Omdat die waarschijnlijk op de bodem van de oceaan ligt en over een aantal weken stopt met seinen. Hoe langer we erover doen om een brokstuk te vinden, des te moeilijker het wordt om plaats van ongeluk vast te stellen.quote:
Dat klopt, maar er gaat een brokstuk gevonden worden, en aan de hand daarvan (wanneer het ook gevonden wordt) gaat er een gebied duidelijk worden waar het gecrasht kan zijn. Het kan misschien wel vijf jaar duren, maar hoe dan ook zal het gevonden worden.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 02:22 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Omdat die waarschijnlijk op de bodem van de oceaan ligt en over een aantal weken stopt met seinen. Hoe langer we erover doen om een brokstuk te vinden, des te moeilijker het wordt om plaats van ongeluk vast te stellen.
Dan nog denk ik dat nooit een beetje te grove uitspraak is. In 5 jaar hebben ze de oceaanbodem echt wel met magnetische, gravitatie, seismiek, sonar en andere meet methoden afgescand.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 02:22 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Omdat die waarschijnlijk op de bodem van de oceaan ligt en over een aantal weken stopt met seinen. Hoe langer we erover doen om een brokstuk te vinden, des te moeilijker het wordt om plaats van ongeluk vast te stellen.
In zekere zin klopt dat wel volgens mij. Kijk je er rationeel dan zie je dat de autopilot wel heel erg veel doet tegenwoordig. In reguliere omstandigheden zijn piloten een formaliteit. En als het op de capaciteiten van de piloot aan komt blijkt steeds meer dat de vliegskills te lijden hebben onder de zeer goede autopilots van tegenwoordig.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 02:06 schreef DeParo het volgende:
[..]
In Nederland ben je tegenwoordig gewoon een overbetaalde buschauffeur in de lucht.
Tegen die tijd is dit topic langer dan menig cafe op FOK, ook leuk, een nieuwe hobby.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 02:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan nog denk ik dat nooit een beetje te grove uitspraak is. In 5 jaar hebben ze de oceaanbodem echt wel met magnetische, gravitatie, seismiek, sonar en andere meet methoden afgescand.
Het kan nog even duren, dat vrees ik ook als ze niet op land geland zijn (mislukte kaping zou het dan zijn), maar binnen 5 jaar moet dat echt wel lukken... Niels, wanneer vaar jij uit?
POl-Cafe heeft 4772 delen.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 02:29 schreef DeParo het volgende:
[..]
Tegen die tijd is dit topic langer dan menig cafe op FOK, ook leuk, een nieuwe hobby.
Als het geen ongeluk is, dan denk ik aan een depressieve en levensmoeë (co) piloot.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 02:32 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Wat denken jullie eigenlijk? Ik denk een mislukte kaping.
• Als het de piloten + een groepje kapers zijn zeg ik geslaagde kaping.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 02:32 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Wat denken jullie eigenlijk? Ik denk een mislukte kaping.
Ok, is natuurlijk een optie, maar dan snap ik echt het nut niet van de gecoördineerde route wijziging.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 02:33 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Als het geen ongeluk is, dan denk ik aan een depressieve en levensmoeë (co) piloot.
Ja, geslaagde kaping blijft wel een optie, maar aan de andere kant hadden ze dan wel al iets laten weten lijkt me, anders heeft het weinig nut.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 02:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
• Als het de piloten + een groepje kapers zijn zeg ik geslaagde kaping.
• Als het kapers zijn die de piloten gedwongen hebben, liggen ze in zee.
• Als de piloten gek zijn geworden/mayhem/zelfmoord, ook.
Als één van de piloten er achter zit, dan heeft diegene dat natuurlijk wel met de intentie gedaan om het voor de onderzoekers zo moeilijk mogelijk te maken Lijkt me een typisch gevallene van een goed geplande actie, waar aan elk detail is gedacht. Een terroristische actie lijkt mij niet het geval; dan had het inmiddels wel zijn opgeëist.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 02:34 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Ok, is natuurlijk een optie, maar dan snap ik echt het nut niet van de gecoördineerde route wijziging.
Juist niet. Drijf de prijs op en laat de "tegenstander" zoeken...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 02:35 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Ja, geslaagde kaping blijft wel een optie, maar aan de andere kant hadden ze dan wel al iets laten weten lijkt me, anders heeft het weinig nut.
Dat zou wel hors catégorie zijn. Een categorie waar ik nu eigenlijk alleen nog 11-9 in heb zitten.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 02:34 schreef El_Matador het volgende:
• Als het de piloten + een groepje kapers zijn zeg ik geslaagde kaping.
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 02:27 schreef Kowloon het volgende:
[..]
In zekere zin klopt dat wel volgens mij. Kijk je er rationeel dan zie je dat de autopilot wel heel erg veel doet tegenwoordig. In reguliere omstandigheden zijn piloten een formaliteit. En als het op de capaciteiten van de piloot aan komt blijkt steeds meer dat de vliegskills te lijden hebben onder de zeer goede autopilots van tegenwoordig.
Als ik 10 jaar eerder was geboren, dan was ik vast piloot geworden. Nu durfde ik het niet aan vanwege de schrale markt voor de luchtvaart en piloten. Drie dingen die piloot zijn leuk maken: 1) Besturen van een mooie machine. Een beetje containerschip lacht qua motorvermogen vliegtuigen vierkant uit maar bij vliegtuigen merk je echt dat je het hebt, bij schepen druk je op een knop of een handel. 2) Prachtige uitzichten vanuit de cockpit. Ben zelf best wel fan van meteorologische fenomenen dus een cockpit geeft eersterangs uitzicht. 3) Goed vliegen. Zodat de passagiers er eigenlijk niks van merken dat ze op reis zijn.
Waarom zou een suicidale piloot zo vliegen? Een worsteling tussen de co-piloot en piloot zou kunnen, dat zou die rare 265-025-308-route verklaren, maar toch... die Egyptenaar dook "gewoon" met negatieve G-krachten naar beneden...quote:Op zaterdag 15 maart 2014 02:37 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Als één van de piloten er achter zit, dan heeft diegene dat natuurlijk wel met de intentie gedaan om het voor de onderzoekers zo moeilijk mogelijk te maken Lijkt me een typisch gevallene van een goed geplande actie, waar aan elk detail is gedacht. Een terroristische actie lijkt mij niet het geval; dan had het inmiddels wel zijn opgeëist.
Men kan niet radarloos vliegen door de transponder uit te zetten. Men kan enkel radarloos vliegen door radars te ontwijken, wat de beoogde vlieger waarschijnlijk heeft gepoogd.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 02:37 schreef El_Matador het volgende:
Ik wist niet dat je radarloos kon rondvliegen (transponder uit), dat maakt het heeel verdacht.
Dat was me een mooi mediaspektakel inderdaad, maar daarover verder in BNW please.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 02:38 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat zou wel hors catégorie zijn. Een categorie waar ik nu eigenlijk alleen nog 11-9 in heb zitten.
Je kan onder de radar vliegen (50-1000 meter afhankelijk van terrein en weer) maar ook boven de radar. Hoe hoog dat is weet ik niet precies, Kowloon, Martijn?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 02:41 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Men kan niet radarloos vliegen door de transponeer uit te zetten. Men kan enkel radarloos vliegen door radars te ontwijken, wat de beoogde vlieger waarschijnlijk heeft gepoogd.
Ja, maar dat heeft dus niets met de transponder te maken, maar met het bereik van een radar. Als men op de radar vliegt en de transponder uitzet dan verdwijnt het vliegtuig natuurlijk niet van de radar.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 02:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je kan onder de radar vliegen (50-1000 meter afhankelijk van terrein en weer) maar ook boven de radar. Hoe hoog dat is weet ik niet precies, Kowloon, Martijn?
Boven de radar vliegen was onmogelijk zeiden ze bij P&Wquote:Op zaterdag 15 maart 2014 02:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je kan onder de radar vliegen (50-1000 meter afhankelijk van terrein en weer) maar ook boven de radar. Hoe hoog dat is weet ik niet precies, Kowloon, Martijn?
Landen in een radarvrijgebied en je bent er. Niemand die het doorheeft.
Hoe denk je dat die cokevliegtuigjes van Medellin naar Miami gingen en gaan?? Met de transponder aan alle radarbakens afgaan?
kapers die nauwelijks konden vliegen maar het toch voor elkaar kregen om 3 vliegtuigen in gebouwen te laten crashen... ow wacht yip BNWquote:Op zaterdag 15 maart 2014 02:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat was me een mooi mediaspektakel inderdaad, maar daarover verder in BNW please.
Het kan makkelijk. Wraak op een "slecht draaiende" (en daardoor stress op de werkvloer, competitie, achterklap, etc.) vliegmaatschappij?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |