abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 maart 2014 @ 08:39:19 #276
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137758220
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 08:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee klopt. En pilotenzelfmoorden zijn -gelukkig- extreeem zeldzaam. In beide vorige gedocumenteerde gevallen was het neusje naar beneden en gaan met de banaan. Er is toch geen aanwijzing voor iets anders hier?

[..]

Ja, waarom is dat van belang?

Jij denkt werkelijk dat iemand die zelfmoord gaat plegen dat helemaal gaat plannen? Nou dan ga ik zo vliegen en dan zo, en oh ja, dan 2 uur daarheen en dan toch maar in de Indische Oceaan en "hehe, lekker puh, kunnen ze die zwarte dozen lekker niet vinden"...

Werkelijk?? Ik zie er geen enkele aanwijzing voor anders dan "je kan het niet uitsluiten" of "je kan niet in iemands hoofd kijken" (nee, maar dan is alles overal bij iedereen mogelijk, lijkt me wat vreemd).
Nou lekker puh?
Meer zo van 'dan laat ik ze in het ongewisse'.
Ik zeg toch ook niet dat hij niet recht naar beneden is gevlogen? Zou best kunnen. Alleen op een later tijdstip dan de bay of bengal. Denk ik. Vind ik best plausibel, dat hij onvindbaar zou willen zijn na een zelfmoord.
Er zijn genoeg mensen die hun zelfmoord uitgebreid plannen. Alleen niet op d emanier waarop jij het zegt, als in 'oh toch maar de andere kant op', meer alsof die man zijn eigen spel / aflevering van air crash investigation heeft gemaakt.

Maar ik sluit een kaping niet uit, ze schijnen aanwijzingen te hebben dat het om een kaping ging en dan is het voor mij wel de vraag waarom het toestel 1600 km van de westkust van australie zou zijn gecrasht. Als dat waar is.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 08:40:47 #278
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137758236
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 08:38 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Mogguh, ik lees net op het nieuws dat het toestel 7 uur heeft doorgevlogen :o
dan heb je een behoorlijke zoekcirkel
pi_137758247
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 08:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Op grond van?
Het vliegtuig is bewust van koers veranderd en iemand aan boord heeft de communicatieapparatuur uitgezet. Als dat door aan kaper is gebeurd vraag ik me af welk nut het heeft om een vliegtuig te kapen en te laten neerstorten op een anonieme plek.. kapers hebben meestal een ander doel dan ongezien verdwijnen. Het enige dat ik niet uitsluit is dat iemand het vliegtuig heeft gekaapt en dat die persoon zelfmoord wilde plegen. Mijn gevoel zegt echter dat het de piloot zelf is geweest..

quote:
6s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 08:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zou ik toch even doen. Deze observaties lijken er namelijk helemaal niet op.

En welke informatie hebben we dan? Nu al flink wat artikelen over kapingen, nog niks over de achtergronden van de piloten (financiele problemen, minnaressen, problemen op werk/jaloezie op promoties, etc.).
pi_137758287
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 08:42 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het vliegtuig is bewust van koers veranderd en iemand aan boord heeft de communicatieapparatuur uitgezet. Als dat door aan kaper is gebeurd vraag ik me af welk nut het heeft om een vliegtuig te kapen en te laten neerstorten op een anonieme plek.. kapers hebben meestal een ander doel dan ongezien verdwijnen. Het enige dat ik niet uitsluit is dat iemand het vliegtuig heeft gekaapt en dat die persoon zelfmoord wilde plegen. Mijn gevoel zegt echter dat het de piloot zelf is geweest..

[..]

Er kan van alles gebeuren bij een kaping.

Worsteling, verzet van passagiers, piloot gewurgd, geen controle, plons.

Een zelfmoord is met rondjes vliegen gewoon onlogisch. Er is ook geen enkele aanwijzing voor. Die piloten zien er op de foto happy uit. Dat zegt natuurlijk niks, maar als je stelt dat zelfmoord waarschijnlijk is, of zelfs het waarschijnlijkst, moet je wel aangeven waarom.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137758301
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 08:20 schreef Marrije het volgende:
Iemand die dat op een kaart kan aangeven?
1600 km van de westkust van australie?

1600 km van de westkust bij grove benadering, maar die 1600 is ook niet precies, dus dat boeit niet zo. Belangrijker is dat de dieptes goed te zien zijn...

roze is 308
paars is S-A
rood is Somalie
oranje is Myanmar
zwart is Australië?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zaterdag 15 maart 2014 @ 08:51:42 #282
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137758334
quote:
12s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 08:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

1600 km van de westkust bij grove benadering, maar die 1600 is ook niet precies, dus dat boeit niet zo. Belangrijker is dat de dieptes goed te zien zijn...
hmm...ben ik toch benieuwd watvoor signaal ze hebben dat het vliegtuig daar nog geweest zou zijn
pi_137758347
Er wordt zelfs al in Centraal Azië gezocht;

quote:
Malaysian PM: Diversion of missing airliner was a 'deliberate act'
The Malaysian prime minister says investigators now know that the missing Malaysian airliner’s communications were deliberately disabled and that it turned back from its flight to Beijing and flew across Malaysia.

The search for the plane is now being extended across a vast area extending from Kazhakstan in central Asia to the southern Indian ocean, Najib Razak revealed in a dramatic press conference on Saturday.

After new satellite information became available, he said dozens of countries across the region would now become involved in the search for Kuala Lumpur-Beijing flight MH 370 which went missing a week ago with 239 crew and passengers on board.

The new satellite information also revealed that the last communication with the plane was at 8.11am on Saturday March 8, much later than previously believed.

He said the movements of the plane tracked until it left the coverage of military radar were consistent with “deliberate action” by someone on the plane who turned the jet back across Malaysia and onwards to the west.

A Malaysian official, speaking anonymously, had told AP that the authorities were convinced that the plane had been hijacked by experienced fliers who had disabled the communications and diverted the plane.

But Razak told the press conference in Kuala Lumpur: “Despite media reports the plane was hijacked, I wish to be very clear, we are still investigating all possibilities as to what caused MH370 to deviate,” Najib said.

The search operation in the South China Sea would be abandoned, Razak said, and the focus changed to two possible flight corridors based on the new information.

The first stretches from Kazhakstan to north Thailand, while the second south corridor, stretching from Indonesia to southern Indian ocean.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2014 08:53:21 ]
  Moderator zaterdag 15 maart 2014 @ 08:53:14 #284
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_137758350
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 08:51 schreef Marrije het volgende:

[..]

hmm...ben ik toch benieuwd watvoor signaal ze hebben dat het vliegtuig daar nog geweest zou zijn
Dat zal wel gewoon een radar signaal zijn geweest?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zaterdag 15 maart 2014 @ 08:53:44 #285
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137758355
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 08:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er kan van alles gebeuren bij een kaping.

Worsteling, verzet van passagiers, piloot gewurgd, geen controle, plons.

Een zelfmoord is met rondjes vliegen gewoon onlogisch. Er is ook geen enkele aanwijzing voor. Die piloten zien er op de foto happy uit. Dat zegt natuurlijk niks, maar als je stelt dat zelfmoord waarschijnlijk is, of zelfs het waarschijnlijkst, moet je wel aangeven waarom.
dat doet hij, alleen zie jij het anders :)
Het uitzetten van de communicatiesystemen, het veranderen van koers.
Kan verschillende oorzaken hebben, maar kan ook zelfmoord zijn.
pi_137758370
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 08:53 schreef Marrije het volgende:

[..]

De copiloot en de 10koppige cabincrew zijn vermoord door de piloot, of hoe moet ik die 7 uur rustigjes rondvliegen zien?

zaterdag 15 maart 2014 @ 08:56:09 #287
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137758378
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 08:53 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Dat zal wel gewoon een radar signaal zijn geweest?
niet omdat de transponder weer is aangezet....dus dan moet ie in het blikveld hebben gevlogen van een radar. Toch ook vaag. Het laatste signaal zou bij de andaman eilanden zijn geweest.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 08:57:10 #288
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137758394
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 08:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De copiloot en de 10koppige cabincrew zijn vermoord door de piloot, of hoe moet ik die 7 uur rustigjes rondvliegen zien?
ik weet niet wat die kunnen doen als ze aan de andere kant van de deur zitten?
pi_137758400
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 08:42 schreef Pleun2011 het volgende:

Maar we weten niet of het is neergestort en zelfs als dat het geval is, dan kan het nog zo zijn dat de kaper had gedacht verder te kunnen komen oid.

Zelfmoord is een scenario indien er aanwijzingen zijn dat iemand zelfmoord wilde plegen. Het is heel zeldzaam dat achteraf bezien die signalen niet kunnen worden geduid.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_137758406
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 08:56 schreef Marrije het volgende:

[..]

niet omdat de transponder weer is aangezet....dus dan moet ie in het blikveld hebben gevlogen van een radar. Toch ook vaag. Het laatste signaal zou bij de andaman eilanden zijn geweest.
Ja, daarom.

Die wat is het 40 zeemijlen 025 is al vaag, maar als je eerst 263 (bijna west) en dan 308 vliegt, waarom zou je dan helemaal omdraaien naar Australië??

pi_137758416
Zou me niks verbazen als ie in de Indische oceaan is gestort... Het is onbegonnen werk 'm dan te vinden, wat een enorme oceaan...
  zaterdag 15 maart 2014 @ 08:59:55 #292
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137758426
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 08:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar we weten niet of het is neergestort en zelfs als dat het geval is, dan kan het nog zo zijn dat de kaper had gedacht verder te kunnen komen oid.

Zelfmoord is een scenario indien er aanwijzingen zijn dat iemand zelfmoord wilde plegen. Het is heel zeldzaam dat achteraf bezien die signalen niet kunnen worden geduid.
hoe dan ook lijkt het me al vrij zeldzaam.
pi_137758429
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 08:57 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik weet niet wat die kunnen doen als ze aan de andere kant van de deur zitten?
Die kunnen met een code naar binnen, als het goed is. De copiloot doden kan nog. En dan met een zuurstoffles de boel decomprimeren waardoor iedereen bewusteloos raakt, sja. Maar denk je niet dat men die deur al eens ingebeukt heeft tegen die tijd (zie ook de Heliosvlucht uit de OP)?

pi_137758450
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 08:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
Zou me niks verbazen als ie in de Indische oceaan is gestort... Het is onbegonnen werk 'm dan te vinden, wat een enorme oceaan...
Sonar, ROVjes,seismiek, gravitatie, magnetisme, 30 dagen voor de piepjes van de zwarte dozen...

het is te doen, maar je hebt wat personeel nodig denk ik... ;)

pi_137758456
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 08:53 schreef Marrije het volgende:

Zelfmoord valt niet uit te sluiten, maar het is toch zeker niet het meest waarschijnlijke scenario, op basis van wat er nu naar buiten is gebracht.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_137758457
  Trouwste user 2022 zaterdag 15 maart 2014 @ 09:03:08 #297
7889 tong80
Spleenheup
pi_137758458
De Boeing van Malaysia Airlines die nu een week wordt vermist is vrijwel zeker gekaapt. Onderzoekers zijn tot deze conclusie gekomen. Premier Najib Razak van Maleisië wil het woord 'kaping' niet noemen, maar bevestigde dat de communicatie vanuit het vliegtuig met opzet is afgebroken. Hij zei dit op een persconferentie in Kuala Lumpur.

Zoektocht naar de Boeing van Malaysia Airlines op de Indische Oceaan. © epa.

Een toestel van de Maleisische luchtmacht dat meedoet aan de zoekactie naar de vermiste Boeing. © afp.

© afp. Hij benadrukte dat er 'een hoge mate van waarschijnlijkheid' is dat iemand aan boord apparatuur moedwillig heeft uitgezet. Ook de koers richting het westen is met opzet ingezet. Het is nog onduidelijk of een van de piloten dit heeft gedaan of dat het iemand aan boord was met vliegervaring.

Razak meldde dat de achtergrond van de passagiers en crewleden opnieuw wordt bekeken. De politie maakte later bekend dat het huis van de piloot wordt onderzocht. De commercieel directeur van Malaysia Airlines liet weten dat de verdwijning nu wordt beschouwd als een misdrijf en er sprake is van een strafrechterlijk onderzoek. Alle informatievoorziening loopt daarom vanaf nu via de overheid.

Een militaire radar ontdekte vorige week bewegingen van een onbekend vliegtuig. Het is nu zeker dat het om vlucht MH370, die inmiddels koers had gezet naar het westen. Aan de data over de route en de vliegbewegingen is af te lezen dat is geprobeerd detectie door radar te vermijden.

Razak wilde het woord kaping nadrukkelijk nog niet gebruiken. Alle opties worden nog opengehouden. Wel is besloten te stoppen met de zoekactie in de Zuid-Chinese Zee. Er zijn twee 'corridors' waar het vliegtuig zich kan bevinden, aldus de premier: in het gebied ten noorden van noord-Thailand tot aan Kazachstan, of ten zuiden van Indonesë tot aan zuid-India. Volgens de premier heeft de Boeing meer dan zeven uur gevlogen.

De premier hield de persconferentie in het Sama-Sama Hotel op de internationale luchthaven van Kuala Lumpur. Dat is de luchthaven waar vlucht MH370 vorige week zaterdag vertrok, met als bestemming Peking. Hij had vlak daarvoor een ontmoeting met familieleden van de 227 passagiers en 12 crewleden.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_137758465
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 09:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zelfmoord valt niet uit te sluiten, maar het is toch zeker niet het meest waarschijnlijke scenario, op basis van wat er nu naar buiten is gebracht.
Exact.

Net als een explosie of brandend vliegtuig in de Golf van Thailand dat niet (meer) is...

pi_137758466
Beter dan in de Grote Oceaan ;)
I feel kinda Locrian today
pi_137758469
sja

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')