abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137686111
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:20 schreef mschol het volgende:

[..]

wat ik vreemd vind aan dat verhaal:

een vliegtuig duikt op op een militaire radar... een vliegtuig die daar niet hoort te vliegen.
optie a) leger zoekt contact -> krijgt contact en er worden wat woorden gewisseld
optie b) leger zoekt contact -> geen reactie -> dan stuur je er toch wel wat straaljagers op af om polshoogte te nemen?
Hier in NL is tenminste geen contact: 2 straaljagers erop af.
zul je verwachten dat het daar ook snel gaat.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_137686145
Vliegtuig schijnt over Maleisie gevlogen te zijn. Het is waarschijnlijk dat de piloot - als het een bewuste daad was - naar bekend terrein is gevlogen.
pi_137686201
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:22 schreef mschol het volgende:

[..]

we hebben echt een duidelijke OP nodig.. nu staat er teveel info in voor mensen om even snel up-to-date te raken
het is niet zeker of de vlucht nog 4 uur heeft doorgevlogen
Nee, je leest niet. updates onderaan.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137686232
quote:
8s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, je leest niet. updates onderaan.
en jij denkt dat men die moeite neemt? schattig :D
pi_137686242
Stel men verdenkt een van de piloten;
Zouden ze dit dan melden?
Of zullen ze dit niet doen om onrust te voorkomen?

Ik lees veel over kaping, terrorisme etc maar over de piloten niks.
Enkel dat het een goeie captain was.
pi_137686245
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:20 schreef mschol het volgende:

[..]

wat ik vreemd vind aan dat verhaal:

een vliegtuig duikt op op een militaire radar... een vliegtuig die daar niet hoort te vliegen.
optie a) leger zoekt contact -> krijgt contact en er worden wat woorden gewisseld
optie b) leger zoekt contact -> geen reactie -> dan stuur je er toch wel wat straaljagers op af om polshoogte te nemen?
quote:
The existence of the radar data suggests that the Malaysian authorities may have missed a chance to send military jets to intercept, identify and track the plane as it passed over the country. General Rodzali said interceptors were not scrambled because the unidentified plane appeared to be a civilian aircraft and was not seen as hostile.
http://www.nytimes.com/20(...)ner=rss&emc=rss&_r=0
pi_137686270
Kan de link in de OP naar nu.nl niet worden aangepast naar: http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/
Dat is de verzamelpagina van nu.nl met alle nieuws over het vliegtuig en dergelijke.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_137686399
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:20 schreef mschol het volgende:

[..]

wat ik vreemd vind aan dat verhaal:

een vliegtuig duikt op op een militaire radar... een vliegtuig die daar niet hoort te vliegen.
optie a) leger zoekt contact -> krijgt contact en er worden wat woorden gewisseld
optie b) leger zoekt contact -> geen reactie -> dan stuur je er toch wel wat straaljagers op af om polshoogte te nemen?
Het was schijnbaar een bliepje of iets in die richting.
pi_137686425
Ik verwacht een grote doorbraak, wellicht hebben ze die al, de motoren kunnen schijnbaar ook gps-gegevens versturen.
pi_137686541
Maar ff alle gekheid op een stokkie want er valt niks zinnigs meer te zeggen op dit moment.

Een scenario kan zijn dat de MH bewust richting PEK is gevlogen, met de transmitter uit. Bij PEK is hij afgeweken naar het Koreaans schiereiland waar de piloot de 772 intact heeft geland in Noord Korea. Daar zijn de passagiers door het leger gegijzeld. Dit verklaart waarom de telefoons overgingen, maar niet opgenomen werd. Ik ben er vrij zeker van dat iedereen nog leeft.
  donderdag 13 maart 2014 @ 10:39:07 #191
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137686542
quote:
8s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, je leest niet. updates onderaan.
misschien de updates bovenaan zetten?
  donderdag 13 maart 2014 @ 10:40:38 #192
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137686598
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Even recht zetten.
Ik ga er al vanuit dat de 239 van de 370 niet meer leven
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_137686623
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:39 schreef Gisteren. het volgende:
Ik ben er vrij zeker van dat iedereen nog leeft.
Gewaagde uitspraak, of heb je daar aanwijzingen voor?
Buiten de telefoons
pi_137686628
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Misschien was Top Gear er wel dit jaar om e.e.a. voor te bereiden... ;)
Het valt me idd op dat nadat ze ergens zijn geweest, er een revolutie uitbreekt. Syrie, Ukraine.. en Myanmar.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 13 maart 2014 @ 10:42:01 #195
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137686641
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:34 schreef DeParo het volgende:
Ik verwacht een grote doorbraak, wellicht hebben ze die al, de motoren kunnen schijnbaar ook gps-gegevens versturen.
RR heeft bijna 6 dagen nodig gehad om de gegevens te ontcijferen?
pi_137686665
Update in OT is prima, er doen een aantal mensen perfect hun best.
Daar staat vrijwel alle info in, dus je moet die gewoon door nemen.
Maar het punt is dat je vaak op de laatste pagina komt en mensen dan niet naar de OT gaan.
Misschien moet daar wat op verzonnen worden
  donderdag 13 maart 2014 @ 10:42:54 #197
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137686678
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:39 schreef Gisteren. het volgende:
Maar ff alle gekheid op een stokkie want er valt niks zinnigs meer te zeggen op dit moment.

Een scenario kan zijn dat de MH bewust richting PEK is gevlogen, met de transmitter uit. Bij PEK is hij afgeweken naar het Koreaans schiereiland waar de piloot de 772 intact heeft geland in Noord Korea. Daar zijn de passagiers door het leger gegijzeld. Dit verklaart waarom de telefoons overgingen, maar niet opgenomen werd. Ik ben er vrij zeker van dat iedereen nog leeft.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_137686681
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:39 schreef Gisteren. het volgende:
Maar ff alle gekheid op een stokkie want er valt niks zinnigs meer te zeggen op dit moment.

Een scenario kan zijn dat de MH bewust richting PEK is gevlogen, met de transmitter uit. Bij PEK is hij afgeweken naar het Koreaans schiereiland waar de piloot de 772 intact heeft geland in Noord Korea. Daar zijn de passagiers door het leger gegijzeld. Dit verklaart waarom de telefoons overgingen, maar niet opgenomen werd. Ik ben er vrij zeker van dat iedereen nog leeft.
Is een vrij onwaarschijnlijk scenario. Ten eerste zegt het verhaal van de telefoons niets over het nog aanstaan van die dingen, ten tweede is de kans dat ze ongezien over China naar NK kunnen vliegen vrijwel nihil en ten derde vraag ik me af of ze uberhaupt genoeg brandstof hadden om tot NK te komen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_137686700
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:39 schreef Gisteren. het volgende:
Maar ff alle gekheid op een stokkie want er valt niks zinnigs meer te zeggen op dit moment.

Een scenario kan zijn dat de MH bewust richting PEK is gevlogen, met de transmitter uit. Bij PEK is hij afgeweken naar het Koreaans schiereiland waar de piloot de 772 intact heeft geland in Noord Korea. Daar zijn de passagiers door het leger gegijzeld. Dit verklaart waarom de telefoons overgingen, maar niet opgenomen werd. Ik ben er vrij zeker van dat iedereen nog leeft.
Je weet dat Murica alles ziet als het om NK gaat?
  donderdag 13 maart 2014 @ 10:43:39 #200
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137686704
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:39 schreef Gisteren. het volgende:
Maar ff alle gekheid op een stokkie want er valt niks zinnigs meer te zeggen op dit moment.

Een scenario kan zijn dat de MH bewust richting PEK is gevlogen, met de transmitter uit. Bij PEK is hij afgeweken naar het Koreaans schiereiland waar de piloot de 772 intact heeft geland in Noord Korea. Daar zijn de passagiers door het leger gegijzeld. Dit verklaart waarom de telefoons overgingen, maar niet opgenomen werd. Ik ben er vrij zeker van dat iedereen nog leeft.
ik hoop dat je gelijk hebt

Tot nu toe weten we erg weinig zeker, dat wat naar buiten komt is mogelijk en misschien.

Wat ik vaag vind is dat het bericht over mogelijk 4 uur doorvliegen en het bericht dat dat niet klopt beide geen namen bij de bron hebben. Niemand wil zn handen eraan vuil maken.
Of gewoon prutswerk, je mag van 'de media' toch wel verwachten dat ze wat selectiever zijn.
pi_137686724
De incompetentie in Maleisie strekt zich ook uit tot het opzetten van een geluidsinstallatie bij een persconferentie die over de hele wereld wordt bekeken.

Ik ga persoonlijk uit van een Air Cyprus achtig scenario. Sterker nog, het enige wat mij doet twijfelen over zo'n scenario is dat ik niet goed kan verklaren dat de transponder uit was.
pi_137686846
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:41 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Gewaagde uitspraak, of heb je daar aanwijzingen voor?
Buiten de telefoons
Zeer zeker niet.. maar het is zo ongelofelijk vreemd. Ik zit in de "aviation" maar het slaat op hol, bij niks van de berichten denk ik "Hé, dit klopt!". Het kan haast niet dat ze ergens gecrasht zijn, zonder dat er na een week niks gevonden is. Geloof ik gewoon niet.
pi_137686899
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:48 schreef Gisteren. het volgende:

[..]

Zeer zeker niet.. maar het is zo ongelofelijk vreemd. Ik zit in de "aviation" maar het slaat op hol, bij niks van de berichten denk ik "Hé, dit klopt!". Het kan haast niet dat ze ergens gecrasht zijn, zonder dat er na een week niks gevonden is. Geloof ik gewoon niet.
Heb je wel eens gekeken naar het gebied waarbinnen dat vliegtuig kan zijn neergekomen? Ze hebben nog geen 10% van het totale areaal kunnen bekijken.
pi_137686907
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:41 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het valt me idd op dat nadat ze ergens zijn geweest, er een revolutie uitbreekt. Syrie, Ukraine.. en Myanmar.
_O-
pi_137686956
kunnen ze er niet een sloot met vliegdek schepen neerleggen die honderden drones op pad sturen, netjes in formatie.. net zoals dat hier bij een zoekactie gebeurd..? :P
pi_137686994
Dit gedoe doet mij denken aan een vlucht waar ik ooit op heb gezeten die terugkeerde na een uur in de lucht 'omdat de airconditioning niet te reguleren was'. Als passagier dacht ik toen alleen 'het is hier wel verdomd heet', maar terugkijkend realiseer ik me dat we misschien wel door het oog van de naald zijn gekropen.
pi_137687049
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:48 schreef Gisteren. het volgende:
Het kan haast niet dat ze ergens gecrasht zijn, zonder dat er na een week niks gevonden is. Geloof ik gewoon niet.
Met je eens. Zo denk ik ook.
Maar ik ben uit gegaan van de mensen hier die er veel meer verstand van hebben en het blijkt dus dat je vaak na jaren pas iets vindt. Hen geloof ik eerder dan mezelf.
Ik hoop dat ze nog leven, maar ik vrees het ergste.

Qua theorieen heb je gelijk. We weten het niet, niemand hier.
Helaas.

Ik duik even een online vergadering in, kom straks weer nieuwe info bij lezen.
Zoals ik gisteren al een compliment gaf: dit topic is perfect voor de laatste reeelste info.
pi_137687080
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:52 schreef HiZ het volgende:
Dit gedoe doet mij denken aan een vlucht waar ik ooit op heb gezeten die terugkeerde na een uur in de lucht 'omdat de airconditioning niet te reguleren was'. Als passagier dacht ik toen alleen 'het is hier wel verdomd heet', maar terugkijkend realiseer ik me dat we misschien wel door het oog van de naald zijn gekropen.
:') :')
pi_137687089
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:49 schreef HiZ het volgende:

[..]

Heb je wel eens gekeken naar het gebied waarbinnen dat vliegtuig kan zijn neergekomen? Ze hebben nog geen 10% van het totale areaal kunnen bekijken.
Zeer zeker. Mocht de berichtgeving van de RR motoren juist zijn.. m.i. heeft de piloot dan een bewuste landing ergens proberen te maken, na die 4 uur. Of dit gelukt is laat ik in het midden.

Weet iemand wanneer voor t laatst een heavy check op deze 772 is uitgevoerd? Of uberhaupt het maintenance schema?
  donderdag 13 maart 2014 @ 10:59:02 #210
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137687221
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:55 schreef Gisteren. het volgende:
Mocht de berichtgeving van de RR motoren juist zijn
Er is zojuist een persconferentie geweest, en alle geruchten zijn ontkracht. Na het punt van laatste radar contact (transponder) is er niks bekend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')