Ja dat herken ik ook wel.. met 2 of meer is een stuk gezelliger.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:30 schreef Braddie het volgende:
Wil ook 2-3x per week sporten.. maar bij mij is het meer dat er niemand met me mee wilt om te hardlopen/sportschool. En in m`n eentje vind ik ook zoiets..
Ja.quote:
Ik doe een teamsport dus dan kun je niet zonder goede reden je teamgenoten in de steek laten.quote:En welke motieven spelen voor jou de belangrijkste rol daar in?
Dat is Idd een goede reden. Ik ben echter juist gestopt met voetbal, omdat ik niet zo goed tegen dat verplichte kanquote:Op maandag 6 mei 2013 14:39 schreef mstx het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Ik doe een teamsport dus dan kun je niet zonder goede reden je teamgenoten in de steek laten.![]()
En omdat het gewoon leuk is natuurlijk.
Ja het lukt mij.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:29 schreef consequence het volgende:
Lukt het jou om consistent te sporten? En welke motieven spelen voor jou de belangrijkste
rol daar in?
Waardoor heb je last van uitstel gedrag denk je? Wat staat je het meest tegen aan sporten?quote:Op maandag 6 mei 2013 14:40 schreef sararaats het volgende:
ik moet het voor m'n gezondheid maar heb last van Uitstel Gedrag
het startenquote:Op maandag 6 mei 2013 14:45 schreef consequence het volgende:
[..]
Waardoor heb je last van uitstel gedrag denk je? Wat staat je het meest tegen aan sporten?
Woa, wicked plaatjequote:elke dag voor het sporten deze pic bekijken en ik ben spontaan al m'n smoesjes kwijt om niet te gaan
Same here...quote:Op maandag 6 mei 2013 14:40 schreef sararaats het volgende:
ik moet het voor m'n gezondheid maar heb last van Uitstel Gedrag
nog steeds oranjequote:Op maandag 6 mei 2013 14:47 schreef Weissman het volgende:
Die confidence wanneer hij op 1:29 zegt; "I'm comfortable''. Priceless.
Maar hoe denken jullie dan na over sporten? Het starten is het moeilijkste inderdaad.. maar ik ben heel nieuwsgierig wat de weerstand vooral veroorzaakt voor jullie.quote:
quote:Op maandag 6 mei 2013 14:30 schreef Braddie het volgende:
Wil ook 2-3x per week sporten.. maar bij mij is het meer dat er niemand met me mee wilt om te hardlopen/sportschool. En in m`n eentje vind ik ook zoiets..
Geen weerstand hier. Not even once. Als ik weerstand voel kijk ik een aflevering van Obese, naar oude fotos van mezelf, of kijk ik om me heen in de sportschool naar mensen die aan het sukkelen zijn en dat is voor mij genoeg.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:48 schreef consequence het volgende:
[..]
Maar hoe denken jullie dan na over sporten? Het starten is het moeilijkste inderdaad.. maar ik ben heel nieuwsgierig wat de weerstand vooral veroorzaakt voor jullie.
mijn weerstand is niet zo schitterend en heb overgewicht in m'n buik. maar straks ga ik lopen en post zeker een verslagje met tijden en heel de battaklank in het hardlooptopic.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:48 schreef consequence het volgende:
[..]
Maar hoe denken jullie dan na over sporten? Het starten is het moeilijkste inderdaad.. maar ik ben heel nieuwsgierig wat de weerstand vooral veroorzaakt voor jullie.
Ik denk dan dat die denkwijze niet meer bij mij past en er geen smoesjes zijn om niet te gaan,quote:Op maandag 6 mei 2013 14:48 schreef consequence het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde hoor. Ik wil ook gaan sporten, maar vind het echt doodsaai om alleen te gaan.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:50 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat is misschien een excuus, maar ik voel me dan zo "Loner" in de sportschool in m`n eentje.
Handbal.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:41 schreef Ffukkie-slim het volgende:
[..]
Dat is Idd een goede reden. Ik ben echter juist gestopt met voetbal, omdat ik niet zo goed tegen dat verplichte kan![]()
Ik wil ook weleens een zondagje vrij kunnen nemen.
Maar wat voor sport dan?
kan je meteen werken aan dat probleemquote:Op maandag 6 mei 2013 14:50 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat is misschien een excuus, maar ik voel me dan zo "Loner" in de sportschool in m`n eentje.
Mijn weerstand vloeit voornamelijk voort uit het feit dat ik geen resultaat boek.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:48 schreef consequence het volgende:
[..]
Ok, ja dat is voor mij ook een belangrijke. De endorfines na intense sportquote:Op maandag 6 mei 2013 14:53 schreef JeMoeder het volgende:
Ik zwem en squash.
Mijn motief is dat ik het euforische gevoel na het sporten zelf heerlijk vind.
Mijn moeder zwemt en squasht helemaal nietquote:Op maandag 6 mei 2013 14:53 schreef JeMoeder het volgende:
Ik zwem en squash.
Mijn motief is dat ik het euforische gevoel na het sporten zelf heerlijk vind.
Dat denk jij. Ondertussen neuk ik ook de buurman.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:03 schreef Ffukkie-slim het volgende:
[..]
Mijn moeder zwemt en squasht helemaal niet![]()
Ze tennist..
Lijkt me juist heerlijk om in de winter binnen te sporten en 's zomers zonder verplichtingen te kunnen hardlopen ofzo. Maarja handballen is denk ik niet echt mijn dingquote:Op maandag 6 mei 2013 14:53 schreef mstx het volgende:
[..]
Handbal.![]()
Dat het vaak je hele zondag in beslag neemt is soms wel balen, maar wij hebben gelukkig vaak wedstrijden op zaterdagavond, dan neemt het eigenlijk maar heel weinig tijd van je weekend in beslag.En tussen april en oktober heb je juist helemaal niks te doen.
![]()
Wat trouwens ook wel helpt is af en toe bij een sportwedstrijd (op hoog niveau) te kijken, dan krijg je er zelf ook weer zin in.
Nu maak je het wel heel bont. Volgens mij ben jij iemand anders moeder hoorquote:Op maandag 6 mei 2013 15:04 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat denk jij. Ondertussen neuk ik ook de buurman.
Ja dat is idd wel lekker.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:08 schreef Ffukkie-slim het volgende:
Lijkt me juist heerlijk om in de winter binnen te sporten en 's zomers zonder verplichtingen te kunnen hardlopen ofzo.
Want?quote:Maarja handballen is denk ik niet echt mijn ding![]()
Net 30 minuten gewandeld, even een pauze en dan straks weer even een stuk lopen.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:51 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde hoor. Ik wil ook gaan sporten, maar vind het echt doodsaai om alleen te gaan.
Die vind ik wel bossa, ik doe hem gelijk als achtergrond.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:42 schreef Beach het volgende:
[ afbeelding ]
elke dag voor het sporten deze pic bekijken en ik ben spontaan al m'n smoesjes kwijt om niet te gaan
Nou zie je je kan het dus wel. Even doorzetten in de sportschool in het begin, en je gaat automatisch alleen je ding doen daar.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:22 schreef Braddie het volgende:
[..]
Net 30 minuten gewandeld, even een pauze en dan straks weer even een stuk lopen.
Zo fucking herkenbaar dit. Jarenlang met een maatje gesport, fitness, ging hartstikke goed, was zeker wel gezellig natuurlijk, maar doordat je toch een beetje onderlinge competitie hebt, worden je resultaten ook beter. Maar ja, toen hij was gestopt ben ik nog wel een paar jaar doorgegaan, maar op een gegeven moment ben je dus zo'n bankaardappel met een sportschoolabboquote:Op maandag 6 mei 2013 14:30 schreef Braddie het volgende:
Ja het starten is het zwaarst. Maar je kunt ook laagdrempelig beginnen. Ga bv. (stevig) wandelen vanuit je huis voor 10 of 20 minuten, lekker met een muziekje op (iPod bv), of met iemand er bij. Dan is het starten niet zo zwaar.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:48 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Zo fucking herkenbaar dit.
...
Wat me denk ik ook heel erg tegenhoud is dat ik nu echt een conditie van helemaal niks heb. Trap op en buiten adem onderhand. Eigenlijk wil ik daar wel wat aan gaan doen, maar hetgeen me tegenhoud is dus die slechte conditie waardoor het in het begin dus ontzettend zwaar zal zijn. Tenminste, dat gevoel heb ik. En het feit dat mijn levensstijl nu allesbehalve sportief is, dus ik moet niet alleen van die bank afkomen, maar ook mijn levensstijl daar dan ook op aanpassen. Dus gezonder eten e.d. Eerste stap is in ieder geval stoppen met roken, daar ben ik vandaag mee gestopt, dus laten we dat eerst maar eens even volhouden.
Wat vaker de fiets pakken als je ergens heen gaat, dat scheelt ook al een hoop qua conditie.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:48 schreef Kper_Norci het volgende:
Wat me denk ik ook heel erg tegenhoud is dat ik nu echt een conditie van helemaal niks heb. Trap op en buiten adem onderhand. Eigenlijk wil ik daar wel wat aan gaan doen, maar hetgeen me tegenhoud is dus die slechte conditie waardoor het in het begin dus ontzettend zwaar zal zijn. Tenminste, dat gevoel heb ik. En het feit dat mijn levensstijl nu allesbehalve sportief is, dus ik moet niet alleen van die bank afkomen, maar ook mijn levensstijl daar dan ook op aanpassen. Dus gezonder eten e.d. Eerste stap is in ieder geval stoppen met roken, daar ben ik vandaag mee gestopt, dus laten we dat eerst maar eens even volhouden.
Goed dat je in ieder geval gestopt bent met roken!quote:Op maandag 6 mei 2013 15:48 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Zo fucking herkenbaar dit. Jarenlang met een maatje gesport, fitness, ging hartstikke goed, was zeker wel gezellig natuurlijk, maar doordat je toch een beetje onderlinge competitie hebt, worden je resultaten ook beter. Maar ja, toen hij was gestopt ben ik nog wel een paar jaar doorgegaan, maar op een gegeven moment ben je dus zo'n bankaardappel met een sportschoolabbo
Ik vind in mijn eentje sporten ook niet echt tof. Ben normaal gesproken wel een einzelgänger, maar voor het sporten liefst met meerderen. En buiten. Dat scheelt ook heel veel voor het plezier, veel beter dan een muf, bezweet sportschoollokaal. Nou doen maatjes van mij wel aan voetbal, maar dat is a) zondagochtend om 9 uur, b) de 3e helft is het belangrijkst want campingelftal en c) daar zijn mijn knieën te rot voor. Hardlopen zou trouwens nog wel gaan.
Thanks, nu maar hopen dat ik het volhou, maar heb er nu wel vertrouwen in, zat de laatste tijd ook echt een beetje met tegenzin te roken, in ieder geval ben ik qua stoppen wel gemotiveerd.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:51 schreef consequence het volgende:
[..]
Ja het starten is het zwaarst. Maar je kunt ook laagdrempelig beginnen. Ga bv. (stevig) wandelen vanuit je huis voor 10 of 20 minuten, lekker met een muziekje op (iPod bv), of met iemand er bij. Dan is het starten niet zo zwaar.
En super mooi dat je gestopt bent met roken!
Ik woon 25 km van mijn werk af, dat vind ik dan weer net ietsje te ver. Maar ik weet nog wel, bij mijn eerste baan toen ik nog geen auto had, toen moest ik ook iedere dag 12km heen en ook weer terug, toen had ik wel een hele goeie conditie ja.quote:Op maandag 6 mei 2013 15:55 schreef BadObsession het volgende:
[..]
Wat vaker de fiets pakken als je ergens heen gaat, dat scheelt ook al een hoop qua conditie.
Hier hetzelfde. Probeer wel eens wat, maar na een aantal keer zit mijn motivatie ver onder het nulpunt. Probeer nu 2x per week te gaan zwemmen en nu het weer goed weer is wel eens te mountainbiken en voel me ook wel lekker erna, maar ik heb vooral moeite met het me ertoe zetten om te beginnen.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:37 schreef rhubarbje het volgende:
ik vind sporten gewoon geen leuke bezigheid dus heb ik moeite om gemotiveerd te blijven
het is gewoon mijn ding niet
of ik heb mijn ding nog niet gevonden misschien, weet ik het
Dat ligt er ook maar net aan denk ik, wat voor de een werkt wil niet zeggen dat dat voor de ander ook werkt. Ik denk dat het voor mezelf beter is om stapje voor stapje te doen. Tenminste, dat idee heb ik van mezelf hoor.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:00 schreef Ffukkie-slim het volgende:
[..]
Goed dat je in ieder geval gestopt bent met roken!
Maar misschien is het beter om alles in een keer aan te pakken. Dan zie je sneller resultaat => meer motivatie om door te gaan.
En als je een moment van zwakte hebt, kan je beter even terugvallen op niet sporten of slecht eten dan op roken, denk ik zo.
Ook heel herkenbaarquote:Op maandag 6 mei 2013 16:08 schreef Vault-Boy het volgende:
Moet altijd wel zeggen. Als ik verhalen lees van andere of gewoon iets anders. Dan krijg ik wel zoiets van, ik ga nu bellen en morgen starten. Maar al heel snel verdwijnt dat gevoel en dan heb ik zeker de volgende dag alweer zoiets van, naja bel wel even een andere keer voor een afspraak.
Dat heb ik ook wel een beetje.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:12 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Hier hetzelfde. Probeer wel eens wat, maar na een aantal keer zit mijn motivatie ver onder het nulpunt. Probeer nu 2x per week te gaan zwemmen en nu het weer goed weer is wel eens te mountainbiken en voel me ook wel lekker erna, maar ik heb vooral moeite met het me ertoe zetten om te beginnen.
Ik sport trouwens wel het liefste alleen, anders krijg je zo'n competitiedrang van anderen die ik zelf absoluut niet heb. Als ik sport, doe ik dat voor mezelf en niet om me te bewijzen tegenover anderen. Als alles zo'n wedstrijdje wordt, ben ik er heel snel klaar mee.
Opzich baal ik soms wel van mezelf. Soms denk ik echt van hoe moeilijk is het om te gaan sporten.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:13 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Dat ligt er ook maar net aan denk ik, wat voor de een werkt wil niet zeggen dat dat voor de ander ook werkt. Ik denk dat het voor mezelf beter is om stapje voor stapje te doen. Tenminste, dat idee heb ik van mezelf hoor.
[..]
Ook heel herkenbaarMet veel dingen hoor. Niet alleen sporten ofzo. Dat je vol gemotiveerd op je werk komt en denkt van nu ff alles wegwerken en op het eind van de dag blijkt dat je geen kut heb uitgevoerd
Dat is inderdaad goed klote :/ Misschien kun je wat fietsen?quote:Op maandag 6 mei 2013 16:02 schreef LompeHork het volgende:
Ik heb wel motivatie, maar door een zweepslag is het niet verstandig om de komende tijd te gaan rennen. Daar baal ik wel van.
Comfort-zone is comfortablequote:Op maandag 6 mei 2013 16:21 schreef Vault-Boy het volgende:[/b]
Opzich baal ik soms wel van mezelf. Soms denk ik echt van hoe moeilijk is het om te gaan sporten.
Hup ga gewoon en er zijn meer mensen die alleen zijn of alleen beginnen. Zelfs nu met dit mooie weer denk ik echt van, ik ga nu ff naar de sportschool en mezelf inschrijven. Maar het is zoveel lastiger dan het is, omdat je alleen moet gaan.
Ik snap Fides zijn punt ook wel, maar toch voel ik me meer op mn gemak als er iemand bij is.
Precies hetzelfde hier, ik was jarenlang iedere avond in het zwembad te vinden, heel vaak ook voetballen. Ik was niet de snelste of meest sportieve jongetje in de klas, maar er was niks mis met mijn conditie.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:21 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel een beetje.
Terwijl ik vroeger wel echt een sportmannetje was. Naja vond het gewoon lekker om te zwemmen of lekker een potje te voetballen. Ik deed ook vaak mee met dingen zoals tennissen en op school was ik altijd de snelste tijdens hardlopen, maar dat is de laatste jaren echt helemaal naar het punt 0 gezakt.
Ik had vroeger ook echt een goede conditie, maar dat is nu ook veel minder.
Het is gewoon voor iedereen anders. De één sport liever alleen, de ander in gezelschap. Voor mij werkt het motiverender als er mensen bij zijn, maar ik kan me ook goed voorstellen dat wanneer er best wat verschil in niveau zit je daar aan kan ergeren. Het gaat mij nog niet eens om het op mijn gemak voelen, ben een paar jaar lang in mijn eentje gaan sporten, maar ik haalde niet dat niveau wat ik haalde toen ik met een maat van me ging, buiten het feit dat het ook minder plezierig was.quote:Opzich baal ik soms wel van mezelf. Soms denk ik echt van hoe moeilijk is het om te gaan sporten.
Hup ga gewoon en er zijn meer mensen die alleen zijn of alleen beginnen. Zelfs nu met dit mooie weer denk ik echt van, ik ga nu ff naar de sportschool en mezelf inschrijven. Maar het is zoveel lastiger dan het is, omdat je alleen moet gaan.
Ik snap Fides zijn punt ook wel, maar toch voel ik me meer op mn gemak als er iemand bij is.
Je bedoeld die dikkertjes die op 2 januari massaal de sportschool inlopen en na een maand, hooguit 2 maanden weer gestopt zijn, omdat die 2x per week een klein uurtje op de loopband of hometrainer geen zoden aan de dijk zetten.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:49 schreef vera166 het volgende:
...
Mensen verwachten (als ze moeten afvallen) vaak heel snel resultaat.. en dat is eigenlijk jammer.
Naja 130+ weet ik niet, maar ze waren beide van zichzelf al vrij mollig. Ze aten altijd ook heel veel en dat weet ik, omdat ik ook vaak bij hun over de vloer was.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:47 schreef Fides het volgende:
Als je er naar 10 maanden nog zo uit ziet als foto 1 (of was hij echt 130+ kg ofzo?), ben ik zeer onder de indruk dat je ooit foto 2 voor elkaar weet te pompen.
Dat zeggen mensen ook tegen mij ja. Ik ben al mager en als ik goed ga sporten, dan zie je er sneller gespierd uit, omdat je al weinig vet heb.quote:Op maandag 6 mei 2013 16:53 schreef Gregor1994 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 6 mei 2013 16:42 schreef Vault-Boy het volgende:
Kwam net ook foto's tegen van mijn buurjongen waar ik vroeger mee om ging. Damn die is echt heel erg veranderd qua lichaamsbouw. Die was altijd al een beetje mollig geweest. Ik daarentegen ben altijd maar een mager mannetje gebleven. Tja sommige mensen hebben gewoon een kut bouw.
Ik vond het juist fijn om mager te zijn. Na rond te hebben gekeken op forums besefte ik pas hoe weinig ik at en wanneer ik trainde zag ik erg snel mijn spieren, dat motiveert pas zeg!
Waarom is dat zo erg? Waar ben je vooral bang voor? Dat je het weer gaat proberen en dat het niet lukt, of heb je in het sporten zelf geen zin? Of toch vooral het alleen gaan?quote:Op maandag 6 mei 2013 16:57 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Dat zeggen mensen ook tegen mij ja. Ik ben al mager en als ik goed ga sporten, dan zie je er sneller gespierd uit, omdat je al weinig vet heb.
Oh man waarom heb ik dit topic gezien.
quote:Op maandag 6 mei 2013 16:53 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Je bedoeld die dikkertjes die op 2 januari massaal de sportschool inlopen en na een maand, hooguit 2 maanden weer gestopt zijn, omdat die 2x per week een klein uurtje op de loopband of hometrainer geen zoden aan de dijk zetten.
Volgens mij moet je als je echt wilt afvallen ook niet in de sportschool zijn, althans niet 2x per week een uurtje. Dat helpt geen reet. Ja, 4 keer per week flink cardio en daarnaast ook je voedingspatroon aanpassen. En zelfs dan zal het nog niet zo heel snel gaan vermoed ik.
Puur dat laatste.quote:Op maandag 6 mei 2013 17:05 schreef consequence het volgende:
[..]
Waarom is dat zo erg? Waar ben je vooral bang voor? Dat je het weer gaat proberen en dat het niet lukt, of heb je in het sporten zelf geen zin? Of toch vooral het alleen gaan?
Durf je wel naar het strand te gaan om te zwemmen en/of met blote armen naar buiten te gaan?quote:Op maandag 6 mei 2013 17:06 schreef Gregor1994 het volgende:
Dat zeggen mensen ook tegen mij ja. Ik ben al mager en als ik goed ga sporten, dan zie je er sneller gespierd uit, omdat je al weinig vet heb.
Oh man waarom heb ik dit topic gezien.
quote:Op maandag 6 mei 2013 16:50 schreef sararaats het volgende:
ik ben gestart met hardlopen. ik heb mezelf een ROTschop gegeven
Kutsmoes om het uit te kunnen stellen, je moet gewoon gaan.quote:Op maandag 6 mei 2013 17:06 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Puur dat laatste.
Ik durf echt wel te zeggen als ik eenmaal sport en het leuk vind. Dat ik het heel lang en fanatiek kan doen.
Op de bank blijven zitten met een zak chips is makkelijker.quote:Op maandag 6 mei 2013 17:32 schreef no1uknow het volgende:
Waarom willen veel mensen perse heel erg gemotiveerd zijn om te gaan sporten? Is het onmogelijk om zonder (veel) motivatie te gaan sporten?
Toen ik voor het eerst ging dacht ik ook dat ik voor lul zou lopen ofzo in de sportschool. Volgende dag gegaan met het idee fuck it, maar wel erg blij dat ik begonnen ben. Sport nu 4 dagen in de week, ga altijd alleen naar de sportschool en ondertussen ken ik op de dagen dat ik train de meesten wel die bij het krachttraining gedeelte komen wel dus voor hulp oid kan ik altijd wel bij iemand terecht.quote:Op maandag 6 mei 2013 17:06 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Puur dat laatste.
Ik durf echt wel te zeggen als ik eenmaal sport en het leuk vind. Dat ik het heel lang en fanatiek kan doen.
Levensmotto. Wil verder gewoon overal zo goed mogelijk zijn in de dingen die ik doe. Sport 5x per week. Als ik geen zin heb word ik of gedwongen door het teamverband, en als het teamverband er niet is dan dwing ik mezelf. Komt overigens niet vaak voor dat ik geen zin heb.quote:
juist dat is bij mij nu een beetje hetzelfde,quote:Op maandag 6 mei 2013 17:51 schreef Push. het volgende:
[..]
Levensmotto. Wil verder gewoon overal zo goed mogelijk zijn in de dingen die ik doe. Sport 5x per week. Als ik geen zin heb word ik of gedwongen door het teamverband, en als het teamverband er niet is dan dwing ik mezelf. Komt overigens niet vaak voor dat ik geen zin heb.
Maakt de zoektocht naar motivatie om te gaan sporten het niet alleen maar lastiger om uberhaupt te gaan?quote:Op maandag 6 mei 2013 17:44 schreef Beach het volgende:
[..]
Op de bank blijven zitten met een zak chips is makkelijker.
Goed excuus om de hele week niet te hoeven sporten.quote:Op maandag 6 mei 2013 18:02 schreef Vortix het volgende:
Met een kater sporten is trouwens niet echt heel erg gezond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |