Begin er zelf éénquote:
Dit dusquote:Op zaterdag 6 april 2013 19:11 schreef Dawnbreaker het volgende:
de TT lijkt mij sarcastisch bedoelt, zoiets is het standaard geblaat van mensen met een veilig vast contractje, die vinden dat zodra je werkeloos bent je voor in de kassen kunt gaan werken, ze vergeten wel vaak dat je daar niet terecht kunt, want als Nederlander ben je te duur ten opzichte van moelanders en Nederlanders gaan klagen bij werkweken van 60 uur.
quote:
Nee, maar goed...als je werkeloos bent voer je dus ook niets uit. Niet zo heel vreemd dat iemand zegt dat je dan best wat kutwerk mag doen.quote:Op zaterdag 6 april 2013 19:11 schreef Dawnbreaker het volgende:
de TT lijkt mij sarcastisch bedoelt, zoiets is het standaard geblaat van mensen met een veilig vast contractje, die vinden dat zodra je werkeloos bent je voor in de kassen kunt gaan werken, ze vergeten wel vaak dat je daar niet terecht kunt, want als Nederlander ben je te duur ten opzichte van moelanders en Nederlanders gaan klagen bij werkweken van 60 uur.
hoezo, dat bepaald ik zelf welquote:Op zaterdag 6 april 2013 19:27 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Nee, maar goed...als je werkeloos bent voer je dus ook niets uit. Niet zo heel vreemd dat iemand zegt dat je dan best wat kutwerk mag doen.
True, ik bedoel maar te zeggen dat er wel een verschil is tussen werkloos en werkeloos zijn.quote:Op zaterdag 6 april 2013 19:29 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
aha okemaar al zou ik op de kassen willen werken, zal dat niet zo makkelijk gaan
daarbij vind ik dat zolang ik mezelf bedruip zonder uitkering, mensen niets te blaten hebbenquote:Op zaterdag 6 april 2013 19:31 schreef hugecooll het volgende:
[..]
True, ik bedoel maar te zeggen dat er wel een verschil is tussen werkloos en werkeloos zijn.
ik ben wel benieuwd naar ervaringen van nederlanders die bij zo'n kassenboer gingen solliciteren en daar kwamen werkenquote:Op zaterdag 6 april 2013 19:29 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
aha okemaar al zou ik op de kassen willen werken, zal dat niet zo makkelijk gaan
Is ook zoquote:Op zaterdag 6 april 2013 19:32 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
daarbij vind ik dat zolang ik mezelf bedruip zonder uitkering, mensen niets te blaten hebben
Geen tuin hier.quote:Op zaterdag 6 april 2013 19:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou... zelf groenten verbouwen in je tuin scheelt al behoorlijk wat kosten.
Joh?quote:Op zaterdag 6 april 2013 19:21 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]right back at you, ik typte het meer ter verduidelijking ivm de eerste reacties op de TT
moet jij niet in de kassen gaan werken ipv je tijd te verdoen op een forum?quote:Op zaterdag 6 april 2013 19:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Joh?Ook die begrepen de TT wel hoor.
Waarom zou ik?quote:Op zaterdag 6 april 2013 19:39 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
moet jij niet in de kassen gaan werken ipv je tijd te verdoen op een forum?
Wat wil je daarover weten?quote:Op zaterdag 6 april 2013 19:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik ben wel benieuwd naar ervaringen van nederlanders die bij zo'n kassenboer gingen solliciteren en daar kwamen werken
Zet dan wel even het # terug, yoquote:Op zaterdag 6 april 2013 19:43 schreef Five_Horizons het volgende:
TT heb ik maar even gewijzigd; nodigt niet echt uit voor nieuwe users en gaat weer door op dezelfde discussie. Ik sta open voor suggesties. (als het überhaupt nodig is)
Niet op ingaan... Maavis is de troll/zuiger van de werkzoekend reeksquote:
Nja, trollen hebben ook behoeftes schijnbaarquote:Op zaterdag 6 april 2013 19:49 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Niet op ingaan... Maavis is de trollzuiger van de werkzoekend reeks
Kan er #75 achter?quote:Op zaterdag 6 april 2013 19:43 schreef Five_Horizons het volgende:
TT heb ik maar even gewijzigd; nodigt niet echt uit voor nieuwe users en gaat weer door op dezelfde discussie. Ik sta open voor suggesties. (als het überhaupt nodig is)
ING neemt geen rechtstreeks personeel aanquote:Op zondag 7 april 2013 19:48 schreef Mint_Clansell het volgende:
Of je gaat gewoon direct naar de vacaturesite van ING, dan heb je ook geen bemiddelingsgezeur.
Dat is niet waar. Hoe kom je daar zo bij?quote:Op zondag 7 april 2013 19:55 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
ING neemt geen rechtstreeks personeel aan
Gewoon proberen. Onder het motto "nee heb je, ja kan je krijgen".quote:Op zondag 7 april 2013 19:55 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
ING neemt geen rechtstreeks personeel aan
Eerste wat ik krijg is De melding; afnemende werkgelegenheid INGquote:Op zondag 7 april 2013 20:02 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Hoe kom je daar zo bij?
http://www.ing.jobs/nederland.htm
Of je gebruikt de daarvoor bedoelde filters op de site even?quote:
Domme sukkel.... Heb inmiddels al een baan hoorquote:Op zondag 7 april 2013 21:02 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Of je gebruikt de daarvoor bedoelde filters op de site even?
Kijk eens: http://www.ing.jobs/Neder(...)t_jobtype=Medewerker
71 resultaten jongeman. Geen wonder dat je geen baan vindt, er schort nogal wat aan je assertiviteit.
Klagen mag best, maar zorg er dan wel voor dat het een terechte klacht is.
anders lees je even?quote:Op zondag 7 april 2013 20:06 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Eerste wat ik krijg is De melding; afnemende werkgelegenheid ING
Enige dat ze aannemen zijn stagaires
Kan jij niet gewoon ebola krijgen domme trol?quote:Op zondag 7 april 2013 21:04 schreef Maanvis het volgende:
zou jij iemand aannemen die niet verder kijkt dan z'n neus lang is?
Euh ik denk dat je me verwart met iemand anders, bijv, jezelf. Want jij bent hier degene die loopt te liegen over het vacatureaanbod van ING.quote:Op zondag 7 april 2013 21:17 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Kan jij niet gewoon ebola krijgen domme trol?
Tijd voor jou om op te rotten uit dit topic dan, in plaats van mensen die je hulp bieden met het vinden van werk (terwijl je het niet eens nodig hebt) uit te schelden wanneer ze je een dienst bewijzen. Iets wat je zelf kennelijk niet eens kunt.quote:Op zondag 7 april 2013 21:16 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Domme sukkel.... Heb inmiddels al een baan hoor
Geldt voor je hele verdere werkende leven. De ervaring die ik in mijn studententijd heb opgedaan bij de telefonische verkoop van energiecontracten gebruik ik nu voor complexe kostprijsberekeningen waar gas/water/electra een (klein) deel van uitmakenquote:Op zondag 7 april 2013 19:20 schreef TeleportingKing het volgende:
Ik baal er echt van dat ik niet al op m'n 16e een bijbaantje had in de horeca. Dan zou ik nu waarschijnlijk nooit lang zonder baan hoeven te zitten. Nu is het al veel te laat om nog te beginnen met ervaring opdoen.
Dus advies voor iedereen onder de 18 die van plan is te studeren: zorg dat je zo snel mogelijk in de horeca gaat werken, dan hoef je tijdens je studie nooit zonder bijbaan te zitten.
Volgens mij wordt hier nu niet getrolld, hoor, of het moet door jou zijn .quote:Op zondag 7 april 2013 21:17 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Kan jij niet gewoon ebola krijgen domme trol?
Spezza19 snapt deze zin niet helemaal.quote:Op zaterdag 6 april 2013 17:36 schreef Spezza19 het volgende:
Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic.
Verneuk jij even een quote...quote:Op zondag 7 april 2013 21:30 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Spezza19 snapt deze zin niet helemaal.
Kereltjequote:Op zondag 7 april 2013 21:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ga toch gewoon weg kereltje, je voegt helemaal niets toe hier met je gezuig.
Laat ik dan even een poging wagen. Wat zoek je precies voor werk, of ben je inmiddels voorzien (wat natuurlijk ook kan)?quote:Op zondag 7 april 2013 21:38 schreef BlueMage het volgende:
...dit is precies de reden waarom ik nauwelijks nog in dit topic post. Ben al depressief genoeg zonder al dit gezuig van diverse users.
Als je in het zuiden van het land woont, zou ik Amarant eens proberen. Ik weet niet of die ook in het hele land zitten.quote:Op zondag 7 april 2013 22:13 schreef fh101 het volgende:
Om dan weer even geheel on topic te gaan:
Ik zoek werkIk studeer nog, zit nu in het laatste jaar van de bachelor en wil volgend jaar de master gaan doen. Ik krijg volgend jaar geen stufi meer en moet dus werk zien te vinden. Maar ik zit een beetje vast qua ideeën waar.
Hoe kan ik het beste naar werk zoeken? Als ik op de websites van uitzendbureaus kijk is er niets waar ik ook maar een beetje geschikt voor ben binnen een straal van 50 km. Heeft het dan nut om bij een uitzendbureau zelf binnen te stappen?
Bestaan er speciale uitzendbureaus voor (gehandicapten)zorg? Ik heb ooit eens in een verpleeghuis gewerkt en daar een ontzettend slechte ervaring gehad dus dat doe ik liever niet weer, maar ik geloof dat er verder niet veel is..
Of het nut heeft weet je pas als je er naar binnen stapt.quote:Op zondag 7 april 2013 22:13 schreef fh101 het volgende:
Om dan weer even geheel on topic te gaan:
Ik zoek werkIk studeer nog, zit nu in het laatste jaar van de bachelor en wil volgend jaar de master gaan doen. Ik krijg volgend jaar geen stufi meer en moet dus werk zien te vinden. Maar ik zit een beetje vast qua ideeën waar.
Hoe kan ik het beste naar werk zoeken? Als ik op de websites van uitzendbureaus kijk is er niets waar ik ook maar een beetje geschikt voor ben binnen een straal van 50 km. Heeft het dan nut om bij een uitzendbureau zelf binnen te stappen?
Bestaan er speciale uitzendbureaus voor (gehandicapten)zorg? Ik heb ooit eens in een verpleeghuis gewerkt en daar een ontzettend slechte ervaring gehad dus dat doe ik liever niet weer, maar ik geloof dat er verder niet veel is..
Dat ziet er hoopgevend uit, dankje! Veel is net iets te ver, maar Bergen op Zoom is een optiequote:
Moet je ook maar net in de juiste regio wonen. In het gehele noorden van het land 0 vacatures.quote:Op zondag 7 april 2013 21:02 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Of je gebruikt de daarvoor bedoelde filters op de site even?
Kijk eens: http://www.ing.jobs/Neder(...)t_jobtype=Medewerker
71 resultaten jongeman. Geen wonder dat je geen baan vindt, er schort nogal wat aan je assertiviteit.
Klagen mag best, maar zorg er dan wel voor dat het een terechte klacht is.
Klopt, maar dat was niet de vraag. Spezza riep dat er alleen maar vacatures voor stagiaires waren en dat is niet zo.quote:Op zondag 7 april 2013 22:20 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Moet je ook maar net in de juiste regio wonen. In het gehele noorden van het land 0 vacatures.
Geen probleemquote:Op zondag 7 april 2013 22:19 schreef fh101 het volgende:
[..]
Dat ziet er hoopgevend uit, dankje! Veel is net iets te ver, maar Bergen op Zoom is een optie
Probleem met werken in de gehandicaptenzorg is dat je namen van instanties moet weten omdat zij vaak hun vacatures alleen op hun website zetten. Ik ken er wel een aantal, maar ik heb het idee dat ik er nog vrij veel mis. Als iemand organisaties in Rotterdam (Zuid) weet?
Goed puntquote:Op zondag 7 april 2013 22:19 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Of het nut heeft weet je pas als je er naar binnen stapt.Maar je kunt beter eerst op de site kijken, want 2 van de 3 uitzendbureaus wijzen je weer naar het gat van de timmerman. Feit is dat werkgevers de werknemers nu voor het uitzoeken hebben en ze liever iemand hebben die al (wat) werkervaring heeft. Daarbij wordt het ook gewaardeerd als je het bedrijf zelf benaderd. Dit kun je het beste telefonisch doen, want dan maak je meer indruk. Bij het insturen van een cv en sollicitatiebrief beland je toch al gauw op de stapel.
Mijn opmerking was dat ING geen contracten geeft. Alles gaat via uitzendbureau. Ook als je via hun site reageert.quote:Op zondag 7 april 2013 22:22 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Klopt, maar dat was niet de vraag. Spezza riep dat er alleen maar vacatures voor stagiaires waren en dat is niet zo.
Maar dit is ook niet waar. Waarom zou een bedrijf zoveel moeite doen, de telefoonnummers op de site zetten van ING recruiters en managers om meer info over de baan op te vragen en vacatures waar je alleen maar op kunt reageren als je je inschrijft op de site, als je toch via een uitzendbureau in dienst gaat? Waarom laten ze dat dan niet gelijk via zo'n bureau lopen? Slaat nergens op. En ze zullen niet bij elke vacature vragen of je in de buurt van Amsterdam woont.quote:Op zondag 7 april 2013 22:27 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mijn opmerking was dat ING geen contracten geeft. Alles gaat via uitzendbureau. Ook als je via hun site reageert.
Dat is ook waar. Ik was echt dolblij dat ik een proefplaatsing kreeg begin dit jaar. En nu heb ik in ieder geval een halfjaar contract. In deze tijden heb je het niet te kiezen, en moet je eigenlijk blij zijn met wat je hebt of aangeboden krijgt.quote:Op zondag 7 april 2013 22:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja, voorheen had ik nog nooit een sollicitatiegesprek gehad waarna ik de baan NIET kreeg. Nu ben ik sinds vorig jaar Juli een gesprek of 20 verder en heb ik pas 3 dagen werk.
Het is gewoon een klote tijd om werkloos te zijn.
Ervaring, ervaring en uhm ervaring!quote:Op zondag 7 april 2013 22:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Maar dit is ook niet waar. Waarom zou een bedrijf zoveel moeite doen, de telefoonnummers op de site zetten van ING recruiters en managers om meer info over de baan op te vragen en vacatures waar je alleen maar op kunt reageren als je je inschrijft op de site, als je toch via een uitzendbureau in dienst gaat? Waarom laten ze dat dan niet gelijk via zo'n bureau lopen? Slaat nergens op. En ze zullen niet bij elke vacature vragen of je in de buurt van Amsterdam woont.
De sollicitatieprocedure voor externe krachten op de site van ING rept in ieder geval nergens iets over bemiddeling of indiensttreding bij het bedrijf via een uitzendbureau. Dus daarom nogmaals mijn vraag: hoe kom je daar zo bij?
watquote:Op zondag 7 april 2013 22:51 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ben in totaal 3 keer op gesprek geweest bij NN afgelopen jaar. Het moederbedrijf van ING.
Ow ja, dat maakt echt enorm verschil voor de opmerking in het licht van de lopende discussie...quote:Op zondag 7 april 2013 23:13 schreef hugecooll het volgende:
[..]
ING Groep B.V. is de naam van het moederbedrijf
quote:Op zondag 7 april 2013 23:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ow ja, dat maakt echt enorm verschil voor de opmerking in het licht van de lopende discussie...
Ik zou graag na jaren van 'n dood spoor in de logistiek/productiewerk de technische richting opgaan. Heb een half jaar chemische technologie gestudeerd en heb dat stom genoeg niet afgemaakt. (staat ook klote op m'n CV zulke dingen) ik ben nu jaren verder en een stuk wijzer en zou dus graag werken en leren combineren en dan het liefst chemische/technische richting.quote:Op zondag 7 april 2013 22:13 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Laat ik dan even een poging wagen. Wat zoek je precies voor werk, of ben je inmiddels voorzien (wat natuurlijk ook kan)?
pameijer, philadelphia en middinquote:Op zondag 7 april 2013 22:19 schreef fh101 het volgende:
[..]
Dat ziet er hoopgevend uit, dankje! Veel is net iets te ver, maar Bergen op Zoom is een optie
Probleem met werken in de gehandicaptenzorg is dat je namen van instanties moet weten omdat zij vaak hun vacatures alleen op hun website zetten. Ik ken er wel een aantal, maar ik heb het idee dat ik er nog vrij veel mis. Als iemand organisaties in Rotterdam (Zuid) weet?
ik heb mijn niet-afgemaakte opleiding bewust niet vermeld. Ik ben van mening dat ik dat beter kan weglaten dan vermeldenquote:Op zondag 7 april 2013 23:24 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik zou graag na jaren van 'n dood spoor in de logistiek/productiewerk de technische richting opgaan. Heb een half jaar chemische technologie gestudeerd en heb dat stom genoeg niet afgemaakt. (staat ook klote op m'n CV zulke dingen) ik ben nu jaren verder en een stuk wijzer en zou dus graag werken en leren combineren en dan het liefst chemische/technische richting.
Ja ik laat 't ook meestal maar weg.quote:Op maandag 8 april 2013 02:30 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
ik heb mijn niet-afgemaakte opleiding bewust niet vermeld. Ik ben van mening dat ik dat beter kan weglaten dan vermelden
Verstuurd.quote:Op maandag 8 april 2013 02:55 schreef Thefaceman88 het volgende:
Ik zou niets meer sturen. Dat komt heel verkeerd over als je dat zo laat nachts doet.
De beste tijd om mailtjes de deur uit te doen is rond half 9 / 9 uur in de ochtend.
Is me opgevallen dat de HR managers dan meestal hun mail lezen.
Ik heb eerder in de Detacheringsbranche op een bureau gewerkt en als ik daar zat begon ik eerst met het verwijderen van alle zooi die na mijn werktijd binnen was gekomen.
Wij keken daar standaard tussen half 9 en half 10 naar sollicitaties op de mail. Verder meestal ook nog eens tussen 4 en 5.
Door deze tijden aan te houden heb ik al 3 keer een gespreksuitnodiging gehad binnen 10 minuten naar verzending van het origineel.
PS: Gok dat jij om half 9 nog niet wakker bent.
ligt er aan hoeveel jaar je er gestudeerd hebt. 1 of 2 jaar voor een 4-jarige opleiding zou ik ook niet vermelden maar dan moet je wel een goeie reden hebben voor dat 'gat' op je CV.quote:Op maandag 8 april 2013 02:30 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
ik heb mijn niet-afgemaakte opleiding bewust niet vermeld. Ik ben van mening dat ik dat beter kan weglaten dan vermelden
Op sommige HR afdelingen zitten autisten die er niet mee om kunnen gaan dat ze zien dat je 'snachts wakker bentquote:Op maandag 8 april 2013 09:03 schreef TeleportingKing het volgende:
Waarom zou je 's nachts geen sollicitatie kunnen sturen? Ik kan me niet voorstellen dat er echt op de tijd van een mailtje wordt gelet, tenzij er een deadline is o.i.d.
Wat een onzin... Ik heb zo vaak 's nachts gesolliciteerd. Kan ook gezien worden als iemand die gemotiveerd is om aan de slag te gaan.quote:Op maandag 8 april 2013 09:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Op sommige HR afdelingen zitten autisten die er niet mee om kunnen gaan dat ze zien dat je 'snachts wakker bent. Dus het is beter om het mailtje vertraagd te sturen om 08:30 of iets daaromtrent, dat verbetert je kansen.
Bedankt!quote:Op zondag 7 april 2013 23:48 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
pameijer, philadelphia en middinhebben allemaal n flexpool
Je weet natuurlijk niet wat voor persoon je mail gaat lezen. Degene die het niet uitmaakt hoe laat je de mail verstuurd, die vindt het ook best als je dat op normale werktijden doet. Anderen zien het juist niet als een plus als je de mail buiten werktijd stuurt. Kortom je kunt beter op safe spelen door normale werktijden aan te houden bij een sollicitatie.quote:Op maandag 8 april 2013 10:43 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Wat een onzin... Ik heb zo vaak 's nachts gesolliciteerd. Kan ook gezien worden als iemand die gemotiveerd is om aan de slag te gaan.
Daarnaast: Niemand leest zijn mail 'snachts. Dus als je 'sochtends op je werk komt staat je mailbox vol met penis enlargement en andere bullcrap en daar staat de sollicitatie van spezza19 dan tussen. Sowieso ben je 'sochtends altijd eerst bezig met die hele stapel email te verwerken en dan heb je je aandacht er niet voldoende bij om ook de sollicitatie van spezza19 te behandelen. Als ie binnen werktijd binnen komt heb je de aandacht er netjes bij en dan kun je het de aandacht geven dat het verdient.quote:Op maandag 8 april 2013 11:07 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Je weet natuurlijk niet wat voor persoon je mail gaat lezen. Degene die het niet uitmaakt hoe laat je de mail verstuurd, die vindt het ook best als je dat op normale werktijden doet. Anderen zien het juist niet als een plus als je de mail buiten werktijd stuurt. Kortom je kunt beter op safe spelen door normale werktijden aan te houden bij een sollicitatie.
Zoveel van zulke spam is er ook weer niet, eerder een hele hoop cc-mail, waar je overdag trouwens heel mooi tussen zit. Daarnaast, werkgevers in ploegendienst lezen hun mail wel 's nachts. Zo vreemd is het nou ook weer niet. En daarnaast zou ik als werkgever niet eens letten op het tijdstip, wat heeft dat als werkgever nou voor toegevoegde waarde als iemand verder dezelfde kwalificaties heeft?quote:Op maandag 8 april 2013 11:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Daarnaast: Niemand leest zijn mail 'snachts. Dus als je 'sochtends op je werk komt staat je mailbox vol met penis enlargement en andere bullcrap en daar staat de sollicitatie van spezza19 dan tussen. Sowieso ben je 'sochtends altijd eerst bezig met die hele stapel email te verwerken en dan heb je je aandacht er niet voldoende bij om ook de sollicitatie van spezza19 te behandelen. Als ie binnen werktijd binnen komt heb je de aandacht er netjes bij en dan kun je het de aandacht geven dat het verdient.
Als jij werkgever zou zijn zou je daar idd niet op letten, maar ik weet dat er mensen zijn die er wel op letten. Mensen zitten boordevol vooroordelen helaasquote:Op maandag 8 april 2013 11:34 schreef Daboman het volgende:
[..]
Zoveel van zulke spam is er ook weer niet, eerder een hele hoop cc-mail, waar je overdag trouwens heel mooi tussen zit. Daarnaast, werkgevers in ploegendienst lezen hun mail wel 's nachts. Zo vreemd is het nou ook weer niet. En daarnaast zou ik als werkgever niet eens letten op het tijdstip, wat heeft dat als werkgever nou voor toegevoegde waarde als iemand verder dezelfde kwalificaties heeft?
maar ook als teken dat iemand die blijkbaar al langer werkloos is een minder goed dag- en nachtritme heeft dan degene die om half negen solliciteerde.quote:Op maandag 8 april 2013 10:43 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Wat een onzin... Ik heb zo vaak 's nachts gesolliciteerd. Kan ook gezien worden als iemand die gemotiveerd is om aan de slag te gaan.
Weet niet waar je woont maar is Shell Moerdijk dan niets voor je?quote:Op zondag 7 april 2013 23:24 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik zou graag na jaren van 'n dood spoor in de logistiek/productiewerk de technische richting opgaan. Heb een half jaar chemische technologie gestudeerd en heb dat stom genoeg niet afgemaakt. (staat ook klote op m'n CV zulke dingen) ik ben nu jaren verder en een stuk wijzer en zou dus graag werken en leren combineren en dan het liefst chemische/technische richting.
Ik woon in Noord Limburg. Ik moet eigenlijk idd verhuizen om m'n kansen te vergroten.quote:Op maandag 8 april 2013 14:03 schreef Swiffer het volgende:
[..]
Weet niet waar je woont maar is Shell Moerdijk dan niets voor je?
Empathisch vermogen ontbreekt?quote:Wat een onzin... Ik heb zo vaak 's nachts gesolliciteerd. Kan ook gezien worden als iemand die gemotiveerd is om aan de slag te gaan.![]()
Een half jaar chemische technologie is denk ik te weinig om echt binnen te komen bij een chemisch bedrijf á la DSM, AKZO, shell etc... Of je moet ergens 'laag' binnen rollen..quote:Op maandag 8 april 2013 14:16 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik woon in Noord Limburg. Ik moet eigenlijk idd verhuizen om m'n kansen te vergroten.
Er zit een enorm chemisch complex in Zuid-Limburg. Ik dacht dat er zelfs wat chemische industrie bij Venlo zat.quote:Op maandag 8 april 2013 14:16 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik woon in Noord Limburg. Ik moet eigenlijk idd verhuizen om m'n kansen te vergroten.
Sabic bedoel je (voorheen DSM).. volgens mij draait dat niet zo goed en moeten er veel mensen uit.quote:Op maandag 8 april 2013 14:36 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Er zit een enorm chemisch complex in Zuid-Limburg. Ik dacht dat er zelfs wat chemische industrie bij Venlo zat.
Ja ik hoor ook van allerlei mensen dat daar een vacaturestop is en dergelijke. Zomaar binnen rollen gaat (zeker nu) echt niet lukken. Bij Venlo zit idd ook nog wel wat maar vaak willen ze toch graag dat je al een opleiding hebt voordat je daar kan werken.quote:Op maandag 8 april 2013 14:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Sabic bedoel je (voorheen DSM).. volgens mij draait dat niet zo goed en moeten er veel mensen uit.
Als je uit noord-limburg komt kun je ook over de grens kijken, dat al eens geprobeerd en zo ja hoe sta je daar tegenover?quote:Op maandag 8 april 2013 14:51 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ja ik hoor ook van allerlei mensen dat daar een vacaturestop is en dergelijke. Zomaar binnen rollen gaat (zeker nu) echt niet lukken. Bij Venlo zit idd ook nog wel wat maar vaak willen ze toch graag dat je al een opleiding hebt voordat je daar kan werken.
SABIC heeft daar de bulkchemie van DSM overgenomen, maar DSM zit er zelf ook nog. En verder zitten er nog enkele kleinere chemiebedrijven.quote:Op maandag 8 april 2013 14:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Sabic bedoel je (voorheen DSM).. volgens mij draait dat niet zo goed en moeten er veel mensen uit.
De chemie loopt inderdaad momenteel niet helemaal lekker. Dat heeft te maken met de economische problemen, maar misschien ook nog wel met de opkomst van goedkope energie (schaliegas en -olie) in de VS. De relatief dure energie in Europa ontmoedigt de chemiebedrijven om flink te investeren in de Nederlandse fabrieken.quote:Op maandag 8 april 2013 14:51 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ja ik hoor ook van allerlei mensen dat daar een vacaturestop is en dergelijke. Zomaar binnen rollen gaat (zeker nu) echt niet lukken. Bij Venlo zit idd ook nog wel wat maar vaak willen ze toch graag dat je al een opleiding hebt voordat je daar kan werken.
Organon bestaat niet meer, dat heet nu MSD. Maar oss is zeker wel te doen vanaf bepaalde plaatsen in Noord-limburg.quote:Op maandag 8 april 2013 15:07 schreef ferrari_rood het volgende:
Organon is denk ik te ver weg vanuit noord-Limburg
Dat ligt wat genuanceerder (ik ken aardig wat mensen die er werken)quote:Op maandag 8 april 2013 15:12 schreef ferrari_rood het volgende:
Even op Google gespiekt maar volgens mij loopt Organon/Msd ook niet zo goed.
had het een beetje gehaast getypt hahaquote:Op maandag 8 april 2013 16:13 schreef AnneX het volgende:
Hun vergeten ook dingen ? en Hun vinden dat leuk ?
Gut,gut...bij mij zakken hun van HRM ook ...ik en mijn collega's...
Overigens dank voor je praktische tips.
Jezelf verdiepen in het bedrijf!!! Wat maken ze, wat doen ze, wat lijkt jouw hier leuk aan en waarom bij hun.quote:Op maandag 8 april 2013 16:11 schreef fh101 het volgende:
Wat ik dus echt moeilijk vind is om te beantwoorden waarom ik ergens graag wil werken. Omdat de functieomschrijving me leuk leek. Maar waarom, dat kan ik dus nooit echt goed beantwoorden, behalve met van die cliché antwoorden; omdat ik het leuk vind om met mensen te werken.
Herkent iemand dit? En belangrijker nog, wat doe je ertegen?
De essentie is toch bij veel zorginstellingen hetzelfde en dat is juist wat het in mijn ogen lastig maakt. Het is wel een goede tip, als ik erachter kan komen wat zij (waar ik solliciteer) net anders doen kan ik dat wel noemen natuurlijkquote:Op maandag 8 april 2013 16:44 schreef Thefaceman88 het volgende:
[..]
Jezelf verdiepen in het bedrijf!!! Wat maken ze, wat doen ze, wat lijkt jouw hier leuk aan en waarom bij hun.
Voorbeeld Internationaal bedrijf: Bij uw ondernemen krijg je vaak sneller kansen en kan ik me veel sneller ontwikkelen. Verder geeft het werken in een internationale organisatie mij ook meer zekerheid.
Voorbeeld MKB: Binnen kleinere ondernemingen is alles vaak informeler, ik presteer beter onder deze omstandigheden. Verder vind ik het fijn dat er directere communicatielijnen zijn waardoor ik niet langs 3 afdelingen hoef te gaan. Tevens geeft het werken binnen een kleinere onderneming mij meer de kans om mijn waarde aan te tonen![]()
Voorbeeld timmerfabriek: Ik vind de producten die uw bedrijf produceert goed in elkaar steken en wil hier zelf ook graag mee aan de slag gaan. Vooral (voorbeeld) spreekt mij erg aan, het ergonomisch ontwerp en de kwalitatieve standaard hebben mij ervan overtuigd dat uw bedrijf net als ikzelf altijd alleen het beste wil produceren.
Verzin maar raak, maar je moet je goed inlezen in wat ze doen en hoe ze dat doen
fris jezelf iig op als je na een lange dag werken toch nog op gesprek gaatquote:
Je wilt niet weten hoeveel mensen er stinkend en ongeschoren op gesprek komen.quote:
om eerlijk te zijn denk ik dat het bij jou toch echt gaat stokken op dat gebrek aan ervaring/diploma in de chemische sector. Ik denk dat je veel meer kans maakt als je in de avonduren die opleiding alsnog haalt en tot die tijd doorbuffelt waar je nu werkt.quote:Op maandag 8 april 2013 16:53 schreef BlueMage het volgende:
Bedankt voor alle tips, ga zeker verder kijken.Brabant is nog wel te doen voor mij vanuit Venlo. Over de grens: mja Ruhrgebied liggen de banen nu helaas ook niet voor het oprapen. Heb overigens twee jaar in Duitsland gewerkt (logistiek dus toch anders) en vond dat niet echt heel geweldig, sfeer is daar toch anders.
Ik laat soms een paar dagen een baardje staan. Kan toch geen probleem zijn?quote:Op maandag 8 april 2013 18:10 schreef Thefaceman88 het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoeveel mensen er stinkend en ongeschoren op gesprek komen.
voor de tijdelijke (bij)baantjes waar jij op reageert is dat geen enkel probleem (mits het je staat)quote:Op maandag 8 april 2013 23:00 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Ik laat soms een paar dagen een baardje staan. Kan toch geen probleem zijn?
Even wat vragen/opmerkingen van mijn kant over punt 1, 2 en 5:quote:Op maandag 8 april 2013 15:49 schreef Thefaceman88 het volgende:
Mijn vorige baan was recruiter bij een detacheringsbureau. We zaten dat met een kleine 8 man op een afdeling en ik denk wel 80% van mijn collega's waaronder ik delete altijd alle mail die er tussen 18:00 en 08:00 binnengekomen was gewoon (Er is nu eenmaal zat aanbod, dus de kans dat het pareltje voor de functie er tussen zat was te verwaarlozen. Verder kwam dit ook omdat veel van de sollicitaties die we nachts kregen van mensen waren die verplicht moeten solliciteren (type ik ben harry, lasser van beroep en wil in de zorg werken)
Ik zal even wat punten opschrijven die jullie zouden kunnen helpen!!!
1: Zet je CV met 1000 Trefwoorden op nationale vacaturebank!!! Wij haalden hier bijna al onze kandidaten vanaf. We zochten daarbij niet op functie maar op werkzaamheden en certificaten (VCA, Tig lassen etc) DIT IS DE ALLERBELANGRIJKSTE.
2: Zet in je CV een persoonlijke motivatie: De recruiters hebben zo een al een beeld van wat ze binnen halen.
5: Wanneer noem je iets een gat in het cv? Ik zoek nu sinds ongeveer een jaar een baan, maar er staat wel een bijbaan op mijn cv die ik nog steeds heb. Zou je dat als een gat in het cv beoordelen of niet?quote:5: Zorg dat je geen gaten in je CV hebt: Gaten in je CV was bij ons 9 van de 10x een no go. Zelf ook al had je een goede reden.
Hier wil ik even op reageren. Als je nu solliciteert vanuit een baan, dan heb je vaak overdag geen tijd om een sollicitatie de deur uit te doen. Ik doe het dan altijd 's avonds als ik thuis ben. Dat kan gerust om 20.00 uur zijn. Dat zou betekenen dat ik gelijk uit je selectie wordt gekiept, zonder dat er naar gekeken wordt.quote:Op maandag 8 april 2013 15:49 schreef Thefaceman88 het volgende:
Mijn vorige baan was recruiter bij een detacheringsbureau. We zaten dat met een kleine 8 man op een afdeling en ik denk wel 80% van mijn collega's waaronder ik delete altijd alle mail die er tussen 18:00 en 08:00 binnengekomen was gewoon (Er is nu eenmaal zat aanbod, dus de kans dat het pareltje voor de functie er tussen zat was te verwaarlozen. Verder kwam dit ook omdat veel van de sollicitaties die we nachts kregen van mensen waren die verplicht moeten solliciteren (type ik ben harry, lasser van beroep en wil in de zorg werken)
Jep, en daarom heb je dus ook minder succes dan iemand die gewoon om 08:30 zijn sollicitatie verstuurt.quote:Op dinsdag 9 april 2013 09:34 schreef Koningin het volgende:
[..]
Hier wil ik even op reageren. Als je nu solliciteert vanuit een baan, dan heb je vaak overdag geen tijd om een sollicitatie de deur uit te doen. Ik doe het dan altijd 's avonds als ik thuis ben. Dat kan gerust om 20.00 uur zijn. Dat zou betekenen dat ik gelijk uit je selectie wordt gekiept, zonder dat er naar gekeken wordt.
Lekkere praktijken maar verbaast me niets.. Recruiters moet je zoveel mogelijk links laten liggen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 09:34 schreef Koningin het volgende:
[..]
Hier wil ik even op reageren. Als je nu solliciteert vanuit een baan, dan heb je vaak overdag geen tijd om een sollicitatie de deur uit te doen. Ik doe het dan altijd 's avonds als ik thuis ben. Dat kan gerust om 20.00 uur zijn. Dat zou betekenen dat ik gelijk uit je selectie wordt gekiept, zonder dat er naar gekeken wordt.
Als dat strafbaar is kun je elke sollicitatieprocedure beter door de rechtbank laten doen..quote:Op dinsdag 9 april 2013 09:44 schreef Disorder het volgende:
Fijn om te weten dat recruiters discrimineren. "Hij bevalt me niet, dus hij krijgt een afwijzing." Is dat niet strafbaar?
Werkende mensen hebben vaak sowieso geen tijd om overdag sollicitaties te versturenquote:Op dinsdag 9 april 2013 09:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb tientallen sollicitaties 's avonds verstuurd. Keurig bevestigingen gekregen en gewoon uitgenodigd voor gesprekken.
hoeft ook niet, je kunt de mailtjes 'savonds klaar zetten en 'sochtends automatisch versturen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 09:51 schreef MaLo het volgende:
[..]
Werkende mensen hebben vaak sowieso geen tijd om overdag sollicitaties te versturen
Ja ik ook hoor.quote:Op dinsdag 9 april 2013 09:47 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb tientallen sollicitaties 's avonds verstuurd. Keurig bevestigingen gekregen en gewoon uitgenodigd voor gesprekken.
Mijn God, onddanks dat ik het met een aantal punten met je eens ben, snap ik nu heel goed waarom ik recruiters zo veel mogelijk links laat liggen.quote:Op maandag 8 april 2013 15:49 schreef Thefaceman88 het volgende:
1: Zet je CV met 1000 Trefwoorden op nationale vacaturebank!!! Wij haalden hier bijna al onze kandidaten vanaf. We zochten daarbij niet op functie maar op werkzaamheden en certificaten (VCA, Tig lassen etc) DIT IS DE ALLERBELANGRIJKSTE.
2: Zet in je CV een persoonlijke motivatie: De recruiters hebben zo een al een beeld van wat ze binnen halen.
3: Laat de foto achterwege: Ik en mijn collega's lieten je 9 van de 10 keer niet op gesprek komen als je er ook maar een beetje lelijk uitzag. Ik weet dat dit ontzettend fout is, maar zo zit de mens gewoon in elkaar.
4: Kom bij gesprekken voor een formele functie netjes met een colbertje of iets dergelijks. Bedrijven geven allemaal de voorkeur aan representatieve mensen (Ook al loop je normaal in een adidas trainingsbroek rond)
5: Zorg dat je geen gaten in je CV hebt: Gaten in je CV was bij ons 9 van de 10x een no go. Zelf ook al had je een goede reden.
6: Plaats op je CV alle werkzaamheden die je via een uitzendbureau hebt gedaan onder een kopje:
Als je heel veel banen op je CV hebt staan maak je minimaal 50% minder kans op een functie.
7: Maak je recruiter/contactpersoon enthousiast over jezelf: Vertel veel persoonlijke dingen, dat vinden hun ook leuk. Hou je bijvoorbeeld van koken of geschiedenis MELD DIT DAN. (Partnerruil, SM en orgies kun je achterwege laten)
8: Douche jezelf: Je wil niet weten hoe vaak ik stinkende mensen voor me hebt gehad (FAILLLLL)
9: Maak thuis een zelfreflectie en denk goed na over je eigen persoonlijke goede en slechte eigenschappen. Ik en andere recruiters/HR managers hebben zelf zeer snel door waar het bij jouw fout zit. Denk dus dieper na!!!! Als je bijvoorbeeld op de vraag: Wat zijn je slechte eigenschappen? binnen 60 Sec geen antwoord kan geven formuleren wij dat voor jouw!! GEBREK AAN ZELFKENNIS!!! en dus FAIL.
10: Wees proactief: Ben je op gesprek geweest en wil je weten hoe het ging? Bel na een dag of 2 even op. Sommige mensen denken dan dat je aan het pushen bent, ik vond het altijd wel fijn om aan iemand herinnerd te worden. HR mensen zijn ook gewoon mensen, hun vergeten ook dingen.
Hoop dat ik jullie hiermee een beetje heb kunnen helpen.
Dit zegt natuurlijk niets over jou hoor, alleen maar over het type recruiter.quote:Op dinsdag 9 april 2013 09:34 schreef Koningin het volgende:
Geloof dat ik jouw CV niet wil zien. Zou je afwijzen voor de functie van recruiter, alleen al op basis van het aantal spelfouten.quote:Op maandag 8 april 2013 15:49 schreef Thefaceman88 het volgende:
3: Laat de foto achterwege: Ik en mijn collega's lieten je 9 van de 10 keer niet op gesprek komen als je er ook maar een beetje lelijk uitzag. Ik weet dat dit ontzettend fout is, maar zo zit de mens gewoon in elkaar.
4: Kom bij gesprekken voor een formele functie netjes met een colbertje of iets dergelijks. Bedrijven geven allemaal de voorkeur aan representatieve mensen (Ook al loop je normaal in een adidas trainingsbroek rond)
5: Zorg dat je geen gaten in je CV hebt: Gaten in je CV was bij ons 9 van de 10x een no go. Zelf ook al had je een goede reden.
6: Plaats op je CV alle werkzaamheden die je via een uitzendbureau hebt gedaan onder een kopje:
Als je heel veel banen op je CV hebt staan maak je minimaal 50% minder kans op een functie.
7: Maak je recruiter/contactpersoon enthousiast over jezelf: Vertel veel persoonlijke dingen, dat vinden hun ook leuk. Hou je bijvoorbeeld van koken of geschiedenis MELD DIT DAN. (Partnerruil, SM en orgies kun je achterwege laten)
8: Douche jezelf: Je wil niet weten hoe vaak ik stinkende mensen voor me hebt gehad (FAILLLLL)
9: Maak thuis een zelfreflectie en denk goed na over je eigen persoonlijke goede en slechte eigenschappen. Ik en andere recruiters/HR managers hebben zelf zeer snel door waar het bij jouw fout zit. Denk dus dieper na!!!! Als je bijvoorbeeld op de vraag: Wat zijn je slechte eigenschappen? binnen 60 Sec geen antwoord kan geven formuleren wij dat voor jouw!! GEBREK AAN ZELFKENNIS!!! en dus FAIL.
10: Wees proactief: Ben je op gesprek geweest en wil je weten hoe het ging? Bel na een dag of 2 even op. Sommige mensen denken dan dat je aan het pushen bent, ik vond het altijd wel fijn om aan iemand herinnerd te worden. HR mensen zijn ook gewoon mensen, hun vergeten ook dingen.
Nou nou... hun zijn ook maar gewoon mensen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 10:29 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Geloof dat ik jouw CV niet wil zien. Zou je afwijzen voor de functie van recruiter, alleen al op basis van het aantal spelfouten.
quote:Op dinsdag 9 april 2013 10:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou nou... hun zijn ook maar gewoon mensen.
Welke regio?quote:Op dinsdag 9 april 2013 11:37 schreef mr.miagi het volgende:
probeer maar eens via een uitzendbureau werk te vinden zonder ervaring...een onmogelijke taak. voor hulpkracht/ productiewerk staan er al 50 voor je.
Vind ik ook...quote:Op dinsdag 9 april 2013 09:56 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ja ik ook hoor.
Maar ik ben van mening dat je niet zo maar je mails van 18.00 - 08.00 uur kunt verwijderen.....er wordt tegenwoordig zoveel plaats- en tijdongebonden gewerkt. Dat kun je niet maken.
Afhankelijk van vooropleiding weet ik wellicht wel iets passends te vinden via werk.nl.quote:
quote:Op maandag 8 april 2013 15:49 schreef Thefaceman88 het volgende:
We zaten dat met een kleine 8 man op een afdeling en ik denk wel 80% van mijn collega's waaronder ik delete altijd alle mail die er tussen 18:00 en 08:00 binnengekomen was gewoon
quote:Ik en mijn collega's lieten je 9 van de 10 keer niet op gesprek komen als je er ook maar een beetje lelijk uitzag
quote:formuleren wij dat voor jouw!!
Bij nader inzien ben je gewoon een incompetente drol.quote:hun vergeten ook dingen.
TIP: Stuur je mail om 8:30 dan wordt ie niet verwijderd.quote:Op dinsdag 9 april 2013 11:48 schreef peleetje het volgende:
[..]
Vind ik ook...
De wereld stopt niet met functioneren als jij om 18:00 je pceetje uitzet. (iets met 24uurs economie)
Als je mails tussen 18:00-08:00 gewoon klakkeloos verwijdert ben je naar mijn idee gewoon een incompetente recruiter lul.
Dit impliceert dat je je ritme niet kan aanpassen. Dat kan dus wel. Dat is dan weer mijn ervaring. En bij verschillende werktijden horen ook verschillende piekmomenten.quote:Op maandag 8 april 2013 14:31 schreef corehype het volgende:
[..]
Empathisch vermogen ontbreekt?
's nachts solliciteren betekent laat naar bed = laat opstaan = slecht presteren op werk.
Ik kan het weten
quote:Op dinsdag 9 april 2013 11:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
TIP: Stuur je mail om 8:30 dan wordt ie niet verwijderd.
Hou jij je aan je eigen tips! dan doe ik op mijn manier.quote:Op dinsdag 9 april 2013 11:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
TIP: Stuur je mail om 8:30 dan wordt ie niet verwijderd.
Mijn achting van recruiters ed. is nog meer gedaald.quote:Op maandag 8 april 2013 15:49 schreef Thefaceman88 het volgende:
okequote:Op dinsdag 9 april 2013 12:04 schreef peleetje het volgende:
[..]
[..]
Hou jij je aan je eigen tips! dan doe ik op mijn manier.
Mijn vooroordeel werd bevestigdquote:Op dinsdag 9 april 2013 12:06 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Mijn achting van recruiters ed. is nog meer gedaald.
Het zijn gewoon hele domme mensen.quote:
*schraapt keel.quote:
Dit is toch achterlijk. Een stage voor afgestudeerden?quote:In deze gave en leerzame werkervarings stage voor afgestudeerden die graag nog wat extra werkveraring op hun cv willen bijschrijven zul je zelfstandig en met begeleiding meewerken (teksten schrijven, meedenken over de inhoud van de propositie, projectbegeleiding) aan een nieuwe social media HR en recruitment propositie die we op dit moment aan het voorbereiden zijn
Verder zul je allerlei andere operationele marketing & communicatie taken uitvoeren. Dit zijn wel taken die bij een volwaardige functie horen en dus toegevoegde waarde voor de werkervaring bieden. We vragen je wel om 6 maanden bij ons bedrijf te blijven.
Per direct beschikbaar.
Vergoeding: ¤250 per maand + reiskosten
Goedkope werkkrachtenquote:Op dinsdag 9 april 2013 12:52 schreef Myraela het volgende:
Dit is toch achterlijk. Een stage voor afgestudeerden?En dat voor serieus voor maar 250 euro in de maand. Sorry hoor, maar dit is gewoon echt dieptriest.
Ik zou het doen als ik al een jaar thuis zou zitten. Door zo'n instelling heb ik nu een droombaan gevonden.quote:Op dinsdag 9 april 2013 12:52 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dit is toch achterlijk. Een stage voor afgestudeerden?En dat voor serieus voor maar 250 euro in de maand. Sorry hoor, maar dit is gewoon echt dieptriest.
Ik had het ook gedaan jaquote:Op dinsdag 9 april 2013 12:58 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik zou het doen als ik al een jaar thuis zou zitten. Door zo'n instelling heb ik nu een droombaan gevonden.
hoe kan je zonder baan je huur betalen?quote:Op dinsdag 9 april 2013 13:18 schreef TeleportingKing het volgende:
250 euro per maand voor een afgestudeerde die dus geen stufi/lening meer krijgt? Ik zou het niet doen, hoe kun je ooit je huur nog betalen?
we hadden ooit een belgisch meisje die niet met de bus wilde gaan werken end us alleen in haar eigen woonplaats wilde werken, die post nu nog alleen in Depressie topiques.quote:Op dinsdag 9 april 2013 13:29 schreef sararaats het volgende:
Ik krijg nog steeds werkaanbiedingen terwijl ik arbeidsongeschikt verklaard ben.
In België is het misschien anders dan bij jullie
Dan heb je nog altijd eventueel een laatste redmiddel in de vorm van een uitkering. Ik weet niet precies hoe het zit, maar met een fulltime stage ben je niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt en heb je volgens mij geen recht op bijstand.quote:Op dinsdag 9 april 2013 13:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
hoe kan je zonder baan je huur betalen?
dat is bij WW maar bij bijstand niet, maar je moet in de bijstand wel solliciteren om aan een baan te komen (dus in de avonduren bij werken). + in de bijstand word je vaak tewerkgesteld in de groenvoorziening of in de bejaardenwasserette. en dat moet je maar net willen. sommigen verkiezen dan om gewoon thuis te blijven.quote:Op dinsdag 9 april 2013 13:34 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Dan heb je nog altijd eventueel een laatste redmiddel in de vorm van een uitkering. Ik weet niet precies hoe het zit, maar met een fulltime stage ben je niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt en heb je volgens mij geen recht op bijstand.
Ja, dus bij een fulltime stage moet je sowieso in de avonden ook nog werken. Ik zou het niet kunnen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 13:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dat is bij WW maar bij bijstand niet, maar je moet in de bijstand wel solliciteren om aan een baan te komen (dus in de avonduren bij werken). + in de bijstand word je vaak tewerkgesteld in de groenvoorziening of in de bejaardenwasserette.
True. Het is voor mij choquerend om te lezen dat alle mails tussen bepaalde tijdstippen worden wegggooid. Maar als je van recruiters afhankelijk bent, dan moet je het er maar mee doen. (Ik ben dat zelf goddank niet.)quote:Op dinsdag 9 april 2013 13:35 schreef fh101 het volgende:
Iedereen reageert wel heel sterk op de post van Thefaceman88, en dat snap ik ook. Maar hij zal echt niet de enige recruiter zijn die zo te werk gaat. En dan kunnen we het met zn allen wel diep triest vinden, maar als je uiteindelijk een baan wil... Het is zo wel weer duidelijk hoe dat wereldje in elkaar zit.
Daar struikel ikzelf inderdaad ook het meest over. Ik ga er juist 's avonds even voor zitten om een goede mail op te stellen. Ik heb een basisbrief, maar die moet natuurlijk wel elke keer wat aangepast worden en juist dan loop je het gevaar dat zinnen niet meer lopen. Als ik 's middags sollicitaties zou versturen dan moet het overal even snel tussen door en is de kans op fouten dus veel groter. Maar dat je daar dan gelijk zo op af gestraft kan worden...quote:Op dinsdag 9 april 2013 13:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
True. Het is voor mij choquerend om te lezen dat alle mails tussen bepaalde tijdstippen worden wegggooid. Maar als je van recruiters afhankelijk bent, dan moet je het er maar mee doen. (Ik ben dat zelf goddank niet.)
Sommige dingen hoop ik ver weg van te blijven zoals: Flex contracten, 0-uren contracten, Uitzendbureau's, Pay-roll, Recruiters. Allemaal lijkenpikkerij.quote:Op dinsdag 9 april 2013 13:53 schreef fh101 het volgende:
[..]
Daar struikel ikzelf inderdaad ook het meest over. Ik ga er juist 's avonds even voor zitten om een goede mail op te stellen. Ik heb een basisbrief, maar die moet natuurlijk wel elke keer wat aangepast worden en juist dan loop je het gevaar dat zinnen niet meer lopen. Als ik 's middags sollicitaties zou versturen dan moet het overal even snel tussen door en is de kans op fouten dus veel groter. Maar dat je daar dan gelijk zo op af gestraft kan worden...
volgens mij wil onze overheid net heel nederland aan de flex contractenquote:Op dinsdag 9 april 2013 13:56 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Sommige dingen hoop ik ver weg van te blijven zoals: Flex contracten, 0-uren contracten, Uitzendbureau's, Pay-roll, Recruiters. Allemaal lijkenpikkerij.
TIP: je kunt je mailtjes vertraagd versturen dus het is niet nodig om 'smiddags te gaan lopen haasten.quote:Op dinsdag 9 april 2013 13:53 schreef fh101 het volgende:
[..]
Daar struikel ikzelf inderdaad ook het meest over. Ik ga er juist 's avonds even voor zitten om een goede mail op te stellen. Ik heb een basisbrief, maar die moet natuurlijk wel elke keer wat aangepast worden en juist dan loop je het gevaar dat zinnen niet meer lopen. Als ik 's middags sollicitaties zou versturen dan moet het overal even snel tussen door en is de kans op fouten dus veel groter. Maar dat je daar dan gelijk zo op af gestraft kan worden...
Ik heb het nog niet gevonden in hotmailquote:Op dinsdag 9 april 2013 14:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
TIP: je kunt je mailtjes vertraagd versturen dus het is niet nodig om 'smiddags te gaan lopen haasten.
Nou ja, daar heeft Maanvis dus al een oplossing voor gegeven. (Vroeger deden we dat altijd zo met mailen, maar dan andersom: overdag mails schrijven en 's avonds na 8 uur versturen omdat de kosten van het inbellen dan lager waren.quote:Op dinsdag 9 april 2013 13:53 schreef fh101 het volgende:
[..]
Het is compleet respectloos en als een bureau zo te werk gaat, dan zou ik daar als opdrachtgever graag van op de hoogte zijn, want ik zou snel op zoek naar een anderquote:Op dinsdag 9 april 2013 14:01 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het zelf ook maar een stupide selectiecriterium
Je kunt ook een concept opslaan en tijdens werktijd (in de pauze bijvoorbeeld) versturen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:01 schreef fh101 het volgende:
[..]
Ik heb het nog niet gevonden in hotmail
Goeie!quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je kunt ook een concept opslaan en tijdens werktijd (in de pauze bijvoorbeeld) versturen.
Ik krijg ook nog een flink aantal afwijzingen via de post! Ik vind het wat achterhaald. En nu ben ik elke dag rond postbodetijd nerveus.quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:05 schreef fh101 het volgende:
[..]
Goeie!
Ik heb trouwens een paar dagen geleden een sollicitatie gedaan via de mail, maar ik kreeg geen ontvangstbevestiging binnen dus ik had bij mezelf al bedacht dat ik dat even in de gaten moest houden. Kreeg ik een dag later een brief in de post als bevestigingHoe heerlijk ouderwetsch!
Jij hebt toch dezelfde studieachtergrond als ik? Wat zoek je eigenlijk?quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik krijg ook nog een flink aantal afwijzingen via de post! Ik vind het wat achterhaald. En nu ben ik elke dag rond postbodetijd nerveus.
1quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:14 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Even wat vragen/opmerkingen van mijn kant over punt 1, 2 en 5:
1: Is nationalevacaturebank.nl niet een beetje achterhaald met de opkomst van linkedin? En waarom niet monsterboard?
2: Kun je dit verduidelijken aan wat voor soort tekst je dan denkt?
[..]
5: Wanneer noem je iets een gat in het cv? Ik zoek nu sinds ongeveer een jaar een baan, maar er staat wel een bijbaan op mijn cv die ik nog steeds heb. Zou je dat als een gat in het cv beoordelen of niet?
Dan nog een andere vraag - voor zover je het in cijfers kan uitdrukken - in hoeverre moest een cv aansluiten op de vacature, wilde je iemand uitnodigen voor een gesprek? 70%, 80%, 90%?
1.quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:14 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Even wat vragen/opmerkingen van mijn kant over punt 1, 2 en 5:
1: Is nationalevacaturebank.nl niet een beetje achterhaald met de opkomst van linkedin? En waarom niet monsterboard?
2: Kun je dit verduidelijken aan wat voor soort tekst je dan denkt?
[..]
5: Wanneer noem je iets een gat in het cv? Ik zoek nu sinds ongeveer een jaar een baan, maar er staat wel een bijbaan op mijn cv die ik nog steeds heb. Zou je dat als een gat in het cv beoordelen of niet?
Dan nog een andere vraag - voor zover je het in cijfers kan uitdrukken - in hoeverre moest een cv aansluiten op de vacature, wilde je iemand uitnodigen voor een gesprek? 70%, 80%, 90%?
Afgestudeerd in filosofie en taalwetenschap, bijna gepromoveerd bij pedagogiek. Ik kijk naar functies als docent aan universiteit en hbo, en ook naar alle onderwijsgerelateerde beleidsfuncties. M'n specialisatie is nieuwe media in het onderwijs, maar ik kijk ook breder dan dat. Als je iets weet, hoor ik het graag!quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Jij hebt toch dezelfde studieachtergrond als ik? Wat zoek je eigenlijk?
Hier heb je een dikke kans op ja. Wat voor werk zoek je? Mijn tip is om er een flitsende titel aan te geven. Dat vergroot je kans aanzienlijk in plaats van "Sollicitatie directiesecretaresse Mevrouw Koningin"quote:Op dinsdag 9 april 2013 09:34 schreef Koningin het volgende:
[..]
Bewijs het maar eens, ik werk er niet meer. Maar ik heb dit bij andere detacheerders die voor mij zochten ook aangekaart, die gaven toe hetzelfde te doen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 09:44 schreef Disorder het volgende:
Fijn om te weten dat recruiters discrimineren. "Hij bevalt me niet, dus hij krijgt een afwijzing." Is dat niet strafbaar?
Ik zat bij een van de grootste detacheringsbureaus in Nederland. De kleintjes zijn nog erger.quote:Op dinsdag 9 april 2013 10:02 schreef Domme_Gans het volgende:
[..]
Mijn God, onddanks dat ik het met een aantal punten met je eens ben, snap ik nu heel goed waarom ik recruiters zo veel mogelijk links laat liggen.
Ik heb dyslexie, als ik hier dan snel loop te typen zie ik mijn eigen fouten niet meer. Mijn oprechte excuses.quote:Op dinsdag 9 april 2013 10:29 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Geloof dat ik jouw CV niet wil zien. Zou je afwijzen voor de functie van recruiter, alleen al op basis van het aantal spelfouten.
Als starter maak je juist meer kans, jij hebt nul ervaring en weet ook niet wat je kunt gaan verdienen.... probleem is alleen dat ze je dan een oor aannaaien.quote:Op dinsdag 9 april 2013 11:37 schreef mr.miagi het volgende:
probeer maar eens via een uitzendbureau werk te vinden zonder ervaring...een onmogelijke taak. voor hulpkracht/ productiewerk staan er al 50 voor je.
Wat wil je, je krijgt er 500 op 1 vacature.quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:37 schreef ElisaB het volgende:
Het lijkt wel zo te zijn dat iedereen die aan de positieve kant van de markt zit op den duur onbeschoft en respectloos wordt.
Mijn bek valt open door het verhaal van Thefaceman88, maar het is wel wat ik de laatste tijd ervaar (of wat men in mijn omgeving ervaart). Sollicitanten worden amper meer serieus genomen, laat staan met resepect.
Dat snap ik best, maar dan hoeft het toch nog niet resepctloos te worden?quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:38 schreef Maanvis het volgende:
Wat wil je, je krijgt er 500 op 1 vacature.
als je 499 man een persoonlijke afwijzing moet sturen kan dat simpelweg niet, dus krijg je een kortaf standaard mailtje met daarin 'uw profiel voldoet niet aan de vacature' en meer niet. Als je al überhaupt de tijd hebt om te reageren.quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:39 schreef ElisaB het volgende:
Dat snap ik best, maar dan hoeft het toch nog niet resepctloos te worden?
Nou ja, het minste wat je kunt doen is wat meer informatie geven over de achtergrond van de personen die wél uitgenodigd zijn op gesprek. Het kost wat moeite om dat zorgvuldig te formuleren, maar het heeft de sollicitanten ook tijd en moeite gekost om te solliciteren.quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
als je 499 man een persoonlijke afwijzing moet sturen kan dat simpelweg niet, dus krijg je een kortaf standaard mailtje met daarin 'uw profiel voldoet niet aan de vacature' en meer niet. Als je al überhaupt de tijd hebt om te reageren.
mensen zijn gefrustreerd omdat ze geen werk vinden en recruiters hanteren nu ook niet de meest charmante werkwijze, maar trekt het je niet aan, het is een forumquote:Op dinsdag 9 april 2013 15:01 schreef Thefaceman88 het volgende:
Even ter verduidelijking, Ik geef ook alleen maar tips en geef aan hoe het werkt.
Dan kun je mij wel af gaan zeiken en op mijn spelling gaan lopen afrekenen, maar de waarheid is dat ik volgende week weer aan het werk ben (Ben een Werktuigbouwkunde met een extra HBO in international business). Door mijn stappen aan te houden vond ik binnen 4 weken na dat ik ontslag heb genomen weer een baan (Ben gestopt omdat ik het verschrikkelijk vond om mensen gewoon te bedriegen en valse hoop te geven, gaat na een jaar echt aan je knagen).
Ik heb hier thuis nog een map liggen met een dikke 150 bedrijven die binnen nu en 2 maanden nog mensen zoeken. Misschien moet ik maar stoppen met posten hier als te toch alleen maar wordt afgezeken. Wie wil werken vind werk!!!!
Alsof een bedrijf niet meer te doen heeftquote:Op dinsdag 9 april 2013 14:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou ja, het minste wat je kunt doen is wat meer informatie geven over de achtergrond van de personen die wél uitgenodigd zijn op gesprek. Het kost wat moeite om dat zorgvuldig te formuleren, maar het heeft de sollicitanten ook tijd en moeite gekost om te solliciteren.
Ik heb pas meer informatie gevraagd over mijn afwijzing voor een vacature waarop 350 reacties waren gekomen. Ik kreeg daar een keurige en snelle reactie op. Echt fijn dat het ook zo kan.
Als ik lang werkloos zou zijn zou ik het ook doen, maar als het even zo doorgaat noemen ze straks elke baan een werkstage, gaat iedereen zwaar onder minimumloon zitten en wissel je gewoon elke 6 maanden van baan.quote:Op dinsdag 9 april 2013 12:58 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik zou het doen als ik al een jaar thuis zou zitten. Door zo'n instelling heb ik nu een droombaan gevonden.
Meid volgens mij ben jij nog veel te jong om zo negatief te doen over de arbeidsmarkt!quote:Op dinsdag 9 april 2013 15:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
Als ik lang werkloos zou zijn zou ik het ook doen, maar als het even zo doorgaat noemen ze straks elke baan een werkstage, gaat iedereen zwaar onder minimumloon zitten en wissel je gewoon elke 6 maanden van baan.
Ik vind het als bedrijf gewoon sneu dat je op zo'n manier gebruik wilt maken van mensen, al helemaal met zo'n lage vergoeding.
Maar niet alle 499 mensen vragen ernaar, natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 april 2013 15:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Alsof een bedrijf niet meer te doen heeftals je 499 mensen moet laten weten wat er wel of niet verkeerd is aan je profiel dan kan je het hele bedrijf wel opdoeken.
Dank voor je antwoorden. Ik zal dan nog eens een blik op nationalevacaturebank.nl werpen. Intermediair.nl is volgens mij van hetzelfde bedrijf en daarom misschien ook nog interessant, omdat ik WO'er ben. Foto op linkedin is blijkbaar dan ook noodzakelijk, al ben ik daar niet zo weg van (van heel linkedin trouwens niet).quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:19 schreef Thefaceman88 het volgende:
1.
Monsterboard ik leuk om vacatures op te plaatsen, maar om te selecteren is het een drama. nationale vacaturebank werkt veel makkelijker en is ook goedkoper. Ik vulde van de 15 vacatures die ik per week had er 13 in met nationale vacaturebank en de andere 2 door middel van aanmeldingen.
Linkedin gebruikten wij alleen om een gezicht bij de persoon te zoeken.
Daar maak je het mij meteen moeilijk. Voor mij is het niet heel duidelijk in welke richting ik wil werken, mede omdat ik in twee verschillende (technische) richtingen ben opgeleid. Hobby's heb ik wel onderaan mijn cv staan, maar ik zie niet in waarom dat noodzakelijk is.quote:2.
Zorg dat je goed verteld wie jij bent, wat je zelf wil gaan doen, wat je hobby's zijn en waarom jij denkt een aanwinst voor een bedrijf te zijn.
Ik ben bang dat een hoop werkgevers/recruiters het onderhand wel als een gat gaan zien. Mede met mijn lange studiecarrière en weinig praktijkervaring schrikt dat hen waarschijnlijk af.quote:5.
Dat is geen gat. Een gat is echt als je in 2010 bent ontslagen en nu nog thuis zit. Als je jong bent kun je je hier uitlullen (ben wezen reizen etc)
Hoe beoordeelde jij of mensen een beetje pasten bij de gevraagde persoonlijke eigenschappen? Daar vind ik namelijk vaak een hoop flauwekul bij zitten.quote:Als ik bij een CV een goed gevoel kreeg en na een kort telefoongesprek dan liet ik je zelfs op gesprek gaan als je maar een 60% match bent. Je moet ook bij het bedrijf passen. Ik had een plaatsing percentage van 85% dus zelf als je niet aansluit maak je een goede kans. Als ik bijvoorbeeld een goede ervaren lasser moest hebben, dan plaatste ik zelf mensen die net klaar waren met school. Mits ik er een goed gevoel bij had.
Des te meer opleiding des te beter, dit kun je niet als een gat zien. Stages en projecten telde ikzelf ook altijd als werkervaring.quote:Op dinsdag 9 april 2013 15:19 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Dank voor je antwoorden. Ik zal dan nog eens een blik op nationalevacaturebank.nl werpen. Intermediair.nl is volgens mij van hetzelfde bedrijf en daarom misschien ook nog interessant, omdat ik WO'er ben. Foto op linkedin is blijkbaar dan ook noodzakelijk, al ben ik daar niet zo weg van (van heel linkedin trouwens niet).
[..]
Daar maak je het mij meteen moeilijk. Voor mij is het niet heel duidelijk in welke richting ik wil werken, mede omdat ik in twee verschillende (technische) richtingen ben opgeleid. Hobby's heb ik wel onderaan mijn cv staan, maar ik zie niet in waarom dat noodzakelijk is.
[..]
Ik ben bang dat een hoop werkgevers/recruiters het onderhand wel als een gat gaan zien. Mede met mijn lange studiecarrière en weinig praktijkervaring schrikt dat hen waarschijnlijk af.
[..]
Hoe beoordeelde jij of mensen een beetje pasten bij de gevraagde persoonlijke eigenschappen? Daar vind ik namelijk vaak een hoop flauwekul bij zitten.
dit had ik eerst en een jobcoach die mijn cv nakeek zei dat dat een no-no was, dat ik alleen een woord moest vermelden bij hobby, bijvoorbeeld: mountainbiken ipv een verhaal, want anders zou het lijken of je meer interesse in je hobby had dan in je eventuele werkquote:Op dinsdag 9 april 2013 15:26 schreef Thefaceman88 het volgende:
[..]
Des te meer opleiding des te beter, dit kun je niet als een gat zien. Stages en projecten telde ikzelf ook altijd als werkervaring.
Je hobbys moet je in een verhaaltje zetten, dat helpt de beeldvorming. Ik vertelde bijvoorbeeld dat ik altijd als ik een uurtje vrij had, mijn mountainbike pakte om lekker door het bos te scheuren.
De HR manager die mij nu een baan heeft aangeboden bleef daarop hangen (hij deed dit zelf ook altijd) De key is om de aandacht te trekken en de mensen die jouw zoeken hebben vaak eenzelfde achtergrond.
Dat is volgens mij ook het moeilijke met cv's en sollicitatiebrieven: 1000 recruiters/HR-mensen/jobcoaches, 1000 meningen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 15:28 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
dit had ik eerst en een jobcoach die mijn cv nakeek zei dat dat een no-no was, dat ik alleen een woord moest vermelden bij hobby, bijvoorbeeld: mountainbiken ipv een verhaal, want anders zou het lijken of je meer interesse in je hobby had dan in je eventuele werk
Dat dus. En ik wil graag een klik met de mensen waar ik mee/voor ga werken en niet met de recruiterquote:Op dinsdag 9 april 2013 15:44 schreef lyolyrc het volgende:
Dat is volgens mij ook het moeilijke met cv's en sollicitatiebrieven: 1000 recruiters/HR-mensen/jobcoaches, 1000 meningen.
maar tegenwoordig is dat de persoon die jouw aan werk helpt!!! nooit opgevallen dat bedrijven zelf bijna geen banen aanbieden?quote:Op dinsdag 9 april 2013 16:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat dus. En ik wil graag een klik met de mensen waar ik mee/voor ga werken en niet met de recruiter
Ja, helaas wel. Ik vind dat maar een zeer matige ontwikkeling.quote:Op dinsdag 9 april 2013 16:22 schreef Thefaceman88 het volgende:
maar tegenwoordig is dat de persoon die jouw aan werk helpt!!! nooit opgevallen dat bedrijven zelf bijna geen banen aanbieden?
Mijn werkcoach zei zelfs dat ik het helemaal weg moest laten. Ik denk zelf dat het je kan helpen of kan hinderen, maar dat de kans op het laatste groter is. Ik zou bijvoorbeeld liever iemand aannemen die houdt van schaken of lezen dan iemand die graag aan mountainbiken doet.quote:Op dinsdag 9 april 2013 15:28 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
dit had ik eerst en een jobcoach die mijn cv nakeek zei dat dat een no-no was, dat ik alleen een woord moest vermelden bij hobby, bijvoorbeeld: mountainbiken ipv een verhaal, want anders zou het lijken of je meer interesse in je hobby had dan in je eventuele werk
In het programma Tegenlicht van de VPRO werd gisteren beweerd dat er in de regio Eindhoven duizenden banen voor hoogopgeleiden technici zijn. Ik ben hier zelf tamelijk sceptisch over, maar als ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat jij het hier wel mee eens bent. Klopt dat? En weet jij waarom ik dat niet zie, terwijl ik nota bene in die regio zelf woon?quote:Op dinsdag 9 april 2013 16:22 schreef Thefaceman88 het volgende:
[..]
maar tegenwoordig is dat de persoon die jouw aan werk helpt!!! nooit opgevallen dat bedrijven zelf bijna geen banen aanbieden?
Ik heb in de afgelopen 7 maanden 10 eerste gesprekken gescoord bij rechtstreekse sollicitaies. Godzijdank gaan bedrijven steeds meer zelf werven.quote:Op dinsdag 9 april 2013 15:04 schreef Thefaceman88 het volgende:
Ik was eigenlijk van plan om mensen gewoon de namen van de bedrijven te geven in een PM. Als ik namelijk mijn contacten zomaar openbaar maak heb ik een clausule van 3000 euro per vacature aan mijn broek hangen.
Realiteit is dat 90% van de vacatures via een Uitzendbureau of een Detacheerder loopt, je kan er bijna niet omheen.
Precies. Nu heb je nóg een hindernis te overbruggen voor je überhaupt tot dat eerste gesprek komt.quote:Op dinsdag 9 april 2013 16:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat dus. En ik wil graag een klik met de mensen waar ik mee/voor ga werken en niet met de recruiter
Eindhoven is ook booming, als je alleen al op het sciencepark kijkt liggen daar minimaal 15 bedrijven waarvan ik weet dat ze minimaal 3 mensen per bedrijf zoeken. Ekkersrijt idem. ASML zoekt 300 medewerkers. Prodrive ook een stuk of 20. Philips zoekt ook altijd naar talent.quote:Op dinsdag 9 april 2013 16:47 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
In het programma Tegenlicht van de VPRO werd gisteren beweerd dat er in de regio Eindhoven duizenden banen voor hoogopgeleiden technici zijn. Ik ben hier zelf tamelijk sceptisch over, maar als ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat jij het hier wel mee eens bent. Klopt dat? En weet jij waarom ik dat niet zie, terwijl ik nota bene in die regio zelf woon?
Maar met 10 gesprekken in 7 maanden schiet het ook nog niet echt op, zeker als je nu nog steeds opzoek bent?quote:Op dinsdag 9 april 2013 16:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb in de afgelopen 7 maanden 10 eerste gesprekken gescoord bij rechtstreekse sollicitaies. Godzijdank gaan bedrijven steeds meer zelf werven.
Och boehoe, wat was je zielig zeg. Ik snap dat je een voorselectie moet maken, maar als het criterium is "geen mailtjes 's avonds en 's nachts" ben je gewoon een incompetente prutser van een recruiter. Je doet voor een groot aantal mensen niet eens de moeite. Enig idee hoe lang mensen op een goede sollicitatie hebben zitten zwoegen? Ik durf wel te zeggen dat een serieuze werkzoekende meer stress heeft bij het solliciteren dan jij bij je baantje.quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:51 schreef Thefaceman88 het volgende:
Ik moest 15 vacatures per week invullen met goede kandidaten!!! Verder moest ik ook weer 10 nieuwe vacatures binnenslepen (in deze tijd) Ik was 3 van de 5 dagen met de auto onderweg en in de andere 2 moest ik 15 Vacatures goed invullen.
Op de moeilijke HBO functies kreeg ik vaak geen reacties (Werktuigbouwkunde, Technisch tekenaar, Project Manager, Senior Calculator) Maar op de simpele vacatures (Secretaresse, Administratief, productiewerk, Parttimebanen, Horecawerk) kreeg ik meestal per functie 150 a 200 aanmeldingen. Als ik deze allemaal door zou lezen zou ik de tijd niet hebben om mijn taken te voltooien. Als ik mijn taken niet voltooide had ik mijn baas in mijn nek zitten, dus denk daar ook aan.
In mijn eerste weken heb ik alle sollicitaties doorgespit, dat red je tijdstechnische gewoon niet. Daarbij komt ook nog dag 95% niet te gebruiken is. (Te oud, Foute opleiding, Geen ervaring, Te ver weg, Etc)
Boehoe, je moet wel je werk doen als je het wil behouden... Anders kun je bij de massa aansluiten.quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:12 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Och boehoe, wat was je zielig zeg. Ik snap dat je een voorselectie moet maken, maar als het criterium is "geen mailtjes 's avonds en 's nachts" ben je gewoon een incompetente prutser van een recruiter. Je doet voor een groot aantal mensen niet eens de moeite. Enig idee hoe lang mensen op een goede sollicitatie hebben zitten zwoegen? Ik durf wel te zeggen dat een serieuze werkzoekende meer stress heeft bij het solliciteren dan jij bij je baantje.
Daarnaast is "te oud" nooit een reden om iemand af te wijzen.
10 gesprekken in 7 maanden is bizar veel man in deze tijdquote:Op dinsdag 9 april 2013 17:03 schreef Thefaceman88 het volgende:
Maar met 10 gesprekken in 7 maanden schiet het ook nog niet echt op, zeker als je nu nog steeds opzoek bent?
Ik zocht voornamelijk mensen met puur technische beroepen, daarin is momenteel nog zat werk te vinden.quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
10 gesprekken in 7 maanden is bizar veel man in deze tijdIk denk dat er in dit topic alleen al hele volksstammen rondlopen die ervoor zouden tekenen. En dat waren de eerste gesprekken.
Daarnaast heb ik al weer deeltijd werk en ben ik precies 1 maand volledig werkloos geweest. Voor iemand van mijn leeftijd en daarbij behorende inkomstenwens is dat een zeer behoorlijke score.
Voor iemand die recruitment heeft gedaan ben je weinig in de arbeidsmarkt ingeburgerd heb ik het idee.
He, dat lijkt op een vacature hier in de regio waar ze al lang iemand op zoeken. Salesmanager zuid europa?quote:Op dinsdag 9 april 2013 16:01 schreef Thefaceman88 het volgende:
Ik viel bij het bedrijf waar ik ga beginnen kwa eisen volledig buiten de boot.
Ze vroegen 5 tot 10 jaar ervaring ik had er 1tje.
Ze vroegen Frans Duits en Engels, in het Frans kan ik net een broodje bestellen.
Ze vroegen iemand die commercieel was opgeleid, ik ben technisch.
Je moest willen reizen, Ik heb zelf een beetje last van vliegangst.
Dus wie niet waagt wie niet wint.
Voor al mijn mede limbo's hier, kijk veel op limburgvac, daar maak je de meeste kans en geen werving en selectie.
Gr
Ik val im categorie 5, 6 en 7, maar toch wil men zeer graag met mij praten hoor.quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:56 schreef Thefaceman88 het volgende:
Li
[..]
Ik zocht voornamelijk mensen met puur technische beroepen, daarin is momenteel nog zat werk te vinden.
Als je in de standaard ICT zit of puur op commercieel/administratief werk valt het momenteel inderdaad zwaar tegen. Tenzij je software kan ontwikkelen, dan ben je morgen aan het werk.
En er wordt inderdaad gediscrimineerd bij uitzend en detacheringsbureaus. Is niet dat ik erom moet janken hoor maar is gewoon zo.
Afvallers bij de meeste zijn:
1: Mensen van voor 1965
2: Jammer genoeg vaak ook huiskleur (Eis van veel klanten, niet perse het bureau)
3: Geen ervaring bij lagere beroepen (Administratief, secretarieel, retail)
4: Te hoge eisen (Ben je onder de 25 en wil je meer verdienen als 2300 Bruto bij hogere beroepen, dan kun je het meestal ook schudden)
5: Reisafstand: Verder als 35 km weg is al niet meer interessant.
6: Bij hogere functies vragen bedrijven meestal mannen![]()
7: Vrouwen met jonge kinderen zijn ook voor veel bedrijven niet interessant.![]()
De huidige markt zorgt er jammer genoeg voor dat er gediscrimineerd kan worden.
Dat vind ik ook zo klote dat ze daarop selecteren. Ik heb al meerdere malen gehoord dat ik te ver weg woon. In een straal van 35 km van waar ik woon zijn gewoon geen banen op WO niveau binnen mijn sector. Ik heb het er best voor over om verder te reizen, en dan bepalen zij dat ik te ver weg woon...quote:Op dinsdag 9 april 2013 18:56 schreef Thefaceman88 het volgende:
Afvallers bij de meeste zijn:
1: Mensen van voor 1965
2: Jammer genoeg vaak ook huiskleur (Eis van veel klanten, niet perse het bureau)
3: Geen ervaring bij lagere beroepen (Administratief, secretarieel, retail)
4: Te hoge eisen (Ben je onder de 25 en wil je meer verdienen als 2300 Bruto bij hogere beroepen, dan kun je het meestal ook schudden)
5: Reisafstand: Verder als 35 km weg is al niet meer interessant.
6: Bij hogere functies vragen bedrijven meestal mannen![]()
7: Vrouwen met jonge kinderen zijn ook voor veel bedrijven niet interessant.![]()
De huidige markt zorgt er jammer genoeg voor dat er gediscrimineerd kan worden.
Is ook maar een algemeen lijstje, als je een goed profiel hebt ben je zeker interessant. Wel vragen veel technische bedrijven gewoon standaard naar mannen, macho cultuur zullen we maar zeggen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:20 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik val im categorie 5, 6 en 7, maar toch wil men zeer graag met mij praten hoor.
kan ook een reiskosten issue zijn, geef anders aan dat ze de reiskosten in mindering mogen brengen op je salarisquote:Op dinsdag 9 april 2013 19:25 schreef fh101 het volgende:
[..]
Dat vind ik ook zo klote dat ze daarop selecteren. Ik heb al meerdere malen gehoord dat ik te ver weg woon. In een straal van 35 km van waar ik woon zijn gewoon geen banen op WO niveau binnen mijn sector. Ik heb het er best voor over om verder te reizen, en dan bepalen zij dat ik te ver weg woon...
Vraag die altijd naar boven komt is hoe ver reikt je techniek? Mijn ervaring leert me dat je voor Commercieel technische functies bijna altijd Werktuigbouwkunde of HTS moet hebben gehad. Bijkomend probleem dat je dan standaard het commerciële deel mist... Zelf heb ik dit opgelost door er in de avond International Business bij te studeren.quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:20 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik val im categorie 5, 6 en 7, maar toch wil men zeer graag met mij praten hoor.
Je reiskostenvergoeding staat toch sowieso los van je salaris? En over het algemeen zit daar natuurlijk een max aan, maar dat is geen punt. Of heb ik dat altijd verkeerd begrepen?quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:32 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
kan ook een reiskosten issue zijn, geef anders aan dat ze de reiskosten in mindering mogen brengen op je salaris
ik bedoelde meer dat je gewoon aangeeft van je reiskosten af te willen zien, ze zijn het wettelijk verplicht, maar als jij aangeeft overeen te komen om dat bedrag in mindering te brengen op je te ontvangen salaris ... maar dat is alleen van toepassing als de reiskosten een issue zijnquote:Op dinsdag 9 april 2013 19:34 schreef fh101 het volgende:
[..]
Je reiskostenvergoeding staat toch sowieso los van je salaris? En over het algemeen zit daar natuurlijk een max aan, maar dat is geen punt. Of heb ik dat altijd verkeerd begrepen?
Je moet tegenwoordig al geluk hebben als ze je nog boven de 120 euro per maand willen vergoeden. Als je zelf een heel deel aan Benzine moet betalen is het werken ook een stuk minder leuk.quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:32 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
kan ook een reiskosten issue zijn, geef anders aan dat ze de reiskosten in mindering mogen brengen op je salaris
Ik heb een zeer breed kennisniveau in een bepaald technisch (en trendy) vakgebied, maar ben geen ingenieur. En ben commercieel zeer sterk.quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:33 schreef Thefaceman88 het volgende:
[..]
Vraag die altijd naar boven komt is hoe ver reikt je techniek? Mijn ervaring leert me dat je voor Commercieel technische functies bijna altijd Werktuigbouwkunde of HTS moet hebben gehad. Bijkomend probleem dat je dan standaard het commerciële deel mist... Zelf heb ik dit opgelost door er in de avond International Business bij te studeren.
Ik ben trouwens niet aangenomen op een functie voor zuid Europa, meer richting Azië. In een engineering functie met commerciële aspecten.
Aan de rand van jouw regio. In mijn werkveld werken bijna alleen maar mannen. Het vrouw zijn werkt bij mij in mijn voordeelquote:Op dinsdag 9 april 2013 19:28 schreef Thefaceman88 het volgende:
[..]
Is ook maar een algemeen lijstje, als je een goed profiel hebt ben je zeker interessant. Wel vragen veel technische bedrijven gewoon standaard naar mannen, macho cultuur zullen we maar zeggen.
Waar woon je ongeveer ergens?
Je mag hem zo denigrerend benoemen, maar hij geeft wel inzicht in hoe recruiters blijkbaar werken. En dat kan juist reuze nuttig zijn, of je er nou mee eens bent of niet. Dus in die zin wees blij dat hij hier wat punten komt toelichten.quote:Op dinsdag 9 april 2013 17:56 schreef Spezza19 het volgende:
Wel grappig dat die jankende recruiter toegeeft dat er gediscrimineerd wordt op leeftijd en afstand.
Dit mag niet....
En ja het gebeurt overal... Maar het mag niet
Ah, op die fietsquote:Op dinsdag 9 april 2013 19:36 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
ik bedoelde meer dat je gewoon aangeeft van je reiskosten af te willen zien, ze zijn het wettelijk verplicht, maar als jij aangeeft overeen te komen om dat bedrag in mindering te brengen op je te ontvangen salaris ... maar dat is alleen van toepassing als de reiskosten een issue zijn
De reiskostenvergoeding is al lang niet dekkend meer voor de meeste mensen. Tenzij je kan fietsen, dan is het een beetje extra loon wat je krijgtquote:Op dinsdag 9 april 2013 19:36 schreef Thefaceman88 het volgende:
[..]
Je moet tegenwoordig al geluk hebben als ze je nog boven de 120 euro per maand willen vergoeden. Als je zelf een heel deel aan Benzine moet betalen is het werken ook een stuk minder leuk.
Ik ga nu zelf ook werken op 50 Km enkele reis, heb alleen geluk dat ik voor mijn werk een leaseauto nodig heb. Anders kreeg ik ook maar 120 euro en kon ik er 140 per maand zelf betalen
Dan zit je denk ik meer in de lifestyle business, ik gok namelijk niet dat je technische tekeningen kan lezen? Of kostprijsberekeningen kan doen en optimale seriegroten kan bepalen. Om binnen de technische/productie branche te werken als bijvoorbeeld Sales Engineer is dat wel essentieel.quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:37 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik heb een zeer breed kennisniveau in een bepaald technisch (en trendy) vakgebied, maar ben geen ingenieur. En ben commercieel zeer sterk.
Ik probeer inderdaad ook alleen maar tips te geven. Je moet het maar zo zien, mensen die advies in de weer slaan zitten meestal het langste thuis.quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je mag hem zo denigrerend benoemen, maar hij geeft wel inzicht in hoe recruiters blijkbaar werken. En dat kan juist reuze nuttig zijn, of je er nou mee eens bent of niet. Dus in die zin wees blij dat hij hier wat punten komt toelichten.
Je zit helemaal verkeerd. En het is wel degelijk techniek. En hoezo zou ik geen tekeningen kunnen lezen of kostprijsberekeningen kunnen maken?quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:41 schreef Thefaceman88 het volgende:
[..]
Dan zit je denk ik meer in de lifestyle business, ik gok namelijk niet dat je technische tekeningen kan lezen? Of kostprijsberekeningen kan doen en optimale seriegroten kan bepalen. Om binnen de technische/productie branche te werken als bijvoorbeeld Sales Engineer is dat wel essentieel.
Verder weet ik niet of je nog meerdere talen beheerst? Meestal moet je namelijk wel vloeiend Duits en Engels beheersen.
Gr
Das wel grotendeels afhankelijk van de vergoeding uiteraardquote:Op dinsdag 9 april 2013 19:50 schreef Tinkepink het volgende:
Wat is voor jullie zelf trouwens de maximale reisafstand? Ik heb er geen problemen mee een deel van de week bij mijn gezin weg te zijn, maar geloof dat ik daarin een uitzondering ben?
Uiteraard.quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Das wel grotendeels afhankelijk van de vergoeding uiteraard
Ach, gezien zijn eerdere Posts is het een typische oogkleppen recruiterquote:Op dinsdag 9 april 2013 19:46 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Je zit helemaal verkeerd. En het is wel degelijk techniek. En hoezo zou ik geen tekeningen kunnen lezen of kostprijsberekeningen kunnen maken?
Mijn talen spreek ik uiteraard.
Gelukkig prikken de recruiters die mij benaderen wel door het blonde vrouw vooroordelenplaatje heen.
Aangezien je dat normaal alleen leert bij een opleiding waar een bachelor of engineering aan vastzit. Is voor mij ook koffiedik kijken als een geen vooropleiding weet. Verder bedoel ik puur producttekeningen met alle cijfertjes die daarbij horen. Kostprijs zou inderdaad kunnen, is ook niet opleiding gebonden.quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:46 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Je zit helemaal verkeerd. En het is wel degelijk techniek. En hoezo zou ik geen tekeningen kunnen lezen of kostprijsberekeningen kunnen maken?
Mijn talen spreek ik uiteraard.
Gelukkig prikken de recruiters die mij benaderen wel door het blonde vrouw vooroordelenplaatje heen.
Ik vind 50 wel max, anders zit je dik 10 uur in de week in de auto.quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:50 schreef Tinkepink het volgende:
Wat is voor jullie zelf trouwens de maximale reisafstand? Ik heb er geen problemen mee een deel van de week bij mijn gezin weg te zijn, maar geloof dat ik daarin een uitzondering ben?
Als hij nou het lijstje naar me door stuurt vergeef ik het hem welquote:Op dinsdag 9 april 2013 19:56 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ach, gezien zijn eerdere Posts is het een typische oogkleppen recruiter
Ben geen recruiter meer, ben tegenwoordig Sales Support Engineer bij een multinational.quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:56 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ach, gezien zijn eerdere Posts is het een typische oogkleppen recruiter
Dat ligt ook aan de kant die je op moet. Als ik richting grote stad zou moeten dan minder omdat je dan met files zit. Als ik richting Zeeland ga meer, omdat je op die 80 km weggetjes toch wel door kunt rijdenquote:Op dinsdag 9 april 2013 19:50 schreef Tinkepink het volgende:
Lijsten doorsturen doe ik niet aan, Ik zou sowieso niet weten wat je zou willen doen en waar je ambities liggen. Kan je wel ergens langs sturen maar als het dan geen match is loopt het nog op niets uit. Als ik jouw verhaal zo hoor vind ik het raar dat je nog steeds zoekende bent? woon je ergens in Groningen? In Eindhoven is er ontzettend veel vraag naar technisch commercieel personeel.quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:58 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Als hij nou het lijstje naar me door stuurt vergeef ik het hem wel
Gefeliciteerd. Hoeveel uur?quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:03 schreef denizZ30 het volgende:
Ik ben gisteren aangenomen bij de Albert Heijn als vakkenvuller bij afdeling vers & klaar.
Ik zoek pas twee weken serieus en kan als ik wil direct bij een nieuwe werkgever beginnen. Hoop echter nog een betere baan te vinden waarvoor dus al een aantal trajecten lopen. Maar er kan altijd meer keus bij.quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:05 schreef Thefaceman88 het volgende:
[..]
Lijsten doorsturen doe ik niet aan, Ik zou sowieso niet weten wat je zou willen doen en waar je ambities liggen. Kan je wel ergens langs sturen maar als het dan geen match is loopt het nog op niets uit. Als ik jouw verhaal zo hoor vind ik het raar dat je nog steeds zoekende bent? woon je ergens in Groningen? In Eindhoven is er ontzettend veel vraag naar technisch commercieel personeel.
Ligt er ook weer aan wat jouw eisen zijn. Salaris is afhankelijk van ervaring, verantwoordelijkheid en functie. tussen de 2200 en 3100 is volgens mij redelijk gemiddeld.quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:07 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik zoek pas twee weken serieus en kan als ik wil direct bij een nieuwe werkgever beginnen. Hoop echter nog een betere baan te vinden waarvoor dus al een aantal trajecten lopen. Maar er kan altijd meer keus bij.
En ik woon wat achteraf ja, al is eindhoven nog wel re doen als ze zeer goed betalen.
wie was toch die man die altijd op zondag het vlees sneed?quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar in mijn vorige baan werkte ik regelmatig 60+ uur en was regelmatig in het buitenland. Geen probleem.
Neuh, gewoon ook veel achterstallig werk in de avonduren thuis doen. Maar ja, 3 maal per jaar Azie en regelmatig meerdaagse tripjes ergens in Europa zorgt er wel voor dat je minder thuis ben.quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
wie was toch die man die altijd op zondag het vlees sneed?
vrienden van mij weten van gekkigheid niet wat ze met elkaar moeten nu hij een baan dicht bij huis heeft tov een baan waarbij ie telkens op reis was, ook meegemaakt in huize swets of viel dat mee?quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Neuh, gewoon ook veel achterstallig werk in de avonduren thuis doen. Maar ja, 3 maal per jaar Azie en regelmatig meerdaagse tripjes ergens in Europa zorgt er wel voor dat je minder thuis ben.
t is ook nooit goed he maanvis?quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Neuh Knut werkt ook zoveel, die begint gewoon heel erg vroeg en ziet de kinderen dan 's avonds wat langer. Tripjes weg zijn vaak ik Europa, GB kan in een dagje op en neer vaak wel.quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee hoor, ik werk nu 3 dagen en ik kom tijd te kortquote:Op dinsdag 9 april 2013 20:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
vrienden van mij weten van gekkigheid niet wat ze met elkaar moeten nu hij een baan dicht bij huis heeft tov een baan waarbij ie telkens op reis was, ook meegemaakt in huize swets of viel dat mee?
Komt vanzelf goed. Toevallig was net toen ik deze post las een reclame van terminator 3 er op.. schijnt op veronica te komen deze week.quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee hoor, ik werk nu 3 dagen en ik kom tijd te kort
Ik zoek alleen in mijn stad + directe omgeving. Maximaal 30-45 minuten fietsen. Maar ik ben dan ook op zoek naar een "bij"baan.quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:50 schreef Tinkepink het volgende:
Het hangt er een beetje vanaf wat voor reis het is. De laatste tijd heb ik de auto genomen naar mijn werk, 45 minuten enkele reis. Dat vond ik een prima reisduur, vooral omdat ik vroeg kon vertrekken en daardoor de ergste files kon vermijden. Ik heb ook een tijd de reis met het openbaar vervoer afgelegd: bus-trein-bus, waarbij de laatste bus een enorm drukke was met allemaal studenten die naar de Uithof gingen. Dat vond ik de hel, dus dat liever niet nog een keer.quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:50 schreef Tinkepink het volgende:
Wat voor werk zoek je in omg. amsterdam?quote:Op woensdag 10 april 2013 08:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het hangt er een beetje vanaf wat voor reis het is. De laatste tijd heb ik de auto genomen naar mijn werk, 45 minuten enkele reis. Dat vond ik een prima reisduur, vooral omdat ik vroeg kon vertrekken en daardoor de ergste files kon vermijden. Ik heb ook een tijd de reis met het openbaar vervoer afgelegd: bus-trein-bus, waarbij de laatste bus een enorm drukke was met allemaal studenten die naar de Uithof gingen. Dat vond ik de hel, dus dat liever niet nog een keer.
Ik zoek nu eigenlijk in de omgeving Amsterdam, waar ik woon, juist omdat ik niet te veel van m'n gezin gescheiden zou willen zijn. Het lijkt me fijn als ik de kinderen ook nog naar school kan brengen en/of ophalen, en juist het samen eten vind ik belangrijk. Maar voor m'n droombaan ben ik wel bereid om flink te reizen. Al zou ik dan weer niet gescheiden van m'n gezin willen leven. Daar zijn de kinderen eenvoudigweg te jong voor.
Toevallig gister even opgeschreven! (Ik lees hier veel mee, maar ik post niet zo actief.)quote:Op woensdag 10 april 2013 08:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat voor werk zoek je in omg. amsterdam?
Dat is dus een heel andere sector dan de meesten hier in zoeken. Ik heb veel minder te maken met uitzendbureaus, en recruiters ben ik nog helemaal niet tegengekomen; de hbo's en universiteiten zetten al hun vacatures zelf uit.quote:Op dinsdag 9 april 2013 14:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Afgestudeerd in filosofie en taalwetenschap, bijna gepromoveerd bij pedagogiek. Ik kijk naar functies als docent aan universiteit en hbo, en ook naar alle onderwijsgerelateerde beleidsfuncties. M'n specialisatie is nieuwe media in het onderwijs, maar ik kijk ook breder dan dat. Als je iets weet, hoor ik het graag!
Tot ik gepromoveerd ben, maak ik op de docentfuncties aan de universiteiten niet echt kans. En voor de beleidsfuncties heb ik te weinig ervaring. Zelfs voor functies als junior beleidsmedewerker krijg ik dat als reden voor afwijzing. Momenteel ben ik me aan het oriënteren op opleidingen waarmee ik me om kan scholen tot docent. Komende zaterdag heb ik een assessment voor een traineeprogramma gericht op excellente academici! Daar heb ik veel zin in.
wat voor technische functie is dit?quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:14 schreef Thefaceman88 het volgende:
[..]
Ligt er ook weer aan wat jouw eisen zijn. Salaris is afhankelijk van ervaring, verantwoordelijkheid en functie. tussen de 2200 en 3100 is volgens mij redelijk gemiddeld.
Ik ga nu zelf 2750 verdienen exclusief bonussen, vind dat zelf voor iemand met slecht 1 jaar ervaring in het vak zeer netjes. Verder wel veel leuke secundaire voorwaarden (leaseauto, Laptop, telefoon, 13e maand, winstbonus etc). Is ook maar waar je zelf tevreden mee bent.
Succes!quote:Op woensdag 10 april 2013 09:28 schreef skunkasaur het volgende:
Ik heb over een half uur een gesprek
Ah, vergelijkbare achtergrondquote:Op dinsdag 9 april 2013 14:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Afgestudeerd in filosofie en taalwetenschap, bijna gepromoveerd bij pedagogiek. Ik kijk naar functies als docent aan universiteit en hbo, en ook naar alle onderwijsgerelateerde beleidsfuncties. M'n specialisatie is nieuwe media in het onderwijs, maar ik kijk ook breder dan dat. Als je iets weet, hoor ik het graag!
Tot ik gepromoveerd ben, maak ik op de docentfuncties aan de universiteiten niet echt kans. En voor de beleidsfuncties heb ik te weinig ervaring. Zelfs voor functies als junior beleidsmedewerker krijg ik dat als reden voor afwijzing. Momenteel ben ik me aan het oriënteren op opleidingen waarmee ik me om kan scholen tot docent. Komende zaterdag heb ik een assessment voor een traineeprogramma gericht op excellente academici! Daar heb ik veel zin in.
quote:Op woensdag 10 april 2013 08:47 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Toevallig gister even opgeschreven! (Ik lees hier veel mee, maar ik post niet zo actief.)
[..]
Dat is dus een heel andere sector dan de meesten hier in zoeken. Ik heb veel minder te maken met uitzendbureaus, en recruiters ben ik nog helemaal niet tegengekomen; de hbo's en universiteiten zetten al hun vacatures zelf uit.
Waar? Als je dat wilt zeggen.quote:Op woensdag 10 april 2013 11:04 schreef fh101 het volgende:
[..]Pedagogiek.
Ik studeer zelf orthopedagogiek
In Leiden. Dat was voor mij het dichtste bijquote:
Ik heb er in Utrecht gewerkt, en de sfeer vind ik er juist super! Leuke vakgroep. Een enorm verschil met wat ik allemaal van de UvA ken, bijvoorbeeld. Maar ik ken Leiden dan weer niet.quote:Op woensdag 10 april 2013 11:09 schreef fh101 het volgende:
[..]
In Leiden. Dat was voor mij het dichtste bij
En ik moet zeggen dat de sfeer me in Utrecht niet helemaal aanstond![]()
Ging goed! Ik mag waarschijnlijk naar het tweede gesprek komen. Maar shit, ze moeten gedacht hebben dat ik ontzettend nerveus was. Vlak voor het bedrijf ging ik met fiets en al keihard onderuit. Ik moest hard remmen en door het natte wegdek blokkeerde mijn terugtraprem. Vol met de kont in een plasquote:
Oh dat is een fijne binnenkomst zeg! Wel fijn dat het goed ging dan! Misschien volgende keer weer zo doen?quote:Op woensdag 10 april 2013 11:30 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
Ging goed! Ik mag waarschijnlijk naar het tweede gesprek komen. Maar shit, ze moeten gedacht hebben dat ik ontzettend nerveus was. Vlak voor het bedrijf ging ik met fiets en al keihard onderuit. Ik moest hard remmen en door het natte wegdek blokkeerde mijn terugtraprem. Vol met de kont in een plasGelukkig had ik een donkere broek aan
Nog trillende handjes bij binnenkomst.
ik heb ook ooit gesolliciteerd bij greenpeace voor dezelfde functie, maar daar werd ook geschermd met verdiensten die je in de praktijk niet haaltquote:Op woensdag 10 april 2013 13:50 schreef TeleportingKing het volgende:
Om toch maar een baantje te hebben overweeg ik te solliciteren voor "promotiemedewerker", dat wil zeggen: ledenwerver op straat. Er wordt geadverteerd met een gemiddelde verdienste van ¤ 75 per dag voor een beginnende promotiemedewerker. Is dat enigszins realistisch of moet je een briljant verkooptalent hebben wil je dat halen?
En dan toch nog op voor een tweede gesprek!quote:Op woensdag 10 april 2013 11:30 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
Ging goed! Ik mag waarschijnlijk naar het tweede gesprek komen. Maar shit, ze moeten gedacht hebben dat ik ontzettend nerveus was. Vlak voor het bedrijf ging ik met fiets en al keihard onderuit. Ik moest hard remmen en door het natte wegdek blokkeerde mijn terugtraprem. Vol met de kont in een plasGelukkig had ik een donkere broek aan
Nog trillende handjes bij binnenkomst.
hahahahahaquote:Op woensdag 10 april 2013 19:21 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik heb ooit gesolliciteerd voor Minister-President, maar ik was te eerlijk.
Het lijkt me haast onmogelijk om dat als beginner te halen, maar wat zou dan wel een realistische verdienste zijn? Iemand hier ervaring mee?quote:Op woensdag 10 april 2013 13:55 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik heb ook ooit gesolliciteerd bij greenpeace voor dezelfde functie, maar daar werd ook geschermd met verdiensten die je in de praktijk niet haalt.
25,- per dag als je geluk hebtquote:Op woensdag 10 april 2013 22:39 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Het lijkt me haast onmogelijk om dat als beginner te halen, maar wat zou dan wel een realistische verdienste zijn? Iemand hier ervaring mee?
Dat is dus minder dan het minimumloon. Word je alleen betaald per geworven lid? Dus geen basis uurloon?quote:
dat was bij greenpeace (in 1999) wel het geval.quote:Op woensdag 10 april 2013 22:54 schreef TeleportingKing het volgende:
Voor dat bedrag kom ik echt m'n bed niet uit hoor.
En ik denk dat mensen al die straatverkopers in 1999 minder zat waren dan nu. Het zijn er nu zoveel meer, dat iedereen die zegt 'mag ik u iets vragen' snel wordt afgewimpeld en mensen lopen snel door. Ook als je de weg wilt wetenquote:Op woensdag 10 april 2013 22:56 schreef Maanvis het volgende:
dat was bij greenpeace (in 1999) wel het geval.
Jij ook nog actief zoekende?quote:
Ik heb het verschil vrij goed door, hoor. Mensen met een mapje, flyers of een promojack omzeil ik wel.quote:Op donderdag 11 april 2013 07:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En ik denk dat mensen al die straatverkopers in 1999 minder zat waren dan nu. Het zijn er nu zoveel meer, dat iedereen die zegt 'mag ik u iets vragen' snel wordt afgewimpeld en mensen lopen snel door. Ook als je de weg wilt weten
Persoonlijk denk ik dat de irritatie van alle tijden isquote:Op donderdag 11 april 2013 07:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En ik denk dat mensen al die straatverkopers in 1999 minder zat waren dan nu. Het zijn er nu zoveel meer, dat iedereen die zegt 'mag ik u iets vragen' snel wordt afgewimpeld en mensen lopen snel door. Ook als je de weg wilt weten
Dat ligt er maar net aan hou goed je bent in praten en mensen overtuigen.quote:Op woensdag 10 april 2013 13:50 schreef TeleportingKing het volgende:
Om toch maar een baantje te hebben overweeg ik te solliciteren voor "promotiemedewerker", dat wil zeggen: ledenwerver op straat. Er wordt geadverteerd met een gemiddelde verdienste van ¤ 75 per dag voor een beginnende promotiemedewerker. Is dat enigszins realistisch of moet je een briljant verkooptalent hebben wil je dat halen?
Maar als je geen leden werft verdien je niks, dus geen standaard uurloon?quote:Op donderdag 11 april 2013 10:41 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan hou goed je bent in praten en mensen overtuigen.
Een vriend van me doet dat en die beweerd die 75 makkelijk te halen. Maar hij is dan ook heel goed gebekt.
Je krijgt wel trainingen enzo, maar het moet je natuurlijk ook een beetje liggen.
Overigens lopen je verdiensten niet lineair aan het aantal leden dat je hebt gewerft.
Bijvoorbeeld:
10 euro per lid
25 euro bonus per 5 lijden
15 euro bonus per 10 leden enzovoort.
Heb je er dan 4 dan krijg je dus 40 euro.
bij 5 krijg je al gelijk 75 euro
en bij 10 krjg je dus al 10*10+2*25+15=165 euro.
Hierdoor halen de hele goeie het gemiddelde natuurlijk wel erg omhoog.
Volgensmij niet nee.quote:Op donderdag 11 april 2013 10:52 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Maar als je geen leden werft verdien je niks, dus geen standaard uurloon?
Als ik gewoon betaald krijg om 5 uur ergens op straat te staan zou ik het wel doen, maar grote kans dus dat je voor Jan Lul een hele dag op straat staat. Ik ben niet iemand die makkelijk mensen dingen aansmeert waar ze niet op zitten te wachten.quote:Op donderdag 11 april 2013 11:07 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Volgensmij niet nee.
Je moet gewoon van jezelf ff bedenken of je makkelijk mensen aanspreek en enthousiast iets zou kunnen verkopen. Die vriend van mij verdient er aardig veel mee iig. Soms wel 250 euro op een dag. maar hij heeft ook wel eens (bijna) niks gehad. Dat gemiddelde van 75 komt die wel makkelijk aan zegt die. En je werkt volgens mij 5 uur (exclusief rijden).
Maar ik weet dat hij wel makkelijk kan babbelen voor mij zou zoiets niet echt wat zijn weet ik van mezelf.
Hij doet het overigens mij pepperminds dacht ik.
Ja, hoe hopeloos het ook is, probeer ik 't nog altijd. Ik ga dan in september een deeltijdstudie doen, en dat zou ik het liefst combineren met een baan die er iets mee te maken heeft, itt mijn huidige werk. Dus blijven zoeken. En afgewezen worden.quote:
Ik heb geen contract meer, dus ik schrijf m'n proefschrift nu af in m'n vrije tijd. Die is wel bijna af. Maar ik zou dus wel echt heel graag nú werk willen, en uiterlijk september/oktober.quote:Op donderdag 11 april 2013 12:48 schreef innepin het volgende:
Ja, hoe hopeloos het ook is, probeer ik 't nog altijd. Ik ga dan in september een deeltijdstudie doen, en dat zou ik het liefst combineren met een baan die er iets mee te maken heeft, itt mijn huidige werk. Dus blijven zoeken. En afgewezen worden.![]()
En bloggen binnenkort, op het NOSop3 werkblog
Jij bent toch nog niet klaar met je promotie? Wanneer verwacht je een baan nodig te hebben?
Oh, wat naar dat je contract al afgelopen is! Raar ook. Moet je in je vrije tijd je werk af gaan zitten maken... want 't is natuurlijk ook niet alsof je er dan mee ophoudt, die jaren onderzoek.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb geen contract meer, dus ik schrijf m'n proefschrift nu af in m'n vrije tijd. Die is wel bijna af. Maar ik zou dus wel echt heel graag nú werk willen, en uiterlijk september/oktober.
Met wat voor opleiding ga je beginnen? En als je het niet wilt delen, even pm'en? Ik vind het heel knap dat je nog met goede moed solliciteert. Het is me in het begin heel zwaar gevallen om afgewezen te worden. Nu gaat het beter, maar ik ben nog steeds best gespannen als ik een reactie verwacht.
Maar dus wel twee jaar enorm bikkelen om al het huiswerk thuis te doen, sommige vakken compleet thuis te volgen, en 1x per week naar Antwerpen op en neer.quote:De masteropleiding Meertalige Professionele Communicatie is een vernieuwende multidisciplinaire opleiding die de faculteiten Letteren en Wijsbegeerte en Toegepaste Economische Wetenschappen samen organiseren. De opleiding bestaat uit twee grote componenten: bedrijfscommunicatie en bedrijfskunde. Dankzij deze unieke combinatie vormt de opleiding een sleutel tot succes in de huidige arbeidsmarkt.
Dat heb ik ook bij een organisatie. Ik heb daar ongeveer een jaar geleden gesolliciteerd en toen vonden ze dat ik te weinig werkervaring had (hadden ze ook wel gelijk in). Nu een jaar later heb ik het idee dat ze mijn sollicitaties linea recta de prullenbak ingooien, ondanks extra opgedane ervaring. En het zijn startersfuncties...quote:Op donderdag 11 april 2013 13:59 schreef Copthorne het volgende:
Ik heb vanochtend een sollicitatie verstuurd naar Loyens & Loeff, krijg ik zojuist een telefoontje.
Ze zien geen aanleiding om de procedure voort te zetten. Waarom niet? Ik heb al eens bij hen gesolliciteerd. Maar dat is ongeveer een jaar geleden. Er moet minsten 2 / 2,5 jaar tussen zitten. En op basis van uw stukken zien we sowieso geen aanleiding om u uit te nodigen.
Hier word je toch moedeloos van.Volgens mij vind ik nooit meer werk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |