El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 02:14 |
+++++ GELIEVE AL HET NIEUWS ONDER "!UPDATES:" TE PLAATSEN. ZO STAAT HET IN CHRONOLOGISCHE VOLGORDE ONDER DE BASISINFORMATIE! +++++ ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Laatste updates: Latest News: Malaysian passenger plane missing ------------------------------------------------------------------------------------------------------------ ![]() ============================================================== Informatieve filmpjes: • http://edition.cnn.com/20(...)nes-knowns-unknowns/ Simulatie van hoe het gebeurd zou kunnen zijn. Zie ook de link naar Helios Flight 522 - 14 augustus 2005 ============================================================== Topografische en batimetrische kaart van Zuidoost Azië: ![]() ============================================================== Gebied waar het vliegtuig is verdwenen: ![]() ============================================================== Kaart van het eilandje Pulau Perak, waar volgens eerdere berichten iets op de grondradar te zien zou zijn wat mogelijk (onbevestigd!) het vliegtuig zou kunnen zijn: ============================================================== Zoekgebied: ![]() ============================================================== Het vliegtuig: ![]() ============================================================== De piloten: ![]() • Gezagvoerder Zaharie Ahmad Shah (53) - meer dan 18.000 vlieguren ![]() • Co-piloot Fariq Abdul Hamid (27) - meer dan 2763 vlieguren ============================================================== De passagiers: ![]() Link naar de passagierslijst: http://www.malaysiaairlin(...)enger%20Manifest.pdf Bijzondere passagiers: ![]() • Pouria Nourmohammadi Mehrdad (18) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Oostenrijker Christian Kozel (30)) reisde naar AMS en door naar FRA (Frankfurt) • Seyed Mohammed Reza Delavar (29) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Italiaan Luigi Maraldi (37)) reisde naar AMS en door naar CPH (Kopenhagen) ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- BBC: • Philip Wood (51, VS) - IBM-ingenieur die pas 3 maanden in KL werkte in data storage • 19 Chinezen, geleid door Hou Bo, "very famous in China" • Dr. Yuchen Li - recent doctoral engineering graduate from Cambridge University in England • A further eight Chinese nationals as well as 12 Malaysians were employees of America's Freescale Semiconductor company ============================================================== De laatste waarneming van flightradar24.com en skyvector.com: ![]() ![]() De paarse lijn geeft de koers en wijziging aan (van 025 graden t.o.v. Noord naar 040). ============================================================== Nieuwsbronnen: • Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html • nu.nl - http://www.nu.nl/buitenla(...)msterdam-reizen.html • Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370 • The Guardian - http://www.theguardian.co(...)turned-around-search • The Telegraph - http://www.telegraph.co.u(...)as-debris-found.html • The Mirror (dus niet zo betrouwbaar) - http://www.mirror.co.uk/n(...)light-worlds-3220716 • The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates ============================================================== Eerdere verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen: Air Crash Investigation - Helios 522 - 14 augustus 2005 - Griekenland - decompression? Air Crash Investigation - AF447 - 1 juni 2009 - Atlantische Oceaan, Brazilië - technisch mankement + fout piloten Mayday, Air Crash Investigation - Egypt Air 990 - fout piloten dan wel zelfmoord piloot - ook pas laat gevonden, in de Atlantische Oceaan =============================================================== Help met zoeken via http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014 =============================================================== Mogelijke motieven/scenario's: • Ongeval/technisch mankement - "extremely unlikely" : http://www.straitstimes.c(...)s-likely-scenarios-2 • Bewusteloosheid door decompressie en beviezing - op autopiloot 4 uur doorvliegen • Raketaanval - vraag wie verantwoordelijk? - Noord-Korea, waar er juist verkiezingen waren, wordt gespeculeerd • Bomaanslag - vreemd; geen motief gegeven • Kaping waardevolle lading/passagiers - idem • Zelfmoordactie (co)piloot? • Vervroegde 1-aprilgrap - vliegtuig staat gewoon aan de gate en in een Beijings barretje lachen die gasten zich het schompes om ons • Anders - ? ====================================================================== !!UPDATES: • Er blijkt nog contact geweest te zijn met MA370 vlak na de radio oproep toen het toestel van de radar verdween. De piloot van een vlucht een stukje voor het toestel hoorde meerdere stemmen in de cockpit en was er vrij zeker van met de co-piloot gesproken te hebben. http://www.freerepublic.com/focus/f-news/3131319/posts • De Telegraaf meldt dat FO van Vlucht 370 een feestbeest was, die graag dames vermaakte in de cockpit. Maar in hoeverre dat relevant is... • The story so far, video: • Langzame decompressie zou een probleem kunnen zijn - http://www.themalaysianin(...)nconscious-says-blog OUD NIEUWS ============================================================= • Het vliegtuig zou na van de radar verdwenen te zijn nog 4 uur doorgevlogen te hebben - Bronnen: TIME en nu.nl In theorie is dit het gebied waar het vliegtuig gebleven kan zijn: ![]() • Straal ~ 2000 nautische mijlen ~ 3500 km • Oppervlakte ~ 38.500.000 km2 • ~40% land, 60% zee • ~1,3-1,5 miljard inwoners ============================================================== Deze OP is (mede) tot stand gekomen door de tomeloze inzet van: • remlof - TS deel 1 • Speculant. - TS deel 2 • El_Matador - TS deel 3, deel 5, deel 9, deel 10 • MrBanaan1 - TS deel 4, deel 8 • Kleffe_Dop - TS deel 6 • Toto69 - TS deel 7 • niels0 • Arthur_Spooner • RVer • DeParo • Marrije • OEM • matthijst • MartijnA3 • eight • Me_Wesley • ... FOK!NWS dankt al deze bijdragers voor hun harde werk ============================================================== STATUS NA 132 UUR (5,5 DAG): VOLLEDIGE ONDUIDELIJKHEID [ Bericht 1% gewijzigd door El_Matador op 13-03-2014 08:17:14 ] | |
DX11 | donderdag 13 maart 2014 @ 02:17 |
Ben erg benieuwd naar de air crash investigation van deze maarja dat zal nog wel een paar jaartjes duren ![]() | |
Kowloon | donderdag 13 maart 2014 @ 02:17 |
Mooi OP El_Matador. Zeer informatief. | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 02:23 |
3 eerdere staan er in ieder geval bij. Gracias. Team work. [ Bericht 13% gewijzigd door El_Matador op 13-03-2014 02:31:19 ] | |
eight | donderdag 13 maart 2014 @ 02:24 |
Eerlijk is eerlijk, de OP is echt hoogstaand. Nu het topic zelf nog.. | |
DeParo | donderdag 13 maart 2014 @ 02:30 |
Het zal me benieuwen, CNN-experts betwijfelen oprecht of dit van het vliegtuig kan komen, laat staan de kwaliteit van de foto's het is erg vreemd in ieder geval. | |
Yuri_Boyka | donderdag 13 maart 2014 @ 02:40 |
wtf?![]() | |
DeParo | donderdag 13 maart 2014 @ 02:42 |
![]() ![]() | |
Yuri_Boyka | donderdag 13 maart 2014 @ 02:42 |
Komt van dat artikel uit de OP http://www.dailymail.co.u(...)rtphones-active.html | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 02:43 |
Dank. Vooral de Air Investigations van eerdere vergelijkbare ongelukken lijkt me een nuttige toevoeging. Zelf geen tijd om te kijken maar het kan discussiestof en inzichten opleveren hier? De Daily Mail zou er niet in mogen staan, ik zoek ff een betere bron, niet deze kattenbakvulling | |
Yuri_Boyka | donderdag 13 maart 2014 @ 02:47 |
Ik vind het eerder opmerkelijk dat het zoveel upvotes heeft. ![]() | |
DeParo | donderdag 13 maart 2014 @ 02:48 |
De discussie in de comments van Aviation Herald is ook zeer interessant schijnbaar kannje via Google Earth op het vliegveld Nakhon Ratchasima Airport een vliegtuig van dit type zien staan ergens. | |
cemeteryslut | donderdag 13 maart 2014 @ 02:55 |
Is toch vaak zo met dit soort onderwerpen? Of informatie wordt maar mondjesmaar geleaked, aangepast of helemaal niet doorgespeeld voor een bepaalde periode. Er zijn tal van redenen, in volgorde van mogelijk naar spectaculair ongeloofwaardig: een crash is slecht voor de bedrijven die hierin betrokken zijn, er is een grove fout gemaakt, de overheid is involved in zo'n fout, als het toch om drugs/aanslag/kaping gaat en die is nog niet afgehandeld geeft het risico voor het onderzoek om informatie naar buiten te brengen, het is onderdeel van een world domination plot, aliens. om maar wat te noemen ![]() (hebben jullie nooit 24 gekeken?) | |
Yuri_Boyka | donderdag 13 maart 2014 @ 02:55 |
Volgens mij wordt Google Earth niet zo frequent geupdate hoor. | |
Yuri_Boyka | donderdag 13 maart 2014 @ 02:58 |
https://www.google.nl/map(...),2355m/data=!3m1!1e3 | |
Speculant. | donderdag 13 maart 2014 @ 03:04 |
foto is van 12/4/2011 | |
Yuri_Boyka | donderdag 13 maart 2014 @ 03:06 |
Wat denk jij dat er gebeurd is dan? | |
DeParo | donderdag 13 maart 2014 @ 03:07 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
Yuri_Boyka | donderdag 13 maart 2014 @ 03:07 |
Bij mij duurt het trouwens een eeuwigheid voordat de Tomnod map geladen is. | |
Libris | donderdag 13 maart 2014 @ 03:08 |
Het is weer een nieuwe dag in Zuid-Oost Azie, we zullen zien.. | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 03:10 |
Hoe is de stemming in Singapore? ![]() En hoe zit dat met de luchtverkeersleiding van "jouw" land, die grenst tot waar het vliegtuig van de radar verdween... (zie onderste kaart in de OP)? | |
Speculant. | donderdag 13 maart 2014 @ 03:15 |
http://postimg.org/image/5fytwbwdp/ Heb je nog een foto van dat vliegtuig. | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 03:30 |
Jongens, jullie moeten echt dat fimpje van die zelfmoordpiloot EgyptAir (de 3e) bekijken. SICK. Hoe kan dat vliegtuig dat aan?? Dat moet toch helemaal uit elkaar knallen? Ze gaan bijna Mach 1 met negatieve G-krachten (hoe je dat voor elkaar krijgt, kan ik in deze staat eventjes niet bedenken ![]() | |
Kleffe_Dop | donderdag 13 maart 2014 @ 03:48 |
Ik heb als buitenstaander en leek nou niet direct de indruk dat iedere dag een stapje dichterbij de waarheid is. ![]() Iedere dag levert vooralsnog weer nieuwe dwaalsporen op en nog meer verwarring. | |
jaco | donderdag 13 maart 2014 @ 03:52 |
Als je dit bovenstaand artikel doorleest, dan blijkt dat met 'Maleier' een ethnische groep wordt aangeduid die ook in Indonesie, Thailand en op de Filipijnen ruim vertegenwoordigd is. Een Maleier is dus niet per definitie een inwoner van Maleisië. Andersom, is een inwoner van Maleisië niet per definitie een Maleier. Er is een vrij grote kans dat het een Chinese Maleisiër (ongeveer 25%) of een Indiase Maleisiër (ongeveer 10%) is. Ook de oorspronkelijke bewoners van Borneo worden niet als Maleiers aangeduid. In deze discussie is alleen de term Maleisiër als zijnde een aanduiding van nationaliteit relevant. | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 04:00 |
Nou zullen alle piloten net als de Maleier Fariq Abdul Hamid wel een hoop vrouwen aantrekken, maar de Egyptische piloot (59), getrouwd, 5 kinderen, gedroeg zich wat vreemd ten opzichte van het vrouwelijke geslacht.... | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 04:02 |
Kan jij vinden. Chinezen met een Maleis paspoort zijn gewoon Chinezen. Maleiers met een Maleis paspoort Maleiers. Nog iets nuttigs toe te voegen aan het topic? | |
jaco | donderdag 13 maart 2014 @ 04:13 |
Mijn toevoeging is dat ik jou wijs op het onjuiste gebruik van deze termen. In alle media berichten kun je lezen dat betrokken personen aan de hand van hun nationaliteit worden gecategoriseerd. Waarom doe jij dit dan aan de hand van een ethnische categorie? Als jij bijvoorbeeld stelt... ... dan is dit onjuist. Je doelt waarschijnlijk op de Maleisische overheid of het management van Malaysia Airlines. Die bestaan niet alleen uit Maleiers. Voor het overige vind ik het beheer van het topic trouwens uitstekend. | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 04:18 |
Maleisie is een land dat grofweg bestaat uit 3 grote groepen; Maleiers, Chinezen en Indiërs. De Chinezen die een Maleis paspoort hebben zijn misschien net zo Chinees als dat het kind van 2 Nederlanders in het buitenland in de eerste plaats Nederlands en dan pas "Argentijns" of "Australisch" of whatever is. De op nationaliteit gebaseerde getallen staat prima als plaatje in de OP. Daarnaast het gebruik van etniciteit in plaats van zoiets willekeurigs als nationaliteit, wat in een land als Maleisië heel logisch is. | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 04:19 |
Mag jij vinden. Ik noem het Maleiers. | |
jaco | donderdag 13 maart 2014 @ 04:58 |
Een 'Maleis paspoort' bestaat niet. Een Maleis voorwerp is het eigendom van een Maleier. Een Maleier is een persoon met bepaalde ethnische kenmerken en de Islamitische religie. Een Chinese Maleisiër kan dus geen Maleis paspoort hebben, al zou het al bestaan. Je hebt uiteraard het recht om van je eigen categorieen uit te gaan. Maar je mist de feiten en je categorieen worden daardoor onzinnig. Terwijl de rest van je werkzaamheden in het topic gedreven worden door waarheidsgetrouwdheid en precisie. Ik woon meer dan twee jaar in Maleisië. In mijn ervaring wordt de terminologie in de media als volgt gebruikt. Als er iets aan de hand is met iemand van de Maleisische nationaliteit dan wordt die persoon in de media simpelweg als Maleisisch (Malaysian) aangeduid. Zijn of haar etnische achtergrond wordt in het midden gelaten, hoewel je het aan de naam meestal wel kunt raden. Als er een nieuwsbericht is, waar de ethniciteit van de betrokkenen van belang is, dan worden de termen Maleiers (Malays), Chinees-Maleisisch of Indisch-Maleisisch gebruikt. Dit is dan noodzakelijk om het bericht te verhelderen, bijvoorbeeld bij een religieus conflict. Bij een vliegramp is dit niet relevant. [ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 13-03-2014 05:04:16 ] | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 05:27 |
Whatever. Je kent Maleisie beter dan ik, dus weet je hoe etniciteit veel belangrijker is dan iets onzinnigs als nationaliteit. En wat jij "niet relevant" vindt, vindt een ander weer wel relevant. Mooi he? | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 06:29 |
Ehh, ik weet niet of het aan die update site ligt die je doorstuurde, maar het "nieuws" dat men 3 stukken heeft gevonden is nu al bijna een dag (!) oud, al wordt het in de laatste update gezet... Chinese satellite finds debris at suspected missing plane site English.news.cn | 2014-03-13 11:00:29 | Editor: chengyang BEIJING, March 13 (Xinhua) -- A Chinese satellite has found three floating objects at a suspected site of the missing Malaysian Airlines plane, the State Administration of Science, Technology and Industry for National Defence (SASTIND) said. The administration said on Wednesday evening that the objects were monitored in the South China Sea at 6.7 degrees north latitude and 105.63 degrees east longitude, spreading across an area with a radius of 20 kilometers. The satellite images, which were captured around 11 a.m. on Sunday, showed that the objects measured 13 by 18 meters, 14 by 19 meters and 24 by 22 meters respectively. The images are being analyzed, according to the SASTIND. The plane has been missing for over five days since contact with it was lost early on Saturday. It was flying over the Ho Chi Minh air traffic control area in Vietnam and carrying 227 passengers, including 154 Chinese. China has employed 10 satellites to provide technological support in attempts to locate the missing Boeing 777-200, which was expected to land in Beijing at 6:30 a.m. local time on Saturday. Ja wat nou beelden "analyseren" veilig vanaf je laptopje in Peking, ga er naar TOE dan?? Hoe moeilijk kan het zijn?? Worden we aan het lijntje gehouden hier?? Wat is er toch aan de hand? | |
franklop | donderdag 13 maart 2014 @ 06:30 |
Zou dat niet 11 pm zijn geweest? ![]() | |
Parzival | donderdag 13 maart 2014 @ 06:31 |
als je de TV series mag geloven, kunnen ze met zo'n satelliet tot op een paar centimeter nauwkeurig inzoomen.. en zelfs een staartnummer aflezen.. waarom zou je 10 uur vliegen.. als je het ook vanachter je bureau kan doen.. | |
Pino112 | donderdag 13 maart 2014 @ 06:33 |
Bedoel je dit? Zo ja, dat is geen dag oud hoor. | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 06:33 |
U.S. warned of Boeing 777 "cracking" problem before Malaysian jetliner went missing English.news.cn 2014-03-13 10:42:04 WASHINGTON, March 12 (Xinhua) -- The U.S. Federal Aviation Administration (FAA) had warned of a "cracking" problem on Boeing 777 airplanes, just days before the Malaysia Airlines Flight MH370 went missing. However, the FAA "airworthiness directive (AD)," dated March 5, only applied to B777-200, -200LR, -300, -300ER, and -777F series airplanes, not the B777-200ER, which is the model of the missing MH370. The FAA cautioned against a link between the directive and the accident, and Laura Brown, the aviation regulator's deputy assistant administrator for public affairs, told Xinhua Wednesday "this applies only to U.S. registered aircraft." ![]() "The civil aviation authorities in other countries usually issue identical or similar directives that apply to aircraft registered in their countries," Brown added. The FAA said the directive was prompted by a report of cracking in the fuselage skin underneath the satellite communication (SATCOM) antenna adapter. "We are issuing this AD to detect and correct cracking and corrosion in the fuselage skin, which could lead to rapid decompression and loss of structural integrity of the airplane," the U.S. aviation regulator said. "This AD requires repetitive inspections of the visible fuselage skin and doubler if installed, for cracking, corrosion, and any indication of contact of a certain fastener to a bonding jumper, and repair if necessary," it said. The directive, first drawn up on September 26, 2013, was approved on February 18 and published in the U.S. Federal Register on March 5. It's due to take effect on April 9. ![]() In the notice, the FAA said one operator had reported a 16-inch (40.6-centimeter) crack under the 3-bay SATCOM antenna adapter plate in the crown skin of the fuselage on an airplane that was 14 years old with approximately 14,000 total flight cycles. It said following the crack finding, the same operator inspected 42 other airplanes that are between 6 and 16 years old and "found some local corrosion, but no other cracking." The FAA said 120 airplanes of U.S. registry are affected by the directive. The international search for missing flight MH370 entered its fifth day Wednesday, and multinational search operations for the missing plane has extended to land. But the whereabouts of the airplane remains unknown. | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 06:34 |
Dat is vanavond om 11 uur (13-03 23:00). Zo laat is het zelfs nu nog niet in China... ![]() Het stikt daar van de schepen. Wat denk je, dat de marine hier geen taak in heeft? Er ligt voor zo'n 700 miljoen dollar in zee, los van de rescue operatie en de imagoschade. Kleine vliegtuigjes, laag vliegen, alles wat anders is valt op. Met GPS kan je op de decimeter navigeren, zelfs wat lichte stroming meegerekend. Kom nou, het is fucking Azië, de technologietijger van de wereld... ![]() Nee, duh. daarom. De inhoud van het nieuws wel, daar gaat het om. Wordt het herhaald ofzo? Dit wisten we jullie gisteren, mijn vanmiddag al. | |
franklop | donderdag 13 maart 2014 @ 06:42 |
Ow ja keek niet naar de datum ![]() | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 06:44 |
[offtopic] Ik heb ... even kijken .... 5 kleine jointjes op. Hoeveel koffie jij al? [/offtopic] | |
franklop | donderdag 13 maart 2014 @ 06:46 |
helemaal niks. Ja melk ![]() | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 06:48 |
Ik ben bezig met mijn 239 Vietnamese loempia's ter ere van de slachtoffers. Ik denk als ik ze op heb, ze die kist eindelijk gevonden hebben... ![]() | |
Me_Wesley | donderdag 13 maart 2014 @ 07:00 |
En nu ook weer geruchten vanuit Rolls-Royce, dat ze nog 4 uur aan data van de motoren hebben ontvangen. Nu spreekt dat wel het eerdere bericht van Malaysia tegen dat ze geenACARS-transmissies hebben ontvangen. The plot thickens.. | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 07:02 |
Huh? Rolls Royce krijgt real time data door van draaiende vliegtuigmotoren? En die communicatie gaat over een ander kanaal? Kan de piloot dat ook uitzetten misschien? ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 13 maart 2014 @ 07:05 |
Kaartje van waar het vliegtuig kan zijn als het nog 4 uur heeft doorgevlogen:![]() | |
Pino112 | donderdag 13 maart 2014 @ 07:05 |
Het zijn dan Rolls Royce-motoren. | |
Me_Wesley | donderdag 13 maart 2014 @ 07:06 |
Dat gaat via ACARS. Dat is een digitaal communicatie systeem dat onder andere informatie over het vliegtuig naar Malaysia (en blijkbaar ook naar Rolls-Royce) stuurt. Datzelfde systeem had bij Air France al waarschuwingen verstuurt waaruit je af kan leiden dat ze neergestort zijn. Vreemde aan het verhaal is dat Malaysia zelf heeft gezegd geen automatische berichten te hebben gehad, terwijl het hetzelfde communicatiesysteem is. Voor zover ik weet is ACARS niet met een knopje uit te zetten, maar met voldoende technische kennis kan je wel alle antennes uitschakelen. Maar dan zou Rolls-Royce ook geen data moeten krijgen.. | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 07:06 |
Zit je nou te trollen, of wat? Huh? | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 07:07 |
En die ACARS-antenne zit niet op dezelfde plek als de transponder? Weet je of er ook bij die ACARS-antenne corrosieverschijnselen zijn waargenomen? | |
iksnaperniksvan | donderdag 13 maart 2014 @ 07:10 |
Ding heeft dus nog 4 uur gevlogen... Klinkt mij steeds meer als een hijacking eigenlijk. Waarom komt dat nieuws nu pas naar buiten trouwens? Want men heeft dus 5 dagen op de foute plek lopen zoeken? Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen. Erg raar in ieder geval. Zelfmoord van de piloot lijkt me in dit geval ook sterk trouwens, want waarom zou je dan nog 4 uur doorvliegen.. | |
Me_Wesley | donderdag 13 maart 2014 @ 07:12 |
Geen idee, maar dat is ook weinig interessant denk ik. | |
Me_Wesley | donderdag 13 maart 2014 @ 07:15 |
Er is nog geen officiële reactie van Rolls-Royce, dus helemaal zeker is het niet. Kan ook nog een interpretatiefout zijn. Het conflicteert namelijk met wat Malaysia beweert. Deze info komt van 'ingewijden'. Joost mag weten wie dat zijn. | |
Nielsch | donderdag 13 maart 2014 @ 07:16 |
Aliens anyone? | |
iksnaperniksvan | donderdag 13 maart 2014 @ 07:20 |
Het nieuws is inmiddels toch door heel wat grote betrouwbare sites overgenomen, nou wil dat natuurlijk ook niet alles zeggen maar toch. Maar volgens mij heeft zo'n vliegtuig helemaal niet zoveel extra kerosine bij zich? | |
nummer_zoveel | donderdag 13 maart 2014 @ 07:21 |
Of juist wel zelfmoord/wraakactie piloot, denk aan Ruben en Julian vorig jaar en op wat voor dwaalspoor de vader iedereen zette. | |
nummer_zoveel | donderdag 13 maart 2014 @ 07:22 |
Vliegtuig heeft 4 uur doorgevlogen na verliezen contact. | |
Speculant. | donderdag 13 maart 2014 @ 07:22 |
Ik heb al meerdere keren gezien dat ze stukken opnieuw naar boven zetten. Volgens mij doen ze dat als er een kleine aanpassing zijn gebeurd. Iig ik heb het idee dat hun wel het snelst met nieuw nieuws komen. althans dat was wel afgelopen weekend. | |
Lyrebird | donderdag 13 maart 2014 @ 07:26 |
Ik heb de vorige 10 topics niet gelezen, maar is er al bekend wat er in het vrachtruim zat? Goud, platina, technologie? | |
niels0 | donderdag 13 maart 2014 @ 07:28 |
Ja. Rolls Royce en Solar gasturbines voor pijpleiding-compressie hebben ook een continue telemetrieverbinding met de fabrikant. Dan kunnen ze meekijken en suggesties doen als er storingen zijn. Hoeven ze geen service-monteur te sturen. | |
iksnaperniksvan | donderdag 13 maart 2014 @ 07:30 |
Nee, daar moeten ze eerst het vliegtuig voor vinden. En dat schijnt nogal problematisch te verlopen ![]() | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 07:31 |
• Bewusteloos? • Kaping? • Zelfmoord? Dit was de Egyptenaar (docu staat in de OP): ![]() En dit onze Maleier: ![]() | |
Me_Wesley | donderdag 13 maart 2014 @ 07:31 |
Maar ze zeggen allemaal: MAY have flown for another 4 hours. Geen idee hoeveel brandstof er mee ging. Hou rekening met het feit dat er altijd reserve moet zijn om uitwijken mogelijk te maken, en soms wordt er 'getankered', meer brandstof mee dan nodig omdat de brandstof op luchthaven van vertrek goedkoper is. | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 07:32 |
Dat vroegen Banaan (drugs) en ik (idd dat) ons ook af. Lagen er wellicht 160.000 bitcoins in het ruim? | |
niels0 | donderdag 13 maart 2014 @ 07:33 |
Aardig gek als het waar is. Ben heel benieuwd naar de nieuws updates. Als er in dat gebied mindere dekking is met primary surveillance radar kun je met het uitzetten van de transponder inderdaad onzichtbaar worden. | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 07:34 |
Vertrek om 00:50? Radarcontact verloren om 02:40 + 4 uur = 6:40 = 10 minuten na aankomsttijd in Peking. Staat die daar niet gewoon? Iedereen helemaal gek omdat de radar haperde, en die gasten zitten zich te barsten te lachen in een barretje in Beijing? ![]() Een Whatsappje/QQ'tje van Fariq aan Jonti: "Ik wilde gewoon even weten hoeveel je me miste". | |
niels0 | donderdag 13 maart 2014 @ 07:35 |
Ik hou alles voor mogelijk inmiddels. ![]() | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 07:37 |
Een geheime sekte die werkt aan een nieuw virus om de wereldbevolking uit te roeien. Deze 239 mensen zijn geselecteerd om het nieuwe mensenras te vormen. | |
DS4 | donderdag 13 maart 2014 @ 07:44 |
Ik wist het! | |
iksnaperniksvan | donderdag 13 maart 2014 @ 07:48 |
Op deze site valt te lezen dat 40min na verdwijning er een "tango" of "charlie" noodroep/bericht gestuurd is. http://translate.google.c(...)ews%2F256954&act=url Iemand die kan uitleggen wat Tango of Charlie betekend? | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 07:52 |
Tango = Russisch Roulette en Charlie lijkt me duidelijk. ![]() | |
iksnaperniksvan | donderdag 13 maart 2014 @ 08:01 |
Hier nog wat achtergrondinformatie over de piloot. Met veel foto's die ik nog niet gezien had. | |
Me_Wesley | donderdag 13 maart 2014 @ 08:04 |
Ben vrij bekend met zulke materie, maar hier heb ik echt nog nóóit van gehoord. | |
The_stranger | donderdag 13 maart 2014 @ 08:08 |
Er zijn code die je kan uitzenden in het geval van nood, kaping of verlies van (radio)communicatie, maar de letters T of C zeggen mij niets. | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 08:08 |
Leuk voor de schoolkrant, nee echt, leuk gedaan. Maar "Some have mentioned that the accident could have been caused by pilot error, however we provide evidence showing that it was extremely unlikely that this was caused by pilot error." Schattig. Geen vliegtuig, geen zwarte doos, maar men komt met "bewijs" dat het :"extreem onwaarschijnlijk" zou zijn dat de piloot een foutje gemaakt kán hebben. Het "bewijs" bestaat uit Zaharie kokend, Zaharie met zijn modelvliegtuigjes en Zaharie bij de kapper. ![]() | |
kanovinnie | donderdag 13 maart 2014 @ 08:09 |
http://www.nu.nl/ramp-mal(...)laatste-contact.html ![]() | |
Crazy-M | donderdag 13 maart 2014 @ 08:09 |
http://www.nu.nl/buitenla(...)laatste-contact.html Sorry als het al langs is geweest, maar dus nog mogelijk 4 uur dat de motoren nog actief geweest zijn | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 08:10 |
Jep, dat staat al in de OP. Zelfs met oppervlakte (ik schrok van het getal) en alles. | |
iksnaperniksvan | donderdag 13 maart 2014 @ 08:11 |
![]() ![]() | |
kanovinnie | donderdag 13 maart 2014 @ 08:12 |
Staat boven je man! ![]() | |
Crazy-M | donderdag 13 maart 2014 @ 08:22 |
ja roep dat dan ![]() ![]() | |
alpeko | donderdag 13 maart 2014 @ 08:29 |
Dat klopt natuurlijk, maar dat was niet de stelling die je poneerde. Je kan dus best zuchten maar lees anders je eigen post nog even na. Dat is gewoon klinkklare onzin. Een menselijk oog kan ISS zelfs waarnemen onder de juiste omstandigheden en dat ding zweeft bijna 400km boven ons. | |
kanovinnie | donderdag 13 maart 2014 @ 08:31 |
En ook sterren. En die staan nog verder weg! ![]() | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 08:32 |
400 km vacuum of 250 km atmosfeer (nogal wat bosbranden daar, smog, waterdamp van de tropen)? 250 km ver kijken lijkt me onmogelijk en dan groottes, hoeken en afstanden schatten al helemaal. | |
Marrije | donderdag 13 maart 2014 @ 08:32 |
![]() ![]() Nou dat kan jaren gaan duren... Misschien kun je dan maar beter hopen op een kaping ![]() En als ik dan naar dat kaartje kijk, DeParo, heb je de in de indian ocean minder kans gevonden te worden dan het stukje pacific waar ie zou kunnen liggen. Om nog even terug te komen op jouw stellingname van gisteren. | |
alpeko | donderdag 13 maart 2014 @ 08:37 |
Dat is geen 400 km aan vacuüm. | |
alpeko | donderdag 13 maart 2014 @ 08:39 |
Dat vond ik een te flauw voorbeeld ![]() | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 08:39 |
Nee, 60 km atmosfeer als je heel ruim rekent. Tegenover 250 km over een gekromde Aarde. En dan kan je zien dat een brandend vliegtuig lager gaat vliegen. Sure. | |
MartijnA3 | donderdag 13 maart 2014 @ 08:40 |
Dat hele corrosieverhaal gaat over alle 777's, behalve de 777-200ER (die we nu missen). De 777-ER heeft een ander type antenne. Zag ik dagen geleden al voorbij komen op airliners.net.
| |
alpeko | donderdag 13 maart 2014 @ 08:41 |
Dergelijke aannames zien we vaker in getuigenverklaringen. Mensen denken ook snelheid te kunnen inschatten. Overschatting van de mens. Echter, de stelling dat iemand onmogelijk op 250 km iets kan waarnemen is pertinent onjuist. Dat was mijn punt. | |
Crazy-M | donderdag 13 maart 2014 @ 08:42 |
Als hij de U turn heeft gemaakt net voor hij spoorloos is verdwenen dan zul je vooral naar die kant moeten zoeken die hij toen is gegaan. Dus nog voorbij indonesia | |
Eyjafjallajoekull | donderdag 13 maart 2014 @ 08:42 |
Fijn dit, ik vlieg over 2 weken met een 777. Nou zijn er op dit moment natuurlijk honderden van dat type vliegtuig in gebruik zonder ongevallen, maar toch ![]() | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 08:43 |
Ja, precies, zo denk ik ook. Ik wil weten wat er aan de hand is met dit toestel. Ik "hoop" dus op een kaping. Waar vlieg je heen? | |
Eyjafjallajoekull | donderdag 13 maart 2014 @ 08:43 |
Hong Kong ![]() | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 08:44 |
Ik kan eindelijk op dat tomnod, maar kan iemand mij vertellen hoe ik daar kan uitzoomen?? Met een resolutie van 20 meter denk ik niet dat het heel erg opschiet... | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 08:45 |
Godverdomme, had je geen veiligere kant voor Boeings 777 uit kunnen kiezen? Centraal-Afrika ofzo? | |
Speculant. | donderdag 13 maart 2014 @ 08:46 |
| |
Eyjafjallajoekull | donderdag 13 maart 2014 @ 08:46 |
Haha. Maar dit ongeluk maakt me wel nerveus, terwijl ik al m'n hele leven meestal een paar keer per jaar vlieg en heb er nooit eerder last van gehad. | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 08:47 |
Hier hetzelfde. Vorig jaar 35 keer en het jaar ervoor een achterlijke 56 vluchten gemaakt. ![]() | |
Speculant. | donderdag 13 maart 2014 @ 08:49 |
Ik zit nog altijd liever in een vliegtuig dan in een taxi. Met een vliegtuig heb ik nog maar weinig spannende dingen meegemaakt. Met taxi daarentegen ![]() | |
Blik | donderdag 13 maart 2014 @ 08:52 |
Ik ook, naar Zuid-Afrika met KLM ![]() | |
kanovinnie | donderdag 13 maart 2014 @ 08:55 |
Je vergeet de kromming van de aarde en eventuele wolken die er tussen zitten. Plus, vergeet golven niet. Als er golven van 8 meter staan ontrekt dat een hoop aan het zicht | |
MrBanaan1 | donderdag 13 maart 2014 @ 09:00 |
Mogûh. Top OP, maar ik snap alleen niet waarom die 3 fotos van die wrakstukken (waar we het gisteravond over hadden) nu onder oud nieuws staan??? Volgensmij heb ik iets gemist ofzo. | |
Marrije | donderdag 13 maart 2014 @ 09:02 |
heb toch altijd het idee dat als het mis gaat met een vliegtuig dat je meer kans hebt dat het dan ook echt fout zit, ben doodsbang altijd met lange afstandsvluchten, na een uur of zes wil ik er gewoon uit ![]() | |
Loekie1 | donderdag 13 maart 2014 @ 09:04 |
Het lijkt mij een rotgevoel om met een vliegtuig in zee te duiken. Ik zou als piloot eerder tegen een berg aan willen vliegen als ik zelfmoord zou willen plegen. Onder water is beklemmend, je kunt nog een tijdje leven in een luchtbel, je zit opgesloten. Tegen een berg is het meteen over en uit. | |
MartijnA3 | donderdag 13 maart 2014 @ 09:05 |
Heel erg apart van dat bericht over het doorsturen van data 4 uur na verdwijning. Staat ook helemaal geen bron vermeld in dat nieuwsbericht, terwijl Rolls Royce een paar dagen geleden heel duidelijk heeft gezegd dat ze maar 2 berichten hadden ontvangen voordat het contact verloren ging. Geloof er niks van. ![]() | |
BlaZ | donderdag 13 maart 2014 @ 09:05 |
Daarnaast valt nog op te merken dat een vuurbal een abnormaal verschijnsel is en dus extra de aandacht zal trekken en daardoor dus onvergelijkbaar is met een ordinair voorbijvliegend vliegtuig. | |
Eyjafjallajoekull | donderdag 13 maart 2014 @ 09:05 |
Precies. Kijk, dood zijn merk je toch niet. Als je in een auto ergens tegen aan knalt besef je dat niet eens. Maar als je dan hoort dat dit vliegtuig nog 4 uur is doorgevlogen?.... stel dat mensen het al die tijd wiste dat er iets zwaar mis was... brrr ![]() | |
MartijnA3 | donderdag 13 maart 2014 @ 09:06 |
Als je met een vliegtuig in zee duikt, ben je ook op slag dood hoor. | |
Loekie1 | donderdag 13 maart 2014 @ 09:06 |
Het gaat om het idee. Waar zou jij voor kiezen als piloot? | |
BlaZ | donderdag 13 maart 2014 @ 09:07 |
Het hangt er ook weer vanaf of je het vliegtuig op zee probeert te landen of recht de zee in boort. In het laatste geval is de klap zo hard dat het meteen voorbij is. | |
MartijnA3 | donderdag 13 maart 2014 @ 09:08 |
Wat is dat nou voor een vraag? Dood is dood, of dat nou tegen een berg is of op zee. | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 09:08 |
Bekijk nou gewoon eens dat filmpje over die Egyptenaar. Niet het Empire State, niet de Atlas, maar de Atlantische Oceaan. | |
arj1o1 | donderdag 13 maart 2014 @ 09:11 |
Engine-data blijft vreemd. Eerder artikel (12 maart, voordat dit nieuws bekend was) zegt het volgende:bron: http://www.themalaysianin(...)ishing-says-magazine | |
BlaZ | donderdag 13 maart 2014 @ 09:13 |
In dit geval lijkt het me een interessante vraag of je de passagiers op de hoogte moet stellen van de situatie of paniek moet voorkomen... Waarom is er binnen 4 uur overigens geen geschikt vlak stuk land gevonden om te landen? | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 09:16 |
Even kijken; 38,500.000 km2 zoekgebied, ongeveer 23.000.000 km2 zee. 90.000 km2 (Golf van Thailand) deed je 2 dagen over met 16 vliegtuigen. Dan doe je over die lappen zee dus minstens 510 dagen, of 1 jaar en 5 maanden... ![]() | |
MartijnA3 | donderdag 13 maart 2014 @ 09:18 |
Kunnen we alsjeblieft die 4 uur met een dikke korrel zout nemen? Of een ton zout? Dit is een BBC docu over Rolls Royce, filmpje start op het moment dat men het ACARS stukje uitleggen, voor degenen die dit interessant vinden: | |
MrTorture | donderdag 13 maart 2014 @ 09:18 |
Een fout wordt nog wel geaccepteerd, maar leugens over een fout niet. Schade door liegen is dus uiteindelijk groter. Maar goed, dat is wel door westerse ogen gezien. Gezichts- en eerverlies zijn voor Aziaten schadelijker, dus in die zin liegen ze wel sneller. Eigen gezicht redden en ook anderen niet te snel willen beschuldigen. Op dit moment leveren wilde theorieën antwoorden op, terwijl de feiten alleen maar meer vragen opleveren. De wilde varianten zijn dus makkelijker tot een compleet verhaal te vormen. Achteraf zal het gewoon een crash blijken, waarna het invullen van de antwoorden kan beginnen. | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 09:19 |
Het lijkt me het maximale bereik. Die U-turn kan elke richting uitgegaan zijn, dan de AP erop en 4 uur doortuffen. | |
Loekie1 | donderdag 13 maart 2014 @ 09:20 |
Als dit een bewuste daad is van een van de piloten, zal die wel wat voorbereidend werk hebben gedaan, ik ben benieuwd naar het resultaat van de huiszoekingen. | |
Draailamp | donderdag 13 maart 2014 @ 09:20 |
Vooral waarom er geen stil alarm is uitgezonden. Dat begrijp ik echt niet. Als je 4 uur kan vliegen, mocht dit waar zijn, dan zou je denk ik alarm moeten kunnen slaan. Technisch mankement lijkt dan sowieso uitgesloten. | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 09:21 |
Joh? ![]() | |
Loekie1 | donderdag 13 maart 2014 @ 09:22 |
We weten bitterweinig over de piloten. Waren ze getrouwd? Hadden ze een gezin? | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 09:22 |
Echt, waarom maak ik een OP als niemand het leest. Bekijk het filmpje van die test, het eerste filmpje, niet al te ver scrollen. | |
MrTorture | donderdag 13 maart 2014 @ 09:24 |
Itt een aanslag of kaping dus ![]() | |
RVer | donderdag 13 maart 2014 @ 09:24 |
http://www.rvcommunity.net/viewtopic.php?f=8&t=10431 | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 09:24 |
Fariq kluste bij als ladyboy en wilde liever de zee in. De piloot wilde liever tegen de bergen aanvliegen. Ga je nog kennis vergaren (bijvoorbeeld over die zelfmoordEgyptenaar) of alleen maar dom roepen de hele tijd? ![]() | |
BlaZ | donderdag 13 maart 2014 @ 09:26 |
Inderdaad, dus die 4 uur doorvliegen lijken me uitgesloten. | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 09:27 |
Er komt hier nu gewoon om 3:25 een vliegtuig over de bergen scheren.... dat gebeurt nooit, vliegveld en aanvliegroute zijn aan de andere kant van de stad. Geen klap gehoord dus het zal wel goed zijn. Ik kon niet horen of het een Boeing 777 was of niet... | |
MartijnA3 | donderdag 13 maart 2014 @ 09:29 |
Stond ie in brand? | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 09:29 |
DECOMPRESSIE -> BEWUSTELOOSHEID -> AUTOMATISCHE PILOOT -> VLIEGEN TOT JE GEEN KEROSINE MEER HEBT/DOOR DRUKVERSCHIL DE ZEE INGAAT mensen die veel meer weten dan wij hebben dat getest. OP. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 13 maart 2014 @ 09:29 |
Waar woon je? | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 09:31 |
Kon ik zo niet ruiken en horen ook niet. Ik zag hem niet, dat ging te snel. Toch zeker Mach 3. Eh nee, dat laatste niet, maar dit is wel heel vaag. Woon hier ruim 2 jaar en nog nooit een vliegtuig gehoord. | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 09:31 |
zie fobo | |
Eyjafjallajoekull | donderdag 13 maart 2014 @ 09:33 |
Mach 3 lol ![]() Het geurspoor bereikt je pas over een half uurtje ![]() | |
Waterdrinker | donderdag 13 maart 2014 @ 09:34 |
Ga lepels buigen ofzo en verdwijn met je onzin. | |
BlaZ | donderdag 13 maart 2014 @ 09:34 |
Ay no seas cabron | |
matthijst | donderdag 13 maart 2014 @ 09:35 |
Mooie vergelijking:![]() | |
Gisteren. | donderdag 13 maart 2014 @ 09:37 |
Kalm eens aan man... het is maar een forum. | |
Eyjafjallajoekull | donderdag 13 maart 2014 @ 09:37 |
Alleen niet helemaal juist, aangezien er niet wordt gezegd hoeveel gebied je tegelijk kan waarnemen. Als mens kan je zo'n heel grasveld overzien, ondanks dat die stuiver klein is denk ik dat je die nog redelijk snel kan vinden. Maar stel dat je maar 1cm2 per keer kon bekijken, dan zou het idd lang duren. | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 09:37 |
Het zoekgebied is alleen 100 keer zo groot. Zie die cirkel dan op de kaart. Daar past Rusland in! | |
Eyjafjallajoekull | donderdag 13 maart 2014 @ 09:39 |
Weet je het zeker? Moet je wel de juiste map projectie gebruiken voor een goed beeld. De standaard map projectie die veel gebruikt wordt (oa google maps) is heel erg vertekend. Kijk maar eens naar de zuidpool op die kaart. Klopt niks van ![]() | |
RVer | donderdag 13 maart 2014 @ 09:40 |
![]() Ze moeten in dit gebied zoeken, dan hebben ze het vliegtuig zo gevonden
| |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 09:40 |
Ik ben niet helemaal helder meer, maar pi*r2 moet nog wel lukken. r = 3500 km. Klopt toch? | |
Kowloon | donderdag 13 maart 2014 @ 09:40 |
Oh nee, ik wel veel vertrouwen nog steeds in vliegen en een serie als Air Crash Investigation heeft alleen nog maar verder vergroot. Heb volgens mij pas een keer met een 777 gevlogen, meestal met 747. Beide zijn enorm goede vliegtuigen. ![]() | |
Kowloon | donderdag 13 maart 2014 @ 09:42 |
Dat is juist ten nadele van Rusland. Gebieden aan de evenaar zijn relatief klein ten opzichte van gebieden richting de polen. | |
mschol | donderdag 13 maart 2014 @ 09:45 |
stemmingmakerij ![]() | |
Loekie1 | donderdag 13 maart 2014 @ 09:45 |
... bewust heeft verbroken en het vliegtuig daarna naar een nog onbekende locatie heeft gevlogen, wellicht om later te gebruiken voor een aanslag. http://www.telegraaf.nl/ Lekker dit! | |
MrTorture | donderdag 13 maart 2014 @ 09:47 |
Zo'n vliegtuig kan toch nooit onopgemerkt ergens aan de grond worden gezet? | |
MrBanaan1 | donderdag 13 maart 2014 @ 09:47 |
Telegraaf wil ik geen geldige bron noemen; veredeld roddelblaadje. | |
Loekie1 | donderdag 13 maart 2014 @ 09:49 |
Naar een of andere ondergrondse bunker? | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 09:50 |
De cirkel is groter, dat klopt wel volgens mij (zie Peking), maar de tekst slaat nergens op idd. Of dat signaal bewust of onbewust uitgedaan is, is helemaal niet bekend. Kaping (stallen in Myanmar) riep ik al vroeg, maar decompressie en bewusteloos, zeker met die transponder en corrosie (Martijn3A, in het artikel las ik dat het ook gold voor de 200-ER maar dat dat niet werd opgenomen in de nieuwe regelgeving, die op 9 april zou moeten ingaan) kan ook nog steeds makkelijk. | |
MrTorture | donderdag 13 maart 2014 @ 09:52 |
Buiten het zicht van radar? Waar dan? | |
Marrije | donderdag 13 maart 2014 @ 09:52 |
toch de zee ![]() | |
DeParo | donderdag 13 maart 2014 @ 09:54 |
Integendeel. | |
Marrije | donderdag 13 maart 2014 @ 09:54 |
vorige week zou ik hebben gezegd nee, nu denk ik och...als je een beetje weet hoe je eea kunt omzeilen dan is er wel een kansje | |
Loekie1 | donderdag 13 maart 2014 @ 09:54 |
The Malaysian authorities are due to give another press conference within the next hour. Once again Malaysia’s defence and acting transport minister Hishammuddin Hussein is expected to lead the briefing. On Wednesday he defended the way the way Malaysia was handling the investigation and denied that it had released confusing information. The briefing is due to start at 5.30pm local time (09.30GMT). We will have live TV feed when it starts. http://www.theguardian.co(...)tellite-live-updates | |
Jor_Dii | donderdag 13 maart 2014 @ 09:54 |
Wat een vreemd verhaal is dit toch zeg ![]() | |
Haags | donderdag 13 maart 2014 @ 09:54 |
Haha gister zei iemand in mijn omgeving dat al wat de telegraaf nu ook zegt. Alleen diegene zei erbij dat het voor later deze maand was. Ik vind het nog steeds te ver gezocht ![]() | |
Speculant. | donderdag 13 maart 2014 @ 09:54 |
Ik vind vliegen het meest rustgevende van alle vervoersmiddelen. Lekker achterin aan het raam, beetje naar buiten kijken, muziekje erbij, eten/drinken wordt geserveerd, geen emails, geen telefoontjes. Kon ik maar vaker vliegen ![]() | |
MartijnA3 | donderdag 13 maart 2014 @ 09:55 |
Lees m maar door, staat niets in over de 777-200ER. http://www.regulations.gov/#!documentDetail;D=FAA-2013-0830-0006 Heeft ook geen zin als die antenne op een andere plek zit natuurlijk. | |
DS4 | donderdag 13 maart 2014 @ 09:56 |
Nooit wil ik niet zeggen en de mensen die het zouden moeten opmerken kunnen natuurlijk omgekocht zijn. Het heeft er alle schijn van dat er apparatuur is uitgezet als de informatie over het doorvliegen klopt. In dat geval denk je al snel aan een kaping. Dat kan inhouden dat men gedwongen was ergens naartoe te vliegen maar dit op een of andere manier niet gehaald werd, of dat men weldegelijk ergens is geland. Natuurlijk zijn er ook andere scenario's denkbaar, maar ik vermoed dat de autoriteiten zeker ook met het scenario kaping rekening houden... of gewoon weten dat er een kaping is geweest (het is zelfs niet uit te sluiten dat ze heel goed weten wat er is gebeurd maar dat er een reden is om dit stil te houden). | |
DeParo | donderdag 13 maart 2014 @ 09:56 |
Maar toch om daarvoor helemaal terug te vliegen bijna weer. | |
MartijnA3 | donderdag 13 maart 2014 @ 09:58 |
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA2B1YN20140312 | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 09:59 |
Jup. Myanmar? | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 10:00 |
Niet op het dak, wel aan de zijkant toch? En dan kan er ineens geen corrosie meer plaatsvinden? | |
DeParo | donderdag 13 maart 2014 @ 10:00 |
En terwijl alle zoekacties zich vanmorgen weer richtten op Vietnam en omgeving werd het vliegtuig ongezien weggevlogen. | |
DS4 | donderdag 13 maart 2014 @ 10:01 |
Misschien was Top Gear er wel dit jaar om e.e.a. voor te bereiden... ![]() Maar serieus: mijn gevoel zegt dat men in ieder geval meer weet dan men naar buiten brengt. Enerzijds omdat dat ook wat meer bij de cultuur daar hoort, maar ook omdat er duidelijk op bepaalde momenten informatie niet naar buiten is gebracht waar je dat wel zou verwachten. Het lijkt daarmee ook wel een beetje op tijd winnen. | |
MartijnA3 | donderdag 13 maart 2014 @ 10:03 |
Elk toestel heeft antennes, zouden alle toestellen dan corrosie krijgen bij de antennes? | |
MrTorture | donderdag 13 maart 2014 @ 10:03 |
Ik vind de Freescale Semiconductor variant ook wel briljant. Dat ze een cloaking device hebben gebruikt om een vliegtuig voor radar en blote oog te verbergen. “The general public … might not hear about how far the U.S. has really come, because it is and should remain classified,” Ja, dan is een lijnvlucht wel de meest handige optie ![]() | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 10:04 |
Toen ik die berichten daarstraks als "breaking news" gepresenteerd zag die gewoon een recycling van gisteren waren ("die 3 brokstukken onderzoeken"), dacht ik, nee, dat klopt niet. En dat er geen enkele getuige is in die Golf van Thailand vind ik ook vaag. | |
Marrije | donderdag 13 maart 2014 @ 10:05 |
![]() ![]() Ik zit eigenlijk alweer te wachten op het bericht dat die mogelijk 4 uur door vliegen toch niet zo blijkt te zijn. | |
Red_85 | donderdag 13 maart 2014 @ 10:08 |
Weten jullie wat voor een enorm goede kist de 777 is? Sinds 1995 is het 't werkpaard van de lucht, in al die tijd zijn er 3 incidenten geweest waarvan MH370 het eerste is met een grote hoeveelheid slachtoffers. BA het net niet redde, iedereen rustig de vlucht kunnen verlaten, Asiana vorig jaar die ook te kort kwam en 3 doden, en nu de MH370. 19 jaar met miljoenen vluchten en tientallen miljoenen vervoerde passagiers en tot nu toe maar 242 slachtoffers. Zelfs een Volvo doet dit niet na. Verre van zelfs niet. | |
DS4 | donderdag 13 maart 2014 @ 10:09 |
Ik voorzie in ieder geval al een made for TV movie aankomen over dit voorval. Wie zouden ze daar voor uit de mottenballen kunnen trekken? | |
DS4 | donderdag 13 maart 2014 @ 10:10 |
Even recht zetten. | |
DeParo | donderdag 13 maart 2014 @ 10:11 |
Een hypothetische mogelijkheid inderdaad ![]() ![]() ![]() ![]() | |
arj1o1 | donderdag 13 maart 2014 @ 10:15 |
Van de Volkskrant:Komt overeen met het gerucht van een aantal dagen geleden (legerradar), maar is vers nieuws. | |
MrTorture | donderdag 13 maart 2014 @ 10:20 |
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA291D520140310 No automated messages from missing Boeing jet. The Malaysian passenger jet that disappeared on Saturday did not make automatic contact with a flight data-monitoring system after vanishing from radar screens, two people familiar with the matter said. Ondertussen geeft Boeing geen commentaar, dus ook de 4-uur-na-verdwijnen-berichten zijn onbevestigd. | |
mschol | donderdag 13 maart 2014 @ 10:20 |
wat ik vreemd vind aan dat verhaal: een vliegtuig duikt op op een militaire radar... een vliegtuig die daar niet hoort te vliegen. optie a) leger zoekt contact -> krijgt contact en er worden wat woorden gewisseld optie b) leger zoekt contact -> geen reactie -> dan stuur je er toch wel wat straaljagers op af om polshoogte te nemen? | |
Pizzahut | donderdag 13 maart 2014 @ 10:21 |
Vanochtend op de radio gehoord dat de vlucht nog vier uur heeft doorgevlogen na het laatste bericht. | |
mschol | donderdag 13 maart 2014 @ 10:22 |
we hebben echt een duidelijke OP nodig.. nu staat er teveel info in voor mensen om even snel up-to-date te raken het is niet zeker of de vlucht nog 4 uur heeft doorgevlogen | |
Crazy-M | donderdag 13 maart 2014 @ 10:23 |
Hier in NL is tenminste geen contact: 2 straaljagers erop af. zul je verwachten dat het daar ook snel gaat. | |
Loekie1 | donderdag 13 maart 2014 @ 10:24 |
Vliegtuig schijnt over Maleisie gevlogen te zijn. Het is waarschijnlijk dat de piloot - als het een bewuste daad was - naar bekend terrein is gevlogen. | |
El_Matador | donderdag 13 maart 2014 @ 10:26 |
Nee, je leest niet. updates onderaan. | |
mschol | donderdag 13 maart 2014 @ 10:27 |
en jij denkt dat men die moeite neemt? schattig ![]() | |
Draailamp | donderdag 13 maart 2014 @ 10:27 |
Stel men verdenkt een van de piloten; Zouden ze dit dan melden? Of zullen ze dit niet doen om onrust te voorkomen? Ik lees veel over kaping, terrorisme etc maar over de piloten niks. Enkel dat het een goeie captain was. | |
MartijnA3 | donderdag 13 maart 2014 @ 10:28 |
http://www.nytimes.com/20(...)ner=rss&emc=rss&_r=0 | |
Crazy-M | donderdag 13 maart 2014 @ 10:29 |
Kan de link in de OP naar nu.nl niet worden aangepast naar: http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/ Dat is de verzamelpagina van nu.nl met alle nieuws over het vliegtuig en dergelijke. | |
DeParo | donderdag 13 maart 2014 @ 10:33 |
Het was schijnbaar een bliepje of iets in die richting. | |
DeParo | donderdag 13 maart 2014 @ 10:34 |
Ik verwacht een grote doorbraak, wellicht hebben ze die al, de motoren kunnen schijnbaar ook gps-gegevens versturen. | |
Gisteren. | donderdag 13 maart 2014 @ 10:39 |
Maar ff alle gekheid op een stokkie want er valt niks zinnigs meer te zeggen op dit moment. Een scenario kan zijn dat de MH bewust richting PEK is gevlogen, met de transmitter uit. Bij PEK is hij afgeweken naar het Koreaans schiereiland waar de piloot de 772 intact heeft geland in Noord Korea. Daar zijn de passagiers door het leger gegijzeld. Dit verklaart waarom de telefoons overgingen, maar niet opgenomen werd. Ik ben er vrij zeker van dat iedereen nog leeft. | |
Marrije | donderdag 13 maart 2014 @ 10:39 |
misschien de updates bovenaan zetten? | |
Red_85 | donderdag 13 maart 2014 @ 10:40 |
Ik ga er al vanuit dat de 239 van de 370 niet meer leven | |
Draailamp | donderdag 13 maart 2014 @ 10:41 |
Gewaagde uitspraak, of heb je daar aanwijzingen voor? Buiten de telefoons | |
Lyrebird | donderdag 13 maart 2014 @ 10:41 |
Het valt me idd op dat nadat ze ergens zijn geweest, er een revolutie uitbreekt. Syrie, Ukraine.. en Myanmar. | |
OEM | donderdag 13 maart 2014 @ 10:42 |
RR heeft bijna 6 dagen nodig gehad om de gegevens te ontcijferen? | |
Draailamp | donderdag 13 maart 2014 @ 10:42 |
Update in OT is prima, er doen een aantal mensen perfect hun best. Daar staat vrijwel alle info in, dus je moet die gewoon door nemen. Maar het punt is dat je vaak op de laatste pagina komt en mensen dan niet naar de OT gaan. Misschien moet daar wat op verzonnen worden | |
Red_85 | donderdag 13 maart 2014 @ 10:42 |
![]() | |
The_stranger | donderdag 13 maart 2014 @ 10:42 |
Is een vrij onwaarschijnlijk scenario. Ten eerste zegt het verhaal van de telefoons niets over het nog aanstaan van die dingen, ten tweede is de kans dat ze ongezien over China naar NK kunnen vliegen vrijwel nihil en ten derde vraag ik me af of ze uberhaupt genoeg brandstof hadden om tot NK te komen. | |
kurk_droog | donderdag 13 maart 2014 @ 10:43 |
Je weet dat Murica alles ziet als het om NK gaat? | |
Marrije | donderdag 13 maart 2014 @ 10:43 |
ik hoop dat je gelijk hebt Tot nu toe weten we erg weinig zeker, dat wat naar buiten komt is mogelijk en misschien. Wat ik vaag vind is dat het bericht over mogelijk 4 uur doorvliegen en het bericht dat dat niet klopt beide geen namen bij de bron hebben. Niemand wil zn handen eraan vuil maken. Of gewoon prutswerk, je mag van 'de media' toch wel verwachten dat ze wat selectiever zijn. | |
HiZ | donderdag 13 maart 2014 @ 10:44 |
De incompetentie in Maleisie strekt zich ook uit tot het opzetten van een geluidsinstallatie bij een persconferentie die over de hele wereld wordt bekeken. Ik ga persoonlijk uit van een Air Cyprus achtig scenario. Sterker nog, het enige wat mij doet twijfelen over zo'n scenario is dat ik niet goed kan verklaren dat de transponder uit was. | |
Gisteren. | donderdag 13 maart 2014 @ 10:48 |
Zeer zeker niet.. maar het is zo ongelofelijk vreemd. Ik zit in de "aviation" maar het slaat op hol, bij niks van de berichten denk ik "Hé, dit klopt!". Het kan haast niet dat ze ergens gecrasht zijn, zonder dat er na een week niks gevonden is. Geloof ik gewoon niet. | |
HiZ | donderdag 13 maart 2014 @ 10:49 |
Heb je wel eens gekeken naar het gebied waarbinnen dat vliegtuig kan zijn neergekomen? Ze hebben nog geen 10% van het totale areaal kunnen bekijken. | |
MrBanaan1 | donderdag 13 maart 2014 @ 10:49 |
![]() | |
mschol | donderdag 13 maart 2014 @ 10:51 |
kunnen ze er niet een sloot met vliegdek schepen neerleggen die honderden drones op pad sturen, netjes in formatie.. net zoals dat hier bij een zoekactie gebeurd..? ![]() | |
HiZ | donderdag 13 maart 2014 @ 10:52 |
Dit gedoe doet mij denken aan een vlucht waar ik ooit op heb gezeten die terugkeerde na een uur in de lucht 'omdat de airconditioning niet te reguleren was'. Als passagier dacht ik toen alleen 'het is hier wel verdomd heet', maar terugkijkend realiseer ik me dat we misschien wel door het oog van de naald zijn gekropen. | |
Draailamp | donderdag 13 maart 2014 @ 10:54 |
Met je eens. Zo denk ik ook. Maar ik ben uit gegaan van de mensen hier die er veel meer verstand van hebben en het blijkt dus dat je vaak na jaren pas iets vindt. Hen geloof ik eerder dan mezelf. Ik hoop dat ze nog leven, maar ik vrees het ergste. Qua theorieen heb je gelijk. We weten het niet, niemand hier. Helaas. Ik duik even een online vergadering in, kom straks weer nieuwe info bij lezen. Zoals ik gisteren al een compliment gaf: dit topic is perfect voor de laatste reeelste info. | |
DeParo | donderdag 13 maart 2014 @ 10:55 |
![]() ![]() | |
Gisteren. | donderdag 13 maart 2014 @ 10:55 |
Zeer zeker. Mocht de berichtgeving van de RR motoren juist zijn.. m.i. heeft de piloot dan een bewuste landing ergens proberen te maken, na die 4 uur. Of dit gelukt is laat ik in het midden. Weet iemand wanneer voor t laatst een heavy check op deze 772 is uitgevoerd? Of uberhaupt het maintenance schema? | |
OEM | donderdag 13 maart 2014 @ 10:59 |
Er is zojuist een persconferentie geweest, en alle geruchten zijn ontkracht. Na het punt van laatste radar contact (transponder) is er niks bekend. | |
bedachtzaam | donderdag 13 maart 2014 @ 11:00 |
http://www.astroawani.com/videos/live | |
arj1o1 | donderdag 13 maart 2014 @ 11:00 |
Het blijft vreemd dat er allerlei nieuwsberichten de wereld in worden gebracht door diverse betrouwbare agencies, terwijl de autoriteiten alles ontkrachten (legerradar, motoren, houseraids etc.). Zoals iemand eerder al zei zijn ze mogelijk ook bang voor gezichtsverlies. | |
Marrije | donderdag 13 maart 2014 @ 11:01 |
poeh er was wel iets voorbij gekomen daarover, licht onderhoud twee weken terug ofzo? groot onderhoud geen idee | |
Nober | donderdag 13 maart 2014 @ 11:02 |
Dat vliegtuig is allang op de maan geland. | |
Me_Wesley | donderdag 13 maart 2014 @ 11:03 |
Dat, of iedereen roept maar wat en neemt alles van elkaar over zonder enige factchecking. Nadeel van de hedndaagse media waar nieuws zo snel mogelijk gebracht moet worden. | |
OEM | donderdag 13 maart 2014 @ 11:05 |
Alle media rennen achter elk gerucht aan, en achter elkaar aan. De een brengt een gerucht wat neutraler dan de ander zullen we maar zeggen. | |
The_stranger | donderdag 13 maart 2014 @ 11:05 |
De media probeert door elke scheet hard te roepen ook maar kijkers te trekken. Roept rtl het niet, dan de NOS wel, dus gaan de kijkers naar de NOS. De media is tegenwoordig niet echt betrouwbaar te noemen. | |
OEM | donderdag 13 maart 2014 @ 11:06 |
De enige site met feitelijk nieuws zonder geschreeuw, en met een goede reputatie, is de aviation herald. | |
Marrije | donderdag 13 maart 2014 @ 11:06 |
is dat in het algemeen gezegd of zijn die 3 gespotte objecten van gisteren nu ook genoemd als 'niet van de 777', of nog steeds niet gevonden? | |
Gisteren. | donderdag 13 maart 2014 @ 11:06 |
A-check was dat. Beetje controleren of het haar nog in model zit ![]() | |
Gisteren. | donderdag 13 maart 2014 @ 11:08 |
En na afloop een spetterend verslag van Flightglobal. | |
Eyjafjallajoekull | donderdag 13 maart 2014 @ 11:12 |
Waarom zou NK een vliegtuig gijzelen? Omdat ze de evil grote boze communisten zijn? ![]() Er waren voornamelijk chinezen aan boord, en China is zo ongeveer de enige bondgenoot die NK heeft ![]() | |
Drebbelman | donderdag 13 maart 2014 @ 11:12 |
wacht niet langer: http://www.nu.nl/buitenla(...)og-niet-langer-.html ik ben er zo langzaam wel van overtuigd dat er een hoop informatie is die ze bewust achterhouden. Al dat speculeren van de media helpt de zoekactie niet, en alle valse informatie of informatie die buiten proporties wordt geblazen, brengt de zaak alleen maar op ongewenste zijsporen. Of er is een politiek spel op de achtergrond aan de gang. Stel dat de passagiers ergens gegijzeld worden. Ik kan me voorstellen dat ze zoiets het liefst eerst intern proberen op te lossen. | |
Marrije | donderdag 13 maart 2014 @ 11:17 |
dat zou een verklaring kunnen zijn voor het anoniem van alles roepen. Ik vind het ook moeilijk te geloven dat een vliegtuig opeens kan verdwijnen daar, als ze nou boven een oceaan vlogen ale... Maar goed, als ik dan lees dat pas 10% van de ruimte is doorzocht van waar het vliegtuig kan zijn... Maar heb wat zitten neuzen op een crash site en onderhoud is toch ook echt wel een cruciaal punt, dat zou veel beter gecheckt moeten worden. | |
Re | donderdag 13 maart 2014 @ 11:21 |
hoe lang duurde het voordat ze de resten van de Air France crash hadden gevonden? | |
Muto | donderdag 13 maart 2014 @ 11:22 |
5 dagen | |
Take2 | donderdag 13 maart 2014 @ 11:22 |
En het AD gaat nu berichten dat het vliegtuig mogelijk nog 4 uur heeft gevlogen ![]() | |
Merkie | donderdag 13 maart 2014 @ 11:23 |
Doe even normaal met je "Murica". | |
Re | donderdag 13 maart 2014 @ 11:23 |
dus o zich niet vreemd dat ze nu nog niets gevonden hebben | |
DS4 | donderdag 13 maart 2014 @ 11:26 |
Ik snap dat je die mogelijkheid vooralsnog als meest waarschijnlijke optie houdt, maar het is geen feit. En zelfs als men door onheil van buitenaf, zoals b.v. een kaping, om het leven is gekomen, dan nog hoef je ze m.i. niet mee te rekenen als het gaat om de veiligheid van het toestel zelf. | |
Yuri_Boyka | donderdag 13 maart 2014 @ 11:29 |
De piloot is toch een FlightSim fanaat. De mogelijkheid om ergens anders te landen is imo best groot. | |
RVer | donderdag 13 maart 2014 @ 11:30 |
Dat zeg ik, ze moeten hier zoeken, dat is onder India
| |
Red_85 | donderdag 13 maart 2014 @ 11:30 |
Goed punt. | |
The_stranger | donderdag 13 maart 2014 @ 11:34 |
Zijn hobby heeft weinig te maken dat er niet heel veel velden zijn waarop je onopgemerkt een 777 kan landen | |
OEM | donderdag 13 maart 2014 @ 11:34 |
Wreckage van AF447 werd de volgende dag al gevonden. | |
Me_Wesley | donderdag 13 maart 2014 @ 11:36 |
Snap je punt, maar dat is een lastige scheidslijn. Bij veel crashes zijn de piloten toch wel debet. Zoals AF447, en de Turkish Airlines bij Schiphol. | |
DS4 | donderdag 13 maart 2014 @ 11:37 |
Is het ontkend, of ontkracht? Wat ik las is dat die motoren automatisch informatie sturen. Als dat onzin is, dan lijkt mij dat mensen die dat weten al heel snel hadden laten weten dat het onzin is. Als ze het wel doen is het dan de vraag waarom nu ineens toch niet? Kun je dat ook uitzetten? Dus in hoeverre hebben ze een toelichting gegeven hierop? Een enkel "nee, is niet waar" vind ik wat magertjes, dus ik hoop dat ze dan ook klare wijn geschonken hebben. | |
OEM | donderdag 13 maart 2014 @ 11:40 |
Ontkend en bevestigd (de ontkenning dus) door zowel Boeing als RR. Boeing en RR geven geen commentaar in de media, dus die zullen tussentijds niks melden. | |
Me_Wesley | donderdag 13 maart 2014 @ 11:41 |
Vooralsnog heeft Rolls-Royce nooit een officiële verklaring gegeven dat die informatie is ontvangen. | |
DS4 | donderdag 13 maart 2014 @ 11:44 |
Maar geen toelichting over of het systeem nu wel of niet in dit toestel zat enz.? | |
Me_Wesley | donderdag 13 maart 2014 @ 11:46 |
Dat doet er niet zoveel toe, aangezien ze er toch geen uitspraken over doen. | |
MartijnA3 | donderdag 13 maart 2014 @ 11:49 |
Zoals ik al eerder aangaf in dit topic, het schijnt dat Rolls Royce 2 berichten heeft ontvangen van die vlucht. 1 tijdens het opstarten en 1 tijdens het klimmen naar vlieghoogte. Daarna niets meer. http://www.newscientist.c(...)ng.html#.UyGNnj95OSo Nu is er 1 website die meldt dat anonieme bronnen hebben gezegd dat er nog 4 uur aan data is en iedereen wordt gek. Ja, in de technische ruimte van de 777, maar daar kom je niet zomaar. | |
DS4 | donderdag 13 maart 2014 @ 11:50 |
Laat ik het zo zeggen: ik zou dat anders doen. Ik zou uitleggen waarom het onzin is. Anders heb je nl. van die mensen die zich weinig aantrekken van de ontkenning. Sterker nog, er zullen mensen zijn die dan meer en meer overtuigd gaan raken dat men veel meer weet dan mee wenst te delen. Dat werkt een hoop speculatie in de hand. | |
OEM | donderdag 13 maart 2014 @ 11:52 |
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat ze er een puinhoop van maken. | |
DS4 | donderdag 13 maart 2014 @ 11:52 |
Ok. Maar dan komt bij mij weer de vraag op: is dat te verwachten, of is dat bijzonder (ik heb geen idee met welke frequentie informatie wordt verzonden, laat staan hoe dat verzonden wordt... er kan natuurlijk een prima verklaring zijn dat in dit geval die informatie meest waarschijnlijk niet verzonden zal zijn)? Als het te verwachten valt, dan zal het ook wel kloppen. Als het bijzonder is, dan roept het weer vragen op. Ok. | |
DS4 | donderdag 13 maart 2014 @ 11:58 |
![]() Nieuwe info? | |
Straatcommando. | donderdag 13 maart 2014 @ 11:58 |
Het klinkt misschien nogal '':') ![]() Er is een keer een kist naar beneden gekomen omdat het entertainment systeem in de eerste klas oververhit raakte en vervolgens in brand vloog. Vervolgens zijn alle kisten van dat type (welke dat was weet ik niet meer) aan de grond gehouden om dat systeem uit te schakelen. Met vliegen kan en mag je echt geen enkel risico nemen. | |
Waterdrinker | donderdag 13 maart 2014 @ 11:59 |
Zie 'Oud Nieuws' in de OP. | |
MartijnA3 | donderdag 13 maart 2014 @ 11:59 |
Even kort, vliegtuigen worden uitgerust met ACARS, daarma kunnen positie en foutmeldingen worden doorgegeven. Boeing heeft dat systeem uitgebreid door ook motordata door te sturen, in samenwerking met Rolls Royce. Rolls Royce heeft gezegd: Wij willen van elk vliegtuig dat met onze motoren vliegt, data ontvangen Dat is een dienstverlening van ons, aan de klant. Rolls Royce ontvangt dan een deel van het ACARS bericht, met relevante motor info. In normale omstandigheden, 4x per vlucht. Elke luchtvaartmaatschappij wordt door Boeing gevraagd of ze gebruik willen maken van het ACARS systeem. Ze nemen dan een soort abonnement af. Is eigen keuze van de luchtvaartmaatschappij. En daar is onduidelijkheid. Malaysian Airlines zei dat het toestel was uitgerust met ACARS, maar dat ze geen bericht hadden ontvangen. Elk toestel is uitgerust met ACARS, dus dat is niks nieuws. Waarom hebben ze niets ontvangen? Omdat ze het abonnement niet hebben afgenomen ivm kostenbesparing? Dat zeggen ze dus niet. | |
DS4 | donderdag 13 maart 2014 @ 12:03 |
Hierboven las ik dat er wel twee meldingen ontvangen waren. 2 van de 4 is op een vlucht die nog niet halverwege was natuurlijk niet zo vreemd. Al klopt het dan ook weer dat als men nog 4 uur gevlogen heeft dat er dan nog een 3e melding kon worden verwacht. | |
kurk_droog | donderdag 13 maart 2014 @ 12:12 |
Dat is wat anders dan een kapotte airco en dan meteen dat dramatische door het oog van de naald ![]() | |
OEM | donderdag 13 maart 2014 @ 12:12 |
http://www.avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0
| |
Straatcommando. | donderdag 13 maart 2014 @ 12:15 |
Dat is nogal gechargeerd, dat klopt. Mijn punt is dat iets heel kleins iets heel groots kan worden. Ook al is de kans daarop klein. In de lucht is er geen foutmarge. | |
Speculant. | donderdag 13 maart 2014 @ 12:15 |
Een kapotte airco als in de zin 'oververhit maar niet uitvallen' lijkt me anders toch niet zo gezond. | |
TLC | donderdag 13 maart 2014 @ 12:15 |
Ja hoor, dat ding vliegt uren door zonder dat het door andere radaren wordt opgepikt of zonder dat het piloten van anderen vliegtuigen opvalt ![]() ![]() | |
OEM | donderdag 13 maart 2014 @ 12:18 |
Zeer true. De cockpit van een Egyptair 777 is op de grond al eens afgefikt. Als dat in de lucht gebeurt is het game over. Check de foto's maar: http://avherald.com/h?article=44078aa7/0000 | |
cemeteryslut | donderdag 13 maart 2014 @ 12:19 |
Weet je niet! Waar is je gevoel voor drama? | |
Straatcommando. | donderdag 13 maart 2014 @ 12:23 |
Precies, dat toont maar eens aan hoe snel dat mis kan gaan. Ding zou maar in de lucht gezeten hebben zeg ![]() In dat geval waar ik het over had roken de passagiers en bemanning een rookluchtje waarop besloten werd om terug te keren. Dat is nooit gelukt.. mede omdat de brand ''gevoedt'' werd door materialen die achteraf verschrikkelijk brandbaar bleken te zijn. Helaas komt men bij crashes pas vaak achter (constructie)fouten die dan direct verholpen worden. | |
Gisteren. | donderdag 13 maart 2014 @ 12:27 |
Btw, wat er nu in me opkomt. Op flightradar24 werd een vliegtuig vlak achter de MH gezien, voordat het signaal weg was. Zou dit wellicht een vliegtuig zijn van een van de luchtmachten? | |
MartijnA3 | donderdag 13 maart 2014 @ 12:28 |
Nee hoor, daar is men continue mee bezig. Alleen, zo lang het goed gaat, weten wij van niks. Als dit vliegtuig niet was verdwenen, hadden wij nooit opgemerkt dat de SATCOM antennes van de meeste 777's vervangen moeten worden omdat ze scheuren kunnen veroorzaken. | |
RVer | donderdag 13 maart 2014 @ 12:28 |
Dat vliegtuig verdween ook van de radar, vlak na het ene vliegtuig | |
Straatcommando. | donderdag 13 maart 2014 @ 12:29 |
Dat bedoel ik dus. Als een crash plaatsvindt word er altijd intensief gekeken hoe en wat die crash veroorzaakt heeft. | |
OEM | donderdag 13 maart 2014 @ 12:29 |
Mwah. Dan wordt er een airworthiness directive opgesteld met een bepaalde termijn zodat de aanpassingen gedaan kunnen worden binnen regulier onderhoud. Anders wordt het veel te duur. (tenzij er echt stront aan de knikker is, zoals met de 787) | |
mschol | donderdag 13 maart 2014 @ 12:29 |
hier heb ik het gemist maar: Toch geen wrakstukken vermist vliegtuig gevonden opeens is er niks meer.. zo'n groot object of wat dan ook is toch niet opeens weg? | |
Straatcommando. | donderdag 13 maart 2014 @ 12:32 |
Constructiefouten worden echt wel el directo verholpen hoor. Het is duurder om een hele vloot aan de grond te houden lijkt me. Bovendien, maar dat weet je ongetwijfeld, worden de meeste crashes nog altijd veroorzaakt door de piloten zelf. Al dan niet complementair. | |
eight | donderdag 13 maart 2014 @ 12:33 |
Met een gemiddelde van ruim 2 nieuwe deeltjes per dag zitten we tegen die tijd minstens op deel #1020. are you up for it? ![]() | |
RVer | donderdag 13 maart 2014 @ 12:33 |
Hier zie je dat andere vliegtuig ook van de radar verdwijnen | |
Speculant. | donderdag 13 maart 2014 @ 12:36 |
Dat filmpje is onzin. Wat je ziet is de vlucht van de volgende dag. Maar dat had je al begrepen denk ik? | |
RVer | donderdag 13 maart 2014 @ 12:39 |
Nee zag het filmpje gister pas | |
MrTorture | donderdag 13 maart 2014 @ 12:40 |
Opgegeten door ratio ![]() Maar je kunt natuurlijk wel een film maken met 4 alternate endings ![]() | |
niels0 | donderdag 13 maart 2014 @ 12:50 |
Diego Garcia (United States Airforce Base in de Indian Ocean) ligt lekker afgelegen en is net te doen met de hoeveelheid brandstof aan boord, verklaart ook de waarneming boven de Straat van Malacca. Wellicht willen de amerikanen alle kennis hebben van die 20 chinese wapen experts. ![]() Zie die B52 nucleaire bommenwerpers eens staan dan daar. ![]() | |
cemeteryslut | donderdag 13 maart 2014 @ 12:52 |
Nee, ik weet niet wat er is gebeurt. Maar ik ben er wel vrij zeker van dat ons niet alles wordt verteld wat er bekend is. (zoals bij heel veel narigheden) Dus nu is het wachten of er nog een verklaring komt van de overheden, en/of kijken hoe wild de theorien worden. | |
Take2 | donderdag 13 maart 2014 @ 12:53 |
Is al eerder gebeurd meen ik me te herinneren van air crash investigation, dat ze per ongeluk een passagiersvliegtuig uit de lucht schoten.(Dan zouden ze deze tijd nodig hebben voor damage control/cover-up. Alu-hoedje opzet ![]() | |
Speculant. | donderdag 13 maart 2014 @ 12:54 |
Per ongeluk uit de lucht geschoten door een vallende raket ![]() | |
MrBanaan1 | donderdag 13 maart 2014 @ 12:56 |
Klinkt alsof je het als grap zegt, maar is imo. nieteens onrealistisch. | |
niels0 | donderdag 13 maart 2014 @ 12:57 |
Ik hou inmiddels alle mogelijkheden open. | |
Gisteren. | donderdag 13 maart 2014 @ 13:06 |
Zou kunnen ja ![]() Men kan niet gaan zeggen dat er na een cruciaal moment (moment van handeling, wellicht bewust - onbewust zou heel apart zijn, zelfs in gevallen van geleidelijke decompressie zou het wegvallen van signalen moeilijk te verklaren zijn) 4 uur doorgevlogen is, en daarna gewoon plotseling is gecrasht. Zoals ik al eerder zei, ik denk dat er gepoogd is dit vliegtuig (met succes) te laten landen. Wat denken de fokkers hier? | |
The_stranger | donderdag 13 maart 2014 @ 13:10 |
En welk bericht hadden ze moeten ontvangen? De engine data gaat naar RR en als de crew geen berichten stuurt, komt er verder niets binnen, tenzij een systeem een fout gaat vertonen (niet alle systemen doen dat, maar voor een flink aantal systemen gaat er automatisch een berichtje de deur uit bij een foutmelding. Maar op een normale vlucht zal de maatschappij weinig acars berichten krijgen en het nu niet aanwezig zijn van die berichten zegt niets over het wel of niet hebben van acars. | |
niels0 | donderdag 13 maart 2014 @ 13:11 |
Nou ehm, luchtmachtbases hebben vaak landingsbanen die lang genoeg zijn voor een B777. Gezien een bepaald gezelschap aan boord sluit ik een militaire hijack of iets van die strekking zeker niet uit. Luchtmachtbases hebben minder tot geen pottenkijkers en vergeet niet dat het ook donker was, dus niemand die het ziet als er een Malaysian Airways jet land. | |
Jor_Dii | donderdag 13 maart 2014 @ 13:13 |
Wat zouden de Amerikanen voor argument kunnen voeren om dit vliegtuig als het ware te kapen? Zeker in het licht van huidige spanningen tussen Amerika en Rusland lijkt me dat niet de meest strategische zet. | |
Crazy-M | donderdag 13 maart 2014 @ 13:14 |
Lijkt me sterk, zal kunnen, maar wel erg ver gezocht | |
niels0 | donderdag 13 maart 2014 @ 13:19 |
Wat ook een mogelijkheid is dat China er achterzit ivm een bepaalde lading. Met een beetje slim navigeren tussen de radarstations door (over zee om Vietnam heen) kun je vanaf het punt radar contact lost China bereiken en ergens afgelegen landen zonder dat een ander land daar achter komt. | |
Gisteren. | donderdag 13 maart 2014 @ 13:20 |
Alles kan inderdaad... de info uit de berichten wijzen niet meer op een ongeluk. Ik houd me vast aan die 4 uur (wat me aannemelijk lijkt), niks, maar dan ook niks kan ervoor zorgen dat in de moderne burgerluchtvaart, er zonder intentie 4 uur lang doorgevlogen wordt zonder enige vorm van melding. Bestaat gewoon niet. | |
cemeteryslut | donderdag 13 maart 2014 @ 13:20 |
Het hoeven geen Amerikanen te zijn, maar hoe dan ook is het niet in 'hun' best interest om het aan de grote klok te hangen, vandaar de radiostilte van informatie. ![]() DUM DUM duuuum | |
eight | donderdag 13 maart 2014 @ 13:21 |
Waarom? Inmiddels is toch al bevestigd dat het 4 uur verhaal niet klopt? | |
Jor_Dii | donderdag 13 maart 2014 @ 13:27 |
Het ging hier om een Amerikaanse basis, dus als je in die theorie meegaat zouden het de Amerikanen kunnen zijn die belang hebben bij informatie van de Chinezen (?) die aan boord zaten. Uiterst onwaarschijnlijk natuurlijk. | |
MartijnA3 | donderdag 13 maart 2014 @ 13:28 |
ACARS kan ook worden gebruikt om locatie van toestel door te geven. Daarnaast geeft ook ACARS 4 standaard berichten door volgens het OOOI principe: Out of the gate, Off the ground, On the ground, and Into the gate. Dus Malaysian Airlines zou ook minimaal 2 berichten moeten hebben ontvangen, als ze een abbo-tje hadden. | |
gijsman | donderdag 13 maart 2014 @ 13:41 |
ze kunnen daar echt doen wat ze willen, zo afgelegen ligt het. | |
jaco | donderdag 13 maart 2014 @ 13:50 |
Over the rol van de 'traditionele' radar, wordt in dit artikel iets gezegd...Hiermee zou Fan ook wel eens kunnen bedoelen dat een ontwikkelingsland als Vietnam niet de middelen heeft om elk vliegtuig dat haar luchtruim binnenkomt te detecteren, maar dat ze dat liever niet toegeven. Verder vraag ik me zelf af hoe er met radar gegevens wordt omgegaan. Dus met de traditionele radar die objecten detecteren omdat deze radiogolven reflecteren. Kan elk zichtbaar vliegtuig meteen worden geidentificeerd aan de hand van andere databases? En is een niet geidentificeerd vliegtuig meteen reden voor alarm? In het geval van de Pulau Perak waarneming was het bijvoorbeeld een toestel dat zich van Maleisie vandaan bewoog. Ik kan me voorstellen dat Maleisie daar geen straaljagers achteraan stuurt. | |
Marrije | donderdag 13 maart 2014 @ 13:53 |
maar als je dan toch meegaat in die theorie dan kan het ook zonder meeweten van amerikanen zijn | |
Asskicker14 | donderdag 13 maart 2014 @ 13:57 |
Behalve dat er 5.000 mensen onder andere U.S. en Britse militairen zijn gestationeerd. | |
gijsman | donderdag 13 maart 2014 @ 13:59 |
Daar kunnen die 239 pax ook nog wel bij | |
The_stranger | donderdag 13 maart 2014 @ 14:00 |
Dat eerste kan, maar is niet standaard en zal in principe niet gebruikt worden. En ik vat de opmerking "geen acars bericht ontvangen" op als geen bericht gerelateerd aan een incident ontvangen. Dus nogmaals, de suggestie dat ze vanwege kosten besparing geen abonnement hadden is mijns inziens ongegrond. Daarnaast speelt dat ook weinig tot geen rol bij de oorzaak. | |
Asskicker14 | donderdag 13 maart 2014 @ 14:01 |
Wat ik bedoel is dat de FBI, CIA en Interpol dan ALLANG zijn ingelicht en uit terroristische overwegingen het de domste plek is om te landen aangezien ze daar goed gewapend zijn met allerlei jet fighters en een heel arsenaal aan wapens. | |
Marrije | donderdag 13 maart 2014 @ 14:04 |
![]() oh dan gaat het wat lastig om ongezien daar te landen en te zijn | |
iksnaperniksvan | donderdag 13 maart 2014 @ 14:05 |
Benieuwd wat voor nieuws er straks weer vrij komt, wat vervolgens weer net zo snel ontkracht gaat worden. Wie weet, straks vertellen ze nog dat het hele vliegtuig helemaal niet bestaat en we het ons allemaal hebben voorgesteld, en we allemaal betoverd zijn door die shaman met zijn meloenen. | |
Gisteren. | donderdag 13 maart 2014 @ 14:05 |
Tussen al deze ellende even een prachtige foto van 's-werelds beste toekomstige vliegtuig:![]() | |
gijsman | donderdag 13 maart 2014 @ 14:06 |
nou schitterend | |
Nucky | donderdag 13 maart 2014 @ 14:07 |
Wel een mooi initiatief, Tomnod. Vraag je af of dit nu een voorbeeld of een echt plaatje is op hun website? Misschien de beste hit tot nu toe?![]() http://www.digitalglobeblog.com/ | |
videonatic | donderdag 13 maart 2014 @ 14:09 |
Twee bootjes? | |
OEM | donderdag 13 maart 2014 @ 14:09 |
Staat dit plaatje er ook bij? (het is een boot trouwens) ![]() |