Dat is wat anders dan een kapotte airco en dan meteen dat dramatische door het oog van de naaldquote:Op donderdag 13 maart 2014 11:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het klinkt misschien nogal '':')'' maar besef je maar dat je op hoogte geen vluchtstrook hebt waar je even kan stoppen. Als het mis gaat, gaat het goed mis.
Er is een keer een kist naar beneden gekomen omdat het entertainment systeem in de eerste klas oververhit raakte en vervolgens in brand vloog. Vervolgens zijn alle kisten van dat type (welke dat was weet ik niet meer) aan de grond gehouden om dat systeem uit te schakelen.
Met vliegen kan en mag je echt geen enkel risico nemen.
http://www.avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:59 schreef MartijnA3 het volgende:
En daar is onduidelijkheid. Malaysian Airlines zei dat het toestel was uitgerust met ACARS, maar dat ze geen bericht hadden ontvangen. Elk toestel is uitgerust met ACARS, dus dat is niks nieuws. Waarom hebben ze niets ontvangen? Omdat ze het abonnement niet hebben afgenomen ivm kostenbesparing? Dat zeggen ze dus niet.
quote:On Mar 13th 2014 afternoon Malaysia's Transport Minister said in a televised press conference, that the last ACARS transmission was received from the aircraft at 01:07L (17:07Z), there were no later transmissions via ACARS (editorial note: which effectively states a report by a single US "news" paper of the engines monitoring recording information via ACARS for 4 more hours is untrue), the last transmission received from the aircraft indicated all systems were operating normally.
Dat is nogal gechargeerd, dat klopt. Mijn punt is dat iets heel kleins iets heel groots kan worden. Ook al is de kans daarop klein. In de lucht is er geen foutmarge.quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:12 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan een kapotte airco en dan meteen dat dramatische door het oog van de naald
Een kapotte airco als in de zin 'oververhit maar niet uitvallen' lijkt me anders toch niet zo gezond.quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:12 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan een kapotte airco en dan meteen dat dramatische door het oog van de naald
Zeer true. De cockpit van een Egyptair 777 is op de grond al eens afgefikt. Als dat in de lucht gebeurt is het game over. Check de foto's maar:quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Mijn punt is dat iets heel kleins iets heel groots kan worden. Ook al is de kans daarop klein. In de lucht is er geen foutmarge.
Weet je niet! Waar is je gevoel voor drama?quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:18 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Achteraf zal het gewoon een crash blijken, waarna het invullen van de antwoorden kan beginnen.
Precies, dat toont maar eens aan hoe snel dat mis kan gaan. Ding zou maar in de lucht gezeten hebben zegquote:Op donderdag 13 maart 2014 12:18 schreef OEM het volgende:
[..]
Zeer true. De cockpit van een Egyptair 777 is op de grond al eens afgefikt. Als dat in de lucht gebeurt is het game over. Check de foto's maar:
http://avherald.com/h?article=44078aa7/0000
Nee hoor, daar is men continue mee bezig. Alleen, zo lang het goed gaat, weten wij van niks.quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Helaas komt men bij crashes pas vaak achter (constructie)fouten die dan direct verholpen worden.
Dat vliegtuig verdween ook van de radar, vlak na het ene vliegtuigquote:Op donderdag 13 maart 2014 12:27 schreef Gisteren. het volgende:
Btw, wat er nu in me opkomt. Op flightradar24 werd een vliegtuig vlak achter de MH gezien, voordat het signaal weg was. Zou dit wellicht een vliegtuig zijn van een van de luchtmachten?
Dat bedoel ik dus. Als een crash plaatsvindt word er altijd intensief gekeken hoe en wat die crash veroorzaakt heeft.quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:28 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Nee hoor, daar is men continue mee bezig. Alleen, zo lang het goed gaat, weten wij van niks.
Als dit vliegtuig niet was verdwenen, hadden wij nooit opgemerkt dat de SATCOM antennes van de meeste 777's vervangen moeten worden omdat ze scheuren kunnen veroorzaken.
Mwah. Dan wordt er een airworthiness directive opgesteld met een bepaalde termijn zodat de aanpassingen gedaan kunnen worden binnen regulier onderhoud. Anders wordt het veel te duur. (tenzij er echt stront aan de knikker is, zoals met de 787)quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Helaas komt men bij crashes pas vaak achter (constructie)fouten die dan direct verholpen worden.
Constructiefouten worden echt wel el directo verholpen hoor. Het is duurder om een hele vloot aan de grond te houden lijkt me.quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:29 schreef OEM het volgende:
[..]
Mwah. Dan wordt er een airworthiness directive opgesteld met een bepaalde termijn zodat de aanpassingen gedaan kunnen worden binnen regulier onderhoud. Anders wordt het veel te duur. (tenzij er echt stront aan de knikker is, zoals met de 787)
Met een gemiddelde van ruim 2 nieuwe deeltjes per dag zitten we tegen die tijd minstens op deel #1020.quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:16 schreef El_Matador het volgende:
Even kijken; 38,500.000 km2 zoekgebied, ongeveer 23.000.000 km2 zee.
90.000 km2 (Golf van Thailand) deed je 2 dagen over met 16 vliegtuigen. Dan doe je over die lappen zee dus minstens 510 dagen, of 1 jaar en 5 maanden...
Dat filmpje is onzin. Wat je ziet is de vlucht van de volgende dag. Maar dat had je al begrepen denk ik?quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:33 schreef RVer het volgende:
Hier zie je dat andere vliegtuig ook van de radar verdwijnen
Nee zag het filmpje gister pasquote:Op donderdag 13 maart 2014 12:36 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Dat filmpje is onzin. Wat je ziet is de vlucht van de volgende dag. Maar dat had je al begrepen denk ik?
Opgegeten door ratioquote:Op donderdag 13 maart 2014 12:19 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Weet je niet! Waar is je gevoel voor drama?
Nee, ik weet niet wat er is gebeurt. Maar ik ben er wel vrij zeker van dat ons niet alles wordt verteld wat er bekend is. (zoals bij heel veel narigheden) Dus nu is het wachten of er nog een verklaring komt van de overheden, en/of kijken hoe wild de theorien worden.quote:Op donderdag 13 maart 2014 03:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Wat denk jij dat er gebeurd is dan?
Is al eerder gebeurd meen ik me te herinneren van air crash investigation, dat ze per ongeluk een passagiersvliegtuig uit de lucht schoten.(Dan zouden ze deze tijd nodig hebben voor damage control/cover-up. Alu-hoedje opzetquote:Op donderdag 13 maart 2014 12:27 schreef Gisteren. het volgende:
Btw, wat er nu in me opkomt. Op flightradar24 werd een vliegtuig vlak achter de MH gezien, voordat het signaal weg was. Zou dit wellicht een vliegtuig zijn van een van de luchtmachten?
Per ongeluk uit de lucht geschoten door een vallende raketquote:Op donderdag 13 maart 2014 12:52 schreef cemeteryslut het volgende:
Nee, ik weet niet wat er is gebeurt. Maar ik ben er wel vrij zeker van dat ons niet alles wordt verteld wat er bekend is. (zoals bij heel veel narigheden) Dus nu is het wachten of er nog een verklaring komt van de overheden, en/of kijken hoe wild de theorien worden.
Klinkt alsof je het als grap zegt, maar is imo. nieteens onrealistisch.quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:50 schreef niels0 het volgende:
Diego Garcia (United States Airforce Base in de Indian Ocean) ligt lekker afgelegen en is net te doen met de hoeveelheid brandstof aan boord, verklaart ook de waarneming boven de Straat van Malacca.
Wellicht willen de amerikanen alle kennis hebben van die 20 chinese wapen experts.
Zie die B52 nucleaire bommenwerpers eens staan dan daar.
Ik hou inmiddels alle mogelijkheden open.quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:56 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Klinkt alsof je het als grap zegt, maar is imo. nieteens onrealistisch.
Zou kunnen jaquote:Op donderdag 13 maart 2014 12:50 schreef niels0 het volgende:
Diego Garcia (United States Airforce Base in de Indian Ocean) ligt lekker afgelegen en is net te doen met de hoeveelheid brandstof aan boord, verklaart ook de waarneming boven de Straat van Malacca.
Wellicht willen de amerikanen alle kennis hebben van die 20 chinese wapen experts.
Zie die B52 nucleaire bommenwerpers eens staan dan daar.
En welk bericht hadden ze moeten ontvangen? De engine data gaat naar RR en als de crew geen berichten stuurt, komt er verder niets binnen, tenzij een systeem een fout gaat vertonen (niet alle systemen doen dat, maar voor een flink aantal systemen gaat er automatisch een berichtje de deur uit bij een foutmelding.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:59 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
En daar is onduidelijkheid. Malaysian Airlines zei dat het toestel was uitgerust met ACARS, maar dat ze geen bericht hadden ontvangen. Elk toestel is uitgerust met ACARS, dus dat is niks nieuws. Waarom hebben ze niets ontvangen? Omdat ze het abonnement niet hebben afgenomen ivm kostenbesparing? Dat zeggen ze dus niet.
Nou ehm, luchtmachtbases hebben vaak landingsbanen die lang genoeg zijn voor een B777. Gezien een bepaald gezelschap aan boord sluit ik een militaire hijack of iets van die strekking zeker niet uit.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:06 schreef Gisteren. het volgende:
[..]
Zou kunnen ja
Men kan niet gaan zeggen dat er na een cruciaal moment (moment van handeling, wellicht bewust - onbewust zou heel apart zijn, zelfs in gevallen van geleidelijke decompressie zou het wegvallen van signalen moeilijk te verklaren zijn) 4 uur doorgevlogen is, en daarna gewoon plotseling is gecrasht. Zoals ik al eerder zei, ik denk dat er gepoogd is dit vliegtuig (met succes) te laten landen.
Wat denken de fokkers hier?
Wat zouden de Amerikanen voor argument kunnen voeren om dit vliegtuig als het ware te kapen? Zeker in het licht van huidige spanningen tussen Amerika en Rusland lijkt me dat niet de meest strategische zet.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:11 schreef niels0 het volgende:
[..]
Nou ehm, luchtmachtbases hebben vaak landingsbanen die lang genoeg zijn voor een B777. Gezien een bepaald gezelschap aan boord sluit ik een militaire hijack of iets van die strekking zeker niet uit.
Luchtmachtbases hebben minder tot geen pottenkijkers en vergeet niet dat het ook donker was, dus niemand die het ziet als er een Malaysian Airways jet land.
Lijkt me sterk, zal kunnen, maar wel erg ver gezochtquote:Op donderdag 13 maart 2014 13:11 schreef niels0 het volgende:
[..]
Nou ehm, luchtmachtbases hebben vaak landingsbanen die lang genoeg zijn voor een B777. Gezien een bepaald gezelschap aan boord sluit ik een militaire hijack of iets van die strekking zeker niet uit.
Luchtmachtbases hebben minder tot geen pottenkijkers en vergeet niet dat het ook donker was, dus niemand die het ziet als er een Malaysian Airways jet land.
Wat ook een mogelijkheid is dat China er achterzit ivm een bepaalde lading. Met een beetje slim navigeren tussen de radarstations door (over zee om Vietnam heen) kun je vanaf het punt radar contact lost China bereiken en ergens afgelegen landen zonder dat een ander land daar achter komt.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:14 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, zal kunnen, maar wel erg ver gezocht
Alles kan inderdaad... de info uit de berichten wijzen niet meer op een ongeluk. Ik houd me vast aan die 4 uur (wat me aannemelijk lijkt), niks, maar dan ook niks kan ervoor zorgen dat in de moderne burgerluchtvaart, er zonder intentie 4 uur lang doorgevlogen wordt zonder enige vorm van melding. Bestaat gewoon niet.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:11 schreef niels0 het volgende:
[..]
Nou ehm, luchtmachtbases hebben vaak landingsbanen die lang genoeg zijn voor een B777. Gezien een bepaald gezelschap aan boord sluit ik een militaire hijack of iets van die strekking zeker niet uit.
Luchtmachtbases hebben minder tot geen pottenkijkers en vergeet niet dat het ook donker was, dus niemand die het ziet als er een Malaysian Airways jet land.
Het hoeven geen Amerikanen te zijn, maar hoe dan ook is het niet in 'hun' best interest om het aan de grote klok te hangen, vandaar de radiostilte van informatie.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat zouden de Amerikanen voor argument kunnen voeren om dit vliegtuig als het ware te kapen? Zeker in het licht van huidige spanningen tussen Amerika en Rusland lijkt me dat niet de meest strategische zet.
Waarom? Inmiddels is toch al bevestigd dat het 4 uur verhaal niet klopt?quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:20 schreef Gisteren. het volgende:
[..]
Alles kan inderdaad... de info uit de berichten wijzen niet meer op een ongeluk. Ik houd me vast aan die 4 uur (wat me aannemelijk lijkt), niks, maar dan ook niks kan ervoor zorgen dat in de moderne burgerluchtvaart, er zonder intentie 4 uur lang doorgevlogen wordt zonder enige vorm van melding. Bestaat gewoon niet.
Het ging hier om een Amerikaanse basis, dus als je in die theorie meegaat zouden het de Amerikanen kunnen zijn die belang hebben bij informatie van de Chinezen (?) die aan boord zaten. Uiterst onwaarschijnlijk natuurlijk.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:20 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Het hoeven geen Amerikanen te zijn, maar hoe dan ook is het niet in 'hun' best interest om het aan de grote klok te hangen, vandaar de radiostilte van informatie.
[ afbeelding ]
DUM DUM duuuum
ACARS kan ook worden gebruikt om locatie van toestel door te geven.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:10 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En welk bericht hadden ze moeten ontvangen? De engine data gaat naar RR en als de crew geen berichten stuurt, komt er verder niets binnen, tenzij een systeem een fout gaat vertonen (niet alle systemen doen dat, maar voor een flink aantal systemen gaat er automatisch een berichtje de deur uit bij een foutmelding.
Maar op een normale vlucht zal de maatschappij weinig acars berichten krijgen en het nu niet aanwezig zijn van die berichten zegt niets over het wel of niet hebben van acars.
ze kunnen daar echt doen wat ze willen, zo afgelegen ligt het.quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:50 schreef niels0 het volgende:
Diego Garcia (United States Airforce Base in de Indian Ocean) ligt lekker afgelegen en is net te doen met de hoeveelheid brandstof aan boord, verklaart ook de waarneming boven de Straat van Malacca.
Wellicht willen de amerikanen alle kennis hebben van die 20 chinese wapen experts.
Zie die B52 nucleaire bommenwerpers eens staan dan daar.
Hiermee zou Fan ook wel eens kunnen bedoelen dat een ontwikkelingsland als Vietnam niet de middelen heeft om elk vliegtuig dat haar luchtruim binnenkomt te detecteren, maar dat ze dat liever niet toegeven.quote:Singapore-based Aviation expert Terence Fan said military radar from various countries may have detected the plane but governments were reluctant to share the data because it would reveal their capabilities and compromise security.
maar als je dan toch meegaat in die theorie dan kan het ook zonder meeweten van amerikanen zijnquote:Op donderdag 13 maart 2014 13:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het ging hier om een Amerikaanse basis, dus als je in die theorie meegaat zouden het de Amerikanen kunnen zijn die belang hebben bij informatie van de Chinezen (?) die aan boord zaten. Uiterst onwaarschijnlijk natuurlijk.
Behalve dat er 5.000 mensen onder andere U.S. en Britse militairen zijn gestationeerd.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:41 schreef gijsman het volgende:
[..]
ze kunnen daar echt doen wat ze willen, zo afgelegen ligt het.
Daar kunnen die 239 pax ook nog wel bijquote:Op donderdag 13 maart 2014 13:57 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Behalve dat er 5.000 mensen onder andere U.S. en Britse militairen zijn gestationeerd.
Dat eerste kan, maar is niet standaard en zal in principe niet gebruikt worden. En ik vat de opmerking "geen acars bericht ontvangen" op als geen bericht gerelateerd aan een incident ontvangen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:28 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
ACARS kan ook worden gebruikt om locatie van toestel door te geven.
Daarnaast geeft ook ACARS 4 standaard berichten door volgens het OOOI principe: Out of the gate, Off the ground, On the ground, and Into the gate.
Dus Malaysian Airlines zou ook minimaal 2 berichten moeten hebben ontvangen, als ze een abbo-tje hadden.
Wat ik bedoel is dat de FBI, CIA en Interpol dan ALLANG zijn ingelicht en uit terroristische overwegingen het de domste plek is om te landen aangezien ze daar goed gewapend zijn met allerlei jet fighters en een heel arsenaal aan wapens.quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:59 schreef gijsman het volgende:
[..]
Daar kunnen die 239 pax ook nog wel bij
quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:57 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Behalve dat er 5.000 mensen onder andere U.S. en Britse militairen zijn gestationeerd.
nou schitterendquote:Op donderdag 13 maart 2014 14:05 schreef Gisteren. het volgende:
Tussen al deze ellende even een prachtige foto van 's-werelds beste toekomstige vliegtuig:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |