abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126128618
Beste fokkers,

Ik ben de laatste tijd veel aan het denken over wat mensen motiveert om te sporten, en over welke specifieke motieven er nu daadwerkelijk voor zorgen dat je frequent en consistent sport, of juist niet.

Sommige mensen in mijn omgeving hebben moeite om gemotiveerd te blijven, en vragen mij wel eens hoe ik het voor elkaar krijg om wel consistent te sporten. Daarom probeer ik een beetje in kaart te brengen hoe ik ze daar bij kan helpen.

Ik wil bijvoorbeeld 2 a 3 per week sporten. Ik denk dat dit mij consistent lukt omdat er een positieve balans is tussen mijn motivatie en weerstand. Mijn motieven zijn o.a.:

- slank blijven
- gezond zijn en blijven
- meer energie
- socializen

Weerstand:
- soms weinig zin
- sporten kan je soms te veel afpeigeren
- al moe van het werk
- sleur van sport routine

Lukt het jou om consistent te sporten? En welke motieven spelen voor jou de belangrijkste
rol daar in?

Ik hoor ook heel graag van je als je juist bepaalde redenen hebt waarom het niet lukt om regelmatig te sporten zoals je eigenlijk wenst.
pi_126128655
Wil ook 2-3x per week sporten.. maar bij mij is het meer dat er niemand met me mee wilt om te hardlopen/sportschool. En in m`n eentje vind ik ook zoiets..
pi_126128806
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:30 schreef Braddie het volgende:
Wil ook 2-3x per week sporten.. maar bij mij is het meer dat er niemand met me mee wilt om te hardlopen/sportschool. En in m`n eentje vind ik ook zoiets..
Ja dat herken ik ook wel.. met 2 of meer is een stuk gezelliger.
  maandag 6 mei 2013 @ 14:37:27 #4
383434 Ffukkie-slim
Den enige echte
pi_126128944
Ik ben eerder te mager dan te dik, dus dat is voor mij geen motivatie.
Waar ik het wel voor doe/zou willen doen:
- algemeen gezondheidsgevoel
- energieker voelen

Echter vind ik de sportschool erg saai. Dus ik probeer af en toe hard te lopen. Vind ik op zich wel leuk om te doen, maar ik doe nu elke keer dezelfde route en ik heb niemand om mee samen te lopen, dus dat kan ook weleens saai worden..

Edit: ik zit nu heerlijk in het zonnetje te genieten, dus ik zou ook niet zeggen dat ik te druk ben met studie/werk :P
Het is meer gewoon dat het saai is, dat ik het zo weinig doe.
hoihallo
pi_126128950
ik vind sporten gewoon geen leuke bezigheid dus heb ik moeite om gemotiveerd te blijven
het is gewoon mijn ding niet

of ik heb mijn ding nog niet gevonden misschien, weet ik het
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_126128973
"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve."
pi_126129003
Ik vind hardlopen leuk met dit mooie weer, dus ik heb momenteel gelukkig niet veel motivatie nodig.
Wanneer het geen mooi weer is, lukt het me niet zo goed om mezelf te motiveren helaas...
  maandag 6 mei 2013 @ 14:39:15 #8
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_126129008
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:29 schreef consequence het volgende:
Lukt het jou om consistent te sporten?
Ja.

quote:
En welke motieven spelen voor jou de belangrijkste rol daar in?
Ik doe een teamsport dus dan kun je niet zonder goede reden je teamgenoten in de steek laten. :)
En omdat het gewoon leuk is natuurlijk.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_126129037
ik moet het voor m'n gezondheid maar heb last van Uitstel Gedrag
Werewolf
pi_126129044
Ik sport 6 keer in week (40~60 min per dag), mijn motivatie is voornamelijk dat ik me een papzak met slappe benen voel als ik een dag oversla.
  maandag 6 mei 2013 @ 14:41:13 #11
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_126129078
Ik sport 6x per week.
Motivatie heb ik niet nodig, hoort bij mijn dagelijkse routine
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_126129088
Werk in de horeca, dat is uren achter elkaar lopen, tillen en van alles doen.
Een en al cardio kan ik je vertellen.

daarnaast krachttraining en fitness, roeien en fietsen.

gek genoeg word ik er niet slanker of gespierder van ondanks een normaal eet patroon :')
Dus doe ik het maar voor de feel good feelings.
  maandag 6 mei 2013 @ 14:41:55 #13
383434 Ffukkie-slim
Den enige echte
pi_126129102
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:39 schreef mstx het volgende:

[..]

Ja.

[..]

Ik doe een teamsport dus dan kun je niet zonder goede reden je teamgenoten in de steek laten. :)
En omdat het gewoon leuk is natuurlijk.
Dat is Idd een goede reden. Ik ben echter juist gestopt met voetbal, omdat ik niet zo goed tegen dat verplichte kan :)
Ik wil ook weleens een zondagje vrij kunnen nemen.
Maar wat voor sport dan?
hoihallo
pi_126129120
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:29 schreef consequence het volgende:

Lukt het jou om consistent te sporten? En welke motieven spelen voor jou de belangrijkste
rol daar in?
Ja het lukt mij.
Ik doe het voor mezelf, voor mijn gezondheid en simpelweg om beter in vorm te raken....

Stiekem heb/had ik nooit zin, maar ik weet dat het voldoening geeft aan het einde en ik merk resultaat.
Hierdoor kon ik mezelf toch steeds die schop geven om te gaan, ondertussen op een punt gekomen dat die schop niet eens nodig is maar ik echt wil.
pi_126129129

elke dag voor het sporten deze pic bekijken en ik ben spontaan al m'n smoesjes kwijt om niet te gaan
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_126129153
Het resultaat is verslavend.
Ik denk er niet meer over na, net als werk/school enz. is het gewoon een standaard gebruik dat ik ook sport.
Je maakt/ behoudt veel contacten.
Goed voor je gezondheid.
Ontspanning voor je geest.
Je slaapt er heerlijk door wanneer je geestelijk als lichamelijk kapot bent.
Wil zoveel mogelijk uit het leven halen, wil geen spijt hebben van een dun/dik lichaam.

Enz.
pi_126129211
quote:
2s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:40 schreef sararaats het volgende:
Waardoor heb je last van uitstel gedrag denk je? Wat staat je het meest tegen aan sporten?
pi_126129233
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:45 schreef consequence het volgende:

[..]

Waardoor heb je last van uitstel gedrag denk je? Wat staat je het meest tegen aan sporten?
het starten :@
Werewolf
pi_126129246
quote:
elke dag voor het sporten deze pic bekijken en ik ben spontaan al m'n smoesjes kwijt om niet te gaan
Woa, wicked plaatje :) Dat is ook een goede ja! Motivatie filmpjes helpen mij ook vaak wel, met heavy rock en zo.
pi_126129276
quote:
2s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:40 schreef sararaats het volgende:
Same here...
pi_126129311

Die confidence wanneer hij op 1:29 zegt; "I'm comfortable''. Priceless. _O_
pi_126129317
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:46 schreef Braddie het volgende:

[..]

Same here...
ik wilde vorig jaar al gaan lopen maar een ongelukje of 2 gehad en bye bye lopen.

:@
Werewolf
  maandag 6 mei 2013 @ 14:47:58 #23
179534 Waaghals
pi_126129324
quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:47 schreef Weissman het volgende:

Die confidence wanneer hij op 1:29 zegt; "I'm comfortable''. Priceless. _O_
nog steeds oranje _O-
pi_126129334
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:46 schreef Braddie het volgende:

[..]

Same here...
Maar hoe denken jullie dan na over sporten? Het starten is het moeilijkste inderdaad.. maar ik ben heel nieuwsgierig wat de weerstand vooral veroorzaakt voor jullie.
pi_126129358
quote:
pi_126129380
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:48 schreef consequence het volgende:

[..]

Maar hoe denken jullie dan na over sporten? Het starten is het moeilijkste inderdaad.. maar ik ben heel nieuwsgierig wat de weerstand vooral veroorzaakt voor jullie.
Geen weerstand hier. Not even once. Als ik weerstand voel kijk ik een aflevering van Obese, naar oude fotos van mezelf, of kijk ik om me heen in de sportschool naar mensen die aan het sukkelen zijn en dat is voor mij genoeg.
pi_126129388
quote:

[..]

mijn weerstand is niet zo schitterend en heb overgewicht in m'n buik. maar straks ga ik lopen en post zeker een verslagje met tijden en heel de battaklank in het hardlooptopic.
Werewolf
  maandag 6 mei 2013 @ 14:49:53 #28
179534 Waaghals
pi_126129393
waarom zou je niet in je eentje naar de sportschool gaan.
de meeste mensen zijn daar alleen.

en diegene die met meer zijn staan meer te ouwehoeren dan te sporten
pi_126129409
quote:
9s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:48 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Dat is misschien een excuus, maar ik voel me dan zo "Loner" in de sportschool in m`n eentje.
pi_126129454
quote:

[..]

Ik denk dan dat die denkwijze niet meer bij mij past en er geen smoesjes zijn om niet te gaan,
  maandag 6 mei 2013 @ 14:51:24 #31
401956 _Dido_
Remember me!
pi_126129463
Ik heb totaal geen moeite met sporten. Tuurlijk, weleens een kuthumeur en dan heb ik geen zin, maar dat komt zelden voor. Zolang het deel uitmaakt van je dagelijkse routine en je een duidelijk doel voor ogen hebt (en het evt. leuk vindt, dat helpt ook wel :P), is het niet zo moeilijk het te blijven doen. Als je eenmaal stopt, is het lastiger om weer te beginnen.
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
pi_126129465
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:50 schreef Braddie het volgende:

[..]

Dat is misschien een excuus, maar ik voel me dan zo "Loner" in de sportschool in m`n eentje.
Ik heb hetzelfde hoor. Ik wil ook gaan sporten, maar vind het echt doodsaai om alleen te gaan.
pi_126129471
pi_126129472
Vind sporten gewoon leuk. Dus niet echt motivatie nodig. Sport zeker 5x per week. Met mooi weer loopt het snel richting 7x.
Motivatie heb ik wel weer nodig om gezond te eten :P
  maandag 6 mei 2013 @ 14:53:18 #35
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_126129530
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:41 schreef Ffukkie-slim het volgende:

[..]

Dat is Idd een goede reden. Ik ben echter juist gestopt met voetbal, omdat ik niet zo goed tegen dat verplichte kan :)
Ik wil ook weleens een zondagje vrij kunnen nemen.
Maar wat voor sport dan?
Handbal. *O*
Dat het vaak je hele zondag in beslag neemt is soms wel balen, maar wij hebben gelukkig vaak wedstrijden op zaterdagavond, dan neemt het eigenlijk maar heel weinig tijd van je weekend in beslag. :) En tussen april en oktober heb je juist helemaal niks te doen. -O-

Wat trouwens ook wel helpt is af en toe bij een sportwedstrijd (op hoog niveau) te kijken, dan krijg je er zelf ook weer zin in.
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  Redactie Frontpage maandag 6 mei 2013 @ 14:53:57 #36
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_126129559
Ik zwem en squash.

Mijn motief is dat ik het euforische gevoel na het sporten zelf heerlijk vind.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_126129587
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:50 schreef Braddie het volgende:

[..]

kan je meteen werken aan dat probleem ;)
pi_126129763
quote:

[..]

Mijn weerstand vloeit voornamelijk voort uit het feit dat ik geen resultaat boek.
Ben al maaaanden bezig, 4x per week (nu het werk erbij sinds paar maandjes) maar net zo mollig als altijd.

Snap er geen fuck van.
Alleen mn armen lijken gespierder.
Its weird en demotiverend.
pi_126129823
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:53 schreef JeMoeder het volgende:
Ik zwem en squash.

Ok, ja dat is voor mij ook een belangrijke. De endorfines na intense sport :)

Ik zie verder dat iedereen die wel gemotiveerd is om te sporten vooral erg bewust is van hoe hun leven er uit zou zien als ze niet zouden sporten.

En hoe zit het qua discipline? Mag je af en toe overslaan, of heb je zo iets van één keer uitstel is afstel? Ik heb vaste dagen waar ik op sport.. maar ben daar in wel enigszins flexibel indien nodig. Zo lang ik het vaste aantal dagen maar haal per week.
pi_126129837
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:54 schreef rival het volgende:

[..]

kan je meteen werken aan dat probleem ;)
Hear hear.
  maandag 6 mei 2013 @ 15:03:38 #41
383434 Ffukkie-slim
Den enige echte
pi_126129921
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:53 schreef JeMoeder het volgende:
Ik zwem en squash.

Mijn moeder zwemt en squasht helemaal niet :?
Ze tennist..
hoihallo
  Redactie Frontpage maandag 6 mei 2013 @ 15:04:49 #42
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_126129962
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 15:03 schreef Ffukkie-slim het volgende:

[..]

Mijn moeder zwemt en squasht helemaal niet :?
Ze tennist..
Dat denk jij. Ondertussen neuk ik ook de buurman.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 6 mei 2013 @ 15:08:00 #43
383434 Ffukkie-slim
Den enige echte
pi_126130081
quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:53 schreef mstx het volgende:

[..]

Handbal. *O*
Dat het vaak je hele zondag in beslag neemt is soms wel balen, maar wij hebben gelukkig vaak wedstrijden op zaterdagavond, dan neemt het eigenlijk maar heel weinig tijd van je weekend in beslag. :) En tussen april en oktober heb je juist helemaal niks te doen. -O-

Wat trouwens ook wel helpt is af en toe bij een sportwedstrijd (op hoog niveau) te kijken, dan krijg je er zelf ook weer zin in.
Lijkt me juist heerlijk om in de winter binnen te sporten en 's zomers zonder verplichtingen te kunnen hardlopen ofzo. Maarja handballen is denk ik niet echt mijn ding ;)
Ik krijg vaak ook wel zin om te sporten als ik het anderen zie doen, maar zodra ik opsta om mijn sportkleren te pakken verdwijnt dat gevoel vaak en wordt ik een soort van moe..
hoihallo
  maandag 6 mei 2013 @ 15:09:07 #44
383434 Ffukkie-slim
Den enige echte
pi_126130137
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 15:04 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dat denk jij. Ondertussen neuk ik ook de buurman.
Nu maak je het wel heel bont. Volgens mij ben jij iemand anders moeder hoor
hoihallo
pi_126130267
Ik sport 5 à 6 uurtjes per week, of het nou mooi weer is of keihard regent/sneeuwt, ik fiets ook naar de sportschool.
  maandag 6 mei 2013 @ 15:21:36 #46
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_126130644
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 15:08 schreef Ffukkie-slim het volgende:
Lijkt me juist heerlijk om in de winter binnen te sporten en 's zomers zonder verplichtingen te kunnen hardlopen ofzo.
Ja dat is idd wel lekker. :) Bij het hardlopen/fitnessen in de zomer moet ik wel meer moeite doen om gemotiveerd te blijven dus dat doe ik ook zo veel mogelijk samen met teamgenoten, dan spreek je elkaar er wel op aan als je niet komt opdagen. En in september wil je ook niet dat je de minste conditie van allemaal hebt dus dan blijf je ook wel lopen. :Y

quote:
Maarja handballen is denk ik niet echt mijn ding ;)
Want? :P
👾
pi_126130666
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:51 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde hoor. Ik wil ook gaan sporten, maar vind het echt doodsaai om alleen te gaan.
Net 30 minuten gewandeld, even een pauze en dan straks weer even een stuk lopen.
  maandag 6 mei 2013 @ 15:33:54 #48
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_126131195
Ik vind het gewoon leuke sporten en heb daardoor geen enkele motivatieproblemen. En als ik, bij hoge uitzondering, eens geen zin heb, dan ga ik ook gewoon lekker niet.

Sport trouwens 3 a 4 keer in de week, afhankelijk van de hoeveelheid tijd van de mensen met wie ik het doe.
an urge to help mankind overcomes me
  maandag 6 mei 2013 @ 15:35:03 #49
395886 hezdunnah
Keep it rasta
pi_126131227
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:42 schreef Beach het volgende:
[ afbeelding ]
Die vind ik wel bossa, ik doe hem gelijk als achtergrond.
Arie is net weg en die nigger belt me op
pi_126131293
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 15:22 schreef Braddie het volgende:

[..]

Net 30 minuten gewandeld, even een pauze en dan straks weer even een stuk lopen.
Nou zie je je kan het dus wel. Even doorzetten in de sportschool in het begin, en je gaat automatisch alleen je ding doen daar.
pi_126131617
Tsja, bij mij was het makkelijk: ik moest van de huisarts en fysiotherapeut gaan sporten, omdat ik anders mijn werk binnen afzienbare tijd niet meer zou kunnen doen. Ik kreeg veel last van mijn schouders en nek, omdat de spieren in mijn onderrug te zwak waren (en ik dus een kromme houding begon aan te nemen).

Dat was 2 jaar geleden en ik sport sindsdien elke week. Toen ik begon zat ik moeilijk te trainen met een gewicht van 20kg op de meeste apparaten, inmiddels doe ik hetzelfde met een gewicht van 55kg :+

En de klachten in mijn nek en schouders zijn bijna helemaal weg. Het is iig een heel stuk beter en ik kan gewoon blijven werken.

Dus ja, dan blijf je wel gemotiveerd :)
Monkey see, monkey do.
pi_126131740
quote:
Zo fucking herkenbaar dit. Jarenlang met een maatje gesport, fitness, ging hartstikke goed, was zeker wel gezellig natuurlijk, maar doordat je toch een beetje onderlinge competitie hebt, worden je resultaten ook beter. Maar ja, toen hij was gestopt ben ik nog wel een paar jaar doorgegaan, maar op een gegeven moment ben je dus zo'n bankaardappel met een sportschoolabbo :')

Ik vind in mijn eentje sporten ook niet echt tof. Ben normaal gesproken wel een einzelgänger, maar voor het sporten liefst met meerderen. En buiten. Dat scheelt ook heel veel voor het plezier, veel beter dan een muf, bezweet sportschoollokaal. Nou doen maatjes van mij wel aan voetbal, maar dat is a) zondagochtend om 9 uur, b) de 3e helft is het belangrijkst want campingelftal en c) daar zijn mijn knieën te rot voor. Hardlopen zou trouwens nog wel gaan.

Wat me denk ik ook heel erg tegenhoud is dat ik nu echt een conditie van helemaal niks heb. Trap op en buiten adem onderhand. Eigenlijk wil ik daar wel wat aan gaan doen, maar hetgeen me tegenhoud is dus die slechte conditie waardoor het in het begin dus ontzettend zwaar zal zijn. Tenminste, dat gevoel heb ik. En het feit dat mijn levensstijl nu allesbehalve sportief is, dus ik moet niet alleen van die bank afkomen, maar ook mijn levensstijl daar dan ook op aanpassen. Dus gezonder eten e.d. Eerste stap is in ieder geval stoppen met roken, daar ben ik vandaag mee gestopt, dus laten we dat eerst maar eens even volhouden.
pi_126131818
Ja dat lukt mij, ik ga nu al ongeveer 15 maanden lang naar de sportschool. Het begon met 3x per week, toen 4 en heb af en toe ook weken dat ik 5x ga. Af en toe wel een rustweekje of dat ik een dag oversla ivm laat werken, maar tot nu toe altijd gedaan.

Motivatie voor mij is gewoon dat ik wil groeien (in de breedte), het leuk is om te doen, fijn voelt en je wil steeds zwaarder tillen. En als ik in de spiegel kijk of oude foto's terugzie is dat ook een goede motivatie. Gewoon om dat verschil te zien.

Weerstand heb ik nauwelijks. Ja af en toe dat ik laat moet werken en soms heb ik ook geen zin. Maarja ik sport 4 dagen per week en een week heeft 7 dagen, dus kan altijd wat schuiven. Dan ga ik wel een dag later.
pi_126131881
quote:
2s.gif Op maandag 6 mei 2013 15:48 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Zo fucking herkenbaar dit.
...
Wat me denk ik ook heel erg tegenhoud is dat ik nu echt een conditie van helemaal niks heb. Trap op en buiten adem onderhand. Eigenlijk wil ik daar wel wat aan gaan doen, maar hetgeen me tegenhoud is dus die slechte conditie waardoor het in het begin dus ontzettend zwaar zal zijn. Tenminste, dat gevoel heb ik. En het feit dat mijn levensstijl nu allesbehalve sportief is, dus ik moet niet alleen van die bank afkomen, maar ook mijn levensstijl daar dan ook op aanpassen. Dus gezonder eten e.d. Eerste stap is in ieder geval stoppen met roken, daar ben ik vandaag mee gestopt, dus laten we dat eerst maar eens even volhouden.
Ja het starten is het zwaarst. Maar je kunt ook laagdrempelig beginnen. Ga bv. (stevig) wandelen vanuit je huis voor 10 of 20 minuten, lekker met een muziekje op (iPod bv), of met iemand er bij. Dan is het starten niet zo zwaar.

En super mooi dat je gestopt bent met roken!
pi_126132055
quote:
Wat vaker de fiets pakken als je ergens heen gaat, dat scheelt ook al een hoop qua conditie.
Monkey see, monkey do.
pi_126132100
Ik ben een lui mens en zit liever achter de pc dan dat ik sport. Mij lukt het dus niet om op regelmatige basis te sporten. Daarnaast zit er hier geen sportschool in dit dorpje. Plus dat het te duur is als er wel eentje zou zitten.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_126132126
Ik lach me trouwens altijd ziek om mensen die beweren geen tijd te hebben om te sporten of geen energie hebben om te sporten.

Als je tijd hebt voor tv, heb je ook voor sporten.
Dat je niet sport zorgt er waarschijnlijk voor dat je vaak zo moe bent.
  maandag 6 mei 2013 @ 16:00:07 #58
383434 Ffukkie-slim
Den enige echte
pi_126132270
quote:

[..]

Zo fucking herkenbaar dit. Jarenlang met een maatje gesport, fitness, ging hartstikke goed, was zeker wel gezellig natuurlijk, maar doordat je toch een beetje onderlinge competitie hebt, worden je resultaten ook beter. Maar ja, toen hij was gestopt ben ik nog wel een paar jaar doorgegaan, maar op een gegeven moment ben je dus zo'n bankaardappel met een sportschoolabbo :')

Ik vind in mijn eentje sporten ook niet echt tof. Ben normaal gesproken wel een einzelgänger, maar voor het sporten liefst met meerderen. En buiten. Dat scheelt ook heel veel voor het plezier, veel beter dan een muf, bezweet sportschoollokaal. Nou doen maatjes van mij wel aan voetbal, maar dat is a) zondagochtend om 9 uur, b) de 3e helft is het belangrijkst want campingelftal en c) daar zijn mijn knieën te rot voor. Hardlopen zou trouwens nog wel gaan.

Goed dat je in ieder geval gestopt bent met roken!
Maar misschien is het beter om alles in een keer aan te pakken. Dan zie je sneller resultaat => meer motivatie om door te gaan.
En als je een moment van zwakte hebt, kan je beter even terugvallen op niet sporten of slecht eten dan op roken, denk ik zo.
hoihallo
pi_126132325
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 15:51 schreef consequence het volgende:

[..]

Ja het starten is het zwaarst. Maar je kunt ook laagdrempelig beginnen. Ga bv. (stevig) wandelen vanuit je huis voor 10 of 20 minuten, lekker met een muziekje op (iPod bv), of met iemand er bij. Dan is het starten niet zo zwaar.

En super mooi dat je gestopt bent met roken!
Thanks, nu maar hopen dat ik het volhou, maar heb er nu wel vertrouwen in, zat de laatste tijd ook echt een beetje met tegenzin te roken, in ieder geval ben ik qua stoppen wel gemotiveerd.

Maar misschien idd wel een beter idee, gewoon rustig beginnen. Wat je zegt, lekker wandelen, daar hou ik ook wel van. Woon aan de rand van een dorp, rustige omgeving, vlakbij wat bossen, neem ik ook lekker mijn camera mee, kan ik daar ook nog wat mee oefenen.

quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 15:55 schreef BadObsession het volgende:

[..]

Wat vaker de fiets pakken als je ergens heen gaat, dat scheelt ook al een hoop qua conditie.
Ik woon 25 km van mijn werk af, dat vind ik dan weer net ietsje te ver. Maar ik weet nog wel, bij mijn eerste baan toen ik nog geen auto had, toen moest ik ook iedere dag 12km heen en ook weer terug, toen had ik wel een hele goeie conditie ja.
pi_126132360
We moeten gewoon met elkaar sporten hier :P Zoek een maatje die dichtbij woont en je gaat samen sporten whahaha _O-
pi_126132393
Ik heb wel motivatie, maar door een zweepslag is het niet verstandig om de komende tijd te gaan rennen. Daar baal ik wel van.
pi_126132608
Moet altijd wel zeggen. Als ik verhalen lees van andere of gewoon iets anders. Dan krijg ik wel zoiets van, ik ga nu bellen en morgen starten. Maar al heel snel verdwijnt dat gevoel en dan heb ik zeker de volgende dag alweer zoiets van, naja bel wel even een andere keer voor een afspraak.

Het is eigenlijk ook gewoon heel makkelijk. Bijna iedereen is bij het begin begonnen en voelen zich in het begin onzeker. Het is gewoon die drempel die je over moet om alleen te gaan. En ja ik weet, praten is makkelijker dan doen. En dat is in mijn geval ook zo.

Het erge is dat er 5 a 10 minuten van mijn huis een sportschool is. Dus qua afstand is het totaal geen probleem. Maarja het is echt het alleen gaan.
pi_126132748
Waarom willen mensen zo graag met anderen hardlopen/fitnessen? Ga dan gewoon op voetbal/hockey/etc. Is ook veel leuker dan hardlopen of fitnessen.
Als ik ga hardlopen vind ik het alleen maar vervelend, want of de andere is sneller en moet zich inhouden, of ik moet me inhouden. En bij fitness met andere houdt het allemaal maar in dat je je tijd verdoet aan ouwehoeren. Daar is de kroeg of de bank thuis veel geschikter voor:P
  maandag 6 mei 2013 @ 16:12:17 #64
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_126132785
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:37 schreef rhubarbje het volgende:
ik vind sporten gewoon geen leuke bezigheid dus heb ik moeite om gemotiveerd te blijven
het is gewoon mijn ding niet

of ik heb mijn ding nog niet gevonden misschien, weet ik het
Hier hetzelfde. Probeer wel eens wat, maar na een aantal keer zit mijn motivatie ver onder het nulpunt. Probeer nu 2x per week te gaan zwemmen en nu het weer goed weer is wel eens te mountainbiken en voel me ook wel lekker erna, maar ik heb vooral moeite met het me ertoe zetten om te beginnen.

Ik sport trouwens wel het liefste alleen, anders krijg je zo'n competitiedrang van anderen die ik zelf absoluut niet heb. Als ik sport, doe ik dat voor mezelf en niet om me te bewijzen tegenover anderen. Als alles zo'n wedstrijdje wordt, ben ik er heel snel klaar mee.
Don't let my username fool you...
pi_126132818
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:00 schreef Ffukkie-slim het volgende:

[..]

Goed dat je in ieder geval gestopt bent met roken!
Maar misschien is het beter om alles in een keer aan te pakken. Dan zie je sneller resultaat => meer motivatie om door te gaan.
En als je een moment van zwakte hebt, kan je beter even terugvallen op niet sporten of slecht eten dan op roken, denk ik zo.
Dat ligt er ook maar net aan denk ik, wat voor de een werkt wil niet zeggen dat dat voor de ander ook werkt. Ik denk dat het voor mezelf beter is om stapje voor stapje te doen. Tenminste, dat idee heb ik van mezelf hoor.

quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:08 schreef Vault-Boy het volgende:
Moet altijd wel zeggen. Als ik verhalen lees van andere of gewoon iets anders. Dan krijg ik wel zoiets van, ik ga nu bellen en morgen starten. Maar al heel snel verdwijnt dat gevoel en dan heb ik zeker de volgende dag alweer zoiets van, naja bel wel even een andere keer voor een afspraak.
Ook heel herkenbaar :') Met veel dingen hoor. Niet alleen sporten ofzo. Dat je vol gemotiveerd op je werk komt en denkt van nu ff alles wegwerken en op het eind van de dag blijkt dat je geen kut heb uitgevoerd :')
pi_126133175
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:12 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Hier hetzelfde. Probeer wel eens wat, maar na een aantal keer zit mijn motivatie ver onder het nulpunt. Probeer nu 2x per week te gaan zwemmen en nu het weer goed weer is wel eens te mountainbiken en voel me ook wel lekker erna, maar ik heb vooral moeite met het me ertoe zetten om te beginnen.

Ik sport trouwens wel het liefste alleen, anders krijg je zo'n competitiedrang van anderen die ik zelf absoluut niet heb. Als ik sport, doe ik dat voor mezelf en niet om me te bewijzen tegenover anderen. Als alles zo'n wedstrijdje wordt, ben ik er heel snel klaar mee.
Dat heb ik ook wel een beetje.

Terwijl ik vroeger wel echt een sportmannetje was. Naja vond het gewoon lekker om te zwemmen of lekker een potje te voetballen. Ik deed ook vaak mee met dingen zoals tennissen en op school was ik altijd de snelste tijdens hardlopen, maar dat is de laatste jaren echt helemaal naar het punt 0 gezakt.

Ik had vroeger ook echt een goede conditie, maar dat is nu ook veel minder.
quote:
2s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:13 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Dat ligt er ook maar net aan denk ik, wat voor de een werkt wil niet zeggen dat dat voor de ander ook werkt. Ik denk dat het voor mezelf beter is om stapje voor stapje te doen. Tenminste, dat idee heb ik van mezelf hoor.

[..]

Ook heel herkenbaar :') Met veel dingen hoor. Niet alleen sporten ofzo. Dat je vol gemotiveerd op je werk komt en denkt van nu ff alles wegwerken en op het eind van de dag blijkt dat je geen kut heb uitgevoerd :')
Opzich baal ik soms wel van mezelf. Soms denk ik echt van hoe moeilijk is het om te gaan sporten.

Hup ga gewoon en er zijn meer mensen die alleen zijn of alleen beginnen. Zelfs nu met dit mooie weer denk ik echt van, ik ga nu ff naar de sportschool en mezelf inschrijven. Maar het is zoveel lastiger dan het is, omdat je alleen moet gaan.

Ik snap Fides zijn punt ook wel, maar toch voel ik me meer op mn gemak als er iemand bij is.
pi_126133230
quote:
15s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:02 schreef LompeHork het volgende:
Ik heb wel motivatie, maar door een zweepslag is het niet verstandig om de komende tijd te gaan rennen. Daar baal ik wel van.
Dat is inderdaad goed klote :/ Misschien kun je wat fietsen?
  maandag 6 mei 2013 @ 16:26:21 #68
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_126133401
Als ik niet of minder dan drie keer in een week sport voel ik me laf en komen bij mij oude blessures opzetten. Bovendien, als je maar een tijdje gedisciplineerd sport raak je verslaafd aan de endorfinerush erna en als je die niet hebt is het niet goed voor je gemoedstoestand.

Werd laatst gedwongen een week niet te sporten (mijn lichaam moest zich even kunnen focussen op een flinke ontsteking...) en en voelde me behoorlijk lui aan het einde van de week. Het niet willen hebben van dat gevoel is mijn motivatie om gemiddeld vier keer per week te sporten.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_126133488
quote:
Op maandag 6 mei 2013 16:21 schreef Vault-Boy het volgende:[/b]

Opzich baal ik soms wel van mezelf. Soms denk ik echt van hoe moeilijk is het om te gaan sporten.

Hup ga gewoon en er zijn meer mensen die alleen zijn of alleen beginnen. Zelfs nu met dit mooie weer denk ik echt van, ik ga nu ff naar de sportschool en mezelf inschrijven. Maar het is zoveel lastiger dan het is, omdat je alleen moet gaan.

Ik snap Fides zijn punt ook wel, maar toch voel ik me meer op mn gemak als er iemand bij is.
Comfort-zone is comfortable :) Ik fitness al zo'n 8 jaar, en heb veel trainingsmaatjes zien komen en gaan. De eerste keer dat me dat over kwam heb ik ook een dip gehad in motivatie en frequentie van sporten.. maar nu zeker niet meer!

Ik train dus vaak alleen, en de enige die het eventueel raar vindt ben je zelf. Ik let ook echt niet op
of mensen alleen komen of niet. Althans, niet in de negatieve zin. Ik heb altijd juist meer respect voor de mensen die alleen komen. Die kletsen minder, en zijn veel meer intrinsiek gemotiveerd!

Het wordt alleen awkward als jij het zo ervaart, en heel erg zelfbewust wordt. Ik heb vrijwel altijd een lekker muziekje bij, sluit mezelf vaak af om keihard te knallen. Gewoon er voor gaan joh!
pi_126133587
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:21 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Dat heb ik ook wel een beetje.

Terwijl ik vroeger wel echt een sportmannetje was. Naja vond het gewoon lekker om te zwemmen of lekker een potje te voetballen. Ik deed ook vaak mee met dingen zoals tennissen en op school was ik altijd de snelste tijdens hardlopen, maar dat is de laatste jaren echt helemaal naar het punt 0 gezakt.

Ik had vroeger ook echt een goede conditie, maar dat is nu ook veel minder.
Precies hetzelfde hier, ik was jarenlang iedere avond in het zwembad te vinden, heel vaak ook voetballen. Ik was niet de snelste of meest sportieve jongetje in de klas, maar er was niks mis met mijn conditie.

quote:

Het is gewoon voor iedereen anders. De één sport liever alleen, de ander in gezelschap. Voor mij werkt het motiverender als er mensen bij zijn, maar ik kan me ook goed voorstellen dat wanneer er best wat verschil in niveau zit je daar aan kan ergeren. Het gaat mij nog niet eens om het op mijn gemak voelen, ben een paar jaar lang in mijn eentje gaan sporten, maar ik haalde niet dat niveau wat ik haalde toen ik met een maat van me ging, buiten het feit dat het ook minder plezierig was.

Ik vind dat je er ook een mate van plezier aan moet beleven, het moet geen straf zijn zeg maar.
pi_126133831
Train zelf ook, mijn motivatie vloeit uit artiesten en voetbalsterren ( Ronaldo, Ne-Yo ). Hiermee bedoel ik mensen die een toplichaam hebben en dat is hetgeen wat ik ook wil bereiken. Ik train alleen en dat vind ik veel fijner, heb wel trainingsmaatjes gehad, maar die wilden dan weer snel weg en blablabla weet ik het allemaal. Nu ik zelf train focus ik mij ook enkel op het trainen en niet op mijn maatjes, veel beter dus.

Daarnaast moet je een abbo afsluiten voor rond de 30 euro per maand of meer wil je je goed voelen, hier vind je ook veel mensen die alleen trainen. Wanneer je een abbo afsluit bij Basic-fit, dan gaat het je opvallen dat vele mensen een trainingspartner hebben, hierdoor ga jij je wat onzeker voelen. En wat ik al zei, het is het slimst om een abbo af te sluiten waar je wat meer betaald, je krijgt ook de nodige begeleiding zodat je weet wat je moet doen.

Oh ja, mensen die zogenaamd beweren dat ze geen tijd hebben moeten ophouden :') Alsof men hier een topfunctie heeft plus een aantal kinderen. Als je fulltime werkt of een voltijd opleiding doet dan kan je gemakkelijk fitnessen, ik kan het zelf ook namelijk.
pi_126134183
Kwam net ook foto's tegen van mijn buurjongen waar ik vroeger mee om ging. Damn die is echt heel erg veranderd qua lichaamsbouw. Die was altijd al een beetje mollig geweest. Ik daarentegen ben altijd maar een mager mannetje gebleven. Tja sommige mensen hebben gewoon een kut bouw.

Maar zo zag die eruit na 10 maanden trainen:

En nu zo:

Als ik dat zie dan denk ik ook van, in die tussentijd dat ik telkens niet ging kon ik mezelf ook lichamelijk gaan verbeteren. Maarja die traint volgens mij ook samen met zijn broer.

Ik moet ook echt gewoon een proefles nemen en gewoon ook gaan beginnen.

Alleen die maandprijs is wel best pittig: 42,50 euro
pi_126134382
Als je er naar 10 maanden nog zo uit ziet als foto 1 (of was hij echt 130+ kg ofzo?), ben ik zeer onder de indruk dat je ooit foto 2 voor elkaar weet te pompen.
pi_126134495
Lukt mij heel goed om zo vaak te sporten als ik wil :)

Mijn redenen om te sporten zijn eigenlijk vrij simpel...
- ik wil echt niet dik worden
- ik wil gespierder worden
- voelt lekker na het sporten
- gezond
- ik heb altijd al gesport, sinds ik 5 was ofzo, het hoort er gewoon bij :)

En natuurlijk ga ik af en toe een keer niet maar ik pak het altijd op en ik vind het altijd leuk.
Mensen verwachten (als ze moeten afvallen) vaak heel snel resultaat.. en dat is eigenlijk jammer. Mij motiveert juist de verandering in mijn lichaam waar ik hard (en soms lang) voor heb gewerkt.
Daardoor zet ik het door. Snap ergens ook wel als mensen het opgeven, als je lang en hard traint en er gebeurt naar je eigen mening niet genoeg dan demotiveert dat. Maarja :)
pi_126134534
ik ben gestart met hardlopen. ik heb mezelf een ROTschop gegeven ;)
Werewolf
pi_126134637
Oja en misschien ook iets...

Ik ben nog maar 17 dus misschien dat het mij meer motiveert dan anderen, maar ik heb bijvoorbeeld op twitter en facebook accounts die ik volg of 'leuk vind'.
Daardoor krijg ik elke dag een hoeveelheid aan foto's of quotes die te maken hebben met gezond eten, veel fitnessen etc.
Als ik dus een foto zie van een meisje met een buik waar ik van droom motiveert het mij extra om naar de sportschool te gaan :)
En misschien werkt dit voor andere mensen totaal niet. Maar ik dacht ik vertel het toch :P
pi_126134726
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:49 schreef vera166 het volgende:
...
Mensen verwachten (als ze moeten afvallen) vaak heel snel resultaat.. en dat is eigenlijk jammer.
Je bedoeld die dikkertjes die op 2 januari massaal de sportschool inlopen en na een maand, hooguit 2 maanden weer gestopt zijn, omdat die 2x per week een klein uurtje op de loopband of hometrainer geen zoden aan de dijk zetten.

Volgens mij moet je als je echt wilt afvallen ook niet in de sportschool zijn, althans niet 2x per week een uurtje. Dat helpt geen reet. Ja, 4 keer per week flink cardio en daarnaast ook je voedingspatroon aanpassen. En zelfs dan zal het nog niet zo heel snel gaan vermoed ik.
pi_126134728
[quote]0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:42 schreef Vault-Boy het volgende:
Kwam net ook foto's tegen van mijn buurjongen waar ik vroeger mee om ging. Damn die is echt heel erg veranderd qua lichaamsbouw. Die was altijd al een beetje mollig geweest. Ik daarentegen ben altijd maar een mager mannetje gebleven. Tja sommige mensen hebben gewoon een kut bouw.

Ik vond het juist fijn om mager te zijn. Na rond te hebben gekeken op forums besefte ik pas hoe weinig ik at en wanneer ik trainde zag ik erg snel mijn spieren, dat motiveert pas zeg!
pi_126134749
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:47 schreef Fides het volgende:
Als je er naar 10 maanden nog zo uit ziet als foto 1 (of was hij echt 130+ kg ofzo?), ben ik zeer onder de indruk dat je ooit foto 2 voor elkaar weet te pompen.
Naja 130+ weet ik niet, maar ze waren beide van zichzelf al vrij mollig. Ze aten altijd ook heel veel en dat weet ik, omdat ik ook vaak bij hun over de vloer was.

En ze gaan volgens mij ook bijna elke dag naar de sportschool.
pi_126134927
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:53 schreef Gregor1994 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 6 mei 2013 16:42 schreef Vault-Boy het volgende:

Ik vond het juist fijn om mager te zijn. Na rond te hebben gekeken op forums besefte ik pas hoe weinig ik at en wanneer ik trainde zag ik erg snel mijn spieren, dat motiveert pas zeg!
Dat zeggen mensen ook tegen mij ja. Ik ben al mager en als ik goed ga sporten, dan zie je er sneller gespierd uit, omdat je al weinig vet heb.

Oh man waarom heb ik dit topic gezien. ;(
pi_126134961
Dit beschrijft ongeveer hoe ik zelf sport:

pi_126135240
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:57 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Dat zeggen mensen ook tegen mij ja. Ik ben al mager en als ik goed ga sporten, dan zie je er sneller gespierd uit, omdat je al weinig vet heb.

Waarom is dat zo erg? Waar ben je vooral bang voor? Dat je het weer gaat proberen en dat het niet lukt, of heb je in het sporten zelf geen zin? Of toch vooral het alleen gaan?
pi_126135270
quote:
2s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:53 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Je bedoeld die dikkertjes die op 2 januari massaal de sportschool inlopen en na een maand, hooguit 2 maanden weer gestopt zijn, omdat die 2x per week een klein uurtje op de loopband of hometrainer geen zoden aan de dijk zetten.

Volgens mij moet je als je echt wilt afvallen ook niet in de sportschool zijn, althans niet 2x per week een uurtje. Dat helpt geen reet. Ja, 4 keer per week flink cardio en daarnaast ook je voedingspatroon aanpassen. En zelfs dan zal het nog niet zo heel snel gaan vermoed ik.
:P Ja.

Blij dat ik het niet nodig heb om af te vallen, wat een hel lijkt me dat.
pi_126135285
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 17:05 schreef consequence het volgende:

[..]

Waarom is dat zo erg? Waar ben je vooral bang voor? Dat je het weer gaat proberen en dat het niet lukt, of heb je in het sporten zelf geen zin? Of toch vooral het alleen gaan?
Puur dat laatste.

Ik durf echt wel te zeggen als ik eenmaal sport en het leuk vind. Dat ik het heel lang en fanatiek kan doen.
pi_126135286

[/quote]

Durf je wel naar het strand te gaan om te zwemmen en/of met blote armen naar buiten te gaan?

Dat alleen gaan maakt zo weinig uit, ik vind het juist mooi als mensen alleen gaan. Ik zie van die maatjes trainen met elkaar en gedurende de tijd alleen maar praten, hou eens op:')

Schwarzenegger trainde ook gewoon alleen hoor.
pi_126135395
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 17:06 schreef Gregor1994 het volgende:

Durf je wel naar het strand te gaan om te zwemmen en/of met blote armen naar buiten te gaan?
[/quote]

Blote armen heb ik geen problemen mee. Loop zo vaak in een shirt. Naar het strand of zwemmen is idd een ander verhaal. Komt ook een beetje omdat ik geen vrienden heb :')
pi_126135641
Blote armen heb ik geen problemen mee. Loop zo vaak in een shirt. Naar het strand of zwemmen is idd een ander verhaal. Komt ook een beetje omdat ik geen vrienden heb :')
[/quote]

Des te meer reden dat trainen je goed zou doen. Het klinkt best hard en een beetje raar, maar mensen nemen je serieuzer als je wat breder/gespieder bent dan wanneer je mager bent. Als ik het zo bekijk, en je hebt daadwerkelijk niet zoveel vrienden, dan heb je sowieso vrije tijd. Je bouwt zelfvertrouwen op, mensen nemen je serieuzer en de gemiddelde dame zal er ook op vallen. Je hebt niets te verliezen, behalve geld:') En ik weet zeker dat wanneer je wel veel vrienden zou hebben en die vervolgens naar het strand zouden gaan, dat je dan alsnog niet met hen meewil omdat je je wellicht onzeker voelt over je lichaam.
  maandag 6 mei 2013 @ 17:30:16 #88
383434 Ffukkie-slim
Den enige echte
pi_126136367
quote:
2s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:50 schreef sararaats het volgende:
ik ben gestart met hardlopen. ik heb mezelf een ROTschop gegeven ;)
^O^
hoihallo
pi_126136408
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 17:06 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Puur dat laatste.

Ik durf echt wel te zeggen als ik eenmaal sport en het leuk vind. Dat ik het heel lang en fanatiek kan doen.
Kutsmoes om het uit te kunnen stellen, je moet gewoon gaan.
pi_126136447
Waarom willen veel mensen perse heel erg gemotiveerd zijn om te gaan sporten? Is het onmogelijk om zonder (veel) motivatie te gaan sporten?
pi_126136486
Ik ben gewoon een vreetzak en als ik niet 2-3x per week sport, transformeer ik van slank naar dik.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_126136936
quote:
2s.gif Op maandag 6 mei 2013 17:32 schreef no1uknow het volgende:
Waarom willen veel mensen perse heel erg gemotiveerd zijn om te gaan sporten? Is het onmogelijk om zonder (veel) motivatie te gaan sporten?
Op de bank blijven zitten met een zak chips is makkelijker.
pi_126137125
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 17:06 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Puur dat laatste.

Toen ik voor het eerst ging dacht ik ook dat ik voor lul zou lopen ofzo in de sportschool. Volgende dag gegaan met het idee fuck it, maar wel erg blij dat ik begonnen ben. Sport nu 4 dagen in de week, ga altijd alleen naar de sportschool en ondertussen ken ik op de dagen dat ik train de meesten wel die bij het krachttraining gedeelte komen wel dus voor hulp oid kan ik altijd wel bij iemand terecht.

Verder haal ik erg veel motivatie uit progressie, zowel als in een mooier fysiek als dat ik meer kan liften.

[ Bericht 5% gewijzigd door esv7 op 06-05-2013 17:56:35 ]
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_126137192
quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:51 schreef Weissman het volgende:
[ afbeelding ]
Levensmotto. Wil verder gewoon overal zo goed mogelijk zijn in de dingen die ik doe. Sport 5x per week. Als ik geen zin heb word ik of gedwongen door het teamverband, en als het teamverband er niet is dan dwing ik mezelf. Komt overigens niet vaak voor dat ik geen zin heb.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_126137367
Sport minstens 5x in de week: 3x krachttraining, 2-4x voetballen, en af en toe een potje basketbal of volleyball. En daar gaat nu nog hardlopen en/of fietsen bijkomen.

Mijn motieven zijn o.a.:

- Fit blijven voor sporten
- gezond zijn en blijven
- meer energie
- socializen
- Leuk tijdverdrijf
- Mezelf ontwikkelen

Weerstand:
- soms moe.
- niet altijd tijd
- Soms in je eentje moeten sporten

Maar mijn situatie is ook wel apart, sport nu meer dan anders.

Ben normaal student, en door mn wisselvallig ritme sport ik dan niet zo vaak, echter loop ik nu stage in zwitserland in een erg mooi gebied, met gratis voetbalfaciliteiten en toernooien, gratis gym, en mooie heuvels om in te fietsen/hardlopen.

Ook heb ik nu een vast ritme, werken van sochtendsvroeg tot een uurtje of 5, en dan ga ik uit mn werk naar de gym, of voetballen met de studenten uit het studentenkamp waar ik verblijf, dus er zijn bijna altijd wel mensen die meedoen, wat erg helpt met de motivatie.

De zomer komt er aan, wat ook een grote motivatie is, zeker het 8 maanden wegzijn van de mensen waar ik normaal mee omga icm met het vele krachttraining, wordt nog leuk om alle reacties aan te horen. Nu nog ervoor zorgen dat ik door blijf gaan wanneer ik terug ben :D:D
pi_126137514
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 17:51 schreef Push. het volgende:

[..]

Levensmotto. Wil verder gewoon overal zo goed mogelijk zijn in de dingen die ik doe. Sport 5x per week. Als ik geen zin heb word ik of gedwongen door het teamverband, en als het teamverband er niet is dan dwing ik mezelf. Komt overigens niet vaak voor dat ik geen zin heb.
juist dat is bij mij nu een beetje hetzelfde,

afgelopen zondag met een enorme kater toch maar naar de sportschool gegaan, simpelweg omdat ik pas om 6 uur een afspraak had, en verder toch niet iets boeiends te doen had. Motivatie hoef ik niet meer te zoeken :D zit er inmiddels diep ingeworteld
  maandag 6 mei 2013 @ 18:02:00 #97
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_126137600
Met een kater sporten is trouwens niet echt heel erg gezond.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_126137608
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 17:44 schreef Beach het volgende:

[..]

Op de bank blijven zitten met een zak chips is makkelijker.
Maakt de zoektocht naar motivatie om te gaan sporten het niet alleen maar lastiger om uberhaupt te gaan?
pi_126137626
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 18:02 schreef Vortix het volgende:
Met een kater sporten is trouwens niet echt heel erg gezond.
Goed excuus om de hele week niet te hoeven sporten.
  maandag 6 mei 2013 @ 18:03:02 #100
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_126137632
Ik heb nooit weerstand om te sporten. Ben er verslaafd aan.
Deathlift or Die.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')