abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137682999
Nou zullen alle piloten net als de Maleier Fariq Abdul Hamid wel een hoop vrouwen aantrekken, maar de Egyptische piloot (59), getrouwd, 5 kinderen, gedroeg zich wat vreemd ten opzichte van het vrouwelijke geslacht....

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137683001
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 03:52 schreef jaco het volgende:

[..]

Als je dit bovenstaand artikel doorleest, dan blijkt dat met 'Maleier' een ethnische groep wordt aangeduid die ook in Indonesie, Thailand en op de Filipijnen ruim vertegenwoordigd is. Een Maleier is dus niet per definitie een inwoner van Maleisië.

Andersom, is een inwoner van Maleisië niet per definitie een Maleier. Er is een vrij grote kans dat het een Chinese Maleisiër (ongeveer 25%) of een Indiase Maleisiër (ongeveer 10%) is. Ook de oorspronkelijke bewoners van Borneo worden niet als Maleiers aangeduid.

In deze discussie is alleen de term Maleisiër als zijnde een aanduiding van nationaliteit relevant.
Kan jij vinden. Chinezen met een Maleis paspoort zijn gewoon Chinezen. Maleiers met een Maleis paspoort Maleiers.

Nog iets nuttigs toe te voegen aan het topic?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_137683007
quote:
18s.gif Op donderdag 13 maart 2014 04:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kan jij vinden. Chinezen met een Maleis paspoort zijn gewoon Chinezen. Maleiers met een Maleis paspoort Maleiers.

Nog iets nuttigs toe te voegen aan het topic?
Mijn toevoeging is dat ik jou wijs op het onjuiste gebruik van deze termen. In alle media berichten kun je lezen dat betrokken personen aan de hand van hun nationaliteit worden gecategoriseerd. Waarom doe jij dit dan aan de hand van een ethnische categorie?

Als jij bijvoorbeeld stelt...

quote:
En dan is onze team effort een stuk beter geslaagd dan hoe de Maleiers die arme families behandelen, denk ik zo.
... dan is dit onjuist. Je doelt waarschijnlijk op de Maleisische overheid of het management van Malaysia Airlines. Die bestaan niet alleen uit Maleiers.

Voor het overige vind ik het beheer van het topic trouwens uitstekend.
pi_137683012
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 04:13 schreef jaco het volgende:

[..]

Mijn toevoeging is dat ik jou wijs op het onjuiste gebruik van deze termen. In alle media berichten kun je lezen dat betrokken personen aan de hand van hun nationaliteit worden gecategoriseerd. Waarom doe jij dit dan aan de hand van een ethnische categorie?

Als jij bijvoorbeeld stelt...

[..]

... dan is dit onjuist. Je doelt waarschijnlijk op de Maleisische overheid of het management van Malaysia Airlines. Die bestaan niet alleen uit Maleiers.

Voor het overige vind ik het beheer van het topic trouwens uitstekend.
Maleisie is een land dat grofweg bestaat uit 3 grote groepen; Maleiers, Chinezen en Indiërs. De Chinezen die een Maleis paspoort hebben zijn misschien net zo Chinees als dat het kind van 2 Nederlanders in het buitenland in de eerste plaats Nederlands en dan pas "Argentijns" of "Australisch" of whatever is.

De op nationaliteit gebaseerde getallen staat prima als plaatje in de OP. Daarnaast het gebruik van etniciteit in plaats van zoiets willekeurigs als nationaliteit, wat in een land als Maleisië heel logisch is.

pi_137683013
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 04:13 schreef jaco het volgende:

.. dan is dit onjuist.
Mag jij vinden. Ik noem het Maleiers.

pi_137683042
quote:
6s.gif Op donderdag 13 maart 2014 04:18 schreef El_Matador het volgende:
Maleisie is een land dat grofweg bestaat uit 3 grote groepen; Maleiers, Chinezen en Indiërs. De Chinezen die een Maleis paspoort hebben zijn misschien net zo Chinees als dat het kind van 2 Nederlanders in het buitenland in de eerste plaats Nederlands en dan pas "Argentijns" of "Australisch" of whatever is.
Een 'Maleis paspoort' bestaat niet. Een Maleis voorwerp is het eigendom van een Maleier. Een Maleier is een persoon met bepaalde ethnische kenmerken en de Islamitische religie. Een Chinese Maleisiër kan dus geen Maleis paspoort hebben, al zou het al bestaan.

Je hebt uiteraard het recht om van je eigen categorieen uit te gaan. Maar je mist de feiten en je categorieen worden daardoor onzinnig. Terwijl de rest van je werkzaamheden in het topic gedreven worden door waarheidsgetrouwdheid en precisie.

Ik woon meer dan twee jaar in Maleisië. In mijn ervaring wordt de terminologie in de media als volgt gebruikt.

Als er iets aan de hand is met iemand van de Maleisische nationaliteit dan wordt die persoon in de media simpelweg als Maleisisch (Malaysian) aangeduid. Zijn of haar etnische achtergrond wordt in het midden gelaten, hoewel je het aan de naam meestal wel kunt raden.

Als er een nieuwsbericht is, waar de ethniciteit van de betrokkenen van belang is, dan worden de termen Maleiers (Malays), Chinees-Maleisisch of Indisch-Maleisisch gebruikt. Dit is dan noodzakelijk om het bericht te verhelderen, bijvoorbeeld bij een religieus conflict. Bij een vliegramp is dit niet relevant.

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 13-03-2014 05:04:16 ]
pi_137683063
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 04:58 schreef jaco het volgende:

[..]

Een 'Maleis paspoort' bestaat niet. Een Maleis voorwerp is het eigendom van een Maleier. Een Maleier is een persoon met bepaalde ethnische kenmerken en de Islamitische religie. Een Chinese Maleisiër kan dus geen Maleis paspoort hebben, al zou het al bestaan.

Je hebt uiteraard het recht om van je eigen categorieen uit te gaan. Maar je mist de feiten en je categorieen worden daardoor onzinnig. Terwijl de rest van je werkzaamheden in het topic gedreven worden door waarheidsgetrouwdheid en precisie.

Ik woon meer dan twee jaar in Maleisië. In mijn ervaring wordt de terminologie in de media als volgt gebruikt.

Als er iets aan de hand is met iemand van de Maleisische nationaliteit dan wordt die persoon in de media simpelweg als Maleisisch (Malaysian) aangeduid. Zijn of haar etnische achtergrond wordt in het midden gelaten, hoewel je het aan de naam meestal wel kunt raden.

Als er een nieuwsbericht is, waar de ethniciteit van de betrokkenen van belang is, dan worden de termen Maleiers (Malays), Chinees-Maleisisch of Indisch-Maleisisch gebruikt. Dit is dan noodzakelijk om het bericht te verhelderen, bijvoorbeeld bij een religieus conflict. Bij een vliegramp is dit niet relevant.
Whatever. Je kent Maleisie beter dan ik, dus weet je hoe etniciteit veel belangrijker is dan iets onzinnigs als nationaliteit.

En wat jij "niet relevant" vindt, vindt een ander weer wel relevant. Mooi he?

pi_137683141
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 03:15 schreef Speculant. het volgende:

[..]

http://postimg.org/image/5fytwbwdp/

Heb je nog een foto van dat vliegtuig.
Ehh, ik weet niet of het aan die update site ligt die je doorstuurde, maar het "nieuws" dat men 3 stukken heeft gevonden is nu al bijna een dag (!) oud, al wordt het in de laatste update gezet...

Chinese satellite finds debris at suspected missing plane site
English.news.cn | 2014-03-13 11:00:29 | Editor: chengyang

BEIJING, March 13 (Xinhua) -- A Chinese satellite has found three floating objects at a suspected site of the missing Malaysian Airlines plane, the State Administration of Science, Technology and Industry for National Defence (SASTIND) said.

The administration said on Wednesday evening that the objects were monitored in the South China Sea at 6.7 degrees north latitude and 105.63 degrees east longitude, spreading across an area with a radius of 20 kilometers.

The satellite images, which were captured around 11 a.m. on Sunday, showed that the objects measured 13 by 18 meters, 14 by 19 meters and 24 by 22 meters respectively.

The images are being analyzed, according to the SASTIND.

The plane has been missing for over five days since contact with it was lost early on Saturday. It was flying over the Ho Chi Minh air traffic control area in Vietnam and carrying 227 passengers, including 154 Chinese.

China has employed 10 satellites to provide technological support in attempts to locate the missing Boeing 777-200, which was expected to land in Beijing at 6:30 a.m. local time on Saturday.

Ja wat nou beelden "analyseren" veilig vanaf je laptopje in Peking, ga er naar TOE dan?? Hoe moeilijk kan het zijn??

Worden we aan het lijntje gehouden hier?? Wat is er toch aan de hand?

pi_137683150
Zou dat niet 11 pm zijn geweest? ;)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  donderdag 13 maart 2014 @ 06:31:12 #35
54408 Parzival
Where it happens
pi_137683151
als je de TV series mag geloven, kunnen ze met zo'n satelliet tot op een paar centimeter nauwkeurig inzoomen.. en zelfs een staartnummer aflezen..

waarom zou je 10 uur vliegen.. als je het ook vanachter je bureau kan doen..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 13 maart 2014 @ 06:33:10 #36
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_137683157
quote:
18s.gif Op donderdag 13 maart 2014 06:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ehh, ik weet niet of het aan die update site ligt die je doorstuurde, maar het "nieuws" dat men 3 stukken heeft gevonden is nu al bijna een dag (!) oud,
Bedoel je dit?
quote:
2014-03-13 11:00:29
Zo ja, dat is geen dag oud hoor.
pi_137683158
U.S. warned of Boeing 777 "cracking" problem before Malaysian jetliner went missing
English.news.cn 2014-03-13 10:42:04

WASHINGTON, March 12 (Xinhua) -- The U.S. Federal Aviation Administration (FAA) had warned of a "cracking" problem on Boeing 777 airplanes, just days before the Malaysia Airlines Flight MH370 went missing.

However, the FAA "airworthiness directive (AD)," dated March 5, only applied to B777-200, -200LR, -300, -300ER, and -777F series airplanes, not the B777-200ER, which is the model of the missing MH370.

The FAA cautioned against a link between the directive and the accident, and Laura Brown, the aviation regulator's deputy assistant administrator for public affairs, told Xinhua Wednesday "this applies only to U.S. registered aircraft."
:?

"The civil aviation authorities in other countries usually issue identical or similar directives that apply to aircraft registered in their countries," Brown added.

The FAA said the directive was prompted by a report of cracking in the fuselage skin underneath the satellite communication (SATCOM) antenna adapter.

"We are issuing this AD to detect and correct cracking and corrosion in the fuselage skin, which could lead to rapid decompression and loss of structural integrity of the airplane," the U.S. aviation regulator said.

"This AD requires repetitive inspections of the visible fuselage skin and doubler if installed, for cracking, corrosion, and any indication of contact of a certain fastener to a bonding jumper, and repair if necessary," it said.

The directive, first drawn up on September 26, 2013, was approved on February 18 and published in the U.S. Federal Register on March 5. It's due to take effect on April 9. :')

In the notice, the FAA said one operator had reported a 16-inch (40.6-centimeter) crack under the 3-bay SATCOM antenna adapter plate in the crown skin of the fuselage on an airplane that was 14 years old with approximately 14,000 total flight cycles.

It said following the crack finding, the same operator inspected 42 other airplanes that are between 6 and 16 years old and "found some local corrosion, but no other cracking."

The FAA said 120 airplanes of U.S. registry are affected by the directive.

The international search for missing flight MH370 entered its fifth day Wednesday, and multinational search operations for the missing plane has extended to land. But the whereabouts of the airplane remains unknown.

pi_137683160
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 06:30 schreef franklop het volgende:
Zou dat niet 11 pm zijn geweest? ;)
Dat is vanavond om 11 uur (13-03 23:00). Zo laat is het zelfs nu nog niet in China... ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 06:31 schreef Parzival het volgende:
als je de TV series mag geloven, kunnen ze met zo'n satelliet tot op een paar centimeter nauwkeurig inzoomen.. en zelfs een staartnummer aflezen..

waarom zou je 10 uur vliegen.. als je het ook vanachter je bureau kan doen..
Het stikt daar van de schepen.

Wat denk je, dat de marine hier geen taak in heeft? Er ligt voor zo'n 700 miljoen dollar in zee, los van de rescue operatie en de imagoschade.

Kleine vliegtuigjes, laag vliegen, alles wat anders is valt op. Met GPS kan je op de decimeter navigeren, zelfs wat lichte stroming meegerekend.

Kom nou, het is fucking Azië, de technologietijger van de wereld... :')

quote:
7s.gif Op donderdag 13 maart 2014 06:33 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Bedoel je dit?

[..]

Zo ja, dat is geen dag oud hoor.
Nee, duh. daarom. De inhoud van het nieuws wel, daar gaat het om. Wordt het herhaald ofzo? Dit wisten we jullie gisteren, mijn vanmiddag al.

pi_137683174
Ow ja keek niet naar de datum :')
pi_137683182
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 06:42 schreef franklop het volgende:
Ow ja keek niet naar de datum :')
[offtopic]
Ik heb ... even kijken .... 5 kleine jointjes op. Hoeveel koffie jij al?
[/offtopic]

pi_137683193
quote:
10s.gif Op donderdag 13 maart 2014 06:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[offtopic]
Ik heb ... even kijken .... 5 kleine jointjes op. Hoeveel koffie jij al?
[/offtopic]
helemaal niks. Ja melk :D
pi_137683201
Ik ben bezig met mijn 239 Vietnamese loempia's ter ere van de slachtoffers. Ik denk als ik ze op heb, ze die kist eindelijk gevonden hebben... :7

pi_137683239
En nu ook weer geruchten vanuit Rolls-Royce, dat ze nog 4 uur aan data van de motoren hebben ontvangen. Nu spreekt dat wel het eerdere bericht van Malaysia tegen dat ze geenACARS-transmissies hebben ontvangen. The plot thickens..
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137683245
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 07:00 schreef Me_Wesley het volgende:
En nu ook weer geruchten vanuit Rolls-Royce, dat ze nog 4 uur aan data van de motoren hebben ontvangen. Nu spreekt dat wel het eerdere bericht van Malaysia tegen dat ze geenACARS-transmissies hebben ontvangen. The plot thickens..
Huh? Rolls Royce krijgt real time data door van draaiende vliegtuigmotoren?

En die communicatie gaat over een ander kanaal? Kan de piloot dat ook uitzetten misschien? :X

pi_137683256
Kaartje van waar het vliegtuig kan zijn als het nog 4 uur heeft doorgevlogen:

Redactie Sport / Supervogel donderdag 13 maart 2014 @ 07:05:39 #46
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_137683257
quote:
11s.gif Op donderdag 13 maart 2014 07:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En die communicatie gaat over een ander kanaal? Kan de piloot dat ook uitzetten misschien? :X
Het zijn dan Rolls Royce-motoren.
pi_137683263
quote:
11s.gif Op donderdag 13 maart 2014 07:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat gaat via ACARS. Dat is een digitaal communicatie systeem dat onder andere informatie over het vliegtuig naar Malaysia (en blijkbaar ook naar Rolls-Royce) stuurt. Datzelfde systeem had bij Air France al waarschuwingen verstuurt waaruit je af kan leiden dat ze neergestort zijn.
Vreemde aan het verhaal is dat Malaysia zelf heeft gezegd geen automatische berichten te hebben gehad, terwijl het hetzelfde communicatiesysteem is. Voor zover ik weet is ACARS niet met een knopje uit te zetten, maar met voldoende technische kennis kan je wel alle antennes uitschakelen. Maar dan zou Rolls-Royce ook geen data moeten krijgen..
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137683265
quote:
7s.gif Op donderdag 13 maart 2014 07:05 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Het zijn dan Rolls Royce-motoren.
Zit je nou te trollen, of wat? Huh?

pi_137683268
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 07:06 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat gaat via ACARS. Dat is een digitaal communicatie systeem dat informatie over het vliegtuig naar Malaysia (en blijkbaar ook naar Rolls-Royce) stuurt. Datzelfde systeem had bij Air France al waarschuwingen verstuurt waaruit je af kan leiden dat ze neergestort zijn.
Vreemde aan het verhaal is dat Malaysia zelf heeft gezegd geen automatische berichten te hebben gehad, terwijl het hetzelfde communicatiesysteem is. Voor zover ik weet is ACARS niet met een knopje uit te zetten, maar met voldoende technische kennis kan je wel alle antennes uitschakelen. Maar dan zou Rolls-Royce ook geen data moeten krijgen..
En die ACARS-antenne zit niet op dezelfde plek als de transponder?

Weet je of er ook bij die ACARS-antenne corrosieverschijnselen zijn waargenomen?

pi_137683279
Ding heeft dus nog 4 uur gevlogen... Klinkt mij steeds meer als een hijacking eigenlijk. Waarom komt dat nieuws nu pas naar buiten trouwens? Want men heeft dus 5 dagen op de foute plek lopen zoeken?

Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen. Erg raar in ieder geval. Zelfmoord van de piloot lijkt me in dit geval ook sterk trouwens, want waarom zou je dan nog 4 uur doorvliegen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')