyburrr het volgende:

[..]

Als je ook maar iets afwist van Rogue Fitness en de kwaliteit van hun schoenen, dan had je mijn reactie begrepen. Maar wees gerust blij met je aliexpress do-wins. ^O^
Zal ik doen!
Ik hoop dat ze net zo goed zijn als mijn Upple Iphoon 6!
  woensdag 28 mei 2014 @ 19:02:23 #104
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_140477954
Iemand hier ervaring met The Cube? Volgende week mee beginnen :)
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly
  woensdag 28 mei 2014 @ 19:45:41 #105
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_140479897
Andy Bolton op facebook:

quote:
Improving your TECHNIQUE can be the quickest,
easiest and fastest way to get stronger.
Improving your technique helps you to do 2 things:

- Lift more weight, because you're moving more
efficiently

- Resist Injury

A pretty neat, 'double whammy' right?

But here's the thing...
I see many strong lifters who have crappy technique.
They choose to focus on program design, assistance
exercises, fancy 'conditioning workouts' and more...
And whilst all those things may help you get stronger,
technique is #1...

Numero uno.

Always has been, always will be.
All the best lifters have great technique. Period.
I agree.
pi_140494496
quote:
zo droog
Marineren in yoghurt. Niet meer droog.
pi_140502216
Bench gaat goed omhoog. Nu 50 in 5x5 met genoeg over op het eind voor een paar extra reps.
Geen referral hier.
pi_140502855
Deadlift gaat nog steeds niet 100%, vanaf het moment dat ik met de lift begin (eerste rep) is m'n form perfect, ben ik eenmaal weer beneden voor m'n 2e rep, zie ik toch een hele kleine bolling in m'n rug, en er zit ook niet meer zoveel spanning op m'n hamstrings als toen ik de eerste rep deed..
  donderdag 29 mei 2014 @ 12:52:52 #109
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_140503739
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:23 schreef BredeBroeder het volgende:
Deadlift gaat nog steeds niet 100%, vanaf het moment dat ik met de lift begin (eerste rep) is m'n form perfect, ben ik eenmaal weer beneden voor m'n 2e rep, zie ik toch een hele kleine bolling in m'n rug, en er zit ook niet meer zoveel spanning op m'n hamstrings als toen ik de eerste rep deed..
Je raakt waarschijnlijk na de eerste rep je spanning kwijt. Blijf er aan denken om je glutes aan te spannen.
pi_140504844
War is beter met squad. Zwaar gewicht 3x12 of wat lichter maar dan 5x20?
  donderdag 29 mei 2014 @ 13:41:25 #111
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_140505148
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 13:30 schreef xaban06 het volgende:
3x12 is 36 herhalingen
5x20 is 100 herhalingen

meer=beter
pi_140505171
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 13:30 schreef xaban06 het volgende:
Afwisselen. Ik doe af en toe setjes van 6 en af en toe setjes van 10. Als ik dan wat lichter pak en hoger in reps zit focus ik nog extra op techniek. En de volgende keer pak je weer vollop zwaar
pi_140505192
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 13:41 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

3x12 is 36 herhalingen
5x20 is 100 herhalingen

meer=beter
100x squat... Waarom zou je. Pak dan gewoon 2 oefeningen 5x10
pi_140505205
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 13:41 schreef Jahr00n het volgende:

[..]

3x12 is 36 herhalingen
5x20 is 100 herhalingen

meer=beter
1000x1?
  donderdag 29 mei 2014 @ 14:34:22 #115
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_140506662
quote:
:D die eerste!

FUUUUUUUUUUUUCK _O-
pi_140506713
Weet iemand een goeie site voor Whey?

Die van mij is bijna op, ik haal het altijd bij http://www.sportvoedingkopen.nl/ maar misschien dat er goedkopere of betere webshops zijn?
pi_140506746
quote:
14s.gif Op donderdag 29 mei 2014 14:37 schreef Doublepain het volgende:

Die van mij is bijna op, ik haal het altijd bij http://www.sportvoedingkopen.nl/ maar misschien dat er goedkopere of betere webshops zijn?
http://www.bodyenfitshop.(...)ion/whey-perfection/
  donderdag 29 mei 2014 @ 14:39:08 #119
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_140506761
Ik haal ook altijd mn scheiss bij B&F
pi_140506814
quote:
16s.gif Op donderdag 29 mei 2014 14:39 schreef Kostertjuh het volgende:
Ik haal ook altijd mn scheiss bij B&F
Wat allemaal dan? Het enige wat ik er vandaan heb is een shaker en whey, verder niks :P
pi_140507077
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 03:42 schreef Nic1 het volgende:

[..]

[..]

Zeker duur, had afgelopen zaterdag een ribeye en entrecote op de BBQ van beide 300 gram en was ¤ 30 kwijt, wel super lekker. Kipfilet is prima voor doordeweeks.
pi_140507226
quote:
Thanks, ook wel goed zie ik..

Meteen nieuwe pre workout erbij gehaald, Meloen O+
  donderdag 29 mei 2014 @ 14:58:19 #123
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_140507287
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 14:41 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Wat allemaal dan? Het enige wat ik er vandaan heb is een shaker en whey, verder niks :P
En creatine, that's it
  donderdag 29 mei 2014 @ 15:38:36 #124
77130 star_gazer
pi_140508500
quote:
Nee gek, die vrouw die bij die oly lift de bar op d'r nek krijgt :o
-
pi_140509672
Om nog even wat te zeggen over hulp aanbieden in de gym, ik had een hele slechte power clean techniek, wel YT filmpjes over gekeken en ook een instructeur in de gym gevraagd maar werd niet echt beter.
Gister kwam er dus zo'n gast op me af en vroeg dus of ie me wat tips mocht geven, graag natuurlijk, uiteindelijk hebben hij en iemand van de gym mij zowat een half uur geholpen, mn techniek is nu stukken beter en ik weet waar ik aan moet werken. vind dat gewoon echt super tof :Y
  donderdag 29 mei 2014 @ 16:35:04 #126
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_140510219
Dat is zeker nice, merk zelf ook dat er wel veel mensen zijn die wat wijsheden spuien, jammer genoeg is dit veel bro-science. Echter merk ik dat de grotere gasten of de mensen die een stuk serieuzer liften vaak niet schuw zijn van wat tips krijgen of geven, en dat vind ik persoonlijk echt tof. Denk dat dat ook wel opgaat voor jouw vandaag met je powercleans :D?
  donderdag 29 mei 2014 @ 17:18:47 #127
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_140511847
Als ik iemand aanspreek op zijn/haar techniek vraag ik het ook of ze dat willen. Niet dat dat vaak gebeurt, de meeste mensen trainen niet serieus genoeg dus daar ga ik geen energie aan verspillen. Op het moment traint er een jongen op ongeveer dezelfde tijden als ik, die ga ik binnenkort wel vragen of ik hem hier en daar wat kan helpen. Werkt echt hard en serieus, maar zijn form is hier en daar slecht. Het bekende te zwaar te veel syndroom, zeg maar. Dat vind ik zonde om te zien bij iemand die er zo hard voor werkt en wil ik. als hij dat ook wil, best wat energie in steken.

Ik hoorde hem vorige week tegen iemand praten waarbij hij zei dat hij sinds februari 2013 30 kilo(!) kwijt is.
pi_140512063
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 16:35 schreef Cataclyst het volgende:
Dat is zeker nice, merk zelf ook dat er wel veel mensen zijn die wat wijsheden spuien, jammer genoeg is dit veel bro-science. Echter merk ik dat de grotere gasten of de mensen die een stuk serieuzer liften vaak niet schuw zijn van wat tips krijgen of geven, en dat vind ik persoonlijk echt tof. Denk dat dat ook wel opgaat voor jouw vandaag met je powercleans :D?
Toevallig net over gepost in de gym reeks. Gast die naar me toe kwam en zij "je moet met je rug plat bankdrukken, hoe jij het doet zo gebogen is dik slecht voor je rug", dat soort onzin.
pi_140512092
Ik heb ook wel eens gehad dat een gast met sprietbeentjes naar me toe kwam om te zeggen dat ik te diep squatte (ik zit een paar graden boven parallel), dat dat slecht voor m'n knieen is :')

Ik geef zelf nooit advies omdat mijn form ook niet 100% is, al zie ik soms wel eens tenenkrommende uitvoeringen :X
  donderdag 29 mei 2014 @ 17:33:22 #130
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_140512260
Ik bedacht me vandaag dat ik best eens een week naar Leeds in de UK zou willen om wat hulp van Andy Bolton te krijgen. Het is niet gratis en hij wil motivatie zien bij je (anders heeft hij geen zin in je :D ) maar het lijkt me best eens de moeite waard in zijn gym te trainen en adviezen te krijgen.
pi_140512297
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 17:27 schreef tjoptjop het volgende:
Ik heb ook wel eens gehad dat een gast met sprietbeentjes naar me toe kwam om te zeggen dat ik te diep squatte (ik zit een paar graden boven parallel), dat dat slecht voor m'n knieen is :')

Ik geef zelf nooit advies omdat mijn form ook niet 100% is, al zie ik soms wel eens tenenkrommende uitvoeringen :X
Ik ook idd, ik zit zelf nooit te wachten op advies en heb geen zin om er andere mensen mee lastig te vallen. Tenzij iemand echt heel gevaarlijk bezig is of een beetje twijfelachtig een oefening zit te doen op een apparaat bijvoorbeeld omdat ze niet weten hoe het werkt.

Maarja anders vind ik het altijd zo wijsneuzerig, omdat het altijd van die 'stoere gasten' zijn die zich koning van de gym voelen en dan steeds iedereen advies geven.
  donderdag 29 mei 2014 @ 17:52:06 #132
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_140512782
Ik geef alleen aan dat mensen soms hun stang niet recht hebben bij het benchen of squatten. Voor de rest hou ik mij voor onbekenden op de achtergrond.
pi_140514500
quote:
vond het idd echt tof, je merkt ook wel dat wat er gezegd werd hout sneed want ik voelde gister na de workout veel meer spieren als dat ik er normaal voel dus er leek echt heel wat meer geactiveerd te worden.
  donderdag 29 mei 2014 @ 21:58:28 #134
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_140520495
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 19:00 schreef Fraymenkahn het volgende:

[..]

vond het idd echt tof, je merkt ook wel dat wat er gezegd werd hout sneed want ik voelde gister na de workout veel meer spieren als dat ik er normaal voel dus er leek echt heel wat meer geactiveerd te worden.
Hahaha, heerlijk is dat he! Heb het soms ook wel eens als je wat form-dingetjes probeert die je her en der leest, dag erna soms spierpijn bij spieren die je daarvoor niet eens voelde :D.

Overigens toch niet met The Cube beginnen.. Denk niet dat het extreem veel zin heeft om aan block, deficit pulls en dergelijke te beginnen en eens in de 10 weken een deadlift te doen..
Door met 5/3/1 dus, wel assistance aangepast om wat variatie te houden, dit aan de hand van filmpjes van iemand die onder Dan Green heeft getraind met z'n Boss Barbell Strength Method. Schijnt hier een e-book van uit te komen binnenkort.
  donderdag 29 mei 2014 @ 22:06:33 #135
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_140520890
quote:

[..]

Wat voor wijsheden heb je opgedaan van die kerels mbt de powerclean? Misschien dat ik het ook eens ga proberen.
  donderdag 29 mei 2014 @ 22:09:21 #136
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_140521005
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 22:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat voor wijsheden heb je opgedaan van die kerels mbt de powerclean? Misschien dat ik het ook eens ga proberen.
In starting strength word een heel hoofdstuk geweid aan de PC. Lees die eens door zou ik zeggen. Wordt stap voor stap uitgelegd inclusief veel voorkomende fouten, grip, voet plaatsing etc.
Verbo is terug?
pi_140521342
Goeie dag. Begin nu eindelijk wat van wendler te merken nu ik met m'n cycles joker sets toevoeg. Joker sets gedaan op week 3 (1+) wendler voor m'n squats. Gekomen tot +7,5kg PR zonder belt en 12,5kg PR met belt. M'n 1RM voor cycle 1 iets te laag ingeschat, of ik groei sneller dan de 5kg per cycle van wendler (nu cycle 6) Erg blij mee. Zit dus nog behoorlijk wat groei in bij de squat wat ik niet had verwacht. Zou nu dan eigenlijk op cycle 8 moeten zitten, maar ik ga niet hebberig zijn en gewoon strict m'n schematje blijven volgen.
pi_140523086
knakkende/krakende knieen bij het squaten, iets om me druk over te maken of kan het geen kwaad?
  donderdag 29 mei 2014 @ 23:01:27 #139
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_140523426
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 22:54 schreef opreis het volgende:
knakkende/krakende knieen bij het squaten, iets om me druk over te maken of kan het geen kwaad?
Zolang het niet pijnlijk is. Hoogstwaarschijnlijk de quadriceps die de patella goed trekt of de Illiotiabiale tractus die ergens overheen gaat.

Let er op dat je tijdens het squatten de knieën actief naar buiten duwt.
Verbo is terug?
  vrijdag 30 mei 2014 @ 03:55:26 #140
77130 star_gazer
pi_140529462
Gisteren 5x8x90kg deadlift met double overhand grip. Kan vandaag bijna niet meer typen :')

Krijg wel bijna de 250lb grip trainer dicht intussen :7
-
  vrijdag 30 mei 2014 @ 07:42:45 #141
157922 fathank
pi_140530090
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 16:18 schreef Fraymenkahn het volgende:
Om nog even wat te zeggen over hulp aanbieden in de gym, ik had een hele slechte power clean techniek, wel YT filmpjes over gekeken en ook een instructeur in de gym gevraagd maar werd niet echt beter.
Gister kwam er dus zo'n gast op me af en vroeg dus of ie me wat tips mocht geven, graag natuurlijk, uiteindelijk hebben hij en iemand van de gym mij zowat een half uur geholpen, mn techniek is nu stukken beter en ik weet waar ik aan moet werken. vind dat gewoon echt super tof :Y
Een powerclean filtert ook al 99% van de sjonnies eruit natuurlijk.
pi_140531278
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 22:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Had mijn handen te smal, mijn voeten stonden niet ver genoeg onder de bar door, bij het hurken staken mijn knieen over mijn tenen en ik stond met te bolle rug.
Tijdens mijn beweging omhoog slingerde ij de stang teveel ipv dat ik m langs mn lichaan omhoog trok, de stoot vanuit mn heupen was er niet en ik liet me niet onder de bar 'vallen' maar bleef eigenlijk bijna met rechte benen staan.
mooi lijstje fouten dus :P
  vrijdag 30 mei 2014 @ 21:04:20 #143
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_140550261
Mensen die problemen hebben met Overhead Press.. Probeer eens een false grip (zonder je duim zeg maar). Tis echt bizar, voelde me stuk sterker en mijn bar path was top. 75x3 gepresst waarbij ik pas halverwege de 4e rep moeite had (en dus failde). Voelde echt een stuk sterker aan.. die 80 gaat lukken volgende week.

Misschien wel iets gepulled in mn mid/lower-trap.. voelde apart gevoel na unracken, deed geen zeer, maar meer van het gevoel dat er 'iets' zit. Nu alleen nog maar als ik mn hoofd helemaal naar links of rechts draai. Iemand hier misschien ervaring mee of iets dergelijks?
pi_140550967
Ik ga ook maar eens zo'n foamroller halen aangezien de vele positieve reviews en voordelen, zie er 2 bij fitness-seller, de een is zo'n 40 euro duurder:

Boeit 't nog wat, naast de lengte?
  vrijdag 30 mei 2014 @ 21:29:42 #145
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_140551201
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:24 schreef BredeBroeder het volgende:
Ik ga ook maar eens zo'n foamroller halen aangezien de vele positieve reviews en voordelen, zie er 2 bij fitness-seller, de een is zo'n 40 euro duurder:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Boeit 't nog wat, naast de lengte?
Vooral de hardheid. Zou er een van 60 cm kopen voor het gemak. 30cm is vooral handig om mee te nemen in een tas als je ergens naar toe gaat. Een 60 cm heb je genoeg ruimte over om de rug of benen aan beide zijdes tegelijk te pakken.

Hier een handige grafiek van de hardheid van de meest voorkomende foamrollers:
Verbo is terug?
pi_140551286
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:29 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Vooral de hardheid. Zou er een van 60 cm kopen voor het gemak. 30cm is vooral handig om mee te nemen in een tas als je ergens naar toe gaat. Een 60 cm heb je genoeg ruimte over om de rug of benen aan beide zijdes tegelijk te pakken.

Hier een handige grafiek van de hardheid van de meest voorkomende foamrollers:
[ afbeelding ]
Die grafiek :') _O-
  vrijdag 30 mei 2014 @ 21:36:09 #147
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_140551458
Ziet er misschien wat debiel uit, maar maakt het wel enigszins inzichtelijk. Heb zelf de blackroll welke al een redelijk hoge dichtheid heeft en pijnlijk is voor iemand die net begint met foamrollen.
Verbo is terug?
  vrijdag 30 mei 2014 @ 21:37:39 #148
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_140551505
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:36 schreef Verbosity het volgende:
Ziet er misschien wat debiel uit, maar maakt het wel enigszins inzichtelijk. Heb zelf de blackroll welke al een redelijk hoge dichtheid heeft en pijnlijk is voor iemand die net begint met foamrollen.
Ik vind ze allemaal pijnlijk. :')

Ik gebruik alleen de foamroller, af en toe.
pi_140551514
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:36 schreef Verbosity het volgende:
Oh wacht, die grafiek is serieus?? :P Maar dat moet je dus opbouwen ofzo?
  vrijdag 30 mei 2014 @ 21:41:17 #150
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_140551653
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:37 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Oh wacht, die grafiek is serieus?? :P Maar dat moet je dus opbouwen ofzo?
Was serieus ja. Dit is de gym niet :P

Zou in ieder geval beginnen met een uit de eerste helft qua dichtheid. Anders is het te pijnlijk om gebruik van te maken. Hoe harder het materiaal is des te meer druk er op de triggerpoints komt = meer pijn. Die Blackroll Pro of Rumbleroller zal voor iemand zijn die meer gewend is.
Verbo is terug?
pi_140551676
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:41 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Was serieus ja. Dit is de gym niet :P

Zou in ieder geval beginnen met een uit de eerste helft qua dichtheid. Anders is het te pijnlijk om gebruik van te maken. Hoe harder het materiaal is des te meer druk er op de triggerpoints komt = meer pijn. Die Blackroll Pro of Rumbleroller zal voor iemand zijn die meer gewend is.
Deze is 90cm

Dit zou dus wel een goede keuze zijn?

http://www.fitness-seller.nl/foam-roller/
  vrijdag 30 mei 2014 @ 21:46:15 #152
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_140551821
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:42 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Deze is 90cm

Dit zou dus wel een goede keuze zijn?

http://www.fitness-seller.nl/foam-roller/
Is een redelijke om mee te beginnen of als warming up voor een hardere versie.

Zou zelf eerder voor zo een gaan:
http://www.fysiosupplies.(...)er-elite-zwart-60-cm
Verbo is terug?
pi_140551904
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:46 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Is een redelijke om mee te beginnen of als warming up voor een hardere versie.

Zou zelf eerder voor zo een gaan:
http://www.fysiosupplies.(...)er-elite-zwart-60-cm
Het is toch bedoeld voor na training? Ik zal 'ns kijken. Want heb toch wel flinke last van m'n rug na wat deadliften
  vrijdag 30 mei 2014 @ 22:13:25 #154
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_140552998
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:48 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Het is toch bedoeld voor na training? Ik zal 'ns kijken. Want heb toch wel flinke last van m'n rug na wat deadliften
Niet specifiek voor na een training. Kan ook voor een training gebruikt worden of op dagen dat je niet traint. Beste is om het te doen wanneer het jezelf uitkomt. Als dit is om de boel wat los te krijgen zodat je wat meer mobiliteit hebt kan je het beter voor een training doen i.p.v. na een training.

Als je juist de DOMS wat wil beperken kan je het beter na een training doen.
Verbo is terug?
pi_140555899
Iemand bekent met de theorie voor wat betreft lange(re) workouts en wat dit met het lichaam doet? Ik ben nogal ADD met trainen, en raak ontiegelijk snel afgeleid waardoor m'n training niet altijd kort verloopt. Wordt je automatisch catabolic of eet je lichaam zichzelf op als het te lang duurt, of wat?

[ Bericht 1% gewijzigd door Faeroer op 30-05-2014 23:24:30 ]
pi_140556334
Dymatize ISO-100 binnen. Smaakt goed. Geen klontjes. Tevreden.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 23:32:54 #157
25+ belegen, snap je?
pi_140556407
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:19 schreef Faeroer het volgende:
Iemand bekent met de theorie voor wat betreft lange(re) workouts en wat dit met het lichaam doet? Ik ben nogal ADD met trainen, en raak ontiegelijk snel afgeleid waardoor m'n training niet altijd kort verloopt. Wordt je automatisch catabolic of eet je lichaam zichzelf op als het te lang duurt, of wat?
Wat is lang trainen? Ik train best wel high volume dus ben altijd best wel lang bezig

Kon sinds dinsdag niet meer trainen best frustrerend, aan de andere kant was wel toe aan een deload ;(
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
pi_140556707
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:32 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:

[..]

Wat is lang trainen? Ik train best wel high volume dus ben altijd best wel lang bezig

Kon sinds dinsdag niet meer trainen best frustrerend, aan de andere kant was wel toe aan een deload ;(
351+ wendler beyond main lift (bv bench, squat, deadlift of ohp) lege bar en dan 40/50/60% warmup sets, en de 3 werksets. Daarna joker sets ~3 tot 4 meestal.
5x3 80% TM sets op een main lift (bv ohp, deadlift, squat, bench) wel warmup, maar geen joker sets

4 á 5 assist exercises 5x3 (bv op benchdag incline chain bench, close-grip bench, db inclines en tricep extensions)

Kom toch wel rond de 2,5 tot 3,5 uur. Nogal lang...
  vrijdag 30 mei 2014 @ 23:43:39 #159
25+ belegen, snap je?
pi_140556821
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:40 schreef Faeroer het volgende:

[..]

351+ wendler beyond main lift (bv bench, squat, deadlift of ohp) lege bar en dan 40/50/60% warmup sets, en de 3 werksets. Daarna joker sets ~3 tot 4 meestal.
5x3 80% TM sets op een main lift (bv ohp, deadlift, squat, bench) wel warmup, maar geen joker sets

4 á 5 assist exercises 5x3 (bv op benchdag incline chain bench, close-grip bench, db inclines en tricep extensions)

Kom toch wel rond de 2,5 tot 3,5 uur. Nogal lang...
Jup das behoorlijk lang zit toch nog wel onder de 2 uur dus hoef me geen zorgen te maken >:)
Zie echt lui na 3 kwartier al klaar zijn dat ik denk, hoe de fck krijgen ze dat voor elkaar
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
pi_140557053
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:43 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:

[..]

Jup das behoorlijk lang zit toch nog wel onder de 2 uur dus hoef me geen zorgen te maken >:)
Zie echt lui na 3 kwartier al klaar zijn dat ik denk, hoe de fck krijgen ze dat voor elkaar
hier ook 3 kwartier

Stronglifts 5x5
pi_140557414
Hebben jullie wel eens bloedneus tijdens of na het sporten?
pi_140557478
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 23:58 schreef xaban06 het volgende:
wel gehad, wel altijd bloedende schenen na 't deadliften
  zaterdag 31 mei 2014 @ 01:50:52 #163
425521 Teddyburrr
Bijten of knuffelen?
pi_140561121
quote:
Alleen als ik per ongeluk coke ipv whey in me shake doe..
  zaterdag 31 mei 2014 @ 02:27:55 #165
425521 Teddyburrr
Bijten of knuffelen?
pi_140561130
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 02:27 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Snuif je je shake dan?
Grom.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 13:49:50 #166
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_140568089
quote:
Nee, wel een vreselijke loopneus.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 14:34:24 #167
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_140569138
Zijn er hier nog meer fans van Dom Mazetti? :P
  zaterdag 31 mei 2014 @ 14:39:04 #168
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_140569229
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 02:27 schreef Doublepain het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 02:27 schreef Teddyburrr het volgende:

[..]

Snuif je je shake dan?
quote:
16s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 14:34 schreef Kostertjuh het volgende:
Zijn er hier nog meer fans van Dom Mazetti? :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 13:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, wel een vreselijke loopneus.
Inb4 Snakey:
---> ONZ / [DE GYM #458] Das it mane
  zaterdag 31 mei 2014 @ 21:41:05 #169
25+ belegen, snap je?
pi_140580992
Ik wil voor thuis iets van een cardioapparaat kopen.
Waar zou jullie voorkeur naar uitgaan en waarom?
Fietsen vind ik normaal het "fijnst" maar een crosstrainer zou ook kunnen
Kan ik dat uurtje voor het werk gaan doen
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  zaterdag 31 mei 2014 @ 22:26:06 #170
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_140582935
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 21:41 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
Hardloopschoenen. Kom je nog eens buiten
  zaterdag 31 mei 2014 @ 22:28:55 #171
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_140583072
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 21:41 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
Hangt van je doelen af. Zelf fiets ik al genoeg en prefereer ik gewoon buiten hardlopen als functionele cardio. De crosstrainer zou ik nooit pakken omdat ik dan liever gewoon minder eet. Denk dat als ik een cardioapparaat zou kopen het een roeimachine zou zijn.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 22:51:43 #172
25+ belegen, snap je?
pi_140583950
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 22:28 schreef Klokov het volgende:

[..]

Hangt van je doelen af. Zelf fiets ik al genoeg en prefereer ik gewoon buiten hardlopen als functionele cardio. De crosstrainer zou ik nooit pakken omdat ik dan liever gewoon minder eet. Denk dat als ik een cardioapparaat zou kopen het een roeimachine zou zijn.
Ja daar had ik zelf ook al aan zitten denken maar een beetje degelijke roeimachine heeft nog wel een kostenplaatje
ook 2ehands, moet allemaal beetje low budget :o :'(
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
pi_140585500
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 22:51 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:

[..]

Ja daar had ik zelf ook al aan zitten denken maar een beetje degelijke roeimachine heeft nog wel een kostenplaatje
ook 2ehands, moet allemaal beetje low budget :o :'(
hardloopschoenen
  zaterdag 31 mei 2014 @ 23:46:37 #174
25+ belegen, snap je?
pi_140585847
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 22:26 schreef Kostertjuh het volgende:

[..]

Hardloopschoenen. Kom je nog eens buiten
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 23:36 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

hardloopschoenen
Jullie kunnen niet goed lezen ofwel lieverds
Ik vraag naar een machine voor cardio waarom zou ik er dan hardloopschoenen bij halen
Die heb ik wel maar ik wil lekker in me blote tokus thuis sochtends lekker vroeg onder het genot van het nieuws ff cardio doen

Snap niet wat ik dan aan hardloopschoenen heb? :*
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
pi_140586239
Vanaf 21:00 een interessant interview met Derek Kendall die morgen bij SuperTraining gym een poging gaat doen om het WR SQ van Andrey te verbreken.

Daarna poop stories. _O- Op zich wel een toffe & grappige podcast, misschien eens vaker naar luisteren.

Verder nog:

If not now, then when.
  zondag 1 juni 2014 @ 00:07:58 #176
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_140586496
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 23:46 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:

[..]

[..]

Ik vraag naar een machine voor cardio waarom zou ik er dan hardloopschoenen bij halen
Die heb ik wel maar ik wil lekker in me blote tokus thuis sochtends lekker vroeg onder het genot van het nieuws ff cardio doen

Ga je hoela-hoepen
  zondag 1 juni 2014 @ 09:19:49 #177
25+ belegen, snap je?
pi_140590983
ONZ gymtopic en dit topic begint steeds meer op elkaar te lijken
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280
  zondag 1 juni 2014 @ 10:12:54 #178
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_140591449
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 09:19 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
ONZ gymtopic en dit topic begint steeds meer op elkaar te lijken
Ok.

Als je goedkoop en zonder fratsen wil zou ik zo'n oude hometrainer kopen die niet op stroom hoeft.
pi_140592171
Hallo beste sporters,

Ik wil graag een nieuwe schema beginnen en wil echt zwaar trainen.
Wat ik wil doen:

PTG: Physical Training Guide (http://www.sealswcc.com/p(...)l-training-guide.pdf)

In combinatie met: Navy Seal split routine: http://www.sealswcc.com/n(...)ng.html#.U4eNk_l_s0x

Nou heb ik me redelijk ingelezen en wil later zelf ook bij onze troste Nederlandse special forces genaamd het Korps Commandotroepen en wil mezelf ermee op voorbereiden doormiddel van dit.

Nou vraag ik me af of jullie me zouden willen helpen met een 4-daagse splitschema met de oefeningen die bij de split routine staan. Even voor het gemak:

UB;

Lat pull-downs
Shoulder (military) press
Biceps curl
Bench press
Incline press
Seated row pull
Deltoid lateral raise (raise your arms parallel to the ground, but no higher)
Upright row
Triceps extension
Pull-ups or dips

LB:

Lunges
Leg curl
Back hyperextension
Dead lifts
Leg press
Squats
Calf raises

Bedankt voor de moeite,

Raphael
  zondag 1 juni 2014 @ 11:35:36 #180
157922 fathank
pi_140592701
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 23:46 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:

[..]

[..]

Hardloopschoenen om op en neer de trap af te rennen.

@ Raphael
Ga gewoon een programma doen met vooral compounds. En ik denk dat je beter kunt focussen op hardlopen en wat basic oefeningen die je in ieder geval op de kennismakingsdagen moet doen. Je hoeft niet ontzettend sterk te zijn. De grijze spier tussen je oren, die moet sterk zijn.

Wat zijn je huidige statistieken? Leeftijd, lengte gewicht, evt kracht stats op de squat, deadlift, bench press en overhead press.

[ Bericht 19% gewijzigd door fathank op 01-06-2014 11:41:00 ]
  zondag 1 juni 2014 @ 11:36:46 #181
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_140592724
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 11:05 schreef RaphaelJamil_ het volgende:
Hallo beste sporters,

Ik wil graag een nieuwe schema beginnen en wil echt zwaar trainen.
Wat ik wil doen:

PTG: Physical Training Guide (http://www.sealswcc.com/p(...)l-training-guide.pdf)

In combinatie met: Navy Seal split routine: http://www.sealswcc.com/n(...)ng.html#.U4eNk_l_s0x

Nou heb ik me redelijk ingelezen en wil later zelf ook bij onze troste Nederlandse special forces genaamd het Korps Commandotroepen en wil mezelf ermee op voorbereiden doormiddel van dit.

Nou vraag ik me af of jullie me zouden willen helpen met een 4-daagse splitschema met de oefeningen die bij de split routine staan. Even voor het gemak:

UB;

Lat pull-downs
Shoulder (military) press
Biceps curl
Bench press
Incline press
Seated row pull
Deltoid lateral raise (raise your arms parallel to the ground, but no higher)
Upright row
Triceps extension
Pull-ups or dips

LB:

Lunges
Leg curl
Back hyperextension
Dead lifts
Leg press
Squats
Calf raises

Bedankt voor de moeite,

Raphael
Dit ziet er zeker goed uit hoor. Helemaal als je bij het korps wil zal dat weer een tandje terugschakelen zijn als je dit schema gewend bent.
  zondag 1 juni 2014 @ 11:57:03 #182
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_140593225
Bam, ook een pr op de squat: 122,5 atg
pi_140593494
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 11:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Bam, ook een pr op de squat: 122,5 atg
Heb je het gefilmd?
  zondag 1 juni 2014 @ 12:08:02 #184
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_140593522
quote:
14s.gif Op zondag 1 juni 2014 12:06 schreef Beach het volgende:

[..]

Heb je het gefilmd?
Nee. Geloof je het anders niet?
pi_140593627
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 12:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee. Geloof je het anders niet?
Jawel, maar ik zou het graag willen zien :)
pi_140593786
Ik dacht vroeger altijd dat je reet de grond moest raken bij ATG
  zondag 1 juni 2014 @ 12:22:05 #187
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_140593892
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 12:12 schreef Beach het volgende:

[..]

Jawel, maar ik zou het graag willen zien :)
Sorry, ik ben niet zo van de foto's/video's. :@
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 12:17 schreef BredeBroeder het volgende:
Ik dacht vroeger altijd dat je reet de grond moest raken bij ATG
Nee toch? Dat betekent toch dat je royaal onder parallel gaat? Zo diep als fysiek mogelijk dus.
  zondag 1 juni 2014 @ 12:34:04 #188
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_140594171
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 12:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Sorry, ik ben niet zo van de foto's/video's. :@

[..]

Nee toch? Dat betekent toch dat je royaal onder parallel gaat? Zo diep als fysiek mogelijk dus.
Het betekend dat je met je kont het gras zou raken tijdens het squatten (paar cm boven de grond dus). Zo diep als fysiek mogelijk verschilt per persoon en is dus geen goede indicator.
pi_140594512
quote:
2s.gif Op zondag 1 juni 2014 12:34 schreef Klokov het volgende:

[..]

Het betekend dat je met je kont het gras zou raken tijdens het squatten (paar cm boven de grond dus). Zo diep als fysiek mogelijk verschilt per persoon en is dus geen goede indicator.
Ik denk niet dat er hier dan veel zijn die echt atg doen als ze afgaan op jouw indicatie.
pi_140594612
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 12:47 schreef Beach het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er hier dan veel zijn die echt atg doen als ze afgaan op jouw indicatie.
hangt er maar net vanaf hoelang het gras is XD
  zondag 1 juni 2014 @ 14:21:18 #191
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_140597007
ATG is fysiek ook niet echt goed voor je :P
En altijd het laatste woord.
  zondag 1 juni 2014 @ 14:44:10 #192
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_140597611
quote:
99s.gif Op zondag 1 juni 2014 14:21 schreef BlauweTijger het volgende:
Bron?
  zondag 1 juni 2014 @ 14:44:34 #193
371833 BlauweTijger
pi_140597623
quote:
2s.gif Op zondag 1 juni 2014 14:44 schreef Klokov het volgende:

[..]

Bron?
Gezond verstand.
  zondag 1 juni 2014 @ 14:50:47 #194
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_140597773
quote:
99s.gif Op zondag 1 juni 2014 14:44 schreef BlauweTijger het volgende:

[..]

Gezond verstand.
Broscience verkondig je maar hier: ONZ / [DE GYM #458] Das it mane. Zolang je je rug in de correcte positie kan houden kan je zo diep squatten als je zelf wil. Sterker nog door dieper te squatten worden je hamstrings beter meegepapt. Verder is het ook nog eens beter voor de stabiliteit in je knieen. Wel moet je erop letten dat je niet stuiterd maar dat lijkt mij vanzelfsprekend.
  zondag 1 juni 2014 @ 15:51:54 #195
328370 Yuri_Boyka
Patience.
pi_140599137
Later vandaag livestream vanuit SuperTraining Gym; http://supertraining.tv/live/
If not now, then when.
pi_140599508
quote:
99s.gif Op zondag 1 juni 2014 14:21 schreef BlauweTijger het volgende:

Wat zou nou beter voor je postuur zijn.
  zondag 1 juni 2014 @ 16:08:14 #197
371833 BlauweTijger
pi_140599531
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 16:07 schreef Beach het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat zou nou beter voor je postuur zijn.
:') .
  zondag 1 juni 2014 @ 18:02:57 #198
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_140602649
quote:
99s.gif Op zondag 1 juni 2014 16:08 schreef BlauweTijger het volgende:

[..]

:') .
Kom met een bron dan in plaats van alles weg te wuiven.
  zondag 1 juni 2014 @ 18:25:05 #199
371833 BlauweTijger
pi_140603160
quote:
18s.gif Op zondag 1 juni 2014 18:02 schreef Klokov het volgende:

[..]

Kom met een bron dan in plaats van alles weg te wuiven.
Je plaatjes over form kloppen misschien wel, maar we hadden het over squats en dat is met gewicht. Neem aan dat als je ATG gaat er zeer veel belasting op je onderrug komt te staan wat mij slechter lijkt dan als je minder diep gaat.
  zondag 1 juni 2014 @ 18:28:19 #200
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_140603245
quote:
99s.gif Op zondag 1 juni 2014 18:25 schreef BlauweTijger het volgende:

[..]

Je plaatjes over form kloppen misschien wel, maar we hadden het over squats en dat is met gewicht. Neem aan dat als je ATG gaat er zeer veel belasting op je onderrug komt te staan wat mij slechter lijkt dan als je minder diep gaat.
Hoezo? Het plaatje was niet van mij trouwens. Zolang jij ATG je vorm goed kan houden is er niks aan de hand. Dat gewichtheffers (olympisch) vaak last krijgen van hun knieen is doordat ze dermate veel liften dat ze dermate naarbeneden gedrukt worden dat hun spieren niet de hele klap op kunnen vangen. De rest van de klap komt hierbij dus op de knieen terecht. Maar of je nu met ATG of below par squat met goede vorm maakt voor je onderrug niks uit.
  zondag 1 juni 2014 @ 18:29:53 #201
371833 BlauweTijger
pi_140603284
quote:
2s.gif Op zondag 1 juni 2014 18:28 schreef Klokov het volgende:

[..]

Hoezo? Het plaatje was niet van mij trouwens. Zolang jij ATG je vorm goed kan houden is er niks aan de hand. Dat gewichtheffers (olympisch) vaak last krijgen van hun knieen is doordat ze dermate veel liften dat ze dermate naarbeneden gedrukt worden dat hun spieren niet de hele klap op kunnen vangen. De rest van de klap komt hierbij dus op de knieen terecht. Maar of je nu met ATG of below par squat met goede vorm maakt voor je onderrug niks uit.
Oke ^O^ weer wat geleerd. Het ziet er voor het oog in ieder geval een stuk 'schadelijker' uit.
pi_140603628
Brakke dag. 7,5kg PR op m'n DL 1RM, maar voor de rest niets anders gedaan dan 3x5 BOR. :') Zonder een ton aan carbs intake lijkt trainen lijkt wel onmogelijk.
  zondag 1 juni 2014 @ 19:49:36 #203
328370 Yuri_Boyka
Patience.
pi_140605456
Deze site blijft zo handig om te zien waar je pijntjes hebt, zodat je weet wat je kunt doen om het te verhelpen.

https://www.biodigitalhuman.com/#

[ Bericht 2% gewijzigd door Yuri_Boyka op 01-06-2014 20:01:41 ]
If not now, then when.
  zondag 1 juni 2014 @ 19:51:46 #204
328370 Yuri_Boyka
Patience.
pi_140605554
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 18:45 schreef Faeroer het volgende:
Brakke dag. 7,5kg PR op m'n DL 1RM, maar voor de rest niets anders gedaan dan 3x5 BOR. :') Zonder een ton aan carbs intake lijkt trainen lijkt wel onmogelijk.
Groot gedeelte is wel mentaal though. Ik heb soms ook dagen dat ik niet goed heb gegeten en toch moet ik gewoon mijn plan uitvoeren.
If not now, then when.
pi_140605873
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 19:49 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Deze site blijft zo handig om te zien waar je pijntjes hebt en zodat je weet wat je kunt doen om het te verhelpen.

https://www.biodigitalhuman.com/#
Looks like your computer doesn't support the 3D Graphics required by the Human. It's probably because it's built using WebGL, which requires a newer computer.
  zondag 1 juni 2014 @ 20:03:41 #206
328370 Yuri_Boyka
Patience.
pi_140605993
Meet is al even bezig; www.supertraining.tv/live

quote:
9s.gif Op zondag 1 juni 2014 20:00 schreef Modus het volgende:

[..]

Looks like your computer doesn't support the 3D Graphics required by the Human. It's probably because you don't even lift.
fixed
If not now, then when.
pi_140606153
quote:
10s.gif Op zondag 1 juni 2014 20:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Meet is al even bezig; www.supertraining.tv/live

[..]

fixed
:').
  zondag 1 juni 2014 @ 20:11:32 #208
328370 Yuri_Boyka
Patience.
pi_140606317
Brandon Lily doet ook weer mee.

If not now, then when.
  zondag 1 juni 2014 @ 20:12:48 #209
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_140606381
quote:
9s.gif Op zondag 1 juni 2014 20:00 schreef Modus het volgende:

[..]

Looks like your computer doesn't support the 3D Graphics required by the Human. It's probably because it's built using WebGL, which requires a newer computer.
Hoe oud is jouw computer? Op die van mij uit 2008 is het gewoon compatible.

Goede symbolische opener trouwens _O_
pi_140606437
quote:
2s.gif Op zondag 1 juni 2014 20:12 schreef Klokov het volgende:

[..]

Hoe oud is jouw computer? Op die van mij uit 2008 is het gewoon compatible.

Goede symbolische opener trouwens _O_
2006.
pi_140621756
Ik was aangenaam verrast toen ik de mailbox opende, AAAAH, kijk eens was DS mij heeft gedoneerd.

maandag 2 juni 2014 @ 10:12:09 #212
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_140623393
quote:
2s.gif Op zondag 1 juni 2014 14:44 schreef Klokov het volgende:

[..]

Bron?
Ik wilde exact hetzelfde typen; gelukkig ben jij me voor.
  maandag 2 juni 2014 @ 10:18:16 #213
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_140623552
quote:
14s.gif Op donderdag 29 mei 2014 14:37 schreef Doublepain het volgende:

http://www.bodyenfitshop.(...)ion/perfect-protein/

quote:
Een combinatie van whey en casseine schijnt beter te zijn.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 14:41 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Het enige dat ik echt mee zou bestellen is vitamine D.
pi_140623818
Laatst heb ik hier iets gelezen over straps die je kunt gebruiken bij het benchen om de belasting op je polsen te verminderen, kan het alleen niet meer terug vinden. Iemand die me er meer over kan vertellen en misschien ook een handig linkje voor me heeft van webshops?
  maandag 2 juni 2014 @ 10:37:39 #215
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_140624022
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 10:29 schreef Questular het volgende:
Laatst heb ik hier iets gelezen over straps die je kunt gebruiken bij het benchen om de belasting op je polsen te verminderen, kan het alleen niet meer terug vinden. Iemand die me er meer over kan vertellen en misschien ook een handig linkje voor me heeft van webshops?
Ik heb de mijne hier vandaan. http://titanwebshop.nl/nl/titan-gear?cat=12&limit=all

Het geeft je een veel sterkere grip op de bar en meer balans vanuit je polsen waardoor je iets zwaarder kan benchen. Ik gebruik ze alleen op de zwaarste BP though.
  maandag 2 juni 2014 @ 10:49:13 #216
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_140624355
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 10:29 schreef Questular het volgende:
ik denk dat je wrist wraps bedoelt

ik gebruik deze altijd.
http://www.bodyenfitshop.(...)/?sqr=wrist%20wraps&

'k ga weer nieuwe bestellen morgen, want na een jaar zijn die lusjes er af en kun je ze niet meer goed aankrijgen lol.

Tip: als je ze bij b&f koopt, koop dan niet die andere die ze ook hebben. Er is er namelijk nog 1 ander type van M Double u, maar die zijn knaken..
pi_140625096
thx! Ik merk nu dat ik wel wat extra ondersteuning kan gebruiken bij het benchen :)
pi_140648192
Ik vind de Titan RPM wristbands erg fijn. Dikke klittebandjes dus het laat never nooit los en vrij sterk geborduurde ( ? ) duimlussen waardoor het allemaal goed op de plaats blijft. Ik zou echt nooit werksets doen zonder ze, zeker geen benches en presses.

2,5kg + 2 schoenen PR op de OHP vandaag. :D Warming up met wat rotator exercises en met name de dislocators helpen goed.
  maandag 2 juni 2014 @ 22:48:18 #219
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_140651822
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 21:39 schreef Faeroer het volgende:
Ik vind de Titan RPM wristbands erg fijn. Dikke klittebandjes dus het laat never nooit los en vrij sterk geborduurde ( ? ) duimlussen waardoor het allemaal goed op de plaats blijft. Ik zou echt nooit werksets doen zonder ze, zeker geen benches en presses.

2,5kg + 2 schoenen PR op de OHP vandaag. :D Warming up met wat rotator exercises en met name de dislocators helpen goed.
Ik heb deze gekocht. Iets goedkoper maar ziet er goed uit.

http://titanwebshop.nl/nl(...)um-wrist-wraps-50-cm

Dik klitteband inderdaad, en een geborduurde duimlus. Ik ga ze morgen eens proberen. M'n klitteband zit wel goed, maar volgende keer moet ik 75cm kopen denk ik. Het gaat net.
pi_140652024
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 10:18 schreef Eleiko het volgende:

[..]

[..]

Een combinatie van whey en casseine schijnt beter te zijn.

[..]

Het enige dat ik echt mee zou bestellen is vitamine D.
Ik heb nu Hydrolisaat gehaald voor snelle eiwitten..

Maar die is ook goed, coconut :o
  maandag 2 juni 2014 @ 22:55:39 #221
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_140652211
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 22:52 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Dat schijnt zo snel te gaan dat het weinig voor je doet. :P
pi_140653435
quote:
7s.gif Op maandag 2 juni 2014 22:55 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dat schijnt zo snel te gaan dat het weinig voor je doet. :P
Serieus ja? :o

Reviews waren wel goed.
pi_140657246
If not now, then when.
pi_140657675
Mijn nek en uppertraps zijn echt stijf as fuck, totaal niet chill. Ik denk dat ik een massage moet gaan fiksen wil ik het weer soepel krijgen. Eerst maar eens kijken of ik het zelf kan fiksen.
If not now, then when.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 03:43:18 #225
77130 star_gazer
pi_140658484
Zojuist deze belt besteld bij Titan support systems :) 10mm quick release, moet goed gaan lijkt me!

Gisteren 3x160kg gedeadlift. Het gaat nog wel met rechte rug, maar merk wel dat ik baat ga hebben bij een belt. Volgende week 170kg op het programma. Zin in. Mijn doel van 180 komt erg dichtbij!

[ Bericht 1% gewijzigd door star_gazer op 03-06-2014 03:52:04 ]
-
pi_140658601
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 01:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Mijn nek en uppertraps zijn echt stijf as fuck, totaal niet chill. Ik denk dat ik een massage moet gaan fiksen wil ik het weer soepel krijgen. Eerst maar eens kijken of ik het zelf kan fiksen.
Hotpack er op mate!
  dinsdag 3 juni 2014 @ 06:31:40 #227
77130 star_gazer
pi_140658668
Lekker deep tissue met een golfbal :)
-
  dinsdag 3 juni 2014 @ 06:34:16 #228
77130 star_gazer
pi_140658673
Nu we het over pijntjes hebben. Hoe voel ik het verschil tussen de teres major en infraspinatus? Ik heb een bijna permanent geirriteerde spier aan de linkerkant net achter m'n oksel. Het is één van die twee, maar kan het verschil maar moeilijk plaatsen. Ik voel het pijntje vooral als ik m''n handpalm in m'n oksel leg en met mijn vingertoppen er net achter druk zegmaar.

Het is licht zeurend en bijna altijd aanwezig. kan er overigens prima mee trainen, voel er weinig van verder. Deep tissue werk emt een golfbal werkt goed om het even weg te halen.

Verbo?
-
  dinsdag 3 juni 2014 @ 09:20:47 #229
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_140660159
quote:
Als die deep tissue masseur van mij dat pakt je traps/nekspieren, dan knijpt i de appelmoes er uit srs. Man wat een gevoel. Aan de ene kant alsof je er niet goed van wordt en op je tanden ligt te bijten v.d. pijn, en aan de andere kant heerlijk.... :@

't kan zijn dat je nek om een andere reden stijf is dan trainen he....
Was bij mij i.i.g. wel zo...
  dinsdag 3 juni 2014 @ 10:07:27 #230
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_140661043
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 06:34 schreef star_gazer het volgende:
Nu we het over pijntjes hebben. Hoe voel ik het verschil tussen de teres major en infraspinatus? Ik heb een bijna permanent geirriteerde spier aan de linkerkant net achter m'n oksel. Het is één van die twee, maar kan het verschil maar moeilijk plaatsen. Ik voel het pijntje vooral als ik m''n handpalm in m'n oksel leg en met mijn vingertoppen er net achter druk zegmaar.

Het is licht zeurend en bijna altijd aanwezig. kan er overigens prima mee trainen, voel er weinig van verder. Deep tissue werk emt een golfbal werkt goed om het even weg te halen.

Verbo?
Teres major en infraspinatus differentiëren is redelijk makkelijk. De teres major zorgt voor interne rotatie van je schouder samen met de subscapularis (rotator cuff spier). De overige drie van de rotator cuff (infraspinatus, teres minor en subscapularis) hebben andere functies. De supraspinatus is vooral verantwoordelijk voor de eerste 30-60 graden abductie. Infraspinatus en teres minor zorgen voor externe rotatie.

Teres major zal je vooral aan het werk zetten bij interne rotatie, adductie en extensie van de schouder.

Infraspinatus samen met teres minor gebruik je veel bij interne rotatie. Het liefst in deze positie voor preventie/rehabilitatie.

Maar om het zelf makkelijk te testen kan je het als volgt proberen. Ga op je buik liggen, leg de achterkant van de hand op je onderrug. Til deze vervolgens op en voel met je andere hand op de plek onder je oksel. Dat is de teres major.

Infraspinatus en teres minor voer je in zijlig uit op dezelfde manier als de afbeelding. Palpeer weer onder je oksel om te voelen welke spier het is.

Eventueel kan je ook met de arm afhangend van bed in buiklig je arm extern roteren en intern roteren. Om snel het verschil even te voelen tussen beide bewegingen.
Verbo is terug?
  dinsdag 3 juni 2014 @ 10:17:31 #231
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_140661249
quote:
Probeer het zelf indd te fixen i.p.v. afhankelijk worden van een massage elke keer dat het 'vast' zit.

Ga foamrollen,stretchen en op je houding letten (schouders laag en enigzins naar achteren) tijdens zittend werk, auto rijden maar ook tijdens trainingen met rows.
Verbo is terug?
  dinsdag 3 juni 2014 @ 10:48:01 #232
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_140661892
Gisteren 120 gebenched! :D doelen komen goed dichtbij zo. 5/3/1 is de shit.Nu een assistance gebaseerd op een programma van dan green!
pi_140664284
quote:
Ik zou ook geen problemen ermee hebben als iemand naar me toekomt die ik vaker zie en serieus bezig is en het ook gewoon normaal brengt. Ik was dus een keer bezig met DB BP waar ik de DB's altijd iets schuin houd omdat ik dat fijner vind. Gaat hij ineens gedurende mijn set achter mijn staan en trekt die DB's naar zich toe. Was toen geloof ik 34 kilo en straks was dat op mijn gezicht gevallen door die ...lijer. Daar ben ik niet van gediend.
Dag knapste man van FOK!
pi_140665540
Hoeveel water drinken jullie allemaal eigenlijk? Ik zit denk ik wel aan de 4 liter per dag. Minstens.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_140665788
Niet alleen maar water maar ik drink rond de 3 liter per dag ongeveer. Als je zoveel water drinkt pis je dan niet ook de mineralen en zouten uit die je lichaam nodig heeft?
pi_140665967
Geschat vochtverlies door sport: 1 liter. Normaal persoon benodigd zo'n 2 liter. Ben 1.94 meter 92 kg dus 4 liter lijkt me niet heel veel?
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  dinsdag 3 juni 2014 @ 13:30:57 #237
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_140666098
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 13:19 schreef Questular het volgende:
Niet alleen maar water maar ik drink rond de 3 liter per dag ongeveer. Als je zoveel water drinkt pis je dan niet ook de mineralen en zouten uit die je lichaam nodig heeft?
Nope, je lichaam laat dat pas naar de 'afvalbak' gaan op het moment dat het gebruikt is. Of dus beter gezegd, wat er na gebruik van over is. Het is in ieder geval niet zo dat je met veel water drinken allerlei stoffen wegspoeld die je lichaam nodig heeft.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 13:39:27 #238
371833 BlauweTijger
pi_140666343
Ik drink 2,5 liter water per dag denk ik .. 4 liter is wel wat veel hoor :o Sta je dan niet indd hele dag te zeiken?? :P
pi_140666406
Hoe drinken julle je water eigenlijk? Gew uit glas, bidon, kommetje of met een rietje?
pi_140666460
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 13:41 schreef Weissman het volgende:
Hoe drinken julle je water eigenlijk? Gew uit glas, bidon, kommetje of met een rietje?
Bij voorkeur uit de regenpijp. Gewoon vers. Om die extra weerstand op te bouwen, jwz.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 13:46:08 #241
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_140666533
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 13:39 schreef BlauweTijger het volgende:
Ik drink 2,5 liter water per dag denk ik .. 4 liter is wel wat veel hoor :o Sta je dan niet indd hele dag te zeiken?? :P
Niet als je dat elke dag drinkt. Je lichaam went er aan, na ongeveer een week houdt het veel pissen op.
pi_140666671
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 13:46 schreef Snakey het volgende:

[..]

Niet als je dat elke dag drinkt. Je lichaam went er aan, na ongeveer een week houdt het veel pissen op.
Hmmm, ik drink alleen maar water ook, maar als ik veel achter elkaar drink dan moet ik ook veel achter elkaar zeiken. Drink vaak een litertje of 2 in de uren na het trainen en dan moet ik echt om de 15 minuten zeiken. Erg irritant :P
Dag knapste man van FOK!
  dinsdag 3 juni 2014 @ 13:51:10 #243
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_140666718
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 13:49 schreef Kiid het volgende:

[..]

Hmmm, ik drink alleen maar water ook, maar als ik veel achter elkaar drink dan moet ik ook veel achter elkaar zeiken. Drink vaak een litertje of 2 in de uren na het trainen en dan moet ik echt om de 15 minuten zeiken. Erg irritant :P
Als je in 1x veel drinkt zal het niet opgaan nee. Maar als je verdeeld over de dag zo'n 4 liter drinkt wordt het pissen weldegelijk minder.
pi_140666780
Hoeveel liter boeit geen reet. Als je urine na de ochtend maar doorzichtig/helder van kleur is.
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
pi_140666959
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 13:51 schreef Snakey het volgende:

[..]

Als je in 1x veel drinkt zal het niet opgaan nee. Maar als je verdeeld over de dag zo'n 4 liter drinkt wordt het pissen weldegelijk minder.
Dan klopt het inderdaad. Op het werk drink ik dan ook meerdere glazen water, maar daar merk ik verder niks van. Maar een liter achter elkaar en je blijft gaan :')
Dag knapste man van FOK!
  dinsdag 3 juni 2014 @ 14:05:39 #246
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_140667226
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 13:52 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Hoeveel liter boeit geen reet. Als je urine na de ochtend maar doorzichtig/helder van kleur is.
Je kan wel teveel drinken. Bij meer dan 10 liter per dag kunnen je nieren het niet aan en kan je watervergiftiging oplopen. Die vergiftiging houdt in dat je te weinig natrium in je bloed hebt waardoor je hersencellen vollopen met vocht. En dat kan uiteindelijk zelfs leiden tot overlijden door water.

http://www.gezondheidsnet(...)r-drinken-gevaarlijk
  dinsdag 3 juni 2014 @ 14:16:41 #247
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_140667622
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 22:52 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Sneller <> beter.
Een combinatie van snelle en langzame eiwitten is beter.
pi_140668122
quote:
Ik heb altijd zo'n ding bij me in de gym.

dinsdag 3 juni 2014 @ 14:35:12 #249
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
  dinsdag 3 juni 2014 @ 14:35:38 #250
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_140668231
quote:
Wat denk je zelf? Een glas of een kommetje? :')
Dit moet een troll zijn.
Indien niet: meestal shakebeker, soms bidon.
pi_140668892
Beginnersvraagje, waarom zeggen ze altijd 3x10 (cijfers onbelangrijk hier) en niet gewoon 1x30. Verhogen ze het gewicht na 1 keer? of is het om rust te pakken?
pi_140669165
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 14:56 schreef Snorrenbaard het volgende:
Beginnersvraagje, waarom zeggen ze altijd 3x10 (cijfers onbelangrijk hier) en niet gewoon 1x30. Verhogen ze het gewicht na 1 keer? of is het om rust te pakken?
Rust.

Om het maximale uit je spieren te halen moet je even pauzeren tussen sets.
Geen referral hier.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 15:08:27 #253
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_140669266
Rust en op deze manier kan je een hoger werkgewicht gebruiken. Als je 1 x 30 zou doen moet je met ongeveer 50% van je max werken om de 30 reps te kunnen halen.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 15:11:39 #254
77130 star_gazer
pi_140669366
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 10:48 schreef Cataclyst het volgende:
Gisteren 120 gebenched! :D doelen komen goed dichtbij zo. 5/3/1 is de shit.Nu een assistance gebaseerd op een programma van dan green!
Netjes.

Vandaag weet ik eigenlijk niet of het benchen goed ging. Had 3x95 als topset op het programma staan, maar mijn spotter was een beetje en debiel. Hij gooide die bar bij de liftoff zowat boven m'n lul, dus vaarwel tightness. Uiteindelijk de reps volbracht, maar had toch het idee dat hij me iets teveel geholpen heeft.
-
  dinsdag 3 juni 2014 @ 15:23:49 #255
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_140669713
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 15:11 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Netjes.

Vandaag weet ik eigenlijk niet of het benchen goed ging. Had 3x95 als topset op het programma staan, maar mijn spotter was een beetje en debiel. Hij gooide die bar bij de liftoff zowat boven m'n lul, dus vaarwel tightness. Uiteindelijk de reps volbracht, maar had toch het idee dat hij me iets teveel geholpen heeft.
That son of a bitch :o

gisteren hielp ik bij iemand die op een gegeven moment bijna boven z'n lul zat te benchen. Ik flikkerde bijna voorover lol. Gees die ging ver naarvoren
pi_140669894
Iemand enig idee of er een stofje hetzelfde is bij melk en de (standaard) whey? Ben voor beide intolerant maar kip en kwark kan ik dan weer zonder problemen eten.
pi_140669930
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 15:28 schreef MrGuma het volgende:
Iemand enig idee of er een stofje hetzelfde is bij melk en de (standaard) whey? Ben voor beide intolerant maar kip en kwark kan ik dan weer zonder problemen eten.
lactose?
pi_140669958
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 15:29 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

lactose?
Zit dat in Whey? ö
  dinsdag 3 juni 2014 @ 15:33:55 #259
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_140670091
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 15:30 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Zit dat in Whey? ö
In de meeste whey zit ~ 0,1 gram lactose per tbsp. Whey wordt uit melk gemaakt. :P
  dinsdag 3 juni 2014 @ 15:35:11 #260
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_140670138
quote:
http://www.livestrong.com(...)n-dairy-intolerance/
pi_140670145
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 15:33 schreef Snakey het volgende:

[..]

In de meeste whey zit ~ 0,1 gram lactose per tbsp. Whey wordt uit melk gemaakt. :P
Maar magere franse kwark dan toch ook (dat kan ik zonder problemen eten nml)? Anders kan ik eens kijken naar lactose vrije whey

Edit: thanks for the link
  dinsdag 3 juni 2014 @ 15:37:09 #262
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_140670217
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 15:35 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Maar magere franse kwark dan toch ook (dat kan ik zonder problemen eten nml)? Anders kan ik eens kijken naar lactose vrije whey

De hoeveelheid in magere kwark zal een stuk lager zijn.

Heb je er trouwens altijd last van? Ik kreeg het ook op een gegeven moment, als ik m'n lactose inname een tijd laag hou lijkt het weer te verdwijnen. Ik weet niet of dat voor jou ook zo werkt, maar het viel me op bij mezelf.
pi_140670391
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 15:37 schreef Snakey het volgende:

[..]

De hoeveelheid in magere kwark zal een stuk lager zijn.

Heb je er trouwens altijd last van? Ik kreeg het ook op een gegeven moment, als ik m'n lactose inname een tijd laag hou lijkt het weer te verdwijnen. Ik weet niet of dat voor jou ook zo werkt, maar het viel me op bij mezelf.
Yes. Toen ik eenmaal stopte met melk en shakes (dronk normaal gesproken liters melk per dag en een shake na een training) gingen m'n maagkrampen weg, ontlasting werd weer normaal en ik voelde mezelf stukken beter (erg uitschakelend die krampen).

Als ik eenmalig een shake oid neem is er geen enkel probleem (laatst geprobeerd). Pas nadat ik drie dagen achter elkaar een shake nam (met water), kreeg ik weer klachten. Denk dat ik whey isolate ga proberen.

Overigens; wat voor eiwitten eet jij zonder lactose? (kip, tonijn, kwark.... ?)
  dinsdag 3 juni 2014 @ 15:41:19 #264
77130 star_gazer
pi_140670421
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 15:33 schreef Snakey het volgende:

[..]

WPI heeft de minste lactose volgens mij, maar daar betaal je ook voor.
-
pi_140670451
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 15:41 schreef star_gazer het volgende:

[..]

WPI heeft de minste lactose volgens mij, maar daar betaal je ook voor.
Valt wel mee toch? Als ik nu zo naar de Whey Isolaat kijk ivm Whey Perfection scheelt het niet bijzonder veel.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 15:46:43 #266
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_140670596
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 15:40 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Yes. Toen ik eenmaal stopte met melk en shakes (dronk normaal gesproken liters melk per dag en een shake na een training) gingen m'n maagkrampen weg, ontlasting werd weer normaal en ik voelde mezelf stukken beter (erg uitschakelend die krampen).

Als ik eenmalig een shake oid neem is er geen enkel probleem (laatst geprobeerd). Pas nadat ik drie dagen achter elkaar een shake nam (met water), kreeg ik weer klachten. Denk dat ik whey isolate ga proberen.

Overigens; wat voor eiwitten eet jij zonder lactose? (kip, tonijn, kwark.... ?)
Ik kreeg er last van in de zin van hoofdpijn, ernstige hoofdpijn soms. Ik had eerst niet door waar het van was, maar toen begon het me op te vallen dat ik het vooral van melk kreeg. Als ik een tijdje geen melk drink verdwijnt het weer, maar op de lange duur komt het weer terug.

Ik neem alleen casein, met water nu. Daar krijg ik geen last van. Geen idee hoeveel lactose daar inzit trouwens, ik zie het hier in ieder geval niet bij staan. http://www.bodyenfitshop.(...)ection/#ingredienten

Maar ik eet vrij veel vis en kip tegenwoordig. Iets minder rood vlees, maar ook af en toe koe of varken. Over het algemeen kom ik goed uit met m'n eiwitten, casein is alleen een aanvulling.
pi_140670661
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 15:46 schreef Snakey het volgende:

[..]

Ik kreeg er last van in de zin van hoofdpijn, ernstige hoofdpijn soms. Ik had eerst niet door waar het van was, maar toen begon het me op te vallen dat ik het vooral van melk kreeg. Als ik een tijdje geen melk drink verdwijnt het weer, maar op de lange duur komt het weer terug.

Ik neem alleen casein, met water nu. Daar krijg ik geen last van. Geen idee hoeveel lactose daar inzit trouwens, ik zie het hier in ieder geval niet bij staan. http://www.bodyenfitshop.(...)ection/#ingredienten

Maar ik eet vrij veel vis en kip tegenwoordig. Iets minder rood vlees, maar ook af en toe koe of varken. Over het algemeen kom ik goed uit met m'n eiwitten, casein is alleen een aanvulling.
In principe gebruik ik het ook als aanvulling. Maar er zijn van die dagen dat ik laat wakker wordt etc. Dan komt een shake wel uit. Ik ga dan een poging wagen tussen Isolate en Casein. Zien of ik daar een reactie op krijg.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 15:56:38 #268
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_140670940
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 15:48 schreef MrGuma het volgende:

[..]

In principe gebruik ik het ook als aanvulling. Maar er zijn van die dagen dat ik laat wakker wordt etc. Dan komt een shake wel uit. Ik ga dan een poging wagen tussen Isolate en Casein. Zien of ik daar een reactie op krijg.
Je zou wat van deze zakjes kunnen proberen, kijken hoe het gaat zonder al teveel geld uit te geven.

pi_140671024
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 15:56 schreef Snakey het volgende:

[..]

Je zou wat van deze zakjes kunnen proberen, kijken hoe het gaat zonder al teveel geld uit te geven.

Ik denk dat ik jouw variant of de Isolate voor 750gr ga proberen. Als het niet werkt kan ik ongetwijfeld iemand van jullie blij maken :)
  dinsdag 3 juni 2014 @ 16:11:10 #270
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_140671371
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 15:59 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Ik denk dat ik jouw variant of de Isolate voor 750gr ga proberen. Als het niet werkt kan ik ongetwijfeld iemand van jullie blij maken :)
Ben benieuwd.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 17:37:30 #271
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_140674193
quote:
Je bent vaak voor lactose allergisch en dit zit in veel wheyshakes. Gebruik soja whey ( niet te zuipen).
pi_140683956
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 09:20 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Als die deep tissue masseur van mij dat pakt je traps/nekspieren, dan knijpt i de appelmoes er uit srs. Man wat een gevoel. Aan de ene kant alsof je er niet goed van wordt en op je tanden ligt te bijten v.d. pijn, en aan de andere kant heerlijk.... :@

't kan zijn dat je nek om een andere reden stijf is dan trainen he....
Was bij mij i.i.g. wel zo...
Ik heb gisteren een adresje gekregen voor een deep tissue massage en wil dat binnenkort wel overwegen. Gewoon eens in de zoveel tijd.

quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 10:17 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Probeer het zelf indd te fixen i.p.v. afhankelijk worden van een massage elke keer dat het 'vast' zit.

Ga foamrollen,stretchen en op je houding letten (schouders laag en enigzins naar achteren) tijdens zittend werk, auto rijden maar ook tijdens trainingen met rows.
Yeah, kan wel gewoon neck stretches etc. doen. Lacrosse bal in de traps is een beetje lastig, maar even kijken hoe en wat. Oorzaak is ook dat ik met mijn schouders naar voren zit achter de computer.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 15:35 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Ik ben sinds een jaar ook 'lactose-intolerant'. Van whey, kwark, kip etc. nergens last van, melk wel. Ik haal de lactose-vrije melk van de LIDL; ¤ 0,99 per pak. Goedkoper dan die van de AH en goedkoper dan amandelmelk.
If not now, then when.
pi_140684042
Deze dude eet al jaren rauw vlees. Gainz van zijn leven. Misschien iets voor jou Ray? Na rauwe eieren, rauw vlees? :D

http://www.vice.com/read/(...)-meat-for-five-years
If not now, then when.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 22:01:32 #274
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_140685384
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 21:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Deze dude eet al jaren rauw vlees. Gainz van zijn leven. Misschien iets voor jou Ray? Na rauwe eieren, rauw vlees? :D

Gains?
pi_140691770
Ik gebruik deze: http://www.bodyenfitshop.(...)hydrolisaat-iso-100/

Beste shake wat je kan hebben denk ik, wel wat aan de duurdere kant.
Volgens de specs: 100% Lactose vrij
pi_140693088
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 22:01 schreef Snakey het volgende:

[..]

Gains?
Haha, gewoon protein toch?
If not now, then when.
  woensdag 4 juni 2014 @ 01:19:54 #277
77130 star_gazer
pi_140694573
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 21:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:

goed cutten denk ik op rauw vlees :')
-
  woensdag 4 juni 2014 @ 05:32:48 #278
157922 fathank
pi_140695781
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 01:19 schreef star_gazer het volgende:

[..]

goed cutten denk ik op rauw vlees :')
Daarom ook speciaal voor Ray
pi_140696837
Ik heb een culinaire vraag!

Ik eet nu al een tijdje kipfilet dat ik eens per week op de contact grill leg, waarvan ik dan een week kan leven (in lapjes snijden voor op brood etc) Maar droge kip met peper komt me onderhand wel mijn strot uit. Wat voor kruiden( mixen) raden jullie mij aan (zonder al te veel zout)
  woensdag 4 juni 2014 @ 08:47:39 #280
157922 fathank
pi_140696908
Verstegen cajunkruiden :9
  woensdag 4 juni 2014 @ 08:49:39 #281
77130 star_gazer
pi_140696934
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 08:40 schreef Gutanoth het volgende:

Ik eet nu al een tijdje kipfilet dat ik eens per week op de contact grill leg, waarvan ik dan een week kan leven (in lapjes snijden voor op brood etc) Maar droge kip met peper komt me onderhand wel mijn strot uit. Wat voor kruiden( mixen) raden jullie mij aan (zonder al te veel zout)
Gewoon marineren die hap. Ja suikers enzo, so what. Die paar gram in een marinade gaan je echt niet kapot maken.
-
  woensdag 4 juni 2014 @ 08:50:38 #282
77130 star_gazer
pi_140696943
Oh en italiaanse kruiden zijn ook wel lekker IMHO.
-
pi_140696945
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 08:47 schreef fathank het volgende:
Verstegen cajunkruiden :9
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2014 08:49 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Gewoon marineren die hap. Ja suikers enzo, so what. Die paar gram in een marinade gaan je echt niet kapot maken.
Top! Mijn dank is groot! Wat betreft de suikers is afwisselen altijd wel fijn natuurlijk
pi_140697307
Tijdens het bakken van de kip lepeltje sambal in de pan gooien.
  woensdag 4 juni 2014 @ 09:14:06 #285
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_140697340
quote:

(pittige) Kipkruiden, Piri Piri saus, Honing of bak wat tomaat met uien en wat (verse) kruiden als basillicum etc.

P.s. eventueel kan je ook tomaten puree gebruiken.

Wat ik meestal zelf doe is mosterd, honing en ketjap marinade. Alleen zit er weer meer zout in door de mosterd.
Verbo is terug?
pi_140697393
Hier kan ik wat mee!
  woensdag 4 juni 2014 @ 10:05:22 #287
253447 Ethanolic
pi_140698322
Paprikapoeder, masala kerrie, cajun, ketjap, Mediterraanse kruiden, Indische kruidenpasta's. Eindeloze mogelijkheden.
Deathlift or Die.
  woensdag 4 juni 2014 @ 10:10:53 #288
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_140698459
quote:

griekse kruiden, sufvlaki en gyros
pi_140699138
Is het volgende een goede gemiddelde chest/triceps dag? Ben niet een enorme fan van benchen, ik weet het, moet ik echt iets aan doen, maar tot die tijd vermijd ik het even. Anyway, heb ik teveel of te weinig exercises of sets etc:

Chest:
Pec fly
Chest press
Incline press
Pectoral machine

Triceps (meestal 3 van de volgende 4):
Rope pulldown
Triceps press
Lying EZ-curl triceps curl
SPOILER
Benched (weighted) dip met (momenteel) rond de 10kg op benen

Bij elke oefening houdt ik doorgaans 4 sets aan met 8-12 reps, afhankelijk van het gewicht uiteraard.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_140699518
Doe je die chest press in machines of met losse gewichten? En waarom ben je geen fan van benchen? Wat mij betreft gaat benchen voor op alle oefeningen die je opsomt voor het trainen van je chest.
  woensdag 4 juni 2014 @ 10:56:10 #291
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_140699524
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 10:39 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Is het volgende een goede gemiddelde chest/triceps dag? Ben niet een enorme fan van benchen, ik weet het, moet ik echt iets aan doen, maar tot die tijd vermijd ik het even. Anyway, heb ik teveel of te weinig exercises of sets etc:

Chest:
Pec fly
Chest press
Incline press
Pectoral machine

Rope pulldown
Triceps press
SPOILER

Bij elke oefening houdt ik doorgaans 4 sets aan met 8-12 reps, afhankelijk van het gewicht uiteraard.
Wat is je doel, kracht of hypertrofie?
  woensdag 4 juni 2014 @ 10:56:16 #292
253447 Ethanolic
pi_140699526
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 10:39 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

Chest:
Pec fly
Chest press
Incline press
Pectoral machine

Rope pulldown
Triceps press
SPOILER

Omdat je geen fan bent van het benchen doe je het helemaal niet? Pec builder #1 brah. Gewoon doen benchen. En skip die freakin' pec deck :')

Bench Press
Incline DB BP
Weighted Dips
Evt. Cable / DB Fly

Decline Skullcrushers
Pushdowns
Deathlift or Die.
  woensdag 4 juni 2014 @ 12:10:29 #293
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_140701552
LOL, vandaag iemand curls zien doen wiens boven- en onderarm niet meer dan 5° van elkaar bewogen hebben. :')
pi_140701610
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 12:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
LOL, vandaag iemand curls zien doen wiens boven- en onderarm niet meer dan 5° van elkaar bewogen hebben. :')
Was het deze man?

woensdag 4 juni 2014 @ 12:16:37 #295
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_140701691
quote:
Nee, Big Cliff heeft 2x de ROM van die kerel en hij kan z'n elleboog op z'n plaats houden.
pi_140701949
quote:

https://www.pit-pit.com/nl/keukenkruiden/zonder_zout.html Meeste is zoutloos.
pi_140702370
quote:
nice!
  woensdag 4 juni 2014 @ 12:41:28 #298
400386 Eleiko
Eindbaas
pi_140702445
quote:

Marineren in zo'n Indiaas massalamengel is ook prima te eten.
pi_140703590
quote:
Meteen gebookmarked!
pi_140705119
Altijd weer wat rottig om na een vakantie het trainen weer op te pakken. Paar kleine tweaks en wat oefeningen verandert in mijn schema. Een machine shoulder press maar vervangen voor een klokov press, dat blijft een lekkere brute oefening. Rusttijden iets verkort en ik ga iets meer reps draaien per oefening.

Voeding 100 kcal op een dag omlaag en wat meer conditioneerwerk.

*zoing* en hoef geen nieuwe TS te maken.
pi_140705446
Wat is er mis met zout dan?
If not now, then when.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')