Je vergeet de kromming van de aarde en eventuele wolken die er tussen zitten. Plus, vergeet golven niet. Als er golven van 8 meter staan ontrekt dat een hoop aan het zichtquote:Op donderdag 13 maart 2014 08:39 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat vond ik een te flauw voorbeeldHet menselijk oog kan sowieso oneindig ver kijken natuurlijk. Ik gag ISS als voorbeeld omdat deze ook vrij klein is en op ook enkele honderden km afstand te zien is. Overigens wel door reflectie. Er blijft een felle lichtbron nodig maar op een heldere nacht boven zee (dus geen lichtvervuiling) is een vuurbal prima op 250 km te zien. Details uiteraard niet.
heb toch altijd het idee dat als het mis gaat met een vliegtuig dat je meer kans hebt dat het dan ook echt fout zit, ben doodsbang altijd met lange afstandsvluchten, na een uur of zes wil ik er gewoon uitquote:Op donderdag 13 maart 2014 08:49 schreef Speculant. het volgende:
Ik zit nog altijd liever in een vliegtuig dan in een taxi. Met een vliegtuig heb ik nog maar weinig spannende dingen meegemaakt. Met taxi daarentegen
Daarnaast valt nog op te merken dat een vuurbal een abnormaal verschijnsel is en dus extra de aandacht zal trekken en daardoor dus onvergelijkbaar is met een ordinair voorbijvliegend vliegtuig.quote:Op donderdag 13 maart 2014 08:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je vergeet de kromming van de aarde en eventuele wolken die er tussen zitten. Plus, vergeet golven niet. Als er golven van 8 meter staan ontrekt dat een hoop aan het zicht
Precies. Kijk, dood zijn merk je toch niet. Als je in een auto ergens tegen aan knalt besef je dat niet eens.quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:02 schreef Marrije het volgende:
[..]
heb toch altijd het idee dat als het mis gaat met een vliegtuig dat je meer kans hebt dat het dan ook echt fout zit, ben doodsbang altijd met lange afstandsvluchten, na een uur of zes wil ik er gewoon uit
Als je met een vliegtuig in zee duikt, ben je ook op slag dood hoor.quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:04 schreef Loekie1 het volgende:
Het lijkt mij een rotgevoel om met een vliegtuig in zee te duiken. Ik zou als piloot eerder tegen een berg aan willen vliegen als ik zelfmoord zou willen plegen. Onder water is beklemmend, je kunt nog een tijdje leven in een luchtbel, je zit opgesloten. Tegen een berg is het meteen over en uit.
Het gaat om het idee. Waar zou jij voor kiezen als piloot?quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:06 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Als je met een vliegtuig in zee duikt, ben je ook op slag dood hoor.
Het hangt er ook weer vanaf of je het vliegtuig op zee probeert te landen of recht de zee in boort.quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:04 schreef Loekie1 het volgende:
Het lijkt mij een rotgevoel om met een vliegtuig in zee te duiken. Ik zou als piloot eerder tegen een berg aan willen vliegen als ik zelfmoord zou willen plegen. Onder water is beklemmend, je kunt nog een tijdje leven in een luchtbel, je zit opgesloten. Tegen een berg is het meteen over en uit.
Wat is dat nou voor een vraag? Dood is dood, of dat nou tegen een berg is of op zee.quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:06 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het gaat om het idee. Waar zou jij voor kiezen als piloot?
Bekijk nou gewoon eens dat filmpje over die Egyptenaar. Niet het Empire State, niet de Atlas, maar de Atlantische Oceaan.quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:06 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het gaat om het idee. Waar zou jij voor kiezen als piloot?
bron: http://www.themalaysianin(...)ishing-says-magazinequote:The missing Malaysia Airlines Boeing 777-200ER sent at least two bursts of technical data back to the airline before it disappeared, according to the New Scientist magazine.
The data may help investigators understand what went wrong with the aircraft, no trace of which has yet been found since it disappeared early Saturday morning, the magazine reported yesterday.
"Malaysia Airlines has not revealed if it has learned anything from ACARS data, or if it has any," it said, referring to the Aircraft Communications Addressing and Reporting System (ACARS), which automatically collates and files four technical reports during every flight so that engineers can spot problems.
These reports are sent via VHF radio or satellite at take-off, during the climb, at some point while cruising, and on landing.
The magazine noted that Malaysia Airlines' 11th media statement had said, "All Malaysia Airlines aircraft are equipped with ACARS which transmits data automatically. Nevertheless, there were no distress calls and no information was relayed."
"This would suggest no concrete data is to hand. But New Scientist understands that the maker of the missing Boeing 777's Trent 800 engines, Rolls Royce, received two data reports from flight MH370 at its global engine health monitoring centre in Derby, UK, where it keeps real-time tabs on its engines in use.
"One was broadcast as MH370 took off from Kuala Lumpur International Airport, the other during the 777's climb out towards Beijing," it said.
It noted that as the engine data is filtered from a larger ACARS report covering all the plane's critical flight systems and avionics, "it could mean the airline has some useful clues about the condition of the aircraft prior to its disappearance."
"The plane does not appear to have been cruising long enough to issue any more ACARS reports,"the report said, referring to reports that said the plane vanished from radar at 1.30am local time, halfway between Malaysia and Vietnam over the Gulf of Thailand.
Under International Civil Aviation Organisation rules, such reports are normally kept secret until air investigators need them, it said.
The search for the missing aircraft continues for the fifth day today, covering the Andaman Sea, the Strait of Malacca and the South China Sea.
There has been no trace of the plane since it disappeared, leading to it being dubbed as an "unprecedented aviation mystery"
In dit geval lijkt het me een interessante vraag of je de passagiers op de hoogte moet stellen van de situatie of paniek moet voorkomen...quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Precies. Kijk, dood zijn merk je toch niet. Als je in een auto ergens tegen aan knalt besef je dat niet eens.
Maar als je dan hoort dat dit vliegtuig nog 4 uur is doorgevlogen?.... stel dat mensen het al die tijd wiste dat er iets zwaar mis was... brrr
Een fout wordt nog wel geaccepteerd, maar leugens over een fout niet. Schade door liegen is dus uiteindelijk groter. Maar goed, dat is wel door westerse ogen gezien. Gezichts- en eerverlies zijn voor Aziaten schadelijker, dus in die zin liegen ze wel sneller. Eigen gezicht redden en ook anderen niet te snel willen beschuldigen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 02:55 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Is toch vaak zo met dit soort onderwerpen? Of informatie wordt maar mondjesmaar geleaked, aangepast of helemaal niet doorgespeeld voor een bepaalde periode.
Er zijn tal van redenen, in volgorde van mogelijk naar spectaculair ongeloofwaardig: een crash is slecht voor de bedrijven die hierin betrokken zijn, er is een grove fout gemaakt, de overheid is involved in zo'n fout (...)
Het lijkt me het maximale bereik.quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:18 schreef MartijnA3 het volgende:
Kunnen we alsjeblieft die 4 uur met een dikke korrel zout nemen? Of een ton zout?
Dit is een BBC docu over Rolls Royce, filmpje start op het moment dat men het ACARS stukje uitleggen, voor degenen die dit interessant vinden:
Vooral waarom er geen stil alarm is uitgezonden. Dat begrijp ik echt niet.quote:waarom is er binnen 4 uur overigens geen geschikt vlak stuk land gevonden om te landen?
Joh?quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:18 schreef MrTorture het volgende:
Achteraf zal het gewoon een crash blijken,
Echt, waarom maak ik een OP als niemand het leest.quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:20 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Vooral waarom er geen stil alarm is uitgezonden. Dat begrijp ik echt niet.
Als je 4 uur kan vliegen, mocht dit waar zijn, dan zou je denk ik alarm moeten kunnen slaan. Technisch mankement lijkt dan sowieso uitgesloten.
Itt een aanslag of kaping dusquote:
http://www.rvcommunity.net/viewtopic.php?f=8&t=10431quote:Airplane went down within an approximate 20 mile radius of N13 30' 00''/E97 30' 00''
Unlike most terrain target sites, open water does not (presently) lend itself to tighter fixes.
Fariq kluste bij als ladyboy en wilde liever de zee in. De piloot wilde liever tegen de bergen aanvliegen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:22 schreef Loekie1 het volgende:
We weten bitterweinig over de piloten. Waren ze getrouwd? Hadden ze een gezin?
Inderdaad, dus die 4 uur doorvliegen lijken me uitgesloten.quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:20 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Vooral waarom er geen stil alarm is uitgezonden. Dat begrijp ik echt niet.
Als je 4 uur kan vliegen, mocht dit waar zijn, dan zou je denk ik alarm moeten kunnen slaan. Technisch mankement lijkt dan sowieso uitgesloten.
Stond ie in brand?quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:27 schreef El_Matador het volgende:
Er komt hier nu gewoon om 3:25 een vliegtuig over de bergen scheren.... dat gebeurt nooit, vliegveld en aanvliegroute zijn aan de andere kant van de stad. Geen klap gehoord dus het zal wel goed zijn.
Ik kon niet horen of het een Boeing 777 was of niet...
DECOMPRESSIE -> BEWUSTELOOSHEID -> AUTOMATISCHE PILOOT -> VLIEGEN TOT JE GEEN KEROSINE MEER HEBT/DOOR DRUKVERSCHIL DE ZEE INGAATquote:Op donderdag 13 maart 2014 09:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Inderdaad, dus die 4 uur doorvliegen lijken me uitgesloten.
Waar woon je?quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:27 schreef El_Matador het volgende:
Er komt hier nu gewoon om 3:25 een vliegtuig over de bergen scheren.... dat gebeurt nooit, vliegveld en aanvliegroute zijn aan de andere kant van de stad. Geen klap gehoord dus het zal wel goed zijn.
Ik kon niet horen of het een Boeing 777 was of niet...
Kon ik zo niet ruiken en horen ook niet. Ik zag hem niet, dat ging te snel. Toch zeker Mach 3.quote:
zie foboquote:
Mach 3 lolquote:Op donderdag 13 maart 2014 09:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kon ik zo niet ruiken en horen ook niet. Ik zag hem niet, dat ging te snel. Toch zeker Mach 3.
Eh nee, dat laatste niet, maar dit is wel heel vaag. Woon hier ruim 2 jaar en nog nooit een vliegtuig gehoord.
Ga lepels buigen ofzo en verdwijn met je onzin.quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:24 schreef RVer het volgende:
[..]
http://www.rvcommunity.net/viewtopic.php?f=8&t=10431
Ay no seas cabronquote:Op donderdag 13 maart 2014 09:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
DECOMPRESSIE -> BEWUSTELOOSHEID -> AUTOMATISCHE PILOOT -> VLIEGEN TOT JE GEEN KEROSINE MEER HEBT/DOOR DRUKVERSCHIL DE ZEE INGAAT
mensen die veel meer weten dan wij hebben dat getest. OP.
Kalm eens aan man... het is maar een forum.quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
DECOMPRESSIE -> BEWUSTELOOSHEID -> AUTOMATISCHE PILOOT -> VLIEGEN TOT JE GEEN KEROSINE MEER HEBT/DOOR DRUKVERSCHIL DE ZEE INGAAT
mensen die veel meer weten dan wij hebben dat getest. OP.
Alleen niet helemaal juist, aangezien er niet wordt gezegd hoeveel gebied je tegelijk kan waarnemen.quote:
Het zoekgebied is alleen 100 keer zo groot.quote:
Weet je het zeker? Moet je wel de juiste map projectie gebruiken voor een goed beeld. De standaard map projectie die veel gebruikt wordt (oa google maps) is heel erg vertekend. Kijk maar eens naar de zuidpool op die kaart. Klopt niks vanquote:Op donderdag 13 maart 2014 09:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het zoekgebied is alleen 100 keer zo groot.
Zie die cirkel dan op de kaart. Daar past Rusland in!
quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:34 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Ga lepels buigen ofzo en verdwijn met je onzin.
quote:The airplane went down within an approximate 20 mile radius of N13 30' 00''/E97 30' 00''
Oh nee, ik wel veel vertrouwen nog steeds in vliegen en een serie als Air Crash Investigation heeft alleen nog maar verder vergroot. Heb volgens mij pas een keer met een 777 gevlogen, meestal met 747. Beide zijn enorm goede vliegtuigen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 08:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Haha. Maar dit ongeluk maakt me wel nerveus, terwijl ik al m'n hele leven meestal een paar keer per jaar vlieg en heb er nooit eerder last van gehad.
Dat is juist ten nadele van Rusland. Gebieden aan de evenaar zijn relatief klein ten opzichte van gebieden richting de polen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Weet je het zeker? Moet je wel de juiste map projectie gebruiken voor een goed beeld. De standaard map projectie die veel gebruikt wordt (oa google maps) is heel erg vertekend. Kijk maar eens naar de zuidpool op die kaart. Klopt niks van
stemmingmakerijquote:Op donderdag 13 maart 2014 09:27 schreef El_Matador het volgende:
Er komt hier nu gewoon om 3:25 een vliegtuig over de bergen scheren.... dat gebeurt nooit, vliegveld en aanvliegroute zijn aan de andere kant van de stad. Geen klap gehoord dus het zal wel goed zijn.
Ik kon niet horen of het een Boeing 777 was of niet...
Zo'n vliegtuig kan toch nooit onopgemerkt ergens aan de grond worden gezet?quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:45 schreef Loekie1 het volgende:
... bewust heeft verbroken en het vliegtuig daarna naar een nog onbekende locatie heeft gevlogen, wellicht om later te gebruiken voor een aanslag.
http://www.telegraaf.nl/
Lekker dit!
Telegraaf wil ik geen geldige bron noemen; veredeld roddelblaadje.quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:45 schreef Loekie1 het volgende:
... bewust heeft verbroken en het vliegtuig daarna naar een nog onbekende locatie heeft gevlogen, wellicht om later te gebruiken voor een aanslag.
http://www.telegraaf.nl/
Lekker dit!
Naar een of andere ondergrondse bunker?quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:47 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Zo'n vliegtuig kan toch nooit onopgemerkt ergens aan de grond worden gezet?
De cirkel is groter, dat klopt wel volgens mij (zie Peking), maar de tekst slaat nergens op idd.quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:47 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Telegraaf wil ik geen geldige bron noemen; veredeld roddelblaadje.
Buiten het zicht van radar? Waar dan?quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:49 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Naar een of andere ondergrondse bunker?
toch de zeequote:Op donderdag 13 maart 2014 09:08 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor een vraag? Dood is dood, of dat nou tegen een berg is of op zee.
Integendeel.quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Precies. Kijk, dood zijn merk je toch niet. Als je in een auto ergens tegen aan knalt besef je dat niet eens.
Maar als je dan hoort dat dit vliegtuig nog 4 uur is doorgevlogen?.... stel dat mensen het al die tijd wiste dat er iets zwaar mis was... brrr
vorige week zou ik hebben gezegd nee, nu denk ik och...als je een beetje weet hoe je eea kunt omzeilen dan is er wel een kansjequote:Op donderdag 13 maart 2014 09:47 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Zo'n vliegtuig kan toch nooit onopgemerkt ergens aan de grond worden gezet?
Ik vind vliegen het meest rustgevende van alle vervoersmiddelen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:02 schreef Marrije het volgende:
[..]
heb toch altijd het idee dat als het mis gaat met een vliegtuig dat je meer kans hebt dat het dan ook echt fout zit, ben doodsbang altijd met lange afstandsvluchten, na een uur of zes wil ik er gewoon uit
Lees m maar door, staat niets in over de 777-200ER.quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
(Martijn3A, in het artikel las ik dat het ook gold voor de 200-ER maar dat dat niet werd opgenomen in de nieuwe regelgeving, die op 9 april zou moeten ingaan)
Nooit wil ik niet zeggen en de mensen die het zouden moeten opmerken kunnen natuurlijk omgekocht zijn.quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:47 schreef MrTorture het volgende:
Zo'n vliegtuig kan toch nooit onopgemerkt ergens aan de grond worden gezet?
Maar toch om daarvoor helemaal terug te vliegen bijna weer.quote:Op donderdag 13 maart 2014 08:32 schreef Marrije het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Nou dat kan jaren gaan duren...
Misschien kun je dan maar beter hopen op een kaping![]()
En als ik dan naar dat kaartje kijk, DeParo, heb je de in de indian ocean minder kans gevonden te worden dan het stukje pacific waar ie zou kunnen liggen. Om nog even terug te komen op jouw stellingname van gisteren.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA2B1YN20140312quote:Boeing said it worked closely with the FAA to monitor the fleet for potential safety issues and take appropriate actions. But it said the 777-200ER Malaysia Airlines aircraft did not have that antenna installed and was not subject to the FAA order.
Jup.quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:56 schreef DS4 het volgende:
ik vermoed dat de autoriteiten zeker ook met het scenario kaping rekening houden... of gewoon weten dat er een kaping is geweest (het is zelfs niet uit te sluiten dat ze heel goed weten wat er is gebeurd maar dat er een reden is om dit stil te houden).
Niet op het dak, wel aan de zijkant toch? En dan kan er ineens geen corrosie meer plaatsvinden?quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:58 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA2B1YN20140312
Misschien was Top Gear er wel dit jaar om e.e.a. voor te bereiden...quote:
Elk toestel heeft antennes, zouden alle toestellen dan corrosie krijgen bij de antennes?quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niet op het dak, wel aan de zijkant toch? En dan kan er ineens geen corrosie meer plaatsvinden?
Toen ik die berichten daarstraks als "breaking news" gepresenteerd zag die gewoon een recycling van gisteren waren ("die 3 brokstukken onderzoeken"), dacht ik, nee, dat klopt niet.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Misschien was Top Gear er wel dit jaar om e.e.a. voor te bereiden...
Maar serieus: mijn gevoel zegt dat men in ieder geval meer weet dan men naar buiten brengt. Enerzijds omdat dat ook wat meer bij de cultuur daar hoort, maar ook omdat er duidelijk op bepaalde momenten informatie niet naar buiten is gebracht waar je dat wel zou verwachten. Het lijkt daarmee ook wel een beetje op tijd winnen.
quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:00 schreef DeParo het volgende:
En terwijl alle zoekacties zich vanmorgen weer richtten op Vietnam en omgeving werd het vliegtuig ongezien weggevlogen.
quote:Op donderdag 13 maart 2014 08:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Fijn dit, ik vlieg over 2 weken met een 777. Nou zijn er op dit moment natuurlijk honderden van dat type vliegtuig in gebruik zonder ongevallen, maar toch
Weten jullie wat voor een enorm goede kist de 777 is? Sinds 1995 is het 't werkpaard van de lucht, in al die tijd zijn er 3 incidenten geweest waarvan MH370 het eerste is met een grote hoeveelheid slachtoffers.quote:
Ik voorzie in ieder geval al een made for TV movie aankomen over dit voorval. Wie zouden ze daar voor uit de mottenballen kunnen trekken?quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:04 schreef El_Matador het volgende:
Toen ik die berichten daarstraks als "breaking news" gepresenteerd zag die gewoon een recycling van gisteren waren ("die 3 brokstukken onderzoeken"), dacht ik, nee, dat klopt niet.
En dat er geen enkele getuige is in die Golf van Thailand vind ik ook vaag.
Even recht zetten.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:08 schreef Red_85 het volgende:
Weten jullie wat voor een enorm goede kist de 777 is? Sinds 1995 is het 't werkpaard van de lucht, in al die tijd zijn er 3 incidenten geweest waarvan MH370 WELLICHT het eerste is met een grote hoeveelheid slachtoffers.
BA het net niet redde, iedereen rustig de vlucht kunnen verlaten, Asiana vorig jaar die ook te kort kwam en 3 doden, en nu de MH370.
19 jaar met miljoenen vluchten en tientallen miljoenen vervoerde passagiers en tot nu toe maar 242 3 bevestigde slachtoffers. Zelfs een Volvo doet dit niet na. Verre van zelfs niet.
Een hypothetische mogelijkheid inderdaadquote:Op donderdag 13 maart 2014 10:05 schreef Marrije het volgende:
[..]Voorzien van andere motoren
![]()
Ik zit eigenlijk alweer te wachten op het bericht dat die mogelijk 4 uur door vliegen toch niet zo blijkt te zijn.
Komt overeen met het gerucht van een aantal dagen geleden (legerradar), maar is vers nieuws.quote:Naar het westen
Anonieme bronnen met kennis van het onderzoek hebben tegen persbureau Bloomberg gezegd dat het erop lijkt dat het toestel nadat het van de radar verdween naar het westen is gevlogen. Nadat de transponder - waarmee het toestel getraceerd kan worden - was gestopt met het uitzenden van signalen, zouden radarsystemen op de grond nog signalen van de Boeing hebben opgepikt. Het toestel zou, zoals de Maleisische autoriteiten eerder suggereerden, van zijn koers richting Peking in het noordoosten zijn afgeweken.
In plaats daarvan zou het ver naar het westen zijn gevlogen, over Maleisië. Volgens de anonieme bronnen van Bloomberg bleef het toestel die koers aanhouden, in ieder geval tot het moment dat het buiten bereik raakte van de Maleisische radar.
De Boeing met 239 mensen aan boord is sinds zaterdag spoorloos. In totaal beslaat het zoekgebied inmiddels meer dan 90.000 vierkante kilometer. Dat is de oppervlakte van Hongarije. Verschillende zoektochten van China, Maleisië en Vietnam hebben vooralsnog tot niets geleid.
wat ik vreemd vind aan dat verhaal:quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:15 schreef arj1o1 het volgende:
Van de Volkskrant:
[..]
Komt overeen met het gerucht van een aantal dagen geleden (legerradar), maar is vers nieuws.
we hebben echt een duidelijke OP nodig.. nu staat er teveel info in voor mensen om even snel up-to-date te rakenquote:Op donderdag 13 maart 2014 10:21 schreef Pizzahut het volgende:
Vanochtend op de radio gehoord dat de vlucht nog vier uur heeft doorgevlogen na het laatste bericht.
Hier in NL is tenminste geen contact: 2 straaljagers erop af.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:20 schreef mschol het volgende:
[..]
wat ik vreemd vind aan dat verhaal:
een vliegtuig duikt op op een militaire radar... een vliegtuig die daar niet hoort te vliegen.
optie a) leger zoekt contact -> krijgt contact en er worden wat woorden gewisseld
optie b) leger zoekt contact -> geen reactie -> dan stuur je er toch wel wat straaljagers op af om polshoogte te nemen?
Nee, je leest niet. updates onderaan.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:22 schreef mschol het volgende:
[..]
we hebben echt een duidelijke OP nodig.. nu staat er teveel info in voor mensen om even snel up-to-date te raken
het is niet zeker of de vlucht nog 4 uur heeft doorgevlogen
en jij denkt dat men die moeite neemt? schattigquote:Op donderdag 13 maart 2014 10:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, je leest niet. updates onderaan.
quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:20 schreef mschol het volgende:
[..]
wat ik vreemd vind aan dat verhaal:
een vliegtuig duikt op op een militaire radar... een vliegtuig die daar niet hoort te vliegen.
optie a) leger zoekt contact -> krijgt contact en er worden wat woorden gewisseld
optie b) leger zoekt contact -> geen reactie -> dan stuur je er toch wel wat straaljagers op af om polshoogte te nemen?
http://www.nytimes.com/20(...)ner=rss&emc=rss&_r=0quote:The existence of the radar data suggests that the Malaysian authorities may have missed a chance to send military jets to intercept, identify and track the plane as it passed over the country. General Rodzali said interceptors were not scrambled because the unidentified plane appeared to be a civilian aircraft and was not seen as hostile.
Het was schijnbaar een bliepje of iets in die richting.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:20 schreef mschol het volgende:
[..]
wat ik vreemd vind aan dat verhaal:
een vliegtuig duikt op op een militaire radar... een vliegtuig die daar niet hoort te vliegen.
optie a) leger zoekt contact -> krijgt contact en er worden wat woorden gewisseld
optie b) leger zoekt contact -> geen reactie -> dan stuur je er toch wel wat straaljagers op af om polshoogte te nemen?
misschien de updates bovenaan zetten?quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, je leest niet. updates onderaan.
Ik ga er al vanuit dat de 239 van de 370 niet meer levenquote:
Gewaagde uitspraak, of heb je daar aanwijzingen voor?quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:39 schreef Gisteren. het volgende:
Ik ben er vrij zeker van dat iedereen nog leeft.
Het valt me idd op dat nadat ze ergens zijn geweest, er een revolutie uitbreekt. Syrie, Ukraine.. en Myanmar.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Misschien was Top Gear er wel dit jaar om e.e.a. voor te bereiden...
RR heeft bijna 6 dagen nodig gehad om de gegevens te ontcijferen?quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:34 schreef DeParo het volgende:
Ik verwacht een grote doorbraak, wellicht hebben ze die al, de motoren kunnen schijnbaar ook gps-gegevens versturen.
quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:39 schreef Gisteren. het volgende:
Maar ff alle gekheid op een stokkie want er valt niks zinnigs meer te zeggen op dit moment.
Een scenario kan zijn dat de MH bewust richting PEK is gevlogen, met de transmitter uit. Bij PEK is hij afgeweken naar het Koreaans schiereiland waar de piloot de 772 intact heeft geland in Noord Korea. Daar zijn de passagiers door het leger gegijzeld. Dit verklaart waarom de telefoons overgingen, maar niet opgenomen werd. Ik ben er vrij zeker van dat iedereen nog leeft.
Is een vrij onwaarschijnlijk scenario. Ten eerste zegt het verhaal van de telefoons niets over het nog aanstaan van die dingen, ten tweede is de kans dat ze ongezien over China naar NK kunnen vliegen vrijwel nihil en ten derde vraag ik me af of ze uberhaupt genoeg brandstof hadden om tot NK te komen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:39 schreef Gisteren. het volgende:
Maar ff alle gekheid op een stokkie want er valt niks zinnigs meer te zeggen op dit moment.
Een scenario kan zijn dat de MH bewust richting PEK is gevlogen, met de transmitter uit. Bij PEK is hij afgeweken naar het Koreaans schiereiland waar de piloot de 772 intact heeft geland in Noord Korea. Daar zijn de passagiers door het leger gegijzeld. Dit verklaart waarom de telefoons overgingen, maar niet opgenomen werd. Ik ben er vrij zeker van dat iedereen nog leeft.
Je weet dat Murica alles ziet als het om NK gaat?quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:39 schreef Gisteren. het volgende:
Maar ff alle gekheid op een stokkie want er valt niks zinnigs meer te zeggen op dit moment.
Een scenario kan zijn dat de MH bewust richting PEK is gevlogen, met de transmitter uit. Bij PEK is hij afgeweken naar het Koreaans schiereiland waar de piloot de 772 intact heeft geland in Noord Korea. Daar zijn de passagiers door het leger gegijzeld. Dit verklaart waarom de telefoons overgingen, maar niet opgenomen werd. Ik ben er vrij zeker van dat iedereen nog leeft.
ik hoop dat je gelijk hebtquote:Op donderdag 13 maart 2014 10:39 schreef Gisteren. het volgende:
Maar ff alle gekheid op een stokkie want er valt niks zinnigs meer te zeggen op dit moment.
Een scenario kan zijn dat de MH bewust richting PEK is gevlogen, met de transmitter uit. Bij PEK is hij afgeweken naar het Koreaans schiereiland waar de piloot de 772 intact heeft geland in Noord Korea. Daar zijn de passagiers door het leger gegijzeld. Dit verklaart waarom de telefoons overgingen, maar niet opgenomen werd. Ik ben er vrij zeker van dat iedereen nog leeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |