de trollenwereld ;-)quote:Op dinsdag 7 mei 2013 13:31 schreef pimsieb het volgende:
[..]
Leef jij in een andere wereld dan wij ?
Zwaar late reactie: geen optie, dan belast ik m'n kuit te veel. Het is echt puur rusten helaas, als ik mensen een sport aan kan raden: badminton, groei je vaak vanzelf inquote:Op maandag 6 mei 2013 16:22 schreef consequence het volgende:
[..]
Dat is inderdaad goed klote :/ Misschien kun je wat fietsen?
Ja heerlijk is dat. Je zit compleet anders in je vel als je het goed doet en je krijgt er inderdaad een kick van. Ik voel me gewoon enorm fit door sport, en zowel mentaal als fysiek word je er sterker van.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:54 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ik bestrijd ook dat fanatiek/enthousiast zijn een oorzaak van veel sporten is, het is juist een gevolg. Het is gewoon het gevoel dat je een paar weken nadat je het 'weer hebt opgepakt' je zo fit en energiek voelt. En dat straal je wel uit, denk ik.
M.a.w. continuďteit, kick en voortdurende verbetering zijn heel belangrijke pijlers.
In mijn omgeving is een jongen met inmiddels precies hetzelfde lichaam als op de foto, vorige week had ik het er nog met vriendinnen over hoe lelijk we het vinden.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:22 schreef Ethanolic het volgende:
[ afbeelding ]
Dit was vandaag mijn motivatie.
Direct weer PR op de deadlift gezet.
Edit: En deze doet het ook altijd goed
[ afbeelding ]
Idd, ik ken maar weinig vrouwen die dat echt mooi vinden. Meesten vinden het net als ik too much. Een beetje gespierd is wel mooi, maar zoals op die foto's vind ik ook gewoon lelijk.quote:Op woensdag 8 mei 2013 09:26 schreef Lpunt het volgende:
[..]
In mijn omgeving is een jongen met inmiddels precies hetzelfde lichaam als op de foto, vorige week had ik het er nog met vriendinnen over hoe lelijk we het vinden.Maar ik kan begrijpen dat het bepaalde mannen motiveert.
Bah wat lelijk. Kun je dat uberhaupt bereiken met alleen trainen, zonder te spuiten of te slikken?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 23:22 schreef Ethanolic het volgende:
[ afbeelding ]
Dit was vandaag mijn motivatie.
Direct weer PR op de deadlift gezet.
Als je er aanleg voor hebt.quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:13 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Bah wat lelijk. Kun je dat uberhaupt bereiken met alleen trainen, zonder te spuiten of te slikken?
Je voelt jezelf beter door o.a. de endorfinequote:Op woensdag 8 mei 2013 09:26 schreef Lpunt het volgende:
[..]
In mijn omgeving is een jongen met inmiddels precies hetzelfde lichaam als op de foto, vorige week had ik het er nog met vriendinnen over hoe lelijk we het vinden.Maar ik kan begrijpen dat het bepaalde mannen motiveert.
Ik sport voor m'n gezondheid, omdat ik het leuk vind en om mijn lichaam te veranderen/verbeteren. Ik loop drie keer in de week hard met een vriendin, we doen oefeningen en ik fitness twee keer in de week. Het grappige is dat ik mijzelf ook altijd 'beter' voel na het sporten.
Dit....ik snap ook niet waarom (echte) dikkies zich zo erg laten gaan. Als in EN niet een klein beetje bewegen EN niet een beetje op hun voedsel kunnen letten.quote:Op woensdag 8 mei 2013 17:19 schreef no1uknow het volgende:
Wat een gelul en kutsmoesjes allemaal om niet te hoeven sporten zeg. Zeg dan gewoon dat je er geen zin in hebt en ga niet.
Elke morgen als ik ga sporten denk ik pff ik wil in m'n nest blijven liggen maar toch ga ik gewoon. Gewoon een kwestie van doen, niet zo zielig doen.
+1goede zelfkennis.quote:Op woensdag 8 mei 2013 16:39 schreef Panthera1984 het volgende:
Redenen om niet te sporten:
Ik heb toch geen auto, ik fiets al alles
Vóór het eten heb ik teveel honger, geen energie, na het eten komt alles er weer uit als ik teveel hobbel.
Na het sporten moet je altijd weer douchen, maar je mag je haar niet te vaak wassen.
De handdoeken zijn op.
Ik heb al 3 uur in de stad gelopen.
Ik kan geen vaste dag prikken, want misschien komt er wel eens iets tussen.
Allemaal rotsmoesjesen soms zet ik me eroverheen.
Erg vervelend. Zijn er totaal geen andere sporten die je kan doen? Zwemmen of fietsen bv?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 18:56 schreef GrumpyOldMan het volgende:
Mijn motivatie wisselt heel erg. Door een zware knieblessure mag ik nu al vijf jaar nooit meer voetballen, en moet ik eigenlijk de rest van mijn leven krachttraining blijven doen. Dat zal mijn ding sowieso nooit worden...ik voel niet de voldoening en de verbondenheid met teammaten. Maar wat Pope zegt...je moet jezelf gewoon dwingen, want achteraf is het altijd goed voor je.
Dit dus.quote:Op woensdag 8 mei 2013 09:26 schreef Lpunt het volgende:
[..]
Ik sport voor m'n gezondheid, omdat ik het leuk vind en om mijn lichaam te veranderen/verbeteren. Ik loop drie keer in de week hard met een vriendin, we doen oefeningen en ik fitness twee keer in de week. Het grappige is dat ik mijzelf ook altijd 'beter' voel na het sporten.
Krachttraining is toevallig ook mijn sport, maar de essentie is natuurlijk dat je iets kiest wat je motiveert of wat je op zijn minst leuk lijkt.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:04 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Wat een onzin.Ik ben doorgaans meer voldaan na een keiharde squatsessie dan na mijn stadaard donderdagavond twee uurtjes voetbal. Wie zegt dat je met krachttraining geen competitiegevoel met jezelf creeërt? Iedere training ga ik weer tot het gaatje en het resultaat is zichtbaar terug te zien.
Bodybuilding in de ruime zin is een prachtige sport, waar je ook nog eens zichtbare resultaten mee boekt. Wie onthoudt nou die mooie sliding die je hebt gezet of één van je zes doelpunten die je dit jaar op een zondag middag hebt gemaakt?
Dit. Vooral televisie kijken is zwaar overrated.quote:Op maandag 6 mei 2013 23:59 schreef Push. het volgende:
[..]
Als je een uur op de bank hangt had je ook een uur kunnen sporten.
Je blijft vooral gemotiveerd om doelen te stellen. Lange, en korte termijn doelen. Zomaar iets doen omdat je ´moet´ bewegen werkt niet.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:29 schreef consequence het volgende:
Beste fokkers,
Ik ben de laatste tijd veel aan het denken over wat mensen motiveert om te sporten, en over welke specifieke motieven er nu daadwerkelijk voor zorgen dat je frequent en consistent sport, of juist niet.
Sommige mensen in mijn omgeving hebben moeite om gemotiveerd te blijven, en vragen mij wel eens hoe ik het voor elkaar krijg om wel consistent te sporten. Daarom probeer ik een beetje in kaart te brengen hoe ik ze daar bij kan helpen.
Ik wil bijvoorbeeld 2 a 3 per week sporten. Ik denk dat dit mij consistent lukt omdat er een positieve balans is tussen mijn motivatie en weerstand. Mijn motieven zijn o.a.:
- slank blijven
- gezond zijn en blijven
- meer energie
- socializen
Weerstand:
- soms weinig zin
- sporten kan je soms te veel afpeigeren
- al moe van het werk
- sleur van sport routine
Lukt het jou om consistent te sporten? En welke motieven spelen voor jou de belangrijkste
rol daar in?
Ik hoor ook heel graag van je als je juist bepaalde redenen hebt waarom het niet lukt om regelmatig te sporten zoals je eigenlijk wenst.
Vooral de combinatie van korte en lange termijn werkt goed voor mij. Korte termijn doel is een bepaald gewicht te tillen en een langer termijn doel een mooier lichaam.quote:Op woensdag 8 mei 2013 19:49 schreef Snakey het volgende:
[..]
Je blijft vooral gemotiveerd om doelen te stellen. Lange, en korte termijn doelen. Zomaar iets doen omdat je ´moet´ bewegen werkt niet.
Ik heb geen enkel probleem met motivatie. Ik kan na een rustdag of na het weekend niet wachten om weer de gym in te gaan.
Haha, dit is natuurlijk niet per definitie waar. Ik heb wel eens gehad dat ik beter niet had kunnen trainen.quote:
Heeft mij jaren gekost om uiteindelijk serieus te gaan trainen.quote:Op woensdag 8 mei 2013 20:27 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Haha, dit is natuurlijk niet per definitie waar. Ik heb wel eens gehad dat ik beter niet had kunnen trainen.
Overigens, als je gemotiveerd moet worden om zelfs maar te beginnen, kun je denk ik beter een andere hobby gaan zoeken. Vingerverven, ofzo.
Kom naar One, ga ik je coachen.quote:Op donderdag 9 mei 2013 01:47 schreef Braddie het volgende:
Nou, ik ga vanaf morgen kei en kei hard aan de slag.
Heb mezelf vandaag eens goed bekeken.. en het kan zo niet langer... Als ik de trap op loop ben ik buiten adem, als ik 2 km loop ben ik óók echt kapot...
M`n conditie moet echt beter.. en er mag zéker 30 kilo af.
Midden juni een optreden in Hilversum op de groest. Dan moet er minimaal 10 kilo af zijn.
Oh, jammer.quote:Op donderdag 9 mei 2013 02:01 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik zit al bij Fit 4 FreeDaar wil ik vanaf maandag weer gaan sporten.
Kan ik me voorstellen, niks leukers dan mensen die graag wat gewicht kwijt willen ook echt tips geven over hoe het moet.quote:Op donderdag 9 mei 2013 02:07 schreef Hugh_Myron het volgende:
[..]
Oh, jammer.Vind altijd wel leuk om mensen daar te helpen.
Goedzo man!quote:Op donderdag 9 mei 2013 02:01 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik zit al bij Fit 4 FreeDaar wil ik vanaf maandag weer gaan sporten.
Midden juni 10 kilo eraf is niet bepaald realistisch.quote:Op donderdag 9 mei 2013 01:47 schreef Braddie het volgende:
Nou, ik ga vanaf morgen kei en kei hard aan de slag.
Heb mezelf vandaag eens goed bekeken.. en het kan zo niet langer... Als ik de trap op loop ben ik buiten adem, als ik 2 km loop ben ik óók echt kapot...
M`n conditie moet echt beter.. en er mag zéker 30 kilo af.
Midden juni een optreden in Hilversum op de groest. Dan moet er minimaal 10 kilo af zijn.
HOezo is dat niet echt realistisch? 2 kilo per week is wel te doen toch?quote:Op vrijdag 10 mei 2013 10:12 schreef fathank het volgende:
[..]
Midden juni 10 kilo eraf is niet bepaald realistisch.
Just sayin'
Nee een halve tot hele kg per week wordt aangeraden/is realistisch. In het begin gaat het wel sneller, maar daarna niet meer.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:37 schreef Braddie het volgende:
[..]
HOezo is dat niet echt realistisch? 2 kilo per week is wel te doen toch?
Ik ga alleen als het maximaal 5-10 graden isquote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:36 schreef Silenus het volgende:
Ik ben echt een wijf, ga alleen hardlopen als de temperatuur tussen de 19 en 22 graden is en de zon schijnt. En ik toevallig tijd heb. En ik niet daarna iets belangrijks heb.
Hear hear (wel een béétje fixed, want ik loop natuurlijk wel gewoon doorquote:Op vrijdag 10 mei 2013 11:44 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik ga alleen het liefst als het maximaal 5-10 graden is![]()
Anders is het veels te warm.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |