Zeer zeker niet.. maar het is zo ongelofelijk vreemd. Ik zit in de "aviation" maar het slaat op hol, bij niks van de berichten denk ik "Hé, dit klopt!". Het kan haast niet dat ze ergens gecrasht zijn, zonder dat er na een week niks gevonden is. Geloof ik gewoon niet.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:41 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Gewaagde uitspraak, of heb je daar aanwijzingen voor?
Buiten de telefoons
Heb je wel eens gekeken naar het gebied waarbinnen dat vliegtuig kan zijn neergekomen? Ze hebben nog geen 10% van het totale areaal kunnen bekijken.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:48 schreef Gisteren. het volgende:
[..]
Zeer zeker niet.. maar het is zo ongelofelijk vreemd. Ik zit in de "aviation" maar het slaat op hol, bij niks van de berichten denk ik "Hé, dit klopt!". Het kan haast niet dat ze ergens gecrasht zijn, zonder dat er na een week niks gevonden is. Geloof ik gewoon niet.
quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:41 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het valt me idd op dat nadat ze ergens zijn geweest, er een revolutie uitbreekt. Syrie, Ukraine.. en Myanmar.
Met je eens. Zo denk ik ook.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:48 schreef Gisteren. het volgende:
Het kan haast niet dat ze ergens gecrasht zijn, zonder dat er na een week niks gevonden is. Geloof ik gewoon niet.
quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:52 schreef HiZ het volgende:
Dit gedoe doet mij denken aan een vlucht waar ik ooit op heb gezeten die terugkeerde na een uur in de lucht 'omdat de airconditioning niet te reguleren was'. Als passagier dacht ik toen alleen 'het is hier wel verdomd heet', maar terugkijkend realiseer ik me dat we misschien wel door het oog van de naald zijn gekropen.
Zeer zeker. Mocht de berichtgeving van de RR motoren juist zijn.. m.i. heeft de piloot dan een bewuste landing ergens proberen te maken, na die 4 uur. Of dit gelukt is laat ik in het midden.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:49 schreef HiZ het volgende:
[..]
Heb je wel eens gekeken naar het gebied waarbinnen dat vliegtuig kan zijn neergekomen? Ze hebben nog geen 10% van het totale areaal kunnen bekijken.
Er is zojuist een persconferentie geweest, en alle geruchten zijn ontkracht. Na het punt van laatste radar contact (transponder) is er niks bekend.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:55 schreef Gisteren. het volgende:
Mocht de berichtgeving van de RR motoren juist zijn
Het blijft vreemd dat er allerlei nieuwsberichten de wereld in worden gebracht door diverse betrouwbare agencies, terwijl de autoriteiten alles ontkrachten (legerradar, motoren, houseraids etc.). Zoals iemand eerder al zei zijn ze mogelijk ook bang voor gezichtsverlies.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:59 schreef OEM het volgende:
[..]
Er is zojuist een persconferentie geweest, en alle geruchten zijn ontkracht. Na het punt van laatste radar contact (transponder) is er niks bekend.
poeh er was wel iets voorbij gekomen daarover, licht onderhoud twee weken terug ofzo? groot onderhoud geen ideequote:Op donderdag 13 maart 2014 10:55 schreef Gisteren. het volgende:
[..]
Zeer zeker. Mocht de berichtgeving van de RR motoren juist zijn.. m.i. heeft de piloot dan een bewuste landing ergens proberen te maken, na die 4 uur. Of dit gelukt is laat ik in het midden.
Weet iemand wanneer voor t laatst een heavy check op deze 772 is uitgevoerd? Of uberhaupt het maintenance schema?
Dat, of iedereen roept maar wat en neemt alles van elkaar over zonder enige factchecking. Nadeel van de hedndaagse media waar nieuws zo snel mogelijk gebracht moet worden.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:00 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Het blijft vreemd dat er allerlei nieuwsberichten de wereld in worden gebracht door diverse betrouwbare agencies, terwijl de autoriteiten alles ontkrachten (legerradar, motoren, houseraids etc.). Zoals iemand eerder al zei zijn ze mogelijk ook bang voor gezichtsverlies.
Alle media rennen achter elk gerucht aan, en achter elkaar aan. De een brengt een gerucht wat neutraler dan de ander zullen we maar zeggen.quote:
De media probeert door elke scheet hard te roepen ook maar kijkers te trekken. Roept rtl het niet, dan de NOS wel, dus gaan de kijkers naar de NOS. De media is tegenwoordig niet echt betrouwbaar te noemen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:00 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Het blijft vreemd dat er allerlei nieuwsberichten de wereld in worden gebracht door diverse betrouwbare agencies, terwijl de autoriteiten alles ontkrachten (legerradar, motoren, houseraids etc.). Zoals iemand eerder al zei zijn ze mogelijk ook bang voor gezichtsverlies.
is dat in het algemeen gezegd of zijn die 3 gespotte objecten van gisteren nu ook genoemd als 'niet van de 777', of nog steeds niet gevonden?quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:59 schreef OEM het volgende:
[..]
Er is zojuist een persconferentie geweest, en alle geruchten zijn ontkracht. Na het punt van laatste radar contact (transponder) is er niks bekend.
A-check was dat. Beetje controleren of het haar nog in model zitquote:Op donderdag 13 maart 2014 11:01 schreef Marrije het volgende:
[..]
poeh er was wel iets voorbij gekomen daarover, licht onderhoud twee weken terug ofzo? groot onderhoud geen idee
En na afloop een spetterend verslag van Flightglobal.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:06 schreef OEM het volgende:
De enige site met feitelijk nieuws zonder geschreeuw, en met een goede reputatie, is de aviation herald.
Waarom zou NK een vliegtuig gijzelen? Omdat ze de evil grote boze communisten zijn?quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:39 schreef Gisteren. het volgende:
Maar ff alle gekheid op een stokkie want er valt niks zinnigs meer te zeggen op dit moment.
Een scenario kan zijn dat de MH bewust richting PEK is gevlogen, met de transmitter uit. Bij PEK is hij afgeweken naar het Koreaans schiereiland waar de piloot de 772 intact heeft geland in Noord Korea. Daar zijn de passagiers door het leger gegijzeld. Dit verklaart waarom de telefoons overgingen, maar niet opgenomen werd. Ik ben er vrij zeker van dat iedereen nog leeft.
wacht niet langer:quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:05 schreef Marrije het volgende:
[..]Voorzien van andere motoren
![]()
Ik zit eigenlijk alweer te wachten op het bericht dat die mogelijk 4 uur door vliegen toch niet zo blijkt te zijn.
dat zou een verklaring kunnen zijn voor het anoniem van alles roepen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:12 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
wacht niet langer:
http://www.nu.nl/buitenla(...)og-niet-langer-.html
ik ben er zo langzaam wel van overtuigd dat er een hoop informatie is die ze bewust achterhouden. Al dat speculeren van de media helpt de zoekactie niet, en alle valse informatie of informatie die buiten proporties wordt geblazen, brengt de zaak alleen maar op ongewenste zijsporen.
Of er is een politiek spel op de achtergrond aan de gang. Stel dat de passagiers ergens gegijzeld worden. Ik kan me voorstellen dat ze zoiets het liefst eerst intern proberen op te lossen.
5 dagenquote:Op donderdag 13 maart 2014 11:21 schreef Re het volgende:
hoe lang duurde het voordat ze de resten van de Air France crash hadden gevonden?
Doe even normaal met je "Murica".quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:43 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Je weet dat Murica alles ziet als het om NK gaat?
dus o zich niet vreemd dat ze nu nog niets gevonden hebbenquote:
Ik snap dat je die mogelijkheid vooralsnog als meest waarschijnlijke optie houdt, maar het is geen feit. En zelfs als men door onheil van buitenaf, zoals b.v. een kaping, om het leven is gekomen, dan nog hoef je ze m.i. niet mee te rekenen als het gaat om de veiligheid van het toestel zelf.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:40 schreef Red_85 het volgende:
Ik ga er al vanuit dat de 239 van de 370 niet meer leven
Dat zeg ik, ze moeten hier zoeken, dat is onder Indiaquote:Op donderdag 13 maart 2014 10:15 schreef arj1o1 het volgende:
Van de Volkskrant:
[..]
Komt overeen met het gerucht van een aantal dagen geleden (legerradar), maar is vers nieuws.
quote:The airplane went down within an approximate 20 mile radius of N13 30' 00''/E97 30' 00''
Goed punt.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik snap dat je die mogelijkheid vooralsnog als meest waarschijnlijke optie houdt, maar het is geen feit. En zelfs als men door onheil van buitenaf, zoals b.v. een kaping, om het leven is gekomen, dan nog hoef je ze m.i. niet mee te rekenen als het gaat om de veiligheid van het toestel zelf.
Zijn hobby heeft weinig te maken dat er niet heel veel velden zijn waarop je onopgemerkt een 777 kan landenquote:Op donderdag 13 maart 2014 11:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
De piloot is toch een FlightSim fanaat. De mogelijkheid om ergens anders te landen is imo best groot.
Wreckage van AF447 werd de volgende dag al gevonden.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:23 schreef Re het volgende:
dus o zich niet vreemd dat ze nu nog niets gevonden hebben
Snap je punt, maar dat is een lastige scheidslijn. Bij veel crashes zijn de piloten toch wel debet. Zoals AF447, en de Turkish Airlines bij Schiphol.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik snap dat je die mogelijkheid vooralsnog als meest waarschijnlijke optie houdt, maar het is geen feit. En zelfs als men door onheil van buitenaf, zoals b.v. een kaping, om het leven is gekomen, dan nog hoef je ze m.i. niet mee te rekenen als het gaat om de veiligheid van het toestel zelf.
Is het ontkend, of ontkracht?quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:59 schreef OEM het volgende:
Er is zojuist een persconferentie geweest, en alle geruchten zijn ontkracht. Na het punt van laatste radar contact (transponder) is er niks bekend.
Ontkend en bevestigd (de ontkenning dus) door zowel Boeing als RR.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:37 schreef DS4 het volgende:
Wat ik las is dat die motoren automatisch informatie sturen. Als dat onzin is, dan lijkt mij dat mensen die dat weten al heel snel hadden laten weten dat het onzin is.
Vooralsnog heeft Rolls-Royce nooit een officiële verklaring gegeven dat die informatie is ontvangen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Is het ontkend, of ontkracht?
Wat ik las is dat die motoren automatisch informatie sturen. Als dat onzin is, dan lijkt mij dat mensen die dat weten al heel snel hadden laten weten dat het onzin is. Als ze het wel doen is het dan de vraag waarom nu ineens toch niet? Kun je dat ook uitzetten?
Dus in hoeverre hebben ze een toelichting gegeven hierop? Een enkel "nee, is niet waar" vind ik wat magertjes, dus ik hoop dat ze dan ook klare wijn geschonken hebben.
Maar geen toelichting over of het systeem nu wel of niet in dit toestel zat enz.?quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:40 schreef OEM het volgende:
Ontkend en bevestigd (de ontkenning dus) door zowel Boeing als RR.
Boeing en RR geven geen commentaar in de media, dus die zullen het niet tussentijds melden.
Dat doet er niet zoveel toe, aangezien ze er toch geen uitspraken over doen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:44 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar geen toelichting over of het systeem nu wel of niet in dit toestel zat enz.?
Zoals ik al eerder aangaf in dit topic, het schijnt dat Rolls Royce 2 berichten heeft ontvangen van die vlucht. 1 tijdens het opstarten en 1 tijdens het klimmen naar vlieghoogte. Daarna niets meer.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat ik las is dat die motoren automatisch informatie sturen. Als dat onzin is, dan lijkt mij dat mensen die dat weten al heel snel hadden laten weten dat het onzin is.
Ja, in de technische ruimte van de 777, maar daar kom je niet zomaar.quote:Kun je dat ook uitzetten?
Laat ik het zo zeggen: ik zou dat anders doen. Ik zou uitleggen waarom het onzin is. Anders heb je nl. van die mensen die zich weinig aantrekken van de ontkenning. Sterker nog, er zullen mensen zijn die dan meer en meer overtuigd gaan raken dat men veel meer weet dan mee wenst te delen. Dat werkt een hoop speculatie in de hand.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:46 schreef Me_Wesley het volgende:
Dat doet er niet zoveel toe, aangezien ze er toch geen uitspraken over doen.
Ok. Maar dan komt bij mij weer de vraag op: is dat te verwachten, of is dat bijzonder (ik heb geen idee met welke frequentie informatie wordt verzonden, laat staan hoe dat verzonden wordt... er kan natuurlijk een prima verklaring zijn dat in dit geval die informatie meest waarschijnlijk niet verzonden zal zijn)? Als het te verwachten valt, dan zal het ook wel kloppen. Als het bijzonder is, dan roept het weer vragen op.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:49 schreef MartijnA3 het volgende:
Zoals ik al eerder aangaf in dit topic, heeft Rolls Royce een paar dagen geleden al gemeld dat ze 2 berichten hebben ontvangen van die vlucht. 1 tijdens het opstarten en 1 tijdens het klimmen naar vlieghoogte. Daarna niets meer.
Nu is er 1 website die meldt dat anonieme bronnen hebben gezegd dat er nog 4 uur aan data is en iedereen wordt gek.
Ok.quote:Ja, in de technische ruimte van de 777, maar daar kom je niet zomaar.
Het klinkt misschien nogal '':')quote:
Even kort, vliegtuigen worden uitgerust met ACARS, daarma kunnen positie en foutmeldingen worden doorgegeven.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:52 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ok. Maar dan komt bij mij weer de vraag op: is dat te verwachten, of is dat bijzonder (ik heb geen idee met welke frequentie informatie wordt verzonden, laat staan hoe dat verzonden wordt... er kan natuurlijk een prima verklaring zijn dat in dit geval die informatie meest waarschijnlijk niet verzonden zal zijn)? Als het te verwachten valt, dan zal het ook wel kloppen. Als het bijzonder is, dan roept het weer vragen op.
Hierboven las ik dat er wel twee meldingen ontvangen waren. 2 van de 4 is op een vlucht die nog niet halverwege was natuurlijk niet zo vreemd. Al klopt het dan ook weer dat als men nog 4 uur gevlogen heeft dat er dan nog een 3e melding kon worden verwacht.quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:59 schreef MartijnA3 het volgende:
En daar is onduidelijkheid. Malaysian Airlines zei dat het toestel was uitgerust met ACARS, maar dat ze geen bericht hadden ontvangen. Elk toestel is uitgerust met ACARS, dus dat is niks nieuws. Waarom hebben ze niets ontvangen? Omdat ze het abonnement niet hebben afgenomen ivm kostenbesparing? Dat zeggen ze dus niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |