abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 mei 2014 @ 08:43:57 #276
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_140415374
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 07:53 schreef RaymondK het volgende:

[..]

sowiezo is grinden gewoon nauwelijks nodig. Niet out LOUD als sommige doen "voor de show" i.i.g.
maar idd. 2 maatjes er bij hoop bombarie, maar er gebeurde 3x niks lol.

ik stond lekker te squatten naast ze :P
adertje gespronge in m'n oog met 170kg squatsetje gisteren :') 8)7

must breath out more
170kg is wel knap zwaar hoor. Hoeveel reps? En hoeveel weeg je?

Ik kan nog steeds niet squatten trouwens. 1rm van 125kg is vrij zielig als je je bedenkt dat ik ~170kg deadlift en ~105kg bench. Ben trouw good mornings (3x8x50kg) en leg presses (3x8x160kg) aan het doen als assistance in de hoop mijn squat te verbeteren, maar voorlopig wil het nog niet echt lekker lukken.

[ Bericht 4% gewijzigd door star_gazer op 27-05-2014 08:49:57 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 08:55:34 #277
77130 star_gazer
pi_140415548
Zijn er heir trouwens meer mensen die een 'foute' (als in: geen pump) pijn in de spieren / pezen van de onderarm krijgen bij een barbell curl? Dumbbell curls nergens last van, maar zodra ik een barbell (of EZ bar) oppak en wat kracht zet, voel ik het gelijk. Met name de seconde na het neerleggen van de bar is het best een scherpe pijn. Ik kwijrg het er meestal wel uit door mijn onderarmen flink te 'foam'rollen op een barbell, maar ook dat is best pijnlijk. Volgens mij is het de 'flexor carpi ulnaris', maar kan ook wat anders zijn.

Iemand enig idee? I kzou graag met barbells aan de slag willen omdat je die wat preciezer kunt loaden, maar voorlopig zit ik dus aan de dumbbells.
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_140415624
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 08:42 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ik heb vorige week een gast moeten helpen die bij een 40kg setje faalde :') Eigenlijk niet eerlijk om iemand uit te lachen (ben zelf ook begonnen op 50kg), maar kon het niet helpen licht medelijden te voelen.

Ps. nooit benchen met klemmen. Dat adviesje heb ik hem gelijk maar even meegegeven. Als je bang bent dat het gewicht gaat schuiven, ben je nog niet toe aan dat gewicht.
Denk er nog vaak aan terug dat ik ooit moeite had met een 30 kg bench. :D

quote:
7s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 08:43 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ik kan nog steeds niet squatten trouwens. 1rm van 125kg is vrij zielig als je je bedenkt dat ik ~170kg deadlift en ~105kg bench. Ben trouw good mornings (3x8x50kg) en leg presses (3x8x160kg) aan het doen als assistance in de hoop mijn squat te verbeteren, maar voorlopig wil het nog niet echt lekker lukken.
Front squats, lunges zijn ook goede assistance naast good mornings.
If not now, then when.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 09:04:31 #279
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_140415680
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 08:43 schreef star_gazer het volgende:

[..]

108 weeg ik nu.
gisteren maar 4 reps 2 weken terug nog 7 reps (met spotter was dat) dit was zonder spotter.
it's all in the mind dat ik alleen niet verder durfde...

maar er was ook niemand die ik wilde vragen. zijn er maar een paar die ik vertrouw dan lol
  dinsdag 27 mei 2014 @ 09:06:18 #280
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_140415709
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 23:40 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Hoe weet je dan of je genoeg van alles hebt om gainzzz te maken?
Voor op het moment komt het er op neer dat ik dat niet precies weet. M'n prioriteit voor nu is vetverlies. Wat ik ook probeerde de afgelopen twee jaar, ik kwam niet van een te vet buikje af. Die wil ik wel graag kwijt dus zet ik daar op in. Het gaat niet vreselijk snel, maar ik ben nu zo'n 8 kilo kwijt en er moet nog wat meer af.

Ik heb m'n 'angst' voor krachtverlies opzij gezet en ingezet op een soort van reboot voor ik weer door kan. Op het moment maak ik geen krachtgains, maar lever nauwelijks in. Cutten is wat dat betreft wel een beetje kut, maar dit heeft voor nu even voorrang.

Zodra dit doel gerealiseerd is ga ik wel weer tellen en een betere balans zoeken dan die ik voorheen had. Maar dit geeft me een soort van blank canvas om vanuit te gaan.
pi_140415760
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 09:04 schreef RaymondK het volgende:

[..]

108 weeg ik nu.
gisteren maar 4 reps 2 weken terug nog 7 reps (met spotter was dat) dit was zonder spotter.
it's all in the mind dat ik alleen niet verder durfde...

maar er was ook niemand die ik wilde vragen. zijn er maar een paar die ik vertrouw dan lol
Zit hier wel eens een gast die squatte 140, doet het bijna altijd in z'n eentje en als die het gewicht niet omhoog kreeg gooide die 't naar achter.. Niks aan t handje?
  dinsdag 27 mei 2014 @ 09:14:06 #282
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_140415829
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 09:09 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Zit hier wel eens een gast die squatte 140, doet het bijna altijd in z'n eentje en als die het gewicht niet omhoog kreeg gooide die 't naar achter.. Niks aan t handje?
Dat wordt bij ons in het bijzonder niet gewaardeerd lol. Iets met chinees restaurant er onder dit dat.

Sta wel boven het rack, dus kan wel falen, maar die faalbar is zo laag dat ik compleet opgevouwen onder die stang zit dan. Instant openruggetje/open nekje...

Normaal heb ik gewoon spotter erbij die een beetje mee squat en je heeeel licht onder je lats helpt. Er zijn er maar 2 die exact weten aan te voelen wanneer en hoe weinig ze moeten helpen als je tegen dat dode punt aan zit _O_ :D :P

Was er laatst eentje aan het spotten en die duwde onder die persoon z'n ellebogen. 8)7 Ja toen flikkerde alles op de grond lol
pi_140415977
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 08:55 schreef star_gazer het volgende:
Zijn er heir trouwens meer mensen die een 'foute' (als in: geen pump) pijn in de spieren / pezen van de onderarm krijgen bij een barbell curl? Dumbbell curls nergens last van, maar zodra ik een barbell (of EZ bar) oppak en wat kracht zet, voel ik het gelijk. Met name de seconde na het neerleggen van de bar is het best een scherpe pijn. Ik kwijrg het er meestal wel uit door mijn onderarmen flink te 'foam'rollen op een barbell, maar ook dat is best pijnlijk. Volgens mij is het de 'flexor carpi ulnaris', maar kan ook wat anders zijn.

Iemand enig idee? I kzou graag met barbells aan de slag willen omdat je die wat preciezer kunt loaden, maar voorlopig zit ik dus aan de dumbbells.
Dat heb ik dus ook, ik deed eerst barbell curl en had rechts altijd last bij het loslaten/neerleggen van de barbell, daarna overgestapt op dumbell preacher curls en hammer curls en nergens last van
  dinsdag 27 mei 2014 @ 09:35:34 #284
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_140416328
't is heel basaal dit maar --> borst triceps, en rug biceps, dat weten we allemaal. Zo zijn praktisch alle sdchema's ook opgebouwd enz enz.
dit omdat je bij push je tri's ook gebruikt, en bij pull je bi's, en je de andere dagen de boel kan laten rusten niet?

zijn er nog andere redenen?

Kreeg gisteren het argument te horen dat je je bi's op een borst dag moet doen want die zijn dan niet uitgeput door het pullen en kun je ze harder pakken en vise versa.......
pi_140416684
quote:
5s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 09:35 schreef RaymondK het volgende:
't is heel basaal dit maar --> borst triceps, en rug biceps, dat weten we allemaal. Zo zijn praktisch alle sdchema's ook opgebouwd enz enz.
dit omdat je bij push je tri's ook gebruikt, en bij pull je bi's, en je de andere dagen de boel kan laten rusten niet?

zijn er nog andere redenen?

Kreeg gisteren het argument te horen dat je je bi's op een borst dag moet doen want die zijn dan niet uitgeput door het pullen en kun je ze harder pakken en vise versa.......
Je moet uiteraard niks. Als je bijv. op maandag borst/triceps wilt doen en op dinsdag rug/biceps, dan kun je beter biceps niet op borstdag doen zoals jij zegt. :P Echter zou je prima maandag, woensdag, vrijdag biceps kunnen trainen als je dat zou willen. Het is maar net hoe je het in wilt delen.
If not now, then when.
pi_140416722
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 09:06 schreef Snakey het volgende:

[..]

Voor op het moment komt het er op neer dat ik dat niet precies weet. M'n prioriteit voor nu is vetverlies. Wat ik ook probeerde de afgelopen twee jaar, ik kwam niet van een te vet buikje af. Die wil ik wel graag kwijt dus zet ik daar op in. Het gaat niet vreselijk snel, maar ik ben nu zo'n 8 kilo kwijt en er moet nog wat meer af.

Ik heb m'n 'angst' voor krachtverlies opzij gezet en ingezet op een soort van reboot voor ik weer door kan. Op het moment maak ik geen krachtgains, maar lever nauwelijks in. Cutten is wat dat betreft wel een beetje kut, maar dit heeft voor nu even voorrang.

Zodra dit doel gerealiseerd is ga ik wel weer tellen en een betere balans zoeken dan die ik voorheen had. Maar dit geeft me een soort van blank canvas om vanuit te gaan.
Hmm, oké. Goed om te horen dat dit voor jou werkt, alleen vraag ik mij of je niet sneller dat vet kwijt zou zijn als je nu al zou tellen? :P
If not now, then when.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 09:55:40 #287
77130 star_gazer
pi_140416818
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 09:00 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Denk er nog vaak aan terug dat ik ooit moeite had met een 30 kg bench. :D

Lekker in het rond zwabberen met een lege bar :D
-
pi_140417415
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 23:35 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Deze man weet.

[..]

Uiteraard. Maar als ik kijk naar wat er gemiddeld in een gym rondloopt en wat zij aan programma's volgen (push/pull 4x split veelal) dan nee, 0 respect voor als ik de spuit er weer in zie gaan. 1 trap en ze liggen om, veel te log en te dom om te poepen. Je kan alle tren, test en ano in je kontje spuiten wat je wilt (en daarbij als 99% van de amateur bodybuilders rondlopen), maar je kracht is niets vergeleken met een harde werker die óók aan de AAS is. Al die beachboys zijn complete mongolen als ik zie hoe en hoeveel zij liften. Met moeite 80kg benchen, 50kg squatten en dan "YEAHHHH BUDDY LIGHTWEIGHT" tegen de muur schreeuwen voordat zij weer iemand half aanrijden door de roidrage op de weg naar huis met hun gorilla lichaam en schouder-arm mobility problemen. :') 10x zo groot als ik, 0,25x de kracht. Massa zegt niets in mijn optiek.
Ik ben het met je eens over die bros die 300g eiwitten en low carb en low fat eten en brosplits doen lol. Eerlijk weet ik te weinig over steroïden en wat dat betekent over kracht en massa, dus kan daar niks over zeggen.
pi_140417450
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 21:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ook al heb je de genetics en de aas, dan moet je ook nog de mentaliteit hebben. 900 lbs liften doe je niet zomaar en kan niet iedereen.
Precies mijn punt. Maar met de juiste mentaliteit is het nog steeds goed mogelijk dat je na 5 jaar niet 900-1000 pond kan deadliften. Met de juiste genen gok ik minstens 6 jaar.
pi_140417791
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 11:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Vanaf welk gewicht 'mag' je dan last krijgen met grip?
Bij 180 kg gaan de meeste mensen wel aan de straps. Echter zou ik gewoon je grip blijven trainen door gewoon meer te deadliften. Je grip kracht gaat eenmaal langzamer dan de rest. Geduld is alles.
pi_140417831
Wat zijn jullie ervaringen met een weegschaal welke je vet %, spiermassa en vocht etc meet?

Nu in de aanbieding, maar nooit eerder zo een ding gebruikt, hoe precies is zo een ding?

http://health-beauty-nl-n(...)_en_spiermassa_uite/
pi_140417833
quote:
Bolletje pretvet
pi_140417840
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 10:33 schreef xaban06 het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met een weegschaal welke je vet %, spiermassa en vocht etc meet?

Nu in de aanbieding, maar nooit eerder zo een ding gebruikt, hoe precies is zo een ding?

Werkt niet goed. Houd het gewoon bij de ouderwetse huidplooimeter wat betreft je vetpercentage.
pi_140418123
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 10:34 schreef Zuccitura het volgende:

[..]

Werkt niet goed. Houd het gewoon bij de ouderwetse huidplooimeter wat betreft je vetpercentage.
Het hoeft niet 100% precies te zijn, als ik maar kan zien dat ik vet aan het verliezen ben. Kijk het moet niet zo zijn dat dat ding vandaag 20% aangeeft, morgen 22% en de dag daar op weer 17%. Dan heb je er inderdaad niks aan.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 10:50:38 #295
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_140418291
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 10:44 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Het hoeft niet 100% precies te zijn, als ik maar kan zien dat ik vet aan het verliezen ben. Kijk het moet niet zo zijn dat dat ding vandaag 20% aangeeft, morgen 22% en de dag daar op weer 17%. Dan heb je er inderdaad niks aan.
zo is het gewoon zoals je in je laatste stukje schrijft.

Sowiezo is het heeeel erg afhankelijk v.d. hoeveelheid eelt op je handen/voeten, maar ook hoe erg je zweet op dat moment.
je hebt er echt niks aan...
pi_140418365
Ook de hoeveelheid water in je lichaam. Gebruik gewoon de US army method of zo. De beste manier om de veranderingen waar te nemen blijft elke week foto's maken.
If not now, then when.
pi_140419964
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 10:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ook de hoeveelheid water in je lichaam. Gebruik gewoon de US army method of zo. De beste manier om de veranderingen waar te nemen blijft elke week foto's maken.
Mja, ik heb een te hoge BMI. Al 7-8 jaar niet gesport. Ben nu sinds een maand weer gaan trainen, 3x in de week. Wil alleen wel zien of ik het goed doe en dat mijn vet % omlaag gaat. Vandaar dat ik er naar vroeg :)

Iedere week foto's kan, maar dat zal al snel demotiverend werken omdat je in 1 week geen verschil gaat zien :P Misschien iedere 3-4 weken een foto.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 11:41:46 #298
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_140420075
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 10:32 schreef squatbro het volgende:

[..]

Bij 180 kg gaan de meeste mensen wel aan de straps. Echter zou ik gewoon je grip blijven trainen door gewoon meer te deadliften. Je grip kracht gaat eenmaal langzamer dan de rest. Geduld is alles.
En straps gebruiken bij deadliften (doe nu 140kg) en ze achterwege laten bij bijv. pull down, rows en straight leg deadlift op leg day om grip te trainen?
pi_140420136
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 10:33 schreef xaban06 het volgende:

Als je er met zweetpoten op gaat staan werkt ie al niet meer goed, ik heb in ieder geval elke keer een obesitas melding als ik op de weegschaal thuis ga staan (38% vet gehalte volgens dat ding)
pi_140420193
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 11:37 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Mja, ik heb een te hoge BMI. Al 7-8 jaar niet gesport. Ben nu sinds een maand weer gaan trainen, 3x in de week. Wil alleen wel zien of ik het goed doe en dat mijn vet % omlaag gaat. Vandaar dat ik er naar vroeg :)

Iedere week foto's kan, maar dat zal al snel demotiverend werken omdat je in 1 week geen verschil gaat zien :P Misschien iedere 3-4 weken een foto.
BMI is vaak niet echt relevant voor ons. Foto's maken om de twee weken zou ik dan doen. Als je het goed doet dan zie je wel verschil. :P
If not now, then when.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')