Iemand hebben om mee te sporten kan je over de drempel helpen, maar het kan ook heel vervelend zijn om afhankelijk van een ander te zijn in wanneer je kunt sporten en hoe vaak. Bovendien presteer ik beter zonder iemand erbij. Het is wel gezellig, maar voor de gezelligheid kan je beter andere dingen gaan doen dan sporten. Sporten doe je echt voor jezelf. Ik zou zeggen probeer het gewoon, je kan na een maand altijd nog afhaken. Maar als je een maand lang 3x per week sport, zal je dat waarschijnlijk willen blijven doen door het resultaat wat je boekt. Doe het dus gewoon.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:30 schreef Braddie het volgende:
Wil ook 2-3x per week sporten.. maar bij mij is het meer dat er niemand met me mee wilt om te hardlopen/sportschool. En in m`n eentje vind ik ook zoiets..
Donder op, ik sport gemiddeld vier keer per week en heb over het algemeen de discipline om geen kater te hebben. Het was nou niet alsof mijn originele post bedoeld was als excuus, maar als jij dat zo wilt zien, go for it. Zegt denk ik meer over jou dan over mij, maar goed.quote:Op maandag 6 mei 2013 19:03 schreef Weissman het volgende:
[..]
Wakker worden, een liter water drinken, de tijd nemen, stevig ontbijten. Gaan. Been there, done that.
Wat is je volgende excuus ?
Ik ben wel eens voor minder gebandquote:Op maandag 6 mei 2013 19:59 schreef Vortix het volgende:
Ja sorry hoor, maar ik stel het over het algemeen niet echt op prijs als een rationeel onderbouwd stukje gedrag wordt gezien als excuus. Maar goed, als je 'donder op' al ziet als beledigend en bedreigend taalgebruik zal ik me speciaal voor jou inhouden in het vervolg
*bro hug*quote:Op maandag 6 mei 2013 20:02 schreef Vortix het volgende:
We moeten knuffelend door het leven tegenwoordig blijkbaar.
Dit, echt heel hinderlijk om een trainigsmaatje te hebben die minder gemotiveerd is of om zowieso rekening met anderen te houden om te gaan trainen.quote:Op maandag 6 mei 2013 19:53 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Iemand hebben om mee te sporten kan je over de drempel helpen, maar het kan ook heel vervelend zijn om afhankelijk van een ander te zijn in wanneer je kunt sporten en hoe vaak. Bovendien presteer ik beter zonder iemand erbij. Het is wel gezellig, maar voor de gezelligheid kan je beter andere dingen gaan doen dan sporten. Sporten doe je echt voor jezelf. Ik zou zeggen probeer het gewoon, je kan na een maand altijd nog afhaken. Maar als je een maand lang 3x per week sport, zal je dat waarschijnlijk willen blijven doen door het resultaat wat je boekt. Doe het dus gewoon.Je kan het, je hoeft alleen maar de stap te zetten.
Je kan toch gwn sporten en meer eten, ben je niet meer zo mager.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:37 schreef Ffukkie-slim het volgende:
Ik ben eerder te mager dan te dik, dus dat is voor mij geen motivatie.
Waar ik het wel voor doe/zou willen doen:
- algemeen gezondheidsgevoel
- energieker voelen
Echter vind ik de sportschool erg saai. Dus ik probeer af en toe hard te lopen. Vind ik op zich wel leuk om te doen, maar ik doe nu elke keer dezelfde route en ik heb niemand om mee samen te lopen, dus dat kan ook weleens saai worden..
Edit: ik zit nu heerlijk in het zonnetje te genieten, dus ik zou ook niet zeggen dat ik te druk ben met studie/werk
Het is meer gewoon dat het saai is, dat ik het zo weinig doe.
Klopt. Ik ben op dit moment trouwens wel aan het aankomen hoor.quote:Op maandag 6 mei 2013 21:00 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Je kan toch gwn sporten en meer eten, ben je niet meer zo mager.
Ik zou gek worden van dat plaatje.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:42 schreef Beach het volgende:
[ afbeelding ]
elke dag voor het sporten deze pic bekijken en ik ben spontaan al m'n smoesjes kwijt om niet te gaan
Wat is dat voor steenkolenengels? Het enige wat je met dat plaatje traint, zijn je tenen.quote:Everybody, one day will die, and be forgetton.
Als je een uur op de bank hangt had je ook een uur kunnen sporten.quote:Op maandag 6 mei 2013 23:46 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Tjah, nu ik dit topic lees heb ik zin om te gaan fitnessen, en als ik zo'n filmpje kijk wil ik dat ook gaan doen. Maar ondertussen dacht ik dat 2 weken geleden ook en dat al een half jaar lang... Alleen de drempel om er echt heen te stappen, het is een heel klein stapje maar zo gemakkelijk om die stap niet te gaan zetten...
Ik verzin altijd wel een smoes, eerst school achterstanden en andere dingen afronden en daarna begin ik wel... Het is een motivatie probleem dat ik in meerdere situaties tegen kom...
De intentie om te sporten is er vaak, maar intentie omzetten tot echt gaan is vaak de moeilijkheid. Wat daarbij helpt is dus echt concreet een dag kiezen en een tijd waarop je zal gaan. Dan maak je het concreet en is uitstellen ook minder makkelijk. Dus stel voor jezelf vast waarom je wil sporten, hoe je het doel gaat bereiken en wanneer je voor het eerst zal gaan. En leg het jezelf op. Je zal trots op jezelf zijn wanneer je die drempel eindelijk over bent, onthou dat maar.quote:Op maandag 6 mei 2013 23:46 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Tjah, nu ik dit topic lees heb ik zin om te gaan fitnessen, en als ik zo'n filmpje kijk wil ik dat ook gaan doen. Maar ondertussen dacht ik dat 2 weken geleden ook en dat al een half jaar lang... Alleen de drempel om er echt heen te stappen, het is een heel klein stapje maar zo gemakkelijk om die stap niet te gaan zetten...
Ik verzin altijd wel een smoes, eerst school achterstanden en andere dingen afronden en daarna begin ik wel... Het is een motivatie probleem dat ik in meerdere situaties tegen kom...
Ja dit.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 00:45 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik sport nooit. Wil wel hoor, maar ben te lui
Ik had vroeger dit op de Eye Toy. Moest je ook allemaal oefeningen doen. Maar deed ik het schema 1 week, en vergat het toen. Keek ik een paar weken later weer, kreeg ik een preek van een digitaal poppetjequote:Op dinsdag 7 mei 2013 00:48 schreef Plums het volgende:
[..]
Ja dit.
Maar ik zet wel soms even onderstaande aan op de ps3 en dan hup ik even een uurtje rond hier thuis en dan vind ik het weer goed voor een weekje.![]()
![]()
[ afbeelding ]
quote:
Door het te willenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:08 schreef consequence het volgende:
Super interessant om te horen hoe iedereen gemotiveerd geraakt is en blijft.
Onder de mensen die er niet in geloven dat het vol kunnen houden zie ik ook een negatieve spiraal:
- ik heb het al X keer geprobeerd
- uiteindelijk toch weer snel afgehaakt
- je bouwt op die manier steeds meer de overtuiging op dat je het inderdaad niet kunt
Zijn er ook mensen die zo'n heftige negatieve spiraal succesvol hebben doorbroken en uiteindelijk toch zijn blijven sporten? En hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Nee nee, not buying itquote:
Lang genoeg volhouden om vooruitgang te boeken. Dat vervolgens willenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 10:41 schreef consequence het volgende:
[..]
Nee nee, not buying itJe wilde het eerder ook al, maar toen lukte het een aantal keren niet. Wat maakte het verschil tussen eerder, en deze succesvolle keer?
Gebrek aan discipline dus.quote:Op maandag 6 mei 2013 14:30 schreef Braddie het volgende:
Wil ook 2-3x per week sporten.. maar bij mij is het meer dat er niemand met me mee wilt om te hardlopen/sportschool. En in m`n eentje vind ik ook zoiets..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |