Zeer zeker niet.. maar het is zo ongelofelijk vreemd. Ik zit in de "aviation" maar het slaat op hol, bij niks van de berichten denk ik "Hé, dit klopt!". Het kan haast niet dat ze ergens gecrasht zijn, zonder dat er na een week niks gevonden is. Geloof ik gewoon niet.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:41 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Gewaagde uitspraak, of heb je daar aanwijzingen voor?
Buiten de telefoons
Heb je wel eens gekeken naar het gebied waarbinnen dat vliegtuig kan zijn neergekomen? Ze hebben nog geen 10% van het totale areaal kunnen bekijken.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:48 schreef Gisteren. het volgende:
[..]
Zeer zeker niet.. maar het is zo ongelofelijk vreemd. Ik zit in de "aviation" maar het slaat op hol, bij niks van de berichten denk ik "Hé, dit klopt!". Het kan haast niet dat ze ergens gecrasht zijn, zonder dat er na een week niks gevonden is. Geloof ik gewoon niet.
quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:41 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het valt me idd op dat nadat ze ergens zijn geweest, er een revolutie uitbreekt. Syrie, Ukraine.. en Myanmar.
Met je eens. Zo denk ik ook.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:48 schreef Gisteren. het volgende:
Het kan haast niet dat ze ergens gecrasht zijn, zonder dat er na een week niks gevonden is. Geloof ik gewoon niet.
quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:52 schreef HiZ het volgende:
Dit gedoe doet mij denken aan een vlucht waar ik ooit op heb gezeten die terugkeerde na een uur in de lucht 'omdat de airconditioning niet te reguleren was'. Als passagier dacht ik toen alleen 'het is hier wel verdomd heet', maar terugkijkend realiseer ik me dat we misschien wel door het oog van de naald zijn gekropen.
Zeer zeker. Mocht de berichtgeving van de RR motoren juist zijn.. m.i. heeft de piloot dan een bewuste landing ergens proberen te maken, na die 4 uur. Of dit gelukt is laat ik in het midden.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:49 schreef HiZ het volgende:
[..]
Heb je wel eens gekeken naar het gebied waarbinnen dat vliegtuig kan zijn neergekomen? Ze hebben nog geen 10% van het totale areaal kunnen bekijken.
Er is zojuist een persconferentie geweest, en alle geruchten zijn ontkracht. Na het punt van laatste radar contact (transponder) is er niks bekend.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:55 schreef Gisteren. het volgende:
Mocht de berichtgeving van de RR motoren juist zijn
Het blijft vreemd dat er allerlei nieuwsberichten de wereld in worden gebracht door diverse betrouwbare agencies, terwijl de autoriteiten alles ontkrachten (legerradar, motoren, houseraids etc.). Zoals iemand eerder al zei zijn ze mogelijk ook bang voor gezichtsverlies.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:59 schreef OEM het volgende:
[..]
Er is zojuist een persconferentie geweest, en alle geruchten zijn ontkracht. Na het punt van laatste radar contact (transponder) is er niks bekend.
poeh er was wel iets voorbij gekomen daarover, licht onderhoud twee weken terug ofzo? groot onderhoud geen ideequote:Op donderdag 13 maart 2014 10:55 schreef Gisteren. het volgende:
[..]
Zeer zeker. Mocht de berichtgeving van de RR motoren juist zijn.. m.i. heeft de piloot dan een bewuste landing ergens proberen te maken, na die 4 uur. Of dit gelukt is laat ik in het midden.
Weet iemand wanneer voor t laatst een heavy check op deze 772 is uitgevoerd? Of uberhaupt het maintenance schema?
Dat, of iedereen roept maar wat en neemt alles van elkaar over zonder enige factchecking. Nadeel van de hedndaagse media waar nieuws zo snel mogelijk gebracht moet worden.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:00 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Het blijft vreemd dat er allerlei nieuwsberichten de wereld in worden gebracht door diverse betrouwbare agencies, terwijl de autoriteiten alles ontkrachten (legerradar, motoren, houseraids etc.). Zoals iemand eerder al zei zijn ze mogelijk ook bang voor gezichtsverlies.
Alle media rennen achter elk gerucht aan, en achter elkaar aan. De een brengt een gerucht wat neutraler dan de ander zullen we maar zeggen.quote:
De media probeert door elke scheet hard te roepen ook maar kijkers te trekken. Roept rtl het niet, dan de NOS wel, dus gaan de kijkers naar de NOS. De media is tegenwoordig niet echt betrouwbaar te noemen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:00 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Het blijft vreemd dat er allerlei nieuwsberichten de wereld in worden gebracht door diverse betrouwbare agencies, terwijl de autoriteiten alles ontkrachten (legerradar, motoren, houseraids etc.). Zoals iemand eerder al zei zijn ze mogelijk ook bang voor gezichtsverlies.
is dat in het algemeen gezegd of zijn die 3 gespotte objecten van gisteren nu ook genoemd als 'niet van de 777', of nog steeds niet gevonden?quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:59 schreef OEM het volgende:
[..]
Er is zojuist een persconferentie geweest, en alle geruchten zijn ontkracht. Na het punt van laatste radar contact (transponder) is er niks bekend.
A-check was dat. Beetje controleren of het haar nog in model zitquote:Op donderdag 13 maart 2014 11:01 schreef Marrije het volgende:
[..]
poeh er was wel iets voorbij gekomen daarover, licht onderhoud twee weken terug ofzo? groot onderhoud geen idee
En na afloop een spetterend verslag van Flightglobal.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:06 schreef OEM het volgende:
De enige site met feitelijk nieuws zonder geschreeuw, en met een goede reputatie, is de aviation herald.
Waarom zou NK een vliegtuig gijzelen? Omdat ze de evil grote boze communisten zijn?quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:39 schreef Gisteren. het volgende:
Maar ff alle gekheid op een stokkie want er valt niks zinnigs meer te zeggen op dit moment.
Een scenario kan zijn dat de MH bewust richting PEK is gevlogen, met de transmitter uit. Bij PEK is hij afgeweken naar het Koreaans schiereiland waar de piloot de 772 intact heeft geland in Noord Korea. Daar zijn de passagiers door het leger gegijzeld. Dit verklaart waarom de telefoons overgingen, maar niet opgenomen werd. Ik ben er vrij zeker van dat iedereen nog leeft.
wacht niet langer:quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:05 schreef Marrije het volgende:
[..]Voorzien van andere motoren
![]()
Ik zit eigenlijk alweer te wachten op het bericht dat die mogelijk 4 uur door vliegen toch niet zo blijkt te zijn.
dat zou een verklaring kunnen zijn voor het anoniem van alles roepen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:12 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
wacht niet langer:
http://www.nu.nl/buitenla(...)og-niet-langer-.html
ik ben er zo langzaam wel van overtuigd dat er een hoop informatie is die ze bewust achterhouden. Al dat speculeren van de media helpt de zoekactie niet, en alle valse informatie of informatie die buiten proporties wordt geblazen, brengt de zaak alleen maar op ongewenste zijsporen.
Of er is een politiek spel op de achtergrond aan de gang. Stel dat de passagiers ergens gegijzeld worden. Ik kan me voorstellen dat ze zoiets het liefst eerst intern proberen op te lossen.
5 dagenquote:Op donderdag 13 maart 2014 11:21 schreef Re het volgende:
hoe lang duurde het voordat ze de resten van de Air France crash hadden gevonden?
Doe even normaal met je "Murica".quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:43 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Je weet dat Murica alles ziet als het om NK gaat?
dus o zich niet vreemd dat ze nu nog niets gevonden hebbenquote:
Ik snap dat je die mogelijkheid vooralsnog als meest waarschijnlijke optie houdt, maar het is geen feit. En zelfs als men door onheil van buitenaf, zoals b.v. een kaping, om het leven is gekomen, dan nog hoef je ze m.i. niet mee te rekenen als het gaat om de veiligheid van het toestel zelf.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:40 schreef Red_85 het volgende:
Ik ga er al vanuit dat de 239 van de 370 niet meer leven
Dat zeg ik, ze moeten hier zoeken, dat is onder Indiaquote:Op donderdag 13 maart 2014 10:15 schreef arj1o1 het volgende:
Van de Volkskrant:
[..]
Komt overeen met het gerucht van een aantal dagen geleden (legerradar), maar is vers nieuws.
quote:The airplane went down within an approximate 20 mile radius of N13 30' 00''/E97 30' 00''
Goed punt.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik snap dat je die mogelijkheid vooralsnog als meest waarschijnlijke optie houdt, maar het is geen feit. En zelfs als men door onheil van buitenaf, zoals b.v. een kaping, om het leven is gekomen, dan nog hoef je ze m.i. niet mee te rekenen als het gaat om de veiligheid van het toestel zelf.
Zijn hobby heeft weinig te maken dat er niet heel veel velden zijn waarop je onopgemerkt een 777 kan landenquote:Op donderdag 13 maart 2014 11:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
De piloot is toch een FlightSim fanaat. De mogelijkheid om ergens anders te landen is imo best groot.
Wreckage van AF447 werd de volgende dag al gevonden.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:23 schreef Re het volgende:
dus o zich niet vreemd dat ze nu nog niets gevonden hebben
Snap je punt, maar dat is een lastige scheidslijn. Bij veel crashes zijn de piloten toch wel debet. Zoals AF447, en de Turkish Airlines bij Schiphol.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik snap dat je die mogelijkheid vooralsnog als meest waarschijnlijke optie houdt, maar het is geen feit. En zelfs als men door onheil van buitenaf, zoals b.v. een kaping, om het leven is gekomen, dan nog hoef je ze m.i. niet mee te rekenen als het gaat om de veiligheid van het toestel zelf.
Is het ontkend, of ontkracht?quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:59 schreef OEM het volgende:
Er is zojuist een persconferentie geweest, en alle geruchten zijn ontkracht. Na het punt van laatste radar contact (transponder) is er niks bekend.
Ontkend en bevestigd (de ontkenning dus) door zowel Boeing als RR.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:37 schreef DS4 het volgende:
Wat ik las is dat die motoren automatisch informatie sturen. Als dat onzin is, dan lijkt mij dat mensen die dat weten al heel snel hadden laten weten dat het onzin is.
Vooralsnog heeft Rolls-Royce nooit een officiële verklaring gegeven dat die informatie is ontvangen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Is het ontkend, of ontkracht?
Wat ik las is dat die motoren automatisch informatie sturen. Als dat onzin is, dan lijkt mij dat mensen die dat weten al heel snel hadden laten weten dat het onzin is. Als ze het wel doen is het dan de vraag waarom nu ineens toch niet? Kun je dat ook uitzetten?
Dus in hoeverre hebben ze een toelichting gegeven hierop? Een enkel "nee, is niet waar" vind ik wat magertjes, dus ik hoop dat ze dan ook klare wijn geschonken hebben.
Maar geen toelichting over of het systeem nu wel of niet in dit toestel zat enz.?quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:40 schreef OEM het volgende:
Ontkend en bevestigd (de ontkenning dus) door zowel Boeing als RR.
Boeing en RR geven geen commentaar in de media, dus die zullen het niet tussentijds melden.
Dat doet er niet zoveel toe, aangezien ze er toch geen uitspraken over doen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar geen toelichting over of het systeem nu wel of niet in dit toestel zat enz.?
Zoals ik al eerder aangaf in dit topic, het schijnt dat Rolls Royce 2 berichten heeft ontvangen van die vlucht. 1 tijdens het opstarten en 1 tijdens het klimmen naar vlieghoogte. Daarna niets meer.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat ik las is dat die motoren automatisch informatie sturen. Als dat onzin is, dan lijkt mij dat mensen die dat weten al heel snel hadden laten weten dat het onzin is.
Ja, in de technische ruimte van de 777, maar daar kom je niet zomaar.quote:Kun je dat ook uitzetten?
Laat ik het zo zeggen: ik zou dat anders doen. Ik zou uitleggen waarom het onzin is. Anders heb je nl. van die mensen die zich weinig aantrekken van de ontkenning. Sterker nog, er zullen mensen zijn die dan meer en meer overtuigd gaan raken dat men veel meer weet dan mee wenst te delen. Dat werkt een hoop speculatie in de hand.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:46 schreef Me_Wesley het volgende:
Dat doet er niet zoveel toe, aangezien ze er toch geen uitspraken over doen.
Ok. Maar dan komt bij mij weer de vraag op: is dat te verwachten, of is dat bijzonder (ik heb geen idee met welke frequentie informatie wordt verzonden, laat staan hoe dat verzonden wordt... er kan natuurlijk een prima verklaring zijn dat in dit geval die informatie meest waarschijnlijk niet verzonden zal zijn)? Als het te verwachten valt, dan zal het ook wel kloppen. Als het bijzonder is, dan roept het weer vragen op.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:49 schreef MartijnA3 het volgende:
Zoals ik al eerder aangaf in dit topic, heeft Rolls Royce een paar dagen geleden al gemeld dat ze 2 berichten hebben ontvangen van die vlucht. 1 tijdens het opstarten en 1 tijdens het klimmen naar vlieghoogte. Daarna niets meer.
Nu is er 1 website die meldt dat anonieme bronnen hebben gezegd dat er nog 4 uur aan data is en iedereen wordt gek.
Ok.quote:Ja, in de technische ruimte van de 777, maar daar kom je niet zomaar.
Het klinkt misschien nogal '':')quote:
Even kort, vliegtuigen worden uitgerust met ACARS, daarma kunnen positie en foutmeldingen worden doorgegeven.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ok. Maar dan komt bij mij weer de vraag op: is dat te verwachten, of is dat bijzonder (ik heb geen idee met welke frequentie informatie wordt verzonden, laat staan hoe dat verzonden wordt... er kan natuurlijk een prima verklaring zijn dat in dit geval die informatie meest waarschijnlijk niet verzonden zal zijn)? Als het te verwachten valt, dan zal het ook wel kloppen. Als het bijzonder is, dan roept het weer vragen op.
Hierboven las ik dat er wel twee meldingen ontvangen waren. 2 van de 4 is op een vlucht die nog niet halverwege was natuurlijk niet zo vreemd. Al klopt het dan ook weer dat als men nog 4 uur gevlogen heeft dat er dan nog een 3e melding kon worden verwacht.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:59 schreef MartijnA3 het volgende:
En daar is onduidelijkheid. Malaysian Airlines zei dat het toestel was uitgerust met ACARS, maar dat ze geen bericht hadden ontvangen. Elk toestel is uitgerust met ACARS, dus dat is niks nieuws. Waarom hebben ze niets ontvangen? Omdat ze het abonnement niet hebben afgenomen ivm kostenbesparing? Dat zeggen ze dus niet.
Dat is wat anders dan een kapotte airco en dan meteen dat dramatische door het oog van de naaldquote:Op donderdag 13 maart 2014 11:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het klinkt misschien nogal '':')'' maar besef je maar dat je op hoogte geen vluchtstrook hebt waar je even kan stoppen. Als het mis gaat, gaat het goed mis.
Er is een keer een kist naar beneden gekomen omdat het entertainment systeem in de eerste klas oververhit raakte en vervolgens in brand vloog. Vervolgens zijn alle kisten van dat type (welke dat was weet ik niet meer) aan de grond gehouden om dat systeem uit te schakelen.
Met vliegen kan en mag je echt geen enkel risico nemen.
http://www.avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:59 schreef MartijnA3 het volgende:
En daar is onduidelijkheid. Malaysian Airlines zei dat het toestel was uitgerust met ACARS, maar dat ze geen bericht hadden ontvangen. Elk toestel is uitgerust met ACARS, dus dat is niks nieuws. Waarom hebben ze niets ontvangen? Omdat ze het abonnement niet hebben afgenomen ivm kostenbesparing? Dat zeggen ze dus niet.
quote:On Mar 13th 2014 afternoon Malaysia's Transport Minister said in a televised press conference, that the last ACARS transmission was received from the aircraft at 01:07L (17:07Z), there were no later transmissions via ACARS (editorial note: which effectively states a report by a single US "news" paper of the engines monitoring recording information via ACARS for 4 more hours is untrue), the last transmission received from the aircraft indicated all systems were operating normally.
Dat is nogal gechargeerd, dat klopt. Mijn punt is dat iets heel kleins iets heel groots kan worden. Ook al is de kans daarop klein. In de lucht is er geen foutmarge.quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:12 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan een kapotte airco en dan meteen dat dramatische door het oog van de naald
Een kapotte airco als in de zin 'oververhit maar niet uitvallen' lijkt me anders toch niet zo gezond.quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:12 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan een kapotte airco en dan meteen dat dramatische door het oog van de naald
Zeer true. De cockpit van een Egyptair 777 is op de grond al eens afgefikt. Als dat in de lucht gebeurt is het game over. Check de foto's maar:quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Mijn punt is dat iets heel kleins iets heel groots kan worden. Ook al is de kans daarop klein. In de lucht is er geen foutmarge.
Weet je niet! Waar is je gevoel voor drama?quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:18 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Achteraf zal het gewoon een crash blijken, waarna het invullen van de antwoorden kan beginnen.
Precies, dat toont maar eens aan hoe snel dat mis kan gaan. Ding zou maar in de lucht gezeten hebben zegquote:Op donderdag 13 maart 2014 12:18 schreef OEM het volgende:
[..]
Zeer true. De cockpit van een Egyptair 777 is op de grond al eens afgefikt. Als dat in de lucht gebeurt is het game over. Check de foto's maar:
http://avherald.com/h?article=44078aa7/0000
Nee hoor, daar is men continue mee bezig. Alleen, zo lang het goed gaat, weten wij van niks.quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Helaas komt men bij crashes pas vaak achter (constructie)fouten die dan direct verholpen worden.
Dat vliegtuig verdween ook van de radar, vlak na het ene vliegtuigquote:Op donderdag 13 maart 2014 12:27 schreef Gisteren. het volgende:
Btw, wat er nu in me opkomt. Op flightradar24 werd een vliegtuig vlak achter de MH gezien, voordat het signaal weg was. Zou dit wellicht een vliegtuig zijn van een van de luchtmachten?
Dat bedoel ik dus. Als een crash plaatsvindt word er altijd intensief gekeken hoe en wat die crash veroorzaakt heeft.quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:28 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Nee hoor, daar is men continue mee bezig. Alleen, zo lang het goed gaat, weten wij van niks.
Als dit vliegtuig niet was verdwenen, hadden wij nooit opgemerkt dat de SATCOM antennes van de meeste 777's vervangen moeten worden omdat ze scheuren kunnen veroorzaken.
Mwah. Dan wordt er een airworthiness directive opgesteld met een bepaalde termijn zodat de aanpassingen gedaan kunnen worden binnen regulier onderhoud. Anders wordt het veel te duur. (tenzij er echt stront aan de knikker is, zoals met de 787)quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Helaas komt men bij crashes pas vaak achter (constructie)fouten die dan direct verholpen worden.
Constructiefouten worden echt wel el directo verholpen hoor. Het is duurder om een hele vloot aan de grond te houden lijkt me.quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:29 schreef OEM het volgende:
[..]
Mwah. Dan wordt er een airworthiness directive opgesteld met een bepaalde termijn zodat de aanpassingen gedaan kunnen worden binnen regulier onderhoud. Anders wordt het veel te duur. (tenzij er echt stront aan de knikker is, zoals met de 787)
Met een gemiddelde van ruim 2 nieuwe deeltjes per dag zitten we tegen die tijd minstens op deel #1020.quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:16 schreef El_Matador het volgende:
Even kijken; 38,500.000 km2 zoekgebied, ongeveer 23.000.000 km2 zee.
90.000 km2 (Golf van Thailand) deed je 2 dagen over met 16 vliegtuigen. Dan doe je over die lappen zee dus minstens 510 dagen, of 1 jaar en 5 maanden...
Dat filmpje is onzin. Wat je ziet is de vlucht van de volgende dag. Maar dat had je al begrepen denk ik?quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:33 schreef RVer het volgende:
Hier zie je dat andere vliegtuig ook van de radar verdwijnen
Nee zag het filmpje gister pasquote:Op donderdag 13 maart 2014 12:36 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Dat filmpje is onzin. Wat je ziet is de vlucht van de volgende dag. Maar dat had je al begrepen denk ik?
Opgegeten door ratioquote:Op donderdag 13 maart 2014 12:19 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Weet je niet! Waar is je gevoel voor drama?
Nee, ik weet niet wat er is gebeurt. Maar ik ben er wel vrij zeker van dat ons niet alles wordt verteld wat er bekend is. (zoals bij heel veel narigheden) Dus nu is het wachten of er nog een verklaring komt van de overheden, en/of kijken hoe wild de theorien worden.quote:Op donderdag 13 maart 2014 03:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Wat denk jij dat er gebeurd is dan?
Is al eerder gebeurd meen ik me te herinneren van air crash investigation, dat ze per ongeluk een passagiersvliegtuig uit de lucht schoten.(Dan zouden ze deze tijd nodig hebben voor damage control/cover-up. Alu-hoedje opzetquote:Op donderdag 13 maart 2014 12:27 schreef Gisteren. het volgende:
Btw, wat er nu in me opkomt. Op flightradar24 werd een vliegtuig vlak achter de MH gezien, voordat het signaal weg was. Zou dit wellicht een vliegtuig zijn van een van de luchtmachten?
Per ongeluk uit de lucht geschoten door een vallende raketquote:Op donderdag 13 maart 2014 12:52 schreef cemeteryslut het volgende:
Nee, ik weet niet wat er is gebeurt. Maar ik ben er wel vrij zeker van dat ons niet alles wordt verteld wat er bekend is. (zoals bij heel veel narigheden) Dus nu is het wachten of er nog een verklaring komt van de overheden, en/of kijken hoe wild de theorien worden.
Klinkt alsof je het als grap zegt, maar is imo. nieteens onrealistisch.quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:50 schreef niels0 het volgende:
Diego Garcia (United States Airforce Base in de Indian Ocean) ligt lekker afgelegen en is net te doen met de hoeveelheid brandstof aan boord, verklaart ook de waarneming boven de Straat van Malacca.
Wellicht willen de amerikanen alle kennis hebben van die 20 chinese wapen experts.
Zie die B52 nucleaire bommenwerpers eens staan dan daar.
Ik hou inmiddels alle mogelijkheden open.quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:56 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Klinkt alsof je het als grap zegt, maar is imo. nieteens onrealistisch.
Zou kunnen jaquote:Op donderdag 13 maart 2014 12:50 schreef niels0 het volgende:
Diego Garcia (United States Airforce Base in de Indian Ocean) ligt lekker afgelegen en is net te doen met de hoeveelheid brandstof aan boord, verklaart ook de waarneming boven de Straat van Malacca.
Wellicht willen de amerikanen alle kennis hebben van die 20 chinese wapen experts.
Zie die B52 nucleaire bommenwerpers eens staan dan daar.
En welk bericht hadden ze moeten ontvangen? De engine data gaat naar RR en als de crew geen berichten stuurt, komt er verder niets binnen, tenzij een systeem een fout gaat vertonen (niet alle systemen doen dat, maar voor een flink aantal systemen gaat er automatisch een berichtje de deur uit bij een foutmelding.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:59 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
En daar is onduidelijkheid. Malaysian Airlines zei dat het toestel was uitgerust met ACARS, maar dat ze geen bericht hadden ontvangen. Elk toestel is uitgerust met ACARS, dus dat is niks nieuws. Waarom hebben ze niets ontvangen? Omdat ze het abonnement niet hebben afgenomen ivm kostenbesparing? Dat zeggen ze dus niet.
Nou ehm, luchtmachtbases hebben vaak landingsbanen die lang genoeg zijn voor een B777. Gezien een bepaald gezelschap aan boord sluit ik een militaire hijack of iets van die strekking zeker niet uit.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:06 schreef Gisteren. het volgende:
[..]
Zou kunnen ja
Men kan niet gaan zeggen dat er na een cruciaal moment (moment van handeling, wellicht bewust - onbewust zou heel apart zijn, zelfs in gevallen van geleidelijke decompressie zou het wegvallen van signalen moeilijk te verklaren zijn) 4 uur doorgevlogen is, en daarna gewoon plotseling is gecrasht. Zoals ik al eerder zei, ik denk dat er gepoogd is dit vliegtuig (met succes) te laten landen.
Wat denken de fokkers hier?
Wat zouden de Amerikanen voor argument kunnen voeren om dit vliegtuig als het ware te kapen? Zeker in het licht van huidige spanningen tussen Amerika en Rusland lijkt me dat niet de meest strategische zet.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:11 schreef niels0 het volgende:
[..]
Nou ehm, luchtmachtbases hebben vaak landingsbanen die lang genoeg zijn voor een B777. Gezien een bepaald gezelschap aan boord sluit ik een militaire hijack of iets van die strekking zeker niet uit.
Luchtmachtbases hebben minder tot geen pottenkijkers en vergeet niet dat het ook donker was, dus niemand die het ziet als er een Malaysian Airways jet land.
Lijkt me sterk, zal kunnen, maar wel erg ver gezochtquote:Op donderdag 13 maart 2014 13:11 schreef niels0 het volgende:
[..]
Nou ehm, luchtmachtbases hebben vaak landingsbanen die lang genoeg zijn voor een B777. Gezien een bepaald gezelschap aan boord sluit ik een militaire hijack of iets van die strekking zeker niet uit.
Luchtmachtbases hebben minder tot geen pottenkijkers en vergeet niet dat het ook donker was, dus niemand die het ziet als er een Malaysian Airways jet land.
Wat ook een mogelijkheid is dat China er achterzit ivm een bepaalde lading. Met een beetje slim navigeren tussen de radarstations door (over zee om Vietnam heen) kun je vanaf het punt radar contact lost China bereiken en ergens afgelegen landen zonder dat een ander land daar achter komt.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:14 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, zal kunnen, maar wel erg ver gezocht
Alles kan inderdaad... de info uit de berichten wijzen niet meer op een ongeluk. Ik houd me vast aan die 4 uur (wat me aannemelijk lijkt), niks, maar dan ook niks kan ervoor zorgen dat in de moderne burgerluchtvaart, er zonder intentie 4 uur lang doorgevlogen wordt zonder enige vorm van melding. Bestaat gewoon niet.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:11 schreef niels0 het volgende:
[..]
Nou ehm, luchtmachtbases hebben vaak landingsbanen die lang genoeg zijn voor een B777. Gezien een bepaald gezelschap aan boord sluit ik een militaire hijack of iets van die strekking zeker niet uit.
Luchtmachtbases hebben minder tot geen pottenkijkers en vergeet niet dat het ook donker was, dus niemand die het ziet als er een Malaysian Airways jet land.
Het hoeven geen Amerikanen te zijn, maar hoe dan ook is het niet in 'hun' best interest om het aan de grote klok te hangen, vandaar de radiostilte van informatie.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat zouden de Amerikanen voor argument kunnen voeren om dit vliegtuig als het ware te kapen? Zeker in het licht van huidige spanningen tussen Amerika en Rusland lijkt me dat niet de meest strategische zet.
Waarom? Inmiddels is toch al bevestigd dat het 4 uur verhaal niet klopt?quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:20 schreef Gisteren. het volgende:
[..]
Alles kan inderdaad... de info uit de berichten wijzen niet meer op een ongeluk. Ik houd me vast aan die 4 uur (wat me aannemelijk lijkt), niks, maar dan ook niks kan ervoor zorgen dat in de moderne burgerluchtvaart, er zonder intentie 4 uur lang doorgevlogen wordt zonder enige vorm van melding. Bestaat gewoon niet.
Het ging hier om een Amerikaanse basis, dus als je in die theorie meegaat zouden het de Amerikanen kunnen zijn die belang hebben bij informatie van de Chinezen (?) die aan boord zaten. Uiterst onwaarschijnlijk natuurlijk.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:20 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Het hoeven geen Amerikanen te zijn, maar hoe dan ook is het niet in 'hun' best interest om het aan de grote klok te hangen, vandaar de radiostilte van informatie.
[ afbeelding ]
DUM DUM duuuum
ACARS kan ook worden gebruikt om locatie van toestel door te geven.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:10 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En welk bericht hadden ze moeten ontvangen? De engine data gaat naar RR en als de crew geen berichten stuurt, komt er verder niets binnen, tenzij een systeem een fout gaat vertonen (niet alle systemen doen dat, maar voor een flink aantal systemen gaat er automatisch een berichtje de deur uit bij een foutmelding.
Maar op een normale vlucht zal de maatschappij weinig acars berichten krijgen en het nu niet aanwezig zijn van die berichten zegt niets over het wel of niet hebben van acars.
ze kunnen daar echt doen wat ze willen, zo afgelegen ligt het.quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:50 schreef niels0 het volgende:
Diego Garcia (United States Airforce Base in de Indian Ocean) ligt lekker afgelegen en is net te doen met de hoeveelheid brandstof aan boord, verklaart ook de waarneming boven de Straat van Malacca.
Wellicht willen de amerikanen alle kennis hebben van die 20 chinese wapen experts.
Zie die B52 nucleaire bommenwerpers eens staan dan daar.
Hiermee zou Fan ook wel eens kunnen bedoelen dat een ontwikkelingsland als Vietnam niet de middelen heeft om elk vliegtuig dat haar luchtruim binnenkomt te detecteren, maar dat ze dat liever niet toegeven.quote:Singapore-based Aviation expert Terence Fan said military radar from various countries may have detected the plane but governments were reluctant to share the data because it would reveal their capabilities and compromise security.
maar als je dan toch meegaat in die theorie dan kan het ook zonder meeweten van amerikanen zijnquote:Op donderdag 13 maart 2014 13:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het ging hier om een Amerikaanse basis, dus als je in die theorie meegaat zouden het de Amerikanen kunnen zijn die belang hebben bij informatie van de Chinezen (?) die aan boord zaten. Uiterst onwaarschijnlijk natuurlijk.
Behalve dat er 5.000 mensen onder andere U.S. en Britse militairen zijn gestationeerd.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:41 schreef gijsman het volgende:
[..]
ze kunnen daar echt doen wat ze willen, zo afgelegen ligt het.
Daar kunnen die 239 pax ook nog wel bijquote:Op donderdag 13 maart 2014 13:57 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Behalve dat er 5.000 mensen onder andere U.S. en Britse militairen zijn gestationeerd.
Dat eerste kan, maar is niet standaard en zal in principe niet gebruikt worden. En ik vat de opmerking "geen acars bericht ontvangen" op als geen bericht gerelateerd aan een incident ontvangen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:28 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
ACARS kan ook worden gebruikt om locatie van toestel door te geven.
Daarnaast geeft ook ACARS 4 standaard berichten door volgens het OOOI principe: Out of the gate, Off the ground, On the ground, and Into the gate.
Dus Malaysian Airlines zou ook minimaal 2 berichten moeten hebben ontvangen, als ze een abbo-tje hadden.
Wat ik bedoel is dat de FBI, CIA en Interpol dan ALLANG zijn ingelicht en uit terroristische overwegingen het de domste plek is om te landen aangezien ze daar goed gewapend zijn met allerlei jet fighters en een heel arsenaal aan wapens.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:59 schreef gijsman het volgende:
[..]
Daar kunnen die 239 pax ook nog wel bij
quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:57 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Behalve dat er 5.000 mensen onder andere U.S. en Britse militairen zijn gestationeerd.
nou schitterendquote:Op donderdag 13 maart 2014 14:05 schreef Gisteren. het volgende:
Tussen al deze ellende even een prachtige foto van 's-werelds beste toekomstige vliegtuig:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |