abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137756510
Ik kan me overigens nog herinneren dat je als klein jongetje nog uitgenodigd werd om een kijk in de cockpit te nemen. Zo ongeveer 20 jaar geleden zelf meegemaakt met KLM van Amsterdam naar Singapore.
pi_137756514
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 02:29 schreef DeParo het volgende:

[..]

Tegen die tijd is dit topic langer dan menig cafe op FOK, ook leuk, een nieuwe hobby.
POl-Cafe heeft 4772 delen. :P
pi_137756523


Er valt niks met zekerheid te zeggen, maar het lijkt me toch niet dat het vliegtuig na eerst een puur noordwestelijke koers gevolgd te hebben opeens naar het zuiden gaat afbuigen... Alles kan in de verschillende scenario's, maar die Golf van Bengalen maar es checken... De drukstbewoonde kust ter wereld by far.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137756527
Wat denken jullie eigenlijk? Ik denk een mislukte kaping.
pi_137756543
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 02:32 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Wat denken jullie eigenlijk? Ik denk een mislukte kaping.
Als het geen ongeluk is, dan denk ik aan een depressieve en levensmoeë (co) piloot.
pi_137756552
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 02:32 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Wat denken jullie eigenlijk? Ik denk een mislukte kaping.
• Als het de piloten + een groepje kapers zijn zeg ik geslaagde kaping.

• Als het kapers zijn die de piloten gedwongen hebben, liggen ze in zee.

• Als de piloten gek zijn geworden/mayhem/zelfmoord, ook.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137756553
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 02:33 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Als het geen ongeluk is, dan denk ik aan een depressieve en levensmoeë (co) piloot.
Ok, is natuurlijk een optie, maar dan snap ik echt het nut niet van de gecoördineerde route wijziging.
pi_137756566
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 02:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

• Als het de piloten + een groepje kapers zijn zeg ik geslaagde kaping.

• Als het kapers zijn die de piloten gedwongen hebben, liggen ze in zee.

• Als de piloten gek zijn geworden/mayhem/zelfmoord, ook.
Ja, geslaagde kaping blijft wel een optie, maar aan de andere kant hadden ze dan wel al iets laten weten lijkt me, anders heeft het weinig nut.
pi_137756576
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 02:34 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Ok, is natuurlijk een optie, maar dan snap ik echt het nut niet van de gecoördineerde route wijziging.
Als één van de piloten er achter zit, dan heeft diegene dat natuurlijk wel met de intentie gedaan om het voor de onderzoekers zo moeilijk mogelijk te maken Lijkt me een typisch gevallene van een goed geplande actie, waar aan elk detail is gedacht. Een terroristische actie lijkt mij niet het geval; dan had het inmiddels wel zijn opgeëist.
pi_137756580
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 02:35 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Ja, geslaagde kaping blijft wel een optie, maar aan de andere kant hadden ze dan wel al iets laten weten lijkt me, anders heeft het weinig nut.
Juist niet. Drijf de prijs op en laat de "tegenstander" zoeken...

Eerst veilig de overdracht van je gijzelaars regelen (zodat jij betaald wordt). Het lijkt me geen makkelijke operatie, maar met een organisatie is het prima te doen.

Ik wist niet dat je radarloos kon rondvliegen (transponder uit), dat maakt het heeel verdacht.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137756583
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 02:34 schreef El_Matador het volgende:
• Als het de piloten + een groepje kapers zijn zeg ik geslaagde kaping.
Dat zou wel hors catégorie zijn. Een categorie waar ik nu eigenlijk alleen nog 11-9 in heb zitten.
pi_137756594
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 02:27 schreef Kowloon het volgende:

[..]

In zekere zin klopt dat wel volgens mij. Kijk je er rationeel dan zie je dat de autopilot wel heel erg veel doet tegenwoordig. In reguliere omstandigheden zijn piloten een formaliteit. En als het op de capaciteiten van de piloot aan komt blijkt steeds meer dat de vliegskills te lijden hebben onder de zeer goede autopilots van tegenwoordig.

Als ik 10 jaar eerder was geboren, dan was ik vast piloot geworden. Nu durfde ik het niet aan vanwege de schrale markt voor de luchtvaart en piloten. Drie dingen die piloot zijn leuk maken: 1) Besturen van een mooie machine. Een beetje containerschip lacht qua motorvermogen vliegtuigen vierkant uit maar bij vliegtuigen merk je echt dat je het hebt, bij schepen druk je op een knop of een handel. 2) Prachtige uitzichten vanuit de cockpit. Ben zelf best wel fan van meteorologische fenomenen dus een cockpit geeft eersterangs uitzicht. 3) Goed vliegen. Zodat de passagiers er eigenlijk niks van merken dat ze op reis zijn.
pi_137756598
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 02:30 schreef Kowloon het volgende:

[..]

POl-Cafe heeft 4772 delen. :P
Het begin is daar ;) ;) ;) ;).
pi_137756599
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 02:37 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Als één van de piloten er achter zit, dan heeft diegene dat natuurlijk wel met de intentie gedaan om het voor de onderzoekers zo moeilijk mogelijk te maken Lijkt me een typisch gevallene van een goed geplande actie, waar aan elk detail is gedacht. Een terroristische actie lijkt mij niet het geval; dan had het inmiddels wel zijn opgeëist.
Waarom zou een suicidale piloot zo vliegen? Een worsteling tussen de co-piloot en piloot zou kunnen, dat zou die rare 265-025-308-route verklaren, maar toch... die Egyptenaar dook "gewoon" met negatieve G-krachten naar beneden...

Heeft iemand meer filmpjes van dat soort suicidecrashes??
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137756605
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 02:37 schreef El_Matador het volgende:
Ik wist niet dat je radarloos kon rondvliegen (transponder uit), dat maakt het heeel verdacht.
Men kan niet radarloos vliegen door de transponder uit te zetten. Men kan enkel radarloos vliegen door radars te ontwijken, wat de beoogde vlieger waarschijnlijk heeft gepoogd.
pi_137756609
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 02:38 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat zou wel hors catégorie zijn. Een categorie waar ik nu eigenlijk alleen nog 11-9 in heb zitten.
Dat was me een mooi mediaspektakel inderdaad, maar daarover verder in BNW please.

Het kan makkelijk. Wraak op een "slecht draaiende" (en daardoor stress op de werkvloer, competitie, achterklap, etc.) vliegmaatschappij?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137756618
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 02:41 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Men kan niet radarloos vliegen door de transponeer uit te zetten. Men kan enkel radarloos vliegen door radars te ontwijken, wat de beoogde vlieger waarschijnlijk heeft gepoogd.
Je kan onder de radar vliegen (50-1000 meter afhankelijk van terrein en weer) maar ook boven de radar. Hoe hoog dat is weet ik niet precies, Kowloon, Martijn?

Landen in een radarvrijgebied en je bent er. Niemand die het doorheeft.

Hoe denk je dat die cokevliegtuigjes van Medellin naar Miami gingen en gaan?? Met de transponder aan alle radarbakens afgaan? _O-
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137756628
quote:
12s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 02:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je kan onder de radar vliegen (50-1000 meter afhankelijk van terrein en weer) maar ook boven de radar. Hoe hoog dat is weet ik niet precies, Kowloon, Martijn?
Ja, maar dat heeft dus niets met de transponder te maken, maar met het bereik van een radar. Als men op de radar vliegt en de transponder uitzet dan verdwijnt het vliegtuig natuurlijk niet van de radar.
pi_137756632
quote:
12s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 02:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je kan onder de radar vliegen (50-1000 meter afhankelijk van terrein en weer) maar ook boven de radar. Hoe hoog dat is weet ik niet precies, Kowloon, Martijn?

Landen in een radarvrijgebied en je bent er. Niemand die het doorheeft.

Hoe denk je dat die cokevliegtuigjes van Medellin naar Miami gingen en gaan?? Met de transponder aan alle radarbakens afgaan? _O-
Boven de radar vliegen was onmogelijk zeiden ze bij P&W
pi_137756634
quote:
12s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 02:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat was me een mooi mediaspektakel inderdaad, maar daarover verder in BNW please.

Het kan makkelijk. Wraak op een "slecht draaiende" (en daardoor stress op de werkvloer, competitie, achterklap, etc.) vliegmaatschappij?
kapers die nauwelijks konden vliegen maar het toch voor elkaar kregen om 3 vliegtuigen in gebouwen te laten crashen... ow wacht yip BNW
pi_137756636
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 02:43 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Ja, maar dat heeft dus niet met de transponder te maken, maar met het bereik van een radar. Als men op de radar vliegt en de transponder uitzet dan verdwijnt het vliegtuig natuurlijk niet van de radar.
Transponder uit = niet opgemerkt door actieve radar
Boven of onder de radar vliegen zonder transponder = niet opgemerkt worden
Onder de radar vliegen lokt getuigen uit
Boven de radar vliegen ziet alleen Superman.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137756645
quote:
12s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 02:42 schreef El_Matador het volgende:
Hoe denk je dat die cokevliegtuigjes van Medellin naar Miami gingen en gaan?? Met de transponder aan alle radarbakens afgaan? _O-
Door simpelweg de transponder uit te zetten (stap 1) en vervolgens door onder de radar te vliegen, of door allerlei dalen in een bergachtig gebied, waar radars ook bijna onmogelijk iets kunnen opvangen.
pi_137756653
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 02:44 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Boven de radar vliegen was onmogelijk zeiden ze bij P&W
Wie is "ze"?

Die dingen hebben een bepaald bereik, niet oneindig. Een flight sim piloot weet precies hoe hoog ie moet klimmen. ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137756658
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 02:45 schreef El_Matador het volgende:
Transponder uit = niet opgemerkt door actieve radar
Een vliegtuig dat zijn transponder uitzet maar gewoon in het bereik van de radar blijft wordt gewoon opgemerkt.
pi_137756660
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 02:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wie is "ze"?

Die dingen hebben een bepaald bereik, niet oneindig. Een flight sim piloot weet precies hoe hoog ie moet klimmen. ;)
Volgens de radar specialist, weet zijn naam niet meer. Een radar kan net zo ver naar boven kijken als dat ie naar voor kan kijken, en dan is 15 kilometer niet erg veel...
pi_137756662
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 02:45 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Door simpelweg de transponder uit te zetten (stap 1) en vervolgens door onder de radar te vliegen, of door allerlei dalen in een bergachtig gebied, waar radars ook bijna onmogelijk iets kunnen opvangen.
Ja, die kleine vliegtuigjes deden dat zo inderdaad.

Een groot bakbeest als een 777 die langs de kusten en eilandjes scheert, de hele wereld heeft smartphones (ja, OOK in arme landen!) en kan het gelijk de wereld in Twitteren?

Ik geloof niet in een Twitter-cover-up.

Erboven vliegen is veul veiliger.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137756673
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 02:47 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Volgens de radar specialist, weet zijn naam niet meer. Een radar kan net zo ver naar boven kijken als dat ie naar voor kan kijken, en dan is 15 kilometer niet erg veel...
Ja logisch ook, waarom hebben we anders stealth.

Maar kan me voorstellen dat er een maximum aan zit. Dat kan ook nog; Piloot klimt naar te grote hoogte en verliest controle door ijle lucht/whatever meteorologisch verschijnsel (Kowloon?) en stort alsnog in zee, terwijl alles zo goed ging... ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137756675
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 02:46 schreef El_Matador het volgende:
Die dingen hebben een bepaald bereik, niet oneindig. Een flight sim piloot weet precies hoe hoog ie moet klimmen. ;)
Niet dus. Een dergelijke hoogte kan een civiele vliegtuig niet halen.
pi_137756676
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 02:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wie is "ze"?

Die dingen hebben een bepaald bereik, niet oneindig. Een flight sim piloot weet precies hoe hoog ie moet klimmen. ;)
Maar toch wel een stuk hoger denk ik dan daar waar vliegtuigen vliegen, hoe dunner de lucht wordt, hoe lastiger het vliegen.
pi_137756677
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 02:47 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Een vliegtuig dat zijn transponder uitzet maar gewoon in het bereik van de radar blijft wordt gewoon opgemerkt.
Ja, dat zeg ik. ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')