Soortgelijke situatie. Ik krijg mijn bul eind september. Heb tot nu toe al twee sollicitatiegesprekken gehad, maar dat is niets geworden. Aankomende week ook weer twee gesprekken. En één bij een bedrijf waarvan ik weet dat ze (heel) hard mensen nodig hebbenquote:Op zondag 26 juli 2009 20:38 schreef Lennox het volgende:
Ik krijg in oktober pas mijn bul, maar sinds vorige week afgestudeerd. Eerste paar vruchteloze sollicitatiebrieven ook al verstuurd. Tvp om hier mee te lezen dus
Maar tjeh, er zijn natuurlijk heel veel sollicitanten.quote:Op zondag 26 juli 2009 21:08 schreef Bioman_1 het volgende:
[..]
Soortgelijke situatie. Ik krijg mijn bul eind september. Heb tot nu toe al twee sollicitatiegesprekken gehad, maar dat is niets geworden. Aankomende week ook weer twee gesprekken. En één bij een bedrijf waarvan ik weet dat ze (heel) hard mensen nodig hebben
quote:Op zondag 26 juli 2009 19:15 schreef TheTraveller het volgende:
Ik vraag mij af hoe het zit met de net afgestudeerden in september 2008 of februari 2009. Zouden zij ook veel moeite hebben?
Ik kan me helemaal vinden in je verhaal. Ik heb een technische opleiding gedaan en 6 jaar commerciële werkervaring. Ik heb altijd direct onder het management gewerkt en met veel afdelingen intern samengewerkt en klantgericht aangestuurd. Volgens W&S ben ik steeds de ideale kandidaat vanwege deze brede basis, volgens bedrijven heb ik voor hun te weinig kennis op zowel het technische als het commerciële vlak. En voor een leidinggevende rol cq functie heb ik (nog) geen papieren.quote:Op zondag 26 juli 2009 23:38 schreef Lennox het volgende:
Wat ik in die paar weken nu zie: Bij veel banen wordt ervaring vereist. Ik ben net afgestudeerd, en als starter heb je die niet. Weinig illusie dat je die baan zult krijgen, zeker niet op je 'eigen' niveau. Als je solliciteert op banen met een lager opleidingsprofiel (MBO+ / HBO), dan word je weer als overgekwalificeerd gezien, waardoor je niet lang genoeg gemotiveerd zou blijven. Zo lijkt er altijd wel iets aan je te schorten. Bij de regionale krant viel me ook al op dat de laatste twee weken geen enkele baan is gepubliceerd, terwijl dit de afgelopen jaren 1 a 2 pagina's waren. Veeg teken aan de wand?
Precies!quote:Op maandag 27 juli 2009 10:13 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Ik kan me helemaal vinden in je verhaal. Ik heb een technische opleiding gedaan en 6 jaar commerciële werkervaring. Ik heb altijd direct onder het management gewerkt en met veel afdelingen intern samengewerkt en klantgericht aangestuurd. Volgens W&S ben ik steeds de ideale kandidaat vanwege deze brede basis, volgens bedrijven heb ik voor hun te weinig kennis op zowel het technische als het commerciële vlak. En voor een leidinggevende rol cq functie heb ik (nog) geen papieren.
Als ik hoor welke kandidaat men echt zoekt, dan willen ze gewoon iemand van de directe concurrent die daar in precies dezelfde functie jaren heeft gewerkt....
Same here! En bij mij komt er ook nog bij dat ik ICT opleiding heb. Gelukkig heb ik nog partime werk (20 uur per week), want anders zat ik echt hele dag thuis. Ondertussen zowat half jaar actief aan het solliciteren en heb precies dezelfde idee als lennox. Ik zie mijzelf gewoon afgewezen worden op functies waar ik zowat 10 jaar voor geleerd heb!quote:Op zondag 26 juli 2009 23:38 schreef Lennox het volgende:
Wat ik in die paar weken nu zie: Bij veel banen wordt ervaring vereist. Ik ben net afgestudeerd, en als starter heb je die niet. Weinig illusie dat je die baan zult krijgen, zeker niet op je 'eigen' niveau. Als je solliciteert op banen met een lager opleidingsprofiel (MBO+ / HBO), dan word je weer als overgekwalificeerd gezien, waardoor je niet lang genoeg gemotiveerd zou blijven. Zo lijkt er altijd wel iets aan je te schorten. Bij de regionale krant viel me ook al op dat de laatste twee weken geen enkele baan is gepubliceerd, terwijl dit de afgelopen jaren 1 a 2 pagina's waren. Veeg teken aan de wand?
Of begin dit jaar bij mij:quote:Op maandag 27 juli 2009 10:31 schreef TheTraveller het volgende:
[..]
Precies!
De vacature: Versterking voor onze team. 1-3 jaar werkervaring. Leergierig. Gedegen kennis van.
Op gesprek: Ken je dit. Ken je dat. Hoe zou jij "jouw" team sturen?
De afwijzing: Wij zoeken toch iemand die naast persoon x die het team kan inspireren en leiden.
De Kosten: 20 euro benzine, 12 euro parkeer geld, 1 verlofdag
Daarom ben ik nu heel wat meer selectief in het versturen van sollicitaties en bel ik van te voren even.
Succes en beterschap!quote:Op maandag 27 juli 2009 14:51 schreef TheTraveller het volgende:
Morgen ook een gesprek weer. Man wat ben ik opeens snotterig. Weet niet waar het vandaan komt. Voelde mij gisteren nog top. Timing is everything.
Ik hoop oprecht met je mee!quote:Op maandag 27 juli 2009 13:08 schreef JDx het volgende:
Hopelijk deze week uitnodiging voor 2e gesprek bij een reclamebureau.
vorig jaar in mei afgestudeerd, daarna 3 maanden gewerkt in NL en toen 6 maanden in de US bij Walt Disney World (College Program). Sinds midden april terug en ook nog niets gevonden. Ben nu wel af en toe aan het werk bij de thuiszorg. Zelfs 'bijbaantjes' vlot niet echt.quote:Op zondag 26 juli 2009 23:38 schreef Lennox het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |