abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 mei 2014 @ 16:35:04 #126
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_140510219
Dat is zeker nice, merk zelf ook dat er wel veel mensen zijn die wat wijsheden spuien, jammer genoeg is dit veel bro-science. Echter merk ik dat de grotere gasten of de mensen die een stuk serieuzer liften vaak niet schuw zijn van wat tips krijgen of geven, en dat vind ik persoonlijk echt tof. Denk dat dat ook wel opgaat voor jouw vandaag met je powercleans :D?
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly
  donderdag 29 mei 2014 @ 17:18:47 #127
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_140511847
Als ik iemand aanspreek op zijn/haar techniek vraag ik het ook of ze dat willen. Niet dat dat vaak gebeurt, de meeste mensen trainen niet serieus genoeg dus daar ga ik geen energie aan verspillen. Op het moment traint er een jongen op ongeveer dezelfde tijden als ik, die ga ik binnenkort wel vragen of ik hem hier en daar wat kan helpen. Werkt echt hard en serieus, maar zijn form is hier en daar slecht. Het bekende te zwaar te veel syndroom, zeg maar. Dat vind ik zonde om te zien bij iemand die er zo hard voor werkt en wil ik. als hij dat ook wil, best wat energie in steken.

Ik hoorde hem vorige week tegen iemand praten waarbij hij zei dat hij sinds februari 2013 30 kilo(!) kwijt is.
pi_140512063
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 16:35 schreef Cataclyst het volgende:
Dat is zeker nice, merk zelf ook dat er wel veel mensen zijn die wat wijsheden spuien, jammer genoeg is dit veel bro-science. Echter merk ik dat de grotere gasten of de mensen die een stuk serieuzer liften vaak niet schuw zijn van wat tips krijgen of geven, en dat vind ik persoonlijk echt tof. Denk dat dat ook wel opgaat voor jouw vandaag met je powercleans :D?
Toevallig net over gepost in de gym reeks. Gast die naar me toe kwam en zij "je moet met je rug plat bankdrukken, hoe jij het doet zo gebogen is dik slecht voor je rug", dat soort onzin.
pi_140512092
Ik heb ook wel eens gehad dat een gast met sprietbeentjes naar me toe kwam om te zeggen dat ik te diep squatte (ik zit een paar graden boven parallel), dat dat slecht voor m'n knieen is :')

Ik geef zelf nooit advies omdat mijn form ook niet 100% is, al zie ik soms wel eens tenenkrommende uitvoeringen :X
  donderdag 29 mei 2014 @ 17:33:22 #130
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_140512260
Ik bedacht me vandaag dat ik best eens een week naar Leeds in de UK zou willen om wat hulp van Andy Bolton te krijgen. Het is niet gratis en hij wil motivatie zien bij je (anders heeft hij geen zin in je :D ) maar het lijkt me best eens de moeite waard in zijn gym te trainen en adviezen te krijgen.
pi_140512297
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 17:27 schreef tjoptjop het volgende:
Ik heb ook wel eens gehad dat een gast met sprietbeentjes naar me toe kwam om te zeggen dat ik te diep squatte (ik zit een paar graden boven parallel), dat dat slecht voor m'n knieen is :')

Ik geef zelf nooit advies omdat mijn form ook niet 100% is, al zie ik soms wel eens tenenkrommende uitvoeringen :X
Ik ook idd, ik zit zelf nooit te wachten op advies en heb geen zin om er andere mensen mee lastig te vallen. Tenzij iemand echt heel gevaarlijk bezig is of een beetje twijfelachtig een oefening zit te doen op een apparaat bijvoorbeeld omdat ze niet weten hoe het werkt.

Maarja anders vind ik het altijd zo wijsneuzerig, omdat het altijd van die 'stoere gasten' zijn die zich koning van de gym voelen en dan steeds iedereen advies geven.
  donderdag 29 mei 2014 @ 17:52:06 #132
407389 Klokov
Ya Bogatyr
pi_140512782
Ik geef alleen aan dat mensen soms hun stang niet recht hebben bij het benchen of squatten. Voor de rest hou ik mij voor onbekenden op de achtergrond.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_140514500
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 16:35 schreef Cataclyst het volgende:
vond het idd echt tof, je merkt ook wel dat wat er gezegd werd hout sneed want ik voelde gister na de workout veel meer spieren als dat ik er normaal voel dus er leek echt heel wat meer geactiveerd te worden.
'Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.'
  donderdag 29 mei 2014 @ 21:58:28 #134
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_140520495
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 19:00 schreef Fraymenkahn het volgende:

[..]

vond het idd echt tof, je merkt ook wel dat wat er gezegd werd hout sneed want ik voelde gister na de workout veel meer spieren als dat ik er normaal voel dus er leek echt heel wat meer geactiveerd te worden.
Hahaha, heerlijk is dat he! Heb het soms ook wel eens als je wat form-dingetjes probeert die je her en der leest, dag erna soms spierpijn bij spieren die je daarvoor niet eens voelde :D.

Overigens toch niet met The Cube beginnen.. Denk niet dat het extreem veel zin heeft om aan block, deficit pulls en dergelijke te beginnen en eens in de 10 weken een deadlift te doen..
Door met 5/3/1 dus, wel assistance aangepast om wat variatie te houden, dit aan de hand van filmpjes van iemand die onder Dan Green heeft getraind met z'n Boss Barbell Strength Method. Schijnt hier een e-book van uit te komen binnenkort.
  donderdag 29 mei 2014 @ 22:06:33 #135
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_140520890
quote:

[..]

Wat voor wijsheden heb je opgedaan van die kerels mbt de powerclean? Misschien dat ik het ook eens ga proberen.
  donderdag 29 mei 2014 @ 22:09:21 #136
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_140521005
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 22:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat voor wijsheden heb je opgedaan van die kerels mbt de powerclean? Misschien dat ik het ook eens ga proberen.
In starting strength word een heel hoofdstuk geweid aan de PC. Lees die eens door zou ik zeggen. Wordt stap voor stap uitgelegd inclusief veel voorkomende fouten, grip, voet plaatsing etc.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_140521342
Goeie dag. Begin nu eindelijk wat van wendler te merken nu ik met m'n cycles joker sets toevoeg. Joker sets gedaan op week 3 (1+) wendler voor m'n squats. Gekomen tot +7,5kg PR zonder belt en 12,5kg PR met belt. M'n 1RM voor cycle 1 iets te laag ingeschat, of ik groei sneller dan de 5kg per cycle van wendler (nu cycle 6) Erg blij mee. Zit dus nog behoorlijk wat groei in bij de squat wat ik niet had verwacht. Zou nu dan eigenlijk op cycle 8 moeten zitten, maar ik ga niet hebberig zijn en gewoon strict m'n schematje blijven volgen.
pi_140523086
knakkende/krakende knieen bij het squaten, iets om me druk over te maken of kan het geen kwaad?
  donderdag 29 mei 2014 @ 23:01:27 #139
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_140523426
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 22:54 schreef opreis het volgende:
knakkende/krakende knieen bij het squaten, iets om me druk over te maken of kan het geen kwaad?
Zolang het niet pijnlijk is. Hoogstwaarschijnlijk de quadriceps die de patella goed trekt of de Illiotiabiale tractus die ergens overheen gaat.

Let er op dat je tijdens het squatten de knieën actief naar buiten duwt.
Verbo is terug?
  vrijdag 30 mei 2014 @ 03:55:26 #140
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_140529462
Gisteren 5x8x90kg deadlift met double overhand grip. Kan vandaag bijna niet meer typen :')

Krijg wel bijna de 250lb grip trainer dicht intussen :7
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 30 mei 2014 @ 07:42:45 #141
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_140530090
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 16:18 schreef Fraymenkahn het volgende:
Om nog even wat te zeggen over hulp aanbieden in de gym, ik had een hele slechte power clean techniek, wel YT filmpjes over gekeken en ook een instructeur in de gym gevraagd maar werd niet echt beter.
Gister kwam er dus zo'n gast op me af en vroeg dus of ie me wat tips mocht geven, graag natuurlijk, uiteindelijk hebben hij en iemand van de gym mij zowat een half uur geholpen, mn techniek is nu stukken beter en ik weet waar ik aan moet werken. vind dat gewoon echt super tof :Y
Een powerclean filtert ook al 99% van de sjonnies eruit natuurlijk.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_140531278
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 22:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Had mijn handen te smal, mijn voeten stonden niet ver genoeg onder de bar door, bij het hurken staken mijn knieen over mijn tenen en ik stond met te bolle rug.
Tijdens mijn beweging omhoog slingerde ij de stang teveel ipv dat ik m langs mn lichaan omhoog trok, de stoot vanuit mn heupen was er niet en ik liet me niet onder de bar 'vallen' maar bleef eigenlijk bijna met rechte benen staan.
mooi lijstje fouten dus :P
'Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.'
  vrijdag 30 mei 2014 @ 21:04:20 #143
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_140550261
Mensen die problemen hebben met Overhead Press.. Probeer eens een false grip (zonder je duim zeg maar). Tis echt bizar, voelde me stuk sterker en mijn bar path was top. 75x3 gepresst waarbij ik pas halverwege de 4e rep moeite had (en dus failde). Voelde echt een stuk sterker aan.. die 80 gaat lukken volgende week.

Misschien wel iets gepulled in mn mid/lower-trap.. voelde apart gevoel na unracken, deed geen zeer, maar meer van het gevoel dat er 'iets' zit. Nu alleen nog maar als ik mn hoofd helemaal naar links of rechts draai. Iemand hier misschien ervaring mee of iets dergelijks?
pi_140550967
Ik ga ook maar eens zo'n foamroller halen aangezien de vele positieve reviews en voordelen, zie er 2 bij fitness-seller, de een is zo'n 40 euro duurder:

Boeit 't nog wat, naast de lengte?
  vrijdag 30 mei 2014 @ 21:29:42 #145
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_140551201
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:24 schreef BredeBroeder het volgende:
Ik ga ook maar eens zo'n foamroller halen aangezien de vele positieve reviews en voordelen, zie er 2 bij fitness-seller, de een is zo'n 40 euro duurder:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Boeit 't nog wat, naast de lengte?
Vooral de hardheid. Zou er een van 60 cm kopen voor het gemak. 30cm is vooral handig om mee te nemen in een tas als je ergens naar toe gaat. Een 60 cm heb je genoeg ruimte over om de rug of benen aan beide zijdes tegelijk te pakken.

Hier een handige grafiek van de hardheid van de meest voorkomende foamrollers:
Verbo is terug?
pi_140551286
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:29 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Vooral de hardheid. Zou er een van 60 cm kopen voor het gemak. 30cm is vooral handig om mee te nemen in een tas als je ergens naar toe gaat. Een 60 cm heb je genoeg ruimte over om de rug of benen aan beide zijdes tegelijk te pakken.

Hier een handige grafiek van de hardheid van de meest voorkomende foamrollers:
[ afbeelding ]
Die grafiek :') _O-
  vrijdag 30 mei 2014 @ 21:36:09 #147
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_140551458
Ziet er misschien wat debiel uit, maar maakt het wel enigszins inzichtelijk. Heb zelf de blackroll welke al een redelijk hoge dichtheid heeft en pijnlijk is voor iemand die net begint met foamrollen.
Verbo is terug?
  vrijdag 30 mei 2014 @ 21:37:39 #148
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_140551505
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:36 schreef Verbosity het volgende:
Ziet er misschien wat debiel uit, maar maakt het wel enigszins inzichtelijk. Heb zelf de blackroll welke al een redelijk hoge dichtheid heeft en pijnlijk is voor iemand die net begint met foamrollen.
Ik vind ze allemaal pijnlijk. :')

Ik gebruik alleen de foamroller, af en toe.
pi_140551514
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:36 schreef Verbosity het volgende:
Oh wacht, die grafiek is serieus?? :P Maar dat moet je dus opbouwen ofzo?
  vrijdag 30 mei 2014 @ 21:41:17 #150
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_140551653
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 mei 2014 21:37 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Oh wacht, die grafiek is serieus?? :P Maar dat moet je dus opbouwen ofzo?
Was serieus ja. Dit is de gym niet :P

Zou in ieder geval beginnen met een uit de eerste helft qua dichtheid. Anders is het te pijnlijk om gebruik van te maken. Hoe harder het materiaal is des te meer druk er op de triggerpoints komt = meer pijn. Die Blackroll Pro of Rumbleroller zal voor iemand zijn die meer gewend is.
Verbo is terug?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')