Komt overeen met het gerucht van een aantal dagen geleden (legerradar), maar is vers nieuws.quote:Naar het westen
Anonieme bronnen met kennis van het onderzoek hebben tegen persbureau Bloomberg gezegd dat het erop lijkt dat het toestel nadat het van de radar verdween naar het westen is gevlogen. Nadat de transponder - waarmee het toestel getraceerd kan worden - was gestopt met het uitzenden van signalen, zouden radarsystemen op de grond nog signalen van de Boeing hebben opgepikt. Het toestel zou, zoals de Maleisische autoriteiten eerder suggereerden, van zijn koers richting Peking in het noordoosten zijn afgeweken.
In plaats daarvan zou het ver naar het westen zijn gevlogen, over Maleisië. Volgens de anonieme bronnen van Bloomberg bleef het toestel die koers aanhouden, in ieder geval tot het moment dat het buiten bereik raakte van de Maleisische radar.
De Boeing met 239 mensen aan boord is sinds zaterdag spoorloos. In totaal beslaat het zoekgebied inmiddels meer dan 90.000 vierkante kilometer. Dat is de oppervlakte van Hongarije. Verschillende zoektochten van China, Maleisië en Vietnam hebben vooralsnog tot niets geleid.
wat ik vreemd vind aan dat verhaal:quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:15 schreef arj1o1 het volgende:
Van de Volkskrant:
[..]
Komt overeen met het gerucht van een aantal dagen geleden (legerradar), maar is vers nieuws.
we hebben echt een duidelijke OP nodig.. nu staat er teveel info in voor mensen om even snel up-to-date te rakenquote:Op donderdag 13 maart 2014 10:21 schreef Pizzahut het volgende:
Vanochtend op de radio gehoord dat de vlucht nog vier uur heeft doorgevlogen na het laatste bericht.
Hier in NL is tenminste geen contact: 2 straaljagers erop af.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:20 schreef mschol het volgende:
[..]
wat ik vreemd vind aan dat verhaal:
een vliegtuig duikt op op een militaire radar... een vliegtuig die daar niet hoort te vliegen.
optie a) leger zoekt contact -> krijgt contact en er worden wat woorden gewisseld
optie b) leger zoekt contact -> geen reactie -> dan stuur je er toch wel wat straaljagers op af om polshoogte te nemen?
Nee, je leest niet. updates onderaan.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:22 schreef mschol het volgende:
[..]
we hebben echt een duidelijke OP nodig.. nu staat er teveel info in voor mensen om even snel up-to-date te raken
het is niet zeker of de vlucht nog 4 uur heeft doorgevlogen
en jij denkt dat men die moeite neemt? schattigquote:Op donderdag 13 maart 2014 10:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, je leest niet. updates onderaan.
quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:20 schreef mschol het volgende:
[..]
een vliegtuig duikt op op een militaire radar... een vliegtuig die daar niet hoort te vliegen.
optie a) leger zoekt contact -> krijgt contact en er worden wat woorden gewisseld
optie b) leger zoekt contact -> geen reactie -> dan stuur je er toch wel wat straaljagers op af om polshoogte te nemen?
http://www.nytimes.com/20(...)ner=rss&emc=rss&_r=0quote:The existence of the radar data suggests that the Malaysian authorities may have missed a chance to send military jets to intercept, identify and track the plane as it passed over the country. General Rodzali said interceptors were not scrambled because the unidentified plane appeared to be a civilian aircraft and was not seen as hostile.
Het was schijnbaar een bliepje of iets in die richting.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:20 schreef mschol het volgende:
[..]
misschien de updates bovenaan zetten?quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, je leest niet. updates onderaan.
Ik ga er al vanuit dat de 239 van de 370 niet meer levenquote:
Gewaagde uitspraak, of heb je daar aanwijzingen voor?quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:39 schreef Gisteren. het volgende:
Ik ben er vrij zeker van dat iedereen nog leeft.
Het valt me idd op dat nadat ze ergens zijn geweest, er een revolutie uitbreekt. Syrie, Ukraine.. en Myanmar.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Misschien was Top Gear er wel dit jaar om e.e.a. voor te bereiden...
RR heeft bijna 6 dagen nodig gehad om de gegevens te ontcijferen?quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:34 schreef DeParo het volgende:
Ik verwacht een grote doorbraak, wellicht hebben ze die al, de motoren kunnen schijnbaar ook gps-gegevens versturen.
quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:39 schreef Gisteren. het volgende:
Maar ff alle gekheid op een stokkie want er valt niks zinnigs meer te zeggen op dit moment.
Een scenario kan zijn dat de MH bewust richting PEK is gevlogen, met de transmitter uit. Bij PEK is hij afgeweken naar het Koreaans schiereiland waar de piloot de 772 intact heeft geland in Noord Korea. Daar zijn de passagiers door het leger gegijzeld. Dit verklaart waarom de telefoons overgingen, maar niet opgenomen werd. Ik ben er vrij zeker van dat iedereen nog leeft.
Is een vrij onwaarschijnlijk scenario. Ten eerste zegt het verhaal van de telefoons niets over het nog aanstaan van die dingen, ten tweede is de kans dat ze ongezien over China naar NK kunnen vliegen vrijwel nihil en ten derde vraag ik me af of ze uberhaupt genoeg brandstof hadden om tot NK te komen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:39 schreef Gisteren. het volgende:
Maar ff alle gekheid op een stokkie want er valt niks zinnigs meer te zeggen op dit moment.
Een scenario kan zijn dat de MH bewust richting PEK is gevlogen, met de transmitter uit. Bij PEK is hij afgeweken naar het Koreaans schiereiland waar de piloot de 772 intact heeft geland in Noord Korea. Daar zijn de passagiers door het leger gegijzeld. Dit verklaart waarom de telefoons overgingen, maar niet opgenomen werd. Ik ben er vrij zeker van dat iedereen nog leeft.
Je weet dat Murica alles ziet als het om NK gaat?quote:Op donderdag 13 maart 2014 10:39 schreef Gisteren. het volgende:
ik hoop dat je gelijk hebtquote:Op donderdag 13 maart 2014 10:39 schreef Gisteren. het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |