abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69669139
Na 2 jaar fulltime te hebben gewerkt heb ik ivm prive zaken een andere baan gekregen.

Ik werk nu 30 uur in de week voor een loon van 1392 euro bruto en kan hier net van rondkomen. Eigenlijk net niet, veel brood eten, altijd opletten met boodschappen, nooit nieuwe kleren kopen, etc.

Vandaag had ik een gesprek met mijn baas omdat mijn 3e halfjaar contract afloopt en ik wou graag met hem praten over meer uren. Ik hoopte op 38 uur, zodat ik niet meer zo krap hoef te leven.

Nou kreeg ik vandaag te horen dat ivm de crisis en landelijk teruglopende winstcijfers mijn contract niet verlengd gaat worden. Ik moet verplicht mijn vakantiedagen opnemen en sta over 5 dagen al op straat!!!

Wat nu, ik hoor verhalen over een uitkering aanvragen, maar dat zou maar 70% zijn van je laatstverdiende loon, daar kom ik dus helemaal niet mee rond, wat kan ik doen en klopt dat van die 70%???

Ps... ik ben 27 jaar, werk nu al 4 jaar vast, maar niet altijd bij hetzelfde bedrijf. Woon al 7 jaar op mezelf, woon momenteel in een koophuis.
  woensdag 3 juni 2009 @ 16:17:10 #2
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_69669228
quote:
Maximum WW-uitkering
De hoogte van de WW-uitkering is gebonden aan een maximum: het maximumdagloon. Het maximumdagloon is per 1 januari 2009 vastgesteld op 183,15 euro. De maximumuitkering is de eerste twee maanden 75% en daarna 70% van het dagloon.
Gewoon even googlen ...
http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_id=13725&hoofdmenu_item_id=13825&rubriek_item=391900&rubriek_id=391817&set_id=608&doctype_id=6&link_id=1583#link91500
happen naar de baas
  woensdag 3 juni 2009 @ 16:18:28 #3
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_69669280
Heb je geen appeltje voor de dorst? En is het niet mogelijk om alvast op enkele functies te solliciteren ?
happen naar de baas
pi_69669336
volgens mij is stap 1 naar het CWI UWV Werk https://www.werk.nl/porta(...)n/aanvragenuitkeringgaan. (of in ieder geval de afspraak maken)
stap 2 is solliciteren
  woensdag 3 juni 2009 @ 16:20:32 #5
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69669358
Ik zou als de sodemieter op zoek gaan naar een andere baan...
Je kunt inderdaad bij het UWV/CWI een uitkering aanvragen en die 70% klopt als je recht hebt op WW. Verder hoop ik dat je wat gespaard hebt, dan kun je daar nu eventueel hetgeen wat je echt tekort komt mee aanvullen ter overbrugging naar een volgende baan. Maar ik zou vandaag of morgen gewoon alle UZB's langs, jezelf inschrijven op online vacaturesites en speuren naar vacatures bij jou in de regio. Misschien krijg je niet de leukste baan, maar alles beter dan je lasten niet meer kunnen betalen toch?
Succes in ieder geval!
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_69669370
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:18 schreef Hijacking het volgende:
Heb je geen appeltje voor de dorst? En is het niet mogelijk om alvast op enkele functies te solliciteren ?
Ik leef al bijna anderhalf jaar zeer krap, laat staan dat ik geld heb om te sparen.

Ik weet hoe Google werkt, maar het lijkt mij niet kloppen dat ik een uitkering krijg van 70% van wat ik nu verdien, dat is nog veel minder dan het minimumloon, mijn vaste lasten zijn al 920euro/maand en dan heb ik niet eens een auto.
pi_69669384
CWI is opgegaan in UWV.
pi_69669413
CWI
en solliciteren of het je een lieve lust is. Goede brieven schrijven en zo snel mogelijk een nieuwe baan vinden (waar je bij voorkeur meer verdient )
  woensdag 3 juni 2009 @ 16:21:48 #9
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_69669419
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:14 schreef JDx het volgende:
Na 2 jaar fulltime te hebben gewerkt heb ik ivm prive zaken een andere baan gekregen.

Ik werk nu 30 uur in de week voor een loon van 1392 euro bruto en kan hier net van rondkomen. Eigenlijk net niet, veel brood eten, altijd opletten met boodschappen, nooit nieuwe kleren kopen, etc.

Vandaag had ik een gesprek met mijn baas omdat mijn 3e halfjaar contract afloopt en ik wou graag met hem praten over meer uren. Ik hoopte op 38 uur, zodat ik niet meer zo krap hoef te leven.

Nou kreeg ik vandaag te horen dat ivm de crisis en landelijk teruglopende winstcijfers mijn contract niet verlengd gaat worden. Ik moet verplicht mijn vakantiedagen opnemen en sta over 5 dagen al op straat!!!

Wat nu, ik hoor verhalen over een uitkering aanvragen, maar dat zou maar 70% zijn van je laatstverdiende loon, daar kom ik dus helemaal niet mee rond, wat kan ik doen en klopt dat van die 70%???

Ps... ik ben 27 jaar, werk nu al 4 jaar vast, maar niet altijd bij hetzelfde bedrijf. Woon al 7 jaar op mezelf, woon momenteel in een koophuis.
Da's klote. In je vakantiedagen als een gek gaan solliciteren lijkt me. Je moet volgens mij iets kunnen vinden waarmee je rondkomt. Sterker nog, dat weet ik zeker: het minimumloon per maand voor een 27-jarige (bij 40 uur, dat wel) is 1381,20.

Met andere woorden: elke full-time baan die je aanneemt betaalt minimaal genoeg om rond te komen in jouw geval.

Zoek er dus eentje uit die iets meer betaalt en bijv voor 36 uur is, dan ga je er nog op vooruit ook!
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_69669455
Mocht je het financieel écht niet kunnen redden: bel je hypotheekverstrekker op en vraag of zij iets kunnen regelen m.b.t. de maandelijkse rentebetaling. Bijvoorbeeld dat je het verschuldigde bedrag later betaalt.

Misschien uitstel van executie, misschien net dat beetje hulp dat je kunt gebruiken, ik weet het niet

Niet iedere verstrekker doet het, maar zelf de eerste stap zetten (en met die stap bedoel ik niet: de rente niet meer voldoen ) is positiever, in elk geval.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 3 juni 2009 @ 16:23:05 #11
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_69669473
Er is sowieso een minimum uitkering, die zou in jouw geval hoger moeten zijn dan 70% van 1400.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_69669484
Wanneer liep je halfjaar contract eigenlijk af? Ik meen mij vaaglijk te herinneren dat er een minimum tijd is waarbinnen je te horen moet krijgen dat je contract niet verlengd wordt.
pi_69669494
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:20 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik leef al bijna anderhalf jaar zeer krap, laat staan dat ik geld heb om te sparen.

Ik weet hoe Google werkt, maar het lijkt mij niet kloppen dat ik een uitkering krijg van 70% van wat ik nu verdien, dat is nog veel minder dan het minimumloon, mijn vaste lasten zijn al 920euro/maand en dan heb ik niet eens een auto.
Dan is stap 3 ook nog bezuinigen op zoveel mogelijk dingen, waardoor je rond kunt komen van minder geld. Vervelend, inderdaad.

Ik hoop dat je snel een nieuwe baan vindt!
  woensdag 3 juni 2009 @ 16:24:06 #14
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_69669531
Volgens mij moeten ze minimaal 6 weken voor einde contract aangeven als ze dit niet willen verlengen. Bel het CWI en succes!
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_69669539
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:20 schreef Marijkezwolle het volgende:
Misschien krijg je niet de leukste baan, maar alles beter dan je lasten niet meer kunnen betalen toch?
Ik ben momenteel onder behandeling voor een depressie, daarom ben ik gestopt bij mijn baan destijds (1,5 jaar geleden), ik kon het niet meer aan en stond op het randje van opname. Heb toen deze baan gevonden en deze heeft mij er redelijk bovenop geholpen omdat hij me zeer bevalt en ik kan hier mijn ding kwijt. Ik ben bang om weer te vervallen in mijn oude patroon.
pi_69669570
Overigens kun je natuurlijk op élke baan waarvoor je geen opleiding nodig hebt solliciteren. Als je maar werk hebt, kun je vanuit die baan natuurlijk ook solliciteren op een betere baan!
pi_69669591
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:23 schreef ElectricEye het volgende:
Er is sowieso een minimum uitkering, die zou in jouw geval hoger moeten zijn dan 70% van 1400.
Dit zoek ik dus, maar is nergens te vinden!

En begrijp me niet verkeerd, ik WIL ECHT werken, het liefst zo snel mogelijk weer, thuiszitten ga ik kapot aan.
  woensdag 3 juni 2009 @ 16:25:33 #18
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_69669597
quote:

[..]

Hier schrik ik een beetje van.. Verdiende je eerst beter ofzo..?
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_69669634
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:24 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik ben momenteel onder behandeling voor een depressie, daarom ben ik gestopt bij mijn baan destijds (1,5 jaar geleden), ik kon het niet meer aan en stond op het randje van opname. Heb toen deze baan gevonden en deze heeft mij er redelijk bovenop geholpen omdat hij me zeer bevalt en ik kan hier mijn ding kwijt. Ik ben bang om weer te vervallen in mijn oude patroon.
Werkloos zijn is vervelender dan werk hebben dat niet bijster interessant is. Zolang je niet jaren in een waardeloze baan blijft hangen, hoef je niet persé in je oude patroon te vervallen! Uitzicht op beter kan ook motiverend werken
  woensdag 3 juni 2009 @ 16:26:41 #20
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_69669646
quote:

[..]

Dit snap ik niet helemaal, als je op dat moment het al zo krap had dat je tegen geen enkele onvoorziene uitgave opgewassen was waarom heb je dan niet veel eerder naar iets anders gesolliciteerd. Komt nogal passief over.
happen naar de baas
pi_69669654
Nja, ik ben in ieder geval bang dat ik het de komende tijd zal moeten doen met een kutbaan... wordt weer aan de anti-depressiva waarschijnlijk mja... ik moet toch wat...
  woensdag 3 juni 2009 @ 16:27:15 #22
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_69669666
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:23 schreef El_Psycho het volgende:
Wanneer liep je halfjaar contract eigenlijk af? Ik meen mij vaaglijk te herinneren dat er een minimum tijd is waarbinnen je te horen moet krijgen dat je contract niet verlengd wordt.
Ehm, nee hoor, die is er niet. Je contract eindigt gewoon wegens rechtswege. In principe mag de werkgever zelfs op de laatste dag zeggen dat je niet meer hoeft te komen. Dat is niet netjes, maar het mag wel.
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:24 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat je daar bang voor bent! Neem anders nu nog even contact op met het UWV en maak een afspraak voor morgen/zsm om te bespreken wat de mogelijkheden zijn. En kijk ondertussen wel naar werk. Ik weet niet hoe belastbaar je bent, maar als het iets tijdelijks zou zijn, dan lijkt me dat nog steeds beter dan thuis zitten...
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_69669700
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:26 schreef Hijacking het volgende:

[..]

Dit snap ik niet helemaal, als je op dat moment het al zo krap had dat je tegen geen enkele onvoorziene uitgave opgewassen was waarom heb je dan niet veel eerder naar iets anders gesolliciteerd. Komt nogal passief over.
Mij is eind vorig jaar beloofd dat ik na het aflopen van dit contract 38 uur voor onbepaalde tijd zou krijgen!!!!!
  woensdag 3 juni 2009 @ 16:28:30 #24
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_69669719
Ik betwijfel overigens of je werkgever je kan verplichten de vakantiedagen op te nemen. Dan zouden ze ze in ieder geval moeten uitbetalen wat je nog een beetje extra geld oplevert.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_69669847
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 16:25 schreef Nijns het volgende:

[..]

Hier schrik ik een beetje van.. Verdiende je eerst beter ofzo..?
Ja ik zat eerst bij een reclamebureau, waar ik 40uur/week achter de computer zat, na vele anti-depressiva en andere medicijnen (met tegenzin) bleek dat dat de oorzaak was. Ik moet iets doen, contact hebben met mensen etc...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')