Dat is wat anders dan een kapotte airco en dan meteen dat dramatische door het oog van de naaldquote:Op donderdag 13 maart 2014 11:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het klinkt misschien nogal '':')'' maar besef je maar dat je op hoogte geen vluchtstrook hebt waar je even kan stoppen. Als het mis gaat, gaat het goed mis.
Er is een keer een kist naar beneden gekomen omdat het entertainment systeem in de eerste klas oververhit raakte en vervolgens in brand vloog. Vervolgens zijn alle kisten van dat type (welke dat was weet ik niet meer) aan de grond gehouden om dat systeem uit te schakelen.
Met vliegen kan en mag je echt geen enkel risico nemen.
http://www.avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:59 schreef MartijnA3 het volgende:
En daar is onduidelijkheid. Malaysian Airlines zei dat het toestel was uitgerust met ACARS, maar dat ze geen bericht hadden ontvangen. Elk toestel is uitgerust met ACARS, dus dat is niks nieuws. Waarom hebben ze niets ontvangen? Omdat ze het abonnement niet hebben afgenomen ivm kostenbesparing? Dat zeggen ze dus niet.
quote:On Mar 13th 2014 afternoon Malaysia's Transport Minister said in a televised press conference, that the last ACARS transmission was received from the aircraft at 01:07L (17:07Z), there were no later transmissions via ACARS (editorial note: which effectively states a report by a single US "news" paper of the engines monitoring recording information via ACARS for 4 more hours is untrue), the last transmission received from the aircraft indicated all systems were operating normally.
Dat is nogal gechargeerd, dat klopt. Mijn punt is dat iets heel kleins iets heel groots kan worden. Ook al is de kans daarop klein. In de lucht is er geen foutmarge.quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:12 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan een kapotte airco en dan meteen dat dramatische door het oog van de naald
Een kapotte airco als in de zin 'oververhit maar niet uitvallen' lijkt me anders toch niet zo gezond.quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:12 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan een kapotte airco en dan meteen dat dramatische door het oog van de naald
Zeer true. De cockpit van een Egyptair 777 is op de grond al eens afgefikt. Als dat in de lucht gebeurt is het game over. Check de foto's maar:quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:15 schreef Straatcommando. het volgende:
Mijn punt is dat iets heel kleins iets heel groots kan worden. Ook al is de kans daarop klein. In de lucht is er geen foutmarge.
Weet je niet! Waar is je gevoel voor drama?quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:18 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Achteraf zal het gewoon een crash blijken, waarna het invullen van de antwoorden kan beginnen.
Precies, dat toont maar eens aan hoe snel dat mis kan gaan. Ding zou maar in de lucht gezeten hebben zegquote:Op donderdag 13 maart 2014 12:18 schreef OEM het volgende:
[..]
Zeer true. De cockpit van een Egyptair 777 is op de grond al eens afgefikt. Als dat in de lucht gebeurt is het game over. Check de foto's maar:
http://avherald.com/h?article=44078aa7/0000
Nee hoor, daar is men continue mee bezig. Alleen, zo lang het goed gaat, weten wij van niks.quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Helaas komt men bij crashes pas vaak achter (constructie)fouten die dan direct verholpen worden.
Dat vliegtuig verdween ook van de radar, vlak na het ene vliegtuigquote:Op donderdag 13 maart 2014 12:27 schreef Gisteren. het volgende:
Btw, wat er nu in me opkomt. Op flightradar24 werd een vliegtuig vlak achter de MH gezien, voordat het signaal weg was. Zou dit wellicht een vliegtuig zijn van een van de luchtmachten?
Dat bedoel ik dus. Als een crash plaatsvindt word er altijd intensief gekeken hoe en wat die crash veroorzaakt heeft.quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:28 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Nee hoor, daar is men continue mee bezig. Alleen, zo lang het goed gaat, weten wij van niks.
Als dit vliegtuig niet was verdwenen, hadden wij nooit opgemerkt dat de SATCOM antennes van de meeste 777's vervangen moeten worden omdat ze scheuren kunnen veroorzaken.
Mwah. Dan wordt er een airworthiness directive opgesteld met een bepaalde termijn zodat de aanpassingen gedaan kunnen worden binnen regulier onderhoud. Anders wordt het veel te duur. (tenzij er echt stront aan de knikker is, zoals met de 787)quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Helaas komt men bij crashes pas vaak achter (constructie)fouten die dan direct verholpen worden.
Constructiefouten worden echt wel el directo verholpen hoor. Het is duurder om een hele vloot aan de grond te houden lijkt me.quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:29 schreef OEM het volgende:
[..]
Mwah. Dan wordt er een airworthiness directive opgesteld met een bepaalde termijn zodat de aanpassingen gedaan kunnen worden binnen regulier onderhoud. Anders wordt het veel te duur. (tenzij er echt stront aan de knikker is, zoals met de 787)
Met een gemiddelde van ruim 2 nieuwe deeltjes per dag zitten we tegen die tijd minstens op deel #1020.quote:Op donderdag 13 maart 2014 09:16 schreef El_Matador het volgende:
Even kijken; 38,500.000 km2 zoekgebied, ongeveer 23.000.000 km2 zee.
90.000 km2 (Golf van Thailand) deed je 2 dagen over met 16 vliegtuigen. Dan doe je over die lappen zee dus minstens 510 dagen, of 1 jaar en 5 maanden...
Dat filmpje is onzin. Wat je ziet is de vlucht van de volgende dag. Maar dat had je al begrepen denk ik?quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:33 schreef RVer het volgende:
Hier zie je dat andere vliegtuig ook van de radar verdwijnen
Nee zag het filmpje gister pasquote:Op donderdag 13 maart 2014 12:36 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Dat filmpje is onzin. Wat je ziet is de vlucht van de volgende dag. Maar dat had je al begrepen denk ik?
Opgegeten door ratioquote:Op donderdag 13 maart 2014 12:19 schreef cemeteryslut het volgende:
[..]
Weet je niet! Waar is je gevoel voor drama?
Nee, ik weet niet wat er is gebeurt. Maar ik ben er wel vrij zeker van dat ons niet alles wordt verteld wat er bekend is. (zoals bij heel veel narigheden) Dus nu is het wachten of er nog een verklaring komt van de overheden, en/of kijken hoe wild de theorien worden.quote:Op donderdag 13 maart 2014 03:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Wat denk jij dat er gebeurd is dan?
Is al eerder gebeurd meen ik me te herinneren van air crash investigation, dat ze per ongeluk een passagiersvliegtuig uit de lucht schoten.(Dan zouden ze deze tijd nodig hebben voor damage control/cover-up. Alu-hoedje opzetquote:Op donderdag 13 maart 2014 12:27 schreef Gisteren. het volgende:
Btw, wat er nu in me opkomt. Op flightradar24 werd een vliegtuig vlak achter de MH gezien, voordat het signaal weg was. Zou dit wellicht een vliegtuig zijn van een van de luchtmachten?
Per ongeluk uit de lucht geschoten door een vallende raketquote:Op donderdag 13 maart 2014 12:52 schreef cemeteryslut het volgende:
Nee, ik weet niet wat er is gebeurt. Maar ik ben er wel vrij zeker van dat ons niet alles wordt verteld wat er bekend is. (zoals bij heel veel narigheden) Dus nu is het wachten of er nog een verklaring komt van de overheden, en/of kijken hoe wild de theorien worden.
Klinkt alsof je het als grap zegt, maar is imo. nieteens onrealistisch.quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:50 schreef niels0 het volgende:
Diego Garcia (United States Airforce Base in de Indian Ocean) ligt lekker afgelegen en is net te doen met de hoeveelheid brandstof aan boord, verklaart ook de waarneming boven de Straat van Malacca.
Wellicht willen de amerikanen alle kennis hebben van die 20 chinese wapen experts.
Zie die B52 nucleaire bommenwerpers eens staan dan daar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |