Ja dat herken ik ook wel.. met 2 of meer is een stuk gezelliger.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:30 schreef Braddie het volgende:
Wil ook 2-3x per week sporten.. maar bij mij is het meer dat er niemand met me mee wilt om te hardlopen/sportschool. En in m`n eentje vind ik ook zoiets..
Ja.quote:
Ik doe een teamsport dus dan kun je niet zonder goede reden je teamgenoten in de steek laten.quote:En welke motieven spelen voor jou de belangrijkste rol daar in?
Dat is Idd een goede reden. Ik ben echter juist gestopt met voetbal, omdat ik niet zo goed tegen dat verplichte kanquote:Op maandag 6 mei 2013 14:39 schreef mstx het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Ik doe een teamsport dus dan kun je niet zonder goede reden je teamgenoten in de steek laten.![]()
En omdat het gewoon leuk is natuurlijk.
Ja het lukt mij.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:29 schreef consequence het volgende:
Lukt het jou om consistent te sporten? En welke motieven spelen voor jou de belangrijkste
rol daar in?
Waardoor heb je last van uitstel gedrag denk je? Wat staat je het meest tegen aan sporten?quote:Op maandag 6 mei 2013 14:40 schreef sararaats het volgende:
ik moet het voor m'n gezondheid maar heb last van Uitstel Gedrag
het startenquote:Op maandag 6 mei 2013 14:45 schreef consequence het volgende:
[..]
Waardoor heb je last van uitstel gedrag denk je? Wat staat je het meest tegen aan sporten?
Woa, wicked plaatjequote:elke dag voor het sporten deze pic bekijken en ik ben spontaan al m'n smoesjes kwijt om niet te gaan
Same here...quote:Op maandag 6 mei 2013 14:40 schreef sararaats het volgende:
ik moet het voor m'n gezondheid maar heb last van Uitstel Gedrag
nog steeds oranjequote:Op maandag 6 mei 2013 14:47 schreef Weissman het volgende:
Die confidence wanneer hij op 1:29 zegt; "I'm comfortable''. Priceless.
Maar hoe denken jullie dan na over sporten? Het starten is het moeilijkste inderdaad.. maar ik ben heel nieuwsgierig wat de weerstand vooral veroorzaakt voor jullie.quote:
quote:Op maandag 6 mei 2013 14:30 schreef Braddie het volgende:
Wil ook 2-3x per week sporten.. maar bij mij is het meer dat er niemand met me mee wilt om te hardlopen/sportschool. En in m`n eentje vind ik ook zoiets..
Geen weerstand hier. Not even once. Als ik weerstand voel kijk ik een aflevering van Obese, naar oude fotos van mezelf, of kijk ik om me heen in de sportschool naar mensen die aan het sukkelen zijn en dat is voor mij genoeg.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:48 schreef consequence het volgende:
[..]
Maar hoe denken jullie dan na over sporten? Het starten is het moeilijkste inderdaad.. maar ik ben heel nieuwsgierig wat de weerstand vooral veroorzaakt voor jullie.
mijn weerstand is niet zo schitterend en heb overgewicht in m'n buik. maar straks ga ik lopen en post zeker een verslagje met tijden en heel de battaklank in het hardlooptopic.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:48 schreef consequence het volgende:
[..]
Maar hoe denken jullie dan na over sporten? Het starten is het moeilijkste inderdaad.. maar ik ben heel nieuwsgierig wat de weerstand vooral veroorzaakt voor jullie.
Ik denk dan dat die denkwijze niet meer bij mij past en er geen smoesjes zijn om niet te gaan,quote:Op maandag 6 mei 2013 14:48 schreef consequence het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde hoor. Ik wil ook gaan sporten, maar vind het echt doodsaai om alleen te gaan.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:50 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat is misschien een excuus, maar ik voel me dan zo "Loner" in de sportschool in m`n eentje.
Handbal.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:41 schreef Ffukkie-slim het volgende:
[..]
Dat is Idd een goede reden. Ik ben echter juist gestopt met voetbal, omdat ik niet zo goed tegen dat verplichte kan![]()
Ik wil ook weleens een zondagje vrij kunnen nemen.
Maar wat voor sport dan?
kan je meteen werken aan dat probleemquote:Op maandag 6 mei 2013 14:50 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat is misschien een excuus, maar ik voel me dan zo "Loner" in de sportschool in m`n eentje.
Mijn weerstand vloeit voornamelijk voort uit het feit dat ik geen resultaat boek.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:48 schreef consequence het volgende:
[..]
Ok, ja dat is voor mij ook een belangrijke. De endorfines na intense sportquote:Op maandag 6 mei 2013 14:53 schreef JeMoeder het volgende:
Ik zwem en squash.
Mijn motief is dat ik het euforische gevoel na het sporten zelf heerlijk vind.
Mijn moeder zwemt en squasht helemaal nietquote:Op maandag 6 mei 2013 14:53 schreef JeMoeder het volgende:
Ik zwem en squash.
Mijn motief is dat ik het euforische gevoel na het sporten zelf heerlijk vind.
Dat denk jij. Ondertussen neuk ik ook de buurman.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:03 schreef Ffukkie-slim het volgende:
[..]
Mijn moeder zwemt en squasht helemaal niet![]()
Ze tennist..
Lijkt me juist heerlijk om in de winter binnen te sporten en 's zomers zonder verplichtingen te kunnen hardlopen ofzo. Maarja handballen is denk ik niet echt mijn dingquote:Op maandag 6 mei 2013 14:53 schreef mstx het volgende:
[..]
Handbal.![]()
Dat het vaak je hele zondag in beslag neemt is soms wel balen, maar wij hebben gelukkig vaak wedstrijden op zaterdagavond, dan neemt het eigenlijk maar heel weinig tijd van je weekend in beslag.En tussen april en oktober heb je juist helemaal niks te doen.
![]()
Wat trouwens ook wel helpt is af en toe bij een sportwedstrijd (op hoog niveau) te kijken, dan krijg je er zelf ook weer zin in.
Nu maak je het wel heel bont. Volgens mij ben jij iemand anders moeder hoorquote:Op maandag 6 mei 2013 15:04 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat denk jij. Ondertussen neuk ik ook de buurman.
Ja dat is idd wel lekker.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:08 schreef Ffukkie-slim het volgende:
Lijkt me juist heerlijk om in de winter binnen te sporten en 's zomers zonder verplichtingen te kunnen hardlopen ofzo.
Want?quote:Maarja handballen is denk ik niet echt mijn ding![]()
Net 30 minuten gewandeld, even een pauze en dan straks weer even een stuk lopen.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:51 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde hoor. Ik wil ook gaan sporten, maar vind het echt doodsaai om alleen te gaan.
Die vind ik wel bossa, ik doe hem gelijk als achtergrond.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:42 schreef Beach het volgende:
[ afbeelding ]
elke dag voor het sporten deze pic bekijken en ik ben spontaan al m'n smoesjes kwijt om niet te gaan
Nou zie je je kan het dus wel. Even doorzetten in de sportschool in het begin, en je gaat automatisch alleen je ding doen daar.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:22 schreef Braddie het volgende:
[..]
Net 30 minuten gewandeld, even een pauze en dan straks weer even een stuk lopen.
Zo fucking herkenbaar dit. Jarenlang met een maatje gesport, fitness, ging hartstikke goed, was zeker wel gezellig natuurlijk, maar doordat je toch een beetje onderlinge competitie hebt, worden je resultaten ook beter. Maar ja, toen hij was gestopt ben ik nog wel een paar jaar doorgegaan, maar op een gegeven moment ben je dus zo'n bankaardappel met een sportschoolabboquote:Op maandag 6 mei 2013 14:30 schreef Braddie het volgende:
Ja het starten is het zwaarst. Maar je kunt ook laagdrempelig beginnen. Ga bv. (stevig) wandelen vanuit je huis voor 10 of 20 minuten, lekker met een muziekje op (iPod bv), of met iemand er bij. Dan is het starten niet zo zwaar.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:48 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Zo fucking herkenbaar dit.
...
Wat me denk ik ook heel erg tegenhoud is dat ik nu echt een conditie van helemaal niks heb. Trap op en buiten adem onderhand. Eigenlijk wil ik daar wel wat aan gaan doen, maar hetgeen me tegenhoud is dus die slechte conditie waardoor het in het begin dus ontzettend zwaar zal zijn. Tenminste, dat gevoel heb ik. En het feit dat mijn levensstijl nu allesbehalve sportief is, dus ik moet niet alleen van die bank afkomen, maar ook mijn levensstijl daar dan ook op aanpassen. Dus gezonder eten e.d. Eerste stap is in ieder geval stoppen met roken, daar ben ik vandaag mee gestopt, dus laten we dat eerst maar eens even volhouden.
Wat vaker de fiets pakken als je ergens heen gaat, dat scheelt ook al een hoop qua conditie.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:48 schreef Kper_Norci het volgende:
Wat me denk ik ook heel erg tegenhoud is dat ik nu echt een conditie van helemaal niks heb. Trap op en buiten adem onderhand. Eigenlijk wil ik daar wel wat aan gaan doen, maar hetgeen me tegenhoud is dus die slechte conditie waardoor het in het begin dus ontzettend zwaar zal zijn. Tenminste, dat gevoel heb ik. En het feit dat mijn levensstijl nu allesbehalve sportief is, dus ik moet niet alleen van die bank afkomen, maar ook mijn levensstijl daar dan ook op aanpassen. Dus gezonder eten e.d. Eerste stap is in ieder geval stoppen met roken, daar ben ik vandaag mee gestopt, dus laten we dat eerst maar eens even volhouden.
Goed dat je in ieder geval gestopt bent met roken!quote:Op maandag 6 mei 2013 15:48 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Zo fucking herkenbaar dit. Jarenlang met een maatje gesport, fitness, ging hartstikke goed, was zeker wel gezellig natuurlijk, maar doordat je toch een beetje onderlinge competitie hebt, worden je resultaten ook beter. Maar ja, toen hij was gestopt ben ik nog wel een paar jaar doorgegaan, maar op een gegeven moment ben je dus zo'n bankaardappel met een sportschoolabbo
Ik vind in mijn eentje sporten ook niet echt tof. Ben normaal gesproken wel een einzelgänger, maar voor het sporten liefst met meerderen. En buiten. Dat scheelt ook heel veel voor het plezier, veel beter dan een muf, bezweet sportschoollokaal. Nou doen maatjes van mij wel aan voetbal, maar dat is a) zondagochtend om 9 uur, b) de 3e helft is het belangrijkst want campingelftal en c) daar zijn mijn knieën te rot voor. Hardlopen zou trouwens nog wel gaan.
Thanks, nu maar hopen dat ik het volhou, maar heb er nu wel vertrouwen in, zat de laatste tijd ook echt een beetje met tegenzin te roken, in ieder geval ben ik qua stoppen wel gemotiveerd.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:51 schreef consequence het volgende:
[..]
Ja het starten is het zwaarst. Maar je kunt ook laagdrempelig beginnen. Ga bv. (stevig) wandelen vanuit je huis voor 10 of 20 minuten, lekker met een muziekje op (iPod bv), of met iemand er bij. Dan is het starten niet zo zwaar.
En super mooi dat je gestopt bent met roken!
Ik woon 25 km van mijn werk af, dat vind ik dan weer net ietsje te ver. Maar ik weet nog wel, bij mijn eerste baan toen ik nog geen auto had, toen moest ik ook iedere dag 12km heen en ook weer terug, toen had ik wel een hele goeie conditie ja.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:55 schreef BadObsession het volgende:
[..]
Wat vaker de fiets pakken als je ergens heen gaat, dat scheelt ook al een hoop qua conditie.
Hier hetzelfde. Probeer wel eens wat, maar na een aantal keer zit mijn motivatie ver onder het nulpunt. Probeer nu 2x per week te gaan zwemmen en nu het weer goed weer is wel eens te mountainbiken en voel me ook wel lekker erna, maar ik heb vooral moeite met het me ertoe zetten om te beginnen.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:37 schreef rhubarbje het volgende:
ik vind sporten gewoon geen leuke bezigheid dus heb ik moeite om gemotiveerd te blijven
het is gewoon mijn ding niet
of ik heb mijn ding nog niet gevonden misschien, weet ik het
Dat ligt er ook maar net aan denk ik, wat voor de een werkt wil niet zeggen dat dat voor de ander ook werkt. Ik denk dat het voor mezelf beter is om stapje voor stapje te doen. Tenminste, dat idee heb ik van mezelf hoor.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:00 schreef Ffukkie-slim het volgende:
[..]
Goed dat je in ieder geval gestopt bent met roken!
Maar misschien is het beter om alles in een keer aan te pakken. Dan zie je sneller resultaat => meer motivatie om door te gaan.
En als je een moment van zwakte hebt, kan je beter even terugvallen op niet sporten of slecht eten dan op roken, denk ik zo.
Ook heel herkenbaarquote:Op maandag 6 mei 2013 16:08 schreef Vault-Boy het volgende:
Moet altijd wel zeggen. Als ik verhalen lees van andere of gewoon iets anders. Dan krijg ik wel zoiets van, ik ga nu bellen en morgen starten. Maar al heel snel verdwijnt dat gevoel en dan heb ik zeker de volgende dag alweer zoiets van, naja bel wel even een andere keer voor een afspraak.
Dat heb ik ook wel een beetje.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:12 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. Probeer wel eens wat, maar na een aantal keer zit mijn motivatie ver onder het nulpunt. Probeer nu 2x per week te gaan zwemmen en nu het weer goed weer is wel eens te mountainbiken en voel me ook wel lekker erna, maar ik heb vooral moeite met het me ertoe zetten om te beginnen.
Ik sport trouwens wel het liefste alleen, anders krijg je zo'n competitiedrang van anderen die ik zelf absoluut niet heb. Als ik sport, doe ik dat voor mezelf en niet om me te bewijzen tegenover anderen. Als alles zo'n wedstrijdje wordt, ben ik er heel snel klaar mee.
Opzich baal ik soms wel van mezelf. Soms denk ik echt van hoe moeilijk is het om te gaan sporten.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:13 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Dat ligt er ook maar net aan denk ik, wat voor de een werkt wil niet zeggen dat dat voor de ander ook werkt. Ik denk dat het voor mezelf beter is om stapje voor stapje te doen. Tenminste, dat idee heb ik van mezelf hoor.
[..]
Ook heel herkenbaarMet veel dingen hoor. Niet alleen sporten ofzo. Dat je vol gemotiveerd op je werk komt en denkt van nu ff alles wegwerken en op het eind van de dag blijkt dat je geen kut heb uitgevoerd
Dat is inderdaad goed klote :/ Misschien kun je wat fietsen?quote:Op maandag 6 mei 2013 16:02 schreef LompeHork het volgende:
Ik heb wel motivatie, maar door een zweepslag is het niet verstandig om de komende tijd te gaan rennen. Daar baal ik wel van.
Comfort-zone is comfortablequote:Op maandag 6 mei 2013 16:21 schreef Vault-Boy het volgende:[/b]
Opzich baal ik soms wel van mezelf. Soms denk ik echt van hoe moeilijk is het om te gaan sporten.
Hup ga gewoon en er zijn meer mensen die alleen zijn of alleen beginnen. Zelfs nu met dit mooie weer denk ik echt van, ik ga nu ff naar de sportschool en mezelf inschrijven. Maar het is zoveel lastiger dan het is, omdat je alleen moet gaan.
Ik snap Fides zijn punt ook wel, maar toch voel ik me meer op mn gemak als er iemand bij is.
Precies hetzelfde hier, ik was jarenlang iedere avond in het zwembad te vinden, heel vaak ook voetballen. Ik was niet de snelste of meest sportieve jongetje in de klas, maar er was niks mis met mijn conditie.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:21 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel een beetje.
Terwijl ik vroeger wel echt een sportmannetje was. Naja vond het gewoon lekker om te zwemmen of lekker een potje te voetballen. Ik deed ook vaak mee met dingen zoals tennissen en op school was ik altijd de snelste tijdens hardlopen, maar dat is de laatste jaren echt helemaal naar het punt 0 gezakt.
Ik had vroeger ook echt een goede conditie, maar dat is nu ook veel minder.
Het is gewoon voor iedereen anders. De één sport liever alleen, de ander in gezelschap. Voor mij werkt het motiverender als er mensen bij zijn, maar ik kan me ook goed voorstellen dat wanneer er best wat verschil in niveau zit je daar aan kan ergeren. Het gaat mij nog niet eens om het op mijn gemak voelen, ben een paar jaar lang in mijn eentje gaan sporten, maar ik haalde niet dat niveau wat ik haalde toen ik met een maat van me ging, buiten het feit dat het ook minder plezierig was.quote:Opzich baal ik soms wel van mezelf. Soms denk ik echt van hoe moeilijk is het om te gaan sporten.
Hup ga gewoon en er zijn meer mensen die alleen zijn of alleen beginnen. Zelfs nu met dit mooie weer denk ik echt van, ik ga nu ff naar de sportschool en mezelf inschrijven. Maar het is zoveel lastiger dan het is, omdat je alleen moet gaan.
Ik snap Fides zijn punt ook wel, maar toch voel ik me meer op mn gemak als er iemand bij is.
Je bedoeld die dikkertjes die op 2 januari massaal de sportschool inlopen en na een maand, hooguit 2 maanden weer gestopt zijn, omdat die 2x per week een klein uurtje op de loopband of hometrainer geen zoden aan de dijk zetten.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:49 schreef vera166 het volgende:
...
Mensen verwachten (als ze moeten afvallen) vaak heel snel resultaat.. en dat is eigenlijk jammer.
Naja 130+ weet ik niet, maar ze waren beide van zichzelf al vrij mollig. Ze aten altijd ook heel veel en dat weet ik, omdat ik ook vaak bij hun over de vloer was.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:47 schreef Fides het volgende:
Als je er naar 10 maanden nog zo uit ziet als foto 1 (of was hij echt 130+ kg ofzo?), ben ik zeer onder de indruk dat je ooit foto 2 voor elkaar weet te pompen.
Dat zeggen mensen ook tegen mij ja. Ik ben al mager en als ik goed ga sporten, dan zie je er sneller gespierd uit, omdat je al weinig vet heb.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:53 schreef Gregor1994 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 6 mei 2013 16:42 schreef Vault-Boy het volgende:
Kwam net ook foto's tegen van mijn buurjongen waar ik vroeger mee om ging. Damn die is echt heel erg veranderd qua lichaamsbouw. Die was altijd al een beetje mollig geweest. Ik daarentegen ben altijd maar een mager mannetje gebleven. Tja sommige mensen hebben gewoon een kut bouw.
Ik vond het juist fijn om mager te zijn. Na rond te hebben gekeken op forums besefte ik pas hoe weinig ik at en wanneer ik trainde zag ik erg snel mijn spieren, dat motiveert pas zeg!
Waarom is dat zo erg? Waar ben je vooral bang voor? Dat je het weer gaat proberen en dat het niet lukt, of heb je in het sporten zelf geen zin? Of toch vooral het alleen gaan?quote:Op maandag 6 mei 2013 16:57 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Dat zeggen mensen ook tegen mij ja. Ik ben al mager en als ik goed ga sporten, dan zie je er sneller gespierd uit, omdat je al weinig vet heb.
Oh man waarom heb ik dit topic gezien.
quote:Op maandag 6 mei 2013 16:53 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Je bedoeld die dikkertjes die op 2 januari massaal de sportschool inlopen en na een maand, hooguit 2 maanden weer gestopt zijn, omdat die 2x per week een klein uurtje op de loopband of hometrainer geen zoden aan de dijk zetten.
Volgens mij moet je als je echt wilt afvallen ook niet in de sportschool zijn, althans niet 2x per week een uurtje. Dat helpt geen reet. Ja, 4 keer per week flink cardio en daarnaast ook je voedingspatroon aanpassen. En zelfs dan zal het nog niet zo heel snel gaan vermoed ik.
Puur dat laatste.quote:Op maandag 6 mei 2013 17:05 schreef consequence het volgende:
[..]
Waarom is dat zo erg? Waar ben je vooral bang voor? Dat je het weer gaat proberen en dat het niet lukt, of heb je in het sporten zelf geen zin? Of toch vooral het alleen gaan?
Durf je wel naar het strand te gaan om te zwemmen en/of met blote armen naar buiten te gaan?quote:Op maandag 6 mei 2013 17:06 schreef Gregor1994 het volgende:
Dat zeggen mensen ook tegen mij ja. Ik ben al mager en als ik goed ga sporten, dan zie je er sneller gespierd uit, omdat je al weinig vet heb.
Oh man waarom heb ik dit topic gezien.
quote:Op maandag 6 mei 2013 16:50 schreef sararaats het volgende:
ik ben gestart met hardlopen. ik heb mezelf een ROTschop gegeven
Kutsmoes om het uit te kunnen stellen, je moet gewoon gaan.quote:Op maandag 6 mei 2013 17:06 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Puur dat laatste.
Ik durf echt wel te zeggen als ik eenmaal sport en het leuk vind. Dat ik het heel lang en fanatiek kan doen.
Op de bank blijven zitten met een zak chips is makkelijker.quote:Op maandag 6 mei 2013 17:32 schreef no1uknow het volgende:
Waarom willen veel mensen perse heel erg gemotiveerd zijn om te gaan sporten? Is het onmogelijk om zonder (veel) motivatie te gaan sporten?
Toen ik voor het eerst ging dacht ik ook dat ik voor lul zou lopen ofzo in de sportschool. Volgende dag gegaan met het idee fuck it, maar wel erg blij dat ik begonnen ben. Sport nu 4 dagen in de week, ga altijd alleen naar de sportschool en ondertussen ken ik op de dagen dat ik train de meesten wel die bij het krachttraining gedeelte komen wel dus voor hulp oid kan ik altijd wel bij iemand terecht.quote:Op maandag 6 mei 2013 17:06 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Puur dat laatste.
Ik durf echt wel te zeggen als ik eenmaal sport en het leuk vind. Dat ik het heel lang en fanatiek kan doen.
Levensmotto. Wil verder gewoon overal zo goed mogelijk zijn in de dingen die ik doe. Sport 5x per week. Als ik geen zin heb word ik of gedwongen door het teamverband, en als het teamverband er niet is dan dwing ik mezelf. Komt overigens niet vaak voor dat ik geen zin heb.quote:
juist dat is bij mij nu een beetje hetzelfde,quote:Op maandag 6 mei 2013 17:51 schreef Push. het volgende:
[..]
Levensmotto. Wil verder gewoon overal zo goed mogelijk zijn in de dingen die ik doe. Sport 5x per week. Als ik geen zin heb word ik of gedwongen door het teamverband, en als het teamverband er niet is dan dwing ik mezelf. Komt overigens niet vaak voor dat ik geen zin heb.
Maakt de zoektocht naar motivatie om te gaan sporten het niet alleen maar lastiger om uberhaupt te gaan?quote:Op maandag 6 mei 2013 17:44 schreef Beach het volgende:
[..]
Op de bank blijven zitten met een zak chips is makkelijker.
Goed excuus om de hele week niet te hoeven sporten.quote:Op maandag 6 mei 2013 18:02 schreef Vortix het volgende:
Met een kater sporten is trouwens niet echt heel erg gezond.
quote:Op maandag 6 mei 2013 18:02 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Goed excuus om de hele week niet te hoeven sporten.
Dit standpunt is prima onderbouwd! Goede bron ook!quote:Op maandag 6 mei 2013 18:02 schreef Vortix het volgende:
'aah man het is maandag maar ik ben nog steeds moe van het zuipen van zaterdag ok ik ga wel niet sporten, ben zo moe'quote:
Oja, ik was even vergeten dat dit Fok! is en dat je elke post moet onderbouwen met een wetenschappelijk onderzoekquote:Op maandag 6 mei 2013 18:03 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Dit standpunt is prima onderbouwd! Goede bron ook!
Ja of je toont een beetje discipline en zuipt niet teveel zodat je zondag nog gewoon in staat bent om te sportenquote:Op maandag 6 mei 2013 18:04 schreef no1uknow het volgende:
[..]
'aah man het is maandag maar ik ben nog steeds moe van het zuipen van zaterdag ok ik ga wel niet sporten, ben zo moe'
...quote:Op maandag 6 mei 2013 18:13 schreef Vortix het volgende:
[..]
Ja of je toont een beetje discipline en zuipt niet teveel zodat je zondag nog gewoon in staat bent om te sporten
Mwah, je bent wat zwakker maar tis best handig om em eruit te zweten en daarna een lekker koude douche te nemen, en als ik me daardoor ga laten tegenhouden, verzin ik straks andere smoesjes om niet te gaanquote:Op maandag 6 mei 2013 18:02 schreef Vortix het volgende:
Of je stopt gewoon met drinken.quote:Op maandag 6 mei 2013 18:16 schreef pimsieb het volgende:
[..]
Mwah, je bent wat zwakker maar tis best handig om em eruit te zweten en daarna een lekker koude douche te nemen, en als ik me daardoor ga laten tegenhouden, verzin ik straks andere smoesjes om niet te gaan
'Je lichaam draait overuren'quote:Op maandag 6 mei 2013 18:11 schreef Vortix het volgende:
[..]
Oja, ik was even vergeten dat dit Fok! is en dat je elke post moet onderbouwen met een wetenschappelijk onderzoek
Okay, here goes: wat is een kater? Een gigantisch vochttekort in je lichaam gepaard met een lever die overuren draait door alle alcohol van de avond ervoor die het nog moet verwerken. En dan ga je sporten, iets waarmee je je hele lichaam nog meer overuren laat draaien, met name die lever die toch al niet heel erg vrolijk is. Ja, erg goed idee.
Face first is het fantastisch want je bent vrij snel van je kater af. Maar om nou te zeggen dat je je lichaam een plezier doet? Neuh niet echt.
Wakker worden, een liter water drinken, de tijd nemen, stevig ontbijten. Gaan. Been there, done that.quote:Op maandag 6 mei 2013 18:11 schreef Vortix het volgende:
[..]
Oja, ik was even vergeten dat dit Fok! is en dat je elke post moet onderbouwen met een wetenschappelijk onderzoek
Okay, here goes: wat is een kater? Een gigantisch vochttekort in je lichaam gepaard met een lever die overuren draait door alle alcohol van de avond ervoor die het nog moet verwerken. En dan ga je sporten, iets waarmee je je hele lichaam nog meer overuren laat draaien, met name die lever die toch al niet heel erg vrolijk is. Ja, erg goed idee.
Face first is het fantastisch want je bent vrij snel van je kater af. Maar om nou te zeggen dat je je lichaam een plezier doet? Neuh niet echt.
Je bent oranjequote:Op maandag 6 mei 2013 19:03 schreef Weissman het volgende:
[..]
Wakker worden, een liter water drinken, de tijd nemen, stevig ontbijten. Gaan. Been there, done that.
Wat is je volgende excuus ?
Ja slap gedoe. Gewoon niet zuipen, is toch niks aan.quote:Op maandag 6 mei 2013 18:04 schreef no1uknow het volgende:
[..]
'aah man het is maandag maar ik ben nog steeds moe van het zuipen van zaterdag ok ik ga wel niet sporten, ben zo moe'
ja, niet zo serieus joh, je moet tog ook beetje van leve genietequote:Op maandag 6 mei 2013 19:04 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja slap gedoe. Gewoon niet zuipen, is toch niks aan.
Iemand hebben om mee te sporten kan je over de drempel helpen, maar het kan ook heel vervelend zijn om afhankelijk van een ander te zijn in wanneer je kunt sporten en hoe vaak. Bovendien presteer ik beter zonder iemand erbij. Het is wel gezellig, maar voor de gezelligheid kan je beter andere dingen gaan doen dan sporten. Sporten doe je echt voor jezelf. Ik zou zeggen probeer het gewoon, je kan na een maand altijd nog afhaken. Maar als je een maand lang 3x per week sport, zal je dat waarschijnlijk willen blijven doen door het resultaat wat je boekt. Doe het dus gewoon.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:30 schreef Braddie het volgende:
Donder op, ik sport gemiddeld vier keer per week en heb over het algemeen de discipline om geen kater te hebben. Het was nou niet alsof mijn originele post bedoeld was als excuus, maar als jij dat zo wilt zien, go for it. Zegt denk ik meer over jou dan over mij, maar goed.quote:Op maandag 6 mei 2013 19:03 schreef Weissman het volgende:
[..]
Wakker worden, een liter water drinken, de tijd nemen, stevig ontbijten. Gaan. Been there, done that.
Wat is je volgende excuus ?
Ik ben wel eens voor minder gebandquote:Op maandag 6 mei 2013 19:59 schreef Vortix het volgende:
Ja sorry hoor, maar ik stel het over het algemeen niet echt op prijs als een rationeel onderbouwd stukje gedrag wordt gezien als excuus. Maar goed, als je 'donder op' al ziet als beledigend en bedreigend taalgebruik zal ik me speciaal voor jou inhouden in het vervolg
*bro hug*quote:Op maandag 6 mei 2013 20:02 schreef Vortix het volgende:
We moeten knuffelend door het leven tegenwoordig blijkbaar.
Dit, echt heel hinderlijk om een trainigsmaatje te hebben die minder gemotiveerd is of om zowieso rekening met anderen te houden om te gaan trainen.quote:Op maandag 6 mei 2013 19:53 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Iemand hebben om mee te sporten kan je over de drempel helpen, maar het kan ook heel vervelend zijn om afhankelijk van een ander te zijn in wanneer je kunt sporten en hoe vaak. Bovendien presteer ik beter zonder iemand erbij. Het is wel gezellig, maar voor de gezelligheid kan je beter andere dingen gaan doen dan sporten. Sporten doe je echt voor jezelf. Ik zou zeggen probeer het gewoon, je kan na een maand altijd nog afhaken. Maar als je een maand lang 3x per week sport, zal je dat waarschijnlijk willen blijven doen door het resultaat wat je boekt. Doe het dus gewoon.Je kan het, je hoeft alleen maar de stap te zetten.
Je kan toch gwn sporten en meer eten, ben je niet meer zo mager.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:37 schreef Ffukkie-slim het volgende:
Ik ben eerder te mager dan te dik, dus dat is voor mij geen motivatie.
Waar ik het wel voor doe/zou willen doen:
- algemeen gezondheidsgevoel
- energieker voelen
Echter vind ik de sportschool erg saai. Dus ik probeer af en toe hard te lopen. Vind ik op zich wel leuk om te doen, maar ik doe nu elke keer dezelfde route en ik heb niemand om mee samen te lopen, dus dat kan ook weleens saai worden..
Edit: ik zit nu heerlijk in het zonnetje te genieten, dus ik zou ook niet zeggen dat ik te druk ben met studie/werk
Het is meer gewoon dat het saai is, dat ik het zo weinig doe.
Klopt. Ik ben op dit moment trouwens wel aan het aankomen hoor.quote:Op maandag 6 mei 2013 21:00 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Je kan toch gwn sporten en meer eten, ben je niet meer zo mager.
Ik zou gek worden van dat plaatje.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:42 schreef Beach het volgende:
[ afbeelding ]
elke dag voor het sporten deze pic bekijken en ik ben spontaan al m'n smoesjes kwijt om niet te gaan
Wat is dat voor steenkolenengels? Het enige wat je met dat plaatje traint, zijn je tenen.quote:Everybody, one day will die, and be forgetton.
Als je een uur op de bank hangt had je ook een uur kunnen sporten.quote:Op maandag 6 mei 2013 23:46 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Tjah, nu ik dit topic lees heb ik zin om te gaan fitnessen, en als ik zo'n filmpje kijk wil ik dat ook gaan doen. Maar ondertussen dacht ik dat 2 weken geleden ook en dat al een half jaar lang... Alleen de drempel om er echt heen te stappen, het is een heel klein stapje maar zo gemakkelijk om die stap niet te gaan zetten...
Ik verzin altijd wel een smoes, eerst school achterstanden en andere dingen afronden en daarna begin ik wel... Het is een motivatie probleem dat ik in meerdere situaties tegen kom...
De intentie om te sporten is er vaak, maar intentie omzetten tot echt gaan is vaak de moeilijkheid. Wat daarbij helpt is dus echt concreet een dag kiezen en een tijd waarop je zal gaan. Dan maak je het concreet en is uitstellen ook minder makkelijk. Dus stel voor jezelf vast waarom je wil sporten, hoe je het doel gaat bereiken en wanneer je voor het eerst zal gaan. En leg het jezelf op. Je zal trots op jezelf zijn wanneer je die drempel eindelijk over bent, onthou dat maar.quote:Op maandag 6 mei 2013 23:46 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Tjah, nu ik dit topic lees heb ik zin om te gaan fitnessen, en als ik zo'n filmpje kijk wil ik dat ook gaan doen. Maar ondertussen dacht ik dat 2 weken geleden ook en dat al een half jaar lang... Alleen de drempel om er echt heen te stappen, het is een heel klein stapje maar zo gemakkelijk om die stap niet te gaan zetten...
Ik verzin altijd wel een smoes, eerst school achterstanden en andere dingen afronden en daarna begin ik wel... Het is een motivatie probleem dat ik in meerdere situaties tegen kom...
Ja dit.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 00:45 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik sport nooit. Wil wel hoor, maar ben te lui
Ik had vroeger dit op de Eye Toy. Moest je ook allemaal oefeningen doen. Maar deed ik het schema 1 week, en vergat het toen. Keek ik een paar weken later weer, kreeg ik een preek van een digitaal poppetjequote:Op dinsdag 7 mei 2013 00:48 schreef Plums het volgende:
[..]
Ja dit.
Maar ik zet wel soms even onderstaande aan op de ps3 en dan hup ik even een uurtje rond hier thuis en dan vind ik het weer goed voor een weekje.![]()
![]()
[ afbeelding ]
quote:
Door het te willenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:08 schreef consequence het volgende:
Super interessant om te horen hoe iedereen gemotiveerd geraakt is en blijft.
Onder de mensen die er niet in geloven dat het vol kunnen houden zie ik ook een negatieve spiraal:
- ik heb het al X keer geprobeerd
- uiteindelijk toch weer snel afgehaakt
- je bouwt op die manier steeds meer de overtuiging op dat je het inderdaad niet kunt
Zijn er ook mensen die zo'n heftige negatieve spiraal succesvol hebben doorbroken en uiteindelijk toch zijn blijven sporten? En hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Nee nee, not buying itquote:
Lang genoeg volhouden om vooruitgang te boeken. Dat vervolgens willenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:41 schreef consequence het volgende:
[..]
Nee nee, not buying itJe wilde het eerder ook al, maar toen lukte het een aantal keren niet. Wat maakte het verschil tussen eerder, en deze succesvolle keer?
Gebrek aan discipline dus.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:30 schreef Braddie het volgende:
dit slaat natuurlijk weer helemaal nergens op, jij denk serieus dat fitness niet onder de term sporten (lees: TERM SPORTEN, en niet een sport) valt ??quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:41 schreef Dennis_enzo het volgende:
Wel apart dat het topic over sporten gaat en iedereen het over fitness heeft. Fitness is geen sport![]()
Wat motivatie betreft, ik speel basketbal en dat doe ik gewoon omdat het leuk om te doen is. Meer motivatie is toch verder niet nodig?
Serieuze krachttraining vergt meer denkwerk en actieve toewijding dan de meeste teamsporten doen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:55 schreef pimsieb het volgende:
[..]
dit slaat natuurlijk weer helemaal nergens op, jij denk serieus dat fitness niet onder de term sporten (lees: TERM SPORTEN, en niet een sport) valt ??
Gettouttahere.
En daarnaast, zijn alle onderdelen van fitnessen wel in verschillende sporten terug te vinden, en zijn sommigen een op zichzelfstaande sport : ooit van gewichtheffen gehoord ? roeien, fietsen, hardlopen.
Om een mooie quote maar weer eens te gebruiken: 'Fitness is alles wat sport niet is. Sport is strijd, is teamgevoel, is winnen. Sport is krakende botten en vuile praat in de kleedkamer. Sport is een doucheputje vol blubber en na afloop goedkope groene gel van de keeper in je haar. Bij sport streef je naar een overwinning. Er zijn tegenstrevers of er is een klok. En kun je winnen. Sport, dames, is com-pe-ti-tie. Sport is NIET in de spiegel kijken en net zo lang over je eigen buik aaien tot de zedenpolitie je komt oppakken.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:55 schreef pimsieb het volgende:
[..]
dit slaat natuurlijk weer helemaal nergens op, jij denk serieus dat fitness niet onder de term sporten (lees: TERM SPORTEN, en niet een sport) valt ??
Gettouttahere.
En daarnaast, zijn alle onderdelen van fitnessen wel in verschillende sporten terug te vinden, en zijn sommigen een op zichzelfstaande sport : ooit van gewichtheffen gehoord ? roeien, fietsen, hardlopen.
Even los van of fitnessen een sport is. Fitnessen is wel gewoon goed voor je en het is in eider geval lichaamsbeweging. Olympisch atleten doen naast de normale sport ook fitness toch?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:59 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Om een mooie quote maar weer eens te gebruiken: 'Fitness is alles wat sport niet is. Sport is strijd, is teamgevoel, is winnen. Sport is krakende botten en vuile praat in de kleedkamer. Sport is een doucheputje vol blubber en na afloop goedkope groene gel van de keeper in je haar. Bij sport streef je naar een overwinning. Er zijn tegenstrevers of er is een klok. En kun je winnen. Sport, dames, is com-pe-ti-tie. Sport is NIET in de spiegel kijken en net zo lang over je eigen buik aaien tot de zedenpolitie je komt oppakken.
Verder niks mis met fitness hoor, al snap ik niet waarom iemand een Schwartzenegger zou willen zijn en waarom mensen niet gewoon buiten gaan fietsen of hardlopen, maar goed. Een sport is het in elk geval niet.
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:59 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Om een mooie quote maar weer eens te gebruiken: 'Fitness is alles wat sport niet is. Sport is strijd, is teamgevoel, is winnen. Sport is krakende botten en vuile praat in de kleedkamer. Sport is een doucheputje vol blubber en na afloop goedkope groene gel van de keeper in je haar. Bij sport streef je naar een overwinning. Er zijn tegenstrevers of er is een klok. En kun je winnen. Sport, dames, is com-pe-ti-tie. Sport is NIET in de spiegel kijken en net zo lang over je eigen buik aaien tot de zedenpolitie je komt oppakken.
Verder niks mis met fitness hoor, al snap ik niet waarom iemand een Schwartzenegger zou willen zijn en waarom mensen niet gewoon buiten gaan fietsen of hardlopen, maar goed. Een sport is het in elk geval niet.
Tuurlijk, prima hoor, niks mis met fitness (mits gedoseerd en niet 7 dagen per week drie uur per dag). Ik had het alleen over het onjuiste gebruik van de term 'sport'.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:02 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Even los van of fitnessen een sport is. Fitnessen is wel gewoon goed voor je en het is in eider geval lichaamsbeweging. Olympisch atleten doen naast de normale sport ook fitness toch?
Ik wissel het in ieder geval af met squashen / hardlopen.. Je krijgt er wel een mooi lichaam van en je ziet er gezond uit. Waarom zo'n haat tegen fitness? Boeiend of het volgens de officiele noemer een sport is of niet.
Een 'competitiegevoel' is geen competitie. Als je het zat bent kan je gewoon stoppen, dat is bij een sport wel anders.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:04 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Wat een onzin.Ik ben doorgaans meer voldaan na een keiharde squatsessie dan na mijn stadaard donderdagavond twee uurtjes voetbal. Wie zegt dat je met krachttraining geen competitiegevoel met jezelf creeërt? Iedere training ga ik weer tot het gaatje en het resultaat is zichtbaar terug te zien.
Bodybuilding in de ruime zin is een prachtige sport, waar je ook nog eens zichtbare resultaten mee boekt. Wie onthoudt nou die mooie sliding die je hebt gezet of één van je zes doelpunten die je dit jaar op een zondag middag hebt gemaakt?
echt héquote:
Hoezo zou je met een sport niet kunnen stoppen? Je verkondigt niets dan non-argumenten.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:32 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Een 'competitiegevoel' is geen competitie. Als je het zat bent kan je gewoon stoppen, dat is bij een sport wel anders.
Jij gaat halverwege een voetbalwedstrijd gewoon effe lekker tegen de doelpaal aan zitten als je moe bent? Of tijdens een badmintonwedstrijd neem je even tussendoor de telefoon op? Ik mag toch hopen van niet.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:34 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Hoezo zou je met een sport niet kunnen stoppen? Je verkondigt niets dan non-argumenten.
Je hebt het blijkbaar over rust tussen sets in. Blijkbaar snap jij niet dat je met krachttraining rust nodig hebt omdat het anders zit met de intensiviteit van de sport. Daarnaast heb je ook met voetbal en badminton (en bijna alle andere sporten) gewoon je rustmomenten.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:35 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Jij gaat halverwege een voetbalwedstrijd gewoon effe lekker tegen de doelpaal aan zitten als je moe bent? Of tijdens een badmintonwedstrijd neem je even tussendoor de telefoon op? Ik mag toch hopen van niet.
Een vast rustmoment is wel wat anders dan zomaar wanneer je het zat bent kunnen stoppen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:39 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Je hebt het blijkbaar over rust tussen sets in. Blijkbaar snap jij niet dat je met krachttraining rust nodig hebt omdat het anders zit met de intensiviteit van de sport. Daarnaast heb je ook met voetbal en badminton (en bijna alle andere sporten) gewoon je rustmomenten.
Eens even kijken wat Wikipedia te melden heeft:quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:31 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Tuurlijk, prima hoor, niks mis met fitness (mits gedoseerd en niet 7 dagen per week drie uur per dag). Ik had het alleen over het onjuiste gebruik van de term 'sport'.
In deze omschrijving zou je kunnen zeggen dat fitness buiten de betekenis van sport valt want geen competitie en regelementen. Echter:quote:Een sport kan omschreven worden als een fysieke krachtmeting (bijvoorbeeld zwemmen), fysiek spel (bijvoorbeeld voetbal) of denkspel (bijvoorbeeld schaken) dat op reglementaire wijze in competitieverband of recreatief gespeeld kan worden.
In dit opzicht valt fitness weldegelijk onder sport. Als denksporten als dammen en schaken onder sport vallen, dan valt fitness dat helemaal me dunkt. Derhalve punt afgewezen, fitness is sport.quote:Kenmerken
Hoewel iedereen 'weet' wat met sport bedoeld wordt, is het lastig om hiervan een eensluidende definitie te geven. De term evolueert continu om nieuwe activiteiten die men als sport ervaart onder deze noemer te brengen. Sporten zijn meestal activiteiten gebaseerd op fysieke beweging gebruikmakend van karakteristieken als kracht, snelheid, behendigheid en denkvermogen. Hieronder volgt een aantal kenmerken:
Een sport heeft een vastgelegde regelset die bij alle spelers bekend horen te zijn. Deze kunnen over de tijd en de plaats variëren. Toernooien kunnen hun eigen aanvullende regels stellen, maar er is een vaste basisset van overeengekomen en geaccepteerde regels.
Een sport heeft een competitieaspect. Dit kan zijn in een directe confrontatie met andere spelers, of in de zin van het vestigen van een score.
Een sport wordt beoefend voor het plezier van de deelnemers en/of van de toeschouwers; of omwille van het prestige van een land, stad,club enzovoorts.
Een sport bestaat uit een fysieke of mentale activiteit, uitgevoerd individueel of in teamverband, met of zonder tegenspelers om van te winnen (bijvoorbeeld voetbal), of om een doel te bereiken (bijvoorbeeld bergbeklimmen), of om gezondheidsredenen (bijvoorbeeld zwemmen).
Het primaire doel van een competitie is om volgens de regels te winnen, en niet om esthetische, artistieke of financiële redenen.
Die lijst geeft inderdaad heel goed aan waarom fitness geen sport is, het voldoet niet aan het merendeel van de kenmerken.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:43 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Eens even kijken wat Wikipedia te melden heeft:
[..]
In deze omschrijving zou je kunnen zeggen dat fitness buiten de betekenis van sport valt want geen competitie en regelementen. Echter:
[..]
In dit opzicht valt fitness weldegelijk onder sport. Als denksporten als dammen en schaken onder sport vallen, dan valt fitness dat helemaal me dunkt. Derhalve punt afgewezen, fitness is sport.
Sport heeft inderdaad een spelelement, maar in de bredere zin van het woord valt fitness er natuurlijk wel onder. Het is maar net wat je er zelf mee doet. Je kan best een soort competitie hebben met anderen. Of beter misschien nog: met jezelf. Je eigen grenzen verleggen. Net als hardlopers die niet in competitieverband rennen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:59 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Een sport bestaat uit een fysieke of mentale activiteit, uitgevoerd individueel of in teamverband, met of zonder tegenspelers om van te winnen (bijvoorbeeld voetbal), of om een doel te bereiken (bijvoorbeeld bergbeklimmen), of om gezondheidsredenen (bijvoorbeeld zwemmen).quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:44 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Die lijst geeft inderdaad heel goed aan waarom fitness geen sport is, het voldoet niet aan het merendeel van de kenmerken.
Je ontkracht je eigen statement met de post die je hebt gemaakt. Je maakt jezelf alleen maar meer belachelijk.quote:
Er zijn richtlijnen waar je je aan dient te houden met krachttraining en fitness. Het uitvoeren van de correcte vorm bijvoorbeeld. Inderdaad geen vastgestelde regels.quote:Een sport heeft een vastgelegde regelset die bij alle spelers bekend horen te zijn. Deze kunnen over de tijd en de plaats variëren. Toernooien kunnen hun eigen aanvullende regels stellen, maar er is een vaste basisset van overeengekomen en geaccepteerde regels.
Een bepaald gewicht drukken is toch het vestigen van een score?quote:Een sport heeft een competitieaspect. Dit kan zijn in een directe confrontatie met andere spelers, of in de zin van het vestigen van een score.
Krachttraining en fitness doe je voor het (indirecte) plezier dat je eruit haalt. Namelijk het lichamelijk resultaat. Ook kun je tijdens het sporten plezier beleven aan een PR van bijv. je squat.quote:Een sport wordt beoefend voor het plezier van de deelnemers en/of van de toeschouwers; of omwille van het prestige van een land, stad,club enzovoorts.
Met krachttraining en fitness streef je om een doel te halen en doe je om gezondheidsredenen.quote:Een sport bestaat uit een fysieke of mentale activiteit, uitgevoerd individueel of in teamverband, met of zonder tegenspelers om van te winnen (bijvoorbeeld voetbal), of om een doel te bereiken (bijvoorbeeld bergbeklimmen), of om gezondheidsredenen (bijvoorbeeld zwemmen).
Competitie staat niet gelijk aan sport. Competitie is onderdeel van sport.quote:Het primaire doel van een competitie is om volgens de regels te winnen, en niet om esthetische, artistieke of financiële redenen.
QFT.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:49 schreef H0sselk0ning het volgende:
De competitie die je met jezelf aangaat tijdens fitness/krachttraining is mijns inziens de ultieme vorm van competitie, juist omdat je elk moment zou kunnen stoppen met het sporten. Wanneer bijvoorbeeld in teamverband een wedstrijd speelt zijn er tig factoren die jou ervan weerhouden tegen de doelpaal aan te gaan zitten (publiek teamgenoten etc.). Tijdens fitness heb je geen hulp van dergelijke factoren en is er dus meer sprake van intrinsieke motivatie en zelfdiscipline. Een competitie met jezelf dus.
Er zijn geen regels voor fitness, hooguit 'de beste manier'. Ergo geen sport.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:46 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Je ontkracht je eigen statement met de post die je hebt gemaakt.
[..]
Er zijn richtlijnen waar je je aan dient te houden met krachttraining en fitness. Het uitvoeren van de correcte vorm bijvoorbeeld. Inderdaad geen vastgestelde regels.
Nee, want je kan niet 'winnen' met een hogere 'score'. Wel met gewichtheffen, maar we hadden het over fitness.quote:[..]
Een bepaald gewicht drukken is toch het vestigen van een score?.
Klopt.quote:[..]
Krachttraining en fitness doe je voor het (indirecte) plezier dat je eruit haalt. Namelijk het lichamelijk resultaat. Ook kun je tijdens het sporten plezier beleven aan een PR dat je bijv. squat..
Dat ligt er maar net aan hoe intensief je het doet. het hebben van 2% lichaamsvet en 80% spier is zeker niet gezond.quote:[..]
Met krachttraining en fitness streef je om een doel te halen en doe je om gezondheidsredenen..
Precies. Competitie is onderdeel van sport. Dus zonder competitie geen sport.quote:[..]
Competitie staat niet gelijk aan sport. Competitie is onderdeel van sport.
Er is geen competitie. Er is geen stand, geen winnaar en tweede plaats, geen scheidsrechter en geen regels die bepalen wanneer je wint.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:49 schreef H0sselk0ning het volgende:
De competitie die je met jezelf aangaat tijdens fitness/krachttraining is mijns inziens de ultieme vorm van competitie, juist omdat je elk moment zou kunnen stoppen met het sporten. Wanneer bijvoorbeeld in teamverband een wedstrijd speelt zijn er tig factoren die jou ervan weerhouden tegen de doelpaal aan te gaan zitten (publiek teamgenoten etc.). Tijdens fitness heb je geen hulp van dergelijke factoren en is er dus meer sprake van intrinsieke motivatie en zelfdiscipline. Een competitie met jezelf dus.
Fitness is een verzamelterm voor een groot aantal activiteiten. Een aantal van die activiteiten--bv. de benchpress, squat, en deadlift--zijn officieel erkende oefeningen die aan regels gebonden zijn door instanties zoals de International Powerlifting Federation (http://www.powerlifting-ipf.com/50.html).quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:51 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Er zijn geen regels voor fitness, hooguit 'de beste manier'. Ergo geen sport.
[..]
Dennis kom op zeg. Je gedraagt je als een grote huilie.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:52 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Er is geen competitie. Er is geen stand, geen winnaar en tweede plaats, geen scheidsrechter en geen regels die bepalen wanneer je wint.
Er is planning om je doelen te bereiken, er is stand in vergelijk tot anderen (er is wel degelijk competitie, zij het niet officieel), er is succes of falen en de regels zijn de biologische realiteit.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:52 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Er is geen competitie. Er is geen stand, geen winnaar en tweede plaats, geen scheidsrechter en geen regels die bepalen wanneer je wint.
Leef jij in een andere wereld dan wij ?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:51 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Er zijn geen regels voor fitness, hooguit 'de beste manier'. Ergo geen sport.
[..]
Nee, want je kan niet 'winnen' met een hogere 'score'. Wel met gewichtheffen, maar we hadden het over fitness.
[..]
Klopt.
[..]
Dat ligt er maar net aan hoe intensief je het doet. het hebben van 2% lichaamsvet en 80% spier is zeker niet gezond.
[..]
Precies. Competitie is onderdeel van sport. Dus zonder competitie geen sport.
de trollenwereld ;-)quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:31 schreef pimsieb het volgende:
[..]
Leef jij in een andere wereld dan wij ?
Zwaar late reactie: geen optie, dan belast ik m'n kuit te veel. Het is echt puur rusten helaas, als ik mensen een sport aan kan raden: badminton, groei je vaak vanzelf inquote:Op maandag 6 mei 2013 16:22 schreef consequence het volgende:
[..]
Dat is inderdaad goed klote :/ Misschien kun je wat fietsen?
Ja heerlijk is dat. Je zit compleet anders in je vel als je het goed doet en je krijgt er inderdaad een kick van. Ik voel me gewoon enorm fit door sport, en zowel mentaal als fysiek word je er sterker van.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:54 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik bestrijd ook dat fanatiek/enthousiast zijn een oorzaak van veel sporten is, het is juist een gevolg. Het is gewoon het gevoel dat je een paar weken nadat je het 'weer hebt opgepakt' je zo fit en energiek voelt. En dat straal je wel uit, denk ik.
M.a.w. continuïteit, kick en voortdurende verbetering zijn heel belangrijke pijlers.
In mijn omgeving is een jongen met inmiddels precies hetzelfde lichaam als op de foto, vorige week had ik het er nog met vriendinnen over hoe lelijk we het vinden.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:22 schreef Ethanolic het volgende:
[ afbeelding ]
Dit was vandaag mijn motivatie.
Direct weer PR op de deadlift gezet.
Edit: En deze doet het ook altijd goed
[ afbeelding ]
Idd, ik ken maar weinig vrouwen die dat echt mooi vinden. Meesten vinden het net als ik too much. Een beetje gespierd is wel mooi, maar zoals op die foto's vind ik ook gewoon lelijk.quote:Op woensdag 8 mei 2013 09:26 schreef Lpunt het volgende:
[..]
In mijn omgeving is een jongen met inmiddels precies hetzelfde lichaam als op de foto, vorige week had ik het er nog met vriendinnen over hoe lelijk we het vinden.Maar ik kan begrijpen dat het bepaalde mannen motiveert.
Bah wat lelijk. Kun je dat uberhaupt bereiken met alleen trainen, zonder te spuiten of te slikken?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:22 schreef Ethanolic het volgende:
[ afbeelding ]
Als je er aanleg voor hebt.quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:13 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Bah wat lelijk. Kun je dat uberhaupt bereiken met alleen trainen, zonder te spuiten of te slikken?
Je voelt jezelf beter door o.a. de endorfinequote:Op woensdag 8 mei 2013 09:26 schreef Lpunt het volgende:
[..]
In mijn omgeving is een jongen met inmiddels precies hetzelfde lichaam als op de foto, vorige week had ik het er nog met vriendinnen over hoe lelijk we het vinden.Maar ik kan begrijpen dat het bepaalde mannen motiveert.
Ik sport voor m'n gezondheid, omdat ik het leuk vind en om mijn lichaam te veranderen/verbeteren. Ik loop drie keer in de week hard met een vriendin, we doen oefeningen en ik fitness twee keer in de week. Het grappige is dat ik mijzelf ook altijd 'beter' voel na het sporten.
Dit....ik snap ook niet waarom (echte) dikkies zich zo erg laten gaan. Als in EN niet een klein beetje bewegen EN niet een beetje op hun voedsel kunnen letten.quote:Op woensdag 8 mei 2013 17:19 schreef no1uknow het volgende:
Wat een gelul en kutsmoesjes allemaal om niet te hoeven sporten zeg. Zeg dan gewoon dat je er geen zin in hebt en ga niet.
Elke morgen als ik ga sporten denk ik pff ik wil in m'n nest blijven liggen maar toch ga ik gewoon. Gewoon een kwestie van doen, niet zo zielig doen.
+1goede zelfkennis.quote:Op woensdag 8 mei 2013 16:39 schreef Panthera1984 het volgende:
Redenen om niet te sporten:
Ik heb toch geen auto, ik fiets al alles
Vóór het eten heb ik teveel honger, geen energie, na het eten komt alles er weer uit als ik teveel hobbel.
Na het sporten moet je altijd weer douchen, maar je mag je haar niet te vaak wassen.
De handdoeken zijn op.
Ik heb al 3 uur in de stad gelopen.
Ik kan geen vaste dag prikken, want misschien komt er wel eens iets tussen.
Allemaal rotsmoesjesen soms zet ik me eroverheen.
Erg vervelend. Zijn er totaal geen andere sporten die je kan doen? Zwemmen of fietsen bv?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:56 schreef GrumpyOldMan het volgende:
Mijn motivatie wisselt heel erg. Door een zware knieblessure mag ik nu al vijf jaar nooit meer voetballen, en moet ik eigenlijk de rest van mijn leven krachttraining blijven doen. Dat zal mijn ding sowieso nooit worden...ik voel niet de voldoening en de verbondenheid met teammaten. Maar wat Pope zegt...je moet jezelf gewoon dwingen, want achteraf is het altijd goed voor je.
Dit dus.quote:Op woensdag 8 mei 2013 09:26 schreef Lpunt het volgende:
[..]
Ik sport voor m'n gezondheid, omdat ik het leuk vind en om mijn lichaam te veranderen/verbeteren. Ik loop drie keer in de week hard met een vriendin, we doen oefeningen en ik fitness twee keer in de week. Het grappige is dat ik mijzelf ook altijd 'beter' voel na het sporten.
Krachttraining is toevallig ook mijn sport, maar de essentie is natuurlijk dat je iets kiest wat je motiveert of wat je op zijn minst leuk lijkt.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:04 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Wat een onzin.Ik ben doorgaans meer voldaan na een keiharde squatsessie dan na mijn stadaard donderdagavond twee uurtjes voetbal. Wie zegt dat je met krachttraining geen competitiegevoel met jezelf creeërt? Iedere training ga ik weer tot het gaatje en het resultaat is zichtbaar terug te zien.
Bodybuilding in de ruime zin is een prachtige sport, waar je ook nog eens zichtbare resultaten mee boekt. Wie onthoudt nou die mooie sliding die je hebt gezet of één van je zes doelpunten die je dit jaar op een zondag middag hebt gemaakt?
Dit. Vooral televisie kijken is zwaar overrated.quote:Op maandag 6 mei 2013 23:59 schreef Push. het volgende:
[..]
Als je een uur op de bank hangt had je ook een uur kunnen sporten.
Je blijft vooral gemotiveerd om doelen te stellen. Lange, en korte termijn doelen. Zomaar iets doen omdat je ´moet´ bewegen werkt niet.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:29 schreef consequence het volgende:
Beste fokkers,
Ik ben de laatste tijd veel aan het denken over wat mensen motiveert om te sporten, en over welke specifieke motieven er nu daadwerkelijk voor zorgen dat je frequent en consistent sport, of juist niet.
Sommige mensen in mijn omgeving hebben moeite om gemotiveerd te blijven, en vragen mij wel eens hoe ik het voor elkaar krijg om wel consistent te sporten. Daarom probeer ik een beetje in kaart te brengen hoe ik ze daar bij kan helpen.
Ik wil bijvoorbeeld 2 a 3 per week sporten. Ik denk dat dit mij consistent lukt omdat er een positieve balans is tussen mijn motivatie en weerstand. Mijn motieven zijn o.a.:
- slank blijven
- gezond zijn en blijven
- meer energie
- socializen
Weerstand:
- soms weinig zin
- sporten kan je soms te veel afpeigeren
- al moe van het werk
- sleur van sport routine
Lukt het jou om consistent te sporten? En welke motieven spelen voor jou de belangrijkste
rol daar in?
Ik hoor ook heel graag van je als je juist bepaalde redenen hebt waarom het niet lukt om regelmatig te sporten zoals je eigenlijk wenst.
Vooral de combinatie van korte en lange termijn werkt goed voor mij. Korte termijn doel is een bepaald gewicht te tillen en een langer termijn doel een mooier lichaam.quote:Op woensdag 8 mei 2013 19:49 schreef Snakey het volgende:
[..]
Je blijft vooral gemotiveerd om doelen te stellen. Lange, en korte termijn doelen. Zomaar iets doen omdat je ´moet´ bewegen werkt niet.
Ik heb geen enkel probleem met motivatie. Ik kan na een rustdag of na het weekend niet wachten om weer de gym in te gaan.
Haha, dit is natuurlijk niet per definitie waar. Ik heb wel eens gehad dat ik beter niet had kunnen trainen.quote:
Heeft mij jaren gekost om uiteindelijk serieus te gaan trainen.quote:Op woensdag 8 mei 2013 20:27 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Haha, dit is natuurlijk niet per definitie waar. Ik heb wel eens gehad dat ik beter niet had kunnen trainen.
Overigens, als je gemotiveerd moet worden om zelfs maar te beginnen, kun je denk ik beter een andere hobby gaan zoeken. Vingerverven, ofzo.
Kom naar One, ga ik je coachen.quote:Op donderdag 9 mei 2013 01:47 schreef Braddie het volgende:
Nou, ik ga vanaf morgen kei en kei hard aan de slag.
Heb mezelf vandaag eens goed bekeken.. en het kan zo niet langer... Als ik de trap op loop ben ik buiten adem, als ik 2 km loop ben ik óók echt kapot...
M`n conditie moet echt beter.. en er mag zéker 30 kilo af.
Midden juni een optreden in Hilversum op de groest. Dan moet er minimaal 10 kilo af zijn.
Oh, jammer.quote:Op donderdag 9 mei 2013 02:01 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik zit al bij Fit 4 FreeDaar wil ik vanaf maandag weer gaan sporten.
Kan ik me voorstellen, niks leukers dan mensen die graag wat gewicht kwijt willen ook echt tips geven over hoe het moet.quote:Op donderdag 9 mei 2013 02:07 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Oh, jammer.Vind altijd wel leuk om mensen daar te helpen.
Goedzo man!quote:Op donderdag 9 mei 2013 02:01 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik zit al bij Fit 4 FreeDaar wil ik vanaf maandag weer gaan sporten.
Midden juni 10 kilo eraf is niet bepaald realistisch.quote:Op donderdag 9 mei 2013 01:47 schreef Braddie het volgende:
Nou, ik ga vanaf morgen kei en kei hard aan de slag.
Heb mezelf vandaag eens goed bekeken.. en het kan zo niet langer... Als ik de trap op loop ben ik buiten adem, als ik 2 km loop ben ik óók echt kapot...
M`n conditie moet echt beter.. en er mag zéker 30 kilo af.
Midden juni een optreden in Hilversum op de groest. Dan moet er minimaal 10 kilo af zijn.
HOezo is dat niet echt realistisch? 2 kilo per week is wel te doen toch?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:12 schreef fathank het volgende:
[..]
Midden juni 10 kilo eraf is niet bepaald realistisch.
Just sayin'
Nee een halve tot hele kg per week wordt aangeraden/is realistisch. In het begin gaat het wel sneller, maar daarna niet meer.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:37 schreef Braddie het volgende:
[..]
HOezo is dat niet echt realistisch? 2 kilo per week is wel te doen toch?
Ik ga alleen als het maximaal 5-10 graden isquote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:36 schreef Silenus het volgende:
Ik ben echt een wijf, ga alleen hardlopen als de temperatuur tussen de 19 en 22 graden is en de zon schijnt. En ik toevallig tijd heb. En ik niet daarna iets belangrijks heb.
Hear hear (wel een béétje fixed, want ik loop natuurlijk wel gewoon doorquote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:44 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik ga alleen het liefst als het maximaal 5-10 graden is![]()
Anders is het veels te warm.
Okquote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:39 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Nee een halve tot hele kg per week wordt aangeraden/is realistisch. In het begin gaat het wel sneller, maar daarna niet meer.
Dan ga je te hard. Dat is gewichtsverlies wat er ook binnen de kortste keren weer aanzit.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:37 schreef Braddie het volgende:
[..]
HOezo is dat niet echt realistisch? 2 kilo per week is wel te doen toch?
Ik zeg altijd 'Train insane or remain the same'.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 12:29 schreef Gwniemand het volgende:
Verstand op 0 zetten en gewoon gaan.
Ik wil graag slank blijven en fit zijn, als ik een keer geen zin heb (lees lui ben), dan zeg ik tegen mezelf no pain no gain. En 10 min later fiets ik naar de sportschool.
Ik sport ook alleen. Voor de mensen die niet alleen 'kunnen' sporten, misschien zijn groepslessen handig voor jullie.
Ahh, daarom ben ik nu na 1,5 jaar weer op m`n oude gewicht...quote:Op vrijdag 10 mei 2013 13:56 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dan ga je te hard. Dat is gewichtsverlies wat er ook binnen de kortste keren weer aanzit.
Als je zo snel gewicht verliest ben je jezelf heel erg aan het beperken. Dat kan je niet volhouden, dus is het beter je eten wat minder naar beneden af te stellen en dus langzamer af te vallen en daarna weer op normaal onderhoud kan eten zonder enorm aan te komen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:26 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ahh, daarom ben ik nu na 1,5 jaar weer op m`n oude gewicht...
(Ja, en omdat ik weer begon te eten s`nachts..)
Hahaha... die vind ik wel krachtig!quote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:11 schreef peleetje het volgende:
[..]
Ik zeg altijd 'Train insane or remain the same'.
Ik doe nu zo´n 20 jaar af en aan bodybuilding. Maar nooit doelen gesteld, voeding keek ik niet naar, alleen maar trainen trainen trainen. Daardoor natuurlijk af en aan, telkens teleurgesteld weer stoppen want het liep op bijna niks uit. Ja, je wordt wel groot, maar een bierbuik is ook groot.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:35 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb met vlagen mijn goede periodes. Het moet ook wel leuk blijven. Zo lukte het een tijdje érg goed om grote afstanden te hardlopen; ik viel toen ook in combinatie met goed eten snel af. Ik had ook een geweldig bucketlist doel: ik wilde een halve marathon lopen. Heb daar bijna een jaar lang naartoe getraind (en gehaald). Maar ja, dan begint je lichaam te weigerenBlessures etc. , druk op 't werk, stress en dan komt de klad er een beetje in. Voor sporten moet je echt tijd maken en als je geen duidelijk doel voor ogen hebt, weet jezelf dan maar eens te motiveren. Zomaar 'verstand op 0 en gaan' werkt dus niet, m.i.
Ik heb een sportschool abonnement en dat is ook best een jojo-project. Ik ben er in 2008 mee begonnen, heb begin 2010 opgezegd omdat ik vanwege heel veel fietsen naar mijn werk er niet meer aan toe kwam (en dacht dat ik daarmee wel fit bleef), en ben eind 2010 weer begonnen. Nu ik samen met mijn partner train, kom ik er weer regelmatig en zie ik ook resultaat.
Ik heb ook een hele sterke periode in 2003 gehad. Ik had werk waarin ik de hele dag bewoog, trainde daarnaast in de sportschool (2,3 keer per week) en zwom ook nog elke woensdag 'baantjes'. Zo slank ben ik nu niet meer
Ik hou niet van al die enge dagmenu's die ik voorbij zie komen, voel me beter op mijn gemak in het fitness-topicquote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:45 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik doe nu zo´n 20 jaar af en aan bodybuilding. Maar nooit doelen gesteld, voeding keek ik niet naar, alleen maar trainen trainen trainen. Daardoor natuurlijk af en aan, telkens teleurgesteld weer stoppen want het liep op bijna niks uit. Ja, je wordt wel groot, maar een bierbuik is ook groot.![]()
Ik heb het nu eindelijk goed. Voeding op orde, training en rust op orde. Maar hetgene wat me hier gebracht heeft is doelen stellen. Als je dat niet doet ben je bij voorbaat eigenlijk al verloren.
Ow enne, is de dieet reeks in LIF iks voor je?
Het is ook nergens voor nodig. Zo moeilijk is normaal eten niet.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:57 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik hou niet van al die enge dagmenu's die ik voorbij zie komen, voel me beter op mijn gemak in het fitness-topic
enge dagmenu's?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:57 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik hou niet van al die enge dagmenu's die ik voorbij zie komen, voel me beter op mijn gemak in het fitness-topic
Niet doen hoorquote:Op vrijdag 10 mei 2013 14:59 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
enge dagmenu's?of houd je gewoon niet van plannen?
* _Dido_ voelt zich aangesproken
oh oké, dat kanquote:Op vrijdag 10 mei 2013 15:02 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Niet doen hoor![]()
Ik weet het niet, voor mij voelt het heel erg obsessief, zo'n dagmenu. Ook voel ik niet echt de behoefte mijn maaltijden 'beoordeeld' te zien door anderen. Ik kan ook voor geen meter plannen. Ik eet wanneer ik honger heb![]()
Niet zo vreemd, bodybuilders hebben de beste motivatie en discipline. Daar kunnen veel mensen van leren. Wat is daar mis mee?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 15:30 schreef Dennis_enzo het volgende:
En het sportmotivatietopic is verzandt in een eng bodybuildertopic
gadver.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:22 schreef Ethanolic het volgende:
[ afbeelding ]
Edit: En deze doet het ook altijd goed
[ afbeelding ]
wat een kulsmoesjes! Ik zorg altijd dat ik zo'n anderhalf uur voor het sporten nog wat eet, dan heb ik geen trek en kan ik daarna nog eten. Of ik sport gewoon na het eten.quote:Op woensdag 8 mei 2013 16:39 schreef Panthera1984 het volgende:
Redenen om niet te sporten:
Ik heb toch geen auto, ik fiets al alles
Vóór het eten heb ik teveel honger, geen energie, na het eten komt alles er weer uit als ik teveel hobbel.
Na het sporten moet je altijd weer douchen, maar je mag je haar niet te vaak wassen.
De handdoeken zijn op.
Ik heb al 3 uur in de stad gelopen.
Ik kan geen vaste dag prikken, want misschien komt er wel eens iets tussen.
Allemaal rotsmoesjesen soms zet ik me eroverheen.
Met half werk boek je nauwelijks noemenswaardig resultaat. Okee, het lijkt wellicht een oratie van de heer A. Hitler in jouw ogen, maar in de kern is het geen geleuter. Zeer zeker niet.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 15:30 schreef Dennis_enzo het volgende:
En het sportmotivatietopic is verzandt in een eng bodybuildertopic
Het ligt eraan wat je doel is. Als je richting bodybuilder wilt dan zul je moeten aanpoten ja.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:37 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Met half werk boek je nauwelijks noemenswaardig resultaat. Okee, het lijkt wellicht een oratie van de heer A. Hitler in jouw ogen, maar in de kern is het geen geleuter. Zeer zeker niet.
Je moet niksmaar kunt er wel je voordeel mee doen.
De principes zijn niets andersquote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:38 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Het ligt eraan wat je doel is. Als je richting bodybuilder wilt dan zul je moeten aanpoten ja.
True, ik wil meer conditie en afvallen, dan vind ik 1 keer per week voldoende. Dat hou ik ook vol met uitzondering van ziekte in April.quote:
Volhouden is sws eerste prioriteitquote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:40 schreef muhahaha het volgende:
[..]
True, ik wil meer conditie en afvallen, dan vind ik 1 keer per week voldoende. Dat hou ik ook vol met uitzondering van ziekte in April.
Gisteren een sessie gepakt, was pitting maar wel goed.
Maar het gaat een stuk sneller wanneer je vaker gaat.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:40 schreef muhahaha het volgende:
[..]
True, ik wil meer conditie en afvallen, dan vind ik 1 keer per week voldoende.
Jup, dat gaat me nu goed af. Ik sla zelden een sessie over.quote:
Dat weet ik, ik heb geen haast.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar het gaat een stuk sneller wanneer je vaker gaat.
Vroeg ik om je fucking mening?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:34 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
gadver.
Maar goed, als jij daarop kickt, be my guest!
Jij post in dit topic, dan kun je ook verwachten dat anderen hun mening gevenquote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:04 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Vroeg ik om je fucking mening?Er staat dat dit mijn motivatie was, je ziet me nergens zeggen dat ik er 'op kick'.
Snap echt niet dat die vrouwtjes altijd moeten reageren met 'gadver', alsof ik voor jullie train.![]()
Alsjeblieft, nog zo een 'gadver'
[ afbeelding ]
Dit is niet een 'Rate this Physique'-topic, het gaat om hoe je motivatie vindt om te sporten.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:06 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Jij post in dit topic, dan kun je ook verwachten dat anderen hun mening geven.
Dan nog steeds mag ik mijn mening geven. Als je daar niet tegen kunt, moet je niet op fora posten.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:09 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Dit is niet een 'Rate this Physique'-topic, het gaat om hoe je motivatie vindt om te sporten.
Dit dus. We zitten hier niet in LIF, en het is hiermee ook wel klaar. Ieder z'n ding, ieder z'n motivatie, en daar gaat 't in dit topic om.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:09 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Dit is niet een 'Rate this Physique'-topic, het gaat om hoe je motivatie vindt om te sporten.
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 18:04 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Vroeg ik om je fucking mening?Er staat dat dit mijn motivatie was, je ziet me nergens zeggen dat ik er 'op kick'.
Snap echt niet dat die vrouwtjes altijd moeten reageren met 'gadver', alsof ik voor jullie train.![]()
Alsjeblieft, nog zo een 'gadver'
[ afbeelding ]
Dat laatste onder andere ook. Mensen die de lift moeten pakken omdat ze het lopend vrijwel niet meer kunnen. Die dan ook meteen in een vicieuze cirkel zitten omdat het er op die manier ook zeker niet beter van gaat worden.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 19:41 schreef novusordoseclorum het volgende:
Dit hele topic op zich is al motiverend... niet de wil om bij de beteren te horen, maar de angst om bij de zwakkeren te horen, motiveert mij om te sporten.
Whut?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:02 schreef hlmllp het volgende:
het leven is hard
badpakken zijn duur
sporten gaat moeilijk
maar we komen er
Mooi gedichtje.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:02 schreef hlmllp het volgende:
het leven is hard
badpakken zijn duur
sporten gaat moeilijk
maar we komen er
quote:Op vrijdag 10 mei 2013 20:02 schreef hlmllp het volgende:
het leven is hard
badpakken zijn duur
sporten gaat moeilijk
maar we komen er
Mooi dat je hem wel afgemaakt had, waarom was die dan eigenlijk te zwaar als het wel gelukt is alleen?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 21:09 schreef motorbloempje het volgende:
Daarnet een ontzettend zware intervaltraining gedaan en had een paar keer zoiets van 'nah, ik stop gewoon, dit is niet leuk meer', maar dan voel ik me meteen schuldig dat ik dat dacht, en dan knal ik maar gewoon weer door tot het einde van de training die ik had gemaakt voor mezelf. OK, hij was misschien iets te zwaar, maar dat is dan een les voor de volgende keer; nu nagenieten als een couch potato. Motivatie is dat idee dat je wéét dat je beter kunt, of dat je het kunt halen en jezelf tekort doet als je afhaakt.
Doe je de interval training buiten? Als ik cardio ga doen wil ik dat ook gaan doen, doe je dat dan met een horloge ofzo? Echt jammer dat ik niet in de buurt van een bos woon o.i.d.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 23:17 schreef motorbloempje het volgende:
Heb hem lichtjes aangepast: langzamere rustmomenten tijdens de interval sprints en bij hele steile heuvels flink doorwandelen, maar de sprintdelen waren toch het belangrijkste, en die heb ik wel gewoon afgemaakt. Volgende keer: op de atletiekbaan dit soort korte sprint-intervals en off-road de langere intervallen. Stond daarna toch weer 9.4km op m'n gps-horloge. Fijn is dat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |