SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.==============================================================
Zoekgebied:
==============================================================
Het vliegtuig:
De piloten:
• Gezagvoerder Zaharie Ahmad Shah (53) - meer dan 18.000 vlieguren
• Co-piloot Fariq Abdul Hamid (27) - meer dan 2763 vlieguren
De passagiers:
Link naar de passagierslijst: http://www.malaysiaairlin(...)enger%20Manifest.pdf
Bijzondere passagiers:
• Pouria Nourmohammadi Mehrdad (18) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Oostenrijker Christian Kozel (30)) reisde naar AMS en door naar FRA (Frankfurt)
• Seyed Mohammed Reza Delavar (29) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Italiaan Luigi Maraldi (37)) reisde naar AMS en door naar CPH (Kopenhagen)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
BBC:
• Philip Wood (51, VS) - IBM-ingenieur die pas 3 maanden in KL werkte in data storage
• 19 Chinezen, geleid door Hou Bo, "very famous in China"
• Dr. Yuchen Li - recent doctoral engineering graduate from Cambridge University in England
• A further eight Chinese nationals as well as 12 Malaysians were employees of America's Freescale Semiconductor company
De laatste waarneming van flightradar24.com en skyvector.com:
De paarse lijn geeft de koers en wijziging aan (van 025 graden t.o.v. Noord naar 040).
Nieuwsbronnen:
• Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html
• nu.nl - http://www.nu.nl/buitenla(...)msterdam-reizen.html
• Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)turned-around-search
• The Telegraph - http://www.telegraph.co.u(...)as-debris-found.html
• The Mirror (dus niet zo betrouwbaar) - http://www.mirror.co.uk/n(...)light-worlds-3220716
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates
Eerdere verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen:
Air Crash Investigation - Helios 522 - 14 augustus 2005 - Griekenland - decompression?
Air Crash Investigation - AF447 - 1 juni 2009 - Atlantische Oceaan, Brazilië - technisch mankement + fout piloten
Mayday, Air Crash Investigation - Egypt Air 990 - fout piloten dan wel zelfmoord piloot - ook pas laat gevonden, in de Atlantische Oceaan
===============================================================
Help met zoeken via http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014
===============================================================
Mogelijke motieven/scenario's:
• Ongeval/technisch mankement - "extremely unlikely" :SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.straitstimes.c(...)s-likely-scenarios-2
• Bewusteloosheid door decompressie en beviezing - op autopiloot 4 uur doorvliegen
• Raketaanval - vraag wie verantwoordelijk? - Noord-Korea, waar er juist verkiezingen waren, wordt gespeculeerd
• Bomaanslag - vreemd; geen motief gegeven
• Kaping waardevolle lading/passagiers - idem
• Zelfmoordactie (co)piloot?
• Vervroegde 1-aprilgrap - vliegtuig staat gewoon aan de gate en in een Beijings barretje lachen die gasten zich het schompes om ons
• Anders - ?
======================================================================
!!UPDATES:
• Er blijkt nog contact geweest te zijn met MA370 vlak na de radio oproep toen het toestel van de radar verdween. De piloot van een vlucht een stukje voor het toestel hoorde meerdere stemmen in de cockpit en was er vrij zeker van met de co-piloot gesproken te hebben.
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/3131319/posts
• De Telegraaf meldt dat FO van Vlucht 370 een feestbeest was, die graag dames vermaakte in de cockpit. Maar in hoeverre dat relevant is...
• The story so far, video:
• Langzame decompressie zou een probleem kunnen zijn - http://www.themalaysianin(...)nconscious-says-blog
OUD NIEUWSSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.=============================================================
• Het vliegtuig zou na van de radar verdwenen te zijn nog 4 uur doorgevlogen te hebben - Bronnen: TIME en nu.nl
In theorie is dit het gebied waar het vliegtuig gebleven kan zijn:
• Straal ~ 2000 nautische mijlen ~ 3500 km
• Oppervlakte ~ 38.500.000 km2
• ~40% land, 60% zee
• ~1,3-1,5 miljard inwoners
Deze OP is (mede) tot stand gekomen door de tomeloze inzet van:
• remlof - TS deel 1
• Speculant. - TS deel 2
• El_Matador - TS deel 3, deel 5, deel 9, deel 10
• MrBanaan1 - TS deel 4, deel 8
• Kleffe_Dop - TS deel 6
• Toto69 - TS deel 7
• niels0
• Arthur_Spooner
• RVer
• DeParo
• Marrije
• OEM
• matthijst
• MartijnA3
• eight
• Me_Wesley
• ...
FOK!NWS dankt al deze bijdragers voor hun harde werk
STATUS NA 132 UUR (5,5 DAG): VOLLEDIGE ONDUIDELIJKHEID
[ Bericht 1% gewijzigd door El_Matador op 13-03-2014 08:17:14 ]The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Ben erg benieuwd naar de air crash investigation van deze maarja dat zal nog wel een paar jaartjes duren
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!![]()
3 eerdere staan er in ieder geval bij.quote:Op donderdag 13 maart 2014 02:17 schreef delano.888 het volgende:
Ben erg benieuwd naar de air crash investigation van deze maarja dat zal nog wel een paar jaartjes durenGracias. Team work.quote:
[ Bericht 13% gewijzigd door El_Matador op 13-03-2014 02:31:19 ]The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Eerlijk is eerlijk, de OP is echt hoogstaand. Nu het topic zelf nog..Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.![]()
Het zal me benieuwen, CNN-experts betwijfelen oprecht of dit van het vliegtuig kan komen, laat staan de kwaliteit van de foto's het is erg vreemd in ieder geval.![]()
Komt van dat artikel uit de OP http://www.dailymail.co.u(...)rtphones-active.htmlquote:If not now, then when.![]()
Dank. Vooral de Air Investigations van eerdere vergelijkbare ongelukken lijkt me een nuttige toevoeging. Zelf geen tijd om te kijken maar het kan discussiestof en inzichten opleveren hier?quote:Op donderdag 13 maart 2014 02:24 schreef eight het volgende:
Eerlijk is eerlijk, de OP is echt hoogstaand. Nu het topic zelf nog..De Daily Mail zou er niet in mogen staan, ik zoek ff een betere bron, niet deze kattenbakvullingquote:Op donderdag 13 maart 2014 02:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Komt van dat artikel uit de OP http://www.dailymail.co.u(...)rtphones-active.htmlThe only limit is your own imagination
Ik vind het eerder opmerkelijk dat het zoveel upvotes heeft.Wat zou er moeten zijn dan?
If not now, then when.![]()
De discussie in de comments van Aviation Herald is ook zeer interessant schijnbaar kannje via Google Earth op het vliegveld Nakhon Ratchasima Airport een vliegtuig van dit type zien staan ergens.![]()
Is toch vaak zo met dit soort onderwerpen? Of informatie wordt maar mondjesmaar geleaked, aangepast of helemaal niet doorgespeeld voor een bepaalde periode.quote:
Er zijn tal van redenen, in volgorde van mogelijk naar spectaculair ongeloofwaardig: een crash is slecht voor de bedrijven die hierin betrokken zijn, er is een grove fout gemaakt, de overheid is involved in zo'n fout, als het toch om drugs/aanslag/kaping gaat en die is nog niet afgehandeld geeft het risico voor het onderzoek om informatie naar buiten te brengen, het is onderdeel van een world domination plot, aliens.
om maar wat te noemen![]()
(hebben jullie nooit 24 gekeken?)![]()
Wat denk jij dat er gebeurd is dan?quote:Op donderdag 13 maart 2014 02:55 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Is toch vaak zo met dit soort onderwerpen? Of informatie wordt maar mondjesmaar geleaked, aangepast of helemaal niet doorgespeeld voor een bepaalde periode.
Er zijn tal van redenen, in volgorde van mogelijk naar spectaculair ongeloofwaardig: een crash is slecht voor de bedrijven die hierin betrokken zijn, er is een grove fout gemaakt, de overheid is involved in zo'n fout, als het toch om drugs/aanslag/kaping gaat en die is nog niet afgehandeld geeft het risico voor het onderzoek om informatie naar buiten te brengen, het is onderdeel van een world domination plot, aliens.
om maar wat te noemen![]()
(hebben jullie nooit 24 gekeken?)If not now, then when.![]()
Hoe is de stemming in Singapore?quote:Op donderdag 13 maart 2014 03:08 schreef Libris het volgende:
Het is weer een nieuwe dag in Zuid-Oost Azie, we zullen zien..
En hoe zit dat met de luchtverkeersleiding van "jouw" land, die grenst tot waar het vliegtuig van de radar verdween... (zie onderste kaart in de OP)?The only limit is your own imagination
Jongens, jullie moeten echt dat fimpje van die zelfmoordpiloot EgyptAir (de 3e) bekijken.
SICK.
Hoe kan dat vliegtuig dat aan?? Dat moet toch helemaal uit elkaar knallen? Ze gaan bijna Mach 1 met negatieve G-krachten (hoe je dat voor elkaar krijgt, kan ik in deze staat eventjes niet bedenken)....
The only limit is your own imagination
Ik heb als buitenstaander en leek nou niet direct de indruk dat iedere dag een stapje dichterbij de waarheid is.quote:Op donderdag 13 maart 2014 03:08 schreef Libris het volgende:
Het is weer een nieuwe dag in Zuid-Oost Azie, we zullen zien..![]()
Iedere dag levert vooralsnog weer nieuwe dwaalsporen op en nog meer verwarring.![]()
Als je dit bovenstaand artikel doorleest, dan blijkt dat met 'Maleier' een ethnische groep wordt aangeduid die ook in Indonesie, Thailand en op de Filipijnen ruim vertegenwoordigd is. Een Maleier is dus niet per definitie een inwoner van Maleisië.quote:Op donderdag 13 maart 2014 00:41 schreef Infection het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Maleiers
Andersom, is een inwoner van Maleisië niet per definitie een Maleier. Er is een vrij grote kans dat het een Chinese Maleisiër (ongeveer 25%) of een Indiase Maleisiër (ongeveer 10%) is. Ook de oorspronkelijke bewoners van Borneo worden niet als Maleiers aangeduid.
In deze discussie is alleen de term Maleisiër als zijnde een aanduiding van nationaliteit relevant.![]()
Nou zullen alle piloten net als de Maleier Fariq Abdul Hamid wel een hoop vrouwen aantrekken, maar de Egyptische piloot (59), getrouwd, 5 kinderen, gedroeg zich wat vreemd ten opzichte van het vrouwelijke geslacht....
The only limit is your own imagination
Kan jij vinden. Chinezen met een Maleis paspoort zijn gewoon Chinezen. Maleiers met een Maleis paspoort Maleiers.quote:Op donderdag 13 maart 2014 03:52 schreef jaco het volgende:
[..]
Als je dit bovenstaand artikel doorleest, dan blijkt dat met 'Maleier' een ethnische groep wordt aangeduid die ook in Indonesie, Thailand en op de Filipijnen ruim vertegenwoordigd is. Een Maleier is dus niet per definitie een inwoner van Maleisië.
Andersom, is een inwoner van Maleisië niet per definitie een Maleier. Er is een vrij grote kans dat het een Chinese Maleisiër (ongeveer 25%) of een Indiase Maleisiër (ongeveer 10%) is. Ook de oorspronkelijke bewoners van Borneo worden niet als Maleiers aangeduid.
In deze discussie is alleen de term Maleisiër als zijnde een aanduiding van nationaliteit relevant.
Nog iets nuttigs toe te voegen aan het topic?The only limit is your own imagination
Mijn toevoeging is dat ik jou wijs op het onjuiste gebruik van deze termen. In alle media berichten kun je lezen dat betrokken personen aan de hand van hun nationaliteit worden gecategoriseerd. Waarom doe jij dit dan aan de hand van een ethnische categorie?quote:Op donderdag 13 maart 2014 04:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kan jij vinden. Chinezen met een Maleis paspoort zijn gewoon Chinezen. Maleiers met een Maleis paspoort Maleiers.
Nog iets nuttigs toe te voegen aan het topic?
Als jij bijvoorbeeld stelt...... dan is dit onjuist. Je doelt waarschijnlijk op de Maleisische overheid of het management van Malaysia Airlines. Die bestaan niet alleen uit Maleiers.quote:En dan is onze team effort een stuk beter geslaagd dan hoe de Maleiers die arme families behandelen, denk ik zo.
Voor het overige vind ik het beheer van het topic trouwens uitstekend.![]()
Maleisie is een land dat grofweg bestaat uit 3 grote groepen; Maleiers, Chinezen en Indiërs. De Chinezen die een Maleis paspoort hebben zijn misschien net zo Chinees als dat het kind van 2 Nederlanders in het buitenland in de eerste plaats Nederlands en dan pas "Argentijns" of "Australisch" of whatever is.quote:Op donderdag 13 maart 2014 04:13 schreef jaco het volgende:
[..]
Mijn toevoeging is dat ik jou wijs op het onjuiste gebruik van deze termen. In alle media berichten kun je lezen dat betrokken personen aan de hand van hun nationaliteit worden gecategoriseerd. Waarom doe jij dit dan aan de hand van een ethnische categorie?
Als jij bijvoorbeeld stelt...
[..]
... dan is dit onjuist. Je doelt waarschijnlijk op de Maleisische overheid of het management van Malaysia Airlines. Die bestaan niet alleen uit Maleiers.
Voor het overige vind ik het beheer van het topic trouwens uitstekend.
De op nationaliteit gebaseerde getallen staat prima als plaatje in de OP. Daarnaast het gebruik van etniciteit in plaats van zoiets willekeurigs als nationaliteit, wat in een land als Maleisië heel logisch is.The only limit is your own imagination
Mag jij vinden. Ik noem het Maleiers.quote:The only limit is your own imagination
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |