Gewoon even googlen ...quote:Maximum WW-uitkering
De hoogte van de WW-uitkering is gebonden aan een maximum: het maximumdagloon. Het maximumdagloon is per 1 januari 2009 vastgesteld op 183,15 euro. De maximumuitkering is de eerste twee maanden 75% en daarna 70% van het dagloon.
Ik leef al bijna anderhalf jaar zeer krap, laat staan dat ik geld heb om te sparen.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:18 schreef Hijacking het volgende:
Heb je geen appeltje voor de dorst? En is het niet mogelijk om alvast op enkele functies te solliciteren ?
Da's klote. In je vakantiedagen als een gek gaan solliciteren lijkt me. Je moet volgens mij iets kunnen vinden waarmee je rondkomt. Sterker nog, dat weet ik zeker: het minimumloon per maand voor een 27-jarige (bij 40 uur, dat wel) is 1381,20.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:14 schreef JDx het volgende:
Na 2 jaar fulltime te hebben gewerkt heb ik ivm prive zaken een andere baan gekregen.
Ik werk nu 30 uur in de week voor een loon van 1392 euro bruto en kan hier net van rondkomen. Eigenlijk net niet, veel brood eten, altijd opletten met boodschappen, nooit nieuwe kleren kopen, etc.
Vandaag had ik een gesprek met mijn baas omdat mijn 3e halfjaar contract afloopt en ik wou graag met hem praten over meer uren. Ik hoopte op 38 uur, zodat ik niet meer zo krap hoef te leven.
Nou kreeg ik vandaag te horen dat ivm de crisis en landelijk teruglopende winstcijfers mijn contract niet verlengd gaat worden. Ik moet verplicht mijn vakantiedagen opnemen en sta over 5 dagen al op straat!!!
Wat nu, ik hoor verhalen over een uitkering aanvragen, maar dat zou maar 70% zijn van je laatstverdiende loon, daar kom ik dus helemaal niet mee rond, wat kan ik doen en klopt dat van die 70%???
Ps... ik ben 27 jaar, werk nu al 4 jaar vast, maar niet altijd bij hetzelfde bedrijf. Woon al 7 jaar op mezelf, woon momenteel in een koophuis.
Dan is stap 3 ook nog bezuinigen op zoveel mogelijk dingen, waardoor je rond kunt komen van minder geld. Vervelend, inderdaad.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:20 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik leef al bijna anderhalf jaar zeer krap, laat staan dat ik geld heb om te sparen.
Ik weet hoe Google werkt, maar het lijkt mij niet kloppen dat ik een uitkering krijg van 70% van wat ik nu verdien, dat is nog veel minder dan het minimumloon, mijn vaste lasten zijn al 920euro/maand en dan heb ik niet eens een auto.
Ik ben momenteel onder behandeling voor een depressie, daarom ben ik gestopt bij mijn baan destijds (1,5 jaar geleden), ik kon het niet meer aan en stond op het randje van opname. Heb toen deze baan gevonden en deze heeft mij er redelijk bovenop geholpen omdat hij me zeer bevalt en ik kan hier mijn ding kwijt. Ik ben bang om weer te vervallen in mijn oude patroon.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:20 schreef Marijkezwolle het volgende:
Misschien krijg je niet de leukste baan, maar alles beter dan je lasten niet meer kunnen betalen toch?![]()
Dit zoek ik dus, maar is nergens te vinden!quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:23 schreef ElectricEye het volgende:
Er is sowieso een minimum uitkering, die zou in jouw geval hoger moeten zijn dan 70% van 1400.
Hier schrik ik een beetje van.. Verdiende je eerst beter ofzo..?quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:20 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik leef al bijna anderhalf jaar zeer krap, laat staan dat ik geld heb om te sparen.
Ik weet hoe Google werkt, maar het lijkt mij niet kloppen dat ik een uitkering krijg van 70% van wat ik nu verdien, dat is nog veel minder dan het minimumloon, mijn vaste lasten zijn al 920euro/maand en dan heb ik niet eens een auto.
Werkloos zijn is vervelender dan werk hebben dat niet bijster interessant is. Zolang je niet jaren in een waardeloze baan blijft hangen, hoef je niet persé in je oude patroon te vervallen! Uitzicht op beter kan ook motiverend werkenquote:Op woensdag 3 juni 2009 16:24 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik ben momenteel onder behandeling voor een depressie, daarom ben ik gestopt bij mijn baan destijds (1,5 jaar geleden), ik kon het niet meer aan en stond op het randje van opname. Heb toen deze baan gevonden en deze heeft mij er redelijk bovenop geholpen omdat hij me zeer bevalt en ik kan hier mijn ding kwijt. Ik ben bang om weer te vervallen in mijn oude patroon.
Dit snap ik niet helemaal, als je op dat moment het al zo krap had dat je tegen geen enkele onvoorziene uitgave opgewassen was waarom heb je dan niet veel eerder naar iets anders gesolliciteerd. Komt nogal passief over.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:20 schreef JDx het volgende:
[..]
Ehm, nee hoor, die is er niet. Je contract eindigt gewoon wegens rechtswege. In principe mag de werkgever zelfs op de laatste dag zeggen dat je niet meer hoeft te komen. Dat is niet netjes, maar het mag wel.quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:23 schreef El_Psycho het volgende:
Wanneer liep je halfjaar contract eigenlijk af? Ik meen mij vaaglijk te herinneren dat er een minimum tijd is waarbinnen je te horen moet krijgen dat je contract niet verlengd wordt.
Ik kan me voorstellen dat je daar bang voor bent! Neem anders nu nog even contact op met het UWV en maak een afspraak voor morgen/zsm om te bespreken wat de mogelijkheden zijn. En kijk ondertussen wel naar werk. Ik weet niet hoe belastbaar je bent, maar als het iets tijdelijks zou zijn, dan lijkt me dat nog steeds beter dan thuis zitten...quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:24 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik ben momenteel onder behandeling voor een depressie, daarom ben ik gestopt bij mijn baan destijds (1,5 jaar geleden), ik kon het niet meer aan en stond op het randje van opname. Heb toen deze baan gevonden en deze heeft mij er redelijk bovenop geholpen omdat hij me zeer bevalt en ik kan hier mijn ding kwijt. Ik ben bang om weer te vervallen in mijn oude patroon.
Mij is eind vorig jaar beloofd dat ik na het aflopen van dit contract 38 uur voor onbepaalde tijd zou krijgen!!!!!quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:26 schreef Hijacking het volgende:
[..]
Dit snap ik niet helemaal, als je op dat moment het al zo krap had dat je tegen geen enkele onvoorziene uitgave opgewassen was waarom heb je dan niet veel eerder naar iets anders gesolliciteerd. Komt nogal passief over.
Ja ik zat eerst bij een reclamebureau, waar ik 40uur/week achter de computer zat, na vele anti-depressiva en andere medicijnen (met tegenzin) bleek dat dat de oorzaak was. Ik moet iets doen, contact hebben met mensen etc...quote:Op woensdag 3 juni 2009 16:25 schreef Nijns het volgende:
[..]
Hier schrik ik een beetje van.. Verdiende je eerst beter ofzo..?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |