abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137686724
De incompetentie in Maleisie strekt zich ook uit tot het opzetten van een geluidsinstallatie bij een persconferentie die over de hele wereld wordt bekeken.

Ik ga persoonlijk uit van een Air Cyprus achtig scenario. Sterker nog, het enige wat mij doet twijfelen over zo'n scenario is dat ik niet goed kan verklaren dat de transponder uit was.
pi_137686846
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:41 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Gewaagde uitspraak, of heb je daar aanwijzingen voor?
Buiten de telefoons
Zeer zeker niet.. maar het is zo ongelofelijk vreemd. Ik zit in de "aviation" maar het slaat op hol, bij niks van de berichten denk ik "Hé, dit klopt!". Het kan haast niet dat ze ergens gecrasht zijn, zonder dat er na een week niks gevonden is. Geloof ik gewoon niet.
pi_137686899
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:48 schreef Gisteren. het volgende:

[..]

Zeer zeker niet.. maar het is zo ongelofelijk vreemd. Ik zit in de "aviation" maar het slaat op hol, bij niks van de berichten denk ik "Hé, dit klopt!". Het kan haast niet dat ze ergens gecrasht zijn, zonder dat er na een week niks gevonden is. Geloof ik gewoon niet.
Heb je wel eens gekeken naar het gebied waarbinnen dat vliegtuig kan zijn neergekomen? Ze hebben nog geen 10% van het totale areaal kunnen bekijken.
pi_137686907
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:41 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het valt me idd op dat nadat ze ergens zijn geweest, er een revolutie uitbreekt. Syrie, Ukraine.. en Myanmar.
_O-
pi_137686956
kunnen ze er niet een sloot met vliegdek schepen neerleggen die honderden drones op pad sturen, netjes in formatie.. net zoals dat hier bij een zoekactie gebeurd..? :P
pi_137686994
Dit gedoe doet mij denken aan een vlucht waar ik ooit op heb gezeten die terugkeerde na een uur in de lucht 'omdat de airconditioning niet te reguleren was'. Als passagier dacht ik toen alleen 'het is hier wel verdomd heet', maar terugkijkend realiseer ik me dat we misschien wel door het oog van de naald zijn gekropen.
pi_137687049
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:48 schreef Gisteren. het volgende:
Het kan haast niet dat ze ergens gecrasht zijn, zonder dat er na een week niks gevonden is. Geloof ik gewoon niet.
Met je eens. Zo denk ik ook.
Maar ik ben uit gegaan van de mensen hier die er veel meer verstand van hebben en het blijkt dus dat je vaak na jaren pas iets vindt. Hen geloof ik eerder dan mezelf.
Ik hoop dat ze nog leven, maar ik vrees het ergste.

Qua theorieen heb je gelijk. We weten het niet, niemand hier.
Helaas.

Ik duik even een online vergadering in, kom straks weer nieuwe info bij lezen.
Zoals ik gisteren al een compliment gaf: dit topic is perfect voor de laatste reeelste info.
pi_137687080
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:52 schreef HiZ het volgende:
Dit gedoe doet mij denken aan een vlucht waar ik ooit op heb gezeten die terugkeerde na een uur in de lucht 'omdat de airconditioning niet te reguleren was'. Als passagier dacht ik toen alleen 'het is hier wel verdomd heet', maar terugkijkend realiseer ik me dat we misschien wel door het oog van de naald zijn gekropen.
:') :')
pi_137687089
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:49 schreef HiZ het volgende:

[..]

Heb je wel eens gekeken naar het gebied waarbinnen dat vliegtuig kan zijn neergekomen? Ze hebben nog geen 10% van het totale areaal kunnen bekijken.
Zeer zeker. Mocht de berichtgeving van de RR motoren juist zijn.. m.i. heeft de piloot dan een bewuste landing ergens proberen te maken, na die 4 uur. Of dit gelukt is laat ik in het midden.

Weet iemand wanneer voor t laatst een heavy check op deze 772 is uitgevoerd? Of uberhaupt het maintenance schema?
  donderdag 13 maart 2014 @ 10:59:02 #210
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137687221
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:55 schreef Gisteren. het volgende:
Mocht de berichtgeving van de RR motoren juist zijn
Er is zojuist een persconferentie geweest, en alle geruchten zijn ontkracht. Na het punt van laatste radar contact (transponder) is er niks bekend.
pi_137687268
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_137687281
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:59 schreef OEM het volgende:

[..]

Er is zojuist een persconferentie geweest, en alle geruchten zijn ontkracht. Na het punt van laatste radar contact (transponder) is er niks bekend.
Het blijft vreemd dat er allerlei nieuwsberichten de wereld in worden gebracht door diverse betrouwbare agencies, terwijl de autoriteiten alles ontkrachten (legerradar, motoren, houseraids etc.). Zoals iemand eerder al zei zijn ze mogelijk ook bang voor gezichtsverlies.
  donderdag 13 maart 2014 @ 11:01:11 #213
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137687296
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:55 schreef Gisteren. het volgende:

[..]

Zeer zeker. Mocht de berichtgeving van de RR motoren juist zijn.. m.i. heeft de piloot dan een bewuste landing ergens proberen te maken, na die 4 uur. Of dit gelukt is laat ik in het midden.

Weet iemand wanneer voor t laatst een heavy check op deze 772 is uitgevoerd? Of uberhaupt het maintenance schema?
poeh er was wel iets voorbij gekomen daarover, licht onderhoud twee weken terug ofzo? groot onderhoud geen idee
pi_137687336
Dat vliegtuig is allang op de maan geland.
pi_137687370
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:00 schreef arj1o1 het volgende:

[..]

Het blijft vreemd dat er allerlei nieuwsberichten de wereld in worden gebracht door diverse betrouwbare agencies, terwijl de autoriteiten alles ontkrachten (legerradar, motoren, houseraids etc.). Zoals iemand eerder al zei zijn ze mogelijk ook bang voor gezichtsverlies.
Dat, of iedereen roept maar wat en neemt alles van elkaar over zonder enige factchecking. Nadeel van de hedndaagse media waar nieuws zo snel mogelijk gebracht moet worden.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  donderdag 13 maart 2014 @ 11:05:24 #216
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137687427
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:00 schreef arj1o1 het volgende:
diverse betrouwbare agencies
Alle media rennen achter elk gerucht aan, en achter elkaar aan. De een brengt een gerucht wat neutraler dan de ander zullen we maar zeggen.
pi_137687430
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:00 schreef arj1o1 het volgende:

[..]

Het blijft vreemd dat er allerlei nieuwsberichten de wereld in worden gebracht door diverse betrouwbare agencies, terwijl de autoriteiten alles ontkrachten (legerradar, motoren, houseraids etc.). Zoals iemand eerder al zei zijn ze mogelijk ook bang voor gezichtsverlies.
De media probeert door elke scheet hard te roepen ook maar kijkers te trekken. Roept rtl het niet, dan de NOS wel, dus gaan de kijkers naar de NOS. De media is tegenwoordig niet echt betrouwbaar te noemen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 13 maart 2014 @ 11:06:26 #218
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137687466
De enige site met feitelijk nieuws zonder geschreeuw, en met een goede reputatie, is de aviation herald.
  donderdag 13 maart 2014 @ 11:06:45 #219
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137687475
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:59 schreef OEM het volgende:

[..]

Er is zojuist een persconferentie geweest, en alle geruchten zijn ontkracht. Na het punt van laatste radar contact (transponder) is er niks bekend.
is dat in het algemeen gezegd of zijn die 3 gespotte objecten van gisteren nu ook genoemd als 'niet van de 777', of nog steeds niet gevonden?
pi_137687480
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:01 schreef Marrije het volgende:

[..]

poeh er was wel iets voorbij gekomen daarover, licht onderhoud twee weken terug ofzo? groot onderhoud geen idee
A-check was dat. Beetje controleren of het haar nog in model zit ;)
pi_137687529
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:06 schreef OEM het volgende:
De enige site met feitelijk nieuws zonder geschreeuw, en met een goede reputatie, is de aviation herald.
En na afloop een spetterend verslag van Flightglobal.
  donderdag 13 maart 2014 @ 11:12:00 #222
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_137687613
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:39 schreef Gisteren. het volgende:
Maar ff alle gekheid op een stokkie want er valt niks zinnigs meer te zeggen op dit moment.

Een scenario kan zijn dat de MH bewust richting PEK is gevlogen, met de transmitter uit. Bij PEK is hij afgeweken naar het Koreaans schiereiland waar de piloot de 772 intact heeft geland in Noord Korea. Daar zijn de passagiers door het leger gegijzeld. Dit verklaart waarom de telefoons overgingen, maar niet opgenomen werd. Ik ben er vrij zeker van dat iedereen nog leeft.
Waarom zou NK een vliegtuig gijzelen? Omdat ze de evil grote boze communisten zijn? :')

Er waren voornamelijk chinezen aan boord, en China is zo ongeveer de enige bondgenoot die NK heeft :P dus chinezen gijzelen is wel het laatste wat ze zullen doen (letterlijk, want dan is het ook meteen afgelopen met NK)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_137687623
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:05 schreef Marrije het volgende:

[..]

:D Voorzien van andere motoren ^O^

Ik zit eigenlijk alweer te wachten op het bericht dat die mogelijk 4 uur door vliegen toch niet zo blijkt te zijn.
wacht niet langer:
http://www.nu.nl/buitenla(...)og-niet-langer-.html

ik ben er zo langzaam wel van overtuigd dat er een hoop informatie is die ze bewust achterhouden. Al dat speculeren van de media helpt de zoekactie niet, en alle valse informatie of informatie die buiten proporties wordt geblazen, brengt de zaak alleen maar op ongewenste zijsporen.

Of er is een politiek spel op de achtergrond aan de gang. Stel dat de passagiers ergens gegijzeld worden. Ik kan me voorstellen dat ze zoiets het liefst eerst intern proberen op te lossen.
In the coolest little capital of the world
  donderdag 13 maart 2014 @ 11:17:04 #224
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137687744
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:12 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

wacht niet langer:
http://www.nu.nl/buitenla(...)og-niet-langer-.html

ik ben er zo langzaam wel van overtuigd dat er een hoop informatie is die ze bewust achterhouden. Al dat speculeren van de media helpt de zoekactie niet, en alle valse informatie of informatie die buiten proporties wordt geblazen, brengt de zaak alleen maar op ongewenste zijsporen.

Of er is een politiek spel op de achtergrond aan de gang. Stel dat de passagiers ergens gegijzeld worden. Ik kan me voorstellen dat ze zoiets het liefst eerst intern proberen op te lossen.
dat zou een verklaring kunnen zijn voor het anoniem van alles roepen.

Ik vind het ook moeilijk te geloven dat een vliegtuig opeens kan verdwijnen daar, als ze nou boven een oceaan vlogen ale... Maar goed, als ik dan lees dat pas 10% van de ruimte is doorzocht van waar het vliegtuig kan zijn...

Maar heb wat zitten neuzen op een crash site en onderhoud is toch ook echt wel een cruciaal punt, dat zou veel beter gecheckt moeten worden.
  donderdag 13 maart 2014 @ 11:21:39 #225
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137687892
hoe lang duurde het voordat ze de resten van de Air France crash hadden gevonden?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_137687904
quote:
3s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:21 schreef Re het volgende:
hoe lang duurde het voordat ze de resten van de Air France crash hadden gevonden?
5 dagen
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
pi_137687913
En het AD gaat nu berichten dat het vliegtuig mogelijk nog 4 uur heeft gevlogen :')
  donderdag 13 maart 2014 @ 11:23:00 #228
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_137687929
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:43 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Je weet dat Murica alles ziet als het om NK gaat?
Doe even normaal met je "Murica".
2000 light years from home
  donderdag 13 maart 2014 @ 11:23:09 #229
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137687932
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:22 schreef Muto het volgende:

[..]

5 dagen
dus o zich niet vreemd dat ze nu nog niets gevonden hebben
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_137688017
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:40 schreef Red_85 het volgende:

Ik ga er al vanuit dat de 239 van de 370 niet meer leven
Ik snap dat je die mogelijkheid vooralsnog als meest waarschijnlijke optie houdt, maar het is geen feit. En zelfs als men door onheil van buitenaf, zoals b.v. een kaping, om het leven is gekomen, dan nog hoef je ze m.i. niet mee te rekenen als het gaat om de veiligheid van het toestel zelf.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_137688133
De piloot is toch een FlightSim fanaat. De mogelijkheid om ergens anders te landen is imo best groot.
If not now, then when.
pi_137688162
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:15 schreef arj1o1 het volgende:
Van de Volkskrant:

[..]

Komt overeen met het gerucht van een aantal dagen geleden (legerradar), maar is vers nieuws.
Dat zeg ik, ze moeten hier zoeken, dat is onder India
quote:
The airplane went down within an approximate 20 mile radius of N13 30' 00''/E97 30' 00''
  donderdag 13 maart 2014 @ 11:30:40 #233
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137688164
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik snap dat je die mogelijkheid vooralsnog als meest waarschijnlijke optie houdt, maar het is geen feit. En zelfs als men door onheil van buitenaf, zoals b.v. een kaping, om het leven is gekomen, dan nog hoef je ze m.i. niet mee te rekenen als het gaat om de veiligheid van het toestel zelf.
Goed punt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_137688295
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
De piloot is toch een FlightSim fanaat. De mogelijkheid om ergens anders te landen is imo best groot.
Zijn hobby heeft weinig te maken dat er niet heel veel velden zijn waarop je onopgemerkt een 777 kan landen
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 13 maart 2014 @ 11:34:48 #235
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137688300
quote:
3s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:23 schreef Re het volgende:
dus o zich niet vreemd dat ze nu nog niets gevonden hebben
Wreckage van AF447 werd de volgende dag al gevonden.
pi_137688343
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik snap dat je die mogelijkheid vooralsnog als meest waarschijnlijke optie houdt, maar het is geen feit. En zelfs als men door onheil van buitenaf, zoals b.v. een kaping, om het leven is gekomen, dan nog hoef je ze m.i. niet mee te rekenen als het gaat om de veiligheid van het toestel zelf.
Snap je punt, maar dat is een lastige scheidslijn. Bij veel crashes zijn de piloten toch wel debet. Zoals AF447, en de Turkish Airlines bij Schiphol.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137688378
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:59 schreef OEM het volgende:

Er is zojuist een persconferentie geweest, en alle geruchten zijn ontkracht. Na het punt van laatste radar contact (transponder) is er niks bekend.
Is het ontkend, of ontkracht?

Wat ik las is dat die motoren automatisch informatie sturen. Als dat onzin is, dan lijkt mij dat mensen die dat weten al heel snel hadden laten weten dat het onzin is. Als ze het wel doen is het dan de vraag waarom nu ineens toch niet? Kun je dat ook uitzetten?

Dus in hoeverre hebben ze een toelichting gegeven hierop? Een enkel "nee, is niet waar" vind ik wat magertjes, dus ik hoop dat ze dan ook klare wijn geschonken hebben.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 13 maart 2014 @ 11:40:58 #238
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137688494
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:37 schreef DS4 het volgende:
Wat ik las is dat die motoren automatisch informatie sturen. Als dat onzin is, dan lijkt mij dat mensen die dat weten al heel snel hadden laten weten dat het onzin is.
Ontkend en bevestigd (de ontkenning dus) door zowel Boeing als RR.

Boeing en RR geven geen commentaar in de media, dus die zullen tussentijds niks melden.
pi_137688516
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Is het ontkend, of ontkracht?

Wat ik las is dat die motoren automatisch informatie sturen. Als dat onzin is, dan lijkt mij dat mensen die dat weten al heel snel hadden laten weten dat het onzin is. Als ze het wel doen is het dan de vraag waarom nu ineens toch niet? Kun je dat ook uitzetten?

Dus in hoeverre hebben ze een toelichting gegeven hierop? Een enkel "nee, is niet waar" vind ik wat magertjes, dus ik hoop dat ze dan ook klare wijn geschonken hebben.
Vooralsnog heeft Rolls-Royce nooit een officiële verklaring gegeven dat die informatie is ontvangen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137688577
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:40 schreef OEM het volgende:

Ontkend en bevestigd (de ontkenning dus) door zowel Boeing als RR.

Boeing en RR geven geen commentaar in de media, dus die zullen het niet tussentijds melden.
Maar geen toelichting over of het systeem nu wel of niet in dit toestel zat enz.?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_137688669
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar geen toelichting over of het systeem nu wel of niet in dit toestel zat enz.?
Dat doet er niet zoveel toe, aangezien ze er toch geen uitspraken over doen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137688753
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat ik las is dat die motoren automatisch informatie sturen. Als dat onzin is, dan lijkt mij dat mensen die dat weten al heel snel hadden laten weten dat het onzin is.
Zoals ik al eerder aangaf in dit topic, het schijnt dat Rolls Royce 2 berichten heeft ontvangen van die vlucht. 1 tijdens het opstarten en 1 tijdens het klimmen naar vlieghoogte. Daarna niets meer.
http://www.newscientist.c(...)ng.html#.UyGNnj95OSo

Nu is er 1 website die meldt dat anonieme bronnen hebben gezegd dat er nog 4 uur aan data is en iedereen wordt gek.

quote:
Kun je dat ook uitzetten?
Ja, in de technische ruimte van de 777, maar daar kom je niet zomaar.
pi_137688757
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:46 schreef Me_Wesley het volgende:

Dat doet er niet zoveel toe, aangezien ze er toch geen uitspraken over doen.
Laat ik het zo zeggen: ik zou dat anders doen. Ik zou uitleggen waarom het onzin is. Anders heb je nl. van die mensen die zich weinig aantrekken van de ontkenning. Sterker nog, er zullen mensen zijn die dan meer en meer overtuigd gaan raken dat men veel meer weet dan mee wenst te delen. Dat werkt een hoop speculatie in de hand.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 13 maart 2014 @ 11:52:08 #244
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137688813
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:50 schreef DS4 het volgende:
ik zou dat anders doen
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat ze er een puinhoop van maken.
pi_137688822
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:49 schreef MartijnA3 het volgende:

Zoals ik al eerder aangaf in dit topic, heeft Rolls Royce een paar dagen geleden al gemeld dat ze 2 berichten hebben ontvangen van die vlucht. 1 tijdens het opstarten en 1 tijdens het klimmen naar vlieghoogte. Daarna niets meer.

Nu is er 1 website die meldt dat anonieme bronnen hebben gezegd dat er nog 4 uur aan data is en iedereen wordt gek.

Ok. Maar dan komt bij mij weer de vraag op: is dat te verwachten, of is dat bijzonder (ik heb geen idee met welke frequentie informatie wordt verzonden, laat staan hoe dat verzonden wordt... er kan natuurlijk een prima verklaring zijn dat in dit geval die informatie meest waarschijnlijk niet verzonden zal zijn)? Als het te verwachten valt, dan zal het ook wel kloppen. Als het bijzonder is, dan roept het weer vragen op.

quote:
Ja, in de technische ruimte van de 777, maar daar kom je niet zomaar.
Ok.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_137688998


Nieuwe info?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  Forum Admin donderdag 13 maart 2014 @ 11:58:53 #247
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_137689007
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:55 schreef DeParo het volgende:

[..]

:') :')
Het klinkt misschien nogal '':') :')'' maar besef je maar dat je op hoogte geen vluchtstrook hebt waar je even kan stoppen. Als het mis gaat, gaat het goed mis.

Er is een keer een kist naar beneden gekomen omdat het entertainment systeem in de eerste klas oververhit raakte en vervolgens in brand vloog. Vervolgens zijn alle kisten van dat type (welke dat was weet ik niet meer) aan de grond gehouden om dat systeem uit te schakelen.

Met vliegen kan en mag je echt geen enkel risico nemen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_137689024
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:58 schreef DS4 het volgende:
[ afbeelding ]

Nieuwe info?
Zie 'Oud Nieuws' in de OP.
pi_137689039
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ok. Maar dan komt bij mij weer de vraag op: is dat te verwachten, of is dat bijzonder (ik heb geen idee met welke frequentie informatie wordt verzonden, laat staan hoe dat verzonden wordt... er kan natuurlijk een prima verklaring zijn dat in dit geval die informatie meest waarschijnlijk niet verzonden zal zijn)? Als het te verwachten valt, dan zal het ook wel kloppen. Als het bijzonder is, dan roept het weer vragen op.

Even kort, vliegtuigen worden uitgerust met ACARS, daarma kunnen positie en foutmeldingen worden doorgegeven.

Boeing heeft dat systeem uitgebreid door ook motordata door te sturen, in samenwerking met Rolls Royce.

Rolls Royce heeft gezegd: Wij willen van elk vliegtuig dat met onze motoren vliegt, data ontvangen Dat is een dienstverlening van ons, aan de klant. Rolls Royce ontvangt dan een deel van het ACARS bericht, met relevante motor info. In normale omstandigheden, 4x per vlucht.

Elke luchtvaartmaatschappij wordt door Boeing gevraagd of ze gebruik willen maken van het ACARS systeem. Ze nemen dan een soort abonnement af. Is eigen keuze van de luchtvaartmaatschappij.

En daar is onduidelijkheid. Malaysian Airlines zei dat het toestel was uitgerust met ACARS, maar dat ze geen bericht hadden ontvangen. Elk toestel is uitgerust met ACARS, dus dat is niks nieuws. Waarom hebben ze niets ontvangen? Omdat ze het abonnement niet hebben afgenomen ivm kostenbesparing? Dat zeggen ze dus niet.
pi_137689150
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:59 schreef MartijnA3 het volgende:

En daar is onduidelijkheid. Malaysian Airlines zei dat het toestel was uitgerust met ACARS, maar dat ze geen bericht hadden ontvangen. Elk toestel is uitgerust met ACARS, dus dat is niks nieuws. Waarom hebben ze niets ontvangen? Omdat ze het abonnement niet hebben afgenomen ivm kostenbesparing? Dat zeggen ze dus niet.
Hierboven las ik dat er wel twee meldingen ontvangen waren. 2 van de 4 is op een vlucht die nog niet halverwege was natuurlijk niet zo vreemd. Al klopt het dan ook weer dat als men nog 4 uur gevlogen heeft dat er dan nog een 3e melding kon worden verwacht.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_137689383
quote:
7s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:58 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Het klinkt misschien nogal '':') :')'' maar besef je maar dat je op hoogte geen vluchtstrook hebt waar je even kan stoppen. Als het mis gaat, gaat het goed mis.

Er is een keer een kist naar beneden gekomen omdat het entertainment systeem in de eerste klas oververhit raakte en vervolgens in brand vloog. Vervolgens zijn alle kisten van dat type (welke dat was weet ik niet meer) aan de grond gehouden om dat systeem uit te schakelen.

Met vliegen kan en mag je echt geen enkel risico nemen.
Dat is wat anders dan een kapotte airco en dan meteen dat dramatische door het oog van de naald :')
  donderdag 13 maart 2014 @ 12:12:52 #252
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137689393
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:59 schreef MartijnA3 het volgende:
En daar is onduidelijkheid. Malaysian Airlines zei dat het toestel was uitgerust met ACARS, maar dat ze geen bericht hadden ontvangen. Elk toestel is uitgerust met ACARS, dus dat is niks nieuws. Waarom hebben ze niets ontvangen? Omdat ze het abonnement niet hebben afgenomen ivm kostenbesparing? Dat zeggen ze dus niet.
http://www.avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0
quote:
On Mar 13th 2014 afternoon Malaysia's Transport Minister said in a televised press conference, that the last ACARS transmission was received from the aircraft at 01:07L (17:07Z), there were no later transmissions via ACARS (editorial note: which effectively states a report by a single US "news" paper of the engines monitoring recording information via ACARS for 4 more hours is untrue), the last transmission received from the aircraft indicated all systems were operating normally.
  Forum Admin donderdag 13 maart 2014 @ 12:15:09 #253
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_137689448
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 12:12 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Dat is wat anders dan een kapotte airco en dan meteen dat dramatische door het oog van de naald :')
Dat is nogal gechargeerd, dat klopt. Mijn punt is dat iets heel kleins iets heel groots kan worden. Ook al is de kans daarop klein. In de lucht is er geen foutmarge.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_137689450
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 12:12 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Dat is wat anders dan een kapotte airco en dan meteen dat dramatische door het oog van de naald :')
Een kapotte airco als in de zin 'oververhit maar niet uitvallen' lijkt me anders toch niet zo gezond.
pi_137689465
Ja hoor, dat ding vliegt uren door zonder dat het door andere radaren wordt opgepikt of zonder dat het piloten van anderen vliegtuigen opvalt :') Het is druk daarboven in de lucht hoor :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 13 maart 2014 @ 12:18:48 #256
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137689565
quote:
7s.gif Op donderdag 13 maart 2014 12:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Mijn punt is dat iets heel kleins iets heel groots kan worden. Ook al is de kans daarop klein. In de lucht is er geen foutmarge.
Zeer true. De cockpit van een Egyptair 777 is op de grond al eens afgefikt. Als dat in de lucht gebeurt is het game over. Check de foto's maar:

http://avherald.com/h?article=44078aa7/0000
pi_137689602
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 09:18 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Achteraf zal het gewoon een crash blijken, waarna het invullen van de antwoorden kan beginnen.
Weet je niet! Waar is je gevoel voor drama?
  Forum Admin donderdag 13 maart 2014 @ 12:23:11 #258
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_137689714
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 12:18 schreef OEM het volgende:

[..]

Zeer true. De cockpit van een Egyptair 777 is op de grond al eens afgefikt. Als dat in de lucht gebeurt is het game over. Check de foto's maar:

http://avherald.com/h?article=44078aa7/0000
Precies, dat toont maar eens aan hoe snel dat mis kan gaan. Ding zou maar in de lucht gezeten hebben zeg :X

In dat geval waar ik het over had roken de passagiers en bemanning een rookluchtje waarop besloten werd om terug te keren. Dat is nooit gelukt.. mede omdat de brand ''gevoedt'' werd door materialen die achteraf verschrikkelijk brandbaar bleken te zijn.

Helaas komt men bij crashes pas vaak achter (constructie)fouten die dan direct verholpen worden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_137689833
Btw, wat er nu in me opkomt. Op flightradar24 werd een vliegtuig vlak achter de MH gezien, voordat het signaal weg was. Zou dit wellicht een vliegtuig zijn van een van de luchtmachten?
pi_137689864
quote:
7s.gif Op donderdag 13 maart 2014 12:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Helaas komt men bij crashes pas vaak achter (constructie)fouten die dan direct verholpen worden.
Nee hoor, daar is men continue mee bezig. Alleen, zo lang het goed gaat, weten wij van niks.

Als dit vliegtuig niet was verdwenen, hadden wij nooit opgemerkt dat de SATCOM antennes van de meeste 777's vervangen moeten worden omdat ze scheuren kunnen veroorzaken.
pi_137689874
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 12:27 schreef Gisteren. het volgende:
Btw, wat er nu in me opkomt. Op flightradar24 werd een vliegtuig vlak achter de MH gezien, voordat het signaal weg was. Zou dit wellicht een vliegtuig zijn van een van de luchtmachten?
Dat vliegtuig verdween ook van de radar, vlak na het ene vliegtuig
  Forum Admin donderdag 13 maart 2014 @ 12:29:19 #262
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_137689889
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 12:28 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Nee hoor, daar is men continue mee bezig. Alleen, zo lang het goed gaat, weten wij van niks.

Als dit vliegtuig niet was verdwenen, hadden wij nooit opgemerkt dat de SATCOM antennes van de meeste 777's vervangen moeten worden omdat ze scheuren kunnen veroorzaken.
Dat bedoel ik dus. Als een crash plaatsvindt word er altijd intensief gekeken hoe en wat die crash veroorzaakt heeft.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 13 maart 2014 @ 12:29:28 #263
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137689892
quote:
7s.gif Op donderdag 13 maart 2014 12:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Helaas komt men bij crashes pas vaak achter (constructie)fouten die dan direct verholpen worden.
Mwah. Dan wordt er een airworthiness directive opgesteld met een bepaalde termijn zodat de aanpassingen gedaan kunnen worden binnen regulier onderhoud. Anders wordt het veel te duur. (tenzij er echt stront aan de knikker is, zoals met de 787)
pi_137689896
hier heb ik het gemist maar:
Toch geen wrakstukken vermist vliegtuig gevonden
opeens is er niks meer.. zo'n groot object of wat dan ook is toch niet opeens weg?
  Forum Admin donderdag 13 maart 2014 @ 12:32:34 #265
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_137689969
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 12:29 schreef OEM het volgende:

[..]

Mwah. Dan wordt er een airworthiness directive opgesteld met een bepaalde termijn zodat de aanpassingen gedaan kunnen worden binnen regulier onderhoud. Anders wordt het veel te duur. (tenzij er echt stront aan de knikker is, zoals met de 787)
Constructiefouten worden echt wel el directo verholpen hoor. Het is duurder om een hele vloot aan de grond te houden lijkt me.

Bovendien, maar dat weet je ongetwijfeld, worden de meeste crashes nog altijd veroorzaakt door de piloten zelf. Al dan niet complementair.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_137689998
quote:
11s.gif Op donderdag 13 maart 2014 09:16 schreef El_Matador het volgende:
Even kijken; 38,500.000 km2 zoekgebied, ongeveer 23.000.000 km2 zee.

90.000 km2 (Golf van Thailand) deed je 2 dagen over met 16 vliegtuigen. Dan doe je over die lappen zee dus minstens 510 dagen, of 1 jaar en 5 maanden... :X
Met een gemiddelde van ruim 2 nieuwe deeltjes per dag zitten we tegen die tijd minstens op deel #1020.
are you up for it? :P
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137690011
Hier zie je dat andere vliegtuig ook van de radar verdwijnen
pi_137690066
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 12:33 schreef RVer het volgende:
Hier zie je dat andere vliegtuig ook van de radar verdwijnen
Dat filmpje is onzin. Wat je ziet is de vlucht van de volgende dag. Maar dat had je al begrepen denk ik?
pi_137690155
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 12:36 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Dat filmpje is onzin. Wat je ziet is de vlucht van de volgende dag. Maar dat had je al begrepen denk ik?
Nee zag het filmpje gister pas
  donderdag 13 maart 2014 @ 12:40:57 #270
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_137690185
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 12:19 schreef cemeteryslut het volgende:

[..]

Weet je niet! Waar is je gevoel voor drama?
Opgegeten door ratio :@

Maar je kunt natuurlijk wel een film maken met 4 alternate endings 8-)
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_137690453
Diego Garcia (United States Airforce Base in de Indian Ocean) ligt lekker afgelegen en is net te doen met de hoeveelheid brandstof aan boord, verklaart ook de waarneming boven de Straat van Malacca.
Wellicht willen de amerikanen alle kennis hebben van die 20 chinese wapen experts. :P

Zie die B52 nucleaire bommenwerpers eens staan dan daar. :D
pi_137690506
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 03:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Wat denk jij dat er gebeurd is dan?
Nee, ik weet niet wat er is gebeurt. Maar ik ben er wel vrij zeker van dat ons niet alles wordt verteld wat er bekend is. (zoals bij heel veel narigheden) Dus nu is het wachten of er nog een verklaring komt van de overheden, en/of kijken hoe wild de theorien worden.
pi_137690529
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 12:27 schreef Gisteren. het volgende:
Btw, wat er nu in me opkomt. Op flightradar24 werd een vliegtuig vlak achter de MH gezien, voordat het signaal weg was. Zou dit wellicht een vliegtuig zijn van een van de luchtmachten?
Is al eerder gebeurd meen ik me te herinneren van air crash investigation, dat ze per ongeluk een passagiersvliegtuig uit de lucht schoten.(Dan zouden ze deze tijd nodig hebben voor damage control/cover-up. Alu-hoedje opzet :P )
pi_137690551
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 12:52 schreef cemeteryslut het volgende:
Nee, ik weet niet wat er is gebeurt. Maar ik ben er wel vrij zeker van dat ons niet alles wordt verteld wat er bekend is. (zoals bij heel veel narigheden) Dus nu is het wachten of er nog een verklaring komt van de overheden, en/of kijken hoe wild de theorien worden.
Per ongeluk uit de lucht geschoten door een vallende raket :P . Is dat scenario al vermeld trouwens?
pi_137690584
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 12:50 schreef niels0 het volgende:
Diego Garcia (United States Airforce Base in de Indian Ocean) ligt lekker afgelegen en is net te doen met de hoeveelheid brandstof aan boord, verklaart ook de waarneming boven de Straat van Malacca.
Wellicht willen de amerikanen alle kennis hebben van die 20 chinese wapen experts. :P

Zie die B52 nucleaire bommenwerpers eens staan dan daar. :D
Klinkt alsof je het als grap zegt, maar is imo. nieteens onrealistisch.
pi_137690611
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 12:56 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Klinkt alsof je het als grap zegt, maar is imo. nieteens onrealistisch.
Ik hou inmiddels alle mogelijkheden open.
pi_137690860
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 12:50 schreef niels0 het volgende:
Diego Garcia (United States Airforce Base in de Indian Ocean) ligt lekker afgelegen en is net te doen met de hoeveelheid brandstof aan boord, verklaart ook de waarneming boven de Straat van Malacca.
Wellicht willen de amerikanen alle kennis hebben van die 20 chinese wapen experts. :P

Zie die B52 nucleaire bommenwerpers eens staan dan daar. :D
Zou kunnen ja ;)

Men kan niet gaan zeggen dat er na een cruciaal moment (moment van handeling, wellicht bewust - onbewust zou heel apart zijn, zelfs in gevallen van geleidelijke decompressie zou het wegvallen van signalen moeilijk te verklaren zijn) 4 uur doorgevlogen is, en daarna gewoon plotseling is gecrasht. Zoals ik al eerder zei, ik denk dat er gepoogd is dit vliegtuig (met succes) te laten landen.

Wat denken de fokkers hier?
pi_137691009
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:59 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]
En daar is onduidelijkheid. Malaysian Airlines zei dat het toestel was uitgerust met ACARS, maar dat ze geen bericht hadden ontvangen. Elk toestel is uitgerust met ACARS, dus dat is niks nieuws. Waarom hebben ze niets ontvangen? Omdat ze het abonnement niet hebben afgenomen ivm kostenbesparing? Dat zeggen ze dus niet.
En welk bericht hadden ze moeten ontvangen? De engine data gaat naar RR en als de crew geen berichten stuurt, komt er verder niets binnen, tenzij een systeem een fout gaat vertonen (niet alle systemen doen dat, maar voor een flink aantal systemen gaat er automatisch een berichtje de deur uit bij een foutmelding.

Maar op een normale vlucht zal de maatschappij weinig acars berichten krijgen en het nu niet aanwezig zijn van die berichten zegt niets over het wel of niet hebben van acars.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_137691037
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:06 schreef Gisteren. het volgende:

[..]

Zou kunnen ja ;)

Men kan niet gaan zeggen dat er na een cruciaal moment (moment van handeling, wellicht bewust - onbewust zou heel apart zijn, zelfs in gevallen van geleidelijke decompressie zou het wegvallen van signalen moeilijk te verklaren zijn) 4 uur doorgevlogen is, en daarna gewoon plotseling is gecrasht. Zoals ik al eerder zei, ik denk dat er gepoogd is dit vliegtuig (met succes) te laten landen.

Wat denken de fokkers hier?
Nou ehm, luchtmachtbases hebben vaak landingsbanen die lang genoeg zijn voor een B777. Gezien een bepaald gezelschap aan boord sluit ik een militaire hijack of iets van die strekking zeker niet uit.
Luchtmachtbases hebben minder tot geen pottenkijkers en vergeet niet dat het ook donker was, dus niemand die het ziet als er een Malaysian Airways jet land.
pi_137691112
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:11 schreef niels0 het volgende:

[..]

Nou ehm, luchtmachtbases hebben vaak landingsbanen die lang genoeg zijn voor een B777. Gezien een bepaald gezelschap aan boord sluit ik een militaire hijack of iets van die strekking zeker niet uit.
Luchtmachtbases hebben minder tot geen pottenkijkers en vergeet niet dat het ook donker was, dus niemand die het ziet als er een Malaysian Airways jet land.
Wat zouden de Amerikanen voor argument kunnen voeren om dit vliegtuig als het ware te kapen? Zeker in het licht van huidige spanningen tussen Amerika en Rusland lijkt me dat niet de meest strategische zet.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_137691114
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:11 schreef niels0 het volgende:

[..]

Nou ehm, luchtmachtbases hebben vaak landingsbanen die lang genoeg zijn voor een B777. Gezien een bepaald gezelschap aan boord sluit ik een militaire hijack of iets van die strekking zeker niet uit.
Luchtmachtbases hebben minder tot geen pottenkijkers en vergeet niet dat het ook donker was, dus niemand die het ziet als er een Malaysian Airways jet land.
Lijkt me sterk, zal kunnen, maar wel erg ver gezocht
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_137691270
quote:
2s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:14 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Lijkt me sterk, zal kunnen, maar wel erg ver gezocht
Wat ook een mogelijkheid is dat China er achterzit ivm een bepaalde lading. Met een beetje slim navigeren tussen de radarstations door (over zee om Vietnam heen) kun je vanaf het punt radar contact lost China bereiken en ergens afgelegen landen zonder dat een ander land daar achter komt.
pi_137691278
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:11 schreef niels0 het volgende:

[..]

Nou ehm, luchtmachtbases hebben vaak landingsbanen die lang genoeg zijn voor een B777. Gezien een bepaald gezelschap aan boord sluit ik een militaire hijack of iets van die strekking zeker niet uit.
Luchtmachtbases hebben minder tot geen pottenkijkers en vergeet niet dat het ook donker was, dus niemand die het ziet als er een Malaysian Airways jet land.
Alles kan inderdaad... de info uit de berichten wijzen niet meer op een ongeluk. Ik houd me vast aan die 4 uur (wat me aannemelijk lijkt), niks, maar dan ook niks kan ervoor zorgen dat in de moderne burgerluchtvaart, er zonder intentie 4 uur lang doorgevlogen wordt zonder enige vorm van melding. Bestaat gewoon niet.
pi_137691286
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wat zouden de Amerikanen voor argument kunnen voeren om dit vliegtuig als het ware te kapen? Zeker in het licht van huidige spanningen tussen Amerika en Rusland lijkt me dat niet de meest strategische zet.
Het hoeven geen Amerikanen te zijn, maar hoe dan ook is het niet in 'hun' best interest om het aan de grote klok te hangen, vandaar de radiostilte van informatie.


DUM DUM duuuum
pi_137691337
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:20 schreef Gisteren. het volgende:

[..]

Alles kan inderdaad... de info uit de berichten wijzen niet meer op een ongeluk. Ik houd me vast aan die 4 uur (wat me aannemelijk lijkt), niks, maar dan ook niks kan ervoor zorgen dat in de moderne burgerluchtvaart, er zonder intentie 4 uur lang doorgevlogen wordt zonder enige vorm van melding. Bestaat gewoon niet.
Waarom? Inmiddels is toch al bevestigd dat het 4 uur verhaal niet klopt?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137691511
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:20 schreef cemeteryslut het volgende:

[..]

Het hoeven geen Amerikanen te zijn, maar hoe dan ook is het niet in 'hun' best interest om het aan de grote klok te hangen, vandaar de radiostilte van informatie.

[ afbeelding ]
DUM DUM duuuum
Het ging hier om een Amerikaanse basis, dus als je in die theorie meegaat zouden het de Amerikanen kunnen zijn die belang hebben bij informatie van de Chinezen (?) die aan boord zaten. Uiterst onwaarschijnlijk natuurlijk.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_137691554
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:10 schreef The_stranger het volgende:

[..]

En welk bericht hadden ze moeten ontvangen? De engine data gaat naar RR en als de crew geen berichten stuurt, komt er verder niets binnen, tenzij een systeem een fout gaat vertonen (niet alle systemen doen dat, maar voor een flink aantal systemen gaat er automatisch een berichtje de deur uit bij een foutmelding.

Maar op een normale vlucht zal de maatschappij weinig acars berichten krijgen en het nu niet aanwezig zijn van die berichten zegt niets over het wel of niet hebben van acars.
ACARS kan ook worden gebruikt om locatie van toestel door te geven.

Daarnaast geeft ook ACARS 4 standaard berichten door volgens het OOOI principe: Out of the gate, Off the ground, On the ground, and Into the gate.

Dus Malaysian Airlines zou ook minimaal 2 berichten moeten hebben ontvangen, als ze een abbo-tje hadden.
pi_137691922
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 12:50 schreef niels0 het volgende:
Diego Garcia (United States Airforce Base in de Indian Ocean) ligt lekker afgelegen en is net te doen met de hoeveelheid brandstof aan boord, verklaart ook de waarneming boven de Straat van Malacca.
Wellicht willen de amerikanen alle kennis hebben van die 20 chinese wapen experts. :P

Zie die B52 nucleaire bommenwerpers eens staan dan daar. :D
ze kunnen daar echt doen wat ze willen, zo afgelegen ligt het.
pi_137692201
Over the rol van de 'traditionele' radar, wordt in dit artikel iets gezegd...

quote:
Singapore-based Aviation expert Terence Fan said military radar from various countries may have detected the plane but governments were reluctant to share the data because it would reveal their capabilities and compromise security.
Hiermee zou Fan ook wel eens kunnen bedoelen dat een ontwikkelingsland als Vietnam niet de middelen heeft om elk vliegtuig dat haar luchtruim binnenkomt te detecteren, maar dat ze dat liever niet toegeven.

Verder vraag ik me zelf af hoe er met radar gegevens wordt omgegaan. Dus met de traditionele radar die objecten detecteren omdat deze radiogolven reflecteren. Kan elk zichtbaar vliegtuig meteen worden geidentificeerd aan de hand van andere databases? En is een niet geidentificeerd vliegtuig meteen reden voor alarm? In het geval van de Pulau Perak waarneming was het bijvoorbeeld een toestel dat zich van Maleisie vandaan bewoog. Ik kan me voorstellen dat Maleisie daar geen straaljagers achteraan stuurt.
  donderdag 13 maart 2014 @ 13:53:48 #290
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137692304
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het ging hier om een Amerikaanse basis, dus als je in die theorie meegaat zouden het de Amerikanen kunnen zijn die belang hebben bij informatie van de Chinezen (?) die aan boord zaten. Uiterst onwaarschijnlijk natuurlijk.
maar als je dan toch meegaat in die theorie dan kan het ook zonder meeweten van amerikanen zijn
  donderdag 13 maart 2014 @ 13:57:46 #291
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_137692418
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:41 schreef gijsman het volgende:

[..]

ze kunnen daar echt doen wat ze willen, zo afgelegen ligt het.
Behalve dat er 5.000 mensen onder andere U.S. en Britse militairen zijn gestationeerd.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_137692490
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:57 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Behalve dat er 5.000 mensen onder andere U.S. en Britse militairen zijn gestationeerd.
Daar kunnen die 239 pax ook nog wel bij
pi_137692530
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:28 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

ACARS kan ook worden gebruikt om locatie van toestel door te geven.

Daarnaast geeft ook ACARS 4 standaard berichten door volgens het OOOI principe: Out of the gate, Off the ground, On the ground, and Into the gate.

Dus Malaysian Airlines zou ook minimaal 2 berichten moeten hebben ontvangen, als ze een abbo-tje hadden.
Dat eerste kan, maar is niet standaard en zal in principe niet gebruikt worden. En ik vat de opmerking "geen acars bericht ontvangen" op als geen bericht gerelateerd aan een incident ontvangen.
Dus nogmaals, de suggestie dat ze vanwege kosten besparing geen abonnement hadden is mijns inziens ongegrond. Daarnaast speelt dat ook weinig tot geen rol bij de oorzaak.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 13 maart 2014 @ 14:01:20 #294
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_137692542
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:59 schreef gijsman het volgende:

[..]

Daar kunnen die 239 pax ook nog wel bij
Wat ik bedoel is dat de FBI, CIA en Interpol dan ALLANG zijn ingelicht en uit terroristische overwegingen het de domste plek is om te landen aangezien ze daar goed gewapend zijn met allerlei jet fighters en een heel arsenaal aan wapens.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  donderdag 13 maart 2014 @ 14:04:33 #295
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137692646
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:57 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Behalve dat er 5.000 mensen onder andere U.S. en Britse militairen zijn gestationeerd.
:D
oh dan gaat het wat lastig om ongezien daar te landen en te zijn
pi_137692671
Benieuwd wat voor nieuws er straks weer vrij komt, wat vervolgens weer net zo snel ontkracht gaat worden. Wie weet, straks vertellen ze nog dat het hele vliegtuig helemaal niet bestaat en we het ons allemaal hebben voorgesteld, en we allemaal betoverd zijn door die shaman met zijn meloenen.
pi_137692681
Tussen al deze ellende even een prachtige foto van 's-werelds beste toekomstige vliegtuig:

pi_137692708
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 14:05 schreef Gisteren. het volgende:
Tussen al deze ellende even een prachtige foto van 's-werelds beste toekomstige vliegtuig:

[ afbeelding ]
nou schitterend
pi_137692737
Wel een mooi initiatief, Tomnod. Vraag je af of dit nu een voorbeeld of een echt plaatje is op hun website? Misschien de beste hit tot nu toe?



http://www.digitalglobeblog.com/
pi_137692796
Twee bootjes?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')