niels0 | vrijdag 14 maart 2014 @ 22:25 |
+++++ GELIEVE AL HET NIEUWS ONDER "UPDATES" TE PLAATSEN. ZO STAAT HET IN CHRONOLOGISCHE VOLGORDE ONDER DE BASISINFORMATIE! +++++ ========================================================== ![]() ![]() ========================================================== Help met zoeken via: http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014 ========================================================== ![]() ========================================================== Informatieve video's: • http://edition.cnn.com/20(...)nes-knowns-unknowns/ Simulatie van hoe het gebeurd zou kunnen zijn: Zie ook: Helios Flight 522 - 14 augustus 2005 ========================================================== Topografische en bathymetrische kaart: ![]() Gebied waar het vliegtuig is verdwenen: ![]() Kaart van het eilandje Pulau Perak, waar volgens eerdere berichten iets op een militaire radar iets te zien zou zijn geweest wat mogelijk (onbevestigd) het vliegtuig zou kunnen zijn: Werking van verschillende radar-systemen: ![]() Zoekgebied: ![]() Type vliegtuig: ![]() De piloten: • Gezagvoerder Zaharie Ahmad Shah (53) - meer dan 18.000 vlieguren - fervent flightsim-liefhebber, met een eigengebouwde vliegsimulator thuis. • Eerste officier Fariq Abdul Hamid (27) - meer dan 2763 vlieguren - nodigde blonde vrouwen uit op het flight-deck en rookte sigaretjes met ze. ![]() ![]() Achtergrondinformatie Algemeen Dagblad (mobiele versie). Eerste bevindingen na verdwijning van het toestel: ![]() ========================================================== Passagierslijst (.pdf) Bijzondere passagiers: • Surti Dahlia (50) - Nederlands-Indische vrouw uit Osdorp, Amsterdam - voor familiebezoek in Indonesië en op (mislukte) date met internetliefde. ![]() • Pouria Nourmohammadi Mehrdad (18) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Oostenrijker Christian Kozel (30)) reisde naar AMS en door naar FRA (Frankfurt). • Seyed Mohammed Reza Delavar (29) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Italiaan Luigi Maraldi (37) reisde naar AMS en door naar CPH (Kopenhagen). ![]() BBC: • Philip Wood (51, VS) - IBM-ingenieur die pas 3 maanden in KL werkte in data storage • 19 Chinezen, geleid door Hou Bo, calligrafie-artiesten en wetenschappers - "very famous in China" • Dr. Yuchen Li - recent doctoral engineering graduate from Cambridge University in England • A further eight Chinese nationals as well as 12 Malaysians were employees of America's Freescale Semiconductor company • Nikolai Brodskii (43) - Russisch professioneel duiker en sportman • Firman Siregar (25) - Indonesisch mechanisch ingenieur voor Baker Hughes • Paul Weeks (38) - Nieuw-Zeelands ingenieur op weg naar zijn nieuwe baan in Mongolië - liet trouwring achter in de handen van zijn vrouw ========================================================== Laatste radarwaarneming: http://www.flightradar24.com/2014-03-07/17:20/12x/MAS370/2d81a27 ![]() Vluchtplan ter hoogte van verlies radarcontact: ![]() Mogelijke route na verlies radarcontact: ![]() Search And Rescue (SAR): ![]() • 34 vliegtuigen • 15 helikopters • 52 boten • 10 satellieten Landen in de regio die niet meedoen met de zoektocht: • Myanmar • Laos • Cambodja • Nepal • Bhutan • Bangladesh ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Scheepvaartroutes: ![]() Overzichtskaart met luchthavens, bakens, gevarenzones, sectoren etc: ![]() Windrichtingenkaart: ![]() ========================================================== Nieuwsbronnen: • Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html • nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/ • Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370 • The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates • Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0 • NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date ========================================================== Eerder verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen: Air Crash Investigation - Helios 522 - 14 augustus 2005 - Griekenland - decompression? Air Crash Investigation - AF447 - 1 juni 2009 - Atlantische Oceaan, Brazilië - technisch mankement + fout piloten Mayday, Air Crash Investigation - Egypt Air 990 - vermoedelijk zelfmoord piloot - ook pas laat gevonden, in de Atlantische Oceaan Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl --------------------------------------------------------------------------------------------------- Lessen uit vorige vliegtuigongelukken: • Zuurstofmaskers werken gedurende 15 minuten, steward blijft bij bewustzijn met draagbare zuurstoffles - Decompressie - Boeing 737 - Helios 522 - Athene - 14 augustus 2005 • Seismografen registreren impact in zee - Brand en uitval instrumenten - MD-11 - SwissAir111 - Halifax - 2 september 1998 • Een mogelijke scheur in de linker onderkant van het vliegtuig waar een moment van hoge druk de zekering eruitscheurde - Explosie kerosinetank - Boeing 747 - TWA800 - New York - 17 juli 1996 • Verdween op 35.000 voet van de radar - 15% teruggevonden - eerste brokstuk gespot 2 uur na de ramp - Vliegtuig breekt in de lucht in stukken en stort in zee - Boeing 747 - China Airlines - Straat van Taiwan - 2010 --------------------------------------------------------------------------------------------------- Eerdere kapingen: • 1995 - Russian cargo jet flying from Tirana to Kabul was forced to land in Kandahar by Taliban forces. Jet's crew had been held in a captivity until escape in 1996. • October 2, 1990: A hijacker (1tje?) seized a plane from China which later, crashed as it tried to land, in Guangzhou and killing 128 people. • 1993: Russian Aeroflot passenger jet flying from Perm to Moscow that diverted to Gardermoen airport, Oslo hijacked by two Iranian brothers. They surrendered and hostages went free. The hijackers were later given asylum in Norway for humanitarian reasons. --------------------------------------------------------------------------------------------------- Mogelijke motieven/scenario's: • Ongeval/technisch mankement - "extremely unlikely" : http://www.straitstimes.c(...)s-likely-scenarios-2 • Bewusteloosheid door decompressie en beviezing - op autopiloot 4 uur doorvliegen • Raketaanval - vraag wie verantwoordelijk? - Noord-Korea, waar er juist verkiezingen waren, wordt gespeculeerd • Bomaanslag - vreemd; geen motief gegeven • Kaping waardevolle lading/passagiers - idem • Zelfmoordactie (co)piloot? - Volgens de Australische expert Mike Glynn het meest waarschijnlijk - AD.nl • Vervroegde 1-aprilgrap - vliegtuig staat gewoon aan de gate en in een Beijings barretje lachen die gasten zich het schompes om ons • Afleidingsmanoeuvre - veel nu op zoek naar het vliegtuig dus niet beschikbaar voor bescherming (burger)doelen? • Anders - ? ========================================================== !!!LAATSTE UPDATES!!! 15/03/14 Onderzoekers vermoeden sabotage aan boord Boeing. ========================================================== UPDATES: 14/03/14 Radar Suggests Jet Shifted Path More Than Once. --------------------------------------------------------------------------------------------------- 14/03/14 (Reuters) - Military radar-tracking evidence suggests a Malaysia Airlines jetliner missing for nearly a week was deliberately flown across the Malay peninsula towards the Andaman Islands, sources familiar with the investigation told Reuters on Friday. Two sources said an unidentified aircraft that investigators believe was Flight MH370 was following a route between navigational waypoints - indicating it was being flown by someone with aviation training - when it was last plotted on military radar off the country's northwest coast. The last plot on the military radar's tracking suggested the plane was flying toward India's Andaman Islands, a chain of isles between the Andaman Sea and the Bay of Bengal, they said. Waypoints are geographic locations, worked out by calculating longitude and latitude, that help pilots navigate along established air corridors. ![]() Mogelijke vliegroutes en bestemmingen: ![]() --------------------------------------------------------------------------------------------------- 14/03/14 A signal detected by two stations in Malaysia appeared to indicate that a small tremor occurred on the floor of the sea at 2:55 a.m. about 95 miles south of Vietnam, the scientists said in a statement posted on the website of the University of Science and Technology of China. NBC News. Door seismografen geregistreerde mogelijke impact-lokatie: ![]() --------------------------------------------------------------------------------------------------- 13/03/14 Het vliegtuig zou na van de radar verdwenen te zijn nog 4 uur doorgevlogen te hebben - Bronnen: TIME en nu.nl In theorie is dit het gebied waar het vliegtuig gebleven kan zijn: ![]() • Straal 4-uurscirkel ~ 2000 nautische mijlen ~ 3500 km • Oppervlakte ~ 38.500.000 km2 • ~40% land, 60% zee • ~1,3-1,5 miljard inwoners ![]() ---------------------------------------------------------------------------------------------------- 13/03/14 2 communicatiekanalen werden op 2 aparte momenten uitgeschakeld; om 01:07 AM (pinging satellieten) en 14 minuten later om 01:21 (het moment dat het van de radar valt) - The data reporting system, they believe, was shut down 1:07 a.m. The transponder -- which transmits location and altitude -- shut down at 1:21 a.m. This indicates it may well have been a deliberate act. ABC News. ---------------------------------------------------------------------------------------------------- 12/03/14 Langzame decompressie zou een probleem kunnen zijn - http://www.themalaysianin(...)nconscious-says-blog ---------------------------------------------------------------------------------------------------- 09/03/14 Er blijkt nog contact geweest te zijn met MH370 vlak na de radio oproep toen het toestel van de radar verdween. De piloot van een vlucht een stukje voor het toestel hoorde meerdere stemmen in de cockpit en was er vrij zeker van met de co-piloot gesproken te hebben. http://www.freerepublic.com/focus/f-news/3131319/posts • The story so far, video: ========================================================== OUD NIEUWS: ========================================================== Deze OP is (mede) tot stand gekomen door de tomeloze inzet van: remlof - TS deel 1, Speculant. - TS deel 2, El_Matador - TS deel 3, deel 5, deel 9, deel 10, deel 12, deel 13, MrBanaan1 - TS deel 4, deel 8, Kleffe_Dop - TS deel 6, Toto69 - TS deel 7, Nucky - TS deel 11, niels0 - TS deel 14, Arthur_Spooner, RVer, DeParo, Marrije, OEM, matthijst, MartijnA3, eight, Me_Wesley, ... FOK!NWS dankt al deze bijdragers voor hun harde werk ========================================================== Topics andere subfora: • BNW / De verdwijning van Malaysia Airlines Flight MH370 • NWS / Vliegtuig Malaysia Airlines is neergestort in zee • ONZ / Vind een vliegtuig • ONZ / Beveiliger vind vlucht MH370 ...niet (fotoverhaal!) • KLB / Vliegtuigen die neerstorten in zee. ========================================================== -Status na 156 uur (6,5 dag): 2 Kokosnoten, verder volledige onduidelijkheid. -Maleisische overheid ontkent alle bevindingen van anderen; 'Geen vliegtuigen in Kuala Lumpur.' ![]() ![]() ========================================================== [ Bericht 1% gewijzigd door niels0 op 15-03-2014 06:18:30 ] | |
MrBanaan1 | vrijdag 14 maart 2014 @ 22:25 |
Dus, nogmaals: is dit al 100% en bevestigd enzo?![]() | |
MartijnA3 | vrijdag 14 maart 2014 @ 22:27 |
Bovenstaand plaatje staat ook in de OP, staat bij dat het bakens zijn. Maar elke locatie binnen zo'n cirkel is een vliegveld, het is gewoon een navigatiekaart voor piloten. | |
eight | vrijdag 14 maart 2014 @ 22:27 |
Hun term was 'almost certain'. | |
MrTorture | vrijdag 14 maart 2014 @ 22:27 |
Die CES5039 en 539 moeten toch iets meegekregen hebben? ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 14 maart 2014 @ 22:27 |
| |
kurk_droog | vrijdag 14 maart 2014 @ 22:27 |
Dus de haatbaarden hebben het vliegtuig | |
Marrije | vrijdag 14 maart 2014 @ 22:28 |
niet bevestigd door het ministerie van transport (maleisie), maar dat zal geen verrassing zijn. Ik ben wat lost, er een is vliegtuig (zonder transponder?) gezien op een militaire radar maar ze weten niet wat het was dus dat kan het vliegtuig zijn. Er waren wat pings waar genomen van een vliegtuig zonder transponder... [ Bericht 1% gewijzigd door Marrije op 14-03-2014 22:36:15 ] | |
MartijnA3 | vrijdag 14 maart 2014 @ 22:28 |
Kaartje klopt dus, het is alleen niet duidelijk wáár het contact verloren is, in ieder geval tussen de laatste 2 waypoints. | |
onlogisch | vrijdag 14 maart 2014 @ 22:29 |
| |
eight | vrijdag 14 maart 2014 @ 22:30 |
Daar lijkt het wel op. Of ze daar volledig in geslaagd zijn is nog onduidelijk. Voor hetzelfde geld ligt het vliegtuig alsnog op de oceaanbodem. | |
MrBanaan1 | vrijdag 14 maart 2014 @ 22:30 |
Damn, al een week geleden ![]() | |
MrBanaan1 | vrijdag 14 maart 2014 @ 22:30 |
Elke theorie wordt wel door een of ander nieuws gesteund dan wel ontkracht. Niet zo relevant meer dus in mijn ogen. | |
Marrije | vrijdag 14 maart 2014 @ 22:31 |
dit wordt dus als feit gebracht | |
eight | vrijdag 14 maart 2014 @ 22:34 |
Dat het vliegtuig een behoorlijk eind van koers is geraakt kun je nu denk ik wel met zekerheid vaststellen. Verder is het koffiedik kijken aangezien wij niet weten welke belangen er op de achtergrond meespelen. | |
Nieuwschierig | vrijdag 14 maart 2014 @ 22:35 |
Waarom die zig-zag beweging tijdens de westelijke koers? | |
MrBanaan1 | vrijdag 14 maart 2014 @ 22:37 |
Klopt helemaal, maar dan is het dus niet zo relevant ![]() Oja; dat het van koers (om wat voor rede dan ook) is geweken is vij zeker ja, maar is al bekend/zeker welke richting op? Sorry voor de vragen maar ben vandaag dus weggeweest en kan niet alles teruglezen, en uit de OP kan ik niet opmaken hoe zeker het is (of ik heb niet goed gelezen hehe) | |
MartijnA3 | vrijdag 14 maart 2014 @ 22:37 |
NY Times zegt dat het toestel na het verliezen van transponder contact eerst heeft geklommen van 35.000ft naar 45.000ft (boven de door Boeing maximaal toegestane hoogte), daarna zou het zijn gedaald naar 23.000ft. http://www.nytimes.com/20(...)y-radar.html?hp&_r=0 | |
MartijnA3 | vrijdag 14 maart 2014 @ 22:38 |
Tja, waarom een westelijke koers? Er zijn alleen maar vragen, geen antwoorden. | |
Geralt | vrijdag 14 maart 2014 @ 22:39 |
Ik weet niet, maar kan die hele OP (of in elk geval het overgrote deel ervan) niet gewoon in een spoiler? ![]() Ik heb onderhand al RSI voor ik bij de eerste post gescrolled ben ![]() | |
Nieuwschierig | vrijdag 14 maart 2014 @ 22:39 |
Het geeft aan dat het toestel goed bestuurbaar was. En dat de navigatieradio's werkten | |
MrBanaan1 | vrijdag 14 maart 2014 @ 22:41 |
Vooral ff helemaal quoten dus ![]() Moet je eens in de TVSC kijken ![]() | |
eight | vrijdag 14 maart 2014 @ 22:43 |
De westelijke koers is het meest aannemelijk omdat het vliegtuig daar een zendbaken (of e.d.) zou hebben aangestraald. Daarnaast zijn de Amerikanen ook in het oosten aan het zoeken. Edit: Er is op zich best wat info vrijgekomen maar niets concreet. | |
Marrije | vrijdag 14 maart 2014 @ 22:43 |
als ik mobiel fok dan sla ik de eerste pagina over ![]() | |
TLC | vrijdag 14 maart 2014 @ 22:45 |
Wat ook nog zou kunnen ; dat een straaljager of marineschip per ongeluk dat vliegtuig heeft neergehaald bij een militaire oefening en dat ze het nog even stil willen houden om te bedenken hoe ze dat in de media moeten verklaren ![]() | |
eight | vrijdag 14 maart 2014 @ 22:46 |
Mobiel is dit idd. niet meer te doen | |
MrBanaan1 | vrijdag 14 maart 2014 @ 22:47 |
* MrBanaan1 houdt van lange OP's, daar zit liefde, tijd en waardering in. Oja, mobiel fokken is sws kut ![]() | |
Marrije | vrijdag 14 maart 2014 @ 22:47 |
nou een dag zou kunnen, max twee maar een week? ik denk het niet | |
DaKKiE1984 | vrijdag 14 maart 2014 @ 22:52 |
Hij hoeft niet korter te worden omdat er meer onder spoilers staat toch | |
MrTorture | vrijdag 14 maart 2014 @ 22:55 |
Misschien is het vliegtuig neergeschoten terwijl de piloot zelfmoord wilde plegen door middel van een looping om een kaping te voorkomen ![]() | |
eight | vrijdag 14 maart 2014 @ 22:55 |
Het is gewoon een kwestie van wennen. De meeste users zijn gewend dat er amper informatie te vinden is in de OP.. | |
El_Matador | vrijdag 14 maart 2014 @ 22:59 |
Eens. En Eens. Mensen die de OP niet willen lezen, scrollen maar. Het gaat namelijk om de mensen die de OP wél willen lezen. Ik wed trouwens dat er geen enkel overzicht zo compleet is als het onze, daar moeten we trots op zijn! ![]() | |
Gisteren. | vrijdag 14 maart 2014 @ 23:00 |
Analyse @ P&W nu | |
ChevyCaprice | vrijdag 14 maart 2014 @ 23:05 |
Vliegtuig heeft de atmosfeer verlaten en is op weg naar mars LOEMINADIE!!! | |
MrBanaan1 | vrijdag 14 maart 2014 @ 23:05 |
EXACT! | |
DeParo | vrijdag 14 maart 2014 @ 23:05 |
Nog even over die seismologische activiteit op zee ergens:http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t1 Het zal me benieuwen. | |
El_Matador | vrijdag 14 maart 2014 @ 23:10 |
Dank. Dus het is of het vliegtuig (waarom dan al die info uit de Straat van Malakka) of een "aardbevinkje" (in een niet aardbevingsgevoelig gebied). Vaaaaaag. | |
ClapClapYourHands | vrijdag 14 maart 2014 @ 23:13 |
Komen ze lekker op tijd mee ![]() | |
eight | vrijdag 14 maart 2014 @ 23:17 |
Nu bij p&w | |
poemojn | vrijdag 14 maart 2014 @ 23:24 |
We zoeken nu dus een verlaten eilandje met een verlaten snelweg waar een boeing 777 kan landen? | |
gijsman | vrijdag 14 maart 2014 @ 23:25 |
Zou zeggen zoek eens op google earth of maps naar afgelegen vliegvelden. En zoek via hetzelfde google op gesloten vliegvelden in die straal.. | |
poemojn | vrijdag 14 maart 2014 @ 23:27 |
Een vliegveld hoeft niet.
| |
DeParo | vrijdag 14 maart 2014 @ 23:29 |
De analisten in het Pentagon of Witte Huis gaan uit dat het in de Indische Oceaan is neergestort. | |
Gisteren. | vrijdag 14 maart 2014 @ 23:29 |
Wat een waardeloos optreden bij P&W. Snap dat er niet teveel gespeculeerd wil worden, maar dit is geen nieuws. | |
#ANONIEM | vrijdag 14 maart 2014 @ 23:31 |
Er zijn ook experts die dit bestrijden; http://www.theguardian.co(...)6525e4b03930b12935d2 [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2014 23:32:11 ] | |
MrTorture | vrijdag 14 maart 2014 @ 23:32 |
Baksteen zegt van wel, andere kenner van niet... Lastig hoor... Doe dan gewoon geen uitzending ![]() | |
DeParo | vrijdag 14 maart 2014 @ 23:34 |
In mijn link staat dat een expert het ontkracht ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 14 maart 2014 @ 23:34 |
De Indiërs hadden al eerder aangegeven dat landen daar niet gaat. Maar ze vliegen nu ook in dat gebied met warmtesensoren. | |
#ANONIEM | vrijdag 14 maart 2014 @ 23:35 |
Ahja niet goed gelezen. | |
#ANONIEM | vrijdag 14 maart 2014 @ 23:47 |
![]() Ibrahim Mat Zin, a local well-known "bomoh", the Malay term for a shaman, holds two coconuts as he performs a ritual to help finding the missing Malaysia Airlines MH370 at Kuala Lumpur international airport. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2014 23:47:24 ] | |
MartijnA3 | vrijdag 14 maart 2014 @ 23:48 |
Wat een pannenkoek. In het donker een 777 aan de grond zetten op een snelweg? ha. ![]() | |
eight | vrijdag 14 maart 2014 @ 23:53 |
Meest opvallende vind ik dat de satellietbeelden zo moeizaam tot stand lijken te komen. Ik had dus echt het idee dat het richten van een satelliet op een bepaald gebied en daar opnames van maken vrij eenvoudig is maar dat is blijkbaar niet het geval. Ook vreemd dat ze in het westelijke gebied nog helemaal niet met een satelliet gespeurd hebben. | |
DeParo | vrijdag 14 maart 2014 @ 23:56 |
Nou ja wie moet het doen voor je het weet laat je al je vijanden en vrienden zien dat je overal foto's van hebt, althans, ik kan me voorstellen dat dit een strategisch en tactisch probleem is. | |
El_Matador | vrijdag 14 maart 2014 @ 23:58 |
De Tibetaanse hoogvlakte zou ik nog wel kunnen landen, als ik een paar biertjes op heb. 0 uur vliegervaring, ook niet op simulators. | |
MartijnA3 | vrijdag 14 maart 2014 @ 23:58 |
Nieuws op CNN: http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t1
| |
Gisteren. | vrijdag 14 maart 2014 @ 23:59 |
Ik neem aan dat je het net ook gezien hebt. Die directeur van het satellietbedrijf zegt dus dat het "zeer onwaarschijnlijk" is dat militaire satellieten dit hebben opgenomen én dat deze expres achtergehouden worden. Dan vraag ik mij meteen af waarom de Amerikanen in het westelijke gebied gaan zoeken, waar ze zeggen "concrete aanleidingen" voor te hebben. Dit botst natuurlijk.. | |
eight | zaterdag 15 maart 2014 @ 00:01 |
Ja, het rijmt niet. | |
Montagui | zaterdag 15 maart 2014 @ 00:03 |
Alhoewel je van allerlei scenario's kan bedenken, de een nog fantastischer dan de ander, zijn er geen concrete aanwijzingen anders dan dat het in zee is gestort. | |
Gisteren. | zaterdag 15 maart 2014 @ 00:07 |
Dit is onzin. De kans is groter omdat in de hypothetische cirkel meer water is land, maar je kan niet zeggen hoe groot die kans is omdat er informatie onzekerheid is. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 00:21 |
Inderdaad, bovendien heeft het vliegtuig een specifieke route gevlogen toen het nog wel te traceren bleek, dus wie weet wat het doelwit was van dit vliegtuig. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 00:22 |
Montagui heeft in zoverre gelijk dat de enige echte aanwijzingen zijn: • getuigeverklaring brandend vliegtuig Golf van Thailand - onzeker want enige getuigenis bekend • uitslag op seismograaf - 2,7 is echt miniem, dat merk je niet eens. Het kan goed andere oorzaken hebben dan een inslag van een vliegtuig; met explosies zullen ze daar ook wel vissen, er wordt seismiek geschoten (al zal dat niet 's nachts zijn denk ik), er komen lichte aardschokjes voor (zoals overal ter wereld) - er is ook geen diepte gemeld - of dat is niet te meten of ze weten het niet? vaag als het per se een inslaand vliegtuig moest zijn - en op de plek waar het gebeurd zou moeten zijn zijn geen brokstukken aangetroffen - grote kans dus dat het niet van het vliegtuig is De enige 2 harde aanwijzingen die er zijn voor "vliegtuig stort in zee" zijn dus niet zo hard meer en daarom is alles mogelijk. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 00:23 |
Het onderstaande vliegveld fascineert me: http://www.ourairports.co(...)tellite,airport=VYPI Wellicht dat het daar is geland ![]() ![]() ![]() ![]() | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 00:29 |
Ik denk dat zelfs Chuck Norris en James Bond moeite gaan hebben een Boeing 777 daar veilig aan de grond te krijgen. Of onze piloot met 237933320343,5 vlieguren op de sim. ![]() | |
Montagui | zaterdag 15 maart 2014 @ 00:33 |
Je vergeet de belangrijkste aanwijzing. Het bliepje verdwijnt van de radar wanneer het vliegtuig zich boven zee bevindt. | |
gijsman | zaterdag 15 maart 2014 @ 00:34 |
http://www.4key.net/asia/(...)nts-patents-patents/ zéér ver gezocht motief Rotschild ![]() | |
Sokz | zaterdag 15 maart 2014 @ 00:43 |
De rothshild fam (whats left of it) heeft niks met blackstone group te maken. Edit: nouja hij is er adviseur maar geen dieect financieel belang. | |
gijsman | zaterdag 15 maart 2014 @ 00:46 |
Shockwave crasht continue als ik our airports wil laden, | |
MrBanaan1 | zaterdag 15 maart 2014 @ 00:52 |
Pas op, op Facebook gaan weer van die spam videos rond dat het vliegtuig in de Bermuda driehoek is gevonden. Los van het feit dat dat onmogelijk is, is het dus gewoon spam! | |
mschol | zaterdag 15 maart 2014 @ 00:54 |
maar bermuda driehoek wonen de aliens, dus alle verdwenen vliegtuigen gaan daar naartoe dan kunnen ze hun ufo's bouwen en vanuit de oceanen ons aanvallen... | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 00:54 |
jij weet. | |
gijsman | zaterdag 15 maart 2014 @ 00:56 |
en bij reacties op continent azie zeggen ze dat er een vliegtuig wat mogelijk mh370 zou kunnen zijn heeft bij getankt op Vir Savarkar International airport wat dus bij de andaman eilanden groep behoort. http://www.ourairports.co(...)tellite,airport=VOPB hier dus | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 00:58 |
Pagina laadt niet best, is het een filmpje ofzo? | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:03 |
Het lijkt me sterk gezien de reacties daar ![]() ![]() | |
gijsman | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:04 |
Het is blijkbaar een vliegveld groot genoeg voor een 777 | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:04 |
Het eiland is mogelijk kleiner dan de vliegbaan zou moeten zijn, maar niet getreurd, daarvoor is er een vangnet net als bij vlucht 714. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:05 |
Het is ook een internationaal vliegveld dus daar landt niet zomaar even een vliegtuig. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:08 |
Dat is natuurlijk geen universeel "vliegtuig stort in zee"-bewijs. En dat zien we dan ook met deze kist. Knopjes kunnen falen. Een impactsmeting en een betrouwbare ooggetuige zijn in principe waterdichte (no pun intended) aanwijzingen (nog geen fysiek bewijs, dat is alleen het vliegtuig). Het knopje van de transponder is natuurlijk geen bewijs. Dingen die je niet op je computerschermpje kan zien, kunnen nog gemakkelijk bestaan. ![]() | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:09 |
![]() Dat ligt op de route. Hallo, wij wisten dit al na een half uur ofzo, communiceren het Maleisische en Indiase luchtruim niet met elkaar?? Zo van; hee, als je een vreemd vliegtuig ziet komen tanken, geef ff een seintje alle vliegvelden in Zuidoost-Azië! | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:10 |
Nee die lezen hier gewoon mee op FOK! | |
gijsman | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:11 |
Wellicht wel maar ze laten het niet weten. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:12 |
Nee, ff serieus. Al onze discussie en wilde verhalen en plaatjes en alles bij elkaar heeft 100 keer meer structuur, coherentie, deductie en logica dan wat de medias ons brengen (niks dus),,, ![]() Ik verbaas me echt over zoveel amateurisme, non-communicatie en tegengestelde berichten. Jij niet?? | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:14 |
Realpolitik is daar belangrijker dan het opsporen van een vliegtuig schijnbaar. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:16 |
Ja, zoiets idd. Ik bekeek die scheldende families een beetje van "ja, ik begrijp dat je je kut voelt, maar niemand weet iets joh". Nu zie ik dat heul anders. Voor hen is dit echt schandalig, al die misinformatie. Geen idee meer wat nu een vage aanwijzing of een echt feit is. We weten NIKS? | |
APK | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:17 |
Waarom zou dit MH370 moeten zijn ![]() ![]() | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:18 |
Mwah wat mij betreft is de grootste fout dat een vliegtuig blijkbaar geen zender heeft die hoe dan ook blijft uitzenden tenzij totaal verwoest dus crash, en dan heb je sws de locatie van de crash. Als dat het geval was hadden we al deze speculaties niet toch. Dat het nu zo'n chaos is qua berichtgeving komt alleen maar omdat niemand ECHT een idee heeft waar het naartoe gevlogen is. Omdat het blijkbaar niet gevolgd kan worden. Ik denk gewoon dat het ergens in de oceaan ligt, en ze gaan het wel vinden. Wat nu interessant is, is het hoe en waarom ze die kant op zijn gevlogen, op CNN zijn ze er toch wel over uit dat het een bewuste actie is geweest. Voor mij lijkt het het meest op een mislukte kaping. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:18 |
Inderdaad, die Chinese familieleden werden ook oprecht boos op de autoriteiten, heel uitzonderlijk voor Chinezen schijnbaar, dan moet er echt iets mis zijn, en hun gelijk in deze wordt duidelijk bevestigd zo. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:19 |
Zie je dat niet? | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:19 |
Alles wat uitzendt kan kortsluiting maken, of branden, en dat moet je vanuit de cockpit altijd uit kunnen zetten (of proberen). | |
milpek | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:20 |
Ik weet dat het een absurd scenario is, maar toch... Stel dat het ergens is gelandt, volgetankt en binnenkort onderweg is naar de nucleaire top... Dit met passagiers aan boord. Dan zullen ze het dus neer moeten halen met de hele wereld meekijkend. | |
MrTorture | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:20 |
De black box blijft uitzenden, maar op de bodem van de oceaan heb je niet echt bereik ![]() | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:20 |
Tsja. | |
gijsman | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:20 |
dat is een icoontje wat dus een vliegveld moet voorstellen | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:20 |
Jammer nu verpest je de grap. | |
MrTorture | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:21 |
Halen we het nieuws wel weer es goed ![]() | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:21 |
Een zwarte doos kan uitgezet worden? | |
APK | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:21 |
Enlighten me ![]() | |
Kowloon | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:21 |
Net ook weer bij Pauw en Witteman een tweetal luchtvaartdeskundigen. Die konden er ook maar weinig meer over zeggen dan dat er nog steeds diverse scenario's mogelijk zijn. Men zit duidelijk te springen om meer nieuws, maar het moet natuurlijk gewoon tijd gegund worden. Het ging bijvoorbeeld over het vermeende omkeren van het vliegtuig, iets wat bijvoorbeeld zelfs het geval kan zijn van simpelweg desoriëntatie. Je weet het gewoon niet op dit moment. | |
gijsman | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:21 |
![]() | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:21 |
Zie hierboven, icoontje, het gaat om de comments. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:22 |
Het heeft specifieke waypoints gevolgd dat lijkt me niet echt desoriëntatie. | |
APK | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:23 |
Oh, het moet weer grappig worden en pagina's vullen. Sorry, dat had ik even niet door. | |
Kowloon | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:24 |
Maar goed, jij zat niet in het vliegtuig. Dit is precies wat ik bedoel, ook onwaarschijnlijke zaken gebeuren. Daarom moet je je op de vlakte houden totdat er daadwerkelijk scenario's uitgesloten kunnen worden. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:24 |
![]() ![]() Je had zelf ook wel kunnen zien dat het een icoontje is. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:25 |
Desoriëntatie is gewoon heel onwaarschijnlijk als een vliegtuig een specifieke vliegroute volgt............ | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:26 |
Op CNN zeggen ze dat het sws een bewuste actie is geweest van een persoon in de cockpit. Het begint steeds meer op een kaping te lijken | |
APK | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:26 |
Die comments heb ik gelezen. Naar aanleiding daarvan heb ik dat screenshot gemaakt en de vraag gesteld ![]() | |
Kowloon | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:27 |
Maar niet onmogelijk, en daar ga je dus al. Ga maar eens Air Crash Investigation kijken, daar komen echt de meest onwaarschijnlijke en knullige ongelukken voorbij. Wacht gewoon af, dat lijkt mij toch het beste voor iedereen. | |
Montagui | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:32 |
Ik zeg ook niet dat het 'bewijs' is, maar niettemin een belangrijke aanwijzing. 'knopjes kunnen falen'.... zeker...maar de kans dat wanneer én de bliepjes verdwijnen én niet meer terugkomen én het vliegtuig ook daadwerkelijk verdwenen dat dán het vliegtuig nog ergens 'geland' zou zijn lijkt me absurd klein. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:33 |
Jij hebt P&W nog gezien ook. Uitzendinggemist? Ik begin daar niet aan. niks gemist lees ik. • Decompressie, autopiloot aan met een paar waypoints en op zoek naar de zuurstofflessen? Maar waarom landen ze dan niet op Ho Chi Minh of een ander vliegveld?? En waarom 2 momenten waarop de communicatie uitvalt? • Kaping - gelukt - waar zijn ze en waarom is er nog geen losgeld/eisen? • Kaping - mislukt - liggen ze waarschijnlijk in zee, ook psychologisch is dat "veiliger" De laatste succesvolle kaping van een groot vliegtuig (9/11 niet meegerekend) dateert alweer van 1995 en zeker na de aangescherpte regels na 2001 is de kans nog kleiner... ![]() | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:33 |
De enige vraag is wie op dat moment de piloot was. Het ging in ieder geval niet om het plaatje, het ging er om dat iemand de opmerking maakte dat daar een vliegtuig is geland en heeft bijgetankt en vervolgens weer door is gevlogen, zoals je dan waarschijnlijk hebt gelezen. Het is interessant omdat er wordt gezocht naar een vliegveld in die regio waar een dergelijk vliegtuig van die omvang zou kunnen landen en daar kan het, het is echter onwaarschijnlijk omdat het een internationaal vliegveld is en een vliegveld daar waarschijnlijk niet ongemerkt kan landen, tenzij ze uiteraard hulp hebben gehad van buitenaf dat zou dan nog kunnen. Ik kan een alien-ontvoering ook niet uitsluiten maar toch heb ik het daar niet over. Van mij mag je overigens best denken dat het kan, geen probleem mee, maar ik heb het over waarschijnlijkheid misschien vinden ze binnenkort alsnog brokstukken aan de oostkust. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:34 |
Ligt er aan wie er bij betrokken is, hoe er is getraind, ze zeggen wel dat het allemaal zo veilig is geworden maar als je op internet kijkt zie je dat die cockpitdeuren ook niet geheel veilig blijken te zijn terwijl ze daar toch zo op hameren inmiddels. | |
Kowloon | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:37 |
Wat ik wil aangeven is dat tal van media, en mensen daarbuiten, echt wanhopig op zoek lijken naar duidelijkheid. Zeker als je jezelf als actualiteitentalkshow beschouwt dan moet je er niet nog eens over gaan praten als er toch niets te melden valt. Dan nodig je een paar deskundigen uit en die geven aan dat er nog niets duidelijk is maar dat er wel speculaties zijn. ![]() ![]() ![]() ![]() | |
niels0 | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:38 |
Daar zijn wel databases van, zal morgen 'ns kijken. | |
APK | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:38 |
Ja, dat ding had ook op BKK kunnen landen en bijtanken, dit soort 'nieuws' gaat toch helemaal nergens over ![]() Dat probeerde ik te zeggen ![]() | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:39 |
Als je zonder transponder (dus in feite onzichtbaar) boven de primaire radar kan vliegen (nu waren er weer berichten dat hij naar 45.000 voet zou zijn gestegen?) kan je makkelijk landen in een groot vlak, uitgestrekt en vrijwel onbewoond gebied waar geen grondrader is als: • Tibetaanse hoogvlakte - die paar yaks gaan je echt niet verraden ![]() • Somalie • Saudi-Arabie Zéker als je heel veel vlieguurtjes op je eigen sim hebt gehad. Ik zou die sim es checken, wellicht heeft ie zijn eigen Tibetaanse/Saudische level gemaakt om te oefenen? | |
Kowloon | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:39 |
Ik keek het omdat ik toevallig mee keek met m'n ouders. Zelf heb ik niet eens een TV (juist om dit soort redenen overigens). ![]() ![]() | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:40 |
Er worden speculaties gedaan op basis van de informatie die er is, op basis daarvan wordt weer naar de waarschijnlijkheid gekeken, kijkend naar de zaak dat het vliegtuig een specifieke route heeft afgelegd lijkt me bijvoorbeeld desoriëntatie zeer onwaarschijnlijk. Aangezien een bepaald doel dan wellicht een grotere kans heeft leg je daar meer prioriteit dan bij iets anders, dat lijkt me ook logisch, anders kan je bijna elke zoekactie gaan afblazen omdat je het niet zeker weet. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:41 |
Gezien de vliegroute is het vliegtuig zeer waarschijnlijk richting deze eilanden gevlogen, dus complete onzin zou ik het niet noemen, maar een comment op internet kan je wellicht beter met een korreltje zout nemen. | |
Kowloon | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:42 |
Het onderzoeksteam heeft natuurlijk het volste recht om (intern) te speculeren, zij zijn immers bezig om het raadsel te ontplooien. Maar ik stoor mij gewoon aan al die media die echt wanhopig op zoek naar nieuws zijn. Dingen nuchter op een rijtje zetten prima, maar accepteer ook dat er nu nog geen antwoord is. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:43 |
I know, that's why. Serieus, als wij met een clubje met onze OP daar gaan zitten wordt Nederland 300 keer wijzer. Ongezien de tiefus, in dit geval letterlijk. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:44 |
Dat ben ik niet met je eens, het grote publiek wil ook antwoorden, aangezien veel informatie toch uit betrouwbare bronnen komt (wel opletten welke bronnen het dan weer publiceren overigens) kan er best wat over worden gezegd. Daarnaast biedt het experts ook weer de kans om te filosoferen, ik vind het zeer interessant om deskundigen aan het woord te zien die ook bij andere vliegrampen betrokken zijn geweest, dus ik zou het niet afdoen als onzin en negeren tot er iets uitkomt. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:44 |
Eens. | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:45 |
Ik vind er niet zoveel mis mee eerlijk gezegd, ze weten gewoon niet erg veel over de situatie op dit moment, en dan moet je ook alle opties open houden. Dat 'gespeculeer' van de media wat jij bedoelt zijn gewoon allemaal reële opties. | |
Kowloon | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:45 |
Daarom schreef ik ook al in het POL-Cafe dat je de nieuwe Benno Baksteen zou worden. ![]() | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:45 |
Haha, toeval bestaat niet, waarschijnlijk zit je het ook wel in de gaten te houden ![]() ![]() | |
APK | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:46 |
Dat hij thuis zo'n geavanceerde flightsim had vind ik idd wel een beetje raar. Een taxichauffeur gaat toch 's avonds na zijn werk ook niet met een taxi-sim door Amsterdam crossen? ![]() | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:47 |
Hij had ook modelvliegtuigjes, hij is gewoon heel erg fier met z'n baan, dat vind ik niet vreemd. | |
Kowloon | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:48 |
Wat kan een expert aanvangen als die niet alle informatie heeft? Want ga er maar vanuit dat de onderzoekers uit het onderzoeksteam meer weten. Niet dat ik op een complot wil doelen, maar in persberichten ga je niet alles tot in detail bespreken terwijl juist die details voor een expert interessant kunnen zijn. ![]() | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:48 |
Niks mis mee, gewoon iemand die echt van zijn werk houdt, en het waarschijnlijk heerlijk vind om te vliegen, ook als hobby. | |
#ANONIEM | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:48 |
| |
APK | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:49 |
Ik wel. Geen idee wat jij doet om van te leven, maar ga je dat 's avonds ook nog eens als hobby simuleren op de computer? | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:51 |
Weet je hoeveel voetballers voetbalspelletjes spelen ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:51 |
Momenteel leef ik van acteren/figureren, dat doe ik de hele dag als het moet. ![]() ![]() | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:51 |
Hij of zij heeft een deel van de informatie, dus wat is daar dan zo ontzettend vreemd aan, westerse onderzoeksteams staan er juist om bekend alleen iets naar buiten te brengen als ze zaken met enige zekerheid weten (daarom ook de grote frustratie van vele volgers inmiddels met Maleisië). De informatie die nu naar buiten komt is zeer waardevol en daar kunnen zeer zinnige zaken over worden gezegd. Wat niet naar buiten komt, dan kan je er misschien vanuit gaan dat de waarschijnlijkheid ook een stuk minder hoog is (of een andere gevoelige reden), en dat is zeer interessant. Veel van wat je zegt klopt, wat nu naar buiten komt is bij de betrokken instanties waarschijnlijk al een stuk langer bekend, dat betekent echter niet dat de media en dergelijke geen speculaties kunnen of mogen doen. Juist de mensen met ervaring kunnen veel nuttigs zeggen over hoe iets naar buiten wordt gebracht, wat dat kan betekenen, omdat ze het al een keer hebben meegemaakt bijvoorbeeld. | |
APK | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:52 |
Niet echt, maar okay. Fair enough ![]() | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:52 |
Nou niet simuleren op een computer maar ik pas het wel degelijk ook toe als hobby. | |
gijsman | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:52 |
Stel ik was piloot dan ga ik niet na een paar lange vluchten nog eens een keer achter mijn simulator zitten, tenzij je ziekelijk verslaafd bent of andere plannen heb. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:53 |
Ik?? Nee man. Ik weet niks van vliegen (behalve dan ervaringsdeskundige en opvallend weinig problemen gekend), dat leer ik allemaal hier. Maar dank voor de eer. Ik weet wel iets van presentatie en nuttige plaatjes en filmpjes. Zoals ik de OP heb gepimpt met andermans werk, zo doe ik dat ook in mijn presentaties, al is dat dan meer dan 80% eigen werk. En dat is het ook; ik zie FOK! verzanden in een autistisch puberforum en dat is zonde. Meer inhoud, betere informatie, etc. Als je op Google zoekt, komen we als 2e door. Dat is een gigantisch publiek dat onbewust meegeniet van ons gehakketak ![]() | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:55 |
Wat mij betreft vindt deze man dat hij een geweldige baan heeft, en houdt hij ook van gamen thats it. Zijn co-piloot weet ik niet zoveel over... | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:55 |
Ik vind het absoluut niet raar, maar heel logisch. Ik heb ook stenen en fossielen thuis. ![]() Nee, maar het is wel een aanwijzing wat er gebeurd kan zijn. Zou toch frappant zijn als je zijn laatste level laadt en die kist staat gewoon precies op plaats X in de Saudische woestijn? ![]() | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:55 |
Danny en Yvonne zijn vast heel blij met ons ![]() ![]() ![]() ![]() | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:56 |
Wat denk ik opmerkelijker zou zijn is als hij ergens in zijn huis de vliegroutes heeft uitgestippeld, op zijn computer bijvoorbeeld of waar dan ook, het lijkt me niet dat hij daar extra oefening voor nodig had (tenzij hij het vliegtuig inderdaad op een zeer lastige locatie wilde doen laten landen). | |
APK | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:56 |
Haal die debiele kokosnoten en die andere domme plaatjes dan even uit de OP, mister Big Shot ![]() | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:57 |
Die co-piloot daarentegen, vast een aardige en lieve jongen, lijkt me wellicht iemand die chantabel is, jong, prachtige baan, misschien komt hij af en toe op de verkeerde plekken of wat dan ook?! | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:58 |
Die zou ik nog niet afschrijven, maar de piloot met simulator zie ik dit niet doen als ik zijn video's zo bekijk. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:59 |
Het lijkt me niet echt het type wat zelfmoord wil plegen, beide piloten overigens niet, maar ik denk dat dat heel lastig is om van de buitenkant te zeggen ![]() ![]() | |
arjan1112 | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:59 |
![]() Het vliegtuig ging richting de Andamanen. De communicatie is bewust uitgezet | |
niels0 | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:59 |
Ik ga in m'n vrije tijd ook op een boot zitten, 's-zomers. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 01:59 |
Mijn werk is modellen bouwen en simuleren en mijn werkdagen lopen uiteen van 08:00-02:00 en 11:00-15:00, net waar ik zin in heb en hoeveel ik FOK! tussendoor. ![]() Ik snap hem reuzegoed. En lekker koken ook. Wat is daar raar aan dan? Ik weet 100% zeker dat op een forum "zinloos" ouwehoeren veeeeel raarder is dan een piloot met een flightsim. | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:00 |
Moet er eigenlijk geen pol in de OP waar we met zijn allen stemmen waar we denken dat het vliegtuig zich kan bevinden ![]() | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:01 |
Laten we de modelvliegtuigjes niet vergeten, prachtige hobby, maar lijkt me niet iets om je zelfmoordplannen mee voor te bereiden of iets in die richting ![]() ![]() | |
arjan1112 | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:01 |
| |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:01 |
Ik ben bloedserieus als ik je zeg dat mijn werkpresentaties ook die humor bevatten. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:01 |
Laten we het deskundig houden ![]() ![]() ![]() ![]() | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:01 |
Ook goeiemorgen | |
Kowloon | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:02 |
Daarnaast is piloot natuurlijk ook een van de mooiste banen ter wereld. Ik kan mij voorstellen dat je er geen genoeg van krijgt om te vliegen en om dat te simuleren. | |
#ANONIEM | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:02 |
Beetje laat inderdaad | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:02 |
Ja dat gaat inderdaad de goeie kant op ![]() | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:03 |
De Chinezen gaan nu ook richting de straat van Malakka. | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:04 |
Dat bedoel ik maar, en tegenwoordig zijn er zelfs simulators om met een veegwagen te rijden. Sommige mensen houden gewoon van hun werk, en maken er hun hobby van ![]() | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:05 |
Absoluut. Je doet wat alle jongetjes wilden en alle vrouwen adoreren je na een loodzware en peperdure opleiding. Om maar niet te vergeten jouw, mijn en ons aller leven in handen. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:06 |
In Nederland ben je tegenwoordig gewoon een overbetaalde buschauffeur in de lucht. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:06 |
Het niet als 2 gescheiden zaken (hoeven) zien is het prettigste kan ik je vertellen. En als je collega's en klanten ook nog vrienden zijn is het helemaal perfect. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:07 |
Stormpje op de Noordzee lijkt me spannend hoor. ![]() Ergste turbulentie had ik trouwens boven Bretagne. Maar relatief echt peanuts. | |
Festa94 | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:07 |
En we draaien dit keer weer de andere kant op http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)aste-route-aan.dhtml | |
APK | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:10 |
Snap ik, maar snap dan ook dat de OP (die jij deze keer niet geplaatst hebt) te lang wordt. Het is wmb echt een geniale OP, maar de lollige plaatjes maken het vervelend voor mobiele users en voegen niet echt iets toe ![]() | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:10 |
Nee, goeie toevoeging (al is het van het AD)! Het vat alles samen juist. En dit: Uitgelezen data van de Rolls-Royce-motoren zouden verder hebben uitgewezen dat het toestel binnen een minuut 12.000 meter zou zijn gedaald. De onderzoekers denken dat die gegevens niet kloppen, want het toestel moet er zelfs in een vrije val langer over hebben gedaan om zo'n verticale afstand af te leggen. moeten ze de OP bekijken en vooral het filmpje van EgyptAir. Negatieve G-krachten van een zelfmoordpiloot en het vliegtuig schijnt erna nog onder controle gekregen te zijn ook, echt bizar (het is vast overdreven en gedramatiseerd in het filmpje, maar toch) ![]() | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:11 |
2 lollige plaatjes op een hele zooi informatie lijkt me toch prima te doen? Of mis jij die 0.02 seconde als je naar beneden scrollt? ![]() Dank je trouwens. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:12 |
Inderdaad, zeker niet te onderschatten, maar ik bedoelde meer de beeldvorming. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:14 |
Is het echt zo erg? Die mensen hebben geen idee en zijn zelf vast van die sukkels "ik meld me een dagje ziek, geen zin om te werken". Zie je een piloot dat doen? ![]() | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:16 |
Hehe, nee zeker niet, maar je weet hoe er in Nederland wordt gedacht als je een beetje succes hebt ![]() ![]() | |
Intellectueel | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:17 |
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de black box waarschijnlijk nooit gevonden gaat worden. Zelfs als we nu de brokstukken vinden, kunnen we waarschijnlijk nooit exact de plaats der ongeluk vaststellen. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:18 |
Oh yeah. En hoe bevrijdend het is die rare maaiveldhysterie niet om je heen te hebben. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:19 |
Waarom nooit? Natuurlijk wel. De langste vliegramp in de geschiedenis en geen idee wat er is gebeurd. Die data moet gelezen worden, ik wil verdomme wel een beetje veilig vliegen. En dat wil ik ook voor al die miljarden andere reizigers. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:21 |
Als het een ongeluk is. | |
Intellectueel | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:22 |
Omdat die waarschijnlijk op de bodem van de oceaan ligt en over een aantal weken stopt met seinen. Hoe langer we erover doen om een brokstuk te vinden, des te moeilijker het wordt om plaats van ongeluk vast te stellen. | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:24 |
Dat klopt, maar er gaat een brokstuk gevonden worden, en aan de hand daarvan (wanneer het ook gevonden wordt) gaat er een gebied duidelijk worden waar het gecrasht kan zijn. Het kan misschien wel vijf jaar duren, maar hoe dan ook zal het gevonden worden. En dit alles natuurlijk alleen als het inderdaad gecrasht is ![]() | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:25 |
Dan nog denk ik dat nooit een beetje te grove uitspraak is. In 5 jaar hebben ze de oceaanbodem echt wel met magnetische, gravitatie, seismiek, sonar en andere meet methoden afgescand. ![]() Het kan nog even duren, dat vrees ik ook als ze niet op land geland zijn (mislukte kaping zou het dan zijn), maar binnen 5 jaar moet dat echt wel lukken... Niels, wanneer vaar jij uit? ![]() | |
Kowloon | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:27 |
In zekere zin klopt dat wel volgens mij. Kijk je er rationeel dan zie je dat de autopilot wel heel erg veel doet tegenwoordig. In reguliere omstandigheden zijn piloten een formaliteit. En als het op de capaciteiten van de piloot aan komt blijkt steeds meer dat de vliegskills te lijden hebben onder de zeer goede autopilots van tegenwoordig. Als ik 10 jaar eerder was geboren, dan was ik vast piloot geworden. Nu durfde ik het niet aan vanwege de schrale markt voor de luchtvaart en piloten. Drie dingen die piloot zijn leuk maken: 1) Besturen van een mooie machine. Een beetje containerschip lacht qua motorvermogen vliegtuigen vierkant uit maar bij vliegtuigen merk je echt dat je het hebt, bij schepen druk je op een knop of een handel. 2) Prachtige uitzichten vanuit de cockpit. Ben zelf best wel fan van meteorologische fenomenen dus een cockpit geeft eersterangs uitzicht. 3) Goed vliegen. Zodat de passagiers er eigenlijk niks van merken dat ze op reis zijn. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:29 |
Tegen die tijd is dit topic langer dan menig cafe op FOK, ook leuk, een nieuwe hobby. | |
Intellectueel | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:30 |
Ik kan me overigens nog herinneren dat je als klein jongetje nog uitgenodigd werd om een kijk in de cockpit te nemen. Zo ongeveer 20 jaar geleden zelf meegemaakt met KLM van Amsterdam naar Singapore. | |
Kowloon | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:30 |
POl-Cafe heeft 4772 delen. ![]() | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:31 |
![]() Er valt niks met zekerheid te zeggen, maar het lijkt me toch niet dat het vliegtuig na eerst een puur noordwestelijke koers gevolgd te hebben opeens naar het zuiden gaat afbuigen... Alles kan in de verschillende scenario's, maar die Golf van Bengalen maar es checken... De drukstbewoonde kust ter wereld by far. | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:32 |
Wat denken jullie eigenlijk? Ik denk een mislukte kaping. | |
Intellectueel | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:33 |
Als het geen ongeluk is, dan denk ik aan een depressieve en levensmoeë (co) piloot. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:34 |
• Als het de piloten + een groepje kapers zijn zeg ik geslaagde kaping. • Als het kapers zijn die de piloten gedwongen hebben, liggen ze in zee. • Als de piloten gek zijn geworden/mayhem/zelfmoord, ook. | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:34 |
Ok, is natuurlijk een optie, maar dan snap ik echt het nut niet van de gecoördineerde route wijziging. | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:35 |
Ja, geslaagde kaping blijft wel een optie, maar aan de andere kant hadden ze dan wel al iets laten weten lijkt me, anders heeft het weinig nut. | |
Intellectueel | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:37 |
Als één van de piloten er achter zit, dan heeft diegene dat natuurlijk wel met de intentie gedaan om het voor de onderzoekers zo moeilijk mogelijk te maken Lijkt me een typisch gevallene van een goed geplande actie, waar aan elk detail is gedacht. Een terroristische actie lijkt mij niet het geval; dan had het inmiddels wel zijn opgeëist. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:37 |
Juist niet. Drijf de prijs op en laat de "tegenstander" zoeken... Eerst veilig de overdracht van je gijzelaars regelen (zodat jij betaald wordt). Het lijkt me geen makkelijke operatie, maar met een organisatie is het prima te doen. Ik wist niet dat je radarloos kon rondvliegen (transponder uit), dat maakt het heeel verdacht. | |
Kowloon | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:38 |
Dat zou wel hors catégorie zijn. Een categorie waar ik nu eigenlijk alleen nog 11-9 in heb zitten. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:39 |
![]() | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:40 |
Het begin is daar ![]() ![]() ![]() ![]() | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:40 |
Waarom zou een suicidale piloot zo vliegen? Een worsteling tussen de co-piloot en piloot zou kunnen, dat zou die rare 265-025-308-route verklaren, maar toch... die Egyptenaar dook "gewoon" met negatieve G-krachten naar beneden... Heeft iemand meer filmpjes van dat soort suicidecrashes?? | |
Intellectueel | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:41 |
Men kan niet radarloos vliegen door de transponder uit te zetten. Men kan enkel radarloos vliegen door radars te ontwijken, wat de beoogde vlieger waarschijnlijk heeft gepoogd. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:41 |
Dat was me een mooi mediaspektakel inderdaad, maar daarover verder in BNW please. Het kan makkelijk. Wraak op een "slecht draaiende" (en daardoor stress op de werkvloer, competitie, achterklap, etc.) vliegmaatschappij? | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:42 |
Je kan onder de radar vliegen (50-1000 meter afhankelijk van terrein en weer) maar ook boven de radar. Hoe hoog dat is weet ik niet precies, Kowloon, Martijn? Landen in een radarvrijgebied en je bent er. Niemand die het doorheeft. Hoe denk je dat die cokevliegtuigjes van Medellin naar Miami gingen en gaan?? Met de transponder aan alle radarbakens afgaan? ![]() | |
Intellectueel | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:43 |
Ja, maar dat heeft dus niets met de transponder te maken, maar met het bereik van een radar. Als men op de radar vliegt en de transponder uitzet dan verdwijnt het vliegtuig natuurlijk niet van de radar. | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:44 |
Boven de radar vliegen was onmogelijk zeiden ze bij P&W | |
gijsman | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:44 |
kapers die nauwelijks konden vliegen maar het toch voor elkaar kregen om 3 vliegtuigen in gebouwen te laten crashen... ow wacht yip BNW | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:45 |
Transponder uit = niet opgemerkt door actieve radar Boven of onder de radar vliegen zonder transponder = niet opgemerkt worden Onder de radar vliegen lokt getuigen uit Boven de radar vliegen ziet alleen Superman. | |
Intellectueel | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:45 |
Door simpelweg de transponder uit te zetten (stap 1) en vervolgens door onder de radar te vliegen, of door allerlei dalen in een bergachtig gebied, waar radars ook bijna onmogelijk iets kunnen opvangen. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:46 |
Wie is "ze"? Die dingen hebben een bepaald bereik, niet oneindig. Een flight sim piloot weet precies hoe hoog ie moet klimmen. ![]() | |
Intellectueel | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:47 |
Een vliegtuig dat zijn transponder uitzet maar gewoon in het bereik van de radar blijft wordt gewoon opgemerkt. | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:47 |
Volgens de radar specialist, weet zijn naam niet meer. Een radar kan net zo ver naar boven kijken als dat ie naar voor kan kijken, en dan is 15 kilometer niet erg veel... | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:47 |
Ja, die kleine vliegtuigjes deden dat zo inderdaad. Een groot bakbeest als een 777 die langs de kusten en eilandjes scheert, de hele wereld heeft smartphones (ja, OOK in arme landen!) en kan het gelijk de wereld in Twitteren? Ik geloof niet in een Twitter-cover-up. Erboven vliegen is veul veiliger. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:49 |
Ja logisch ook, waarom hebben we anders stealth. Maar kan me voorstellen dat er een maximum aan zit. Dat kan ook nog; Piloot klimt naar te grote hoogte en verliest controle door ijle lucht/whatever meteorologisch verschijnsel (Kowloon?) en stort alsnog in zee, terwijl alles zo goed ging... ![]() | |
Intellectueel | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:49 |
Niet dus. Een dergelijke hoogte kan een civiele vliegtuig niet halen. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:49 |
Maar toch wel een stuk hoger denk ik dan daar waar vliegtuigen vliegen, hoe dunner de lucht wordt, hoe lastiger het vliegen. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:49 |
Ja, dat zeg ik. ![]() | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:51 |
Een kaartje met alle radarstations in Zuidoost-Azië zal wel military confidential zijn, niet? ![]() | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:52 |
Ja dat kan natuurlijk wel, maar dan nog heb je als piloot erg veel tijd om het vliegtuig weer onder controle te krijgen. Er is wel meer aan de hand geweest dan dat denk ik. | |
Kowloon | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:53 |
Op een gegeven moment barst het vliegtuig gewoon uit elkaar als je te hoog gaat vliegen lijkt mij. Plus dat de stuwkracht van de motoren steeds verder afneemt waardoor er ook wel een soort technisch maximum aan de vlieghoogte zal zitten. | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:55 |
Zijn voorlaatste ping was volgens mij vanaf 45000ft en zijn laatste ping vanaf 23000ft, volgens deskundigen is het onmogelijk om zo snel te dalen met dit vliegtuig. Dus het zou misschien wel iets verklaren als hij inderdaad uit elkaar geklapt is... | |
gijsman | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:57 |
Waar zijn de brokstukken dan???? en waarom was er nog radar contact ten westen van Maleisie?? | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:57 |
Waar vond dit plaats (zie ook gijsman)? | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:58 |
In dat gebied zijn ze toch nog maar net begonnen met zoeken? | |
Montagui | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:58 |
Al die bochten waarin men aan het draaien is om een onconventionele verklaring mogelijk te maken... | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:58 |
Dat waren signalen van de motor die niet bleken te kloppen de satellietsignalen lijken anders te stellen of iets in die richting. | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 02:59 |
Hoe kom je daar bij als ik vragen mag? Voor zover ik weet is dit zelfs erg zeker, de verschillen in hoogtes. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 03:00 |
Wrong, je redeneert de verkeerde kant uit. Observaties en vanuit daar mogelijke scenario's. | |
gijsman | zaterdag 15 maart 2014 @ 03:00 |
ze stegen naar 45000ft en daalde daarna naar 23000 ft op het moment dat ze het normale radar contact verloren. Op deze locatie is nog steeds niks gevonden, nieuw zoek gebied is rondom de andaman eilanden. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 03:01 |
Hoe kan dat nou niet kloppen? Kloppen de getallen niet of hebben ze die verzonnen ofzo? Hoe is dit dan in de media gekomen? Is er geen persbericht van Rolls Royce en/of Boeing? | |
Kowloon | zaterdag 15 maart 2014 @ 03:01 |
Aardig hoog moet dus wel kunnen met normale motoren. Dat is al heel diep in de stratosfeer terwijl normaal in de tropopauze gevolgen wordt, in de tropen zelfs er onder. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 03:02 |
Hey jongens, tof dat jullie nachtbrakers zijn. De vorige avonden was het saaier... ![]() Zelfs ik heb weekend. ![]() | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 03:02 |
Dit kwam voorbij ergens eerder in dit topic: http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)n-boord-Boeing.dhtml Iets in die richting, maar wellicht dat de satellieten ook een verschil hebben gemeten, dat kan. | |
Montagui | zaterdag 15 maart 2014 @ 03:02 |
Mogelijke scenario's? De een is nog onlogischer dan de ander......maar goed ik misgun niemands plezier. Zolang je maar niet geloofd in een bepaald scenario voordat het een feit is...be my guest. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 03:02 |
En Baumgartner stond hier nog boven. Letterlijk. Echt, die man is 's werelds allerhoogste baas. | |
Kowloon | zaterdag 15 maart 2014 @ 03:03 |
Dat vond ik ook raar. Dat zou betekenen dat de hele telemetrie van Boeing/RR onbetrouwbaar is. Dat lijkt mij niet, zal dus wel een gerucht zijn geweest. ![]() | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 03:03 |
Sabotage. | |
Intellectueel | zaterdag 15 maart 2014 @ 03:04 |
45000ft? Dat lijkt me sterk, gezien een Boeing 777-200 slechts een maximale hoogte van 43100ft kan bereiken. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 03:04 |
Valt wel mee toch, zeker vergeleken met andere discussies. Het is net als die moorden van Annecy, niet? Spannend nieuws met veel ruimte voor speculatie. Duidelijk interessanter dan de zoveelste autobom in Irak of een mekkerende moslima/PVV'er op TV. Maar dat kan aan mij liggen ![]() | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 03:04 |
Het is wel mogelijk, maar niet veilig... | |
Kowloon | zaterdag 15 maart 2014 @ 03:05 |
Comfortabel in je drukpak. ![]() | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 03:06 |
Een MIETJE was het! Een triest papventje, dat zonder zijn drukpakje NERGENS is. Die gozer stond op 39 kilometer hoogte. Aap. Diekenniknie. | |
Kowloon | zaterdag 15 maart 2014 @ 03:07 |
Die deed hetzelfde als Baumgartner maar dan in 1960. ![]() | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 03:08 |
Ook hier nog even:http://www.nytimes.com/20(...)litary-radar.html?hp Het is dus wel interessant dat een mogelijke vrije val gedaan kan zijn om de passagiers en het vliegtuigpersoneel bewusteloos te maken. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 03:09 |
Wow. Is er beeldmateriaal van? Voor mijn tijd, beste man. Zwaaar voor mijn tijd. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 03:11 |
Die data is dus gewoon echt maar niet erg betrouwbaar. hehe, eindelijk een beetje duidelijkheid. Een vrije val hoeft niet; neus naar beneden en knallen. Die Egyptenaar kon het en erna kwam het vliegtuig nog normaal horizontaal ook, wat kunnen die dingen veel hebben?? | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 03:12 |
Gelukkig maar ![]() ![]() | |
Kowloon | zaterdag 15 maart 2014 @ 03:13 |
Whehe, nog meer voor mijn tijd. ![]() Dit laat trouwens ook een van de dingen zien waarom ik echt geen genoeg kan krijgen van vliegen. Zelfs op 10 km hoogte kun je al zien dat de lucht boven je inktzwart is. Dat flinterdunne laagje atmosfeer heeft de totale levende wereldgeschiedenis mogelijk gemaakt en dat vind ik ronduit fascinerend. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 03:13 |
Een ex-collega van mij viel vrije val van 10 naar 2 kilometer over een vulkaan in Alaska. Motoren vielen allemaal uit en op 2 km deden ze het weer en landden ze veilig.... Dat moet een flinke diarree-bende geweest zijn daar... ![]() ![]() | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 03:14 |
Ik kan gewoon geen eten meer bestellen rond dit tijdstip, triest zeg! | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 03:16 |
Oh ik volg je helemaal. Toen ik 14 was dacht ik dat het tof was om meteoroloog te worden. Mijn wiskunde is en was bar slecht dus dat ging hem niet worden. Achteraf ben ik blij dat ik de miljoenen jaren op onze eigen planeet heb mogen onderzoeken, soms nog complexer dan het weer. Inderdaad, fascinerend. dank voor de video. wow. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 03:17 |
Heb ik net binnen, die Japanner is echt te lekker. Je kan hier 24/7 eten, drank, sigaretten, condooms bestellen. Gewoon online. Ideaal. ![]() | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 03:18 |
Ik wil ook, maar geen Japans ![]() | |
Kowloon | zaterdag 15 maart 2014 @ 03:19 |
Ga in de grote stad wonen dan. ![]() | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 03:19 |
In een Boeing of? Dat is altijd weer wennen als je terug bent in Nederland ![]() ![]() | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 03:20 |
Mja, dat zou ik soms wel willen. | |
DaKKiE1984 | zaterdag 15 maart 2014 @ 03:21 |
Ik ga slapen, zie het morgen weer wel. | |
Kowloon | zaterdag 15 maart 2014 @ 03:27 |
Ben eigenlijk meer in astronomie geïnteresseerd dan in meteorologie. Ik weet wat van meteorologie omdat het nodig is om weersvoorspellingen te maken als ik ga zeezeilen. Maar astronomie is hét recept om aardse zaken te kunnen relativeren vind ik. 10 km atmosfeer en een bolletje mineralen vatten de totale menselijke historie samen, en weg zijn alle aardse problemen. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 03:31 |
Oh zeker, machtig interessant, maar om daar echt diep in te duiken heb ik te weinig wiskundig inzicht. Cosmos moet ik wel kijken, schijnt mooi te zijn, heb jij al gezien? Heb een avondje exoplaneetjes gezocht, misschien ga ik daar nog es wat mee hobby'en, geniaal. | |
DeParo | zaterdag 15 maart 2014 @ 03:40 |
Welterusten. | |
Kowloon | zaterdag 15 maart 2014 @ 03:40 |
Gaat wel schaamteloos off-topic dit. ![]() Ik hou mij ook niet echt met de wiskunde bezig hoor. Je kunt genoeg van astronomie leren zonder je bezig te houden met de wiskunde die er bij hoort. De vorming en het leven van sterren en de planeten daar omheen is prima zonder wiskunde te beschrijven. Lastiger wordt het bij exotischer fenomenen als zwarte gaten en neutronensterren. Nee, die serie heb ik nog niet gezien. Jij zit daar wel ideaal, weinig lichtvervuiling en de Andes in de buurt. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 03:41 |
Boeing, geen idee. En fixed the quote. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 03:45 |
Deze week was het eerste deel op TV, in elk land tegelijk volgens mij. Niet gezien uiteraard, maar es online kijken... Mén, wij (2 andere NLers en ik) gingen paddo'en in een grot (ijskoud) in de bergen 4 uur naar het noorden, bij het beroemde Villa de Leyva. tentje in een weiland en paddo's groeien daar. Wij spacen in de grot en ik loop naar buiten... WTF, niet normaal. Ogen gewend aan het donker en een kraakheldere Melkweg die opdoemt. Daar hoefde ik niet eens voor te spacen, geweldig gaaf. Maar zo stervenskoud (net boven nul, en ja dat is KOUD)... Helaas is het winter (regen, bewolkt, af en toe zonnetje) en geen zomer (zonnetje, af en toe een bui, half bewolkt) dus is er 's nachts niks te zien vanuit Bogotá... Volgend weekend weer es de bergen in. ![]() | |
Kowloon | zaterdag 15 maart 2014 @ 04:33 |
Erg genoeg heb ik de Melkweg dus nog nooit echt goed gezien. ![]() ![]() | |
Speculant. | zaterdag 15 maart 2014 @ 06:22 |
| |
Lyrebird | zaterdag 15 maart 2014 @ 06:35 |
Kuala Lumpur? Als je wat minder naar steden op vakantie wil gaan, dan kun je beter ergens anders naar toe gaan. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 07:03 |
Waarom moeten de kapers per sé zo goed kunnen vliegen? Ook mogelijk: • de kapers dwingen de piloten -> kan de rare bocht 265-025-308 verklaren • de piloten behoren tot de kapers -> mijn idee nu De laatste succesvolle kaping (9/11 niet meegerekend) is alweer 14 jaar geleden... VASP Boeing 737-2A1 - Brazilië - kapers stelen geld en verdwijnen - geen slachtoffers En deze, 4 jaar eerder: Beroemde passagiers in het vliegtuig. [ Bericht 19% gewijzigd door El_Matador op 15-03-2014 07:41:19 ] | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 07:43 |
het ligt er ook aan, in geval van zelfmoord piloot lijkt het mij het meest waarschijnlijk. In geval van een kaping niet. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 07:49 |
Wat, eerst naar het noorden vliegen, op weg naar je laatste rustplaats, maar dan ineens bedenken dat je toch midden op de Indische Oceaan wil sterven?? Check die SilkAirvlucht. Het blijkt waarschijnlijk geen zelfmoord, hoewel die mogelijkheid er zeker inzit, maar daar gaat de piloot recht naar beneden. Die EgyptAirpiloot ook; ;recht naar beneden. Niet eerst nog 3 uur rondvliegen en al helemaal geen draai van 150 graden ineens naar het zuiden. Wat geeft jou het idee dat deze piloot dat wel zou doen? | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 07:55 |
Ik heb me er een week lang goed vermaakt, lekker goedkoop, heerlijk eten, mensen ok. Paintballen in 35 graden met een kater van hier tot jouw woonplaats was echter wat minder... ![]() | |
Speculant. | zaterdag 15 maart 2014 @ 07:57 |
Het nieuwsbericht is veel te vaag eigenlijk. Zonder dat rapport zijn we niks. | |
DS4 | zaterdag 15 maart 2014 @ 08:00 |
Is een beetje afhankelijk wat je daar gaat doen. Je kan daar ook heel goed je geld spenderen. | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 08:15 |
Niet iedereen die zelfmoord pleegt doet dat op dezelfde manier en dan heb je goed kans dat niet alle piloten dat op dezelfde manier doen. En wie weer is deze piloot ook recht naar beneden gevlogen, nadat hij niet meer te traceren was. En dat rondvliegen lijkt me de kans om eens even lekker je eigen route te vliegen voor je naar je rustplaats vliegt (zoiets als nog even je lievelingseten nuttigen voor je je zelfmoord pleegt of langs plekken gaan die je dierbaar zijn, of toch nog even een laatste bezoek aan ouders etc etc). De route lijkt zorgvuldig gekozen, en blijkbaar mochten 'we' tot op zekere hoogte 'meekijken', maar daarna niet meer. Richting het zuiden is het veel moeilijker om die zwarte dozen terug te vinden. | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 08:17 |
'Apparatuur voor communicatie bewust uitgezet' Volgens premier van Maleisië Najib Razak wijzen dat nieuwe data er op dat communicatieapparatuur in het vliegtuig opzettelijk zijn uitgeschakeld. Foto: EPA Dat zegt Razak tijdens een persconferentie zaterdagochtend (Nederlandse tijd). Het woord kaping nam hij niet in de mond. Hij meldt dat er een nieuwe fase is aangebroken in de zoektocht naar vlucht MH 370. De focus ligt nu op het onderzoeken van de passagiers en de crew. Ook meldt Razak dat er om 8.11 uur 's ochtends voor het laatst contact met het vliegtuig is geweest. Eerder zou dit 1.11 uur zijn geweest. In reactie op berichten dat het toestel is gekaapt zei de premier dat de autoriteiten "alle mogelijkheden onderzoeken''. Volgens persbureau AP melden onderzoekers op basis van bronnen binnen de Maleisische overheid dat een of meerdere mensen met ruime vliegervaring de vermiste vlucht van Malaysia Airlines hebben gekaapt, de communicatie uitgeschakeld en een andere koers ingezet. Het motief van de kapers is onduidelijk. Er zijn nog geen eisen neergelegd en het is niet duidelijk waar het vliegtuig heen is gevlogen. Volgens de bron wordt het niet langer als een mogelijkheid gezien dat het om een kaping gaat, maar als een vaststaand feit. De onderzoekers zijn tot deze conclusie gekomen omdat er aanwijzingen zijn dat de communicatie expres is uitgeschakeld. Ook de route en aanwijzingen dat het vliegtuig expres onder de radar vloog wijzen op een kaping. Brandstof Een bron die bekend is met officiële Amerikaanse onderzoeksgegevens stelt dat de Boeing mogelijk zonder brandstof kwam te zitten en neerstortte in de Indische Oceaan. Dat zou blijken uit een analyse van elektronische pulsen die zijn opgepikt door satellieten, meldden persbureaus Reuters en Bloomberg zaterdag. Boven de Indische Oceaan nabij Australië, zo'n 1600 kilometer van de westkust vandaan, zou het laatste signaal zijn opgepikt van het vliegtuig. Gezien de afstand met Kuala Lumpur zou dat ook de locatie zijn waar de brandstoftank leeg raakte. In dat gebied hebben nog geen zoekacties plaatsgevonden. Vanuit de cockpit zou de verandering van route zijn geprogrammeerd nadat apparatuur die het toestel met de radar verbond, was uitgeschakeld. De signalen die zijn opgepikt via satellieten komen van een ander systeem dat moeilijk is uit te schakelen. India Het is ook mogelijk, maar minder waarschijnlijk, dat het vliegtuig richting India vloog, aldus de Amerikaanse bron. Het vliegtuig zou in ieder geval hebben afgeweken van de geplande route van de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur naar Peking. Volgens de bron is de data dubbelzinnig, waardoor er twee analyses van de gebeurtenissen zijn. In totaal waren 227 passagiers en 12 bemanningsleden aan boord van het vliegtuig, dat boven zee van de radar verdween. De piloten hebben geen enkel noodsignaal afgegeven. nu.nl | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 08:20 |
Iemand die dat op een kaart kan aangeven? 1600 km van de westkust van australie? | |
Pleun2011 | zaterdag 15 maart 2014 @ 08:25 |
Toen we een week geleden voor het eerst de theorie 'zelfmoord door de piloot' bespraken, had ik al een idee dat dit wel eens de oorzaak zou kunnen zijn van de verdwijning.. het begint er steeds meer op te lijken dat het zo is gegaan. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 08:27 |
Nee klopt. En pilotenzelfmoorden zijn -gelukkig- extreeem zeldzaam. In beide vorige gedocumenteerde gevallen was het neusje naar beneden en gaan met de banaan. Er is toch geen aanwijzing voor iets anders hier? Ja, waarom is dat van belang? Jij denkt werkelijk dat iemand die zelfmoord gaat plegen dat helemaal gaat plannen? Nou dan ga ik zo vliegen en dan zo, en oh ja, dan 2 uur daarheen en dan toch maar in de Indische Oceaan en "hehe, lekker puh, kunnen ze die zwarte dozen lekker niet vinden"... Werkelijk?? Ik zie er geen enkele aanwijzing voor anders dan "je kan het niet uitsluiten" of "je kan niet in iemands hoofd kijken" (nee, maar dan is alles overal bij iedereen mogelijk, lijkt me wat vreemd). | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 08:28 |
Heb je de andere zelfmoordgevallen gezien? | |
Pleun2011 | zaterdag 15 maart 2014 @ 08:32 |
Nee, maar met de informatie de we tot nu toe hebben gekregen lijkt het mij meer waarschijnlijk dan een kaping.. | |
DS4 | zaterdag 15 maart 2014 @ 08:35 |
Op grond van? | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 08:35 |
Zou ik toch even doen. Deze observaties lijken er namelijk helemaal niet op. En welke informatie hebben we dan? Nu al flink wat artikelen over kapingen, nog niks over de achtergronden van de piloten (financiele problemen, minnaressen, problemen op werk/jaloezie op promoties, etc.). | |
#ANONIEM | zaterdag 15 maart 2014 @ 08:38 |
Mogguh, ik lees net op het nieuws dat het toestel 7 uur heeft doorgevlogen ![]() | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 08:39 |
Nou lekker puh? Meer zo van 'dan laat ik ze in het ongewisse'. Ik zeg toch ook niet dat hij niet recht naar beneden is gevlogen? Zou best kunnen. Alleen op een later tijdstip dan de bay of bengal. Denk ik. Vind ik best plausibel, dat hij onvindbaar zou willen zijn na een zelfmoord. Er zijn genoeg mensen die hun zelfmoord uitgebreid plannen. Alleen niet op d emanier waarop jij het zegt, als in 'oh toch maar de andere kant op', meer alsof die man zijn eigen spel / aflevering van air crash investigation heeft gemaakt. Maar ik sluit een kaping niet uit, ze schijnen aanwijzingen te hebben dat het om een kaping ging en dan is het voor mij wel de vraag waarom het toestel 1600 km van de westkust van australie zou zijn gecrasht. Als dat waar is. | |
Vleuver | zaterdag 15 maart 2014 @ 08:40 |
http://www.redicecreations.com/article.php?id=29355 dit al gezien? | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 08:40 |
dan heb je een behoorlijke zoekcirkel | |
Pleun2011 | zaterdag 15 maart 2014 @ 08:42 |
Het vliegtuig is bewust van koers veranderd en iemand aan boord heeft de communicatieapparatuur uitgezet. Als dat door aan kaper is gebeurd vraag ik me af welk nut het heeft om een vliegtuig te kapen en te laten neerstorten op een anonieme plek.. kapers hebben meestal een ander doel dan ongezien verdwijnen. Het enige dat ik niet uitsluit is dat iemand het vliegtuig heeft gekaapt en dat die persoon zelfmoord wilde plegen. Mijn gevoel zegt echter dat het de piloot zelf is geweest..
| |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 08:47 |
Er kan van alles gebeuren bij een kaping. Worsteling, verzet van passagiers, piloot gewurgd, geen controle, plons. Een zelfmoord is met rondjes vliegen gewoon onlogisch. Er is ook geen enkele aanwijzing voor. Die piloten zien er op de foto happy uit. Dat zegt natuurlijk niks, maar als je stelt dat zelfmoord waarschijnlijk is, of zelfs het waarschijnlijkst, moet je wel aangeven waarom. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 08:48 |
![]() 1600 km van de westkust bij grove benadering, maar die 1600 is ook niet precies, dus dat boeit niet zo. Belangrijker is dat de dieptes goed te zien zijn... roze is 308 paars is S-A rood is Somalie oranje is Myanmar zwart is Australië? | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 08:51 |
hmm...ben ik toch benieuwd watvoor signaal ze hebben dat het vliegtuig daar nog geweest zou zijn | |
#ANONIEM | zaterdag 15 maart 2014 @ 08:52 |
Er wordt zelfs al in Centraal Azië gezocht;
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2014 08:53:21 ] | |
onlogisch | zaterdag 15 maart 2014 @ 08:53 |
Dat zal wel gewoon een radar signaal zijn geweest? | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 08:53 |
dat doet hij, alleen zie jij het anders ![]() Het uitzetten van de communicatiesystemen, het veranderen van koers. Kan verschillende oorzaken hebben, maar kan ook zelfmoord zijn. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 08:55 |
De copiloot en de 10koppige cabincrew zijn vermoord door de piloot, of hoe moet ik die 7 uur rustigjes rondvliegen zien? | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 08:56 |
niet omdat de transponder weer is aangezet....dus dan moet ie in het blikveld hebben gevlogen van een radar. Toch ook vaag. Het laatste signaal zou bij de andaman eilanden zijn geweest. | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 08:57 |
ik weet niet wat die kunnen doen als ze aan de andere kant van de deur zitten? | |
DS4 | zaterdag 15 maart 2014 @ 08:58 |
Maar we weten niet of het is neergestort en zelfs als dat het geval is, dan kan het nog zo zijn dat de kaper had gedacht verder te kunnen komen oid. Zelfmoord is een scenario indien er aanwijzingen zijn dat iemand zelfmoord wilde plegen. Het is heel zeldzaam dat achteraf bezien die signalen niet kunnen worden geduid. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 08:58 |
Ja, daarom. ![]() Die wat is het 40 zeemijlen 025 is al vaag, maar als je eerst 263 (bijna west) en dan 308 vliegt, waarom zou je dan helemaal omdraaien naar Australië?? | |
nummer_zoveel | zaterdag 15 maart 2014 @ 08:59 |
Zou me niks verbazen als ie in de Indische oceaan is gestort... Het is onbegonnen werk 'm dan te vinden, wat een enorme oceaan... | |
Marrije | zaterdag 15 maart 2014 @ 08:59 |
hoe dan ook lijkt het me al vrij zeldzaam. | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 08:59 |
Die kunnen met een code naar binnen, als het goed is. De copiloot doden kan nog. En dan met een zuurstoffles de boel decomprimeren waardoor iedereen bewusteloos raakt, sja. Maar denk je niet dat men die deur al eens ingebeukt heeft tegen die tijd (zie ook de Heliosvlucht uit de OP)? | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:01 |
Sonar, ROVjes,seismiek, gravitatie, magnetisme, 30 dagen voor de piepjes van de zwarte dozen... het is te doen, maar je hebt wat personeel nodig denk ik... ![]() | |
DS4 | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:02 |
Zelfmoord valt niet uit te sluiten, maar het is toch zeker niet het meest waarschijnlijke scenario, op basis van wat er nu naar buiten is gebracht. | |
Co_OL | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:02 |
![]() | |
tong80 | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:03 |
De Boeing van Malaysia Airlines die nu een week wordt vermist is vrijwel zeker gekaapt. Onderzoekers zijn tot deze conclusie gekomen. Premier Najib Razak van Maleisië wil het woord 'kaping' niet noemen, maar bevestigde dat de communicatie vanuit het vliegtuig met opzet is afgebroken. Hij zei dit op een persconferentie in Kuala Lumpur. Zoektocht naar de Boeing van Malaysia Airlines op de Indische Oceaan. © epa. Een toestel van de Maleisische luchtmacht dat meedoet aan de zoekactie naar de vermiste Boeing. © afp. © afp. Hij benadrukte dat er 'een hoge mate van waarschijnlijkheid' is dat iemand aan boord apparatuur moedwillig heeft uitgezet. Ook de koers richting het westen is met opzet ingezet. Het is nog onduidelijk of een van de piloten dit heeft gedaan of dat het iemand aan boord was met vliegervaring. Razak meldde dat de achtergrond van de passagiers en crewleden opnieuw wordt bekeken. De politie maakte later bekend dat het huis van de piloot wordt onderzocht. De commercieel directeur van Malaysia Airlines liet weten dat de verdwijning nu wordt beschouwd als een misdrijf en er sprake is van een strafrechterlijk onderzoek. Alle informatievoorziening loopt daarom vanaf nu via de overheid. Een militaire radar ontdekte vorige week bewegingen van een onbekend vliegtuig. Het is nu zeker dat het om vlucht MH370, die inmiddels koers had gezet naar het westen. Aan de data over de route en de vliegbewegingen is af te lezen dat is geprobeerd detectie door radar te vermijden. Razak wilde het woord kaping nadrukkelijk nog niet gebruiken. Alle opties worden nog opengehouden. Wel is besloten te stoppen met de zoekactie in de Zuid-Chinese Zee. Er zijn twee 'corridors' waar het vliegtuig zich kan bevinden, aldus de premier: in het gebied ten noorden van noord-Thailand tot aan Kazachstan, of ten zuiden van Indonesë tot aan zuid-India. Volgens de premier heeft de Boeing meer dan zeven uur gevlogen. De premier hield de persconferentie in het Sama-Sama Hotel op de internationale luchthaven van Kuala Lumpur. Dat is de luchthaven waar vlucht MH370 vorige week zaterdag vertrok, met als bestemming Peking. Hij had vlak daarvoor een ontmoeting met familieleden van de 227 passagiers en 12 crewleden. ![]() | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:03 |
Exact. Net als een explosie of brandend vliegtuig in de Golf van Thailand dat niet (meer) is... | |
starla | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:03 |
Beter dan in de Grote Oceaan ![]() | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:04 |
sja | |
El_Matador | zaterdag 15 maart 2014 @ 09:04 |
vol |