Ja dit.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 00:45 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik sport nooit. Wil wel hoor, maar ben te lui

Ik had vroeger dit op de Eye Toy. Moest je ook allemaal oefeningen doen. Maar deed ik het schema 1 week, en vergat het toen. Keek ik een paar weken later weer, kreeg ik een preek van een digitaal poppetjequote:Op dinsdag 7 mei 2013 00:48 schreef Plums het volgende:
[..]
Ja dit.
Maar ik zet wel soms even onderstaande aan op de ps3 en dan hup ik even een uurtje rond hier thuis en dan vind ik het weer goed voor een weekje.

[ afbeelding ]

is het toch een soort stok achter de deur.
 is het toch een soort stok achter de deur.

quote:
 Ik wel hoor. Bah, sport
 Ik wel hoor. Bah, sport  

Door het te willenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:08 schreef consequence het volgende:
Super interessant om te horen hoe iedereen gemotiveerd geraakt is en blijft.
Onder de mensen die er niet in geloven dat het vol kunnen houden zie ik ook een negatieve spiraal:
- ik heb het al X keer geprobeerd
- uiteindelijk toch weer snel afgehaakt
- je bouwt op die manier steeds meer de overtuiging op dat je het inderdaad niet kunt
Zijn er ook mensen die zo'n heftige negatieve spiraal succesvol hebben doorbroken en uiteindelijk toch zijn blijven sporten? En hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Nee nee, not buying itquote:
 Je wilde het eerder ook al, maar toen lukte het een aantal keren niet. Wat maakte het verschil tussen eerder, en deze succesvolle keer?
 Je wilde het eerder ook al, maar toen lukte het een aantal keren niet. Wat maakte het verschil tussen eerder, en deze succesvolle keer?  

Lang genoeg volhouden om vooruitgang te boeken. Dat vervolgens willenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:41 schreef consequence het volgende:
[..]
Nee nee, not buying itJe wilde het eerder ook al, maar toen lukte het een aantal keren niet. Wat maakte het verschil tussen eerder, en deze succesvolle keer?

Gebrek aan discipline dus.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:30 schreef Braddie het volgende:
Wil ook 2-3x per week sporten.. maar bij mij is het meer dat er niemand met me mee wilt om te hardlopen/sportschool. En in m`n eentje vind ik ook zoiets..

dit slaat natuurlijk weer helemaal nergens op, jij denk serieus dat fitness niet onder de term sporten (lees: TERM SPORTEN, en niet een sport) valt ??quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:41 schreef Dennis_enzo het volgende:
Wel apart dat het topic over sporten gaat en iedereen het over fitness heeft. Fitness is geen sport
Wat motivatie betreft, ik speel basketbal en dat doe ik gewoon omdat het leuk om te doen is. Meer motivatie is toch verder niet nodig?

Serieuze krachttraining vergt meer denkwerk en actieve toewijding dan de meeste teamsporten doen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:55 schreef pimsieb het volgende:
[..]
dit slaat natuurlijk weer helemaal nergens op, jij denk serieus dat fitness niet onder de term sporten (lees: TERM SPORTEN, en niet een sport) valt ??
Gettouttahere.
En daarnaast, zijn alle onderdelen van fitnessen wel in verschillende sporten terug te vinden, en zijn sommigen een op zichzelfstaande sport : ooit van gewichtheffen gehoord ? roeien, fietsen, hardlopen.

Om een mooie quote maar weer eens te gebruiken: 'Fitness is alles wat sport niet is. Sport is strijd, is teamgevoel, is winnen. Sport is krakende botten en vuile praat in de kleedkamer. Sport is een doucheputje vol blubber en na afloop goedkope groene gel van de keeper in je haar. Bij sport streef je naar een overwinning. Er zijn tegenstrevers of er is een klok. En kun je winnen. Sport, dames, is com-pe-ti-tie. Sport is NIET in de spiegel kijken en net zo lang over je eigen buik aaien tot de zedenpolitie je komt oppakken.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:55 schreef pimsieb het volgende:
[..]
dit slaat natuurlijk weer helemaal nergens op, jij denk serieus dat fitness niet onder de term sporten (lees: TERM SPORTEN, en niet een sport) valt ??
Gettouttahere.
En daarnaast, zijn alle onderdelen van fitnessen wel in verschillende sporten terug te vinden, en zijn sommigen een op zichzelfstaande sport : ooit van gewichtheffen gehoord ? roeien, fietsen, hardlopen.

Even los van of fitnessen een sport is. Fitnessen is wel gewoon goed voor je en het is in eider geval lichaamsbeweging. Olympisch atleten doen naast de normale sport ook fitness toch?quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:59 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Om een mooie quote maar weer eens te gebruiken: 'Fitness is alles wat sport niet is. Sport is strijd, is teamgevoel, is winnen. Sport is krakende botten en vuile praat in de kleedkamer. Sport is een doucheputje vol blubber en na afloop goedkope groene gel van de keeper in je haar. Bij sport streef je naar een overwinning. Er zijn tegenstrevers of er is een klok. En kun je winnen. Sport, dames, is com-pe-ti-tie. Sport is NIET in de spiegel kijken en net zo lang over je eigen buik aaien tot de zedenpolitie je komt oppakken.
Verder niks mis met fitness hoor, al snap ik niet waarom iemand een Schwartzenegger zou willen zijn en waarom mensen niet gewoon buiten gaan fietsen of hardlopen, maar goed. Een sport is het in elk geval niet.

Wat een onzin.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 11:59 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Om een mooie quote maar weer eens te gebruiken: 'Fitness is alles wat sport niet is. Sport is strijd, is teamgevoel, is winnen. Sport is krakende botten en vuile praat in de kleedkamer. Sport is een doucheputje vol blubber en na afloop goedkope groene gel van de keeper in je haar. Bij sport streef je naar een overwinning. Er zijn tegenstrevers of er is een klok. En kun je winnen. Sport, dames, is com-pe-ti-tie. Sport is NIET in de spiegel kijken en net zo lang over je eigen buik aaien tot de zedenpolitie je komt oppakken.
Verder niks mis met fitness hoor, al snap ik niet waarom iemand een Schwartzenegger zou willen zijn en waarom mensen niet gewoon buiten gaan fietsen of hardlopen, maar goed. Een sport is het in elk geval niet.
 Ik ben doorgaans meer voldaan na een keiharde squatsessie dan na mijn stadaard donderdagavond twee uurtjes voetbal. Wie zegt dat je met krachttraining geen competitiegevoel met jezelf creeërt? Iedere training ga ik weer tot het gaatje en het resultaat is zichtbaar terug te zien.
 Ik ben doorgaans meer voldaan na een keiharde squatsessie dan na mijn stadaard donderdagavond twee uurtjes voetbal. Wie zegt dat je met krachttraining geen competitiegevoel met jezelf creeërt? Iedere training ga ik weer tot het gaatje en het resultaat is zichtbaar terug te zien.  

Tuurlijk, prima hoor, niks mis met fitness (mits gedoseerd en niet 7 dagen per week drie uur per dag). Ik had het alleen over het onjuiste gebruik van de term 'sport'.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:02 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Even los van of fitnessen een sport is. Fitnessen is wel gewoon goed voor je en het is in eider geval lichaamsbeweging. Olympisch atleten doen naast de normale sport ook fitness toch?
Ik wissel het in ieder geval af met squashen / hardlopen.. Je krijgt er wel een mooi lichaam van en je ziet er gezond uit. Waarom zo'n haat tegen fitness? Boeiend of het volgens de officiele noemer een sport is of niet.

Een 'competitiegevoel' is geen competitie. Als je het zat bent kan je gewoon stoppen, dat is bij een sport wel anders.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:04 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Wat een onzin.Ik ben doorgaans meer voldaan na een keiharde squatsessie dan na mijn stadaard donderdagavond twee uurtjes voetbal. Wie zegt dat je met krachttraining geen competitiegevoel met jezelf creeërt? Iedere training ga ik weer tot het gaatje en het resultaat is zichtbaar terug te zien.
Bodybuilding in de ruime zin is een prachtige sport, waar je ook nog eens zichtbare resultaten mee boekt. Wie onthoudt nou die mooie sliding die je hebt gezet of één van je zes doelpunten die je dit jaar op een zondag middag hebt gemaakt?

echt héquote:

Hoezo zou je met een sport niet kunnen stoppen? Je verkondigt niets dan non-argumenten.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:32 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Een 'competitiegevoel' is geen competitie. Als je het zat bent kan je gewoon stoppen, dat is bij een sport wel anders.

Jij gaat halverwege een voetbalwedstrijd gewoon effe lekker tegen de doelpaal aan zitten als je moe bent? Of tijdens een badmintonwedstrijd neem je even tussendoor de telefoon op? Ik mag toch hopen van niet.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:34 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Hoezo zou je met een sport niet kunnen stoppen? Je verkondigt niets dan non-argumenten.

Je hebt het blijkbaar over rust tussen sets in. Blijkbaar snap jij niet dat je met krachttraining rust nodig hebt omdat het anders zit met de intensiviteit van de sport. Daarnaast heb je ook met voetbal en badminton (en bijna alle andere sporten) gewoon je rustmomenten.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:35 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Jij gaat halverwege een voetbalwedstrijd gewoon effe lekker tegen de doelpaal aan zitten als je moe bent? Of tijdens een badmintonwedstrijd neem je even tussendoor de telefoon op? Ik mag toch hopen van niet.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |