Kan jij vinden. Chinezen met een Maleis paspoort zijn gewoon Chinezen. Maleiers met een Maleis paspoort Maleiers.quote:Op donderdag 13 maart 2014 03:52 schreef jaco het volgende:
[..]
Als je dit bovenstaand artikel doorleest, dan blijkt dat met 'Maleier' een ethnische groep wordt aangeduid die ook in Indonesie, Thailand en op de Filipijnen ruim vertegenwoordigd is. Een Maleier is dus niet per definitie een inwoner van Maleisië.
Andersom, is een inwoner van Maleisië niet per definitie een Maleier. Er is een vrij grote kans dat het een Chinese Maleisiër (ongeveer 25%) of een Indiase Maleisiër (ongeveer 10%) is. Ook de oorspronkelijke bewoners van Borneo worden niet als Maleiers aangeduid.
In deze discussie is alleen de term Maleisiër als zijnde een aanduiding van nationaliteit relevant.
Mijn toevoeging is dat ik jou wijs op het onjuiste gebruik van deze termen. In alle media berichten kun je lezen dat betrokken personen aan de hand van hun nationaliteit worden gecategoriseerd. Waarom doe jij dit dan aan de hand van een ethnische categorie?quote:Op donderdag 13 maart 2014 04:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kan jij vinden. Chinezen met een Maleis paspoort zijn gewoon Chinezen. Maleiers met een Maleis paspoort Maleiers.
Nog iets nuttigs toe te voegen aan het topic?
... dan is dit onjuist. Je doelt waarschijnlijk op de Maleisische overheid of het management van Malaysia Airlines. Die bestaan niet alleen uit Maleiers.quote:En dan is onze team effort een stuk beter geslaagd dan hoe de Maleiers die arme families behandelen, denk ik zo.
Maleisie is een land dat grofweg bestaat uit 3 grote groepen; Maleiers, Chinezen en Indiërs. De Chinezen die een Maleis paspoort hebben zijn misschien net zo Chinees als dat het kind van 2 Nederlanders in het buitenland in de eerste plaats Nederlands en dan pas "Argentijns" of "Australisch" of whatever is.quote:Op donderdag 13 maart 2014 04:13 schreef jaco het volgende:
[..]
Mijn toevoeging is dat ik jou wijs op het onjuiste gebruik van deze termen. In alle media berichten kun je lezen dat betrokken personen aan de hand van hun nationaliteit worden gecategoriseerd. Waarom doe jij dit dan aan de hand van een ethnische categorie?
Als jij bijvoorbeeld stelt...
[..]
... dan is dit onjuist. Je doelt waarschijnlijk op de Maleisische overheid of het management van Malaysia Airlines. Die bestaan niet alleen uit Maleiers.
Voor het overige vind ik het beheer van het topic trouwens uitstekend.
Mag jij vinden. Ik noem het Maleiers.quote:
Een 'Maleis paspoort' bestaat niet. Een Maleis voorwerp is het eigendom van een Maleier. Een Maleier is een persoon met bepaalde ethnische kenmerken en de Islamitische religie. Een Chinese Maleisiër kan dus geen Maleis paspoort hebben, al zou het al bestaan.quote:Op donderdag 13 maart 2014 04:18 schreef El_Matador het volgende:
Maleisie is een land dat grofweg bestaat uit 3 grote groepen; Maleiers, Chinezen en Indiërs. De Chinezen die een Maleis paspoort hebben zijn misschien net zo Chinees als dat het kind van 2 Nederlanders in het buitenland in de eerste plaats Nederlands en dan pas "Argentijns" of "Australisch" of whatever is.
Whatever. Je kent Maleisie beter dan ik, dus weet je hoe etniciteit veel belangrijker is dan iets onzinnigs als nationaliteit.quote:Op donderdag 13 maart 2014 04:58 schreef jaco het volgende:
[..]
Een 'Maleis paspoort' bestaat niet. Een Maleis voorwerp is het eigendom van een Maleier. Een Maleier is een persoon met bepaalde ethnische kenmerken en de Islamitische religie. Een Chinese Maleisiër kan dus geen Maleis paspoort hebben, al zou het al bestaan.
Je hebt uiteraard het recht om van je eigen categorieen uit te gaan. Maar je mist de feiten en je categorieen worden daardoor onzinnig. Terwijl de rest van je werkzaamheden in het topic gedreven worden door waarheidsgetrouwdheid en precisie.
Ik woon meer dan twee jaar in Maleisië. In mijn ervaring wordt de terminologie in de media als volgt gebruikt.
Als er iets aan de hand is met iemand van de Maleisische nationaliteit dan wordt die persoon in de media simpelweg als Maleisisch (Malaysian) aangeduid. Zijn of haar etnische achtergrond wordt in het midden gelaten, hoewel je het aan de naam meestal wel kunt raden.
Als er een nieuwsbericht is, waar de ethniciteit van de betrokkenen van belang is, dan worden de termen Maleiers (Malays), Chinees-Maleisisch of Indisch-Maleisisch gebruikt. Dit is dan noodzakelijk om het bericht te verhelderen, bijvoorbeeld bij een religieus conflict. Bij een vliegramp is dit niet relevant.
Ehh, ik weet niet of het aan die update site ligt die je doorstuurde, maar het "nieuws" dat men 3 stukken heeft gevonden is nu al bijna een dag (!) oud, al wordt het in de laatste update gezet...quote:Op donderdag 13 maart 2014 03:15 schreef Speculant. het volgende:
[..]
http://postimg.org/image/5fytwbwdp/
Heb je nog een foto van dat vliegtuig.
Bedoel je dit?quote:Op donderdag 13 maart 2014 06:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ehh, ik weet niet of het aan die update site ligt die je doorstuurde, maar het "nieuws" dat men 3 stukken heeft gevonden is nu al bijna een dag (!) oud,
Zo ja, dat is geen dag oud hoor.quote:2014-03-13 11:00:29
Dat is vanavond om 11 uur (13-03 23:00). Zo laat is het zelfs nu nog niet in China...quote:
Het stikt daar van de schepen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 06:31 schreef Parzival het volgende:
als je de TV series mag geloven, kunnen ze met zo'n satelliet tot op een paar centimeter nauwkeurig inzoomen.. en zelfs een staartnummer aflezen..
waarom zou je 10 uur vliegen.. als je het ook vanachter je bureau kan doen..
Nee, duh. daarom. De inhoud van het nieuws wel, daar gaat het om. Wordt het herhaald ofzo? Dit wisten we jullie gisteren, mijn vanmiddag al.quote:Op donderdag 13 maart 2014 06:33 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Bedoel je dit?
[..]
Zo ja, dat is geen dag oud hoor.
[offtopic]quote:
helemaal niks. Ja melkquote:Op donderdag 13 maart 2014 06:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[offtopic]
Ik heb ... even kijken .... 5 kleine jointjes op. Hoeveel koffie jij al?
[/offtopic]
Huh? Rolls Royce krijgt real time data door van draaiende vliegtuigmotoren?quote:Op donderdag 13 maart 2014 07:00 schreef Me_Wesley het volgende:
En nu ook weer geruchten vanuit Rolls-Royce, dat ze nog 4 uur aan data van de motoren hebben ontvangen. Nu spreekt dat wel het eerdere bericht van Malaysia tegen dat ze geenACARS-transmissies hebben ontvangen. The plot thickens..
Het zijn dan Rolls Royce-motoren.quote:Op donderdag 13 maart 2014 07:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Huh? Rolls Royce krijgt real time data door van draaiende vliegtuigmotoren?
En die communicatie gaat over een ander kanaal? Kan de piloot dat ook uitzetten misschien?
Dat gaat via ACARS. Dat is een digitaal communicatie systeem dat onder andere informatie over het vliegtuig naar Malaysia (en blijkbaar ook naar Rolls-Royce) stuurt. Datzelfde systeem had bij Air France al waarschuwingen verstuurt waaruit je af kan leiden dat ze neergestort zijn.quote:Op donderdag 13 maart 2014 07:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Huh? Rolls Royce krijgt real time data door van draaiende vliegtuigmotoren?
En die communicatie gaat over een ander kanaal? Kan de piloot dat ook uitzetten misschien?
Zit je nou te trollen, of wat? Huh?quote:
En die ACARS-antenne zit niet op dezelfde plek als de transponder?quote:Op donderdag 13 maart 2014 07:06 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat gaat via ACARS. Dat is een digitaal communicatie systeem dat informatie over het vliegtuig naar Malaysia (en blijkbaar ook naar Rolls-Royce) stuurt. Datzelfde systeem had bij Air France al waarschuwingen verstuurt waaruit je af kan leiden dat ze neergestort zijn.
Vreemde aan het verhaal is dat Malaysia zelf heeft gezegd geen automatische berichten te hebben gehad, terwijl het hetzelfde communicatiesysteem is. Voor zover ik weet is ACARS niet met een knopje uit te zetten, maar met voldoende technische kennis kan je wel alle antennes uitschakelen. Maar dan zou Rolls-Royce ook geen data moeten krijgen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |