abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 januari 2011 @ 15:00:34 #1
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_90745220
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vorige delen zijn:

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19,

De OP vind je hier.

[ Bericht 13% gewijzigd door GotC op 03-01-2011 16:52:41 ]
  zondag 2 januari 2011 @ 15:01:21 #2
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_90745252
Aangezien Monco10 wel zo lief was om een apart topic te openen voor iets anders, maar niet voor ons :s)
pi_90745454
Waar ik eigenlijk nog benieuwd naar ben, aangezien hier meer afstudeerders zitten. (voor degenen met een eigen huisje/kamer) hoe komen jullie nu rond?
pi_90748653
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 15:05 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Waar ik eigenlijk nog benieuwd naar ben, aangezien hier meer afstudeerders zitten. (voor degenen met een eigen huisje/kamer) hoe komen jullie nu rond?
Ik volg een duale opleiding, alleen op vrijdagen college. Dan doe je veel werkervaring op, bouw je ww-premies op etc.
Zelf met een bijbaantje in het weekend of 2-3 avonden in de week kun je al een aardig zakcentje bijverdienen..
dag
pi_90765288
Heb 3 januari alweer mijn eerste gesprek van dit jaar. Het jaar begint inderdaad leuk.
pi_90767206
quote:
Als ik (zoals nu) een tijdelijk baantje heb, of gewoon veel uitzendklusjes aanneem, lukt dat meestal wel. Ik hou niet altijd veel over, maar rondkomen lukt wel. Ik heb ook het geluk dat ik gewoon in mijn betaalbare studentenkamer kan blijven wonen.
pi_90777665
Ik ga vandaag naar de sociale dienst, zij blijken ook te kunnen bemiddelen in werk.
Ik heb 50+ sollicitaties zelf verstuurd, helaas 80% geen reactie ook niet naar opnieuw contact te hebben gezocht. 15 procent die wel reageerde was gelijk negatief.
5% waar ik uitgenodigd was, ben ik het niet geworden.
Een beloofde een 2e gesprek heb ik ook niet meer van gehoord en naar een mail kreeg ik de reactie komen binnenkort. Das al weer weken terug.

Uitzendbureau's hebben aangetoond heel efficiënt te zijn in het niet willen voorstellen van mij bij bedrijven. Maar continue een chit chat mailtje sturen met de zelfde bla bla!

Arbeidsbureau, alle vacatures zijn altijd standaard al voorzien ook als ze net online staan.
of ze doen leeftijdsdiscriminatie, of andere vormen van discriminatie!

Dan maar de sociale dienst vragen om hulp! desnoods moet ik schoffelen! Ik wil gewoon aan het werk. Later dit jaar begin ik dan wel voor mijzelf zodra ik mijn business plan af heb.

2011 moet ik toch wel aan het werk kunnen komen :D
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
  maandag 3 januari 2011 @ 01:33:06 #8
238047 Andiamo
Victory is mine!
pi_90778331
quote:
WW (ben ontslagen door reorganisatie via kantonrechter. 3 bedrijven gingen samen: last in, first out). Maar die duurt nog maar tot februari. Dus als onderstaand ding niets wordt, ga ik naar een uitzendbureau met het motto "het interesseert me niet wat voor werk, als het maar werk is"....

quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:27 schreef Daboman het volgende:
Heb 3 januari alweer mijn eerste gesprek van dit jaar. Het jaar begint inderdaad leuk.
Ik 4 januari *O*

Voornamelijk ben ik backend PHP-programmeur, maar de vacature is voor junior PHP/PERL-programmeur (lijkt op elkaar) bij een nieuw bedrijf (2 bedrijven die, hoe ironisch, samen zijn gegaan). Lijkt me erg, ERG leuk!
  maandag 3 januari 2011 @ 07:17:24 #9
62913 Blik
The one and Only!
pi_90780781
Ik heb om 10 uur vandaag telefonisch gesprek
pi_90784070
quote:
Ik woon sinds ik ben afgestudeerd (september) weer terug in bij mijn ouders.

Het is wel minder, want als je al zo lang op jezelf hebt gezeten en dan weer terug moet, dan voel je dat wel. Maar ik krijg nergens woonruimte. Je moet overal wel kunnen aantonen dat je iets van inkomen hebt van een baan. Ik heb zelfs nog nieteens een bijstand uitkering, en teer nu op mijn spaargeld.

Wat ik nu wel doe is enkele oude spellen, DVDs en andere dingen via marktplaats verkopen. Daarmee draai ik net break-even, aangezien ik niet veel uitgaven heb (nu in december iets meer dan normaal).
pi_90784644
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 11:02 schreef JL... het volgende:

[..]

Ik woon sinds ik ben afgestudeerd (september) weer terug in bij mijn ouders.

Het is wel minder, want als je al zo lang op jezelf hebt gezeten en dan weer terug moet, dan voel je dat wel.
Stond in je huurcontract dat je je huis uit moest na het afstuderen?
pi_90784716
Hoeveel mensen maken eigenlijk gebruik van recruiters?
  maandag 3 januari 2011 @ 11:28:47 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_90784946
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 11:22 schreef draaijer het volgende:
Hoeveel mensen maken eigenlijk gebruik van recruiters?
Wat is daar het nederlandse woord voor?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 3 januari 2011 @ 11:32:39 #14
62913 Blik
The one and Only!
pi_90785093
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 07:17 schreef Blik het volgende:
Ik heb om 10 uur vandaag telefonisch gesprek
Ging volgens mij wel lekker, maar telefonisch gesprek is wel echt compleet anders als een 1-op-1 gesprek.
pi_90785145
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 11:28 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat is daar het nederlandse woord voor?
of headhunters
  maandag 3 januari 2011 @ 11:37:14 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_90785269
Hoi :W.

Ik ben sinds 1 januari ook officieel werkloos. Ik ga me dadelijk inschrijven als werkzoekende bij het UWV. Ik heb een onderwijsbevoegdheid voor het vak Nederlands, dus kat in 't bakkie zou je zeggen, maar ik kan ivm mijn hoorprobleem helaas maar op een beperkt aantal scholen aan de slag (scholen met kleine klassen, denk aan particulier en speciaal onderwijs). Daarnaast wil ik eens kijken of ik toch iets in de communicatiesector kan gaan doen: redacteur oid. Eerder heb ik het ook al eens geprobeerd en toen heb ik het opgegeven vanwege de moordende concurrentie. Maar misschien dat ik nu ergens een werkervaringsplek kan invullen ofzo.
Niet meer actief op Fok!
pi_90786133
Als vrijwillig verslaggever kan ik je vertellen dat daar veel op vrijwillige basis gaat. Zelfs bij een regionaal blad met een oplage van 100.000 waar ik ooit eens in heb gepubliceerd. Welk deel dat dan precies is werd me nog niet duidelijk though. Misschien is vrijwilligerswerk op dat gebied wel een optie voor je.
  maandag 3 januari 2011 @ 12:03:05 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_90786289
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 11:59 schreef Daboman het volgende:
Als vrijwillig verslaggever kan ik je vertellen dat daar veel op vrijwillige basis gaat. Zelfs bij een regionaal blad met een oplage van 100.000 waar ik ooit eens in heb gepubliceerd. Welk deel dat dan precies is werd me nog niet duidelijk though. Misschien is vrijwilligerswerk op dat gebied wel een optie voor je.
Nee, ik ga geen vrijwilligerswerk meer doen. Been there, done that. Eerst maar eens praten bij het UWV :). Ik richt me sowieso niet op dagbladen, maar meer op uitgeverijen en communicatiebureaus.
Niet meer actief op Fok!
pi_90787642
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:03 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee, ik ga geen vrijwilligerswerk meer doen. Been there, done that. Eerst maar eens praten bij het UWV :). Ik richt me sowieso niet op dagbladen, maar meer op uitgeverijen en communicatiebureaus.
Je bent wel erg snel met het wegwuiven van ervaring die je misschien wel hard nodig gaat hebben
  maandag 3 januari 2011 @ 12:45:59 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_90787715
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:44 schreef draaijer het volgende:

[..]

Je bent wel erg snel met het wegwuiven van ervaring die je misschien wel hard nodig gaat hebben
Als je mijn achtergrond zou kennen, zou je snappen waarom. Ik zie het gebeuren dat ik de rest van mijn leven alleen maar vrijwilligerswerk aan het doen ben en daar ben ik met mijn opleiding en talent echt te goed voor. Als iets goed is, moeten mensen ervoor willen betalen ^O^. Voor niets gaat de zon op.
Niet meer actief op Fok!
pi_90787818
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:45 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Als je mijn achtergrond zou kennen, zou je snappen waarom. Ik zie het gebeuren dat ik de rest van mijn leven alleen maar vrijwilligerswerk aan het doen ben en daar ben ik met mijn opleiding en talent echt te goed voor. Als iets goed is, moeten mensen ervoor willen betalen ^O^. Voor niets gaat de zon op.
Wat een nonsense. Ik heb een WO-bachelor achtergrond, doe veel vrijwilligerswerk en het is leerzamer dan mijn opleiding ooit was. Leren omgaan met organisatiestructuur, deadlines, targets en politieke spelletjes op de werkvloer leer je op school echt niet, maar wel in het vrijwilligerswerk wat ik doe. Het UWV zal je ook weinig verder kunnen helpen als je er zo over denkt.
  maandag 3 januari 2011 @ 12:55:09 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_90788037
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:49 schreef Daboman het volgende:

[..]

Wat een nonsense. Ik heb een WO-bachelor achtergrond, doe veel vrijwilligerswerk en het is leerzamer dan mijn opleiding ooit was. Leren omgaan met organisatiestructuur, deadlines, targets en politieke spelletjes op de werkvloer leer je op school echt niet, maar wel in het vrijwilligerswerk wat ik doe. Het UWV zal je ook weinig verder kunnen helpen als je er zo over denkt.
Ja, na de bachelor begint het pas op het WO. Zonder bachelor had ik het helemaal wel kunnen schudden.
Het UWV heeft overigens juist gezegd dat ik niet genoegen moet nemen met vrijwilligerswerk ;).

Plus: er moet geld in het laatje komen natuurlijk!
Niet meer actief op Fok!
pi_90788121
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:55 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, na de bachelor begint het pas op het WO. Zonder bachelor had ik het helemaal wel kunnen schudden.
Het UWV heeft overigens juist gezegd dat ik niet genoegen moet nemen met vrijwilligerswerk ;).

Ervaring is geld.. Kies je voor korte of lange termijn?
pi_90788203
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:55 schreef Viking84 het volgende:

[..]

In mijn achtergrond wordt juist gezegd dat de bachelor het echte werk is. Maar goed, hier gaat de discussie niet over.

Natuurlijk moet je je prioriteiten op een rijtje hebben en gaat betaald werk voor. Maar als je dat niet kan krijgen en de keus is vrijwilligers werk of nutteloos thuis op de bank zitten, dan levert vrijwilligerswerk wel degelijk meer op. Dus als je die kans wel zou krijgen, zou ik hem nemen en er voor zorgen dat je het ook zo weer neer kan leggen.
  maandag 3 januari 2011 @ 12:59:55 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_90788244
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 12:57 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ervaring is geld.. Kies je voor korte of lange termijn?
Ik wil proberen om een aantal maanden een werkervaringsplek in te vullen (overigens zijn die ook niet (altijd) betaald) = niet erg.
Het is niet mijn bedoeling om arrogant over te komen ofzo en ik beweer ook niet dat ik alles al weet, maar ik weet gewoon wel dat ik goed en gemotiveerd ben en vrijwilligerswerk associeer ik met suffe stukjes schrijven voor de plaatselijke biljartclub en dáár heb ik dus echt geen zin in. Ik wil wel iets doen waar ik echt iets aan heb: meedraaien en alle ins en outs van het bedrijf leren kennen.
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')