quote:
Op zaterdag 24 mei 2025 10:22 schreef Daboman het volgende:[..]
Dit vind ik wel een raar verhaal. Je moet dus eigenlijk weg omdat je onvoldoende output hebt? Terwijl je klaarblijkelijk stelselmatig hebt gewaarschuwd dat de bezetting te laag is. Als je een vaststellingsovereenkomst hebt gekregen zou ik die niet zomaar tekenen want als je weg moet vanwege je output kan dit je lelijk in de weg zitten. Ook bijvoorbeeld door referentiechecks. En wat zou je er zelf over zeggen als er in sollicitaties naar wordt gevraagd?
Dat switchen kan je echt opbreken, ik heb dat in m'n vorige functie regelmatig aan de kaak gesteld en ik had ook wat metingen die laten zien dat als ik periodes ongestoord kan werken ik veel meer voor elkaar krijg. Ook vind ik het nogal naief van zo'n werkgever om te denken als jij het met jaren ervaring niet kan bijbenen, iemand die ze nieuw aannemen dat wel zou kunnen.
Ik ben er vrij zeker van dat een nieuwe medewerker tegen hetzelfde probleem aanloopt.
ik heb gisteren even met een collega app contact gehad die ivm een burn-out thuis zit.
Hij herkende verhaal direct. Als collega weggaat wordt werk verdeeld onder collega's tot het piept en kraakt.
In sollicitatiegesprek kan ik gewoon aangeven dat ik aangenomen ben voor een bepaalde functie, maar dat ik in loop der tijd meer en meer functies en werkzaamheden erbij heb gekregen.
2e item ligt wat gecompliceerder om uit te leggen.
Ons bedrijf is onderdeel van een groot landelijk bedrijf.
Een van de oud bestuurders van dit landelijke bedrijf heeft zelf ook een eigen bedrijf (laten we dit even bedrijf Y noemen).
Via bedrijf Y worden nog steeds materialen besteld en geinstalleerd die wij nodig hebben.
Sterker nog, het pand waarin wij zitten is ook van dit bedrijf.
Ook een deel van het personeel wordt via bedrijf Y 'gehuurd'.
Omdat onze directeur ooit via de bedrijfseigenaar van bedrijf Y is begonnen (en ook nog van hun afhankelijk is) hebben medewerkers van dit bedrijf een streepje voor.
Het is ondanks duidelijke afspraken al meermaals voorgekomen dat wij 'last minute' medewerkers moeten afstaan.
Gezien dit bedrijf voor onze directeur haast 'heiligen zijn' hadden wij dit meer te accepteren
Een van mijn directe collega's werkt ook voor bedrijf Y.
Ze had idee dat ik mijn werk niet correct uitvoerde, en ging alles tot op detailnivo controleren.
Erg hinderlijk aangezien ik hiervoor er nooit klachten over heb gehad.
Tijdens mijn opleiding en eerdere werkervaring is mij weleens gezegd, dat je altijd moet kunnen uitleggen waarom je iets op een bepaalde manier doet.
Ik heb/had dan ook de neiging om uit te leggen waarom ik iets op een bepaalde manier doe
Dit werd helaas als 'ja maar' kritiek gezien.
Hierdoor werd ik echter gedwongen om nog secuurder te werken (wat extra tijd met zich meebrengt).
Waardoor je in vicieuze cirkel terecht komt.
Secuurder werken is meer tijd,
Meer tijd, zorgt voor extra druk.
Kans op fouten weer groter, waardoor je gedwongen wordt secuurder te werken etc.
[ Bericht 6% gewijzigd door Sjoerd102 op 24-05-2025 13:33:18 ]