Ik volg een duale opleiding, alleen op vrijdagen college. Dan doe je veel werkervaring op, bouw je ww-premies op etc.quote:Op zondag 2 januari 2011 15:05 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Waar ik eigenlijk nog benieuwd naar ben, aangezien hier meer afstudeerders zitten. (voor degenen met een eigen huisje/kamer) hoe komen jullie nu rond?
Als ik (zoals nu) een tijdelijk baantje heb, of gewoon veel uitzendklusjes aanneem, lukt dat meestal wel. Ik hou niet altijd veel over, maar rondkomen lukt wel. Ik heb ook het geluk dat ik gewoon in mijn betaalbare studentenkamer kan blijven wonen.quote:Op zondag 2 januari 2011 15:05 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Waar ik eigenlijk nog benieuwd naar ben, aangezien hier meer afstudeerders zitten. (voor degenen met een eigen huisje/kamer) hoe komen jullie nu rond?
WW (ben ontslagen door reorganisatie via kantonrechter. 3 bedrijven gingen samen: last in, first out). Maar die duurt nog maar tot februari. Dus als onderstaand ding niets wordt, ga ik naar een uitzendbureau met het motto "het interesseert me niet wat voor werk, als het maar werk is"....quote:Op zondag 2 januari 2011 15:05 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Ik 4 januariquote:Op zondag 2 januari 2011 21:27 schreef Daboman het volgende:
Heb 3 januari alweer mijn eerste gesprek van dit jaar. Het jaar begint inderdaad leuk.
Ik woon sinds ik ben afgestudeerd (september) weer terug in bij mijn ouders.quote:Op zondag 2 januari 2011 15:05 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Stond in je huurcontract dat je je huis uit moest na het afstuderen?quote:Op maandag 3 januari 2011 11:02 schreef JL... het volgende:
[..]
Ik woon sinds ik ben afgestudeerd (september) weer terug in bij mijn ouders.
Het is wel minder, want als je al zo lang op jezelf hebt gezeten en dan weer terug moet, dan voel je dat wel.
Wat is daar het nederlandse woord voor?quote:Op maandag 3 januari 2011 11:22 schreef draaijer het volgende:
Hoeveel mensen maken eigenlijk gebruik van recruiters?
Ging volgens mij wel lekker, maar telefonisch gesprek is wel echt compleet anders als een 1-op-1 gesprek.quote:Op maandag 3 januari 2011 07:17 schreef Blik het volgende:
Ik heb om 10 uur vandaag telefonisch gesprek
of headhuntersquote:Op maandag 3 januari 2011 11:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat is daar het nederlandse woord voor?
Nee, ik ga geen vrijwilligerswerk meer doen. Been there, done that. Eerst maar eens praten bij het UWVquote:Op maandag 3 januari 2011 11:59 schreef Daboman het volgende:
Als vrijwillig verslaggever kan ik je vertellen dat daar veel op vrijwillige basis gaat. Zelfs bij een regionaal blad met een oplage van 100.000 waar ik ooit eens in heb gepubliceerd. Welk deel dat dan precies is werd me nog niet duidelijk though. Misschien is vrijwilligerswerk op dat gebied wel een optie voor je.
Je bent wel erg snel met het wegwuiven van ervaring die je misschien wel hard nodig gaat hebbenquote:Op maandag 3 januari 2011 12:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, ik ga geen vrijwilligerswerk meer doen. Been there, done that. Eerst maar eens praten bij het UWV. Ik richt me sowieso niet op dagbladen, maar meer op uitgeverijen en communicatiebureaus.
Als je mijn achtergrond zou kennen, zou je snappen waarom. Ik zie het gebeuren dat ik de rest van mijn leven alleen maar vrijwilligerswerk aan het doen ben en daar ben ik met mijn opleiding en talent echt te goed voor. Als iets goed is, moeten mensen ervoor willen betalenquote:Op maandag 3 januari 2011 12:44 schreef draaijer het volgende:
[..]
Je bent wel erg snel met het wegwuiven van ervaring die je misschien wel hard nodig gaat hebben
Wat een nonsense. Ik heb een WO-bachelor achtergrond, doe veel vrijwilligerswerk en het is leerzamer dan mijn opleiding ooit was. Leren omgaan met organisatiestructuur, deadlines, targets en politieke spelletjes op de werkvloer leer je op school echt niet, maar wel in het vrijwilligerswerk wat ik doe. Het UWV zal je ook weinig verder kunnen helpen als je er zo over denkt.quote:Op maandag 3 januari 2011 12:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Als je mijn achtergrond zou kennen, zou je snappen waarom. Ik zie het gebeuren dat ik de rest van mijn leven alleen maar vrijwilligerswerk aan het doen ben en daar ben ik met mijn opleiding en talent echt te goed voor. Als iets goed is, moeten mensen ervoor willen betalen. Voor niets gaat de zon op.
Ja, na de bachelor begint het pas op het WO. Zonder bachelor had ik het helemaal wel kunnen schudden.quote:Op maandag 3 januari 2011 12:49 schreef Daboman het volgende:
[..]
Wat een nonsense. Ik heb een WO-bachelor achtergrond, doe veel vrijwilligerswerk en het is leerzamer dan mijn opleiding ooit was. Leren omgaan met organisatiestructuur, deadlines, targets en politieke spelletjes op de werkvloer leer je op school echt niet, maar wel in het vrijwilligerswerk wat ik doe. Het UWV zal je ook weinig verder kunnen helpen als je er zo over denkt.
Ervaring is geld.. Kies je voor korte of lange termijn?quote:Op maandag 3 januari 2011 12:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, na de bachelor begint het pas op het WO. Zonder bachelor had ik het helemaal wel kunnen schudden.
Het UWV heeft overigens juist gezegd dat ik niet genoegen moet nemen met vrijwilligerswerk.
Plus: er moet geld in het laatje komen natuurlijk!
In mijn achtergrond wordt juist gezegd dat de bachelor het echte werk is. Maar goed, hier gaat de discussie niet over.quote:Op maandag 3 januari 2011 12:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, na de bachelor begint het pas op het WO. Zonder bachelor had ik het helemaal wel kunnen schudden.
Het UWV heeft overigens juist gezegd dat ik niet genoegen moet nemen met vrijwilligerswerk.
Plus: er moet geld in het laatje komen natuurlijk!
Ik wil proberen om een aantal maanden een werkervaringsplek in te vullen (overigens zijn die ook niet (altijd) betaald) = niet erg.quote:Op maandag 3 januari 2011 12:57 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ervaring is geld.. Kies je voor korte of lange termijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |