?
?

Toevallig net over gepost in de gym reeks. Gast die naar me toe kwam en zij "je moet met je rug plat bankdrukken, hoe jij het doet zo gebogen is dik slecht voor je rug", dat soort onzin.quote:Op donderdag 29 mei 2014 16:35 schreef Cataclyst het volgende:
Dat is zeker nice, merk zelf ook dat er wel veel mensen zijn die wat wijsheden spuien, jammer genoeg is dit veel bro-science. Echter merk ik dat de grotere gasten of de mensen die een stuk serieuzer liften vaak niet schuw zijn van wat tips krijgen of geven, en dat vind ik persoonlijk echt tof. Denk dat dat ook wel opgaat voor jouw vandaag met je powercleans?

) maar het lijkt me best eens de moeite waard in zijn gym te trainen en adviezen te krijgen.
 ) maar het lijkt me best eens de moeite waard in zijn gym te trainen en adviezen te krijgen.

Ik ook idd, ik zit zelf nooit te wachten op advies en heb geen zin om er andere mensen mee lastig te vallen. Tenzij iemand echt heel gevaarlijk bezig is of een beetje twijfelachtig een oefening zit te doen op een apparaat bijvoorbeeld omdat ze niet weten hoe het werkt.quote:Op donderdag 29 mei 2014 17:27 schreef tjoptjop het volgende:
Ik heb ook wel eens gehad dat een gast met sprietbeentjes naar me toe kwam om te zeggen dat ik te diep squatte (ik zit een paar graden boven parallel), dat dat slecht voor m'n knieen is
Ik geef zelf nooit advies omdat mijn form ook niet 100% is, al zie ik soms wel eens tenenkrommende uitvoeringen

vond het idd echt tof, je merkt ook wel dat wat er gezegd werd hout sneed want ik voelde gister na de workout veel meer spieren als dat ik er normaal voel dus er leek echt heel wat meer geactiveerd te worden.quote:Op donderdag 29 mei 2014 16:35 schreef Cataclyst het volgende:
Dat is zeker nice, merk zelf ook dat er wel veel mensen zijn die wat wijsheden spuien, jammer genoeg is dit veel bro-science. Echter merk ik dat de grotere gasten of de mensen die een stuk serieuzer liften vaak niet schuw zijn van wat tips krijgen of geven, en dat vind ik persoonlijk echt tof. Denk dat dat ook wel opgaat voor jouw vandaag met je powercleans?

Hahaha, heerlijk is dat he! Heb het soms ook wel eens als je wat form-dingetjes probeert die je her en der leest, dag erna soms spierpijn bij spieren die je daarvoor niet eens voeldequote:Op donderdag 29 mei 2014 19:00 schreef Fraymenkahn het volgende:
[..]
vond het idd echt tof, je merkt ook wel dat wat er gezegd werd hout sneed want ik voelde gister na de workout veel meer spieren als dat ik er normaal voel dus er leek echt heel wat meer geactiveerd te worden.
 .
.  

Wat voor wijsheden heb je opgedaan van die kerels mbt de powerclean? Misschien dat ik het ook eens ga proberen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 19:00 schreef Fraymenkahn het volgende:
[..]
vond het idd echt tof, je merkt ook wel dat wat er gezegd werd hout sneed want ik voelde gister na de workout veel meer spieren als dat ik er normaal voel dus er leek echt heel wat meer geactiveerd te worden.

quote:Op donderdag 29 mei 2014 19:00 schreef Fraymenkahn het volgende:
[..]
In starting strength word een heel hoofdstuk geweid aan de PC. Lees die eens door zou ik zeggen. Wordt stap voor stap uitgelegd inclusief veel voorkomende fouten, grip, voet plaatsing etc.quote:Op donderdag 29 mei 2014 22:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat voor wijsheden heb je opgedaan van die kerels mbt de powerclean? Misschien dat ik het ook eens ga proberen.

Zolang het niet pijnlijk is. Hoogstwaarschijnlijk de quadriceps die de patella goed trekt of de Illiotiabiale tractus die ergens overheen gaat.quote:Op donderdag 29 mei 2014 22:54 schreef opreis het volgende:
knakkende/krakende knieen bij het squaten, iets om me druk over te maken of kan het geen kwaad?

Een powerclean filtert ook al 99% van de sjonnies eruit natuurlijk.quote:Op donderdag 29 mei 2014 16:18 schreef Fraymenkahn het volgende:
Om nog even wat te zeggen over hulp aanbieden in de gym, ik had een hele slechte power clean techniek, wel YT filmpjes over gekeken en ook een instructeur in de gym gevraagd maar werd niet echt beter.
Gister kwam er dus zo'n gast op me af en vroeg dus of ie me wat tips mocht geven, graag natuurlijk, uiteindelijk hebben hij en iemand van de gym mij zowat een half uur geholpen, mn techniek is nu stukken beter en ik weet waar ik aan moet werken. vind dat gewoon echt super tof

Had mijn handen te smal, mijn voeten stonden niet ver genoeg onder de bar door, bij het hurken staken mijn knieen over mijn tenen en ik stond met te bolle rug.quote:Op donderdag 29 mei 2014 22:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat voor wijsheden heb je opgedaan van die kerels mbt de powerclean? Misschien dat ik het ook eens ga proberen.

Vooral de hardheid. Zou er een van 60 cm kopen voor het gemak. 30cm is vooral handig om mee te nemen in een tas als je ergens naar toe gaat. Een 60 cm heb je genoeg ruimte over om de rug of benen aan beide zijdes tegelijk te pakken.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:24 schreef BredeBroeder het volgende:
Ik ga ook maar eens zo'n foamroller halen aangezien de vele positieve reviews en voordelen, zie er 2 bij fitness-seller, de een is zo'n 40 euro duurder:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Boeit 't nog wat, naast de lengte?

Die grafiekquote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:29 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Vooral de hardheid. Zou er een van 60 cm kopen voor het gemak. 30cm is vooral handig om mee te nemen in een tas als je ergens naar toe gaat. Een 60 cm heb je genoeg ruimte over om de rug of benen aan beide zijdes tegelijk te pakken.
Hier een handige grafiek van de hardheid van de meest voorkomende foamrollers:
[ afbeelding ]

Ik vind ze allemaal pijnlijk.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:36 schreef Verbosity het volgende:
Ziet er misschien wat debiel uit, maar maakt het wel enigszins inzichtelijk. Heb zelf de blackroll welke al een redelijk hoge dichtheid heeft en pijnlijk is voor iemand die net begint met foamrollen.

Oh wacht, die grafiek is serieus??quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:36 schreef Verbosity het volgende:
Ziet er misschien wat debiel uit, maar maakt het wel enigszins inzichtelijk. Heb zelf de blackroll welke al een redelijk hoge dichtheid heeft en pijnlijk is voor iemand die net begint met foamrollen.
 Maar dat moet je dus opbouwen ofzo?
 Maar dat moet je dus opbouwen ofzo?

Was serieus ja. Dit is de gym nietquote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:37 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Oh wacht, die grafiek is serieus??Maar dat moet je dus opbouwen ofzo?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |