abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126128618
Beste fokkers,

Ik ben de laatste tijd veel aan het denken over wat mensen motiveert om te sporten, en over welke specifieke motieven er nu daadwerkelijk voor zorgen dat je frequent en consistent sport, of juist niet.

Sommige mensen in mijn omgeving hebben moeite om gemotiveerd te blijven, en vragen mij wel eens hoe ik het voor elkaar krijg om wel consistent te sporten. Daarom probeer ik een beetje in kaart te brengen hoe ik ze daar bij kan helpen.

Ik wil bijvoorbeeld 2 a 3 per week sporten. Ik denk dat dit mij consistent lukt omdat er een positieve balans is tussen mijn motivatie en weerstand. Mijn motieven zijn o.a.:

- slank blijven
- gezond zijn en blijven
- meer energie
- socializen

Weerstand:
- soms weinig zin
- sporten kan je soms te veel afpeigeren
- al moe van het werk
- sleur van sport routine

Lukt het jou om consistent te sporten? En welke motieven spelen voor jou de belangrijkste
rol daar in?

Ik hoor ook heel graag van je als je juist bepaalde redenen hebt waarom het niet lukt om regelmatig te sporten zoals je eigenlijk wenst.
pi_126128655
Wil ook 2-3x per week sporten.. maar bij mij is het meer dat er niemand met me mee wilt om te hardlopen/sportschool. En in m`n eentje vind ik ook zoiets..
pi_126128806
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:30 schreef Braddie het volgende:
Wil ook 2-3x per week sporten.. maar bij mij is het meer dat er niemand met me mee wilt om te hardlopen/sportschool. En in m`n eentje vind ik ook zoiets..
Ja dat herken ik ook wel.. met 2 of meer is een stuk gezelliger.
  maandag 6 mei 2013 @ 14:37:27 #4
383434 Ffukkie-slim
Den enige echte
pi_126128944
Ik ben eerder te mager dan te dik, dus dat is voor mij geen motivatie.
Waar ik het wel voor doe/zou willen doen:
- algemeen gezondheidsgevoel
- energieker voelen

Echter vind ik de sportschool erg saai. Dus ik probeer af en toe hard te lopen. Vind ik op zich wel leuk om te doen, maar ik doe nu elke keer dezelfde route en ik heb niemand om mee samen te lopen, dus dat kan ook weleens saai worden..

Edit: ik zit nu heerlijk in het zonnetje te genieten, dus ik zou ook niet zeggen dat ik te druk ben met studie/werk :P
Het is meer gewoon dat het saai is, dat ik het zo weinig doe.
hoihallo
pi_126128950
ik vind sporten gewoon geen leuke bezigheid dus heb ik moeite om gemotiveerd te blijven
het is gewoon mijn ding niet

of ik heb mijn ding nog niet gevonden misschien, weet ik het
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_126128973
"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve."
pi_126129003
Ik vind hardlopen leuk met dit mooie weer, dus ik heb momenteel gelukkig niet veel motivatie nodig.
Wanneer het geen mooi weer is, lukt het me niet zo goed om mezelf te motiveren helaas...
  maandag 6 mei 2013 @ 14:39:15 #8
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_126129008
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:29 schreef consequence het volgende:
Lukt het jou om consistent te sporten?
Ja.

quote:
En welke motieven spelen voor jou de belangrijkste rol daar in?
Ik doe een teamsport dus dan kun je niet zonder goede reden je teamgenoten in de steek laten. :)
En omdat het gewoon leuk is natuurlijk.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_126129037
ik moet het voor m'n gezondheid maar heb last van Uitstel Gedrag
Werewolf
pi_126129044
Ik sport 6 keer in week (40~60 min per dag), mijn motivatie is voornamelijk dat ik me een papzak met slappe benen voel als ik een dag oversla.
  maandag 6 mei 2013 @ 14:41:13 #11
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_126129078
Ik sport 6x per week.
Motivatie heb ik niet nodig, hoort bij mijn dagelijkse routine
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_126129088
Werk in de horeca, dat is uren achter elkaar lopen, tillen en van alles doen.
Een en al cardio kan ik je vertellen.

daarnaast krachttraining en fitness, roeien en fietsen.

gek genoeg word ik er niet slanker of gespierder van ondanks een normaal eet patroon :')
Dus doe ik het maar voor de feel good feelings.
  maandag 6 mei 2013 @ 14:41:55 #13
383434 Ffukkie-slim
Den enige echte
pi_126129102
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:39 schreef mstx het volgende:

[..]

Ja.

[..]

Ik doe een teamsport dus dan kun je niet zonder goede reden je teamgenoten in de steek laten. :)
En omdat het gewoon leuk is natuurlijk.
Dat is Idd een goede reden. Ik ben echter juist gestopt met voetbal, omdat ik niet zo goed tegen dat verplichte kan :)
Ik wil ook weleens een zondagje vrij kunnen nemen.
Maar wat voor sport dan?
hoihallo
pi_126129120
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:29 schreef consequence het volgende:

Lukt het jou om consistent te sporten? En welke motieven spelen voor jou de belangrijkste
rol daar in?
Ja het lukt mij.
Ik doe het voor mezelf, voor mijn gezondheid en simpelweg om beter in vorm te raken....

Stiekem heb/had ik nooit zin, maar ik weet dat het voldoening geeft aan het einde en ik merk resultaat.
Hierdoor kon ik mezelf toch steeds die schop geven om te gaan, ondertussen op een punt gekomen dat die schop niet eens nodig is maar ik echt wil.
pi_126129129

elke dag voor het sporten deze pic bekijken en ik ben spontaan al m'n smoesjes kwijt om niet te gaan
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_126129153
Het resultaat is verslavend.
Ik denk er niet meer over na, net als werk/school enz. is het gewoon een standaard gebruik dat ik ook sport.
Je maakt/ behoudt veel contacten.
Goed voor je gezondheid.
Ontspanning voor je geest.
Je slaapt er heerlijk door wanneer je geestelijk als lichamelijk kapot bent.
Wil zoveel mogelijk uit het leven halen, wil geen spijt hebben van een dun/dik lichaam.

Enz.
pi_126129211
quote:
2s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:40 schreef sararaats het volgende:
Waardoor heb je last van uitstel gedrag denk je? Wat staat je het meest tegen aan sporten?
pi_126129233
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:45 schreef consequence het volgende:

[..]

Waardoor heb je last van uitstel gedrag denk je? Wat staat je het meest tegen aan sporten?
het starten :@
Werewolf
pi_126129246
quote:
elke dag voor het sporten deze pic bekijken en ik ben spontaan al m'n smoesjes kwijt om niet te gaan
Woa, wicked plaatje :) Dat is ook een goede ja! Motivatie filmpjes helpen mij ook vaak wel, met heavy rock en zo.
pi_126129276
quote:
2s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:40 schreef sararaats het volgende:
Same here...
pi_126129311

Die confidence wanneer hij op 1:29 zegt; "I'm comfortable''. Priceless. _O_
pi_126129317
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:46 schreef Braddie het volgende:

[..]

Same here...
ik wilde vorig jaar al gaan lopen maar een ongelukje of 2 gehad en bye bye lopen.

:@
Werewolf
  maandag 6 mei 2013 @ 14:47:58 #23
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_126129324
quote:
14s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:47 schreef Weissman het volgende:

Die confidence wanneer hij op 1:29 zegt; "I'm comfortable''. Priceless. _O_
nog steeds oranje _O-
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_126129334
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:46 schreef Braddie het volgende:

[..]

Same here...
Maar hoe denken jullie dan na over sporten? Het starten is het moeilijkste inderdaad.. maar ik ben heel nieuwsgierig wat de weerstand vooral veroorzaakt voor jullie.
pi_126129358
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:30 schreef Braddie het volgende:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')