Oh, het moet weer grappig worden en pagina's vullen.quote:
Maar goed, jij zat niet in het vliegtuig. Dit is precies wat ik bedoel, ook onwaarschijnlijke zaken gebeuren. Daarom moet je je op de vlakte houden totdat er daadwerkelijk scenario's uitgesloten kunnen worden.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:22 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het heeft specifieke waypoints gevolgd dat lijkt me niet echt desoriëntatie.
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:23 schreef APK het volgende:
[..]
Oh, het moet weer grappig worden en pagina's vullen.
Sorry, dat had ik even niet door.
Desoriëntatie is gewoon heel onwaarschijnlijk als een vliegtuig een specifieke vliegroute volgt............quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:24 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Maar goed, jij zat niet in het vliegtuig. Dit is precies wat ik bedoel, ook onwaarschijnlijke zaken gebeuren. Daarom moet je je op de vlakte houden totdat er daadwerkelijk scenario's uitgesloten kunnen worden.
Op CNN zeggen ze dat het sws een bewuste actie is geweest van een persoon in de cockpit. Het begint steeds meer op een kaping te lijkenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:25 schreef DeParo het volgende:
[..]
Desoriëntatie is gewoon heel onwaarschijnlijk als een vliegtuig een specifieke vliegroute volgt............
Die comments heb ik gelezen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:21 schreef DeParo het volgende:
[..]
Zie hierboven, icoontje, het gaat om de comments.
Maar niet onmogelijk, en daar ga je dus al. Ga maar eens Air Crash Investigation kijken, daar komen echt de meest onwaarschijnlijke en knullige ongelukken voorbij. Wacht gewoon af, dat lijkt mij toch het beste voor iedereen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:25 schreef DeParo het volgende:
Desoriëntatie is gewoon heel onwaarschijnlijk als een vliegtuig een specifieke vliegroute volgt............
Ik zeg ook niet dat het 'bewijs' is, maar niettemin een belangrijke aanwijzing.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk geen universeel "vliegtuig stort in zee"-bewijs. En dat zien we dan ook met deze kist.
Knopjes kunnen falen. Een impactsmeting en een betrouwbare ooggetuige zijn in principe waterdichte (no pun intended) aanwijzingen (nog geen fysiek bewijs, dat is alleen het vliegtuig).
Het knopje van de transponder is natuurlijk geen bewijs. Dingen die je niet op je computerschermpje kan zien, kunnen nog gemakkelijk bestaan.
Jij hebt P&W nog gezien ook. Uitzendinggemist? Ik begin daar niet aan. niks gemist lees ik.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:21 schreef Kowloon het volgende:
Net ook weer bij Pauw en Witteman een tweetal luchtvaartdeskundigen. Die konden er ook maar weinig meer over zeggen dan dat er nog steeds diverse scenario's mogelijk zijn. Men zit duidelijk te springen om meer nieuws, maar het moet natuurlijk gewoon tijd gegund worden. Het ging bijvoorbeeld over het vermeende omkeren van het vliegtuig, iets wat bijvoorbeeld zelfs het geval kan zijn van simpelweg desoriëntatie. Je weet het gewoon niet op dit moment.
De enige vraag is wie op dat moment de piloot was.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:26 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Op CNN zeggen ze dat het sws een bewuste actie is geweest van een persoon in de cockpit. Het begint steeds meer op een kaping te lijken
Het ging in ieder geval niet om het plaatje, het ging er om dat iemand de opmerking maakte dat daar een vliegtuig is geland en heeft bijgetankt en vervolgens weer door is gevlogen, zoals je dan waarschijnlijk hebt gelezen. Het is interessant omdat er wordt gezocht naar een vliegveld in die regio waar een dergelijk vliegtuig van die omvang zou kunnen landen en daar kan het, het is echter onwaarschijnlijk omdat het een internationaal vliegveld is en een vliegveld daar waarschijnlijk niet ongemerkt kan landen, tenzij ze uiteraard hulp hebben gehad van buitenaf dat zou dan nog kunnen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:26 schreef APK het volgende:
[..]
Die comments heb ik gelezen.
Naar aanleiding daarvan heb ik dat screenshot gemaakt en de vraag gesteld
Ik kan een alien-ontvoering ook niet uitsluiten maar toch heb ik het daar niet over. Van mij mag je overigens best denken dat het kan, geen probleem mee, maar ik heb het over waarschijnlijkheid misschien vinden ze binnenkort alsnog brokstukken aan de oostkust.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:27 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Maar niet onmogelijk, en daar ga je dus al. Ga maar eens Air Crash Investigation kijken, daar komen echt de meest onwaarschijnlijke en knullige ongelukken voorbij. Wacht gewoon af, dat lijkt mij toch het beste voor iedereen.
Ligt er aan wie er bij betrokken is, hoe er is getraind, ze zeggen wel dat het allemaal zo veilig is geworden maar als je op internet kijkt zie je dat die cockpitdeuren ook niet geheel veilig blijken te zijn terwijl ze daar toch zo op hameren inmiddels.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jij hebt P&W nog gezien ook. Uitzendinggemist? Ik begin daar niet aan. niks gemist lees ik.
• Decompressie, autopiloot aan met een paar waypoints en op zoek naar de zuurstofflessen? Maar waarom landen ze dan niet op Ho Chi Minh of een ander vliegveld?? En waarom 2 momenten waarop de communicatie uitvalt?
• Kaping - gelukt - waar zijn ze en waarom is er nog geen losgeld/eisen?
• Kaping - mislukt - liggen ze waarschijnlijk in zee, ook psychologisch is dat "veiliger"
De laatste succesvolle kaping van een groot vliegtuig (9/11 niet meegerekend) dateert alweer van 1995 en zeker na de aangescherpte regels na 2001 is de kans nog kleiner...
Wat ik wil aangeven is dat tal van media, en mensen daarbuiten, echt wanhopig op zoek lijken naar duidelijkheid. Zeker als je jezelf als actualiteitentalkshow beschouwt dan moet je er niet nog eens over gaan praten als er toch niets te melden valt. Dan nodig je een paar deskundigen uit en die geven aan dat er nog niets duidelijk is maar dat er wel speculaties zijn.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:33 schreef DeParo het volgende:
Ik kan een alien-ontvoering ook niet uitsluiten maar toch heb ik het daar niet over. Van mij mag je overigens best denken dat het kan, geen probleem mee, maar ik heb het over waarschijnlijkheid misschien vinden ze binnenkort alsnog brokstukken aan de oostkust.
Daar zijn wel databases van, zal morgen 'ns kijken.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 23:24 schreef poemojn het volgende:
We zoeken nu dus een verlaten eilandje met een verlaten snelweg waar een boeing 777 kan landen?
Ja, dat ding had ook op BKK kunnen landen en bijtanken, dit soort 'nieuws' gaat toch helemaal nergens overquote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:33 schreef DeParo het volgende:
Het ging in ieder geval niet om het plaatje, het ging er om dat iemand de opmerking maakte dat daar een vliegtuig is geland en heeft bijgetankt en vervolgens weer door is gevlogen, zoals je dan waarschijnlijk hebt gelezen. Het is interessant omdat er wordt gezocht naar een vliegveld in die regio waar een dergelijk vliegtuig van die omvang zou kunnen landen en daar kan het, het is echter onwaarschijnlijk omdat het een internationaal vliegveld is en een vliegveld daar waarschijnlijk niet ongemerkt kan landen, tenzij ze uiteraard hulp hebben gehad van buitenaf dat zou dan nog kunnen.
Als je zonder transponder (dus in feite onzichtbaar) boven de primaire radar kan vliegen (nu waren er weer berichten dat hij naar 45.000 voet zou zijn gestegen?) kan je makkelijk landen in een groot vlak, uitgestrekt en vrijwel onbewoond gebied waar geen grondrader is als:quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:32 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het 'bewijs' is, maar niettemin een belangrijke aanwijzing.
'knopjes kunnen falen'.... zeker...maar de kans dat wanneer én de bliepjes verdwijnen én niet meer terugkomen én het vliegtuig ook daadwerkelijk verdwenen dat dán het vliegtuig nog ergens 'geland' zou zijn lijkt me absurd klein.
Ik keek het omdat ik toevallig mee keek met m'n ouders. Zelf heb ik niet eens een TV (juist om dit soort redenen overigens).quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:33 schreef El_Matador het volgende:
Jij hebt P&W nog gezien ook. Uitzendinggemist? Ik begin daar niet aan. niks gemist lees ik.
Er worden speculaties gedaan op basis van de informatie die er is, op basis daarvan wordt weer naar de waarschijnlijkheid gekeken, kijkend naar de zaak dat het vliegtuig een specifieke route heeft afgelegd lijkt me bijvoorbeeld desoriëntatie zeer onwaarschijnlijk. Aangezien een bepaald doel dan wellicht een grotere kans heeft leg je daar meer prioriteit dan bij iets anders, dat lijkt me ook logisch, anders kan je bijna elke zoekactie gaan afblazen omdat je het niet zeker weet.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:37 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wat ik wil aangeven is dat tal van media, en mensen daarbuiten, echt wanhopig op zoek lijken naar duidelijkheid. Zeker als je jezelf als actualiteitentalkshow beschouwt dan moet je er niet nog eens over gaan praten als er toch niets te melden valt. Dan nodig je een paar deskundigen uit en die geven aan dat er nog niets duidelijk is maar dat er wel speculaties zijn.Nou daar we echt op te wachten.
![]()
![]()
Kennelijk kan men geen geduld meer opbrengen.
Gezien de vliegroute is het vliegtuig zeer waarschijnlijk richting deze eilanden gevlogen, dus complete onzin zou ik het niet noemen, maar een comment op internet kan je wellicht beter met een korreltje zout nemen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:38 schreef APK het volgende:
[..]
Ja, dat ding had ook op BKK kunnen landen en bijtanken, dit soort 'nieuws' gaat toch helemaal nergens over
Dat probeerde ik te zeggen
Het onderzoeksteam heeft natuurlijk het volste recht om (intern) te speculeren, zij zijn immers bezig om het raadsel te ontplooien. Maar ik stoor mij gewoon aan al die media die echt wanhopig op zoek naar nieuws zijn. Dingen nuchter op een rijtje zetten prima, maar accepteer ook dat er nu nog geen antwoord is.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:40 schreef DeParo het volgende:
Er worden speculaties gedaan op basis van de informatie die er is, op basis daarvan wordt weer naar de waarschijnlijkheid gekeken, kijkend naar de zaak dat het vliegtuig een specifieke route heeft afgelegd lijkt me bijvoorbeeld desoriëntatie zeer onwaarschijnlijk. Aangezien een bepaald doel dan wellicht een grotere kans heeft leg je daar meer prioriteit dan bij iets anders, dat lijkt me ook logisch, anders kan je bijna elke zoekactie gaan afblazen omdat je het niet zeker weet.
I know, that's why.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:39 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik keek het omdat ik toevallig mee keek met m'n ouders. Zelf heb ik niet eens een TV (juist om dit soort redenen overigens).Maar niks gemist inderdaad. De deskundigen zaten er ook een beetje vragend bij. "Ja, wat wil je nou dat we zeggen?" leek de non-verbale reactie.
Dat ben ik niet met je eens, het grote publiek wil ook antwoorden, aangezien veel informatie toch uit betrouwbare bronnen komt (wel opletten welke bronnen het dan weer publiceren overigens) kan er best wat over worden gezegd. Daarnaast biedt het experts ook weer de kans om te filosoferen, ik vind het zeer interessant om deskundigen aan het woord te zien die ook bij andere vliegrampen betrokken zijn geweest, dus ik zou het niet afdoen als onzin en negeren tot er iets uitkomt.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:42 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het onderzoeksteam heeft natuurlijk het volste recht om te speculeren, zij zijn immers bezig om het raadsel te ontplooien. Maar ik stoor mij gewoon aan al die media die echt wanhopig op zoek naar nieuws zijn. Dingen nuchter op een rijtje zetten prima, maar accepteer ook dat er nu nog geen antwoord is.
Eens.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
I know, that's why.
Serieus, als wij met een clubje met onze OP daar gaan zitten wordt Nederland 300 keer wijzer. Ongezien de tiefus, in dit geval letterlijk.
Ik vind er niet zoveel mis mee eerlijk gezegd, ze weten gewoon niet erg veel over de situatie op dit moment, en dan moet je ook alle opties open houden. Dat 'gespeculeer' van de media wat jij bedoelt zijn gewoon allemaal reële opties.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:42 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het onderzoeksteam heeft natuurlijk het volste recht om (intern) te speculeren, zij zijn immers bezig om het raadsel te ontplooien. Maar ik stoor mij gewoon aan al die media die echt wanhopig op zoek naar nieuws zijn. Dingen nuchter op een rijtje zetten prima, maar accepteer ook dat er nu nog geen antwoord is.
Daarom schreef ik ook al in het POL-Cafe dat je de nieuwe Benno Baksteen zou worden.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:43 schreef El_Matador het volgende:
I know, that's why.
Serieus, als wij met een clubje met onze OP daar gaan zitten wordt Nederland 300 keer wijzer. Ongezien de tiefus, in dit geval letterlijk.
Haha, toeval bestaat niet, waarschijnlijk zit je het ook wel in de gaten te houdenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:39 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik keek het omdat ik toevallig mee keek met m'n ouders. Zelf heb ik niet eens een TV (juist om dit soort redenen overigens).Maar niks gemist inderdaad. De deskundigen zaten er ook een beetje vragend bij. "Ja, wat wil je nou dat we zeggen?" leek de non-verbale reactie.
Dat hij thuis zo'n geavanceerde flightsim had vind ik idd wel een beetje raar.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:39 schreef El_Matador het volgende:
Ik zou die sim es checken, wellicht heeft ie zijn eigen Tibetaanse/Saudische level gemaakt om te oefenen?
Hij had ook modelvliegtuigjes, hij is gewoon heel erg fier met z'n baan, dat vind ik niet vreemd.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:46 schreef APK het volgende:
[..]
Dat hij thuis zo'n geavanceerde flightsim had vind ik idd wel een beetje raar.
Een taxichauffeur gaat toch 's avonds na zijn werk ook niet met een taxi-sim door Amsterdam crossen?
Wat kan een expert aanvangen als die niet alle informatie heeft? Want ga er maar vanuit dat de onderzoekers uit het onderzoeksteam meer weten. Niet dat ik op een complot wil doelen, maar in persberichten ga je niet alles tot in detail bespreken terwijl juist die details voor een expert interessant kunnen zijn.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:44 schreef DeParo het volgende:
Daarnaast biedt het experts ook weer de kans om te filosoferen, ik vind het zeer interessant om deskundigen aan het woord te zien die ook bij andere vliegrampen betrokken zijn geweest, dus ik zou het niet afdoen als onzin en negeren tot er iets uitkomt.
Niks mis mee, gewoon iemand die echt van zijn werk houdt, en het waarschijnlijk heerlijk vind om te vliegen, ook als hobby.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:46 schreef APK het volgende:
[..]
Dat hij thuis zo'n geavanceerde flightsim had vind ik idd wel een beetje raar.
Een taxichauffeur gaat toch 's avonds na zijn werk ook niet met een taxi-sim door Amsterdam crossen?
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:47 schreef DeParo het volgende:
[..]
Hij had ook modelvliegtuigjes, hij is gewoon heel erg fier met z'n baan, dat vind ik niet vreemd.
Ik wel.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:47 schreef DeParo het volgende:
Hij had ook modelvliegtuigjes, hij is gewoon heel erg fier met z'n baan, dat vind ik niet vreemd.
Weet je hoeveel voetballers voetbalspelletjes spelenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:49 schreef APK het volgende:
[..]
Ik wel.
Geen idee wat jij doet om van te leven, maar ga je dat 's avonds ook nog eens als hobby simuleren op de computer?
Momenteel leef ik van acteren/figureren, dat doe ik de hele dag als het moet.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:49 schreef APK het volgende:
[..]
Ik wel.
Geen idee wat jij doet om van te leven, maar ga je dat 's avonds ook nog eens als hobby simuleren op de computer?
Hij of zij heeft een deel van de informatie, dus wat is daar dan zo ontzettend vreemd aan, westerse onderzoeksteams staan er juist om bekend alleen iets naar buiten te brengen als ze zaken met enige zekerheid weten (daarom ook de grote frustratie van vele volgers inmiddels met Maleisië). De informatie die nu naar buiten komt is zeer waardevol en daar kunnen zeer zinnige zaken over worden gezegd.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:48 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wat kan een expert aanvangen als die niet alle informatie heeft? Want ga er maar vanuit dat de onderzoekers uit het onderzoeksteam meer weten. Niet dat ik op een complot wil doelen, maar in persberichten ga je niet alles tot in detail bespreken terwijl juist die details voor een expert interessant kunnen zijn.
Niet echt, maar okay.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:51 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Weet je hoeveel voetballers voetbalspelletjes spelen
Nou niet simuleren op een computer maar ik pas het wel degelijk ook toe als hobby.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:49 schreef APK het volgende:
[..]
Ik wel.
Geen idee wat jij doet om van te leven, maar ga je dat 's avonds ook nog eens als hobby simuleren op de computer?
Ik?? Nee man. Ik weet niks van vliegen (behalve dan ervaringsdeskundige en opvallend weinig problemen gekend), dat leer ik allemaal hier. Maar dank voor de eer.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:45 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Daarom schreef ik ook al in het POL-Cafe dat je de nieuwe Benno Baksteen zou worden.
Wat mij betreft vindt deze man dat hij een geweldige baan heeft, en houdt hij ook van gamen thats it. Zijn co-piloot weet ik niet zoveel over...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:52 schreef gijsman het volgende:
Stel ik was piloot dan ga ik niet na een paar lange vluchten nog eens een keer achter mijn simulator zitten, tenzij je ziekelijk verslaafd bent of andere plannen heb.
Ik vind het absoluut niet raar, maar heel logisch. Ik heb ook stenen en fossielen thuis.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:46 schreef APK het volgende:
[..]
Dat hij thuis zo'n geavanceerde flightsim had vind ik idd wel een beetje raar.
Een taxichauffeur gaat toch 's avonds na zijn werk ook niet met een taxi-sim door Amsterdam crossen?
Danny en Yvonne zijn vast heel blij met onsquote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik?? Nee man. Ik weet niks van vliegen (behalve dan ervaringsdeskundige en opvallend weinig problemen gekend), dat leer ik allemaal hier. Maar dank voor de eer.
Ik weet wel iets van presentatie en nuttige plaatjes en filmpjes. Zoals ik de OP heb gepimpt met andermans werk, zo doe ik dat ook in mijn presentaties, al is dat dan meer dan 80% eigen werk.
En dat is het ook; ik zie FOK! verzanden in een autistisch puberforum en dat is zonde. Meer inhoud, betere informatie, etc. Als je op Google zoekt, komen we als 2e door. Dat is een gigantisch publiek dat onbewust meegeniet van ons gehakketak
Wat denk ik opmerkelijker zou zijn is als hij ergens in zijn huis de vliegroutes heeft uitgestippeld, op zijn computer bijvoorbeeld of waar dan ook, het lijkt me niet dat hij daar extra oefening voor nodig had (tenzij hij het vliegtuig inderdaad op een zeer lastige locatie wilde doen laten landen).quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vind het absoluut niet raar, maar heel logisch. Ik heb ook stenen en fossielen thuis.
Nee, maar het is wel een aanwijzing wat er gebeurd kan zijn. Zou toch frappant zijn als je zijn laatste level laadt en die kist staat gewoon precies op plaats X in de Saudische woestijn?
Haal die debiele kokosnoten en die andere domme plaatjes dan even uit de OP, mister Big Shotquote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik?? Nee man. Ik weet niks van vliegen (behalve dan ervaringsdeskundige en opvallend weinig problemen gekend), dat leer ik allemaal hier. Maar dank voor de eer.
Ik weet wel iets van presentatie en nuttige plaatjes en filmpjes. Zoals ik de OP heb gepimpt met andermans werk, zo doe ik dat ook in mijn presentaties, al is dat dan meer dan 80% eigen werk.
En dat is het ook; ik zie FOK! verzanden in een autistisch puberforum en dat is zonde. Meer inhoud, betere informatie, etc. Als je op Google zoekt, komen we als 2e door. Dat is een gigantisch publiek dat onbewust meegeniet van ons gehakketak
Die zou ik nog niet afschrijven, maar de piloot met simulator zie ik dit niet doen als ik zijn video's zo bekijk.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:57 schreef DeParo het volgende:
Die co-piloot daarentegen, vast een aardige en lieve jongen, lijkt me wellicht iemand die chantabel is, jong, prachtige baan, misschien komt hij af en toe op de verkeerde plekken of wat dan ook?!
Het lijkt me niet echt het type wat zelfmoord wil plegen, beide piloten overigens niet, maar ik denk dat dat heel lastig is om van de buitenkant te zeggenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:58 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Die zou ik nog niet afschrijven, maar de piloot met simulator zie ik dit niet doen als ik zijn video's zo bekijk.
Mijn werk is modellen bouwen en simuleren en mijn werkdagen lopen uiteen van 08:00-02:00 en 11:00-15:00, net waar ik zin in heb en hoeveel ik FOK! tussendoor.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:49 schreef APK het volgende:
Geen idee wat jij doet om van te leven, maar ga je dat 's avonds ook nog eens als hobby simuleren op de computer?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |