abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137756991
quote:
17s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 03:16 schreef El_Matador het volgende:
Oh ik volg je helemaal. Toen ik 14 was dacht ik dat het tof was om meteoroloog te worden. Mijn wiskunde is en was bar slecht dus dat ging hem niet worden. Achteraf ben ik blij dat ik de miljoenen jaren op onze eigen planeet heb mogen onderzoeken, soms nog complexer dan het weer. Inderdaad, fascinerend.
Ben eigenlijk meer in astronomie geïnteresseerd dan in meteorologie. Ik weet wat van meteorologie omdat het nodig is om weersvoorspellingen te maken als ik ga zeezeilen. Maar astronomie is hét recept om aardse zaken te kunnen relativeren vind ik. 10 km atmosfeer en een bolletje mineralen vatten de totale menselijke historie samen, en weg zijn alle aardse problemen.
pi_137757031
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 03:27 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ben eigenlijk meer in astronomie geïnteresseerd dan in meteorologie. Ik weet wat van meteorologie omdat het nodig is om weersvoorspellingen te maken als ik ga zeezeilen. Maar astronomie is hét recept om aardse zaken te kunnen relativeren vind ik. 10 km atmosfeer en een bolletje mineralen vatten de totale menselijke historie samen, en weg zijn alle aardse problemen.
Oh zeker, machtig interessant, maar om daar echt diep in te duiken heb ik te weinig wiskundig inzicht.

Cosmos moet ik wel kijken, schijnt mooi te zijn, heb jij al gezien?

Heb een avondje exoplaneetjes gezocht, misschien ga ik daar nog es wat mee hobby'en, geniaal.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137757072
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 03:21 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Ik ga slapen, zie het morgen weer wel.
Welterusten.
pi_137757073
Gaat wel schaamteloos off-topic dit. :@
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 03:31 schreef El_Matador het volgende:
Oh zeker, machtig interessant, maar om daar echt diep in te duiken heb ik te weinig wiskundig inzicht.
Ik hou mij ook niet echt met de wiskunde bezig hoor. Je kunt genoeg van astronomie leren zonder je bezig te houden met de wiskunde die er bij hoort. De vorming en het leven van sterren en de planeten daar omheen is prima zonder wiskunde te beschrijven. Lastiger wordt het bij exotischer fenomenen als zwarte gaten en neutronensterren.

quote:
Cosmos moet ik wel kijken, schijnt mooi te zijn, heb jij al gezien?
Nee, die serie heb ik nog niet gezien.

quote:
Heb een avondje exoplaneetjes gezocht, misschien ga ik daar nog es wat mee hobby'en, geniaal.
Jij zit daar wel ideaal, weinig lichtvervuiling en de Andes in de buurt.
pi_137757082
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 03:19 schreef DeParo het volgende:
Dat wordt wennen als je terug bent in Nederland :X
Boeing, geen idee.

En fixed the quote.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137757102
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 03:40 schreef Kowloon het volgende:
Gaat wel schaamteloos off-topic dit. :@

[..]

Ik hou mij ook niet echt met de wiskunde bezig hoor. Je kunt genoeg van astronomie leren zonder je bezig te houden met de wiskunde die er bij hoort. De vorming en het leven van sterren en de planeten daar omheen is prima zonder wiskunde te beschrijven.[/qupte]
Ja, je hebt gelijk.

[quote]Nee, die serie heb ik nog niet gezien.
Deze week was het eerste deel op TV, in elk land tegelijk volgens mij. Niet gezien uiteraard, maar es online kijken...

quote:
Jij zit daar wel ideaal, weinig lichtvervuiling en je woont in de Andes.
Mén, wij (2 andere NLers en ik) gingen paddo'en in een grot (ijskoud) in de bergen 4 uur naar het noorden, bij het beroemde Villa de Leyva. tentje in een weiland en paddo's groeien daar.

Wij spacen in de grot en ik loop naar buiten... WTF, niet normaal. Ogen gewend aan het donker en een kraakheldere Melkweg die opdoemt. Daar hoefde ik niet eens voor te spacen, geweldig gaaf. Maar zo stervenskoud (net boven nul, en ja dat is KOUD)...

Helaas is het winter (regen, bewolkt, af en toe zonnetje) en geen zomer (zonnetje, af en toe een bui, half bewolkt) dus is er 's nachts niks te zien vanuit Bogotá... Volgend weekend weer es de bergen in. :9
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137757258
Erg genoeg heb ik de Melkweg dus nog nooit echt goed gezien. :') Moet toch eens wat minder naar steden op vakantie gaan. KL staat trouwens hoog op mijn verlanglijstje om het ontopic te houden. :D
pi_137757363
quote:
KUALA LUMPUR, March 15 (Xinhua) -- An unspecified Malaysian official was quoted as saying Saturday that investigators have concluded that missing Malaysia Airlines Flight MH370 was hijacked.

According to the report, which is yet to be corroborated, the hijackers have rich flying experience and they switched off communication devices deliberately and steered the Boeing 777 aircraft off course.

Although piracy is no longer a theory, the motives are yet to be established, the official was quoted as saying.
pi_137757376
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 04:33 schreef Kowloon het volgende:
Erg genoeg heb ik de Melkweg dus nog nooit echt goed gezien. :') Moet toch eens wat minder naar steden op vakantie gaan. KL staat trouwens hoog op mijn verlanglijstje om het ontopic te houden. :D
Kuala Lumpur? Als je wat minder naar steden op vakantie wil gaan, dan kun je beter ergens anders naar toe gaan.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_137757451
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 06:22 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Waarom moeten de kapers per sé zo goed kunnen vliegen?

Ook mogelijk:
• de kapers dwingen de piloten -> kan de rare bocht 265-025-308 verklaren
• de piloten behoren tot de kapers -> mijn idee nu

De laatste succesvolle kaping (9/11 niet meegerekend) is alweer 14 jaar geleden...

VASP Boeing 737-2A1 - Brazilië - kapers stelen geld en verdwijnen - geen slachtoffers

En deze, 4 jaar eerder:


Beroemde passagiers in het vliegtuig.

[ Bericht 19% gewijzigd door El_Matador op 15-03-2014 07:41:19 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 15 maart 2014 @ 07:43:57 #261
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137757794
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 02:31 schreef El_Matador het volgende:
[ afbeelding ]

Er valt niks met zekerheid te zeggen, maar het lijkt me toch niet dat het vliegtuig na eerst een puur noordwestelijke koers gevolgd te hebben opeens naar het zuiden gaat afbuigen... Alles kan in de verschillende scenario's, maar die Golf van Bengalen maar es checken... De drukstbewoonde kust ter wereld by far.
het ligt er ook aan, in geval van zelfmoord piloot lijkt het mij het meest waarschijnlijk. In geval van een kaping niet.
pi_137757848
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 07:43 schreef Marrije het volgende:

[..]

het ligt er ook aan, in geval van zelfmoord piloot lijkt het mij het meest waarschijnlijk. In geval van een kaping niet.
Wat, eerst naar het noorden vliegen, op weg naar je laatste rustplaats, maar dan ineens bedenken dat je toch midden op de Indische Oceaan wil sterven??


Check die SilkAirvlucht. Het blijkt waarschijnlijk geen zelfmoord, hoewel die mogelijkheid er zeker inzit, maar daar gaat de piloot recht naar beneden. Die EgyptAirpiloot ook; ;recht naar beneden.

Niet eerst nog 3 uur rondvliegen en al helemaal geen draai van 150 graden ineens naar het zuiden.

Wat geeft jou het idee dat deze piloot dat wel zou doen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137757908
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 06:35 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Kuala Lumpur? Als je wat minder naar steden op vakantie wil gaan, dan kun je beter ergens anders naar toe gaan.
Ik heb me er een week lang goed vermaakt, lekker goedkoop, heerlijk eten, mensen ok. Paintballen in 35 graden met een kater van hier tot jouw woonplaats was echter wat minder... :X
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137757926
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 07:03 schreef El_Matador het volgende:
Waarom moeten de kapers per sé zo goed kunnen vliegen?
Het nieuwsbericht is veel te vaag eigenlijk. Zonder dat rapport zijn we niks.
pi_137757944
quote:
12s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 07:55 schreef El_Matador het volgende:

Ik heb me er een week lang goed vermaakt, lekker goedkoop, heerlijk eten, mensen ok. Paintballen in 35 graden met een kater van hier tot jouw woonplaats was echter wat minder... :X
Is een beetje afhankelijk wat je daar gaat doen. Je kan daar ook heel goed je geld spenderen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 08:15:34 #266
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137758051
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 07:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat, eerst naar het noorden vliegen, op weg naar je laatste rustplaats, maar dan ineens bedenken dat je toch midden op de Indische Oceaan wil sterven??


Check die SilkAirvlucht. Het blijkt waarschijnlijk geen zelfmoord, hoewel die mogelijkheid er zeker inzit, maar daar gaat de piloot recht naar beneden. Die EgyptAirpiloot ook; ;recht naar beneden.

Niet eerst nog 3 uur rondvliegen en al helemaal geen draai van 150 graden ineens naar het zuiden.

Wat geeft jou het idee dat deze piloot dat wel zou doen?
Niet iedereen die zelfmoord pleegt doet dat op dezelfde manier en dan heb je goed kans dat niet alle piloten dat op dezelfde manier doen. En wie weer is deze piloot ook recht naar beneden gevlogen, nadat hij niet meer te traceren was.
En dat rondvliegen lijkt me de kans om eens even lekker je eigen route te vliegen voor je naar je rustplaats vliegt (zoiets als nog even je lievelingseten nuttigen voor je je zelfmoord pleegt of langs plekken gaan die je dierbaar zijn, of toch nog even een laatste bezoek aan ouders etc etc). De route lijkt zorgvuldig gekozen, en blijkbaar mochten 'we' tot op zekere hoogte 'meekijken', maar daarna niet meer.
Richting het zuiden is het veel moeilijker om die zwarte dozen terug te vinden.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 08:17:36 #267
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137758063
'Apparatuur voor communicatie bewust uitgezet'
Volgens premier van Maleisië Najib Razak wijzen dat nieuwe data er op dat communicatieapparatuur in het vliegtuig opzettelijk zijn uitgeschakeld.
Foto: EPA

Dat zegt Razak tijdens een persconferentie zaterdagochtend (Nederlandse tijd). Het woord kaping nam hij niet in de mond.

Hij meldt dat er een nieuwe fase is aangebroken in de zoektocht naar vlucht MH 370. De focus ligt nu op het onderzoeken van de passagiers en de crew.

Ook meldt Razak dat er om 8.11 uur 's ochtends voor het laatst contact met het vliegtuig is geweest. Eerder zou dit 1.11 uur zijn geweest. In reactie op berichten dat het toestel is gekaapt zei de premier dat de autoriteiten "alle mogelijkheden onderzoeken''.

Volgens persbureau AP melden onderzoekers op basis van bronnen binnen de Maleisische overheid dat een of meerdere mensen met ruime vliegervaring de vermiste vlucht van Malaysia Airlines hebben gekaapt, de communicatie uitgeschakeld en een andere koers ingezet.

Het motief van de kapers is onduidelijk. Er zijn nog geen eisen neergelegd en het is niet duidelijk waar het vliegtuig heen is gevlogen. Volgens de bron wordt het niet langer als een mogelijkheid gezien dat het om een kaping gaat, maar als een vaststaand feit.

De onderzoekers zijn tot deze conclusie gekomen omdat er aanwijzingen zijn dat de communicatie expres is uitgeschakeld. Ook de route en aanwijzingen dat het vliegtuig expres onder de radar vloog wijzen op een kaping.

Brandstof

Een bron die bekend is met officiële Amerikaanse onderzoeksgegevens stelt dat de Boeing mogelijk zonder brandstof kwam te zitten en neerstortte in de Indische Oceaan. Dat zou blijken uit een analyse van elektronische pulsen die zijn opgepikt door satellieten, meldden persbureaus Reuters en Bloomberg zaterdag.

Boven de Indische Oceaan nabij Australië, zo'n 1600 kilometer van de westkust vandaan, zou het laatste signaal zijn opgepikt van het vliegtuig. Gezien de afstand met Kuala Lumpur zou dat ook de locatie zijn waar de brandstoftank leeg raakte. In dat gebied hebben nog geen zoekacties plaatsgevonden.

Vanuit de cockpit zou de verandering van route zijn geprogrammeerd nadat apparatuur die het toestel met de radar verbond, was uitgeschakeld. De signalen die zijn opgepikt via satellieten komen van een ander systeem dat moeilijk is uit te schakelen.

India

Het is ook mogelijk, maar minder waarschijnlijk, dat het vliegtuig richting India vloog, aldus de Amerikaanse bron. Het vliegtuig zou in ieder geval hebben afgeweken van de geplande route van de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur naar Peking. Volgens de bron is de data dubbelzinnig, waardoor er twee analyses van de gebeurtenissen zijn.

In totaal waren 227 passagiers en 12 bemanningsleden aan boord van het vliegtuig, dat boven zee van de radar verdween. De piloten hebben geen enkel noodsignaal afgegeven.

nu.nl
  zaterdag 15 maart 2014 @ 08:20:01 #268
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137758080
Iemand die dat op een kaart kan aangeven?
1600 km van de westkust van australie?
pi_137758113
Toen we een week geleden voor het eerst de theorie 'zelfmoord door de piloot' bespraken, had ik al een idee dat dit wel eens de oorzaak zou kunnen zijn van de verdwijning.. het begint er steeds meer op te lijken dat het zo is gegaan.
pi_137758121
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 08:15 schreef Marrije het volgende:

[..]

Niet iedereen die zelfmoord pleegt doet dat op dezelfde manier en dan heb je goed kans dat niet alle piloten dat op dezelfde manier doen. En wie weer is deze piloot ook recht naar beneden gevlogen, nadat hij niet meer te traceren was.
En dat rondvliegen lijkt me de kans om eens even lekker je eigen route te vliegen voor je naar je rustplaats vliegt (zoiets als nog even je lievelingseten nuttigen voor je je zelfmoord pleegt of langs plekken gaan die je dierbaar zijn, of toch nog even een laatste bezoek aan ouders etc etc). De route lijkt zorgvuldig gekozen, en blijkbaar mochten 'we' tot op zekere hoogte 'meekijken', maar daarna niet meer.
Richting het zuiden is het veel moeilijker om die zwarte dozen terug te vinden.
Nee klopt. En pilotenzelfmoorden zijn -gelukkig- extreeem zeldzaam. In beide vorige gedocumenteerde gevallen was het neusje naar beneden en gaan met de banaan. Er is toch geen aanwijzing voor iets anders hier?
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 08:15 schreef Marrije het volgende:

[..]

Niet iedereen die zelfmoord pleegt doet dat op dezelfde manier en dan heb je goed kans dat niet alle piloten dat op dezelfde manier doen. En wie weer is deze piloot ook recht naar beneden gevlogen, nadat hij niet meer te traceren was.
En dat rondvliegen lijkt me de kans om eens even lekker je eigen route te vliegen voor je naar je rustplaats vliegt (zoiets als nog even je lievelingseten nuttigen voor je je zelfmoord pleegt of langs plekken gaan die je dierbaar zijn, of toch nog even een laatste bezoek aan ouders etc etc). De route lijkt zorgvuldig gekozen, en blijkbaar mochten 'we' tot op zekere hoogte 'meekijken', maar daarna niet meer.
Richting het zuiden is het veel moeilijker om die zwarte dozen terug te vinden.
Ja, waarom is dat van belang?

Jij denkt werkelijk dat iemand die zelfmoord gaat plegen dat helemaal gaat plannen? Nou dan ga ik zo vliegen en dan zo, en oh ja, dan 2 uur daarheen en dan toch maar in de Indische Oceaan en "hehe, lekker puh, kunnen ze die zwarte dozen lekker niet vinden"...

Werkelijk?? Ik zie er geen enkele aanwijzing voor anders dan "je kan het niet uitsluiten" of "je kan niet in iemands hoofd kijken" (nee, maar dan is alles overal bij iedereen mogelijk, lijkt me wat vreemd).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137758126
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 08:25 schreef Pleun2011 het volgende:
Toen we een week geleden voor het eerst de theorie 'zelfmoord door de piloot' bespraken, had ik al een idee dat dit wel eens de oorzaak zou kunnen zijn van de verdwijning.. het begint er steeds meer op te lijken dat het zo is gegaan.
Heb je de andere zelfmoordgevallen gezien?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137758149
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 08:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Heb je de andere zelfmoordgevallen gezien?
Nee, maar met de informatie de we tot nu toe hebben gekregen lijkt het mij meer waarschijnlijk dan een kaping..
pi_137758172
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 08:32 schreef Pleun2011 het volgende:

Nee, maar met de informatie de we tot nu toe hebben gekregen lijkt het mij meer waarschijnlijk dan een kaping..
Op grond van?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_137758175
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 08:32 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Nee, maar met de informatie de we tot nu toe hebben gekregen lijkt het mij meer waarschijnlijk dan een kaping..
Zou ik toch even doen. Deze observaties lijken er namelijk helemaal niet op.

En welke informatie hebben we dan? Nu al flink wat artikelen over kapingen, nog niks over de achtergronden van de piloten (financiele problemen, minnaressen, problemen op werk/jaloezie op promoties, etc.).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137758219
Mogguh, ik lees net op het nieuws dat het toestel 7 uur heeft doorgevlogen :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')