Jep, dat staat al in de OP. Zelfs met oppervlakte (ik schrok van het getal) en alles.quote:Op donderdag 13 maart 2014 08:09 schreef Crazy-M het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)laatste-contact.html
Sorry als het al langs is geweest, maar dus nog mogelijk 4 uur dat de motoren nog actief geweest zijn
quote:Op donderdag 13 maart 2014 08:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Leuk voor de schoolkrant, nee echt, leuk gedaan. Maar "Some have mentioned that the accident could have been caused by pilot error, however we provide evidence showing that it was extremely unlikely that this was caused by pilot error."
Schattig. Geen vliegtuig, geen zwarte doos, maar men komt met "bewijs" dat het :"extreem onwaarschijnlijk" zou zijn dat de piloot een foutje gemaakt kán hebben.
Het "bewijs" bestaat uit Zaharie kokend, Zaharie met zijn modelvliegtuigjes en Zaharie bij de kapper.
Staat boven je man!quote:Op donderdag 13 maart 2014 08:09 schreef Crazy-M het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)laatste-contact.html
Sorry als het al langs is geweest, maar dus nog mogelijk 4 uur dat de motoren nog actief geweest zijn
ja roep dat danquote:
Dat klopt natuurlijk, maar dat was niet de stelling die je poneerde. Je kan dus best zuchten maar lees anders je eigen post nog even na. Dat is gewoon klinkklare onzin. Een menselijk oog kan ISS zelfs waarnemen onder de juiste omstandigheden en dat ding zweeft bijna 400km boven ons.quote:Op woensdag 12 maart 2014 23:46 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Zucht. Dat iemand op 250km afstand kan zien dat een vliegtuig van 64m lang nog intact lijkt is uiteraard per definitie onzin.
En ook sterren. En die staan nog verder weg!quote:Op donderdag 13 maart 2014 08:29 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat klopt natuurlijk, maar dat was niet de stelling die je poneerde. Je kan dus best zuchten maar lees anders je eigen post nog even na. Dat is gewoon klinkklare onzin. Een menselijk oog kan ISS zelfs waarnemen onder de juiste omstandigheden en dat ding zweeft bijna 400km boven ons.
400 km vacuum of 250 km atmosfeer (nogal wat bosbranden daar, smog, waterdamp van de tropen)?quote:Op donderdag 13 maart 2014 08:29 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat klopt natuurlijk, maar dat was niet de stelling die je poneerde. Je kan dus best zuchten maar lees anders je eigen post nog even na. Dat is gewoon klinkklare onzin. Een menselijk oog kan ISS zelfs waarnemen onder de juiste omstandigheden en dat ding zweeft bijna 400km boven ons.
Dat is geen 400 km aan vacuüm.quote:Op donderdag 13 maart 2014 08:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
400 km vacuum of 250 km atmosfeer (nogal wat bosbranden daar, smog, waterdamp van de tropen)?
250 km ver kijken lijkt me onmogelijk en dan groottes, hoeken en afstanden schatten al helemaal.
Dat vond ik een te flauw voorbeeldquote:Op donderdag 13 maart 2014 08:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En ook sterren. En die staan nog verder weg!
Nee, 60 km atmosfeer als je heel ruim rekent. Tegenover 250 km over een gekromde Aarde. En dan kan je zien dat een brandend vliegtuig lager gaat vliegen. Sure.quote:
Dat hele corrosieverhaal gaat over alle 777's, behalve de 777-200ER (die we nu missen). De 777-ER heeft een ander type antenne.quote:Op donderdag 13 maart 2014 07:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En die ACARS-antenne zit niet op dezelfde plek als de transponder?
Weet je of er ook bij die ACARS-antenne corrosieverschijnselen zijn waargenomen?
quote:This AD applies to The Boeing Company Model 777-200, -200LR, -300, -300ER, and -777F series airplanes, certificated in any category, as identified in Boeing Alert Service Bulletin 777-53A0068, dated June 12, 2013.
Dergelijke aannames zien we vaker in getuigenverklaringen. Mensen denken ook snelheid te kunnen inschatten. Overschatting van de mens. Echter, de stelling dat iemand onmogelijk op 250 km iets kan waarnemen is pertinent onjuist. Dat was mijn punt.quote:Op donderdag 13 maart 2014 08:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, 60 km atmosfeer als je heel ruim rekent. Tegenover 250 km over een gekromde Aarde. En dan kan je zien dat een brandend vliegtuig lager gaat vliegen. Sure.
Als hij de U turn heeft gemaakt net voor hij spoorloos is verdwenen dan zul je vooral naar die kant moeten zoeken die hij toen is gegaan. Dus nog voorbij indonesiaquote:Op donderdag 13 maart 2014 08:32 schreef Marrije het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Nou dat kan jaren gaan duren...
Misschien kun je dan maar beter hopen op een kaping![]()
En als ik dan naar dat kaartje kijk, DeParo, heb je de in de indian ocean minder kans gevonden te worden dan het stukje pacific waar ie zou kunnen liggen. Om nog even terug te komen op jouw stellingname van gisteren.
Fijn dit, ik vlieg over 2 weken met een 777. Nou zijn er op dit moment natuurlijk honderden van dat type vliegtuig in gebruik zonder ongevallen, maar tochquote:Op donderdag 13 maart 2014 06:33 schreef El_Matador het volgende:
U.S. warned of Boeing 777 "cracking" problem before Malaysian jetliner went missing
English.news.cn 2014-03-13 10:42:04
WASHINGTON, March 12 (Xinhua) -- The U.S. Federal Aviation Administration (FAA) had warned of a "cracking" problem on Boeing 777 airplanes, just days before the Malaysia Airlines Flight MH370 went missing.
However, the FAA "airworthiness directive (AD)," dated March 5, only applied to B777-200, -200LR, -300, -300ER, and -777F series airplanes, not the B777-200ER, which is the model of the missing MH370.
The FAA cautioned against a link between the directive and the accident, and Laura Brown, the aviation regulator's deputy assistant administrator for public affairs, told Xinhua Wednesday "this applies only to U.S. registered aircraft."
"The civil aviation authorities in other countries usually issue identical or similar directives that apply to aircraft registered in their countries," Brown added.
The FAA said the directive was prompted by a report of cracking in the fuselage skin underneath the satellite communication (SATCOM) antenna adapter.
"We are issuing this AD to detect and correct cracking and corrosion in the fuselage skin, which could lead to rapid decompression and loss of structural integrity of the airplane," the U.S. aviation regulator said.
"This AD requires repetitive inspections of the visible fuselage skin and doubler if installed, for cracking, corrosion, and any indication of contact of a certain fastener to a bonding jumper, and repair if necessary," it said.
The directive, first drawn up on September 26, 2013, was approved on February 18 and published in the U.S. Federal Register on March 5. It's due to take effect on April 9.
In the notice, the FAA said one operator had reported a 16-inch (40.6-centimeter) crack under the 3-bay SATCOM antenna adapter plate in the crown skin of the fuselage on an airplane that was 14 years old with approximately 14,000 total flight cycles.
It said following the crack finding, the same operator inspected 42 other airplanes that are between 6 and 16 years old and "found some local corrosion, but no other cracking."
The FAA said 120 airplanes of U.S. registry are affected by the directive.
The international search for missing flight MH370 entered its fifth day Wednesday, and multinational search operations for the missing plane has extended to land. But the whereabouts of the airplane remains unknown.
Ja, precies, zo denk ik ook. Ik wil weten wat er aan de hand is met dit toestel. Ik "hoop" dus op een kaping.quote:Op donderdag 13 maart 2014 08:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Fijn dit, ik vlieg over 2 weken met een 777.
Hong Kongquote:Op donderdag 13 maart 2014 08:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, precies, zo denk ik ook. Ik wil weten wat er aan de hand is met dit toestel. Ik "hoop" dus op een kaping.
Waar vlieg je heen?
Godverdomme, had je geen veiligere kant voor Boeings 777 uit kunnen kiezen? Centraal-Afrika ofzo?quote:
quote:PHU QUOC, Vietnam, March 13 (Xinhua) -- Aircraft and vessels sent out by Vietnam on Thursday have found no debris in the waters where Chinese satellites spotted three floating objects in the hunt for the missing Malaysian airlines flight, Vietnamese Deputy Transport Minister Pham Quy Tieu said on Thursday.
Haha. Maar dit ongeluk maakt me wel nerveus, terwijl ik al m'n hele leven meestal een paar keer per jaar vlieg en heb er nooit eerder last van gehad.quote:Op donderdag 13 maart 2014 08:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Godverdomme, had je geen veiligere kant voor Boeings 777 uit kunnen kiezen? Centraal-Afrika ofzo?
Hier hetzelfde. Vorig jaar 35 keer en het jaar ervoor een achterlijke 56 vluchten gemaakt.quote:Op donderdag 13 maart 2014 08:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Haha. Maar dit ongeluk maakt me wel nerveus, terwijl ik al m'n hele leven meestal een paar keer per jaar vlieg en heb er nooit eerder last van gehad.
Ik ook, naar Zuid-Afrika met KLMquote:Op donderdag 13 maart 2014 08:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Fijn dit, ik vlieg over 2 weken met een 777. Nou zijn er op dit moment natuurlijk honderden van dat type vliegtuig in gebruik zonder ongevallen, maar toch
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |