Een 'Maleis paspoort' bestaat niet. Een Maleis voorwerp is het eigendom van een Maleier. Een Maleier is een persoon met bepaalde ethnische kenmerken en de Islamitische religie. Een Chinese Maleisiër kan dus geen Maleis paspoort hebben, al zou het al bestaan.quote:Op donderdag 13 maart 2014 04:18 schreef El_Matador het volgende:
Maleisie is een land dat grofweg bestaat uit 3 grote groepen; Maleiers, Chinezen en Indiërs. De Chinezen die een Maleis paspoort hebben zijn misschien net zo Chinees als dat het kind van 2 Nederlanders in het buitenland in de eerste plaats Nederlands en dan pas "Argentijns" of "Australisch" of whatever is.
Whatever. Je kent Maleisie beter dan ik, dus weet je hoe etniciteit veel belangrijker is dan iets onzinnigs als nationaliteit.quote:Op donderdag 13 maart 2014 04:58 schreef jaco het volgende:
[..]
Een 'Maleis paspoort' bestaat niet. Een Maleis voorwerp is het eigendom van een Maleier. Een Maleier is een persoon met bepaalde ethnische kenmerken en de Islamitische religie. Een Chinese Maleisiër kan dus geen Maleis paspoort hebben, al zou het al bestaan.
Je hebt uiteraard het recht om van je eigen categorieen uit te gaan. Maar je mist de feiten en je categorieen worden daardoor onzinnig. Terwijl de rest van je werkzaamheden in het topic gedreven worden door waarheidsgetrouwdheid en precisie.
Ik woon meer dan twee jaar in Maleisië. In mijn ervaring wordt de terminologie in de media als volgt gebruikt.
Als er iets aan de hand is met iemand van de Maleisische nationaliteit dan wordt die persoon in de media simpelweg als Maleisisch (Malaysian) aangeduid. Zijn of haar etnische achtergrond wordt in het midden gelaten, hoewel je het aan de naam meestal wel kunt raden.
Als er een nieuwsbericht is, waar de ethniciteit van de betrokkenen van belang is, dan worden de termen Maleiers (Malays), Chinees-Maleisisch of Indisch-Maleisisch gebruikt. Dit is dan noodzakelijk om het bericht te verhelderen, bijvoorbeeld bij een religieus conflict. Bij een vliegramp is dit niet relevant.
Ehh, ik weet niet of het aan die update site ligt die je doorstuurde, maar het "nieuws" dat men 3 stukken heeft gevonden is nu al bijna een dag (!) oud, al wordt het in de laatste update gezet...quote:Op donderdag 13 maart 2014 03:15 schreef Speculant. het volgende:
[..]
http://postimg.org/image/5fytwbwdp/
Heb je nog een foto van dat vliegtuig.
Bedoel je dit?quote:Op donderdag 13 maart 2014 06:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ehh, ik weet niet of het aan die update site ligt die je doorstuurde, maar het "nieuws" dat men 3 stukken heeft gevonden is nu al bijna een dag (!) oud,
Zo ja, dat is geen dag oud hoor.quote:2014-03-13 11:00:29
Dat is vanavond om 11 uur (13-03 23:00). Zo laat is het zelfs nu nog niet in China...quote:
Het stikt daar van de schepen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 06:31 schreef Parzival het volgende:
als je de TV series mag geloven, kunnen ze met zo'n satelliet tot op een paar centimeter nauwkeurig inzoomen.. en zelfs een staartnummer aflezen..
waarom zou je 10 uur vliegen.. als je het ook vanachter je bureau kan doen..
Nee, duh. daarom. De inhoud van het nieuws wel, daar gaat het om. Wordt het herhaald ofzo? Dit wisten we jullie gisteren, mijn vanmiddag al.quote:Op donderdag 13 maart 2014 06:33 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Bedoel je dit?
[..]
Zo ja, dat is geen dag oud hoor.
[offtopic]quote:
helemaal niks. Ja melkquote:Op donderdag 13 maart 2014 06:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[offtopic]
Ik heb ... even kijken .... 5 kleine jointjes op. Hoeveel koffie jij al?
[/offtopic]
Huh? Rolls Royce krijgt real time data door van draaiende vliegtuigmotoren?quote:Op donderdag 13 maart 2014 07:00 schreef Me_Wesley het volgende:
En nu ook weer geruchten vanuit Rolls-Royce, dat ze nog 4 uur aan data van de motoren hebben ontvangen. Nu spreekt dat wel het eerdere bericht van Malaysia tegen dat ze geenACARS-transmissies hebben ontvangen. The plot thickens..
Het zijn dan Rolls Royce-motoren.quote:Op donderdag 13 maart 2014 07:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Huh? Rolls Royce krijgt real time data door van draaiende vliegtuigmotoren?
En die communicatie gaat over een ander kanaal? Kan de piloot dat ook uitzetten misschien?
Dat gaat via ACARS. Dat is een digitaal communicatie systeem dat onder andere informatie over het vliegtuig naar Malaysia (en blijkbaar ook naar Rolls-Royce) stuurt. Datzelfde systeem had bij Air France al waarschuwingen verstuurt waaruit je af kan leiden dat ze neergestort zijn.quote:Op donderdag 13 maart 2014 07:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Huh? Rolls Royce krijgt real time data door van draaiende vliegtuigmotoren?
En die communicatie gaat over een ander kanaal? Kan de piloot dat ook uitzetten misschien?
Zit je nou te trollen, of wat? Huh?quote:
En die ACARS-antenne zit niet op dezelfde plek als de transponder?quote:Op donderdag 13 maart 2014 07:06 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat gaat via ACARS. Dat is een digitaal communicatie systeem dat informatie over het vliegtuig naar Malaysia (en blijkbaar ook naar Rolls-Royce) stuurt. Datzelfde systeem had bij Air France al waarschuwingen verstuurt waaruit je af kan leiden dat ze neergestort zijn.
Vreemde aan het verhaal is dat Malaysia zelf heeft gezegd geen automatische berichten te hebben gehad, terwijl het hetzelfde communicatiesysteem is. Voor zover ik weet is ACARS niet met een knopje uit te zetten, maar met voldoende technische kennis kan je wel alle antennes uitschakelen. Maar dan zou Rolls-Royce ook geen data moeten krijgen..
Geen idee, maar dat is ook weinig interessant denk ik.quote:Op donderdag 13 maart 2014 07:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En die ACARS-antenne zit niet op dezelfde plek als de transponder?
Weet je of er ook bij die ACARS-antenne corrosieverschijnselen zijn waargenomen?
Er is nog geen officiële reactie van Rolls-Royce, dus helemaal zeker is het niet. Kan ook nog een interpretatiefout zijn. Het conflicteert namelijk met wat Malaysia beweert.quote:Op donderdag 13 maart 2014 07:10 schreef iksnaperniksvan het volgende:
Ding heeft dus nog 4 uur gevlogen... Klinkt mij steeds meer als een hijacking eigenlijk. Waarom komt dat nieuws nu pas naar buiten trouwens? Want men heeft dus 5 dagen op de foute plek lopen zoeken?
Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen. Erg raar in ieder geval
Het nieuws is inmiddels toch door heel wat grote betrouwbare sites overgenomen, nou wil dat natuurlijk ook niet alles zeggen maar toch.quote:Op donderdag 13 maart 2014 07:15 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Er is nog geen officiële reactie van Rolls-Royce, dus helemaal zeker is het niet. Kan ook nog een interpretatiefout zijn. Het conflicteert namelijk met wat Malaysia beweert.
Deze info komt van 'ingewijden'. Joost mag weten wie dat zijn.
Of juist wel zelfmoord/wraakactie piloot, denk aan Ruben en Julian vorig jaar en op wat voor dwaalspoor de vader iedereen zette.quote:Op donderdag 13 maart 2014 07:10 schreef iksnaperniksvan het volgende:
Ding heeft dus nog 4 uur gevlogen... Klinkt mij steeds meer als een hijacking eigenlijk. Waarom komt dat nieuws nu pas naar buiten trouwens? Want men heeft dus 5 dagen op de foute plek lopen zoeken?
Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen. Erg raar in ieder geval. Zelfmoord van de piloot lijkt me in dit geval ook sterk trouwens, want waarom zou je dan nog 4 uur doorvliegen..
Vliegtuig heeft 4 uur doorgevlogen na verliezen contact.quote:Op donderdag 13 maart 2014 07:20 schreef iksnaperniksvan het volgende:
[..]
Het nieuws is inmiddels toch door heel wat grote betrouwbare sites overgenomen, nou wil dat natuurlijk ook niet alles zeggen maar toch.
Maar volgens mij heeft zo'n vliegtuig helemaal niet zoveel extra kerosine bij zich?
Ik heb al meerdere keren gezien dat ze stukken opnieuw naar boven zetten. Volgens mij doen ze dat als er een kleine aanpassing zijn gebeurd.quote:Op donderdag 13 maart 2014 06:29 schreef El_Matador het volgende:
Ehh, ik weet niet of het aan die update site ligt die je doorstuurde, maar het "nieuws" dat men 3 stukken heeft gevonden is nu al bijna een dag (!) oud, al wordt het in de laatste update gezet...
Ja. Rolls Royce en Solar gasturbines voor pijpleiding-compressie hebben ook een continue telemetrieverbinding met de fabrikant. Dan kunnen ze meekijken en suggesties doen als er storingen zijn. Hoeven ze geen service-monteur te sturen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 07:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Huh? Rolls Royce krijgt real time data door van draaiende vliegtuigmotoren?
Nee, daar moeten ze eerst het vliegtuig voor vinden. En dat schijnt nogal problematisch te verlopenquote:Op donderdag 13 maart 2014 07:26 schreef Lyrebird het volgende:
Ik heb de vorige 10 topics niet gelezen, maar is er al bekend wat er in het vrachtruim zat? Goud, platina, technologie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |