Meest opvallende vind ik dat de satellietbeelden zo moeizaam tot stand lijken te komen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 23:29 schreef Gisteren. het volgende:
Wat een waardeloos optreden bij P&W. Snap dat er niet teveel gespeculeerd wil worden, maar dit is geen nieuws.
Nou ja wie moet het doen voor je het weet laat je al je vijanden en vrienden zien dat je overal foto's van hebt, althans, ik kan me voorstellen dat dit een strategisch en tactisch probleem is.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 23:53 schreef eight het volgende:
[..]
Meest opvallende vind ik dat de satellietbeelden zo moeizaam tot stand lijken te komen.
Ik had dus echt het idee dat het richten van een satelliet op een bepaald gebied en daar opnames van maken vrij eenvoudig is maar dat is blijkbaar niet het geval.
Ook vreemd dat ze in het westelijke gebied nog helemaal niet met een satelliet gespeurd hebben.
De Tibetaanse hoogvlakte zou ik nog wel kunnen landen, als ik een paar biertjes op heb. 0 uur vliegervaring, ook niet op simulators.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 23:48 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Wat een pannenkoek. In het donker een 777 aan de grond zetten op een snelweg?
ha.![]()
quote:Washington (CNN) -- A classified intelligence analysis of electronic and satellite data suggests Malaysia Airlines Flight 370 likely crashed either in the Bay of Bengal or elsewhere in the Indian Ocean, CNN learned Friday.
Ik neem aan dat je het net ook gezien hebt. Die directeur van het satellietbedrijf zegt dus dat het "zeer onwaarschijnlijk" is dat militaire satellieten dit hebben opgenomen én dat deze expres achtergehouden worden.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 23:53 schreef eight het volgende:
[..]
Meest opvallende vind ik dat de satellietbeelden zo moeizaam tot stand lijken te komen.
Ik had dus echt het idee dat het richten van een satelliet op een bepaald gebied en daar opnames van maken vrij eenvoudig is maar dat is blijkbaar niet het geval.
Ook vreemd dat ze in het westelijke gebied nog helemaal niet met een satelliet gespeurd hebben.
Ja, het rijmt niet.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 23:59 schreef Gisteren. het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het net ook gezien hebt. Die directeur van het satellietbedrijf zegt dus dat het "zeer onwaarschijnlijk" is dat militaire satellieten dit hebben opgenomen én dat deze expres achtergehouden worden.
Dan vraag ik mij meteen af waarom de Amerikanen in het westelijke gebied gaan zoeken, waar ze zeggen "concrete aanleidingen" voor te hebben. Dit botst natuurlijk..
Dit is onzin. De kans is groter omdat in de hypothetische cirkel meer water is land, maar je kan niet zeggen hoe groot die kans is omdat er informatie onzekerheid is.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 00:03 schreef Montagui het volgende:
Alhoewel je van allerlei scenario's kan bedenken, de een nog fantastischer dan de ander, zijn er geen concrete aanwijzingen anders dan dat het in zee is gestort.
Inderdaad, bovendien heeft het vliegtuig een specifieke route gevlogen toen het nog wel te traceren bleek, dus wie weet wat het doelwit was van dit vliegtuig.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 00:07 schreef Gisteren. het volgende:
[..]
Dit is onzin. De kans is groter omdat in de hypothetische cirkel meer water is land, maar je kan niet zeggen hoe groot die kans is omdat er informatie onzekerheid is.
Montagui heeft in zoverre gelijk dat de enige echte aanwijzingen zijn:quote:Op zaterdag 15 maart 2014 00:07 schreef Gisteren. het volgende:
[..]
Dit is onzin. De kans is groter omdat in de hypothetische cirkel meer water is land, maar je kan niet zeggen hoe groot die kans is omdat er informatie onzekerheid is.
Ik denk dat zelfs Chuck Norris en James Bond moeite gaan hebben een Boeing 777 daar veilig aan de grond te krijgen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 00:23 schreef DeParo het volgende:
Het onderstaande vliegveld fascineert me:
http://www.ourairports.co(...)tellite,airport=VYPI
Wellicht dat het daar is geland![]()
![]()
![]()
.
Je vergeet de belangrijkste aanwijzing. Het bliepje verdwijnt van de radar wanneer het vliegtuig zich boven zee bevindt.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 00:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Montagui heeft in zoverre gelijk dat de enige echte aanwijzingen zijn:
• getuigeverklaring brandend vliegtuig Golf van Thailand - onzeker want enige getuigenis bekend
• uitslag op seismograaf - 2,7 is echt miniem, dat merk je niet eens. Het kan goed andere oorzaken hebben dan een inslag van een vliegtuig; met explosies zullen ze daar ook wel vissen, er wordt seismiek geschoten (al zal dat niet 's nachts zijn denk ik), er komen lichte aardschokjes voor (zoals overal ter wereld) - er is ook geen diepte gemeld - of dat is niet te meten of ze weten het niet? vaag als het per se een inslaand vliegtuig moest zijn - en op de plek waar het gebeurd zou moeten zijn zijn geen brokstukken aangetroffen - grote kans dus dat het niet van het vliegtuig is
De enige 2 harde aanwijzingen die er zijn voor "vliegtuig stort in zee" zijn dus niet zo hard meer en daarom is alles mogelijk.
maar bermuda driehoek wonen de aliens, dus alle verdwenen vliegtuigen gaan daar naartoequote:Op zaterdag 15 maart 2014 00:52 schreef MrBanaan1 het volgende:
Pas op, op Facebook gaan weer van die spam videos rond dat het vliegtuig in de Bermuda driehoek is gevonden. Los van het feit dat dat onmogelijk is, is het dus gewoon spam!
jij weet.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 00:54 schreef mschol het volgende:
[..]
maar bermuda driehoek wonen de aliens, dus alle verdwenen vliegtuigen gaan daar naartoe
dan kunnen ze hun ufo's bouwen en vanuit de oceanen ons aanvallen...
Pagina laadt niet best, is het een filmpje ofzo?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 00:56 schreef gijsman het volgende:
http://www.ourairports.com/continents/AS/
en bij reacties op continent azie zeggen ze dat er een vliegtuig wat mogelijk mh370 zou kunnen zijn heeft bij getankt op sir savarkar international airport wat dus bij de andaman eilanden groep behoort
Het lijkt me sterk gezien de reacties daarquote:Op zaterdag 15 maart 2014 00:56 schreef gijsman het volgende:
en bij reacties op continent azie zeggen ze dat er een vliegtuig wat mogelijk mh370 zou kunnen zijn heeft bij getankt op Vir Savarkar International airport wat dus bij de andaman eilanden groep behoort.
http://www.ourairports.co(...)tellite,airport=VOPB
hier dus
Het is blijkbaar een vliegveld groot genoeg voor een 777quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk gezien de reacties daar![]()
.
Het eiland is mogelijk kleiner dan de vliegbaan zou moeten zijn, maar niet getreurd, daarvoor is er een vangnet net als bij vlucht 714.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 00:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik denk dat zelfs Chuck Norris en James Bond moeite gaan hebben een Boeing 777 daar veilig aan de grond te krijgen.
Of onze piloot met 237933320343,5 vlieguren op de sim.
Het is ook een internationaal vliegveld dus daar landt niet zomaar even een vliegtuig.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:04 schreef gijsman het volgende:
[..]
Het is blijkbaar een vliegveld groot genoeg voor een 777
Dat is natuurlijk geen universeel "vliegtuig stort in zee"-bewijs. En dat zien we dan ook met deze kist.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 00:33 schreef Montagui het volgende:
[..]
Je vergeet de belangrijkste aanwijzing. Het bliepje verdwijnt van de radar wanneer het vliegtuig zich boven zee bevindt.
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 00:56 schreef gijsman het volgende:
en bij reacties op continent azie zeggen ze dat er een vliegtuig wat mogelijk mh370 zou kunnen zijn heeft bij getankt op Vir Savarkar International airport wat dus bij de andaman eilanden groep behoort.
http://www.ourairports.co(...)tellite,airport=VOPB
hier dus
Nee die lezen hier gewoon mee op FOK!quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat ligt op de route. Hallo, wij wisten dit al na een half uur ofzo, communiceren het Maleisische en Indiase luchtruim niet met elkaar??
Wellicht wel maar ze laten het niet weten.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat ligt op de route. Hallo, wij wisten dit al na een half uur ofzo, communiceren het Maleisische en Indiase luchtruim niet met elkaar??
Zo van; hee, als je een vreemd vliegtuig ziet komen tanken, geef ff een seintje alle vliegvelden in Zuidoost-Azië!
Nee, ff serieus. Al onze discussie en wilde verhalen en plaatjes en alles bij elkaar heeft 100 keer meer structuur, coherentie, deductie en logica dan wat de medias ons brengen (niks dus),,,quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:10 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Nee die lezen hier gewoon mee op FOK!
Realpolitik is daar belangrijker dan het opsporen van een vliegtuig schijnbaar.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, ff serieus. Al onze discussie en wilde verhalen en plaatjes en alles bij elkaar heeft 100 keer meer structuur, coherentie, deductie en logica dan wat de medias ons brengen (niks dus),,,
Ik verbaas me echt over zoveel amateurisme, non-communicatie en tegengestelde berichten.
Jij niet??
Ja, zoiets idd.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:14 schreef DeParo het volgende:
[..]
Realpolitik is daar belangrijker dan het opsporen van een vliegtuig schijnbaar.
Waarom zou dit MH370 moeten zijnquote:Op zaterdag 15 maart 2014 00:56 schreef gijsman het volgende:
en bij reacties op continent azie zeggen ze dat er een vliegtuig wat mogelijk mh370 zou kunnen zijn heeft bij getankt op Vir Savarkar International airport wat dus bij de andaman eilanden groep behoort.
http://www.ourairports.co(...)tellite,airport=VOPB
hier dus
Mwah wat mij betreft is de grootste fout dat een vliegtuig blijkbaar geen zender heeft die hoe dan ook blijft uitzenden tenzij totaal verwoest dus crash, en dan heb je sws de locatie van de crash. Als dat het geval was hadden we al deze speculaties niet toch.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, ff serieus. Al onze discussie en wilde verhalen en plaatjes en alles bij elkaar heeft 100 keer meer structuur, coherentie, deductie en logica dan wat de medias ons brengen (niks dus),,,
Ik verbaas me echt over zoveel amateurisme, non-communicatie en tegengestelde berichten.
Jij niet??
Inderdaad, die Chinese familieleden werden ook oprecht boos op de autoriteiten, heel uitzonderlijk voor Chinezen schijnbaar, dan moet er echt iets mis zijn, en hun gelijk in deze wordt duidelijk bevestigd zo.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, zoiets idd.
Ik bekeek die scheldende families een beetje van "ja, ik begrijp dat je je kut voelt, maar niemand weet iets joh".
Nu zie ik dat heul anders. Voor hen is dit echt schandalig, al die misinformatie. Geen idee meer wat nu een vage aanwijzing of een echt feit is. We weten NIKS?
Zie je dat niet?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:17 schreef APK het volgende:
[..]
Waarom zou dit MH370 moeten zijn
[ afbeelding ]
Alles wat uitzendt kan kortsluiting maken, of branden, en dat moet je vanuit de cockpit altijd uit kunnen zetten (of proberen).quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:18 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Mwah wat mij betreft is de grootste fout dat een vliegtuig blijkbaar geen zender heeft die hoe dan ook blijft uitzenden tenzij totaal verwoest dus crash, en dan heb je sws de locatie van de crash. Als dat het geval was hadden we al deze speculaties niet toch.
Dat het nu zo'n chaos is qua berichtgeving komt alleen maar omdat niemand ECHT een idee heeft waar het naartoe gevlogen is. Omdat het blijkbaar niet gevolgd kan worden.
Ik denk gewoon dat het ergens in de oceaan ligt, en ze gaan het wel vinden. Wat nu interessant is, is het hoe en waarom ze die kant op zijn gevlogen, op CNN zijn ze er toch wel over uit dat het een bewuste actie is geweest.
Voor mij lijkt het het meest op een mislukte kaping.
De black box blijft uitzenden, maar op de bodem van de oceaan heb je niet echt bereikquote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:18 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Mwah wat mij betreft is de grootste fout dat een vliegtuig blijkbaar geen zender heeft die hoe dan ook blijft uitzenden tenzij totaal verwoest dus crash, en dan heb je sws de locatie van de crash. Als dat het geval was hadden we al deze speculaties niet toch.
Tsja.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:20 schreef milpek het volgende:
Ik weet dat het een absurd scenario is, maar toch... Stel dat het ergens is gelandt, volgetankt en binnenkort onderweg is naar de nucleaire top... Dit met passagiers aan boord. Dan zullen ze het dus neer moeten halen met de hele wereld meekijkend.
dat is een icoontje wat dus een vliegveld moet voorstellenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:17 schreef APK het volgende:
[..]
Waarom zou dit MH370 moeten zijn
[ afbeelding ]
Jammer nu verpest je de grap.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:20 schreef gijsman het volgende:
[..]
dat is een icoontje wat dus een vliegveld moet voorstellen
Halen we het nieuws wel weer es goedquote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:20 schreef milpek het volgende:
Ik weet dat het een absurd scenario is, maar toch... Stel dat het ergens is gelandt, volgetankt en binnenkort onderweg is naar de nucleaire top... Dit met passagiers aan boord. Dan zullen ze het dus neer moeten halen met de hele wereld meekijkend.
Een zwarte doos kan uitgezet worden?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:19 schreef DeParo het volgende:
[..]
Alles wat uitzendt kan kortsluiting maken, of branden, en dat moet je vanuit de cockpit altijd uit kunnen zetten (of proberen).
Het heeft specifieke waypoints gevolgd dat lijkt me niet echt desoriëntatie.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 01:21 schreef Kowloon het volgende:
Net ook weer bij Pauw en Witteman een tweetal luchtvaartdeskundigen. Die konden er ook maar weinig meer over zeggen dan dat er nog steeds diverse scenario's mogelijk zijn. Men zit duidelijk te springen om meer nieuws, maar het moet natuurlijk gewoon tijd gegund worden. Het ging bijvoorbeeld over het vermeende omkeren van het vliegtuig, iets wat bijvoorbeeld zelfs het geval kan zijn van simpelweg desoriëntatie. Je weet het gewoon niet op dit moment.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |