abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137690611
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 12:56 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Klinkt alsof je het als grap zegt, maar is imo. nieteens onrealistisch.
Ik hou inmiddels alle mogelijkheden open.
pi_137690860
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 12:50 schreef niels0 het volgende:
Diego Garcia (United States Airforce Base in de Indian Ocean) ligt lekker afgelegen en is net te doen met de hoeveelheid brandstof aan boord, verklaart ook de waarneming boven de Straat van Malacca.
Wellicht willen de amerikanen alle kennis hebben van die 20 chinese wapen experts. :P

Zie die B52 nucleaire bommenwerpers eens staan dan daar. :D
Zou kunnen ja ;)

Men kan niet gaan zeggen dat er na een cruciaal moment (moment van handeling, wellicht bewust - onbewust zou heel apart zijn, zelfs in gevallen van geleidelijke decompressie zou het wegvallen van signalen moeilijk te verklaren zijn) 4 uur doorgevlogen is, en daarna gewoon plotseling is gecrasht. Zoals ik al eerder zei, ik denk dat er gepoogd is dit vliegtuig (met succes) te laten landen.

Wat denken de fokkers hier?
pi_137691009
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 11:59 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]
En daar is onduidelijkheid. Malaysian Airlines zei dat het toestel was uitgerust met ACARS, maar dat ze geen bericht hadden ontvangen. Elk toestel is uitgerust met ACARS, dus dat is niks nieuws. Waarom hebben ze niets ontvangen? Omdat ze het abonnement niet hebben afgenomen ivm kostenbesparing? Dat zeggen ze dus niet.
En welk bericht hadden ze moeten ontvangen? De engine data gaat naar RR en als de crew geen berichten stuurt, komt er verder niets binnen, tenzij een systeem een fout gaat vertonen (niet alle systemen doen dat, maar voor een flink aantal systemen gaat er automatisch een berichtje de deur uit bij een foutmelding.

Maar op een normale vlucht zal de maatschappij weinig acars berichten krijgen en het nu niet aanwezig zijn van die berichten zegt niets over het wel of niet hebben van acars.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_137691037
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:06 schreef Gisteren. het volgende:

[..]

Zou kunnen ja ;)

Men kan niet gaan zeggen dat er na een cruciaal moment (moment van handeling, wellicht bewust - onbewust zou heel apart zijn, zelfs in gevallen van geleidelijke decompressie zou het wegvallen van signalen moeilijk te verklaren zijn) 4 uur doorgevlogen is, en daarna gewoon plotseling is gecrasht. Zoals ik al eerder zei, ik denk dat er gepoogd is dit vliegtuig (met succes) te laten landen.

Wat denken de fokkers hier?
Nou ehm, luchtmachtbases hebben vaak landingsbanen die lang genoeg zijn voor een B777. Gezien een bepaald gezelschap aan boord sluit ik een militaire hijack of iets van die strekking zeker niet uit.
Luchtmachtbases hebben minder tot geen pottenkijkers en vergeet niet dat het ook donker was, dus niemand die het ziet als er een Malaysian Airways jet land.
pi_137691112
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:11 schreef niels0 het volgende:

[..]

Nou ehm, luchtmachtbases hebben vaak landingsbanen die lang genoeg zijn voor een B777. Gezien een bepaald gezelschap aan boord sluit ik een militaire hijack of iets van die strekking zeker niet uit.
Luchtmachtbases hebben minder tot geen pottenkijkers en vergeet niet dat het ook donker was, dus niemand die het ziet als er een Malaysian Airways jet land.
Wat zouden de Amerikanen voor argument kunnen voeren om dit vliegtuig als het ware te kapen? Zeker in het licht van huidige spanningen tussen Amerika en Rusland lijkt me dat niet de meest strategische zet.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_137691114
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:11 schreef niels0 het volgende:

[..]

Nou ehm, luchtmachtbases hebben vaak landingsbanen die lang genoeg zijn voor een B777. Gezien een bepaald gezelschap aan boord sluit ik een militaire hijack of iets van die strekking zeker niet uit.
Luchtmachtbases hebben minder tot geen pottenkijkers en vergeet niet dat het ook donker was, dus niemand die het ziet als er een Malaysian Airways jet land.
Lijkt me sterk, zal kunnen, maar wel erg ver gezocht
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_137691270
quote:
2s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:14 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Lijkt me sterk, zal kunnen, maar wel erg ver gezocht
Wat ook een mogelijkheid is dat China er achterzit ivm een bepaalde lading. Met een beetje slim navigeren tussen de radarstations door (over zee om Vietnam heen) kun je vanaf het punt radar contact lost China bereiken en ergens afgelegen landen zonder dat een ander land daar achter komt.
pi_137691278
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:11 schreef niels0 het volgende:

[..]

Nou ehm, luchtmachtbases hebben vaak landingsbanen die lang genoeg zijn voor een B777. Gezien een bepaald gezelschap aan boord sluit ik een militaire hijack of iets van die strekking zeker niet uit.
Luchtmachtbases hebben minder tot geen pottenkijkers en vergeet niet dat het ook donker was, dus niemand die het ziet als er een Malaysian Airways jet land.
Alles kan inderdaad... de info uit de berichten wijzen niet meer op een ongeluk. Ik houd me vast aan die 4 uur (wat me aannemelijk lijkt), niks, maar dan ook niks kan ervoor zorgen dat in de moderne burgerluchtvaart, er zonder intentie 4 uur lang doorgevlogen wordt zonder enige vorm van melding. Bestaat gewoon niet.
pi_137691286
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wat zouden de Amerikanen voor argument kunnen voeren om dit vliegtuig als het ware te kapen? Zeker in het licht van huidige spanningen tussen Amerika en Rusland lijkt me dat niet de meest strategische zet.
Het hoeven geen Amerikanen te zijn, maar hoe dan ook is het niet in 'hun' best interest om het aan de grote klok te hangen, vandaar de radiostilte van informatie.


DUM DUM duuuum
pi_137691337
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:20 schreef Gisteren. het volgende:

[..]

Alles kan inderdaad... de info uit de berichten wijzen niet meer op een ongeluk. Ik houd me vast aan die 4 uur (wat me aannemelijk lijkt), niks, maar dan ook niks kan ervoor zorgen dat in de moderne burgerluchtvaart, er zonder intentie 4 uur lang doorgevlogen wordt zonder enige vorm van melding. Bestaat gewoon niet.
Waarom? Inmiddels is toch al bevestigd dat het 4 uur verhaal niet klopt?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137691511
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:20 schreef cemeteryslut het volgende:

[..]

Het hoeven geen Amerikanen te zijn, maar hoe dan ook is het niet in 'hun' best interest om het aan de grote klok te hangen, vandaar de radiostilte van informatie.

[ afbeelding ]
DUM DUM duuuum
Het ging hier om een Amerikaanse basis, dus als je in die theorie meegaat zouden het de Amerikanen kunnen zijn die belang hebben bij informatie van de Chinezen (?) die aan boord zaten. Uiterst onwaarschijnlijk natuurlijk.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_137691554
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:10 schreef The_stranger het volgende:

[..]

En welk bericht hadden ze moeten ontvangen? De engine data gaat naar RR en als de crew geen berichten stuurt, komt er verder niets binnen, tenzij een systeem een fout gaat vertonen (niet alle systemen doen dat, maar voor een flink aantal systemen gaat er automatisch een berichtje de deur uit bij een foutmelding.

Maar op een normale vlucht zal de maatschappij weinig acars berichten krijgen en het nu niet aanwezig zijn van die berichten zegt niets over het wel of niet hebben van acars.
ACARS kan ook worden gebruikt om locatie van toestel door te geven.

Daarnaast geeft ook ACARS 4 standaard berichten door volgens het OOOI principe: Out of the gate, Off the ground, On the ground, and Into the gate.

Dus Malaysian Airlines zou ook minimaal 2 berichten moeten hebben ontvangen, als ze een abbo-tje hadden.
pi_137691922
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 12:50 schreef niels0 het volgende:
Diego Garcia (United States Airforce Base in de Indian Ocean) ligt lekker afgelegen en is net te doen met de hoeveelheid brandstof aan boord, verklaart ook de waarneming boven de Straat van Malacca.
Wellicht willen de amerikanen alle kennis hebben van die 20 chinese wapen experts. :P

Zie die B52 nucleaire bommenwerpers eens staan dan daar. :D
ze kunnen daar echt doen wat ze willen, zo afgelegen ligt het.
pi_137692201
Over the rol van de 'traditionele' radar, wordt in dit artikel iets gezegd...

quote:
Singapore-based Aviation expert Terence Fan said military radar from various countries may have detected the plane but governments were reluctant to share the data because it would reveal their capabilities and compromise security.
Hiermee zou Fan ook wel eens kunnen bedoelen dat een ontwikkelingsland als Vietnam niet de middelen heeft om elk vliegtuig dat haar luchtruim binnenkomt te detecteren, maar dat ze dat liever niet toegeven.

Verder vraag ik me zelf af hoe er met radar gegevens wordt omgegaan. Dus met de traditionele radar die objecten detecteren omdat deze radiogolven reflecteren. Kan elk zichtbaar vliegtuig meteen worden geidentificeerd aan de hand van andere databases? En is een niet geidentificeerd vliegtuig meteen reden voor alarm? In het geval van de Pulau Perak waarneming was het bijvoorbeeld een toestel dat zich van Maleisie vandaan bewoog. Ik kan me voorstellen dat Maleisie daar geen straaljagers achteraan stuurt.
  donderdag 13 maart 2014 @ 13:53:48 #290
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137692304
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het ging hier om een Amerikaanse basis, dus als je in die theorie meegaat zouden het de Amerikanen kunnen zijn die belang hebben bij informatie van de Chinezen (?) die aan boord zaten. Uiterst onwaarschijnlijk natuurlijk.
maar als je dan toch meegaat in die theorie dan kan het ook zonder meeweten van amerikanen zijn
  donderdag 13 maart 2014 @ 13:57:46 #291
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_137692418
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:41 schreef gijsman het volgende:

[..]

ze kunnen daar echt doen wat ze willen, zo afgelegen ligt het.
Behalve dat er 5.000 mensen onder andere U.S. en Britse militairen zijn gestationeerd.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_137692490
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:57 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Behalve dat er 5.000 mensen onder andere U.S. en Britse militairen zijn gestationeerd.
Daar kunnen die 239 pax ook nog wel bij
pi_137692530
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:28 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

ACARS kan ook worden gebruikt om locatie van toestel door te geven.

Daarnaast geeft ook ACARS 4 standaard berichten door volgens het OOOI principe: Out of the gate, Off the ground, On the ground, and Into the gate.

Dus Malaysian Airlines zou ook minimaal 2 berichten moeten hebben ontvangen, als ze een abbo-tje hadden.
Dat eerste kan, maar is niet standaard en zal in principe niet gebruikt worden. En ik vat de opmerking "geen acars bericht ontvangen" op als geen bericht gerelateerd aan een incident ontvangen.
Dus nogmaals, de suggestie dat ze vanwege kosten besparing geen abonnement hadden is mijns inziens ongegrond. Daarnaast speelt dat ook weinig tot geen rol bij de oorzaak.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 13 maart 2014 @ 14:01:20 #294
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_137692542
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:59 schreef gijsman het volgende:

[..]

Daar kunnen die 239 pax ook nog wel bij
Wat ik bedoel is dat de FBI, CIA en Interpol dan ALLANG zijn ingelicht en uit terroristische overwegingen het de domste plek is om te landen aangezien ze daar goed gewapend zijn met allerlei jet fighters en een heel arsenaal aan wapens.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  donderdag 13 maart 2014 @ 14:04:33 #295
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137692646
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:57 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Behalve dat er 5.000 mensen onder andere U.S. en Britse militairen zijn gestationeerd.
:D
oh dan gaat het wat lastig om ongezien daar te landen en te zijn
pi_137692671
Benieuwd wat voor nieuws er straks weer vrij komt, wat vervolgens weer net zo snel ontkracht gaat worden. Wie weet, straks vertellen ze nog dat het hele vliegtuig helemaal niet bestaat en we het ons allemaal hebben voorgesteld, en we allemaal betoverd zijn door die shaman met zijn meloenen.
pi_137692681
Tussen al deze ellende even een prachtige foto van 's-werelds beste toekomstige vliegtuig:

pi_137692708
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 14:05 schreef Gisteren. het volgende:
Tussen al deze ellende even een prachtige foto van 's-werelds beste toekomstige vliegtuig:

[ afbeelding ]
nou schitterend
pi_137692737
Wel een mooi initiatief, Tomnod. Vraag je af of dit nu een voorbeeld of een echt plaatje is op hun website? Misschien de beste hit tot nu toe?



http://www.digitalglobeblog.com/
pi_137692796
Twee bootjes?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')