abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126142314
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:30 schreef Braddie het volgende:
Wil ook 2-3x per week sporten.. maar bij mij is het meer dat er niemand met me mee wilt om te hardlopen/sportschool. En in m`n eentje vind ik ook zoiets..
Iemand hebben om mee te sporten kan je over de drempel helpen, maar het kan ook heel vervelend zijn om afhankelijk van een ander te zijn in wanneer je kunt sporten en hoe vaak. Bovendien presteer ik beter zonder iemand erbij. Het is wel gezellig, maar voor de gezelligheid kan je beter andere dingen gaan doen dan sporten. Sporten doe je echt voor jezelf. Ik zou zeggen probeer het gewoon, je kan na een maand altijd nog afhaken. Maar als je een maand lang 3x per week sport, zal je dat waarschijnlijk willen blijven doen door het resultaat wat je boekt. Doe het dus gewoon. :) Je kan het, je hoeft alleen maar de stap te zetten.
  maandag 6 mei 2013 @ 19:55:55 #125
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_126142437
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:03 schreef Weissman het volgende:

[..]

Wakker worden, een liter water drinken, de tijd nemen, stevig ontbijten. Gaan. Been there, done that.

Wat is je volgende excuus ?
Donder op, ik sport gemiddeld vier keer per week en heb over het algemeen de discipline om geen kater te hebben. Het was nou niet alsof mijn originele post bedoeld was als excuus, maar als jij dat zo wilt zien, go for it. Zegt denk ik meer over jou dan over mij, maar goed.

Anyway, ik zeg nog steeds dat het niet de beste keuze voor je lichaam is om te gaan sporten met een flinke kater, maar als jullie dat keer op keer doen heb ik er persoonlijk geen problemen mee.

Ik ga de dag erna wel sporten. Of nog beter, zuip meestal niet zoveel dat ik de volgende dag niet inzetbaar ben.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_126142483
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:55 schreef Vortix het volgende:
Donder op
Nergens voor nodig, dit soort taalgebruik :N
  maandag 6 mei 2013 @ 19:59:26 #127
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_126142622
Ja sorry hoor, maar ik stel het over het algemeen niet echt op prijs als een rationeel onderbouwd stukje gedrag wordt gezien als excuus. Maar goed, als je 'donder op' al ziet als beledigend en bedreigend taalgebruik zal ik me speciaal voor jou inhouden in het vervolg :*
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_126142686
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:59 schreef Vortix het volgende:
Ja sorry hoor, maar ik stel het over het algemeen niet echt op prijs als een rationeel onderbouwd stukje gedrag wordt gezien als excuus. Maar goed, als je 'donder op' al ziet als beledigend en bedreigend taalgebruik zal ik me speciaal voor jou inhouden in het vervolg :*
Ik ben wel eens voor minder geband :')
  maandag 6 mei 2013 @ 20:02:20 #129
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_126142758
We moeten knuffelend door het leven tegenwoordig blijkbaar.
pi_126142816
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 20:02 schreef Vortix het volgende:
We moeten knuffelend door het leven tegenwoordig blijkbaar.
*bro hug*
pi_126143192
Hier kan ik wel over meepraten, althans niet het gemotiveerde gedeelte ;(

Ik heb vroeger altijd veel conditie gehad doordat ik op atletiek zat en elke schooldag 35 kilometer fietste naar school maar dit is allemaal verloren gegaan doordat ik ziek ben geweest en drie maanden plat heb gelegen. Naar school hoef ik nu niet meer te fietsen en ik zit ook niet mee op atletiek dus ik ga het zo ook niet bepaald terug krijgen.

Desondanks wil ik nog regelmatig een poging doen maar ik merk dat ik altijd veel te fanatiek te werk ga dan. Ik ga dan gelijk een kilometer of 8 hardlopen in een behoorlijk tempo en met intervallen waardoor ik helemaal kapot terug kom. Met behoorlijk wat spierpijn als gevolg en weg is de motivatie. Komt sowieso ook door mijn karakter, ben behoorlijk impulsief en kan zoiets dus totaal niet inplannen.

Iemand nog tips om mijn motivatie/planning qua sporten wat op te krikken? :)
pi_126143227
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Iemand hebben om mee te sporten kan je over de drempel helpen, maar het kan ook heel vervelend zijn om afhankelijk van een ander te zijn in wanneer je kunt sporten en hoe vaak. Bovendien presteer ik beter zonder iemand erbij. Het is wel gezellig, maar voor de gezelligheid kan je beter andere dingen gaan doen dan sporten. Sporten doe je echt voor jezelf. Ik zou zeggen probeer het gewoon, je kan na een maand altijd nog afhaken. Maar als je een maand lang 3x per week sport, zal je dat waarschijnlijk willen blijven doen door het resultaat wat je boekt. Doe het dus gewoon. :) Je kan het, je hoeft alleen maar de stap te zetten.
Dit, echt heel hinderlijk om een trainigsmaatje te hebben die minder gemotiveerd is of om zowieso rekening met anderen te houden om te gaan trainen.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
  maandag 6 mei 2013 @ 20:17:27 #133
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_126143520
Ik loop dan wel samen met een ander, muziekje erbij en wat ouwehoeren onderweg. Maar alleen lopend heb ik wel de meeste 'records' neergezet als hij niet kon. :+
Moet wel zeggen, ik vind het een stuk prettiger om met iemand samen te hardlopen, maar gelukkig heeft hij hetzelfde doel, hetzelfde looptempo en was ie even ver als ik toen we begonnen dus dat maakt het ook makkelijker allemaal.

Met iemand moeten lopen die compleet anders loopt (opbouw, tempo, afstand) werkt alleen maar irritant, een paar keer geprobeerd maar dan loop je je te ergeren. :')
  maandag 6 mei 2013 @ 20:35:26 #134
402517 Dactylus
I just watch...
pi_126144487
Ik zit nu 4 maanden in de sportschool, en vind het best taai worden. Ik ga in mijn eentje, mijn broer komt er later bij(als we op dezelfde dag sporten). Ondanks de taaiigheid ga ik overigens wel eens ind e week, dat is me meer als zat.
... and I hope it's not bothering you.
  maandag 6 mei 2013 @ 21:00:46 #135
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_126145956
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:37 schreef Ffukkie-slim het volgende:
Ik ben eerder te mager dan te dik, dus dat is voor mij geen motivatie.
Waar ik het wel voor doe/zou willen doen:
- algemeen gezondheidsgevoel
- energieker voelen

Echter vind ik de sportschool erg saai. Dus ik probeer af en toe hard te lopen. Vind ik op zich wel leuk om te doen, maar ik doe nu elke keer dezelfde route en ik heb niemand om mee samen te lopen, dus dat kan ook weleens saai worden..

Edit: ik zit nu heerlijk in het zonnetje te genieten, dus ik zou ook niet zeggen dat ik te druk ben met studie/werk :P
Het is meer gewoon dat het saai is, dat ik het zo weinig doe.
Je kan toch gwn sporten en meer eten, ben je niet meer zo mager.
Spatieboos
pi_126150647
Mijn motivatie om te sporten is heel wisselend. Ik kan 2 keer in de week naar fysiofitness en daarnaast zwem ik 1 keer in de week en verder probeer ik een beetje te wandelen/fietsen/aan yoga te doen. Maar die fysiofitness is op maandag- en woensdagochtend om 9 uur 's ochtends en aangezien ik geen ochtendmens ben, gebeurt het regelmatig dat ik de wekker uitzet en lekker verder slaap :')

Nu het mooie weer eraan komt heb ik een stuk minder slaap nodig, ben ik uit mezelf eerder wakker en is het makkelijker om 's ochtends op te staan. Wilde vanochtend ook wel echt gaan, had ook tegen mijn schoonmoeder gezegd dat ik ging (op maandagochtend zit zij in dezelfde groep nl), maar was vergeten de wekker te zetten en werd om 10 uur wakker :') Maar goed, morgen is het nog een dagje mooi weer, dus dan ga ik wel een keer extra naar het zwembad. En dan woensdagochtend een nieuwe poging wagen om op tijd op te staan :)

Ik heb wel altijd op een sport gezeten, als kind op atletiek en turnen en vanaf mijn 16e ging ik naar de sportschool. Maar bij een gewone sportschool is het lastig voor mij, dan ga ik de ene week 6 keer en dan weer een paar weken niet en dan een week 3 keer en zo gaat het steeds heel wisselend. Bij een gewone sportschool vind ik het lastig om die structuur zelf te bepalen.

Voordeel van die fysiofitness nu is dat het dus op een vaste tijd is (alleen een uurtje later was beter uitgekomen ;) ) en met een vaste groep en vaste fysiotherapeut is. Dat vind ik wel fijn, omdat je de mensen zo wel echt leert kennen. Alleen jammer dat ze allemaal zoveel ouder dan mij zijn, maarja, dat is niet anders. En ik mis de groepslessen wel die je bij een gewone sportschool wel hebt. Maar bij die fysiofitness krijg ik ontzettend goede begeleiding vanwege mijn rugklachten en diabetes, dat is bij een gewone sportschool niet zo.

Mijn motivatie om wel te gaan is:
- Het is goed voor mijn diabetes (heb dan betere bloedsuikerwaardes en hoef minder insuline te spuiten)
- Het helpt om mijn rugklachten te verminderen
- Het helpt bij het afvallen/een gezonder lichaam/meer energie etc krijgen
- Het geeft me een goed gevoel/zelfvertrouwen als ik geweest ben
- Het is gezellig vanwege de sociale contacten
- Het is goed voor mijn geest, sporten helpt stress te verminderen, helpt tegen depressieve klachten etc.

[ Bericht 3% gewijzigd door _Hestia_ op 06-05-2013 22:17:17 ]
  maandag 6 mei 2013 @ 22:13:47 #137
383434 Ffukkie-slim
Den enige echte
pi_126150931
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 21:00 schreef Spatieloos het volgende:

[..]

Je kan toch gwn sporten en meer eten, ben je niet meer zo mager.
Klopt. Ik ben op dit moment trouwens wel aan het aankomen hoor.
Ik denk dat (te) dik zijn voor veel mensen toch wel enige motivatie veroorzaakt, die ik dus niet heb.
Maar het is in ieder geval geen reden om niet te sporten.:)
hoihallo
  maandag 6 mei 2013 @ 22:33:46 #138
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_126152201
Ik loop 5 km op een dag, in een flink tempo. Dat vind ik sport genoeg :)
Motivatie: fiets ui de schuur trekken is teveel moeite, en ik moet toch op m'n werk komen.

In een sportschool zal je me niet zien iig.
(Un)masking for the greater good.
pi_126154367
Net nog 2 uur gesport. :9 Kom op mensen, als ik het kan (en het nog leuk vind ook) dan kan iedereen het!
pi_126155084
Ga minimaal drie keer per week dan wordt het een ritme en is het makkelijker vol te houden. Ga ik 1 keer per week dan moet ik me er ook heen slepen. Ga drie keer per week en je krijgt er plezier in. Je gaat vorderingen zien en gaat automatisch ook meer op je voeding letten. Je moet soms niet eens nadenken of je zin hebt, je gaat er gewoon heen.
pi_126155099
Ik voel me tijdens en vooral na het hardlopen geweldig. Alleen de gedachte dat ik me na het sporten zo'n goed zal voelen is voor mij voldoende motivatie.

Verder is het hardlopen voor mij de ultieme manier om te ontspannen. Dat heb ik de afgelopen tijd helaas gemerkt. Vanwege een achillespeesontsteking mocht ik twee maanden niet hardlopen. Doordat hardlopen de enige vorm van sport is die ik leuk vind kreeg ik last van spanningsklachten (zowel fysiek als mentaal).

Mijn redenen om te gaan sporten: betere conditie, ontspanning, afvallen etc.

*O*

Ik probeer overigens 3-4x per week te sporten.
pi_126155212
En daarbij het werkt goed tegen stress, je kan je zinnen even verzetten. Doe je aan bv krachttraining dan heb je gelijk altijd wat te doen. Een uurtje sporten! Meer zelfvertrouwen en een sterker lichaam.
  maandag 6 mei 2013 @ 23:26:50 #143
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_126155266
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:42 schreef Beach het volgende:
[ afbeelding ]
elke dag voor het sporten deze pic bekijken en ik ben spontaan al m'n smoesjes kwijt om niet te gaan
Ik zou gek worden van dat plaatje.

quote:
Everybody, one day will die, and be forgetton.
Wat is dat voor steenkolenengels? Het enige wat je met dat plaatje traint, zijn je tenen.
pi_126155849
Onthoud dit:

De waarheid ligt in het midden.
pi_126156375
Tjah, nu ik dit topic lees heb ik zin om te gaan fitnessen, en als ik zo'n filmpje kijk wil ik dat ook gaan doen. Maar ondertussen dacht ik dat 2 weken geleden ook en dat al een half jaar lang... Alleen de drempel om er echt heen te stappen, het is een heel klein stapje maar zo gemakkelijk om die stap niet te gaan zetten...

Ik verzin altijd wel een smoes, eerst school achterstanden en andere dingen afronden en daarna begin ik wel... Het is een motivatie probleem dat ik in meerdere situaties tegen kom...
pi_126156925
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 23:46 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Tjah, nu ik dit topic lees heb ik zin om te gaan fitnessen, en als ik zo'n filmpje kijk wil ik dat ook gaan doen. Maar ondertussen dacht ik dat 2 weken geleden ook en dat al een half jaar lang... Alleen de drempel om er echt heen te stappen, het is een heel klein stapje maar zo gemakkelijk om die stap niet te gaan zetten...

Ik verzin altijd wel een smoes, eerst school achterstanden en andere dingen afronden en daarna begin ik wel... Het is een motivatie probleem dat ik in meerdere situaties tegen kom...
Als je een uur op de bank hangt had je ook een uur kunnen sporten.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_126157379
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 23:46 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:

De intentie om te sporten is er vaak, maar intentie omzetten tot echt gaan is vaak de moeilijkheid. Wat daarbij helpt is dus echt concreet een dag kiezen en een tijd waarop je zal gaan. Dan maak je het concreet en is uitstellen ook minder makkelijk. Dus stel voor jezelf vast waarom je wil sporten, hoe je het doel gaat bereiken en wanneer je voor het eerst zal gaan. En leg het jezelf op. Je zal trots op jezelf zijn wanneer je die drempel eindelijk over bent, onthou dat maar.
pi_126157790
Omdat het een onderdeel van mij uitmaakt en het mij ontspanning geeft, het mij in staat stelt om mijn fysiek te veranderen.

Een idool is blijkbaar voor sommigen nodig, of een plaatje met teksten. Maar belangrijker is om dicht bij jezelf te blijven en een sport vinden die jij leuk vindt. Dan haal je er ontspanning uit, is het geen moetje en hou je het langst vol.
pi_126157956
Krachttraining is het enige in mn leven waar een zekere continuïteit in te ontwaren valt. Maar ook dat stort soms in.

Motivatie: het gevoel dat trainen geeft en de kk spange fysiek die het oplevert.
pi_126158088
Ik sport 4x in de week. Ben verslaafd. Ookal heb ik geen zin dan ga ik alsnog, het voelt dan alsnog lekker. Ik doe het om
Er goed uit te zien voor de vrouwtjes $ maar vooral voor het zelf vertrouwen wat je er door krijgt

Beetje het zyzz idee
Swek
  dinsdag 7 mei 2013 @ 00:45:27 #151
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_126158380
Ik sport nooit. Wil wel hoor, maar ben te lui :'(
Oh.
pi_126158461
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 00:45 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik sport nooit. Wil wel hoor, maar ben te lui :'(
Ja dit. :')

Maar ik zet wel soms even onderstaande aan op de ps3 en dan hup ik even een uurtje rond hier thuis en dan vind ik het weer goed voor een weekje. ^O^ :')
I'm not a sinner.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 00:51:21 #153
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_126158550
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 00:48 schreef Plums het volgende:

[..]

Ja dit. :')

Maar ik zet wel soms even onderstaande aan op de ps3 en dan hup ik even een uurtje rond hier thuis en dan vind ik het weer goed voor een weekje. ^O^ :')
[ afbeelding ]
Ik had vroeger dit op de Eye Toy. Moest je ook allemaal oefeningen doen. Maar deed ik het schema 1 week, en vergat het toen. Keek ik een paar weken later weer, kreeg ik een preek van een digitaal poppetje :')

Oh.
pi_126158983
Ik sport voor m'n conditie/gezondheid. Afvallen in gewicht hoefde ik niet echt, volgens mij ben ik geen kilo lichter (ik hou het ook niet zo bij, sta soms weken niet op de weegschaal, maar heb wel eens BMI berekend en kwam zo rond de 21-22 uit). Wel is m'n lijf er beter uit gaan zien, bovenbenen strakker ipv toch wel wat slapjes, enzo... :-)

Ik loop bijna altijd alleen, dat vind ik ook heerlijk. 1x in de maand is er een lokaal loopje wat ik wel gezellig vind en dan loop ik nog een enkel keerjte met een groter evenement meer (zo'n 6x per jaar schat ik), verder vind ik het wel leuk om even wat uit te wisselen over m'n trainingen of evenementjes hier op het forum, maar hoef ik echt niet veel vaker samen te lopen! Op de evenementen loop ik ook de afstand gewoon lekker m'n eigen tempo, soms even met iemand mee als ons tempo klopt maar de meeste gezelligheid komt bij mij van het voor/napraten.

Waarom het me soms aan motivatie ontbreekt, tsja, ik vind het lopen best leuk maar ik ben toch ook de typische internet nerd, en gewoon binnen wat forummen, gamen of een boek lezen is *nog* leuker ;-) En natuurlijk vooral lekker makkelijk om daar in te blijven hangen. De Fok! challenge (zie hardlopen topic) helpt me wel om m'n kilometers te maken, hoewel niemand wekelijks door het lijstje gaat en we elkaar echt niet opjutten als je achter loopt op schema ;) is het toch een soort stok achter de deur.
pi_126163266
Super interessant om te horen hoe iedereen gemotiveerd geraakt is en blijft.

Onder de mensen die er niet in geloven dat het vol kunnen houden zie ik ook een negatieve spiraal:
- ik heb het al X keer geprobeerd
- uiteindelijk toch weer snel afgehaakt
- je bouwt op die manier steeds meer de overtuiging op dat je het inderdaad niet kunt

Zijn er ook mensen die zo'n heftige negatieve spiraal succesvol hebben doorbroken en uiteindelijk toch zijn blijven sporten? En hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
  dinsdag 7 mei 2013 @ 10:14:34 #156
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_126163410
Een tijd geleden sporte ik eerst 2x in de week. Uitgebreid naar 5x en vond het echt lekker. Motivatie was er meer dan genoeg. Toen door blessure/winter/werkwissel ermee gestopt. Nu probeer ik het weer op te pakken, maar tis niet meer wat het geweest was :N
Motivatie is maar zeer lastig te vinden, ondanks dat ik weet hoeveel goed het me doet. Wie weet ooit weer.. blijf m'n best doen.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 10:20:13 #157
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_126163595
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 23:37 schreef Draxler het volgende:
Onthoud dit:

[ afbeelding ]
:D Ik wel hoor. Bah, sport :r
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_126163952
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 10:08 schreef consequence het volgende:
Super interessant om te horen hoe iedereen gemotiveerd geraakt is en blijft.

Onder de mensen die er niet in geloven dat het vol kunnen houden zie ik ook een negatieve spiraal:
- ik heb het al X keer geprobeerd
- uiteindelijk toch weer snel afgehaakt
- je bouwt op die manier steeds meer de overtuiging op dat je het inderdaad niet kunt

Zijn er ook mensen die zo'n heftige negatieve spiraal succesvol hebben doorbroken en uiteindelijk toch zijn blijven sporten? En hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Door het te willen :@
  dinsdag 7 mei 2013 @ 10:33:05 #159
394140 Luxuriate
Indulge oneself
pi_126164025
Ik sport nooit. Ik wil het niet, ik vind het niet leuk en ik vind het niet nodig. Dus ik ga ook niet krampachtig wel iets proberen aangezien ik toch niet gemotiveerd ben.
  dinsdag 7 mei 2013 @ 10:38:11 #160
270466 BlikjeFris
Omdat het kan...
pi_126164178
Sporten? Wat is dat? :o
By the light of the moon! *poof*
  dinsdag 7 mei 2013 @ 10:41:05 #161
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_126164270
Wel apart dat het topic over sporten gaat en iedereen het over fitness heeft. Fitness is geen sport :6

Wat motivatie betreft, ik speel basketbal en dat doe ik gewoon omdat het leuk om te doen is. Meer motivatie is toch verder niet nodig? :)
Ook geen sig dus
pi_126164285
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 10:30 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Door het te willen :@
Nee nee, not buying it :P Je wilde het eerder ook al, maar toen lukte het een aantal keren niet. Wat maakte het verschil tussen eerder, en deze succesvolle keer? :)
pi_126164321
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 10:41 schreef consequence het volgende:

[..]

Nee nee, not buying it :P Je wilde het eerder ook al, maar toen lukte het een aantal keren niet. Wat maakte het verschil tussen eerder, en deze succesvolle keer? :)
Lang genoeg volhouden om vooruitgang te boeken. Dat vervolgens willen :D

Inmiddels heeft het therapeutische waarde voor me.
pi_126164346
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:30 schreef Braddie het volgende:
Wil ook 2-3x per week sporten.. maar bij mij is het meer dat er niemand met me mee wilt om te hardlopen/sportschool. En in m`n eentje vind ik ook zoiets..
Gebrek aan discipline dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')