abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 mei 2013 @ 18:03:23 #101
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_126137643
quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:02 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Goed excuus om de hele week niet te hoeven sporten.
:')
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  maandag 6 mei 2013 @ 18:03:38 #102
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_126137650
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:02 schreef Vortix het volgende:
Met een kater sporten is trouwens niet echt heel erg gezond.
Dit standpunt is prima onderbouwd! Goede bron ook!
Deathlift or Die.
pi_126137669
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:03 schreef Vortix het volgende:

[..]

:')
'aah man het is maandag maar ik ben nog steeds moe van het zuipen van zaterdag ok ik ga wel niet sporten, ben zo moe'
pi_126137783
Wat helpt is om een logboek bij te houden

kun je bv in zetten welke dagen je getrained hebt en wat voor training je gedaan hebt

als je wilt afvallen kun je ook je kg bijhouden

uiteindelijk geeft het een goed gevoel om terug te zien dat je goed bezig geweest bent

als je het niet bij houdt is het ook veel makkelijker om te smokkelen
  maandag 6 mei 2013 @ 18:11:56 #105
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_126137941
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:03 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Dit standpunt is prima onderbouwd! Goede bron ook!
Oja, ik was even vergeten dat dit Fok! is en dat je elke post moet onderbouwen met een wetenschappelijk onderzoek -O-

Okay, here goes: wat is een kater? Een gigantisch vochttekort in je lichaam gepaard met een lever die overuren draait door alle alcohol van de avond ervoor die het nog moet verwerken. En dan ga je sporten, iets waarmee je je hele lichaam nog meer overuren laat draaien, met name die lever die toch al niet heel erg vrolijk is. Ja, erg goed idee.

Face first is het fantastisch want je bent vrij snel van je kater af. Maar om nou te zeggen dat je je lichaam een plezier doet? Neuh niet echt.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  maandag 6 mei 2013 @ 18:13:04 #106
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_126137982
quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:04 schreef no1uknow het volgende:

[..]

'aah man het is maandag maar ik ben nog steeds moe van het zuipen van zaterdag ok ik ga wel niet sporten, ben zo moe'
Ja of je toont een beetje discipline en zuipt niet teveel zodat je zondag nog gewoon in staat bent om te sporten ;)
pi_126138015
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:13 schreef Vortix het volgende:

[..]

Ja of je toont een beetje discipline en zuipt niet teveel zodat je zondag nog gewoon in staat bent om te sporten ;)
...
pi_126138035
Ik houd dit ook nooit lang vol, toevallig net weer begonnen met hardlopen, één keer. Vorig jaar iets van 4x gedaan ofzo en toen gestopt. Doe het gewoon lekker om te sporten, maar het houdt snel op. Ga vanavond weer een poging wagen, opzich is het sporten wel lekker.
pi_126138100
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:02 schreef Vortix het volgende:
Met een kater sporten is trouwens niet echt heel erg gezond.
Mwah, je bent wat zwakker maar tis best handig om em eruit te zweten en daarna een lekker koude douche te nemen, en als ik me daardoor ga laten tegenhouden, verzin ik straks andere smoesjes om niet te gaan
  maandag 6 mei 2013 @ 18:19:45 #110
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_126138208
Vroeger (een jaar geleden) sportte ik vier keer per, fitness, plus parkour en ghetto work out (heb ook een topic van gemaakt). Ik was best gespierd, six pack en brede schouders en ik kon 100 kilo bankdrukken.

Mijn motivatie lag deels aan mijn ritme, ik was er gewoon verslaafd aan geworden. Het voelde lekker om elke avond na het eten even een twee uurtjes in de sportschool te zitten. Ik heb daar vrienden en kennissen gemaakt en mijn sportclub heeft ook een sport bar, dus ik zag het als een uitje. Beginnen met fitnessen is altijd heel lastig, je moet jezelf motiveren om te gaan. Na twee maanden raak je eraan gewend en na 6 maanden word je er zelf verslaafd aan. Je gaat je goed voelen, fit en lekker. En je geniet natuurlijk van de aandacht en complimenten die je krijgt.

Sinds augustus/september werd ik ziek (psychose) en ben ik gestopt. Ik heb ook vanwege medicatie en ongezondeten een buikje gekregen. Maar ik ben weer begonnen met sporten, ik ga nu 1 a 2 keer per week en ik wil het weer opbouwen zodat ik minimaal 4 keer per week ga.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_126138460
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:16 schreef pimsieb het volgende:

[..]

Mwah, je bent wat zwakker maar tis best handig om em eruit te zweten en daarna een lekker koude douche te nemen, en als ik me daardoor ga laten tegenhouden, verzin ik straks andere smoesjes om niet te gaan
Of je stopt gewoon met drinken.
"Fear is only as deep as the mind allows."
  maandag 6 mei 2013 @ 18:33:53 #112
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_126138661
Motivatie is hier overduidelijk aanwezig, heb van m'n 19e tot aan m'n 26ste dusdanige vermoeidheidsklachten gehad dat ik amper iets kon op een dag, laat staan dat ik weer aan sporten kon denken.

Die klachten zijn nu gelukkig grotendeels verdwenen en zodoende ook het sporten weer opgepakt en hoe, moet echt afgeremd worden zo blij ben ik dat ik weer gewoon iets kan doen. Weer een beetje gaan voetballen, af en toe wat baantjes zwemmen en sinds kort (maand of 2) gaan hardlopen, iets dat ik vroeger ook al deed (atletiek) en heb de smaak te pakken. :)

Als je dusdanig beperkt bent geweest jarenlang en je kan/mag eindelijk weer, dan is motivatie wel het laatste dat een probleem vormt. Wind/regen/te warm? Hell no! Geen zin, liever op de bank met een zak chips of vroeg naar bed i.p.v sporten? Nee! :o
In de tijd dat ik als puber nog wel kon sporten deed ik ook al veel aan sport, sowieso een echt buitenmens en dus was het echt een shock om ineens niets meer te kunnen, zelfs wandelen met de hond was te zwaar. :')

Oja en buiten het leuk vinden is zoveel jaar weinig tot niets doen i.c.m een ICT-baantje ook duidelijk funest voor je fysieke gesteldheid, conditie etc. dus daar doe ik nog even een stapje extra voor. Je voelt je ook gewoon lekkerder (mentaal en fysiek) en dat merk je vrijwel direct al wanneer je weer gaat sporten en nu met het lekkere weer voor de deur .... :9~
  maandag 6 mei 2013 @ 18:35:45 #113
253447 Ethanolic
pi_126138724
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:11 schreef Vortix het volgende:

[..]

Oja, ik was even vergeten dat dit Fok! is en dat je elke post moet onderbouwen met een wetenschappelijk onderzoek -O-

Okay, here goes: wat is een kater? Een gigantisch vochttekort in je lichaam gepaard met een lever die overuren draait door alle alcohol van de avond ervoor die het nog moet verwerken. En dan ga je sporten, iets waarmee je je hele lichaam nog meer overuren laat draaien, met name die lever die toch al niet heel erg vrolijk is. Ja, erg goed idee.

Face first is het fantastisch want je bent vrij snel van je kater af. Maar om nou te zeggen dat je je lichaam een plezier doet? Neuh niet echt.
'Je lichaam draait overuren' :') God man, je zal je wat slapper voelen, je training zal wat minder gaan. Maar schadelijk? :')
Deathlift or Die.
  maandag 6 mei 2013 @ 18:37:37 #114
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_126138796
quote:
6s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:28 schreef Push. het volgende:

[..]

Of je stopt gewoon met drinken.
Slecht idee.
pi_126138907
quote:
10s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:37 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Slecht idee.
pi_126139847
Hehe, daar was ik al bang voor.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_126139893
quote:
6s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:01 schreef Push. het volgende:
Hehe, daar was ik al bang voor.
als je last hebt van angststoornissen, moet je meer gaan sporten.
Generaal?? Pardon??
pi_126139905
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:11 schreef Vortix het volgende:

[..]

Wakker worden, een liter water drinken, de tijd nemen, stevig ontbijten. Gaan. Been there, done that.

Wat is je volgende excuus ?
  maandag 6 mei 2013 @ 19:04:23 #119
253447 Ethanolic
pi_126139953
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:03 schreef Weissman het volgende:

[..]

Wakker worden, een liter water drinken, de tijd nemen, stevig ontbijten. Gaan. Been there, done that.

Je bent oranje :')
Deathlift or Die.
pi_126139971
quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:04 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Ja slap gedoe. Gewoon niet zuipen, is toch niks aan.
pi_126140151
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:04 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ja slap gedoe. Gewoon niet zuipen, is toch niks aan.
ja, niet zo serieus joh, je moet tog ook beetje van leve geniete
pi_126141906
kheb foto van mezelf als puisterige ecto van paar jartjes geleden en elke keer als ik daar in kijk dan is dat mijn motivati
pi_126142186
Ik ben heel gemotiveerd en ik sport nu in de sportschool 3x per week. *O* Waarom?

- Merken dat je conditie verbetert is super
- Afvallen is super
- Telkens het fietsen/cross/oefeningen iets zwaarder maken en het dan toch volhouden (uitdaging)
- Je voelt je gezond
- Je voelt je gelukkiger
- In het dagelijks leven gaan merk je ook dat je fitter bent
pi_126142314
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:30 schreef Braddie het volgende:
Wil ook 2-3x per week sporten.. maar bij mij is het meer dat er niemand met me mee wilt om te hardlopen/sportschool. En in m`n eentje vind ik ook zoiets..
Iemand hebben om mee te sporten kan je over de drempel helpen, maar het kan ook heel vervelend zijn om afhankelijk van een ander te zijn in wanneer je kunt sporten en hoe vaak. Bovendien presteer ik beter zonder iemand erbij. Het is wel gezellig, maar voor de gezelligheid kan je beter andere dingen gaan doen dan sporten. Sporten doe je echt voor jezelf. Ik zou zeggen probeer het gewoon, je kan na een maand altijd nog afhaken. Maar als je een maand lang 3x per week sport, zal je dat waarschijnlijk willen blijven doen door het resultaat wat je boekt. Doe het dus gewoon. :) Je kan het, je hoeft alleen maar de stap te zetten.
  maandag 6 mei 2013 @ 19:55:55 #125
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_126142437
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:03 schreef Weissman het volgende:

[..]

Donder op, ik sport gemiddeld vier keer per week en heb over het algemeen de discipline om geen kater te hebben. Het was nou niet alsof mijn originele post bedoeld was als excuus, maar als jij dat zo wilt zien, go for it. Zegt denk ik meer over jou dan over mij, maar goed.

Anyway, ik zeg nog steeds dat het niet de beste keuze voor je lichaam is om te gaan sporten met een flinke kater, maar als jullie dat keer op keer doen heb ik er persoonlijk geen problemen mee.

Ik ga de dag erna wel sporten. Of nog beter, zuip meestal niet zoveel dat ik de volgende dag niet inzetbaar ben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')