SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.==============================================================
Zoekgebied:
==============================================================
Het vliegtuig:
==============================================================
De piloten:
• Gezagvoerder Zaharie Ahmad Shah (53) - meer dan 18.000 vlieguren
• Co-piloot Fariq Abdul Hamid (27) - meer dan 2763 vlieguren
==============================================================
De passagiers:
Link naar de passagierslijst: http://www.malaysiaairlin(...)enger%20Manifest.pdf
Bijzondere passagiers:
• Pouria Nourmohammadi Mehrdad (18) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Oostenrijker Christian Kozel (30)) reisde naar AMS en door naar FRA (Frankfurt)
• Seyed Mohammed Reza Delavar (29) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Italiaan Luigi Maraldi (37)) reisde naar AMS en door naar CPH (Kopenhagen)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
BBC:
• Philip Wood (51, VS) - IBM-ingenieur die pas 3 maanden in KL werkte in data storage
• 19 Chinezen, geleid door Hou Bo, "very famous in China"
• Dr. Yuchen Li - recent doctoral engineering graduate from Cambridge University in England
• A further eight Chinese nationals as well as 12 Malaysians were employees of America's Freescale Semiconductor company
==============================================================
De laatste waarneming van flightradar24.com en skyvector.com:
De paarse lijn geeft de koers en wijziging aan (van 025 graden t.o.v. Noord naar 040).
==============================================================
Nieuwsbronnen:
• Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html
• nu.nl - http://www.nu.nl/buitenla(...)msterdam-reizen.html
• Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)turned-around-search
• The Telegraph - http://www.telegraph.co.u(...)as-debris-found.html
• The Mirror (dus niet zo betrouwbaar) - http://www.mirror.co.uk/n(...)light-worlds-3220716
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates
==============================================================
Eerdere verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen:
Air Crash Investigation - Helios 522 - 14 augustus 2005 - Griekenland - decompression?
Air Crash Investigation - AF447 - 1 juni 2009 - Atlantische Oceaan, Brazilië - technisch mankement + fout piloten
Mayday, Air Crash Investigation - Egypt Air 990 - fout piloten dan wel zelfmoord piloot - ook pas laat gevonden, in de Atlantische Oceaan
===============================================================
Help met zoeken via http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014
===============================================================
Mogelijke motieven/scenario's:
• Ongeval/technisch mankement - "extremely unlikely" :SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.straitstimes.c(...)s-likely-scenarios-2
• Bewusteloosheid door decompressie en beviezing - op autopiloot 4 uur doorvliegen
• Raketaanval - vraag wie verantwoordelijk? - Noord-Korea, waar er juist verkiezingen waren, wordt gespeculeerd
• Bomaanslag - vreemd; geen motief gegeven
• Kaping waardevolle lading/passagiers - idem
• Zelfmoordactie (co)piloot?
• Vervroegde 1-aprilgrap - vliegtuig staat gewoon aan de gate en in een Beijings barretje lachen die gasten zich het schompes om ons
• Anders - ?
======================================================================
!!UPDATES:
• Er blijkt nog contact geweest te zijn met MA370 vlak na de radio oproep toen het toestel van de radar verdween. De piloot van een vlucht een stukje voor het toestel hoorde meerdere stemmen in de cockpit en was er vrij zeker van met de co-piloot gesproken te hebben.
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/3131319/posts
• De Telegraaf meldt dat FO van Vlucht 370 een feestbeest was, die graag dames vermaakte in de cockpit. Maar in hoeverre dat relevant is...
• The story so far, video:
• Langzame decompressie zou een probleem kunnen zijn - http://www.themalaysianin(...)nconscious-says-blog
OUD NIEUWSSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.=============================================================
• Het vliegtuig zou na van de radar verdwenen te zijn nog 4 uur doorgevlogen te hebben - Bronnen: TIME en nu.nl
In theorie is dit het gebied waar het vliegtuig gebleven kan zijn:
• Straal ~ 2000 nautische mijlen ~ 3500 km
• Oppervlakte ~ 38.500.000 km2
• ~40% land, 60% zee
• ~1,3-1,5 miljard inwoners
==============================================================
Deze OP is (mede) tot stand gekomen door de tomeloze inzet van:
• remlof - TS deel 1
• Speculant. - TS deel 2
• El_Matador - TS deel 3, deel 5, deel 9, deel 10
• MrBanaan1 - TS deel 4, deel 8
• Kleffe_Dop - TS deel 6
• Toto69 - TS deel 7
• niels0
• Arthur_Spooner
• RVer
• DeParo
• Marrije
• OEM
• matthijst
• MartijnA3
• eight
• Me_Wesley
• ...
FOK!NWS dankt al deze bijdragers voor hun harde werk
==============================================================
STATUS NA 132 UUR (5,5 DAG): VOLLEDIGE ONDUIDELIJKHEID
[ Bericht 1% gewijzigd door El_Matador op 13-03-2014 08:17:14 ]The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Ben erg benieuwd naar de air crash investigation van deze maarja dat zal nog wel een paar jaartjes duren
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!![]()
3 eerdere staan er in ieder geval bij.quote:Op donderdag 13 maart 2014 02:17 schreef delano.888 het volgende:
Ben erg benieuwd naar de air crash investigation van deze maarja dat zal nog wel een paar jaartjes durenGracias. Team work.quote:
[ Bericht 13% gewijzigd door El_Matador op 13-03-2014 02:31:19 ]The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Eerlijk is eerlijk, de OP is echt hoogstaand. Nu het topic zelf nog..Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.![]()
Het zal me benieuwen, CNN-experts betwijfelen oprecht of dit van het vliegtuig kan komen, laat staan de kwaliteit van de foto's het is erg vreemd in ieder geval.![]()
Komt van dat artikel uit de OP http://www.dailymail.co.u(...)rtphones-active.htmlquote:If not now, then when.![]()
Dank. Vooral de Air Investigations van eerdere vergelijkbare ongelukken lijkt me een nuttige toevoeging. Zelf geen tijd om te kijken maar het kan discussiestof en inzichten opleveren hier?quote:Op donderdag 13 maart 2014 02:24 schreef eight het volgende:
Eerlijk is eerlijk, de OP is echt hoogstaand. Nu het topic zelf nog..De Daily Mail zou er niet in mogen staan, ik zoek ff een betere bron, niet deze kattenbakvullingquote:Op donderdag 13 maart 2014 02:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Komt van dat artikel uit de OP http://www.dailymail.co.u(...)rtphones-active.htmlThe only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Ik vind het eerder opmerkelijk dat het zoveel upvotes heeft.Wat zou er moeten zijn dan?
If not now, then when.![]()
De discussie in de comments van Aviation Herald is ook zeer interessant schijnbaar kannje via Google Earth op het vliegveld Nakhon Ratchasima Airport een vliegtuig van dit type zien staan ergens.![]()
Is toch vaak zo met dit soort onderwerpen? Of informatie wordt maar mondjesmaar geleaked, aangepast of helemaal niet doorgespeeld voor een bepaalde periode.quote:
Er zijn tal van redenen, in volgorde van mogelijk naar spectaculair ongeloofwaardig: een crash is slecht voor de bedrijven die hierin betrokken zijn, er is een grove fout gemaakt, de overheid is involved in zo'n fout, als het toch om drugs/aanslag/kaping gaat en die is nog niet afgehandeld geeft het risico voor het onderzoek om informatie naar buiten te brengen, het is onderdeel van een world domination plot, aliens.
om maar wat te noemen![]()
(hebben jullie nooit 24 gekeken?)![]()
Wat denk jij dat er gebeurd is dan?quote:Op donderdag 13 maart 2014 02:55 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Is toch vaak zo met dit soort onderwerpen? Of informatie wordt maar mondjesmaar geleaked, aangepast of helemaal niet doorgespeeld voor een bepaalde periode.
Er zijn tal van redenen, in volgorde van mogelijk naar spectaculair ongeloofwaardig: een crash is slecht voor de bedrijven die hierin betrokken zijn, er is een grove fout gemaakt, de overheid is involved in zo'n fout, als het toch om drugs/aanslag/kaping gaat en die is nog niet afgehandeld geeft het risico voor het onderzoek om informatie naar buiten te brengen, het is onderdeel van een world domination plot, aliens.
om maar wat te noemen![]()
(hebben jullie nooit 24 gekeken?)If not now, then when.![]()
Hoe is de stemming in Singapore?quote:Op donderdag 13 maart 2014 03:08 schreef Libris het volgende:
Het is weer een nieuwe dag in Zuid-Oost Azie, we zullen zien..
En hoe zit dat met de luchtverkeersleiding van "jouw" land, die grenst tot waar het vliegtuig van de radar verdween... (zie onderste kaart in de OP)?The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Jongens, jullie moeten echt dat fimpje van die zelfmoordpiloot EgyptAir (de 3e) bekijken.
SICK.
Hoe kan dat vliegtuig dat aan?? Dat moet toch helemaal uit elkaar knallen? Ze gaan bijna Mach 1 met negatieve G-krachten (hoe je dat voor elkaar krijgt, kan ik in deze staat eventjes niet bedenken)....
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Ik heb als buitenstaander en leek nou niet direct de indruk dat iedere dag een stapje dichterbij de waarheid is.quote:Op donderdag 13 maart 2014 03:08 schreef Libris het volgende:
Het is weer een nieuwe dag in Zuid-Oost Azie, we zullen zien..![]()
Iedere dag levert vooralsnog weer nieuwe dwaalsporen op en nog meer verwarring.![]()
Als je dit bovenstaand artikel doorleest, dan blijkt dat met 'Maleier' een ethnische groep wordt aangeduid die ook in Indonesie, Thailand en op de Filipijnen ruim vertegenwoordigd is. Een Maleier is dus niet per definitie een inwoner van Maleisië.quote:Op donderdag 13 maart 2014 00:41 schreef Infection het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Maleiers
Andersom, is een inwoner van Maleisië niet per definitie een Maleier. Er is een vrij grote kans dat het een Chinese Maleisiër (ongeveer 25%) of een Indiase Maleisiër (ongeveer 10%) is. Ook de oorspronkelijke bewoners van Borneo worden niet als Maleiers aangeduid.
In deze discussie is alleen de term Maleisiër als zijnde een aanduiding van nationaliteit relevant.![]()
Nou zullen alle piloten net als de Maleier Fariq Abdul Hamid wel een hoop vrouwen aantrekken, maar de Egyptische piloot (59), getrouwd, 5 kinderen, gedroeg zich wat vreemd ten opzichte van het vrouwelijke geslacht....
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Kan jij vinden. Chinezen met een Maleis paspoort zijn gewoon Chinezen. Maleiers met een Maleis paspoort Maleiers.quote:Op donderdag 13 maart 2014 03:52 schreef jaco het volgende:
[..]
Als je dit bovenstaand artikel doorleest, dan blijkt dat met 'Maleier' een ethnische groep wordt aangeduid die ook in Indonesie, Thailand en op de Filipijnen ruim vertegenwoordigd is. Een Maleier is dus niet per definitie een inwoner van Maleisië.
Andersom, is een inwoner van Maleisië niet per definitie een Maleier. Er is een vrij grote kans dat het een Chinese Maleisiër (ongeveer 25%) of een Indiase Maleisiër (ongeveer 10%) is. Ook de oorspronkelijke bewoners van Borneo worden niet als Maleiers aangeduid.
In deze discussie is alleen de term Maleisiër als zijnde een aanduiding van nationaliteit relevant.
Nog iets nuttigs toe te voegen aan het topic?The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Mijn toevoeging is dat ik jou wijs op het onjuiste gebruik van deze termen. In alle media berichten kun je lezen dat betrokken personen aan de hand van hun nationaliteit worden gecategoriseerd. Waarom doe jij dit dan aan de hand van een ethnische categorie?quote:Op donderdag 13 maart 2014 04:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kan jij vinden. Chinezen met een Maleis paspoort zijn gewoon Chinezen. Maleiers met een Maleis paspoort Maleiers.
Nog iets nuttigs toe te voegen aan het topic?
Als jij bijvoorbeeld stelt...... dan is dit onjuist. Je doelt waarschijnlijk op de Maleisische overheid of het management van Malaysia Airlines. Die bestaan niet alleen uit Maleiers.quote:En dan is onze team effort een stuk beter geslaagd dan hoe de Maleiers die arme families behandelen, denk ik zo.
Voor het overige vind ik het beheer van het topic trouwens uitstekend.![]()
Maleisie is een land dat grofweg bestaat uit 3 grote groepen; Maleiers, Chinezen en Indiërs. De Chinezen die een Maleis paspoort hebben zijn misschien net zo Chinees als dat het kind van 2 Nederlanders in het buitenland in de eerste plaats Nederlands en dan pas "Argentijns" of "Australisch" of whatever is.quote:Op donderdag 13 maart 2014 04:13 schreef jaco het volgende:
[..]
Mijn toevoeging is dat ik jou wijs op het onjuiste gebruik van deze termen. In alle media berichten kun je lezen dat betrokken personen aan de hand van hun nationaliteit worden gecategoriseerd. Waarom doe jij dit dan aan de hand van een ethnische categorie?
Als jij bijvoorbeeld stelt...
[..]
... dan is dit onjuist. Je doelt waarschijnlijk op de Maleisische overheid of het management van Malaysia Airlines. Die bestaan niet alleen uit Maleiers.
Voor het overige vind ik het beheer van het topic trouwens uitstekend.
De op nationaliteit gebaseerde getallen staat prima als plaatje in de OP. Daarnaast het gebruik van etniciteit in plaats van zoiets willekeurigs als nationaliteit, wat in een land als Maleisië heel logisch is.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Mag jij vinden. Ik noem het Maleiers.quote:The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Een 'Maleis paspoort' bestaat niet. Een Maleis voorwerp is het eigendom van een Maleier. Een Maleier is een persoon met bepaalde ethnische kenmerken en de Islamitische religie. Een Chinese Maleisiër kan dus geen Maleis paspoort hebben, al zou het al bestaan.quote:Op donderdag 13 maart 2014 04:18 schreef El_Matador het volgende:
Maleisie is een land dat grofweg bestaat uit 3 grote groepen; Maleiers, Chinezen en Indiërs. De Chinezen die een Maleis paspoort hebben zijn misschien net zo Chinees als dat het kind van 2 Nederlanders in het buitenland in de eerste plaats Nederlands en dan pas "Argentijns" of "Australisch" of whatever is.
Je hebt uiteraard het recht om van je eigen categorieen uit te gaan. Maar je mist de feiten en je categorieen worden daardoor onzinnig. Terwijl de rest van je werkzaamheden in het topic gedreven worden door waarheidsgetrouwdheid en precisie.
Ik woon meer dan twee jaar in Maleisië. In mijn ervaring wordt de terminologie in de media als volgt gebruikt.
Als er iets aan de hand is met iemand van de Maleisische nationaliteit dan wordt die persoon in de media simpelweg als Maleisisch (Malaysian) aangeduid. Zijn of haar etnische achtergrond wordt in het midden gelaten, hoewel je het aan de naam meestal wel kunt raden.
Als er een nieuwsbericht is, waar de ethniciteit van de betrokkenen van belang is, dan worden de termen Maleiers (Malays), Chinees-Maleisisch of Indisch-Maleisisch gebruikt. Dit is dan noodzakelijk om het bericht te verhelderen, bijvoorbeeld bij een religieus conflict. Bij een vliegramp is dit niet relevant.
[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 13-03-2014 05:04:16 ]![]()
Whatever. Je kent Maleisie beter dan ik, dus weet je hoe etniciteit veel belangrijker is dan iets onzinnigs als nationaliteit.quote:Op donderdag 13 maart 2014 04:58 schreef jaco het volgende:
[..]
Een 'Maleis paspoort' bestaat niet. Een Maleis voorwerp is het eigendom van een Maleier. Een Maleier is een persoon met bepaalde ethnische kenmerken en de Islamitische religie. Een Chinese Maleisiër kan dus geen Maleis paspoort hebben, al zou het al bestaan.
Je hebt uiteraard het recht om van je eigen categorieen uit te gaan. Maar je mist de feiten en je categorieen worden daardoor onzinnig. Terwijl de rest van je werkzaamheden in het topic gedreven worden door waarheidsgetrouwdheid en precisie.
Ik woon meer dan twee jaar in Maleisië. In mijn ervaring wordt de terminologie in de media als volgt gebruikt.
Als er iets aan de hand is met iemand van de Maleisische nationaliteit dan wordt die persoon in de media simpelweg als Maleisisch (Malaysian) aangeduid. Zijn of haar etnische achtergrond wordt in het midden gelaten, hoewel je het aan de naam meestal wel kunt raden.
Als er een nieuwsbericht is, waar de ethniciteit van de betrokkenen van belang is, dan worden de termen Maleiers (Malays), Chinees-Maleisisch of Indisch-Maleisisch gebruikt. Dit is dan noodzakelijk om het bericht te verhelderen, bijvoorbeeld bij een religieus conflict. Bij een vliegramp is dit niet relevant.
En wat jij "niet relevant" vindt, vindt een ander weer wel relevant. Mooi he?The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Ehh, ik weet niet of het aan die update site ligt die je doorstuurde, maar het "nieuws" dat men 3 stukken heeft gevonden is nu al bijna een dag (!) oud, al wordt het in de laatste update gezet...quote:Op donderdag 13 maart 2014 03:15 schreef Speculant. het volgende:
[..]
http://postimg.org/image/5fytwbwdp/
Heb je nog een foto van dat vliegtuig.
Chinese satellite finds debris at suspected missing plane site
English.news.cn | 2014-03-13 11:00:29 | Editor: chengyang
BEIJING, March 13 (Xinhua) -- A Chinese satellite has found three floating objects at a suspected site of the missing Malaysian Airlines plane, the State Administration of Science, Technology and Industry for National Defence (SASTIND) said.
The administration said on Wednesday evening that the objects were monitored in the South China Sea at 6.7 degrees north latitude and 105.63 degrees east longitude, spreading across an area with a radius of 20 kilometers.
The satellite images, which were captured around 11 a.m. on Sunday, showed that the objects measured 13 by 18 meters, 14 by 19 meters and 24 by 22 meters respectively.
The images are being analyzed, according to the SASTIND.
The plane has been missing for over five days since contact with it was lost early on Saturday. It was flying over the Ho Chi Minh air traffic control area in Vietnam and carrying 227 passengers, including 154 Chinese.
China has employed 10 satellites to provide technological support in attempts to locate the missing Boeing 777-200, which was expected to land in Beijing at 6:30 a.m. local time on Saturday.
Ja wat nou beelden "analyseren" veilig vanaf je laptopje in Peking, ga er naar TOE dan?? Hoe moeilijk kan het zijn??
Worden we aan het lijntje gehouden hier?? Wat is er toch aan de hand?The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Zou dat niet 11 pm zijn geweest?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+![]()
als je de TV series mag geloven, kunnen ze met zo'n satelliet tot op een paar centimeter nauwkeurig inzoomen.. en zelfs een staartnummer aflezen..
waarom zou je 10 uur vliegen.. als je het ook vanachter je bureau kan doen..Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire![]()
Bedoel je dit?quote:Op donderdag 13 maart 2014 06:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ehh, ik weet niet of het aan die update site ligt die je doorstuurde, maar het "nieuws" dat men 3 stukken heeft gevonden is nu al bijna een dag (!) oud,Zo ja, dat is geen dag oud hoor.quote:2014-03-13 11:00:29![]()
U.S. warned of Boeing 777 "cracking" problem before Malaysian jetliner went missing
English.news.cn 2014-03-13 10:42:04
WASHINGTON, March 12 (Xinhua) -- The U.S. Federal Aviation Administration (FAA) had warned of a "cracking" problem on Boeing 777 airplanes, just days before the Malaysia Airlines Flight MH370 went missing.
However, the FAA "airworthiness directive (AD)," dated March 5, only applied to B777-200, -200LR, -300, -300ER, and -777F series airplanes, not the B777-200ER, which is the model of the missing MH370.
The FAA cautioned against a link between the directive and the accident, and Laura Brown, the aviation regulator's deputy assistant administrator for public affairs, told Xinhua Wednesday "this applies only to U.S. registered aircraft."
"The civil aviation authorities in other countries usually issue identical or similar directives that apply to aircraft registered in their countries," Brown added.
The FAA said the directive was prompted by a report of cracking in the fuselage skin underneath the satellite communication (SATCOM) antenna adapter.
"We are issuing this AD to detect and correct cracking and corrosion in the fuselage skin, which could lead to rapid decompression and loss of structural integrity of the airplane," the U.S. aviation regulator said.
"This AD requires repetitive inspections of the visible fuselage skin and doubler if installed, for cracking, corrosion, and any indication of contact of a certain fastener to a bonding jumper, and repair if necessary," it said.
The directive, first drawn up on September 26, 2013, was approved on February 18 and published in the U.S. Federal Register on March 5. It's due to take effect on April 9.
In the notice, the FAA said one operator had reported a 16-inch (40.6-centimeter) crack under the 3-bay SATCOM antenna adapter plate in the crown skin of the fuselage on an airplane that was 14 years old with approximately 14,000 total flight cycles.
It said following the crack finding, the same operator inspected 42 other airplanes that are between 6 and 16 years old and "found some local corrosion, but no other cracking."
The FAA said 120 airplanes of U.S. registry are affected by the directive.
The international search for missing flight MH370 entered its fifth day Wednesday, and multinational search operations for the missing plane has extended to land. But the whereabouts of the airplane remains unknown.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Dat is vanavond om 11 uur (13-03 23:00). Zo laat is het zelfs nu nog niet in China...quote:Het stikt daar van de schepen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 06:31 schreef Parzival het volgende:
als je de TV series mag geloven, kunnen ze met zo'n satelliet tot op een paar centimeter nauwkeurig inzoomen.. en zelfs een staartnummer aflezen..
waarom zou je 10 uur vliegen.. als je het ook vanachter je bureau kan doen..
Wat denk je, dat de marine hier geen taak in heeft? Er ligt voor zo'n 700 miljoen dollar in zee, los van de rescue operatie en de imagoschade.
Kleine vliegtuigjes, laag vliegen, alles wat anders is valt op. Met GPS kan je op de decimeter navigeren, zelfs wat lichte stroming meegerekend.
Kom nou, het is fucking Azië, de technologietijger van de wereld...Nee, duh. daarom. De inhoud van het nieuws wel, daar gaat het om. Wordt het herhaald ofzo? Dit wisten we jullie gisteren, mijn vanmiddag al.quote:Op donderdag 13 maart 2014 06:33 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Bedoel je dit?
[..]
Zo ja, dat is geen dag oud hoor.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Ow ja keek niet naar de datum
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+![]()
[offtopic]quote:
Ik heb ... even kijken .... 5 kleine jointjes op. Hoeveel koffie jij al?
[/offtopic]The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
helemaal niks. Ja melkquote:Op donderdag 13 maart 2014 06:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[offtopic]
Ik heb ... even kijken .... 5 kleine jointjes op. Hoeveel koffie jij al?
[/offtopic]
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+![]()
Ik ben bezig met mijn 239 Vietnamese loempia's ter ere van de slachtoffers. Ik denk als ik ze op heb, ze die kist eindelijk gevonden hebben...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
En nu ook weer geruchten vanuit Rolls-Royce, dat ze nog 4 uur aan data van de motoren hebben ontvangen. Nu spreekt dat wel het eerdere bericht van Malaysia tegen dat ze geenACARS-transmissies hebben ontvangen. The plot thickens..'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'![]()
Huh? Rolls Royce krijgt real time data door van draaiende vliegtuigmotoren?quote:Op donderdag 13 maart 2014 07:00 schreef Me_Wesley het volgende:
En nu ook weer geruchten vanuit Rolls-Royce, dat ze nog 4 uur aan data van de motoren hebben ontvangen. Nu spreekt dat wel het eerdere bericht van Malaysia tegen dat ze geenACARS-transmissies hebben ontvangen. The plot thickens..
En die communicatie gaat over een ander kanaal? Kan de piloot dat ook uitzetten misschien?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Het zijn dan Rolls Royce-motoren.quote:Op donderdag 13 maart 2014 07:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Huh? Rolls Royce krijgt real time data door van draaiende vliegtuigmotoren?
En die communicatie gaat over een ander kanaal? Kan de piloot dat ook uitzetten misschien?![]()
Dat gaat via ACARS. Dat is een digitaal communicatie systeem dat onder andere informatie over het vliegtuig naar Malaysia (en blijkbaar ook naar Rolls-Royce) stuurt. Datzelfde systeem had bij Air France al waarschuwingen verstuurt waaruit je af kan leiden dat ze neergestort zijn.quote:Op donderdag 13 maart 2014 07:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Huh? Rolls Royce krijgt real time data door van draaiende vliegtuigmotoren?
En die communicatie gaat over een ander kanaal? Kan de piloot dat ook uitzetten misschien?
Vreemde aan het verhaal is dat Malaysia zelf heeft gezegd geen automatische berichten te hebben gehad, terwijl het hetzelfde communicatiesysteem is. Voor zover ik weet is ACARS niet met een knopje uit te zetten, maar met voldoende technische kennis kan je wel alle antennes uitschakelen. Maar dan zou Rolls-Royce ook geen data moeten krijgen..'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'![]()
Zit je nou te trollen, of wat? Huh?quote:The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
En die ACARS-antenne zit niet op dezelfde plek als de transponder?quote:Op donderdag 13 maart 2014 07:06 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat gaat via ACARS. Dat is een digitaal communicatie systeem dat informatie over het vliegtuig naar Malaysia (en blijkbaar ook naar Rolls-Royce) stuurt. Datzelfde systeem had bij Air France al waarschuwingen verstuurt waaruit je af kan leiden dat ze neergestort zijn.
Vreemde aan het verhaal is dat Malaysia zelf heeft gezegd geen automatische berichten te hebben gehad, terwijl het hetzelfde communicatiesysteem is. Voor zover ik weet is ACARS niet met een knopje uit te zetten, maar met voldoende technische kennis kan je wel alle antennes uitschakelen. Maar dan zou Rolls-Royce ook geen data moeten krijgen..
Weet je of er ook bij die ACARS-antenne corrosieverschijnselen zijn waargenomen?The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Ding heeft dus nog 4 uur gevlogen... Klinkt mij steeds meer als een hijacking eigenlijk. Waarom komt dat nieuws nu pas naar buiten trouwens? Want men heeft dus 5 dagen op de foute plek lopen zoeken?
Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen. Erg raar in ieder geval. Zelfmoord van de piloot lijkt me in dit geval ook sterk trouwens, want waarom zou je dan nog 4 uur doorvliegen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |