Simpele goede reden: ik werk om te leven en niet andersom. Ik heb de keus gemaakt mijn relatie boven mijn carrière te stellen. Ik ben op werkvlak niet zo heel ambiteus, ik wil een leuke baan waar ik de rekeningen van kan betalen en wat overhoud voor leuke dingen en om te sparen. Ik heb geen aspiraties voor een belangrijke, verantwoordelijke functie met minimaal n mensen onder me.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:10 schreef Cat22 het volgende:
Gewaagde keuze van je, in deze tijd zelf ontslag nemen. Dan heb je óf hele goede perspectieven óf hele goede redenen. Succes met solliciteren!
Zo simpel is het niet als je weinig perspectief hebt. Maar afgaande op wat je verder zegt, zal het allemaal wel loslopen.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:56 schreef Fixers het volgende:
[..]
Simpele goede reden: ik werk om te leven en niet andersom.
Gelukkig geen recht op de bijstand dusquote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:56 schreef Fixers het volgende:
[..]
Simpele goede reden: ik werk om te leven en niet andersom. Ik heb de keus gemaakt mijn relatie boven mijn carrière te stellen. Ik ben op werkvlak niet zo heel ambiteus, ik wil een leuke baan waar ik de rekeningen van kan betalen en wat overhoud voor leuke dingen en om te sparen. Ik heb geen aspiraties voor een belangrijke, verantwoordelijke functie met minimaal n mensen onder me.
Mijn perspectieven zijn redelijk: ik heb een brede opleiding. Een kans (waar ik dus mee bezig ben), mogelijk nog een optie om bij mijn huidige werkgever een ander functie te krijgen én financiele reserves om het wat langer uit te kunnen houden dan oktober als het niet wil lukken.
Ik moet bekennen, als ik dat laatste niet zou hebben dan had ik nog wat langer blijven zitten. In ieder geval totdat ik wat anders gevonden zou hebben.
Hoop het niet!quote:Op zaterdag 25 juli 2009 01:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Gelukkig geen recht op de bijstand dus
Hij heeft eigen middelen en het is een goed overwogen keuze. Hij heeft ook gelijk dat je werkt om te leven en niet leeft om te werken. Als ik niet meer bij mijn werk zou passen, zou ik die keuze ook overwegen.quote:
Waar baseer je dat op? Ik heb geen recht op WW omdat ik uit eigen beweging vertrek. Maar je hebt geen enkele informatie over wat mijn financiële reserves zijn. Dus je begint maar lukraak dingen te roepen en te insinueren dat ik lekker thuis ga zitten mijn handje op houden. Alsof ik zit te wachten om te moeten leven van 615 euro per maand.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 01:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Gelukkig geen recht op de bijstand dus
Belgen menen dat vaak wel dus wie weet!quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:09 schreef Rooligan het volgende:
Dus wie weet....alleen vanwege de vakantieperiode kan dit wel twee weken duren voor ik iets definitiefs hoor.
-----
Op de regels die er in Nederland zijnquote:Op zaterdag 25 juli 2009 08:02 schreef Fixers het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Ik heb geen recht op WW omdat ik uit eigen beweging vertrek. Maar je hebt geen enkele informatie over wat mijn financiële reserves zijn. Dus je begint maar lukraak dingen te roepen en te insinueren dat ik lekker thuis ga zitten mijn handje op houden. Alsof ik zit te wachten om te moeten leven van 615 euro per maand.![]()
Snap ik aan de ene kant wel, het lijkt me niet makkelijk. Ik zit aan de kant die gekozen moet worden, en dat is ook geen lolletje... Er is niks aan op het moment, voor beide kanten niet, denk ikquote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:16 schreef sigme het volgende:
Ik heb afgelopen twee weken met drie mensen sollicitatiegesprekken gevoerd, ik zat aan de werkgeverskant. Valt me niet mee; ik gun ze allemaal een baan (allemaal momenteel baanloos), en het waren allemaal geschikte kandidaten. Eentje maakt het ons makkelijk; die reageert niet op verzoeken contact op te nemen voor een 2e gesprek, en aangezien we inmiddels een lichte voorkeur hadden voor een andere kandidaat, wordt dat eenvoudig. De tweede is lastiger, dat was een zeer geschikte kandidaat en een prettig gesprek. Nadat we al bijna beslist hadden die te nemen kwam er alsnog een zéér geschikt CV binnen en is besloten om met aanhangende persoon in 1 dag 2 gesprekken te voeren. En die 'past' beter. Ik geloof dat ik nog liever sollicitant ben dan degene die moet kiezen..
Leg uit:quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Op de regels die er in Nederland zijn
Zou overigens extreem triest zijn als je wel recht hebt op bijstand
Laten we het hopen!quote:Op zaterdag 25 juli 2009 08:59 schreef Fikfok het volgende:
[..]
Belgen menen dat vaak wel dus wie weet!
Beschikbaarheid van vermogenquote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:03 schreef Fixers het volgende:
[..]
Leg uit:
-Hoe jij kan concluderen, zonder exacte kennis van mijn situatie, dat ik geen recht op bijstand zou hebben.
-Waarom "het extreem triest" is als ik wel recht blijk te hebben op bijstand.
Maar dat doet ie toch ook helemaal niet?? Ik snap dit niet zoquote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Beschikbaarheid van vermogen
Hij stopt zelf en kiest zelf voor zijn baan, dus dan hoef je ook niet van de gratie van een ander te leven
Hij heeft vrijwillig zijn baan opgezegd en ze hoopten dat hij geen gebruik zou maken van bijstand. En hij doet dat ook niet dus no harm done.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:08 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Maar dat doet ie toch ook helemaal niet?? Ik snap dit niet zo
Ik hoop niet dat ze in Nederland bijstand geven aan zo'n klaploperquote:Op zaterdag 25 juli 2009 15:08 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Maar dat doet ie toch ook helemaal niet?? Ik snap dit niet zo
Rot eens even op zeg. Omdat iemand ervoor kiest zijn baan op te zetten, en met eigen middelen (lees: géén hulp van de staat) nieuw, beter werk te gaan zoeken, is hij een klaploper?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat ze in Nederland bijstand geven aan zo'n klaploper
UWV geeft geen bijstandquote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:59 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Rot eens even op zeg. Omdat iemand ervoor kiest zijn baan op te zetten, en met eigen middelen (lees: géén hulp van de staat) nieuw, beter werk te gaan zoeken, is hij een klaploper?
Ik wou dat ik de mogelijkheden had, dan hoefde ik me niet aan te melden bij het UWV
Ik vind het ook niet de handigste aanpak, maar ik ga er van uit dat het een weloverwogen beslissing is. En om iemand zijn geluk te misgunnen, DAT vind ik pas losers van mensen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 20:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wedden dat hij vanzelf in de bijstand komt als hij geen baan vindt? Helaas worden zo'n losers nog onderhouden ook
Zelf ontslag nemen is geen pech hebben dat is parasieteren op de goedheid van je mede landgenoten die voor jou luiheid kunnen betalenquote:Op zondag 26 juli 2009 00:47 schreef sempron2400 het volgende:
DiegoArmandoMaradona leeft om te werken en aan zijn reacties te lezen is hij voor een maatschappij met totale onderdrukking en geen enkele sociale zekerheid. Totdat hij zelf een keer pech heeft.
Eensquote:Op zaterdag 25 juli 2009 20:18 schreef Dartanion het volgende:
Ik las laatsts in de Metro over een man die zijn baan gezegd had omdat hij die niet meer zo leuk vond. En is een eigen bedrijf begonnen. Klinkt allemaal aardig.
Maar zijn bedrijf liep nog niet zo goed, maar meneer vond dat geen probleem. Hij maakte vrolijk gebruik van de sociale vangnetten (uitkering) om op die manier rond te komen.
Het is toch van de zotte dat iemand die vrijwillig zijn baan opgezegt, vrijwillig het risico van ondernemerschap aanvaard, zomaar een uitkering krijgt!
Hm nee, dat is bewust jouw ideale werksituatie opzoeken en daar word je alleen maar beter van. Ben zelf ook een fan van jobhoppen geweest en het heeft me veel gebracht, ook buiten de werksfeer. Als je je baan/werkgever toch al niets vind kun je altijd nog tijdelijk een andere baan nemen mocht je niets geschikts vinden.quote:Op zondag 26 juli 2009 01:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zelf ontslag nemen is geen pech hebben dat is parasieteren op de goedheid van je mede landgenoten die voor jou luiheid kunnen betalen
Ook ooit in de bijstand gezeten bij je jobhoppen?quote:Op zondag 26 juli 2009 03:25 schreef HokkePok het volgende:
[..]
Hm nee, dat is bewust jouw ideale werksituatie opzoeken en daar word je alleen maar beter van. Ben zelf ook een fan van jobhoppen geweest en het heeft me veel gebracht, ook buiten de werksfeer. Als je je baan/werkgever toch al niets vind kun je altijd nog tijdelijk een andere baan nemen mocht je niets geschikts vinden.
Even los van alle schrijffouten die je maakt, LEES je wel eens? Hij heeft werk dat een te grote weerslag heeft op het privéleven, daarom gaat hij stoppen met werken en zorgt zelf voor inkomsten uit spaargeld. Er wordt dus geen uitkering aangevraagd en hij gaat gewoon zijn spaargeld opeten.quote:Op zondag 26 juli 2009 01:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
...parasieteren op de goedheid...luiheid....
Ik heb precies dezelfde ervaring. Toen ik mijn baan had opgezegd, kreeg ik van iedereen dezelfde opmerking: "nooit je oude schoenen weggooien, voordat je nieuwe hebt". Zo vermoeiend...quote:Op zaterdag 25 juli 2009 13:41 schreef Fixers het volgende:
Je valt in een zeldzame categorie jdx. Al sinds ik mijn besluit kenbaar heb gemaakt aan de buitenwereld moet ik het doorlopend verdedigen. Iedereen roept altijd dat je werkt om te levenen niet andersom. Maar als ik eens daad bij woord voeg, dan blijk men eigenlijk toch bedoelt dat je leeft om te werken.
Ik heb gekozen mijn priveleven boven mijn carriere te stellen. Ik ben niet ambiteus, ik heb mijn hbo opleiding gedaan omdat ik mijn kennis wilde vergroten en nog geen zin had om nam mijn mbo fulltime aan de slag te gaan. Ik ben nog steeds blij dat ik dat gedaan heb en betaal mijn studieschuld bijna met plezier terug aan de ibg. De keus voor studieschuld is ook een bewuste geweest en zie het niet als een investering in mijn carriere maar in mijn persoon.
Dat wordt niet algemeen geaccepteerd in de maatschappij, dat heb ik wel gemerkt. Zelfs tegenover mijn ouders heb ik deze overweging moeten verdedigen.
Aan zijn profiel te zien woont hij reeds in Argentinië.quote:Op zondag 26 juli 2009 07:11 schreef Osramp het volgende:
[..]
Even los van alle schrijffouten die je maakt, LEES je wel eens? Hij heeft werk dat een te grote weerslag heeft op het privéleven, daarom gaat hij stoppen met werken en zorgt zelf voor inkomsten uit spaargeld. Er wordt dus geen uitkering aangevraagd en hij gaat gewoon zijn spaargeld opeten.
Al je onzin over luiheid en het ervan nemen en regelingen verkeerd gebruiken, zijn dus hersenspinsels die alleen maar in jouw hoofd bestaan. Volgens mij wil je gewoon hier zeuren over alle mensen die zonder werk gekomen zijn. Volkomen onterecht, KLB is een deur verderop. En als je niet wil betalen voor alle sociale verzekeringen, zoek dan een ander land op om te wonen.
In zo'n duitse kolonie waarschijnlijk.....quote:Op zondag 26 juli 2009 11:02 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Aan zijn profiel te zien woont hij reeds in Argentinië.
Waar zeur ik over mensen die zonder werk gekomen zijn?quote:Op zondag 26 juli 2009 07:11 schreef Osramp het volgende:
[..]
Even los van alle schrijffouten die je maakt, LEES je wel eens? Hij heeft werk dat een te grote weerslag heeft op het privéleven, daarom gaat hij stoppen met werken en zorgt zelf voor inkomsten uit spaargeld. Er wordt dus geen uitkering aangevraagd en hij gaat gewoon zijn spaargeld opeten.
Al je onzin over luiheid en het ervan nemen en regelingen verkeerd gebruiken, zijn dus hersenspinsels die alleen maar in jouw hoofd bestaan. Volgens mij wil je gewoon hier zeuren over alle mensen die zonder werk gekomen zijn. Volkomen onterecht, KLB is een deur verderop. En als je niet wil betalen voor alle sociale verzekeringen, zoek dan een ander land op om te wonen.
Ga vooral door, verder hoop ik dat je ook zo'n grote jongen bent als je beweerd te zijn en geen bijstanduitkering aanvraagtquote:Op zondag 26 juli 2009 10:27 schreef hetzwartegat het volgende:
Ook krijg ik op deze manier de tijd om goed na te denken over waar ik naartoe wil. Als je in een baan blijft hangen, ga je maar door, kun je onvoldoende afstand nemen en kun je je niet goed beraden op je toekomst.
En wat wilde je nu eigenlijk zeggen over mijn woorden?quote:Op zondag 26 juli 2009 12:21 schreef Duikelaar het volgende:
Als je uit het buitenland komt, zelfstandige bent (en hoogstwaarschijnlijk in beide gevallen geen ww premie hebt betaald ), of je neemt zelf ontslag, dan heb je geen recht op WW en moet je van je eigen geld leven. Pas als je eigen vermogen onder een bepaalde grens is (dacht iets van 4K) dan kom je in aanmerking voor de bijstand. In dit geval is er geen sollicitatieplicht of werken bij een re-integratiebedrijf.
Daarvoor leef je dus op je eigen vermogen en als mensen deze keuze maken dan moeten ze dat helemaal zelf weten, en hebben geen excuus nodig.
Eigenlijk niets. Maar nu je er over begint. Ik heb een beetje het idee dat jij denkt dat iemand onmiddelijk een uitkering krijgt. Dat is niet zo. Iemand heeft pas recht op een WW uitkering als hij WW premie heeft betaald en niet zelf ontslag heeft genomen.quote:Op zondag 26 juli 2009 12:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En wat wilde je nu eigenlijk zeggen over mijn woorden?
Dat zei ik ook alquote:Op zondag 26 juli 2009 12:39 schreef Duikelaar het volgende:
[..]
Eigenlijk niets. Maar nu je er over begint. Ik heb een beetje het idee dat jij denkt dat iemand onmiddelijk een uitkering krijgt. Dat is niet zo. Iemand heeft pas recht op een WW uitkering als hij WW premie heeft betaald en niet zelf ontslag heeft genomen.
De WW is voor bepaalde duur. Daarna kom je in de bijstand, maar je hebt pas recht op de bijstand als je eigen vermogen minder is dan E4000 (weet het niet precies). Heb je dus geen WW uitkering meer (waar je als werkgever premies voor hebt betaald) dan moet je eerst je EV opeten (inclusief huis ed) en als je bijna geen geld meer hebt kom je pas in de bijstand.
En wat klopt daar niet aan?quote:Op zondag 26 juli 2009 12:46 schreef Duikelaar het volgende:
Dan moet je niet de volgende reacties geven:
''Zelf ontslag nemen is geen pech hebben dat is parasieteren op de goedheid van je mede landgenoten die voor jou luiheid kunnen betalen''
of
''Ik hoop niet dat ze in Nederland bijstand geven aan zo'n klaploper''
Nu relativeer je het. Je sprak in casu en niet in het algemeen.quote:Op zondag 26 juli 2009 12:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En wat klopt daar niet aan?
Iemand die een paar maanden geen werk vindt en niet over een dik vermogen beschikt komt vanzelf in de bijstand terecht. En als je zelf ontslag genomen hebt is dat toch echt je eigen schuld
Die mogen van mij best de hik krijgen
Dat heb ik altijd gezegdquote:Op zondag 26 juli 2009 12:51 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:
[..]
Nu relativeer je het. Je sprak in casu en niet in het algemeen.
De bijstand is een vangnet voor mensen die anders op straat komen te staan en anders niets meer hebben. Het is geen vetpot. Vind jij het kunnen in Nederland dat we mensen helemaal aan hun lot overlaten (met of zonder kinderen), zelfs als ze in het verleden een verkeerde keuze hebben gemaakt? Er zijn legio andere voorbeelden te bedenken waardoor mensen door hun eigen schuld in de bijstand belanden.quote:Op zondag 26 juli 2009 12:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En wat klopt daar niet aan?
Iemand die een paar maanden geen werk vindt en niet over een dik vermogen beschikt komt vanzelf in de bijstand terecht. En als je zelf ontslag genomen hebt is dat toch echt je eigen schuld
Die mogen van mij best de hik krijgen
Dus discussies over het recht op uitkering en het terechte daarvan, open daar lekker een eigen topic over. Daar gaat het hier niet over.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:30 schreef Debsterr het volgende:
In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkloos bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.
Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben.
Dit was deel 1: Binnenkort werkloos, wat nu?
Nee, jij?quote:Op zondag 26 juli 2009 03:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ook ooit in de bijstand gezeten bij je jobhoppen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |