abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 juli 2009 @ 09:30:34 #1
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_70729705
In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkloos bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben.

Dit was deel 1: Binnenkort werkloos, wat nu?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  dinsdag 7 juli 2009 @ 09:31:07 #2
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_70729718
Ik heb dus gister m'n 2e gesprek gehad en hoor uiterlijk donderdag 12 uur of ik het ben of niet.. heb 50% kans en wil die baan echt heeeeeel graag!!
  dinsdag 7 juli 2009 @ 09:34:55 #3
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70729804
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:31 schreef Debsterr het volgende:
Ik heb dus gister m'n 2e gesprek gehad en hoor uiterlijk donderdag 12 uur of ik het ben of niet.. heb 50% kans en wil die baan echt heeeeeel graag!!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_70730050
Kijk dat zijn de hoopgevende berichten. Ik kan morgen op gesprek!

Is wel het eerste gesprek, dus ben samen met nog een aantal mensen.
pi_70730230
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:31 schreef Debsterr het volgende:
Ik hoop echt voor je dat je die baan heb
  dinsdag 7 juli 2009 @ 09:58:22 #6
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_70730354
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:45 schreef JDx het volgende:

Het is fijn dat je je eindelijk kunt presenteren he? Geeft weer wat meer zelfvertrouwen..

Er zijn vandaag nog 2 2e gesprekken (totaal 4 mensen voor 2 functies) dus hoop eigenlijk dat de mensen van vandaag zo bagger zijn dat ik straks al gebeld wordt .

Oh, en dan zou ik maandag al kunnen beginnen, dus ik ga vandaag het huis nog maar even een keer flink poetsen, hopelijk volgende week geen tijd meer voor .
pi_70731415
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:58 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Het is fijn dat je je eindelijk kunt presenteren he? Geeft weer wat meer zelfvertrouwen..

Er zijn vandaag nog 2 2e gesprekken (totaal 4 mensen voor 2 functies) dus hoop eigenlijk dat de mensen van vandaag zo bagger zijn dat ik straks al gebeld wordt .

Oh, en dan zou ik maandag al kunnen beginnen, dus ik ga vandaag het huis nog maar even een keer flink poetsen, hopelijk volgende week geen tijd meer voor .
Goed zeg, spannend!

Ik heb vanmiddag een sollicitatiegesprek.
pi_70731421
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:45 schreef JDx het volgende:

Spannend! Succes!
  Moderator dinsdag 7 juli 2009 @ 10:38:35 #9
155227 crew  Guppy
dus
pi_70731454
Kijk, allemaal hoopgevende berichten!

Ik ben ook een mini-stapje in de goede richting:
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Reactie gekregen op een sollicitatie. Ze gaat de 13de alles bekijken en dan hoor ik meer. In ieder geval netjes dat ze binnen een halve dag een reactie sturen. Beter dat dan dat je niks hoort.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 7 juli 2009 @ 10:39:12 #10
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_70731470
tvp
Hier alleen geen sollicitaties de deur uit, voorlopig toch nog geen nut.
  Moderator dinsdag 7 juli 2009 @ 11:00:48 #11
155227 crew  Guppy
dus
pi_70732110
Waarom niet?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 7 juli 2009 @ 11:03:05 #12
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_70732180
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:00 schreef Guppyfriend het volgende:
Waarom niet?
Ben nog even in afwachting van mijn medisch onderzoek en moet komende maand gekeurd worden voor een WSW indicatie.
Ben er ook niet blij mee, maar via de normale wegen aan een werkgever komen is voorlopig uitgesloten door mijn medische problematiek.
pi_70732524
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 10:38 schreef Guppyfriend het volgende:
Kijk, allemaal hoopgevende berichten!

Ik ben ook een mini-stapje in de goede richting:
[..]

Inderdaad een goede stap!
pi_70733379
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 10:39 schreef Lastpost het volgende:
tvp
Hier alleen geen sollicitaties de deur uit, voorlopig toch nog geen nut.
* F04 is gelukkig nog net niet werkloos.. doe thuiswerk
  dinsdag 7 juli 2009 @ 11:48:00 #15
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_70733504
Succes JDx en Ceehaa!
En spannend Debsterr, ik hoop dat je snel een positief bericht krijgt!

Ik ben nog steeds werkzoekend, maar door het afstuderen heb ik vrijwel geen tijd gehad om serieus te solliciteren. Dus daar ga ik me de komende maanden op storten Iemand nog goede tips?
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  Moderator dinsdag 7 juli 2009 @ 11:52:43 #16
155227 crew  Guppy
dus
pi_70733669
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:48 schreef Marijkezwolle het volgende:
Succes JDx en Ceehaa!
En spannend Debsterr, ik hoop dat je snel een positief bericht krijgt!

Ik ben nog steeds werkzoekend, maar door het afstuderen heb ik vrijwel geen tijd gehad om serieus te solliciteren. Dus daar ga ik me de komende maanden op storten Iemand nog goede tips?
In ieder geval niet opgeven Als wat ben je afgestudeerd?
  dinsdag 7 juli 2009 @ 12:08:22 #17
262025 TheTraveller
With double L
pi_70734197
Ik ben niet werkloos, maar probeer al een tijdje van baan te wisselen.

Voorheen ging het echt zo makkelijk, maar sinds 2 maanden 4 sollicitaties gehad... waarvan 1 een 2e gesprek en 0 resultaat.

Zelfs banen die roepen een begin functie te hebben blijkt te zoeken naar iemand die al jaren ervaring heeft. Waarom? Omdat de zogenaamde "mediors" zich ook aanmelden voor beginners functies.

Ik vind het wel heel erg jammer, omdat je op die manier niet echt te kans krijgt om jezelf te bewijzen.
Just passing by
pi_70736122
Deze week 4 gesprekken. Drie zijn eerste gesprekken, maar vrijdag een tweede gesprek voor een baan die ik heel erg graag wil hebben.
Maar wel prettig om te merken dat er toch mensen interesse in me hebben.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 13:09:13 #19
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_70736149
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 13:08 schreef Osramp het volgende:
Deze week 4 gesprekken. Drie zijn eerste gesprekken, maar vrijdag een tweede gesprek voor een baan die ik heel erg graag wil hebben.
Hee, dat is ineens een stuk positiever dan in het vorige topic! Supergoed zeg, ik duim voor je .
  dinsdag 7 juli 2009 @ 13:10:32 #20
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_70736199
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:52 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

In ieder geval niet opgeven Als wat ben je afgestudeerd?
Ik heb Personeel en Arbeid gestudeerd. Kan daarmee de P&O kant op, maar ik ben ook opgeleid op het gebeid van re-integratie. Dus ik denk dat met name in die tweede een hoop kansen kunnen zitten. Maar mijn interesse gaat eigenlijk uit naar P&O.

En succes Osramp!
pi_70736270
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 13:08 schreef Osramp het volgende:
Wow, dat gaat lekker!
  dinsdag 7 juli 2009 @ 14:21:43 #22
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_70738763
Heb zelf ook een goede maand zonder werk gezeten maar inmiddels weer een op (hbo) niveau gevonden. Ik begin volgende week Het gaat een stuk moeilijker in deze periode maar het is dus wel mogelijk om iets leuks te vinden.

Wel merk ik dat je er zelf veel meer achteraan moet inplaats dat zo'n 50 keer per week wordt platgebeld door werkgevers.
waarschijnlijk wel
pi_70739654
Je moet inderdaad wel een stuk assertiever zijn in deze tijd. Iets waar ik best moeite mee heb (gehad).
pi_70743927
Dank jullie wel allemaal voor de goede wensen.
Gesprek vanochtend was zaten we daar met de 23jarige "algemeen directeur". Tjee, wat een fopsnor was dat Had geen aardappel in zijn keel, maar een hele zak piepers! Bekakte toon en hop bla-die-bla. Hij haalde ook gewoon 6 mensen tegelijk in een spreekkamer. Nog nooit meegemaakt. Eentje begon een heel saai en langdradig verhaal tegen die "directeur" af te steken. Manmanman, wat een aanfluiting!
Ze deden iest met marketing en verkoop en hielden zich vooral bezig met VCV marketing. Geen flauw idee wat het is, maar ze probeerden vooral consumenten voor een bepaald merk te laten kiezen. Zeker een callcenter. Na het tweede voorstel rondje had ik er genoeg van en ben opgestaan en heb bedankt voor de eer, eigenlijk in hoofdzaak omdat ik op mijn derde vraag alweer geen antwoord kreeg. Waren mss te lastige onderwerpen.
Toen ik opstond, kwamen er nog 2 mensen mee. Wat een aanfluiting.
Het was dit bedrijf: www.atlasadvertising.nl

Gelukkig zijn die andere gesprekken deze week wél zinvol.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 16:30:59 #25
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_70744588
IK BEN NIET MEER WERKLOOS!!!
pi_70744661
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:30 schreef Debsterr het volgende:
IK BEN NIET MEER WERKLOOS!!!
Proficiat Heel erg gefeliciteerd!
Wat ga je doen?
  Moderator dinsdag 7 juli 2009 @ 17:09:26 #27
155227 crew  Guppy
dus
pi_70746208
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:15 schreef Osramp het volgende:
Gesprek vanochtend was zaten we daar met de 23jarige "algemeen directeur". Tjee, wat een fopsnor was dat Had geen aardappel in zijn keel, maar een hele zak piepers! Bekakte toon en hop bla-die-bla. Hij haalde ook gewoon 6 mensen tegelijk in een spreekkamer. Nog nooit meegemaakt. Eentje begon een heel saai en langdradig verhaal tegen die "directeur" af te steken. Manmanman, wat een aanfluiting!
Ze deden iest met marketing en verkoop en hielden zich vooral bezig met VCV marketing. Geen flauw idee wat het is, maar ze probeerden vooral consumenten voor een bepaald merk te laten kiezen. Zeker een callcenter. Na het tweede voorstel rondje had ik er genoeg van en ben opgestaan en heb bedankt voor de eer, eigenlijk in hoofdzaak omdat ik op mijn derde vraag alweer geen antwoord kreeg. Waren mss te lastige onderwerpen.

Wat een ontzettend originele stockfoto ook op de website

@Debbster, gefeliciteerd!!
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:20:01 #28
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_70746673
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:09 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dat was ook het eerste wat ik dacht

En gefeliciteerd Debsterr! Start je inderdaad maandag?
pi_70746687
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:09 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Het bedrijf hoort bij Cobra Group en ik lees er weinig positiefs over: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=33646&postdays=0&postorder=asc&start=375
Je bent wel in dienst, werkt 11 uur per dag, incl zaterdag en krijgt geen vast salaris. Je verdiensten bestaan uit commissie, geen verkoop=geen inkomsten. Daarvoor heb ik toch iets teveel kosten om dat waar te kunnen maken.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:24:17 #30
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_70746858
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:32 schreef Osramp het volgende:

[..]

Proficiat Heel erg gefeliciteerd!
Wat ga je doen?
Customer service professional (servicedeskmedewerker dus ) bij een softwarebedrijf .

Thanks iedereen voor de felicitaties, en ik start inderdaad maandag al!
pi_70747480
Gefeliciteerd, wat goed!!!

Mijn gesprek vanmiddag ging wel aardig, maar was wel het lastigste gesprek tot nu toe. Ze waren erg kritisch. Logisch natuurlijk ook. Later deze week hoor ik meer.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 17:52:21 #32
65960 sanger
pi_70748041
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:24 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Customer service professional (servicedeskmedewerker dus ) bij een softwarebedrijf .

Thanks iedereen voor de felicitaties, en ik start inderdaad maandag al!
Feli Lekker snel ook
pi_70750041
Jeej... je bent dan de eerste hier die een nieuwe baan heeft.

Super!

Ik heb morgenmiddag voor het eerst een gesprek!
pi_70750641
Feli Debsterr!

Ik zal me hier ook maar eens melden. Op 1 juli liep mijn tijdelijk contract af dus ik heb me gemeld bij het leger werklozen. Geweldig, het Nederlandse systeem: ik kon tijdelijk werk krijgen voor hetzelfde aantal uren, maar minder betaald dan mijn uitkering. Dus ik vraag bij het Werkbedrijf hoe het zit met aanvulling.
'Wij vullen alleen uren aan, geen inkomen'.
Dus dat zou erop neerkomen dat ik in de zomer 36 uur me het schompes zou werken en op mijn bankrekening minder overhoud. Dan betaalt de staat me maar 100% uitkering ipv 5% aanvulling en ga ik thuiszitten, vrijwilligerswerk doen en flink solliciteren, ik heb er de afgelopen jaren immers aan meebetaald.
Was ook het advies van de man van het WERKbedrijf. En helemaal idioot is dat, als je een jaar werkloos bent, je elke baan moet accepteren. En dan wordt het inkomensverschil wel aangevuld.

Natuurlijk wil ik dat niet, a.s. donderdag heb ik een gesprek en er zijn alweer twee brieven op de bus.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_70751161
Wanneer komen de werkeloosheidscijfers van de eerste 6 maanden?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 7 juli 2009 @ 20:20:00 #36
234945 Fikfok
Fresh..like an Icemachine
pi_70754269
Die kun je al ergens vinden op de site van het UWV (vraag me niet waar).
pi_70754644
Das al snel

Volgens mij komen de cijfers meestal zo ergens rond de 20e, ben wel benieuwd eigenlijk
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_70767527
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 16:15 schreef Osramp het volgende:

Wow, Dan heb je het nog lang uitgehouden Ik zou direct na een aantal vragen zijn weggelopen Als die baas me niet competent lijkt is het direct einde verhaal, ik zie mezelf al voor iemand werken die ik niet mag.

Overigens ben ik zelf ook een werkloze student. Qua werk ben ik me nu meer aan het richtten op een betaalde stage plek bij Goldman Sachs in Londen of NY. Afwachten dus.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_70768088
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 02:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wow, Dan heb je het nog lang uitgehouden Ik zou direct na een aantal vragen zijn weggelopen Als die baas me niet competent lijkt is het direct einde verhaal, ik zie mezelf al voor iemand werken die ik niet mag.
Het wordt NOG erger......Het bedrijf neemt niemand in dienst, je werkt als freelancer voor hun en hebt dan het "recht" van hun producten gebruik te maken. Salaris krijg je niet, je bent freelancer en verdient op commissiebasis. Elke verkoop krijg jij een deel van, verkoop je niks dan heb je ook geen geld. Handig voor een bedrijf, mensen op direct resultaat betalen. Elke baan heeft zijn aanloopperiode waar het in het begin wat langzamer gaat dan zou moeten. Niet erg, zo'n freelance constructie; maar vertel het de mensen dan, en maak ze niet lekker met dikke verdiensten. Ze houden je en dikke worst voor de neus en jij maar rennen.
Ben ook uitgenodigd voor een meeloopdag. Moest goeie schoenen aan omdat we in het veld veel moesten lopen. In het veld???? vroeg ik. Of er niet was uitgelegd wat de meeloopdag inhield. Niet dus, maar dat zou op de dag zelf dan wel aan de orde komen. Tis gewoon colportage, van deur tot deur leuren. Van je "verdiensten" moet je je reiskosten enzo zelf betalen. Inkomstenbelasting en sociale verzekeringen moet je zelf afdragen waardoor de verdiensten laag uitvallen. Maar ik ga er dus heen in wandelkleding, we gingen immers door het veld lopen! Ik wil die onzin wel eens horen, je wordt genept waar je bijstaat. Werktijden: 10:00 tot 22:00 van maandag tot zaterdag (6 weekdagen!).
Maar dat hoor je niet van hun rechtstreeks........handige bedrijfsformule

[ Bericht 4% gewijzigd door Osramp op 08-07-2009 10:24:43 ]
  woensdag 8 juli 2009 @ 10:02:35 #40
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_70770024
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 07:42 schreef Osramp het volgende:
Ben ook uitgenodigd voor een meeloopdag. Moest goeie schoenen aan omdat we in het veld veel moesten lopen. In het veld???? vroeg ik. Of er niet was uitgelegd wat de meeloopdag inhield. Niet dus, maar dat zou op de dag zelf dan wel aan de orde komen. Tis gewoon colportage, van deur tot deur leuren. Van je "verdiensten" moet je je reiskosten enzo zelf betalen. Inkomstenbelasting en sociale verzekeringen moet je zelf afdragen waardoor de verdiensten laag uitvallen. Maar ik ga er dus heen in wandelkleding, we gingen immers door het veld lopen! Ik wil die onzin wel eens horen, je wordt genept waar je bijstaat. Werktijden: 10:00 tot 22:00 van maandag tot zaterdag (6 weekdagen!).
Maar dat hoor je niet van hun rechtstreeks........handige bedrijfsformule
Je houdt niet zo vak vakjargon? ('in het veld' is natuurlijk gewoon de grote boze buitenwereld)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_70770495
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 10:02 schreef Dromer het volgende:

[..]

Je houdt niet zo vak vakjargon? ('in het veld' is natuurlijk gewoon de grote boze buitenwereld)
Ik snap wel wat ze met "in het veld" bedoelen. Elk soort marketing speelt zich af voor een "veld", anders hoef je er ook geen marketing op toe te passen natuurlijk.
Maar marketing speelt zich in mijn optiek toch altijd in een kantoor af, niet ergens buiten op straat of je moet de mensen gewoon vertellen dat het om FIELD MARKETING gaat. Maar dat doet Atlas/TW/Cobra niet. Lekker vaag en alleen de leuke kanten vertellen zodat er veel mensen intrappen.
pi_70771112
Het is gewoon niet eens een baan dus. Gewoon voor jezelf werken. Daar zit je niet op te wachten in deze tijd. Je moet gewoon een inkomen hebben, met zekerheid.
pi_70782177
Net gesprek gehad bij het uitzendbureau, ze hebben mij samen met nog 2 anderen op gesprek gehad. Nu gaan ze ons voorleggen aan de werkgever. Een reclamebureau in Hoogeveen.

Ze zoeken iemand met ervaring, en die andere 2 zijn over de 40 en ik ben 27. Dus hopen dat ze toch ergens wel iets zien in een jonger iemand, die nog alle kanten op 'te kneden' is.

Het meisje (of de vrouw moet ik zeggen), waarmee ik een gesprek had was ook eind 20, dus we konden het wel goed vinden en heb haar wel redelijk enthousiast gemaakt om mij positief te brengen bij dat bedrijf.
pi_70785794
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 15:52 schreef JDx het volgende:
Net gesprek gehad bij het uitzendbureau, ze hebben mij samen met nog 2 anderen op gesprek gehad. Nu gaan ze ons voorleggen aan de werkgever. Een reclamebureau in Hoogeveen.

Ze zoeken iemand met ervaring, en die andere 2 zijn over de 40 en ik ben 27. Dus hopen dat ze toch ergens wel iets zien in een jonger iemand, die nog alle kanten op 'te kneden' is.

Het meisje (of de vrouw moet ik zeggen), waarmee ik een gesprek had was ook eind 20, dus we konden het wel goed vinden en heb haar wel redelijk enthousiast gemaakt om mij positief te brengen bij dat bedrijf.
Mooi!
Ik ben helaas net (wederom) afgewezen...
pi_70787292
Net ook telefoon gehad van een andere sollicitatie. Ze hadden zich toch bedacht en willen helaas alleen gesubsidieerde mensen uit de bijstand aannemen uit eigen gemeente. Pfff...
pi_70787406
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:25 schreef JDx het volgende:
Net ook telefoon gehad van een andere sollicitatie. Ze hadden zich toch bedacht en willen helaas alleen gesubsidieerde mensen uit de bijstand aannemen uit eigen gemeente. Pfff...
Terecht vind ik
pi_70788201
Hoezo terecht, eerst zetten ze een advertentie online. Reageer je erop, krijg je reactie dat ze je bellen, hoor je niks, bel je opnieuw, zeggen ze, ja ze willen toch liever gesubsidieerde mensen uit de bijstand. Dus omdat ik niet in de bijstand zit, kan ik daar niet aan de slag.

Ik begrijp ze wel, is natuurlijk goedkoop voor hun, maar terecht, is een beetje een rare reactie.
  woensdag 8 juli 2009 @ 19:05:55 #48
262025 TheTraveller
With double L
pi_70788484
Afgelopen donderdag nog een sollicitatie gehad. Weer afgewezen... Best wel een snel besluit

Vacature (samengevat):
Wij zoeken een young professional die een teamplayer is en bovenal leergierig is. Je wordt onder gebracht bij een team van professionals die al jaren in het vak zit etc. etc.

De sollicitatie:
Kom ik aan bij een mooi uitziende kantoren complex. Even de bij de receptie melden en er zou iemand mij komen halen. Na 10 minuten wachten komt er eindelijk iemand en dan moeten we heel wat trappen lopen om bij hun kantoor te komen. Helaas kon/mocht ik de rest niet zien, dus direct in een ander kamertje wat tevens ook hun kantine was. Na nogmaals 10 minuten komen twee mannen aan en vertelde over hun expertise op dit werk gebied.

Het klonk allemaal wat vreemd. Veel uitbesteding en outsourcing, maar ik dacht ach laten we maar eens kijken wat het is. Immers het is een kans om in deze branche te starten.

Gesprek liep goed, maar ik merkte al gauw dat ze ook vragen stelde die een starter nooit zou kunnen weten. Nu heb ik al ergens anders een jaar meegedraaid, dus ik kon het wel beantwoorden globaal. De in en outs hoe het gedaan moest worden (vooral research) wist ik echter nog niet. Geen ervaring in dat specifieke werkveld.

Maar goed, even later mijn portfolio bekeken. Krijg van de opperman een goede vibe en hij vond het allemaal heel mooi. De andere iets minder, degene waar ik direct onder zou werken.
Even later het gesprek afgerond, nog wat algemene verdiensten verhaal en wat zij konden aanbieden en binnen twee weken zou ik iets horen.

Ik werd naar de deur geleidt door de chef en ik vroeg nog hoe groot het team was. Kijkt hij mij aan en zegt hij dat er voor dit bedrijfstak twee mensen waren en dat ze nog een persoon erbij zocht. Dus ik; Ah dus 3 in totaal. Hij weer; nee, je zou dan de tweede worden.

Krijg ik vandaag dus een telefoontje met de motivatie dat ze toch iemand met meer ervaring zochten. En dat ik wel veel potentie had blabla.
Vroeg ik aan de secretaresse waarom er dan eigenlijk het woord starter en junior in de vacature staat... Vond ik niet helemaal netjes. Toen wist ze mij aarzelend te melden dat ze deze vacature al een tijdje proberen te vullen, maar omdat er vrij weinig mensen zijn in dit vakgebied moeten ze zorgen dat ze meer sollicitaties binnen krijgen. De mensen die wel goed genoeg waren waren dan te duur. De mensen met 5 jaar of meer werkervaring.

Al met al vind ik het wel jammer. Heb ik voor niets een dag vrij genomen en 150 kilometer zitten rijden voor een vacature die gewoon misleidend was.

Dit is trouwens niet de eerste keer dat het gebeurd. In het verleden had ik zoiets ook al meegemaakt. Maar met de arbeidsmarkt van tegenwoordig kunnen bedrijven gewoon iets meer eisen. Gewoon goed is niet goed genoeg meer. Je moet echt de beste zijn en minder willen verdienen.

Nu vroeg ik mij af of jullie van te voren ook bellen? Om al een gesprek vooraf te nemen? Ik heb echt geen zin om telkens vrij te nemen als de meeste vacatures zo zijn ingesteld zodat er veel keuze is qua sollicitanten...
Just passing by
pi_70792540
Ik zou vantevoren bellen, met name als het gaat om een Junior functie. Vaak zoeken ze dan toch iemand met enige basiskennis en basiskennis is een relatief begrip natuurlijk.

Even bellen bespaart je een illusie en een voor noppes opgenomen vrije dag.
pi_70793518
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 18:56 schreef JDx het volgende:
Hoezo terecht, eerst zetten ze een advertentie online. Reageer je erop, krijg je reactie dat ze je bellen, hoor je niks, bel je opnieuw, zeggen ze, ja ze willen toch liever gesubsidieerde mensen uit de bijstand. Dus omdat ik niet in de bijstand zit, kan ik daar niet aan de slag.

Ik begrijp ze wel, is natuurlijk goedkoop voor hun, maar terecht, is een beetje een rare reactie.
Dat heet maatschappelijk verantwoord ondernemen. Het is echt prima te verantwoorden dat je voor een gesubsieerde baan(wat eigenlijk gewoon liefdadigheid is) iemand kiest uit je gemeente of je regio. Zeker voor bedrijven die sterk gericht zijn op die gemeente of regio
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:33:42 #51
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_70795969
Dit is denk ik het deel waar ik wel een vraagje kan deponeren

Ik ben een student die nu even inbetween studies zit maar ik ga in Sept weer beginnen, ik ontvang nog wel uitwonend stufi.

Ik ben sinds halverwege Mei dit jaar werkeloos. Sinds dien ben ik aan het rond solliciteren maar met weinig succes, vaak krijg ik of geen reactie, of ik krijg tijden later te horen dat de vacature gevuld is. Ik ben dan ook specefiek opzoek naar bepaald werk.

Ik heb namelijk één hele slechte knie, ben er al aan geopereerd maar de revalidatie vlot nog niet echt, moet dus zittend werk doen. Ook wil ik graag het baantje wat ik nu zou bemachtigen graag behouden tijdens mijn studie, dus wil ik de mogelijkheid hebben om s avonds en in het weekend te werken.

Ik ben niet gehandicaped genoeg om voor een uitkering in aanmerking te komen van het UWV, maar kan ik een normale uitkering krijgen?
:-)
pi_70797620
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat heet maatschappelijk verantwoord ondernemen. Het is echt prima te verantwoorden dat je voor een gesubsieerde baan(wat eigenlijk gewoon liefdadigheid is) iemand kiest uit je gemeente of je regio. Zeker voor bedrijven die sterk gericht zijn op die gemeente of regio
Ja ok, jij reageerde op dat stukje "uit de eigen gemeente" dat begrijp ik ook volledig en vind ik inderdaad terecht!

Maar ik bedoelde dat ze eerst een openbare vacature hadden geplaatst en dan toch opeens iemand willen die in de bijstand zit en doormiddel van subsidie bij hun kan werken.
  Moderator donderdag 9 juli 2009 @ 06:54:17 #53
155227 crew  Guppy
dus
pi_70802284
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:33 schreef Dartanion het volgende:

Ik ben een student die nu even inbetween studies zit maar ik ga in Sept weer beginnen, ik ontvang nog wel uitwonend stufi.

Ik ben sinds halverwege Mei dit jaar werkeloos. Sinds dien ben ik aan het rond solliciteren maar met weinig succes, vaak krijg ik of geen reactie, of ik krijg tijden later te horen dat de vacature gevuld is. Ik ben dan ook specefiek opzoek naar bepaald werk.

Ik heb namelijk één hele slechte knie, ben er al aan geopereerd maar de revalidatie vlot nog niet echt, moet dus zittend werk doen. Ook wil ik graag het baantje wat ik nu zou bemachtigen graag behouden tijdens mijn studie, dus wil ik de mogelijkheid hebben om s avonds en in het weekend te werken.

Ik ben niet gehandicaped genoeg om voor een uitkering in aanmerking te komen van het UWV, maar kan ik een normale uitkering krijgen?
Op wat voor baantjes reageer je? Want bij een Call Center kan je toch gewoon zitten? Ook administratief of iets dergelijks is meestal achter de computer. Moet toch te vinden zijn?

Ik had gisterenavond om 20:20 uur een sollicitatie de deur uit gedaan. Kijk ik net in mn mail, staat er een antwoord! Om 20:40 uur verstuurd, 'bedankt voor je reactie, blabla, vacature is helaas al vervuld, blabla, veel succes met zoeken naar passende plek'.

Wat is de moeite van even offline halen dan...?
pi_70823816
Misschien post ik hier helemaal verkeerd, maar ik werk nu een maand of 3 met gemengde gevoelens op een kinderdagverblijf samen met 3 collegae nadat mijn contract niet werd verlengd bij een grotere kinderopvang.
Nu is het zo dat een collega aanstaande woensdag een gesprek' over ons functioneren' heeft gepland met de baas erbij en of ' ik daar ook even over na wilde denken' , zoals ze vandaag tegen me zei. De toon waarop ze het tegen me zei, zegde genoeg, zo spreekt ze namelijk ook kinderen toe als ze straf hebben gehad van haar..
En die bewuste collega is nogal een pittige tante die fel uit de hoek kan komen, dus ik ben benieuwd hoe het zal verlopen.

In ieder geval functioneer ik niet goed op mijn werk, ze hadden me eigenlijk ook nog niet nodig omdat
twee leidsters en een groepshulp genoeg zijn voor het aantal kinderen dat we hebben op een dag. Gevolg is dat ik me eigenlijk de hele tijd verveel. Het zijn ook kinderen in de leeftijd van 8 tot 12, dus die zijn behoorlijk zelfstandig. Het enige wat ik eigenlijk doe is rondlopen om te kijken of ze de tent niet afbreken en spelletjes met de kids doen als ze dat willen.

Daarnaast vermoed ik dat ik een soort 'bedreiging' ben voor die andere twee leidsters, aangezien ze samen het gebouw al runnen vanaf het begin. Ook voel ik me vaak genegeerd, ze spreken alleen tegen elkaar en met name die pittige leidster zoekt nooit contact met me en is ook totaal niet geinteresseerd terwijl ik vaak een gesprek probeer aan te knopen. Ook zit ze altijd maar aan de telefoon te kleppen, regelmatig regelt ze dan prive zaken. Dan komt het bij mij echt over alsof ze interessant wil doen ofzo.

Maar goed, ik heb woensdag dat gesprek. Het moet haast wel negatief uitpakken, dat maak ik op uit de manier waarop ze het vroeg en het feit dat het op mijn vrije dag is!
Ik zit te denken om sowieso die woensdag ontslag te nemen. Ik vind het zwaar kut daar en ik werk alleen nog om mijn tijd uit te zitten, want in september wil ik weer een opleiding gaan doen (dit weten ze nog niet). Ik hoopte misschien op een andere locatie te kunnen werken met jongere kinderen, maar ja als ze echt gaan zeiken woensdag dan heb ik daar ook niet veel behoefte meer aan. Het vervelende is ook dat ze heel veel locaties hebben in mijn woonplaats dus als ik ontslag neem kan ik ook niet echt in de buurt meer aan de slag...

Nou ja jullie horen het nog wel, ik moest dit ff kwijt!!
  Moderator donderdag 9 juli 2009 @ 19:39:48 #55
155227 crew  Guppy
dus
pi_70824073
Wat een nare situatie Latex... Kan me voorstellen dat je niet lekker op je plek zit.

Wat ik je wel kan aanraden is om het gesprek even af te wachten. In ieder geval niet zomaar ontslag nemen, hoe verleidelijk dat ook is. Je brengt jezelf in een lastig pakket door dat te doen, want je hebt dan ook geen recht meer op eventuele WW.

Ik kreeg vandaag in ieder geval nog een reactie op een gisteren verstuurde brief. Ik paste niet in het profiel wat ze zochten... Jammer, maar ik was er eigenlijk al bang voor Te weinig ervaring en niet echt woonachtig in de omgeving (hoewel dat van mijn kant geen probleem is, het zou even ver zijn als mijn huidige werk).

Nou ja, ik heb nog twee vacatures om op te schrijven, ga ik maar eens doen dan.
pi_70826525
Vandaag op gesprek geweest en weer eens afgewezen. Blegh.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_70826786
Op welke grond?
pi_70826925
Ik ben opeens blijkbaar teveel belangenbehartiger en geen beleidsmedewerker. Ik vind het kloterige met sollicitaties altijd dat je nooit weet hoe je jezelf moet presenteren. Ja, als jezelf natuurlijk, maar potentiële werkgevers hebben toch een bepaald beeld van een sollicitant in hun hoofd en daar moet je net bij passen.

Morgen de P&O man nog eens bellen, ben net thuis, vandaag was ik moeilijk bereikbaar, (wisten ze al), hij heeft het tot 8 uur 's avonds geprobeerd en toen maar de voicemail ingesproken. Respect!
  donderdag 9 juli 2009 @ 23:49:36 #59
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_70833730
Ze beelden in of je bij de groep kunt passen. Dat beeld hebben ze trouwens al na zo'n 10 seconden. Nog voordat je naar het gesprek gaat kun je al wel redelijk achterhalen bij wat voor soort bedrijf je binnen stapt.

Toen ik recentelijk nog voor mijn eerste gesprek bij mijn huidige werkgever was werd ik na het gesprek door het gebouw rondgeleid. Dat was een uitstekende kans om mijn toekomstig collega's te ontmoeten en mij zelf te promoten als geschikte kandidaat. Ik zou daar ook gewoon om vragen als ik jou was.
waarschijnlijk wel
pi_70835446
Wordt je van dat continu afwijzen niet gigantisch depri? Ik kan me voorstellen dat je die ochtend zo opstaat met het gevoel, he! we kunnen misschien over een poos weer aan het werk en dat je daarna weer beteuterd naar huis moet gaan? Je voelt toch direct wel aan bij een sollicitatie gesprek of een gesprek met de leidinggevende, hey dit match, of hey hier kom ik niet door heen. En door het luchtig verhaaltje waarom ze je niet kiezen prik je toch ook zo doorheen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  vrijdag 10 juli 2009 @ 01:20:08 #61
262025 TheTraveller
With double L
pi_70835629
Absoluut. Ik begon een beetje aan mijzelf te twijfelen. Maar als ik de vacatures terug kijk die ik bezocht heb, dan zijn ze nog steeds niet vervuld terwijl bijna elk bedrijf aangeeft dat ze al veel gesprekken hebben gehad. Het idee dat je niet de enige bent die afgewezen wordt is toch iets... Misery loves company
Just passing by
  vrijdag 10 juli 2009 @ 01:39:07 #62
104963 ETA
European Travel Author
pi_70835947
ik hoor ook thuis in dit topic....

Na 3 studies te hebben afgerond ben ik eerst beetje gaan rondreizen. Vorige zomer kreeg ik een traineeship aangeboden bij een soort detacheringsbureau. Helaas konden zij niet waarmaken wat zij beloofden. Het werk was ver onder mijn niveau en er was ook geen uitzicht op verbetering. Heb toen, 3 maanden na het begin, in de aanloop van de kredietcrisis ontslag genomen.

En sindsdien ben ik werkloos. Ik moet toegeven dat ik niet erg actief aan het zoeken ben, ik vermaak me vooral door veel te reizen. Gelukkig kan ik mij financieel op de been houden door te pokeren. Vorig jaar was het nog redelijk eenvoudig om een gesprek te krijgen. Nu kan ik haast geen gesprek meer krijgen, ondanks een zeer goed CV

Momenteel 1 dingetje lopen voor een traineeship, we zien wel hoe dat gaat.....
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_70836018
Gewoon full time gaan pokeren en in BA gaan wonen, genoeg prof pokerspelers hier

Alleen heb je dan wel over 3 jaar een probleem maar das van latere zorg
pi_70836054
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 01:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gewoon full time gaan pokeren en in BA gaan wonen, genoeg prof pokerspelers hier

Alleen heb je dan wel over 3 jaar een probleem maar das van latere zorg
Nah, met het poker geld investeren in de financiële markten zo blijf je werkloos maar kun je je dagelijkse kosten blijven betalen Mits alles goed gaat
  vrijdag 10 juli 2009 @ 02:00:25 #65
104963 ETA
European Travel Author
pi_70836181
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 01:46 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Nah, met het poker geld investeren in de financiële markten zo blijf je werkloos maar kun je je dagelijkse kosten blijven betalen Mits alles goed gaat
been there, done that. Had ooit een kleine internetonderneming als 17-jarige. Iets van 11.000 gulden mee verdient in paar maanden, en heb dat geïnvesteerd in de toen populaire bluechips.... sindsdien blijf ik weg van de beurs, ik heb er niet de edge zoals bij poker.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  Moderator vrijdag 10 juli 2009 @ 11:59:53 #66
155227 crew  Guppy
dus
pi_70843641
Weer een afwijzing, op basis van te weinig ervaring
pi_70843746
Hehe, ik had ook op mijn 14e iets van 8 websites, verdiende omgerekend zo'n 500 gulden per maand, mijn ouders begrepen er niets van. Had geen bijbaantje ofzo, maar wel geld. Op mijn 16e, had ik al een eigen breedbeeld tv, surroundset, etc... en had mooi elke week 100 gulden te besteden, nou klasgenoten van me, werkten het hele weekend in de kas als rozenplukker en hadden eens 20 gulden

Maarjah, die tijden zijn ook veranderd.

Heb de best lopende site 3 jaar geleden verkocht voor 10.000 euro, auto van gekocht, 2 jaar later kwam meneer belastingdienst langs, 4200 inleveren. Ojah, vergeten, auto verkocht voor kutprijs, hield nog 1500 euro over. Dat is toen op gegaan, omdat ik 1 maand werkloos was.

Einde van mn mooie droomperiode, die veel te vroeg begon.
pi_70844005
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 11:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Weer een afwijzing, op basis van te weinig ervaring
Pfff, dat valt ook niet mee, was eerst jaloers op dat je zoveel gesprekken hebt, maar elke keer afgewezen worden is ook niks. Ik heb nog maar 1 gesprek gehad tot nu toe.
  Moderator vrijdag 10 juli 2009 @ 12:15:25 #69
155227 crew  Guppy
dus
pi_70844174
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 12:10 schreef JDx het volgende:

[..]

Pfff, dat valt ook niet mee, was eerst jaloers op dat je zoveel gesprekken hebt, maar elke keer afgewezen worden is ook niks. Ik heb nog maar 1 gesprek gehad tot nu toe.
Dit was alleen nog maar op basis van een brief. Die andere trouwens ook. Ik heb eerlijk gezegd ook nog maar één serieus gesprek gehad... Ik kom niet eens door de brievenprocedure heen
Ik zit nu weer even in een dipje, moet ik zeggen. Ik heb nog twee brieven uitstaan, maar eerlijk gezegd verwacht ik daar ook niet veel van. Van eentje loopt maandag de periode om te schrijven af, dan gaan ze alles bekijken. Die andere heb ik gisteren de deur uitgedaan.
pi_70845102
Ik schrijf trouwens niets, doe alles via mail. Ook nog nooit anders gedaan de afgelopen 5/6 jaar. Tot nu toe altijd succes gehad, momenteel valt 't dus ff tegen, maar eigenlijk nog geen afwijzingen gehad om mij als persoon, alleen om opleiding of andere redenen, zoals dat ze iemand wilden hebben met subsidie, of iemand uit de buurt.
pi_70845547
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:33 schreef Dartanion het volgende:

Ik vind je laatste stuk "kan ik een normale uitkering krijgen"al tekenend. Alsof er echt geen werk voorhanden is. Ik had liever gelezen dat je gewoon elke baan accepteerde al was het alleen maar om uit handen van de sociale dienst te blijven. Men zit te springen in de Kassen en callcenters om mensen.
75 topics = FIN
pi_70845725
Ik word steeds afgewezen omdat ik te weinig ervaring heb met de gevraagde werkzaamheden. Ik heb inderdaad vooral ervaring in één bepaalde sector, maar reageer ook op andere functies waarbij je wel ongeveer hetzelfde werk doet. Maar nee hoor, als je die specifieke functienaam niet op je cv hebt staan, maak je geen kans. En dan heb ik dus pech dat de functie waar ik wel ervaring mee heb nauwelijks wordt aangeboden. Trouwens ben ik na een gesprek ook eens afgewezen omdat ik te veel ervaring had.
  Moderator vrijdag 10 juli 2009 @ 13:18:27 #73
155227 crew  Guppy
dus
pi_70846284
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 13:02 schreef Ceehaa het volgende:
Ik word steeds afgewezen omdat ik te weinig ervaring heb met de gevraagde werkzaamheden. Ik heb inderdaad vooral ervaring in één bepaalde sector, maar reageer ook op andere functies waarbij je wel ongeveer hetzelfde werk doet. Maar nee hoor, als je die specifieke functienaam niet op je cv hebt staan, maak je geen kans. En dan heb ik dus pech dat de functie waar ik wel ervaring mee heb nauwelijks wordt aangeboden. Trouwens ben ik na een gesprek ook eens afgewezen omdat ik te veel ervaring had.
Ik ook... Maar ik ben net een jaar afgestudeerd, wat wil je. En in dat jaar heb ik wel werkervaring opgedaan, nota bene in mijn studierichting. Maar ja, dat is niet genoeg dus...

Schrijven doe ik trouwens ook niet, ik mail alles. Is altijd heel succesvol geweest, maar nu is het blijkbaar een klote tijd. Misschien moet ik maar eens gaan schrijven, dat dat helpt Maar ik ben bang dat je dan ergens tussen de post beland op een grote stapel... Kan dat moeilijk inschatten.
pi_70846593
Ik heb ruim 3 jaar werkervaring in mijn studierichting, maar ook dat is dus niet genoeg. Maar ik zit dan ook in een moeilijke sector (media).

Ik mail ook altijd. Bij een traditioneel bedrijf kan schrijven ook werken, maar volgens mij wordt in de meeste bedrijven mail meer gewaardeerd. Het is veel makkelijker af te handelen en dat is wel handig met de vele reacties die ze momenteel krijgen.
pi_70848108
Inderdaad, ik heb laatst een website bijgewerkt voor een bouwbedrijf, had een E-factuur gestuurd. PDF'je via de mail, nou na 3 weken belden ze me... "hahaha we zagen net dat je factuur bij de mail zit, wij zitten in de bouw, wij doen alles nog met de post, we maken het bedrag zsm over!".
pi_70853838
Vandaag weer 2 gesprekken gehad. Eerste gesprek was een beetje mwah/jah. W&S bedrijf dat een vacature van het net geplukt had. Toevallig iets passends dat ik zelf over het hoofd gezien heb, dus op zich wel prettig. Gesprek zelf was echter een beetje mat.
Gesprek vanmiddag was een tweede gesprek voor een baan die ik wel heel erg ambieer. Werd met 3 man tegenover me geconfronteerd. Eentje zat in het vorige gesprek erbij, dat was wel prettig maar die had weinig te melden jammer genoeg. De andere 2 overvleugelden hem bijna volledig en ik werd getest of ik niet te hoog was opgeleid voor die functie en of ik niet zsm weer ergens anders mijn heil ging zoeken. Tsja, kun je daar een dergelijk clubje wijzen op andere gedachten zien te brengen....was niet makkelijk. Hopelijk wordt het wat, maar heb er niet het volle vertrouwen in.
pi_70854084
Net een hele mail met CV, motivatie en voorbeelden gestuurd naar de RUG in Groningen. Ze zochten een 3D modelleur, nou dat heb ik 3 jaar gedaan en heb ik ongeveer 10 jaar ervaring in. Ik kreeg de kriebels al en dacht wow, ideale baan! Kreeg binnen een half uur de reactie dat deze vacature per abuis nog online stond, maar dat ze al iemand anders hadden aagesteld.
pi_70854184
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 17:08 schreef JDx het volgende:
Net een hele mail met CV, motivatie en voorbeelden gestuurd naar de RUG in Groningen. Ze zochten een 3D modelleur, nou dat heb ik 3 jaar gedaan en heb ik ongeveer 10 jaar ervaring in. Ik kreeg de kriebels al en dacht wow, ideale baan! Kreeg binnen een half uur de reactie dat deze vacature per abuis nog online stond, maar dat ze al iemand anders hadden aagesteld.
Jeetje, dat is kut zeg..
pi_70854212
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 17:00 schreef Osramp het volgende:
Vandaag weer 2 gesprekken gehad. Eerste gesprek was een beetje mwah/jah. W&S bedrijf dat een vacature van het net geplukt had. Toevallig iets passends dat ik zelf over het hoofd gezien heb, dus op zich wel prettig. Gesprek zelf was echter een beetje mat.
Gesprek vanmiddag was een tweede gesprek voor een baan die ik wel heel erg ambieer. Werd met 3 man tegenover me geconfronteerd. Eentje zat in het vorige gesprek erbij, dat was wel prettig maar die had weinig te melden jammer genoeg. De andere 2 overvleugelden hem bijna volledig en ik werd getest of ik niet te hoog was opgeleid voor die functie en of ik niet zsm weer ergens anders mijn heil ging zoeken. Tsja, kun je daar een dergelijk clubje wijzen op andere gedachten zien te brengen....was niet makkelijk. Hopelijk wordt het wat, maar heb er niet het volle vertrouwen in.
Klinkt toch wel redelijk positief. Spannend!
pi_70854434
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 17:11 schreef Ceehaa het volgende:

[..]

Klinkt toch wel redelijk positief. Spannend!
HEEL POSITIEF ZELFS!!!!!!!!
Werd net al gebeld! Dinsdag beginnen, en dit is wel een van een de banen die ik graag wilde hebben. De dame van H/R gaat met vakantie, en wil nog even voor het groot verlof alles geregeld hebben.
Ik word technisch/commercieel helpdesk medewerker.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 17:31:42 #81
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_70854936
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 17:18 schreef Osramp het volgende:

[..]

Werd net al gebeld! Dinsdag beginnen, en dit is wel een van een de banen die ik graag wilde hebben. De dame van H/R gaat met vakantie, en wil nog even voor het groot verlof alles geregeld hebben.
Supergaaf! Gefeliciteerd .
pi_70855345
Wow, wat gaaf zeg! Gefeliciteerd! Wat zal jij een leuk weekend hebben.
pi_70855635
Ik krijg trouwens net de derde afwijzing van vandaag in m'n mailbox. En elke keer dezelfde poep-reden. "Je hebt voornamelijk ervaring met functie A, dus je komt niet in aanmerking voor functie B." Dus ik moet de rest van m'n leven werkzaam blijven in functie A, terwijl daar nu nauwelijks werk in te vinden is? Zucht...
  vrijdag 10 juli 2009 @ 20:25:25 #84
65960 sanger
pi_70860208
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 17:18 schreef Osramp het volgende:

[..]

Feli
  Moderator vrijdag 10 juli 2009 @ 20:25:36 #85
155227 crew  Guppy
dus
pi_70860217
voor Osramp

voor Cehaa, we zitten in hetzelfde schuitje nog steeds... ik had ook mijn derde afwijzing in twee dagen in mn mailbox
pi_70861185
Yeahhh, Osramp heeft een baan!!!!

Ik kreeg net een kutbericht van het UWV... vandaag ontvangen via post: we hebben je aanvraag WW op 4 juni binnen gekregen, helaas konden we je niet bereiken, we ontvangen graag nog een aantal gegevens van je (meer dan een maand later), zo gauw als we alle stukken binnen hebben hoor je binnen 4!!! weken de hoogte en duur van je uitkering. Pfff... zat stiekem al te hopen dat het er binnenkort op stond, want geld is rond de 20ste wel op...
  vrijdag 10 juli 2009 @ 21:19:49 #87
262025 TheTraveller
With double L
pi_70861670
Hey wel grappig dat we allemaal ongeveer een soortgelijke baan zoeken. Ik wil ook de (grafi) media in
De concurrentie is moordend

Man o man wat wil ik toch graag stoppen met mijn huidige werk en gewoon een gaan reizen ofzo tot dat de creditcrisis is overgewaaid. Ik heb geen zin om tig sollicitaties te doen bij bedrijven die mij bijvoorbeeld nu niet aan willen nemen en misschien in de toekomst wel. Lijkt mij zo raar om meerdere malen bij 1 bedrijf te solliciteren.
Just passing by
pi_70862345
[quote]Op vrijdag 10 juli 2009 20:25 schreef Guppyfriend het volgende:
voor Osramp
/quote]
Iedereen bedankt voor de felicitaties
Wel heb ik ietsje op de zaken vooruit gelopen, dinsdag moet ik het contract gaan tekenen. Of ik dezelfde dag al start met werken weet ik niet. Zou aan de ene kant wel grappig zijn om pas 1 Augustus te beginnen, maar het maakt me eigenlijk ook niet uit. Het enige is dat ze op 1 dag tijd zich nog zouden kunnen bedenken.....maar die zorg is klein. Ik zag de vacature via een W&S bedrijf verschijnen, maar die is nu al van het net af, terwijl die vanmorgen om 11:30 nog erop stond. Geeft toch aan dat ze de juiste keus gemaakt hebben
pi_70862516
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 21:00 schreef JDx het volgende:
Yeahhh, Osramp heeft een baan!!!!

Ik kreeg net een kutbericht van het UWV... vandaag ontvangen via post: we hebben je aanvraag WW op 4 juni binnen gekregen, helaas konden we je niet bereiken, we ontvangen graag nog een aantal gegevens van je (meer dan een maand later), zo gauw als we alle stukken binnen hebben hoor je binnen 4!!! weken de hoogte en duur van je uitkering. Pfff... zat stiekem al te hopen dat het er binnenkort op stond, want geld is rond de 20ste wel op...
Denk eraan dat het UWV 4 weken nodig heeft om de zaakjes te regelen. Maar na het indienen van je aanvraag, moet je eigenlijk op tijd van 1 week gebeld worden. Ze willen dan alle gegevens rond je ontslag en je laatste 12-14 loonstroken in kopie hebben. Maar je moet meestal een voorschot krijgen: http://www.uwv.nl/particu(...)ngevraagd/index.aspx
pi_70862635
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 17:53 schreef Ceehaa het volgende:
Ik krijg trouwens net de derde afwijzing van vandaag in m'n mailbox. En elke keer dezelfde poep-reden. "Je hebt voornamelijk ervaring met functie A, dus je komt niet in aanmerking voor functie B." Dus ik moet de rest van m'n leven werkzaam blijven in functie A, terwijl daar nu nauwelijks werk in te vinden is? Zucht...
Veel werkzoekenden en weinig banen te verdelen. Werkgevers hebben dus de mensen voor het uitzoeken en ze grijpen elk negatief puntje aan om je af te kunnen wijzen. Ik ben al eens afgewezen omdat de werkgever de reisafstand van 100km te ver vond. Die dacht dat ik daar toch binnen afzienbare tijd tabak van zou hebben en dan iets anders zou zoeken. Daarom werd ik afgewezen terwijl ik 100% paste op de functie, en dat werd ook toegegeven.
En ervaring lijkt tegenwoordig wel harder te tellen dan opleiding en interesse.
pi_70869987
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 21:52 schreef Osramp het volgende:

[..]

Veel werkzoekenden en weinig banen te verdelen. Werkgevers hebben dus de mensen voor het uitzoeken en ze grijpen elk negatief puntje aan om je af te kunnen wijzen.
Eerlijk gezegd heb ik wegens 1 incidentje een strafblad de komende 6 jaar, kunnen ze dat ook opvragen???
pi_70869991
Alleen als het van belang voor je baan is(beveiliger, etc) volgens mij

Concurrentie zal nu met veel schoolverlaters nog wel groter worden
pi_70869993
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 05:05 schreef JDx het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd heb ik wegens 1 incidentje een strafblad de komende 6 jaar, kunnen ze dat ook opvragen???
Dat is toch vijf jaar?...
pi_70870002
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 05:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alleen als het van belang voor je baan is(beveiliger, etc) volgens mij

Concurrentie zal nu met veel schoolverlaters nog wel groter worden
Nee, dat zal vast managers worden in verloop de tijd...het kan heel verrassend lopen hier in Nederland!
pi_70870058
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 05:05 schreef JDx het volgende:

[..]

Ligt er idd aan om welk soort baan het gaat. In mijn werkhistorie heb ik nog nooit een bewijs van goed gedrag hoeven overleggen en strafblad is nog nooit opgevraagd. Echt het laatste punt om je zorgen over te maken.

PS: om welke reden heb je dat strafblad gekregen? Gewoon uit nieuwsgierigheid, kan er verder niks mee.
  Moderator zaterdag 11 juli 2009 @ 07:45:00 #96
155227 crew  Guppy
dus
pi_70870190
Ik moet bij mijn huidige functie wel een Verklaring Goed Gedrag voorleggen
pi_70870195
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 07:45 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik moet bij mijn huidige functie wel een Verklaring Goed Gedrag voorleggen
Vind je dat gek als je bij AIVD werkt....
  Moderator zaterdag 11 juli 2009 @ 07:50:29 #98
155227 crew  Guppy
dus
pi_70870205
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 07:46 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Vind je dat gek als je bij AIVD werkt....
Nee joh! Dan had ik het ook nog wel begrepen. Ik ben grafisch vormgever bij een PR afdeling (niet niet van de AIVD o.i.d.)
pi_70870208
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 07:50 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nee joh! Dan had ik het ook nog wel begrepen. Ik ben grafisch vormgever bij een PR afdeling (niet niet van de AIVD o.i.d.)
Was ook maar een grapje...
  Moderator zaterdag 11 juli 2009 @ 08:00:35 #100
155227 crew  Guppy
dus
pi_70870227
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 07:51 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Was ook maar een grapje...
Nou ja, ik vond het zelf ook wel een grap hoor! Als ik nou iets heul verantwoordelijks ging doen, maar imo valt dat nog wel mee. Gelukkig kon ik m zo ophalen bij het gemeentehuis, a ¤ 30,-, dat dat weer wel
pi_70870258
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 08:00 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nou ja, ik vond het zelf ook wel een grap hoor! Als ik nou iets heul verantwoordelijks ging doen, maar imo valt dat nog wel mee. Gelukkig kon ik m zo ophalen bij het gemeentehuis, a ¤ 30,-, dat dat weer wel
Vind dat al zo 'discriminatie's"...

30 euries wel vergoed, hoop ik...?
pi_70870293
Ik heb het wel eens eerder gepost, maar weet niet meer waar. In januari dit jaar verloor ik al na 3 weken mijn nieuwe baan, waarvoor ik een vast contract had opgezegd.

En dan ben ik ook nog eens iemand met een 'alsnog-carriere': ik ben op mijn 29-ste begonnen met een deeltijd rechtenstudie.

Toch had ik na 3 weken alweer een nieuwe baan, en heb ik vorige week een vast contract getekend. Het kán dus wel.

Tip voor mensen die in een juridische setting willen werken (dus niet per sé als afgestudeerd jurist met ervaring): de rechtsbijstandverzekeraars barsten momenteel uit hun voegen van de werkgelegenheid
pi_70870638
wat raar dat ze voor een grafisch vormgever een verklaring goed gedrag willen? Ik moest 'm ook overleggen en mijn hele financiele verleden werd door gespit. Maar ik werd dan ook bij een financiele instelling.
pi_70870897
Ik moest ook een verklaring van goed gedrag overleggen. Het gaat toch om een verzekeraar.
pi_70870923
Ja, bij financiële instellingen moet het ook. En vaak als je met kinderen of jongeren werkt. JDX, hopelijk bij jou niet het geval?
  Moderator zaterdag 11 juli 2009 @ 10:53:48 #106
155227 crew  Guppy
dus
pi_70871452
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 09:21 schreef Hillz het volgende:
wat raar dat ze voor een grafisch vormgever een verklaring goed gedrag willen? Ik moest 'm ook overleggen en mijn hele financiele verleden werd door gespit. Maar ik werd dan ook bij een financiele instelling.
Ik werk bij een arbeidsre-integratie bedrijf (hoe cynisch ) en werk ook wel eens met gevoelige informatie zoals klantgegevens, klachten en prijzen van producten. Dus op zich snap ik het ook wel. Maar het klinkt meteen zo 'groots'.

Die kosten kon ik toen inderdaad wel declareren.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 10:59:01 #107
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_70871527
O, zijn jullie hier

Tvp dus
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_70874126
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 06:17 schreef Osramp het volgende:

[..]

Ligt er idd aan om welk soort baan het gaat. In mijn werkhistorie heb ik nog nooit een bewijs van goed gedrag hoeven overleggen en strafblad is nog nooit opgevraagd. Echt het laatste punt om je zorgen over te maken.

PS: om welke reden heb je dat strafblad gekregen? Gewoon uit nieuwsgierigheid, kan er verder niks mee.
Laten we zeggen dat het niets te maken heeft met andere mensen, en op zich ook niet heel ernstig, mijn vorige baas vond het zelfs belachelijk, het was iets in de prive sfeer, geen mishandeling ofzo.
pi_70874154
Kan trouwens met mijn uitkering nog geluk hebben qua hoogte, ik moest de loonstrookjes opsturen van de afgelopen 12 maanden.

Ik werkte het afgelopen half jaar 30 uur, maar het half jaar daarvoor had ik een 0-uren contract, maar omdat iemand in de ziekte wet zat, zaten er weken tussen dat ik 54 uur werkte! Had 1 maand zelfs een uitschieter van 2100 euro bruto.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 13:13:29 #110
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_70874212
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 13:11 schreef JDx het volgende:
Kan trouwens met mijn uitkering nog geluk hebben qua hoogte, ik moest de loonstrookjes opsturen van de afgelopen 12 maanden.

Ik werkte het afgelopen half jaar 30 uur, maar het half jaar daarvoor had ik een 0-uren contract, maar omdat iemand in de ziekte wet zat, zaten er weken tussen dat ik 54 uur werkte! Had 1 maand zelfs een uitschieter van 2100 euro bruto.
Ik moest een loonstrook van mei opsturen, en dat was het .. maakt mij niets uit, verdiende het afgelopen half jaar meer dan het half jaar daarvoor, maar wel raar.
pi_70874467
Wat apart, heb de brief hier voor me van het UWV, staat duidelijk, alle loonstrookjes vanaf 1 juli 2008.
pi_70879406
Ik hoefde helemaal geen loonstrookjes op te sturen. Alleen mijn contract (waar m'n maandsalaris op staat) en m'n ontslagverklaring. Ze doen maar wat bij dat UWV.
Ik moest eigenlijk deze week weer langskomen, dus ik belde voor een afspraak. Zeggen ze "stuur maar een mailtje met je sollicitaties van de laatste tijd, is ook wel goed". Ik vond het wel prima, maar ze doen daar niet echt hun best om je weer aan het werk te helpen.
pi_70882459
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 16:56 schreef Ceehaa het volgende:
Ik moest eigenlijk deze week weer langskomen, dus ik belde voor een afspraak. Zeggen ze "stuur maar een mailtje met je sollicitaties van de laatste tijd, is ook wel goed". Ik vond het wel prima, maar ze doen daar niet echt hun best om je weer aan het werk te helpen.
Nja, die werkcoaches hebben het hardstikke druk momenteel. Zelfs voor dergelijke functies zie je ineens vacatures langskomen. Ze zijn sneller klaar met ff 2-3 minuutjes jouw sollicitatie overzicht door te neuzen, dan met een half uur of langer je te interviewen.
pi_70887859
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 13:23 schreef JDx het volgende:
Wat apart, heb de brief hier voor me van het UWV, staat duidelijk, alle loonstrookjes vanaf 1 juli 2008.
zo'n 5 weken geleden moest ik de loonstrookjes van de laatste 3 maanden overleggen (Den Haag).
Daar hebben ze een gemiddelde per maand van berekend.

Vreemd eigenlijk hoe dat per vestiging dus kan verschillen
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_70890496
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 18:55 schreef Osramp het volgende:

[..]

Nja, die werkcoaches hebben het hardstikke druk momenteel. Zelfs voor dergelijke functies zie je ineens vacatures langskomen. Ze zijn sneller klaar met ff 2-3 minuutjes jouw sollicitatie overzicht door te neuzen, dan met een half uur of langer je te interviewen.
Ja, je hebt wel gelijk. Ik had gewoon wat meer begeleiding en controle verwacht. Wie checkt überhaupt of je idd hebt gesolliciteerd op de functies die je opgeeft? Niet dat ik wat zou verzinnen, maar het zou zomaar kunnen volgens mij.
pi_70894045
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 23:54 schreef Ceehaa het volgende:

[..]

Ja, je hebt wel gelijk. Ik had gewoon wat meer begeleiding en controle verwacht. Wie checkt überhaupt of je idd hebt gesolliciteerd op de functies die je opgeeft? Niet dat ik wat zou verzinnen, maar het zou zomaar kunnen volgens mij.
Ik heb er geen bewijs voor, maar heb het sterke vermoeden dat de werkcoach kijkt welk vlees hij in de kuip heeft. Ben je betrouwbaar en actief op zoek naar werek dan controleren ze volgens mij je sollicitaties niet of nauwelijks.
Begeleiding is er ook maar weinig, die van mij heeft me na aandringen wat CV tips gegeven en me een competentietest geregeld. Wel heeft ze me moed ingesproken, dat stel ik nog het meest op prijs.
pi_70928352
Precies, ik heb nu al 2x een afspraak met hem gehad en beide keren hebben we bijna een uur gepraat, beetje op internet gekeken naar vacatures, hoe t ging de laatste tijd met solliciteren enzo.Maar ook gewoon over andere dingen.

Hij hoefde helemaal niets te zien qua sollicitaties, hij geloofde alles wel wat ik zei. Kreeg later ook nog een mailtje van hem dat ie zou duimen voor mn gesprek. Heel relaxed allemaal.
  Moderator maandag 13 juli 2009 @ 12:47:24 #118
155227 crew  Guppy
dus
pi_70930617
Na een hele ochtend pluizen op internet heb ik er weer één hele vacature uitgevist... Vanavond maar eens reageren, maar goed, dankzij mijn ene jaar ervaring zal ik ook hier wel niet doorkomen...

Ik heb wat dat betreft een beetje een baaldag... Solliciteren is eigenlijk bij voorbaad al kansloos, en hier op mn werk krijg ik ook maar geen duidelijkheid.

Even in een vogelvlucht mijn situatie nogmaals: mijn jaarcontract loopt 31 augustus af. In februari (!) is me al meegedeeld dat ik niet hoef te rekenen op verlenging. Maar inmiddels is de situatie mijns inziens veranderd. Ik heb twee collega's met een vast contract. Nu blijkt dat mijn ene collegaatje zwanger is, en begin oktober met verlof gaat. Mijn andere collega blijkt een gescheurde meniscus te hebben en moet in oktober geopereerd worden en gaan revalideren. Dan is de afdeling dus leeg! Kansen voor mij zou je zeggen. Maar niemand van de fucking leidinggevenden kan/mag/wil/durft (?) een beslissing te nemen...

En als de banen nou voor het oprapen lagen, was ik natuurlijk allang weggeweest! Maar ja, de situatie is bekend...

Sorry voor mijn gezeik, maar ik moet het ff kwijt hoor
pi_70930662
Kan je nog een tijdelijk contract tekenen?
  maandag 13 juli 2009 @ 12:51:05 #120
45722 Dromer
pi_70930724
quote:
Op maandag 13 juli 2009 12:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Even in een vogelvlucht mijn situatie nogmaals: mijn jaarcontract loopt 31 augustus af. In februari (!) is me al meegedeeld dat ik niet hoef te rekenen op verlenging. Maar inmiddels is de situatie mijns inziens veranderd. Ik heb twee collega's met een vast contract. Nu blijkt dat mijn ene collegaatje zwanger is, en begin oktober met verlof gaat. Mijn andere collega blijkt een gescheurde meniscus te hebben en moet in oktober geopereerd worden en gaan revalideren. Dan is de afdeling dus leeg! Kansen voor mij zou je zeggen. Maar niemand van de fucking leidinggevenden kan/mag/wil/durft (?) een beslissing te nemen...
Bekende situatie. Waarschijnlijk realiseren ze zich pas op 30 Augustus dat ze een probleem hebben.
Ik heb dat vroeger zo vaak meegemaakt... contract pas op laatste moment of terwijl ik al een paar dagen thuiszat verlengd.
pi_70930986
quote:
Op maandag 13 juli 2009 12:51 schreef Dromer het volgende:

[..]

Bekende situatie. Waarschijnlijk realiseren ze zich pas op 30 Augustus dat ze een probleem hebben.
Ik heb dat vroeger zo vaak meegemaakt... contract pas op laatste moment of terwijl ik al een paar dagen thuiszat verlengd.
Ligt er maar net aan of ze je niet in vaste dienst hoeven te nemen, als dat wel zo is dan nemen ze een uitzendkracht. Daar is nu toch voldoende aanbod van
pi_70931377
Ik kom ook even mee zeuren Eind maart liep mijn klus af en sindsdien zit ik thuis. Werk in de communicatie en wil daar ook heel graag in verder, maar er zijn momenteel echt weinig vacatures. Ben gewend om altijd wel voor een gesprek te worden uitgenodigd, tegenwoordig krijg ik alleen nog maar de bekende afwijzingsmails. Omdat er samen met mij nog zo'n 200 anderen hebben gereageerd

Ik solliciteer ook op banen onder mijn niveau, maar dan ben ik weer overgekwalificeerd.. tja.. Via mijn contactpersoon bij het UWV ga ik nu een coachingstraject volgen, ben heel benieuwd wat dat gaat opleveren.

We houden de moed er maar in.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  Moderator maandag 13 juli 2009 @ 13:50:21 #123
155227 crew  Guppy
dus
pi_70932575
@Diego, ik ben nu bezig met mijn eerste jaarcontract. Ze kunnen me dus gewoon nog een tweede tijdelijk aanbieden. Ik heb ook aangegeven dat ik dat prima vind, des noods een half jaar contract voor het opvangen van het zwangerschapsverlof. Verplicht ze tot niks, en geeft mij nog wat lucht.

@Dromer, ik denk ook dat ze zich op het allerlaatste moment pas realiseren dat ze een groot probleem hebben. Zo'n bedrijf is het dan ook wel weer. En een uitzendkracht neerzetten wanneer er niemand is om in te werken, is ook niet ideaal... Wat ik dan niet begrijp is, nu hebben ze de mogelijkheid daarop te anticiperen. Maar het gebeurt gewoon niet!

In ieder geval ben ik net toch maar weer een keer bij mijn leidinggevende binnengestapt, en vertelt wat mijn situatie is. Om maar weer even het vuurtje op te stoken. Die goede man heeft het ook ontzettend druk, dus daarom dat ik het maar weer even kenbaar maak. Zodat ie me niet vergeet en zo, want daar hebben ze ook een handje van. Hij erkende inderdaad wel dat we een probleem hebben op de afdeling op deze manier. Toch nog iemand die het ziet.
  maandag 13 juli 2009 @ 13:51:01 #124
262025 TheTraveller
With double L
pi_70932597
Uitnodiging gekregen voor een gesprek weer. Maar ze geven aan dat de vacature waar ik voor wilde gaan al zo goed is als ingevuld, maar toch benieuwd waren gezien mijn portfolio...

Nou nee bedankt dan. Kom ik daar staat één ding ze niet aan en dan weer een dag verkloot. Waarom laten mensen die vacatures dan open staan.

Soms denk ik gewoon dat die bedrijven express vacatures laten staan zodat het naar de buitenwereld lijkt dat ze het nog steeds goed doen en dat ze geen last hebben van de kreditcrisis. Als-in wij groeien nog!

Waar vroeger mijn werk en resultaten genoeg was voor een baantje lijkt nu ondergeschikt te zijn aan mijn "geweldige" persoonlijkheid. Ik ben gewoon niet zo goed in sollicitaties
Just passing by
pi_70933493
quote:
Op maandag 13 juli 2009 13:51 schreef TheTraveller het volgende:

Waar vroeger mijn werk en resultaten genoeg was voor een baantje lijkt nu ondergeschikt te zijn aan mijn "geweldige" persoonlijkheid. Ik ben gewoon niet zo goed in sollicitaties
Daarom zal ik juist wél gaan. Ik zie elk gesprek waarbij ik niet word aangenomen als een hele goede oefening. En elke keer gaat het beter en ben ik relaxter. Zo'n gesprek is in mijn ogen dus nooit verspilde moeite.
Los daarvan, ze vragen je echt niet voor de lol op gesprek. Die mensen hebben ook wel wat beters te doen. Blijkbaar zien ze echt wat in je cv en komt er binnenkort een andere vacature vrij. Weet jij veel. En dan hebben ze jou al in gedachten voordat die vacature openbaar wordt. Elke kans aangrijpen!
  Moderator maandag 13 juli 2009 @ 14:30:42 #126
155227 crew  Guppy
dus
pi_70933655
quote:
Op maandag 13 juli 2009 14:24 schreef Ceehaa het volgende:

[..]

Daarom zal ik juist wél gaan. Ik zie elk gesprek waarbij ik niet word aangenomen als een hele goede oefening. En elke keer gaat het beter en ben ik relaxter. Zo'n gesprek is in mijn ogen dus nooit verspilde moeite.
Los daarvan, ze vragen je echt niet voor de lol op gesprek. Die mensen hebben ook wel wat beters te doen. Blijkbaar zien ze echt wat in je cv en komt er binnenkort een andere vacature vrij. Weet jij veel. En dan hebben ze jou al in gedachten voordat die vacature openbaar wordt. Elke kans aangrijpen!
Dat dus!

Ik zou sowieso elk gesprek wat ik nu aangeboden krijg aangrijpen. Maja, dat ben ik dan...
pi_70940346
Elk gesprek dat je voert, draagt bij aan je ervaring met solliciteren. Ook het UWV kijkt of je af en toe wordt uitgenodigd voor gesprekken. Een mogelijkheid tot een sollicitatiegesprek dus nooit afzeggen, je weet nooit hoe een bal kan rollen.
En als je niet zo goed bent in sollicitatiegesprekken => oefenen helpt!
  maandag 13 juli 2009 @ 19:11:51 #128
124676 RobertoCarlos
pi_70941951
quote:
Op maandag 13 juli 2009 12:47 schreef Guppyfriend het volgende:
Open sollicitatie! Laten zien dat je er bent! Subtiele vragen stellen hoe het verder gaat na jouw contract, etc
pi_70944263
Ik zit helaas al sinds januari thuis
Ben eruit gebonjourd vanwege de financiële situatie (samen met nog een paar anderen), maar dat hebben ze zelf niet willen toegeven. Mijn directe collega's hebben me verteld dat de reden van het niet verlengen van mijn contract, niet op basis was van slecht functioneren (volgens het management), maar puur omdat ze zwaar verlies draaiden. Ik heb geen slechte functioneringsgesprekken gehad, kon met iedereen goed opschieten en was de enige op de afdeling die over zijn targets heen ging. Maar ja: geen vast contract, dus makkelijk te lozen. Alleen waren ze te arrogant om dit toe te geven.

Ben dus sinds december al aan het solliciteren en word er nogal moe van. Ik heb HBO WTB gedaan en 6 jaar commerciële ervaring als internationaal accountmanager, waarvan de laatste twee jaren in de medische technologie - waar ik in actief wil blijven (ook mijn afstudeerrichting geweest). Ik heb dus een brede achtergrond en ben een regelneef, maar ik ben nergens echt in gespecialiseerd en beperkte productkennis. En dat is ook de feedback die ik meestal terugkrijg van mijn sollicitaties, alhoewel ik vind dat dat met een beetje begeleiding goed bij te leren is. De grotere bedrijven (Philips etc.) reorganiseren zelf ook en de kleinere bedrijven zitten met hun budgetten. Tevens zie ik gewoon dat de profiel eisen omhoog gaan, puur vanwege het aanbod aan werkzoekenden (je kunt het de bedrijven dan ook niet echt kwalijk nemen).

Ik heb enkele trajecten tot nagenoeg het einde doorlopen, maar toch niet volledig kunnen afronden. De ene keer bedacht de directeur zich op het laatste moment vanwege de financiën en trok de vacature in; de andere keer greep het internationale hoofdkantoor in en mochten er per direct intern geen mensen aangenomen worden; weer een andere keer had de afdelingsmanager plotseling ontslag genomen en werd de procedure stilgelegd; en de laatste keer ging het bedrijf failliet vlak voordat ik het contract zou krijgen. Onlangs was mijn vorige werkgever zo vriendelijk om een niet zo'n goed referentie gesprek te houden waarin ze vooral mijn slechte punten bleven benadrukken (die tijdens al mijn gesprekken alleen als aandachtspuntje waren genoteerd). Leuke trap na Overigens kwam die referentie niet vanuit mijn opgegeven personen, daar deze een aantal weken na mij mochten vertrekken, maar vanuit de directeur zelf, die altijd al uit de hoogte deed. Hij zal wel bang zijn geweest zijn imago te verliezen en daarom net te doen alsof zijn bedrijf bloeit. Helaas voor mij was het bedrijf waar ik gesolliciteerd had gaan twijfelen en hebben besloten om de procedure met mij toch niet verder te doorlopen.

Ik heb onderhand meer contactgegevens van W&S bureautjes dan persoonlijke contacten in mijn telefoon staan. En velen van hen klooien maar wat aan... of ze hebben hele rare voorwaarden. Zo moest ik alvorens ik een kennismakingsgesprek (! - dus inschrijven in hun bestand - niet direct te maken met een specifieke vacature) met hun zou hebben, eerst kopieën insturen van al mijn loonstrookjes van het laatste jaar en een contract ondertekenen dat het W&S nooit aansprakelijk gesteld kon worden voor het verstrekken van onjuiste of onvolledige informatie. Dat was nu eenmaal policy...

Ik ben in maart gestart met een zelfstudie Business Planning, o.a. om mezelf bezig te houden (het klussen thuis is zo goed als af), maar ook om mijn kansen proberen te vergroten. Ik wil na zo'n 50 gesprekken (twee klappers vol met brieven) echt wel weer aan de slag. Het wordt tijd dat ze me eens bellen na een gesprek met de mededeling dat we de contract besprekingen gaan houden, in plaats van "helaas, je past qua persoonlijkheid prima in onze organisatie, maar je hebt net te weinig diepgang in ons vakgebied".

Dus, wie heeft er interesse in een accountmanager, liefst medische technologie? Laat maar weten als je mijn CV wilt ontvangen!
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
  maandag 13 juli 2009 @ 21:04:32 #130
104963 ETA
European Travel Author
pi_70945860
werk vinden zal niet zo snel gaan, ik zit nu een cursus Chinees te overwegen in China voor 3 maanden. Ik denk dat het het wel een goede aanvulling zal zijn voor mijn CV. Maar ja, als ik het ga doen, dan zal een baan vinden meteen uitgesteld worden naar 2010.
Mijn reisfotos!
  Moderator maandag 13 juli 2009 @ 21:10:34 #131
236264 crew  capricia
pi_70946034
Hoe zit het trouwens met reiskosten voor de sol.gesprekken?
Krijgen jullie die vergoed vanuit het bedrijf waar je solliciteert?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_70946336
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:10 schreef capricia het volgende:
Hoe zit het trouwens met reiskosten voor de sol.gesprekken?
Krijgen jullie die vergoed vanuit het bedrijf waar je solliciteert?
Mijn ervaring is dat W&S bureau's hier niet aan doen, want zij investeren ook in jou...
Ik vraag het meestal niet, tenzij ik zeker weet dat we niet met elkaar verder gaan. Bij een afwijzing vraag ik er wel om als ik rechtstreeks met het bedrijf spreek. Maar volgens mij zijn ze het niet verplicht, alhoewel ze meestal reageren alsof het doodnormaal is.

Mocht het bedrijf bij het eerste gesprek al aangeven dat je reiskostenvergoeding ontvangt, dan kun je het denk ik wel vergeten verder...
Volgende optredens:
pi_70949483
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:21 schreef Rooligan het volgende:
Ik zit helaas al sinds januari thuis

Dus, wie heeft er interesse in een accountmanager, liefst medische technologie? Laat maar weten als je mijn CV wilt ontvangen!
Als je al sinds januari op zoek bent naar werk, dan gaat het UWV je toch "helpen" met re-integratie?
Mss cursussen of competentietesten om te achterhalen wat je nog meer kunt/wilt.
Maar ik heb eens gesolliciteerd bij de firma Epic en bij Medrad. Vooral de laatste lijkt me interessant voor jou. Medtronic ook al eens gekeken? Hebben toch meestal wel veel vacatures. Zelf word ik bij dat soort bedrijven altijd afgewezen wegens gebrek aan medische achtergrond.
pi_70950338
Vandaag stiekem gehoopt op een reactie van het bedrijf van vorige week, maar niets gehoord, voordat ik het wist was de dag ook voorbij. Voelde me wee aardig ingezakt (vaak na het weekend). Net even gesport en kreeg de moed er weer in.

Morgenvroeg weer een sessie psychotherapie, ben op zich wel blij dat ik dat op dit moment heb, kan het echt wel gebruiken om niet volledig in te storten. Heb nu wekelijkse afspraken, wel heavy (ben er heengegaan voordat ik werkloos was, dus ook andere onderwerpen komen ter sprake), maar geeft me steeds net weer dat steuntje om verder te gaan.

Denk morgenmiddag weer ff die-hard spitten naar vacatures, en hopen op reactie van vorige week!
pi_70950753
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:58 schreef JDx het volgende:
Vandaag stiekem gehoopt op een reactie van het bedrijf van vorige week, maar niets gehoord, voordat ik het wist was de dag ook voorbij. Voelde me wee aardig ingezakt (vaak na het weekend). Net even gesport en kreeg de moed er weer in.
Dit herken ik wel, heb op maandag ook meestal een dip van bleergh weer een week thuiszitten en zoeken naar die een of twee vacatures waar ik op kan reageren. Sporten doet wonderen, zodra ik weer getraind heb is mijn rotbui wel over en ga ik er weer met goeie moed tegenaan.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_70956366
Fijn dat sporten toch voor velen een uitlaatklep/afleiding is. Ik had nauwelijks zin om te sporten
pi_70956383
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:04 schreef ETA het volgende:
werk vinden zal niet zo snel gaan, ik zit nu een cursus Chinees te overwegen in China voor 3 maanden. Ik denk dat het het wel een goede aanvulling zal zijn voor mijn CV. Maar ja, als ik het ga doen, dan zal een baan vinden meteen uitgesteld worden naar 2010.
Dan heb je ook geen bijstand neem ik aan?
pi_70961354
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 07:25 schreef Osramp het volgende:
Fijn dat sporten toch voor velen een uitlaatklep/afleiding is. Ik had nauwelijks zin om te sporten
Ik heb het ook vaak niet hoor, zeker niet na het weekend, maar als je eenmaal geweest bent voelt het stukken beter. Ik moet mezelf er trouwens ook voor behoeden om nu niet buiten het weekend ook te gaan drinken, of in het weekend extreem veel, omdat ik toch niks te doen heb de dagen erna...
pi_70961576
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:36 schreef Osramp het volgende:

[..]

Als je al sinds januari op zoek bent naar werk, dan gaat het UWV je toch "helpen" met re-integratie?
Mss cursussen of competentietesten om te achterhalen wat je nog meer kunt/wilt.
Maar ik heb eens gesolliciteerd bij de firma Epic en bij Medrad. Vooral de laatste lijkt me interessant voor jou. Medtronic ook al eens gekeken? Hebben toch meestal wel veel vacatures. Zelf word ik bij dat soort bedrijven altijd afgewezen wegens gebrek aan medische achtergrond.
Ik heb diverse testen en assessments afgelegd via mijn sollicitaties en de resultaten ervan heb ik door het UWV laten inzien. De (overigens zeer aardige en behulpzame) dame van het UWV geeft aan dat ik meer dan voldoende doe qua solliciteren en dat ze zelf niet goed weet hoe het UWV mij nog dient te assisteren.

Medtronic ben ik overigens diverse malen mee in gesprek geweest (twee keer op gesprek), maar steeds bleef mijn beperkte medische achtergrond me parten spelen - ik was zelf voor 1 functie te commercieel...
Epic ken ik niet zo goed, maar ik begrijp van hun website dat ze momenteel geen vacatures hebben in mijn richting - en mijn gebrek aan ervaring in de ICT zal niet veel helpen....
Bij Medrad heb ik op twee posities gesolliciteerd - eentje was reeds ingevuld (terwijl de inschrijftermijn nog open was) en de ander werd intern opgelost.

We gaan maar weer eens zoeken...
Volgende optredens:
pi_70964321
Ik lees ook even mee, ben ook ontzettend opzoek sinds Mei
  dinsdag 14 juli 2009 @ 14:51:06 #141
104963 ETA
European Travel Author
pi_70967574
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 07:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dan heb je ook geen bijstand neem ik aan?
nee, heb geen WW/bijstand oid, en dat wil ik zo houden ook. Met poker kan ik gelukkig genoeg verdienen om te leven en te reizen. Echter wil ik dit niet blijven doen en is het niet goed voor mijn CV. Een talencursus lijkt mij een goede manier om mijn CV gat te vullen.
Mijn reisfotos!
pi_70971837
quote:
Op maandag 13 juli 2009 22:58 schreef JDx het volgende:

Morgenvroeg weer een sessie psychotherapie, ben op zich wel blij dat ik dat op dit moment heb, kan het echt wel gebruiken om niet volledig in te storten. Heb nu wekelijkse afspraken, wel heavy (ben er heengegaan voordat ik werkloos was, dus ook andere onderwerpen komen ter sprake), maar geeft me steeds net weer dat steuntje om verder te gaan.

Denk morgenmiddag weer ff die-hard spitten naar vacatures, en hopen op reactie van vorige week!
Of je toont eens initiatief en belt die lui op?

Initiatief nemen = goed
Afwachtende houding = slecht
pi_70971973
Ik ben er vrijdag geweest, zou deze week bericht krijgen. Morgen is het woensdag, dus dan bel ik.
pi_70972036
Hoeveel andere kandidaten hadden ze?
pi_70972289
Ha, eindelijk wat positiefs. Pende ik de laatste dagen over mijn frustraties qua solliciteren, bellen twee bedrijven me of ik volgende week op gesprek kan komen. Eén functie betreft rayon management Orthopedie, de ander area management vision care. In beide geen directe werkervaringen gehad, maar beide bedrijven waren te spreken over mijn CV.

Allemaal duimen volgende week!
Volgende optredens:
pi_70975526
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:45 schreef ruigbaard het volgende:
Hoeveel andere kandidaten hadden ze?
2, dus 3 in totaal.

Btw... het begint nu echt irritant te worden qua geld, ik krijg straks 70 euro minder dan mijn vaste lasten en mijn geld is zo goed als op. En dan heb ik nog geen eten en drinken. Hoe lang kan je gas/elektra niet betalen voordat je afgesloten wordt? Of kan ik beter 2/3 maand mijn hypotheek niet betalen? Ik weet anders ook niet wat ik moet, een lening zal ik ook wel niet kunnen krijgen zonder geld.
pi_70976377
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 11:53 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Ik heb diverse testen en assessments afgelegd via mijn sollicitaties en de resultaten ervan heb ik door het UWV laten inzien. De (overigens zeer aardige en behulpzame) dame van het UWV geeft aan dat ik meer dan voldoende doe qua solliciteren en dat ze zelf niet goed weet hoe het UWV mij nog dient te assisteren.

Medtronic ben ik overigens diverse malen mee in gesprek geweest (twee keer op gesprek), maar steeds bleef mijn beperkte medische achtergrond me parten spelen - ik was zelf voor 1 functie te commercieel...
Epic ken ik niet zo goed, maar ik begrijp van hun website dat ze momenteel geen vacatures hebben in mijn richting - en mijn gebrek aan ervaring in de ICT zal niet veel helpen....
Bij Medrad heb ik op twee posities gesolliciteerd - eentje was reeds ingevuld (terwijl de inschrijftermijn nog open was) en de ander werd intern opgelost.

We gaan maar weer eens zoeken...
Epic heeft toevallig van de week op mijn CV gereageerd met totaal nul komma nul medische ervaring. Dus ze zijn wel degelijk opzoek. Misschien het proberen waard?

Is dit klik hier misschien interessant?
Ik ga incognito door het leven..........
pi_70976518
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 18:39 schreef JDx het volgende:

[..]

2, dus 3 in totaal.

Btw... het begint nu echt irritant te worden qua geld, ik krijg straks 70 euro minder dan mijn vaste lasten en mijn geld is zo goed als op. En dan heb ik nog geen eten en drinken. Hoe lang kan je gas/elektra niet betalen voordat je afgesloten wordt? Of kan ik beter 2/3 maand mijn hypotheek niet betalen? Ik weet anders ook niet wat ik moet, een lening zal ik ook wel niet kunnen krijgen zonder geld.
Gas/electra wordt vrijwel meteen afgsloten dus hypotheek is waarschijnlijk beter. Het beste wat je kan doen is langs de gemeente gaan, misschien dat ze wat kunnen doen met de bijzondere bijstand.

Verder is het ook slim om met je hypotheekverstrekker te gaan praten en zoveel mogelijk betalen, zo lang de schuld niet al te hoog is zullen ze niet snel je het huis zetten
  Moderator dinsdag 14 juli 2009 @ 20:32:18 #149
155227 crew  Guppy
dus
pi_70979593
quote:

[..]

2, dus 3 in totaal.

Ik hoorde laatst ook iets over dat wanneer je je baan kwijtraakt, dat je hypotheekverstrekker een regeling met je treffen. Er is daar een nieuwe wet of zo over. Kijk eens of je daar iets over kunt vinden.

Ik ga er maar eens voor zitten, weer een brief eruit persen
pi_70979919
quote:
Of kan ik beter 2/3 maand mijn hypotheek niet betalen? Ik weet anders ook niet wat ik moet, een lening zal ik ook wel niet kunnen krijgen zonder geld.
Als je NHG hebt op je hypotheek, dan is daar een soort uitstel van betaling mogelijk. Ik ken de regeling niet, maar er zijn wel mogelijkheden, maar dan moet je wel die NHG hebben (nationale Hypotheek Garantie).
pi_70981653
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 19:07 schreef AcidTrance het volgende:

[..]

Epic heeft toevallig van de week op mijn CV gereageerd met totaal nul komma nul medische ervaring. Dus ze zijn wel degelijk opzoek. Misschien het proberen waard?

Is dit klik hier misschien interessant?
Veel succes bij Epic in ieder geval; hopelijk mag je op gesprek komen. Succes!
Ik heb nu sinds eind vorige week 8 'procedures lopen' (sollicitaties gestuurd); waarvan er twee al tot een gesprek hebben geleid (volgende week); en drie al gereageerd hebben dat ze mijn profiel zullen bekijken (ouderwets per brievenpost). Ik wacht eerst een paar dagen af, zien hoe dat allemaal gaat lopen.

Chipsoft is ook weer aardig ICT-achtig, maar zal het zeker meenemen als ik weer brieven ga schrijven - net als Epic. Bedankt voor je hulp; zeker gewaardeerd!!

Ach ja, vakantie is in ieder geval geboekt
Volgende optredens:
pi_70983865
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 20:41 schreef Osramp het volgende:

[..]

Als je NHG hebt op je hypotheek, dan is daar een soort uitstel van betaling mogelijk. Ik ken de regeling niet, maar er zijn wel mogelijkheden, maar dan moet je wel die NHG hebben (nationale Hypotheek Garantie).
Ja dat heb ik dus niet, heb op zich genoeg ruimte, vandaag een kijker gehad die misschien wel de benedenverdieping wil gaan huren. Heb ik zelf boven alsnog 3 kamers een hal, badkamer en wc. Denk dat ik dat ga doen.
pi_70983940
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:41 schreef JDx het volgende:

[..]

Ja dat heb ik dus niet, heb op zich genoeg ruimte, vandaag een kijker gehad die misschien wel de benedenverdieping wil gaan huren. Heb ik zelf boven alsnog 3 kamers een hal, badkamer en wc. Denk dat ik dat ga doen.
Dat lijkt me slim, voor hoe lang?

Je moet wel in je voorwaarden kijken van je hypotheek want het kan een reden zijn om de hypotheek op te vragen(m.a.w. jou je huis uit te zetten)
pi_70986334
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat lijkt me slim, voor hoe lang?

Je moet wel in je voorwaarden kijken van je hypotheek want het kan een reden zijn om de hypotheek op te vragen(m.a.w. jou je huis uit te zetten)
Ja het mag officieel niet, maar goed, ik heb ook geen zin om in de schulden te komen omdat het Nederlandse systeem zo fucked is. Ik werkte gewoon eerst 40 uur, toen vanwege crisis e.d. 30 uur en nu dus ontslagen en krijg ik 70% van die 30 uur. Pfff... echt belachelijk systeem.
  woensdag 15 juli 2009 @ 08:16:17 #155
45722 Dromer
pi_70991021
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 23:47 schreef JDx het volgende:

[..]

Ja het mag officieel niet, maar goed, ik heb ook geen zin om in de schulden te komen omdat het Nederlandse systeem zo fucked is. Ik werkte gewoon eerst 40 uur, toen vanwege crisis e.d. 30 uur en nu dus ontslagen en krijg ik 70% van die 30 uur. Pfff... echt belachelijk systeem.
Ze schijnen momenteel wat minder nauw te kijken aangezien ze er ook niks aan hebben als je huis gedwongen verkocht moet worden. Maar dat heb ik ook maar in de krant gelezen en het zal ook wel van maatschappij tot maatschappij verschillen.
pi_70994132
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 08:16 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ze schijnen momenteel wat minder nauw te kijken aangezien ze er ook niks aan hebben als je huis gedwongen verkocht moet worden. Maar dat heb ik ook maar in de krant gelezen en het zal ook wel van maatschappij tot maatschappij verschillen.
Ja, maar ja, ondanks dat ik een goede koop heb gedaan, zou ik veel geld verliezen als ik het nu verkoop. En op zich is het niks illegaals, ik ga gewoon samenwonen en deel de lasten met diegene die erbij in komt.

Ze vroegen voor het huis 117.500 euro, wat redelijk gelijk was aan alle prijzen hier in de buurt. Ze moesten eruit, ik bood 105.000, belachelijk laag, maar ze hadden wel haast ermee. Zij zeiden 112.000 lager niet, ik zei toen, 109.000 hoger niet. Eerst was het nee, maar na een tijdje gingen ze toch akkoord.

Hypotheek genomen van 127.200

109.000 huis
10.000 overdrachtsbelasting (hier zit het gezeik)
1.000 notariskosten
7.000 keuken (er zat niet eens een werkende keuken in)
1.200 overige verbouwingen (behang, muur slopen, e.d.)

Stel ik verkoop het huis nu (met nieuwe keuken) voor 115.000, en dat is voor deze tijd best gunstig, als ik kijk wat er in de buurt al maanden te koop staat voor rond de 120.000.

Dan zit ik dus alsnog met een schuld van 12.200 euro, die ik nog af moet betalen!!!

Kan ik beter nu ff een paar maandjes behelpen of geld lenen van iemand, totdat ik weer werk heb.

Het stomme is gewoon, ik had tijdens de koop een baan van 40uur voor 1914euro/bruto, ik ben toen overgestapt naar een leukere/afwisselendere baan van 38uur voor 1720euro/bruto. Kon nog steeds makkelijk rondkomen. Ben toen naar 30uur voor 1325euro gegaan wegens bezuinigingen, zou na mijn halfjaar contract weer 38uur gaan worden. Maar plots is de vestiging gesloten, einde contract! Nu krijg ik dus 70% van die 30uur = 927euro/bruto per maand.

[ Bericht 2% gewijzigd door JDx op 15-07-2009 10:53:56 ]
  woensdag 15 juli 2009 @ 15:20:11 #157
262025 TheTraveller
With double L
pi_71002592
Ja ik heb meer van die naai acties gehoord. Vestiging 1 sluit. Iedereen moet mee naar een andere vestiging. Minder uren, nieuw contract. Opeens werk je niet meer 15 jaar bij een bedrijf maar 9 maanden, dus 3 maanden betaald verlof en ontslag.
Just passing by
  Moderator woensdag 15 juli 2009 @ 16:20:29 #158
155227 crew  Guppy
dus
pi_71004725
Ooh, net een reactie, en het is niet eens een afwijzing! Ook nog geen uitnodiging, maar goed, in ieder geval geen afwijzing

De strekking van het bericht is dat ik op korte termijn meer hoor. En de vraag of ik de reistijd geen probleem vond (55 min. met de trein). Antwoord: nee, is 5 min. langer dan nu. No problem. Maar dan anders verwoord he

Hopen dat ik eindelijk weer eens op gesprek mag komen
pi_71010318
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 10:48 schreef JDx het volgende:

[..]

Ja, maar ja, ondanks dat ik een goede koop heb gedaan, zou ik veel geld verliezen als ik het nu verkoop. En op zich is het niks illegaals, ik ga gewoon samenwonen en deel de lasten met diegene die erbij in komt.

Ze vroegen voor het huis 117.500 euro, wat redelijk gelijk was aan alle prijzen hier in de buurt. Ze moesten eruit, ik bood 105.000, belachelijk laag, maar ze hadden wel haast ermee. Zij zeiden 112.000 lager niet, ik zei toen, 109.000 hoger niet. Eerst was het nee, maar na een tijdje gingen ze toch akkoord.

Hypotheek genomen van 127.200

109.000 huis
10.000 overdrachtsbelasting (hier zit het gezeik)
1.000 notariskosten
7.000 keuken (er zat niet eens een werkende keuken in)
1.200 overige verbouwingen (behang, muur slopen, e.d.)

Stel ik verkoop het huis nu (met nieuwe keuken) voor 115.000, en dat is voor deze tijd best gunstig, als ik kijk wat er in de buurt al maanden te koop staat voor rond de 120.000.

Dan zit ik dus alsnog met een schuld van 12.200 euro, die ik nog af moet betalen!!!

Kan ik beter nu ff een paar maandjes behelpen of geld lenen van iemand, totdat ik weer werk heb.

Het stomme is gewoon, ik had tijdens de koop een baan van 40uur voor 1914euro/bruto, ik ben toen overgestapt naar een leukere/afwisselendere baan van 38uur voor 1720euro/bruto. Kon nog steeds makkelijk rondkomen. Ben toen naar 30uur voor 1325euro gegaan wegens bezuinigingen, zou na mijn halfjaar contract weer 38uur gaan worden. Maar plots is de vestiging gesloten, einde contract! Nu krijg ik dus 70% van die 30uur = 927euro/bruto per maand.
Kan je geen geld van je broers/zussen of ouders lenen. Ik zelf zou er wel een vakantie voor laten schieten, al is dat natuurlijk minder makkelijk te verantwoorden als je kinderen en zo hebt
pi_71011185
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 10:48 schreef JDx het volgende:
Ben toen naar 30uur voor 1325euro gegaan wegens bezuinigingen, zou na mijn halfjaar contract weer 38uur gaan worden. Maar plots is de vestiging gesloten, einde contract! Nu krijg ik dus 70% van die 30uur = 927euro/bruto per maand.
Bezwaar aantekenen tegen de toewijzing WW. Je uitkering wordt bepaald adhv je dagloon: Het dagloon wordt gebaseerd op het loon dat u gemiddeld per dag verdiende in het jaar voordat u werkloos werd.
http://www.uwv.nl/particu(...)WW/hoogte/index.aspx

Je krijgt dus WW naar het GEMIDDELDE van het afgelopen jaar. Jij hebt dus recht op meer, want voor je laatste contract was je salaris hoger. En bij verlies van 5 of meer werkuren had je al recht op WW. Ik weet alleen niet hoe dat zit met de overgang van het ene contratc op het andere. Maar ik zou er zeker echteraan gaan omdat je financiele situatie niet heel rooskleurig is volgens jou.

[ Bericht 17% gewijzigd door Osramp op 15-07-2009 20:14:12 ]
  woensdag 15 juli 2009 @ 19:45:46 #161
124676 RobertoCarlos
pi_71011305
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 19:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik zelf zou er wel een vakantie voor laten schieten, al is dat natuurlijk minder makkelijk te verantwoorden als je kinderen en zo hebt
Wat een gelul. Wat maakt dat nou uit
  Moderator woensdag 15 juli 2009 @ 19:55:51 #162
155227 crew  Guppy
dus
pi_71011552
quote:

[..]

Kan je geen geld van je broers/zussen of ouders lenen. Ik zelf zou er wel een vakantie voor laten schieten, al is dat natuurlijk minder makkelijk te verantwoorden als je kinderen en zo hebt
Toen mijn vader vroeger werkloos werd, gingen we ook niet op vakantie. We hadden ook geen auto en ik liep altijd in tweedehands kleding. Je zou kunnen zeggen dat we arm waren. Ik heb me er echter nooit minder om gevoeld en ik heb ook niet het idee dat ik er slechter van geworden ben.

Denk dus dat je dat prima kan verantwoorden. Juist wanneer je werkloos bent, kinderen leren op die manier waar geld vandaan komt.
  woensdag 15 juli 2009 @ 20:31:21 #163
65960 sanger
pi_71012603
quote:

[..]

Je in de schulden steken om je kinderen op vakantgie te kunnen laten gaan is makkelijk te verantwoorden tegenover je zelf en vrouw
pi_71013837
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 20:31 schreef sanger het volgende:

[..]

Je in de schulden steken om je kinderen op vakantgie te kunnen laten gaan is makkelijk te verantwoorden tegenover je zelf en vrouw
Leer lezen! Ik heb het helemaal niet over in de schulden steken

Ik zou zonder problemen 200 euro in de maand aan mij broer geven als hij in de zelfde situatie zou zitten als JDX. Dan maar een keer niet op vakantie en een paar daagjes weg
  woensdag 15 juli 2009 @ 21:12:20 #165
262025 TheTraveller
With double L
pi_71013911
Ik begrijp sowieso niet hoe "op vakantie gaan" tot een vaste/verplichte last beschouwt kan worden

Persoonlijk zie ik een vakantie (het echt op vakantie gaan dus) als een luxe, als een extra'tje als je er zin in hebt en kunt veroorloven.

Maar ja aan de andere kant worden zwervers ook op vakantie gesponsord en is er bij wet zelfs een deel van je loon dat wordt uitgekeerd als "vakantie geld".
Just passing by
  woensdag 15 juli 2009 @ 21:14:01 #166
65960 sanger
pi_71013962
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 21:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Leer lezen! Ik heb het helemaal niet over in de schulden steken

Nog meer dan ik al gedaan heb? Ik lees toch echt dat je je post begint met een stukje over lenen van broer of zus....
pi_71013991
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 21:12 schreef TheTraveller het volgende:
Ik begrijp sowieso niet hoe "op vakantie gaan" tot een vaste/verplichte last beschouwt kan worden

Persoonlijk zie ik een vakantie (het echt op vakantie gaan dus) als een luxe, als een extra'tje als je er zin in hebt en kunt veroorloven.

Maar ja aan de andere kant worden zwervers ook op vakantie gesponsord en is er bij wet zelfs een deel van je loon dat wordt uitgekeerd als "vakantie geld".
Jij bent natuurlijk niet verantwoordelijk voor het welzijn van je broer/zus, zoon/dochter. Maar als ik zo'n situatie zou zitten zou ik die persoon zeker helpen. En ik weet ook zeker dat het andersom ook zo is
  Moderator woensdag 15 juli 2009 @ 21:15:38 #168
155227 crew  Guppy
dus
pi_71014012
Ow motivatie!!

Vandaag heb ik een 'officiele' brief van mijn werk in de bus, over dat mijn contract van rechtwege niet verlengt wordt
pi_71014027
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 21:14 schreef sanger het volgende:

[..]

Nog meer dan ik al gedaan heb? Ik lees toch echt dat je je post begint met een stukje over lenen van broer of zus....
Ik ga uit van de zus/broer, moeder of vader
pi_71014062
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 21:15 schreef Guppyfriend het volgende:
Ow motivatie!!

Vandaag heb ik een 'officiele' brief van mijn werk in de bus, over dat mijn contract van rechtwege niet verlengt wordt
Zorgen dat je snel een baan hebt dus anders moet je zonder baan gaan studeren en gaan concurreren met schoolverlaters
  woensdag 15 juli 2009 @ 21:20:21 #171
262025 TheTraveller
With double L
pi_71014170
Ja natuurlijk leen ik geld aan mijn broers/zussen of ouders als ze het nodig hebben. Ook al zouden ze het niet kunnen teruggeven.

Maar ik vond het gewoon vreemd dat een vakantie laten schieten moeilijker is als je kinderen zou hebben. Ik ging vroeger ook niet elk jaar op vakantie. En nu nog steeds niet!

Misschien dat het anders is in andere huishoudens dat kan
Just passing by
  woensdag 15 juli 2009 @ 21:21:47 #172
262025 TheTraveller
With double L
pi_71014215
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 21:15 schreef Guppyfriend het volgende:
Ow motivatie!!

Ouch, dus dat verhaal van oktober gaat niet meer op..
Just passing by
pi_71014224
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 21:20 schreef TheTraveller het volgende:
Ja natuurlijk leen ik geld aan mijn broers/zussen of ouders als ze het nodig hebben. Ook al zouden ze het niet kunnen teruggeven.

Maar ik vond het gewoon vreemd dat een vakantie laten schieten moeilijker is als je kinderen zou hebben. Ik ging vroeger ook niet elk jaar op vakantie. En nu nog steeds niet!

Misschien dat het anders is in andere huishoudens dat kan
Ik had het over de broer/zus. Ik zelf zou wel een keer een vakantie laten schieten om mijn broer/zus te kunnen helpen

Al is dat natuurlijk moeilijker te verantwoorden als je een gezin hebt maar dan gaat het nog steeds wel
  woensdag 15 juli 2009 @ 21:23:55 #174
262025 TheTraveller
With double L
pi_71014287
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 21:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik had het over de broer/zus. Ik zelf zou wel een keer een vakantie laten schieten om mijn broer/zus te kunnen helpen

Al is dat natuurlijk moeilijker te verantwoorden als je een gezin hebt maar dan gaat het nog steeds wel
Owwww nu snap ik het! Jij laat JOUW vakantie schieten om andere mensen te helpen. Ja idd nee nu begrijp ik het

Absoluut zou ik ook doen.

Ik dacht de hele tijd dat je iemand geld zou lenen en dat die dan beter zijn of haar vakantie moest laten schieten. Dat leek mij sowieso vanzelfsprekend als die mensen het financieel niet zo ruim zou hebben, dat ze dan verstandig genoeg zouden zijn om niet op vakantie te gaan
Just passing by
  woensdag 15 juli 2009 @ 21:29:23 #175
65960 sanger
pi_71014483
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 21:23 schreef TheTraveller het volgende:

[..]

Owwww nu snap ik het! Jij laat JOUW vakantie schieten om andere mensen te helpen. Ja idd nee nu begrijp ik het

Absoluut zou ik ook doen.

Ik dacht de hele tijd dat je iemand geld zou lenen en dat die dan beter zijn of haar vakantie moest laten schieten. Dat leek mij sowieso vanzelfsprekend als die mensen het financieel niet zo ruim zou hebben, dat ze dan verstandig genoeg zouden zijn om niet op vakantie te gaan
Nu snap ik hem ook
  woensdag 15 juli 2009 @ 21:45:31 #176
124676 RobertoCarlos
pi_71015001
Ik snapte hem al de hele tijd, maar het is natuurlijk gelul dat het moeilijker is om je vakantie te laten schieten als je kinderen hebt. Je helpt iemand of je helpt iemand niet.
  woensdag 15 juli 2009 @ 21:49:47 #177
262025 TheTraveller
With double L
pi_71015126
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 21:45 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik snapte hem al de hele tijd, maar het is natuurlijk gelul dat het moeilijker is om je vakantie te laten schieten als je kinderen hebt. Je helpt iemand of je helpt iemand niet.
's Avonds in bed met je vrouw:
"Hey ik heb even onze vakantie spaargeld aan mijn zusje gegeven. We gaan dit jaar toch maar niet op vakantie / de nieuw wasmachine moet maar wachten / deze week graag alleen 1 keer vlees op tafel"

"Neuken?"
Just passing by
pi_71016213
quote:
Ach er zijn belangrijkere dingen dan een vakantie.
pi_71016239
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 21:49 schreef TheTraveller het volgende:

[..]

's Avonds in bed met je vrouw:
"Hey ik heb even onze vakantie spaargeld aan mijn zusje gegeven. We gaan dit jaar toch maar niet op vakantie / de nieuw wasmachine moet maar wachten / deze week graag alleen 1 keer vlees op tafel"

"Neuken?"
Argumenten zijn op zie ik
pi_71016387
quote:
Je gaat niet dood van één jaar niet op vakantie hoor.
  Moderator donderdag 16 juli 2009 @ 06:53:12 #181
155227 crew  Guppy
dus
pi_71023371
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 21:21 schreef TheTraveller het volgende:

[..]

Ouch, dus dat verhaal van oktober gaat niet meer op..
Misschien... Dit is een brief van P&O, terwijl mijn leidinggevende (Hoofd Verkoop) het idee nog niet eens heeft voorgelegd aan P&O en de directrice. Hij kan me steeds maar 'niks beloven'.

P&O is trouwens ook een rommeltje, ze sturen die brief naar mijn oude adres! Terwijl ik al sinds januari verhuisd ben. Losers.
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 21:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Zorgen dat je snel een baan hebt dus anders moet je zonder baan gaan studeren en gaan concurreren met schoolverlaters
Ik ben als sinds februari aan het solliciteren, dus ik kan met recht zeggen dat ik eraan werk

EN EN EN!! Ik mag op gesprek En dat terwijl ik niet eens helemaal aan de eisen voldeed. Bij nog echt een leuk bedrijf ook, dus ik ga alles uit de kast trekken qua portfolio natuurlijk! Ik heb er zin in, ben heel benieuwd wat voor mensen het zijn, de mails waren in ieder geval heel aardig

[ Bericht 7% gewijzigd door Guppy op 16-07-2009 07:00:54 ]
  donderdag 16 juli 2009 @ 06:55:39 #182
124676 RobertoCarlos
pi_71023373
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 22:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je gaat niet dood van één jaar niet op vakantie hoor.
Precies.
  donderdag 16 juli 2009 @ 06:59:22 #183
124676 RobertoCarlos
pi_71023387
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 22:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ach er zijn belangrijkere dingen dan een vakantie.
Kijk, zo moet dat, je eigenlijk standpunt veranderen als dat onzin was.
pi_71024781
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 06:59 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Kijk, zo moet dat, je eigenlijk standpunt veranderen als dat onzin was.
Het zal wel aan mij liggen als ik zeg dat ik niet van standpunt verander

En je hoeft niet te reageren want je begrijpt er overduidelijk niks van, niet alleen van lezen maar ook niks van het leven
pi_71026027
Vanochtend een leuk mailtje in de bus...

Ik had onlangs ook maar gereageerd op een sales managers functie binnen een grote W&S organisatie. Een aantal eisen die aan de kandidaat gesteld werden waren:
- ervaring in de techniek (check )
- ervaring met B2B sales (check )
- min. 5 jaar ervaring als accountmanager (check )
Ervaring in de arbeidsbemiddeling was een pre, maar geen must (letterlijke vacature tekst).

Vanochtend dus dat mailtje:
Voor deze functie is het een must dat kandidaten beschikken over werkervaring in de arbeidsbemiddeling.
Uit de door jou verstrekte gegevens blijkt helaas niet dat jij over deze ervaring beschikt.

Volgende optredens:
pi_71026151
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 10:21 schreef Rooligan het volgende:
Vanochtend een leuk mailtje in de bus...

Ik had onlangs ook maar gereageerd op een sales managers functie binnen een grote W&S organisatie. Een aantal eisen die aan de kandidaat gesteld werden waren:
- ervaring in de techniek (check )
- ervaring met B2B sales (check )
- min. 5 jaar ervaring als accountmanager (check )
Ervaring in de arbeidsbemiddeling was een pre, maar geen must (letterlijke vacature tekst).

Vanochtend dus dat mailtje:
Voor deze functie is het een must dat kandidaten beschikken over werkervaring in de arbeidsbemiddeling.
Uit de door jou verstrekte gegevens blijkt helaas niet dat jij over deze ervaring beschikt.

Hadden ze ook met een zin af kunnen doen

Je bent niet goed genoeg
pi_71028701
Had al een toeslag aagevraagd.
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:40 schreef ruigbaard het volgende:

[..]

Of je toont eens initiatief en belt die lui op?

Initiatief nemen = goed
Afwachtende houding = slecht
Nou ik heb ik gister gebeld, want ik zou deze week iets horen.

Jaaa... diegene die erover gaat is op vakantie, je hoort in week 31 of je voor een 2e gesprek mag komen. Ik kreeg te horen; ja, ik wilde jullie allemaal nog bellen, dat stond nog op mijn lijstje. Ik zo, ok, nouja, geen probleem, jammer maar dan wacht ik af.

Krijg ik smiddags een telefoontje van totaal iemand anderes, je bent voorgesteld aan het bedrijf! Wist je dat? Ehhh, ja... ik zou deze week bericht krijgen of ik uitgenodigd werd voor een 2e gesprek. Oh, dat wist je allemaal al... nou ik wou nog even melden dat diegene die erover gaat, op vakantie is... ja weet ik... oh... nouja, je hoort in week 31 meer! Ja, dankje...

Loopt weer allemaal lekker langs elkaar heen, zoals ik langzaam gewend begin te raken.

Ps. deed ondanks dat wel gewoon heel vrolijk en enthousiast aan de telefoon

[ Bericht 3% gewijzigd door JDx op 16-07-2009 13:07:51 ]
  donderdag 16 juli 2009 @ 12:20:53 #188
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71029684
Nou, ik meld me hier ook maar.. Misschien voor wat tips/steun aangezien ik mijn mailbox nu afwijsbox noem
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_71030412
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 10:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hadden ze ook met een zin af kunnen doen

Je bent niet goed genoeg
Nee: 'we wisten niet precies wat we zochten dus hebben de tekst zo open mogelijk gemaakt en op basis van de reacties bedenken we wat we eigenlijk willen en op basis van dat plaatje gaan we mensen uitnodigen.'

Heb ik inmiddels vaak zat meegemaakt.

Vanmorgen maar eens achter een al maandenlang voortslepende vacature aan gebeld. Er was een kandidaat, die zei af en toen waren er nog 3 (waaronder ik). Daarna niks meer gehoord. Vanmorgen wist men mij te melden dat inmiddels één van de andere kandidaten komende week is uitgenogd voor een gesprek en dat ze van daaruit verder kijken. Fijn dat ze mij ook even op de hoogte houden.
Men 'maakte er een aantekening van'.

Maar ik ben wel bezig met het opstellen van 5 sollicitatiebrieven, waarvan zeker drie functies goed bij mijn profiel passen. En een andere brief is nog in behandeling.
  donderdag 16 juli 2009 @ 13:11:42 #190
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71031203
Ja, dat is iets wat ik vaak merk.. Je krijgt bericht dat je sollicitatie is ontvangen en dat je spoedig meer hoort en vervolgens is er radiostilte. Als je dan zelf maar weer opbeld, is de vacature opeens al ingevuld. Zo had ik vanmorgen nog 6 dingen lopen, nu helemaal niets meer
pi_71031333
Nou in ieder geval een klein beetje goed nieuws qua inkomen dan! De uitkering is rond én ik heb recht op een kleine toeslag. Niet veel, maar toch, elke euro is een brood!

De duur van mijn uitkering is geen 3 maand, maar een half jaar, gaat in op 3 juli (is al geweest, dus met terugwerkende kracht) en eindigt 2 februari 2010 pas!

Ik krijg de eerste 2 maanden 75% van mijn laatstverdiende loon en vanaf dan 70% van mijn laatstverdiende loon.

Ik heb in ieder geval recht op een toeslag van 5,23 per dag en na die 2 maanden op 8,15 per dag!!! Denk om de overgang van 75 naar 70 procent op te vangen.

Ze hebben het in de brief over een dagloon, hoe moet ik dit precies uitrekenen naar maanden? Ik werkte 30 uur per week. Moet ik dan het dagloon x 4 (weken) x 4(dagen) doen, of gewoon keer 30 of 31 (aantal dagen van de maand)? Of tellen ze alleen werkdagen?
pi_71031629
Toch niet zo goed nieuws, heb het allemaal opgezocht.

70% van mijn miniumloon zat nog onder het sociaal minimum, dus die toeslag is alleen om tot het sociaal minium te komen. Dit is 70% van het mimumloon, ik krijg dus inclusief toeslag ongeveer 930 euro bruto/maand. Waar ik al bang voor was.
  donderdag 16 juli 2009 @ 13:30:24 #193
262025 TheTraveller
With double L
pi_71031804
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 13:15 schreef JDx het volgende:
Nou in ieder geval een klein beetje goed nieuws qua inkomen dan! De uitkering is rond én ik heb recht op een kleine toeslag. Niet veel, maar toch, elke euro is een brood!

Tof voor je man

Ik heb ook weer een afwijzing te pakken
quote:
"U bent zeer geschikt voor deze functie, maar wij hebben uiteindelijk voor een van de andere kandidaten gekozen.

Uit uw sollicitatiegesprek kwam naar voren dat u op dit moment al een fulltime baan heeft. Wij denken dat deze baanwisseling een te kleine toegevoegde waarde heeft voor uw carriere-ontwikkeling en hebben besloten om iemand anders die momenteel werkloos is de kans te geven.

Mocht u echter nog wel geïnteresseerd blijven in ons bedrijf dan houden wij graag uw cv in onze bestand.

Wij willen u heel veel succes wensen met het vinden van een baan en wellicht komen we elkaar in de toekomst nog tegen."
Wel een nette mail, maar niet het antwoord waar ik op wachtte
Just passing by
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:50:58 #194
124676 RobertoCarlos
pi_71047026
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 09:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Het zal wel aan mij liggen als ik zeg dat ik niet van standpunt verander

En je hoeft niet te reageren want je begrijpt er overduidelijk niks van, niet alleen van lezen maar ook niks van het leven
Maar goed, nu weer ontopic, want dit is echt zonde van de tijd!
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:54:16 #195
124676 RobertoCarlos
pi_71047126
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:45 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Nee: 'we wisten niet precies wat we zochten dus hebben de tekst zo open mogelijk gemaakt en op basis van de reacties bedenken we wat we eigenlijk willen en op basis van dat plaatje gaan we mensen uitnodigen.'

Heb ik inmiddels vaak zat meegemaakt.
Precies zo is het. Soms zie je ook dat een personeelsafdeling zo'n tekst van een advertentie opstelt en dat de mensen van de afdeling zelf heel andere wensen hebben dan dat in de advertentie wordt genoemd.
Daar kun je soms achter komen door te bellen naar zo'n afdeling, maar het blijft lastig...
pi_71047338
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:50 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Maar goed, nu weer ontopic, want dit is echt zonde van de tijd!
Epic fail als je niet verder komt dan smilies
  Moderator vrijdag 17 juli 2009 @ 09:58:01 #197
155227 crew  Guppy
dus
pi_71057576
Straks op gesprek Map staat al naast me, ik ben er klaar voor!

Alleen is het pas om 16:30 uur Tijd genoeg om zenuwachtig te worden
pi_71063310
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 09:58 schreef Guppyfriend het volgende:
Straks op gesprek Map staat al naast me, ik ben er klaar voor!

Alleen is het pas om 16:30 uur Tijd genoeg om zenuwachtig te worden
Héél veel succes!!
pi_71063637
Succes! En zenuwachtig is nergens voor nodig, jij weet wat je kan, je bent goed in dat gesprek, je hebt er al een paar gehad, je bent gewoon jezelf en dat zien zij ook wel. En als ze dat niet zien, dan zijn ze dom!

Jij WIL werken, en hard ook, als jij het niet wordt is dat kut voor hun.
  Moderator vrijdag 17 juli 2009 @ 13:10:17 #200
155227 crew  Guppy
dus
pi_71063924
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 13:03 schreef JDx het volgende:
Succes! En zenuwachtig is nergens voor nodig, jij weet wat je kan, je bent goed in dat gesprek, je hebt er al een paar gehad, je bent gewoon jezelf en dat zien zij ook wel. En als ze dat niet zien, dan zijn ze dom!

Jij WIL werken, en hard ook, als jij het niet wordt is dat kut voor hun.
Ik ben ook goed in wat ik doe, en ik kan mezelf ook wel presenteren Maar toch vind ik het altijd wel een beetje eng hoor, zo'n gesprek
pi_71069622
Als je maar gelooft in jezelf. Bij gesprekken ben ik daar altijd wel goed in, dan komt al mijn enthousiasme om te werken weer helemaal boven.

Net weer een mailtje de deur uit gedaan, ze vroegen een software ontwikkelaar, maar ook voor webapplicaties e.d. ik kan ongeveer de helft van de functie-eisen, maar ze werken aan projecten en sites die ik ooit gemaakt heb voor een bedrijf en zij ooit hebben overgenomen 3 jaar geleden.

Ze vragen in de vacature, zoveel programmeertalen, dat ik niet geloof dat er iemand is, die ook echt al die talen goed kan, dus toch maar gereageerd, wellicht dat ze iemand kunnen gebruiken die ook op andere vlakken in te zetten is.
pi_71070399
spam

[ Bericht 99% gewijzigd door Five_Horizons op 17-07-2009 19:24:29 ]
  vrijdag 17 juli 2009 @ 16:09:25 #203
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_71070507
Wat ik mij zo afvraag bij de massa werklozen ; wat gaan jullie nou doen als de Tour de France afgelopen is? Toch een mooie dagbesteding, maar daarna is het weer lang wachten op bijvoorbeeld een grand slam tennistournooi. Ik hoop trouwens dat het beter weer gaat worden voor jullie, want deze regen is ook maar niets..
Overal verstand van.
pi_71073275
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:45 schreef JDx het volgende:
Als je maar gelooft in jezelf. Bij gesprekken ben ik daar altijd wel goed in, dan komt al mijn enthousiasme om te werken weer helemaal boven.

Net weer een mailtje de deur uit gedaan, ze vroegen een software ontwikkelaar, maar ook voor webapplicaties e.d. ik kan ongeveer de helft van de functie-eisen, maar ze werken aan projecten en sites die ik ooit gemaakt heb voor een bedrijf en zij ooit hebben overgenomen 3 jaar geleden.

Ze vragen in de vacature, zoveel programmeertalen, dat ik niet geloof dat er iemand is, die ook echt al die talen goed kan, dus toch maar gereageerd, wellicht dat ze iemand kunnen gebruiken die ook op andere vlakken in te zetten is.
Gewoon solliciteren op iedere functie die bij je past. Belangrijkste is dat je een job hebt
pi_71075242
Inderdaad, daarna nog eentje gestuurd naar een ander bedrijf en heb net via via een telefoonnummer(!!!) gekregen van een projectleider bij het Kadaster in Zwolle. Daar zochten ze nog mensen, was simpelwerk, maar ze hadden bijna zeker nog mensen nodig. Wel een uur rijden, maar goed, dat is niet zo'n ramp.

Ik hou altijd wel van telefoonnummers, kan je meteen je eigen een beetje presenteren en horen ze ook dat je enthousiast op zoek bent! Maandag meteen bellen!
pi_71075346
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 17:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Gewoon solliciteren op iedere functie die bij je past. Belangrijkste is dat je een job hebt
I agree. Ik kwam vorig jaar onvrijwillig (met ouderwetse oprotpremie) zonder werk te zitten en daarna gelijk *bats!* crisis. Aan het eind van het jaar is solliciteren sowieso al klote en mijn werkzaamheden zijn van dien aard, dat bij economische malaise daar snel op bezuinigd wordt. Al met al heb ik toch een dik half jaar thuis gezeten en daar werd ik aardig gek van.

Ik heb nu werk wat minder betaalt als mijn vorige job en het is niet mij droomjob, maar past keurig op mijn CV en het bedrijf draait goed ondanks crisistijden. Ik ben voorlopig in ieder geval weer onder de pannen en ik hoor zoveel rare verhalen om mij heen over mensen die nu op straat komen te staan... Ik mag me in mijn handjes knijpen dat ik überhaupt werk gevonden heb in mijn tak van sport.
  Moderator zaterdag 18 juli 2009 @ 19:14:07 #207
155227 crew  Guppy
dus
pi_71100351
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:45 schreef JDx het volgende:
Gisteren dus dat gesprek gehad. Het was een goed gesprek, ten minste, ik heb er een goed gevoel bij. Maar de goede man deed het heel goed, en liet niks los over wat voor kans ik maakte ten opzichte van de rest. Hij was wel heel geinteresseerd in mijn map en heeft ook lang gekeken. Vond mijn projecten leuk en wilde er graag meer over weten.

Maar goed, het kan vriezen en het kan dooien, aan het einde van de week weet ik meer. Als ik het niet wordt, heeft het (denk ik) niet aan mijn presentatie gelegen. Spannend! Ik ga dan na de tijd altijd toch een beetje twijfelen... Heb ik alles wel verteld, was ik enthousiast genoeg, en vooral, heb ik goed overgebracht hoe ik ben en wat ik kan...
Ga er nu ter plekke weer aan twijfelen, erg he!

Magoed, duimen dus!!
  maandag 20 juli 2009 @ 14:57:49 #208
161098 Luc_Nilis_PSV
PSV Eindhoven
pi_71150315
Ik wil dit even volgen. Iedereen veel succes met de gesprekken!
blijf van mijn sig af homo!
pi_71150550
Waarom moet iedereen toch zo flink kneden met carriere? Dat heeft toch weinig zin, als er geen geld is, telt bij een bedrijf jouw carriere toch niet meer...
  maandag 20 juli 2009 @ 15:10:29 #210
242776 komopzeg
Agatochwegjoh
pi_71150685
Balen voor de werklozen. Rustig bij de Tour de France. Want wat ga je nu doen?
  Moderator maandag 20 juli 2009 @ 19:09:37 #211
155227 crew  Guppy
dus
pi_71157244
Zojuist mezelf ingeschreven bij het UWV WERKbedrijf... Hopelijk voorbarig, en kan ik me snel weer afmelden...
  dinsdag 21 juli 2009 @ 09:08:17 #212
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71170654
quote:
Op maandag 20 juli 2009 19:09 schreef Guppyfriend het volgende:
Zojuist mezelf ingeschreven bij het UWV WERKbedrijf... Hopelijk voorbarig, en kan ik me snel weer afmelden...
Kan je eens vertellen hoe dat in zijn werk gaat..? (ik moet binnenkort ook..)
  Moderator dinsdag 21 juli 2009 @ 10:02:16 #213
155227 crew  Guppy
dus
pi_71171691
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 09:08 schreef Nijns het volgende:

[..]

Kan je eens vertellen hoe dat in zijn werk gaat..? (ik moet binnenkort ook..)
Je moet je via internet inschrijven bij het WERKbedrijf. Dat moet met een DigiD, dus het is handig als je die vast aanvraagt als je die nog niet hebt. Eigenlijk wijst het zich vanzelf. Je gaat op de website van het UWV naar aanvraag WW, en daarin staat dat je je eerst moet inschrijven bij het WERKbedrijf. Je volgt de linkjes naar het digitale inschrijfformulier, en logt in met je DigiD.
Als je dat tussen 08:00 uur en 19:00 uur doet, kan het systeem bij je gegevens die bekend zijn bij het UWV. Het is een aanrader om het dan te doen, heel veel dingen zijn dan al ingevuld. Denk aan je personalia en werkverleden. Ik hoefde alleen mijn functies in te vullen bij mijn werkverleden, verder stond alles er al. Diploma's moest ik wel invullen. Zo doorloop je het hele formulier en aan het einde verstuur je het.
Je moet dan binnen twee werkdagen contact opnemen met het WERKbedrijf in je buurt, aan het einde van het formulier geeft het systeem je het adres en telefoonnummer van jouw dichtstbijzijnde vestiging.

Dat moet ik vandaag of morgen nog doen, dus verder dan dat ben ik nog niet gekomen.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 10:16:57 #214
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_71172054
Ook zonder Digid kun je je inschrijven hoor, krijg je een tijdelijk werkende code waarmee je je kunt inschrijven en later de activatie van dat proces.
Overigens moest ik echt alles invullen, niets stond vooraf al ingevuld bij mij.

Nadat je gebeld hebt moet je langskomen voor een eerste gesprek, lopen ze de ingevulde formulieren door met je, kopieëren ze je identiteitsbewijs, vragen ze wat dingen over je verleden, opleidingen en mogelijkheden, je sollicitaties tot dusverre en krijg je wat tips en hetgeen erna gebeurt weet ik eigenlijk niet, 7 maanden na dato.
Ik ben dan ook een geval apart.
  Moderator dinsdag 21 juli 2009 @ 10:57:18 #215
155227 crew  Guppy
dus
pi_71173017
Ik denk dat dat het voordeel is van het inschrijven met DigiD. Dat systeem heeft al die gegevens bij elkaar. Maar je kunt het natuurlijk ook gewoon zelf invullen.
pi_71173157
Maandag gesprek bij buitelandse zaken, via een detacheringsbureau aan de bak is een top oplossing!
  Moderator dinsdag 21 juli 2009 @ 15:06:07 #217
155227 crew  Guppy
dus
pi_71181188
OMG OMG, ik had vrijdag toch sollicitatiegesprek? En nu heb ik een mailtje dat ik mag komen voor een tweede gesprek Ben zo blij!
  dinsdag 21 juli 2009 @ 15:11:25 #218
262025 TheTraveller
With double L
pi_71181399
quote:
Op maandag 20 juli 2009 15:06 schreef JoeThePlumber het volgende:
Waarom moet iedereen toch zo flink kneden met carriere? Dat heeft toch weinig zin, als er geen geld is, telt bij een bedrijf jouw carriere toch niet meer...
Wat bedoel je daarmee?
Just passing by
pi_71181775
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 15:06 schreef Guppyfriend het volgende:
OMG OMG, ik had vrijdag toch sollicitatiegesprek? En nu heb ik een mailtje dat ik mag komen voor een tweede gesprek Ben zo blij!
Jeeeeeeeeeeeej, wat goed!! Echt spannend!
  dinsdag 21 juli 2009 @ 15:44:27 #220
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71182605
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 15:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat goed, gefeliciteerd! (en bedankt voor je uitgebreide uitleg!)
pi_71183012
Spannend Guppyfriend!

Door de vakantie ligt alles stil qua gesprekken, maar er is opeens een overvloed aan vacatures. Ik heb in een week 7 brieven verstuurd (was 7 brieven per maand). En inmiddels weer een gesprek te pakken in augustus. En a.s. maandag ga ik babbelen bij een uitzendburo. Niet ideaal, maar een baan is beter dan geen baan.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 16:26:34 #222
161098 Luc_Nilis_PSV
PSV Eindhoven
pi_71184188
Morgen om 13.00 op gesprek bij Telfort. Hopelijk een goed gesprek waarbij ik goed kan verklaren waarom ze mij moeten aannemen.

Mocht dat niks worden, dan nieuwe bedrijven aanschrijven, doorzoeken en hopen
pi_71217755
Ben sinds 2 dagen super ziek, echt griep zoals ik jaren niet gehad heb, ben helemaal kapot, kon gister niet eens achter de laptop op bed, film kijken lukte nog niet eens, dokter gebeld, op bed blijven, warm houden, uitzieken, krijg ik net telefoon of ik meteen vanavond langs zou willen komen bij een bedrijf om een uur of 2 proef te draaien... heb maar ja gezegd, maar zie er echt tegenop... wish me luck...
  Moderator woensdag 22 juli 2009 @ 16:14:05 #224
155227 crew  Guppy
dus
pi_71218619
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 15:52 schreef JDx het volgende:
Ben sinds 2 dagen super ziek, echt griep zoals ik jaren niet gehad heb, ben helemaal kapot, kon gister niet eens achter de laptop op bed, film kijken lukte nog niet eens, dokter gebeld, op bed blijven, warm houden, uitzieken, krijg ik net telefoon of ik meteen vanavond langs zou willen komen bij een bedrijf om een uur of 2 proef te draaien... heb maar ja gezegd, maar zie er echt tegenop... wish me luck...
damn, wat een pech... good luck in ieder geval, 2 uurtjes even doorbijten!

ik ga straks naar m'n tweede gesprek. nou ja, straks, half acht moet ik er zijn. dus wish me luck too!
pi_71219004
Pfff ik zweet en stink als een gek, net gedouched, goeie kleren aan (voor zover mogelijk) en loop alweer te zweten als een gek, voel me echt zwaar verrot... uur geleden gebeld, moet er over 2 uur al zijn en tis een uur rijden, dus zal maar s gaan... zucht...

Jij ook good luck!
  Moderator woensdag 22 juli 2009 @ 16:23:59 #226
155227 crew  Guppy
dus
pi_71219039
ai, dat klinkt echt niet best... beterschap in ieder geval!
  woensdag 22 juli 2009 @ 17:02:02 #227
262025 TheTraveller
With double L
pi_71220454
Mexicaanse griep!
Maar als je daarmee een gedeelte van het bedrijf plat legt, dan krijg je vast een kans!

Just passing by
pi_71220744
Waarom bel je niet af?
pi_71229697
Omdat het nu of nooit was, zat haast bij, ze hebben per direct mensen nodig.

Zat daar in zon zaaltje, moest proefdraaien, kreeg alles maar half mee, zware koppijn... draaide ook een soort airco ofzo, want mn keelpijn werd echt van pijnlijk tot verschrikkelijk, dus ik denk snel snel, conclusie van hun; je bent goed EN ook nog eens snel (jah ik raffelde af, want ik wou naar bed)...

Al met al verder best misleidend, het gaat om een projectje van een maand. Verschrikkelijke werktijden, van 6 tot 14 of van 14 tot half 10 savonds. Tis een uur met de trein, dus smorgens om 5uur weg of savonds om 11uur thuis. Na dit project mag je weer oprotten. Het werk is eigenlijk niets... je krijgt tekeningen en die moet je overtrekken met een ander programma. Hij wou me meteen inplannen, ik heb gezegd dat ik morgen wel even terugbel.
pi_71231169
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:37 schreef JDx het volgende:

Zat daar in zon zaaltje, moest proefdraaien, kreeg alles maar half mee, zware koppijn... draaide ook een soort airco ofzo, want mn keelpijn werd echt van pijnlijk tot verschrikkelijk, dus ik denk snel snel, conclusie van hun; je bent goed EN ook nog eens snel (jah ik raffelde af, want ik wou naar bed)...

Al met al verder best misleidend, het gaat om een projectje van een maand. Verschrikkelijke werktijden, van 6 tot 14 of van 14 tot half 10 savonds. Tis een uur met de trein, dus smorgens om 5uur weg of savonds om 11uur thuis. Na dit project mag je weer oprotten. Het werk is eigenlijk niets... je krijgt tekeningen en die moet je overtrekken met een ander programma. Hij wou me meteen inplannen, ik heb gezegd dat ik morgen wel even terugbel.
Jezus, het is crisis, maar je hebt wel erg veel over voor een beetje werk.

Welke opleiding heb je gevolgd dat je zoveel concessies moet doen?
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:36:48 #231
161098 Luc_Nilis_PSV
PSV Eindhoven
pi_71232073
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 16:26 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:
Morgen om 13.00 op gesprek bij Telfort. Hopelijk een goed gesprek waarbij ik goed kan verklaren waarom ze mij moeten aannemen.

Mocht dat niks worden, dan nieuwe bedrijven aanschrijven, doorzoeken en hopen
Erg goed gesprek achter de rug, de manager gaf zelf ook aan er een goed gevoel over te hebben. Dit werd later bevestigd door de contactpersoon van het uitzendbureau, die feedback had gekregen van die manager.

Later werd ik alweer gebeld dat ik voor een 2e gesprek terug mag komen. Dus dit verhaal gaat vervolgd worden.

@JDX: respect
pi_71232517
Ja thanks, maar wou dat ik nooit gegaan was, mn keelontsteking is echt erger dan het was, had nooit uit huis/bed moeten gaan, serieus zelfs ademen doet zeer zo gevoelig is het, niet normaal. Bah, ga morgen ook 100% afbellen, kan echt niks... ik ga nu weer onder de dekens, rillen en zweten tegelijk.
  woensdag 22 juli 2009 @ 23:24:44 #233
262025 TheTraveller
With double L
pi_71234086
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:36 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:

[..]

Erg goed gesprek achter de rug, de manager gaf zelf ook aan er een goed gevoel over te hebben. Dit werd later bevestigd door de contactpersoon van het uitzendbureau, die feedback had gekregen van die manager.

Later werd ik alweer gebeld dat ik voor een 2e gesprek terug mag komen. Dus dit verhaal gaat vervolgd worden.

Helpdesk/service desk? Ik hoor inderdaad dat er veel mensen tegenwoordig hierin wel een baan kunnen vinden.
Just passing by
pi_71234356
quote:

Ze regelen echt wel een nieuwe afspraak als je met griep in bed ligt en netjes afbelt
pi_71234724
quote:

Je had niet de ballen om ze eens de waarheid te vertellen?
  woensdag 22 juli 2009 @ 23:49:40 #236
161098 Luc_Nilis_PSV
PSV Eindhoven
pi_71235155
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:24 schreef TheTraveller het volgende:

[..]

Helpdesk/service desk? Ik hoor inderdaad dat er veel mensen tegenwoordig hierin wel een baan kunnen vinden.
Nee, assistent shop manager.
  woensdag 22 juli 2009 @ 23:55:09 #237
262025 TheTraveller
With double L
pi_71235389
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:49 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:

[..]

Nee, assistent shop manager.
Oh dat is wel beter idd. Helpdesk functies zijn verschikkelijk en zeker voor telfort. In mijn studententijd wel eens gedaan.
Just passing by
  woensdag 22 juli 2009 @ 23:56:17 #238
262025 TheTraveller
With double L
pi_71235434
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:39 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je had niet de ballen om ze eens de waarheid te vertellen?
Je wilt heel graag een baan of niet he. Any job will do.
Just passing by
pi_71239047
Ja wat denk jij als je 920 euro vaste lasten hebt, ex. eten/drinken/kleren en je krijgt maar net 900 netto uitkering. Ik zou nog op vakantie gaan en alles. Kan niks nu.

Btw... die griep + werkloosheid sloopt me helemaal, tis 10 voor 4 en ben klaarwakker, lig met laptop op bed, morgen weer dood... ga maar weer proberen te slapen...
  donderdag 23 juli 2009 @ 07:47:58 #240
124676 RobertoCarlos
pi_71239579
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ze regelen echt wel een nieuwe afspraak als je met griep in bed ligt en netjes afbelt
  Moderator donderdag 23 juli 2009 @ 09:09:11 #241
155227 crew  Guppy
dus
pi_71240537
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat dus.

Nou, ik had gisteren dus dat tweede gesprek. Wederom goed gesprek en een goed gevoel aan over gehouden. Maar het kan ook, net als de eerste keer, vriezen en dooien... Ze waren op zich enthousiast over mijn werk, en ik denk ook wel over mij als persoon. Maar goed, het hangt nu helemaal af van de andere kandidaten. Als die toch beter zijn dan ik, of meer geschikt, dan kiezen ze natuurlijk een ander.

Zelf denk ik dat ik heel geschikt ben. Maar het is echt afwachten wat ze van de rest vinden... Maandag hoor ik waarschijnlijk meer. *is op van de zenuwen*
pi_71241870
Buiten dat ik weer een aantal afwijzingen binnen heb, heb ik ook weer twee uitersten meegemaakt deze week.

Maandag. De dame van het bedrijf was vorige week enthousiast aan de telefoon en zag veel aanknopingspunten tussen mijn profiel en hun vacature. Zelfs over het feit dat ik nauwelijks kennis had over orthopedie deed ze niet moeilijk; iedere werknemer krijgt een gedegen opleiding over de producten en over het vakgebied. Bleek maandag deze dame plotseling verhinderd te zijn en het gesprek werd gevoerd door haar baas, de HRM manager. Deze oudere dame (55+) heeft me tijdens het gesprek nauwelijks aangekeken en zat een verveeld mijn profiel door te nemen tijdens het gesprek. Ik heb zelden iemand meegemaakt die zo ongeïnteresseerd erbij zat; bij welk gesprek dan ook. Ze bleef herhalen dat ik erg jong was en geen achtergrond had in hun vakgebied. Dit was ineens een hele harde eis voor de functie. Na uitleg van mijn kant over alle ervaringen die ik heb en die overeenkomstig zijn in hun functie, reageerde ze niet. 'Je bent wel erg jong' klonk het na een tijdje. Dus na nog geen 30 minuten stond ik buiten... Vanochtend zat de officiële afwijzing in mijn mailbox (maar die conclusie had ik natuurlijk veel eerder getrokken). Zonde van de tijd geweest...

Gisteren op gesprek geweest in Antwerpen. De functieomschrijving was uitgebreid opgesteld en ze vroegen eigenlijk meer ervaring dan mijn profiel weergeeft. Ik zou het niet mogen doen, maar ik ging er naar toe met weinig verwachtingen. Zeker na het debacle van maandag, waar ik wel veel verwachtingen van had, omdat ik dat een hele goede match vond.
Het gesprek woensdag was met de Business Unit Manager Benelux, aangezien HRM op vakantie was. Na iets meer dan twee uur stond ik buiten en was compleet overdonderd - in een positieve zin! Gesprek liep heel vlot, we vulden elkaar aan, sfeer was heel open, etc. etc. Hij heeft nog e.e.a. verteld over de organisatie en wat cijfers laten zien - dat laatste heeft nog niemand bij mijn gesprekken gedaan. Hij sprak open over hun visie op de markt en hun concurrentiepositie en welke doelen ze stelden voor de komende jaren.
Na afloop liep hij nog even met me mee en vertelde dat hij een heel prettig gesprek had gehad. Ze hadden mijn profiel op Monsterboard al gevonden en eigenlijk direct besloten me uit te nodigen voor een gesprek. Ikzelf had tegelijkertijd via email gesolliciteerd en daar waren ze blij om geweest, omdat er dus ook interesse vanuit mijn kant was. Hij gaf tevens aan dat hij erg vertrouwd op zijn 'gut-feeling' en dat dit na dit gesprek wel 'snor' zat. Ik liet weten een veel duidelijker beeld te hebben van de functie en het bedrijf en dat mijn enthousiasme alleen maar gegroeid was tijdens het gesprek. Op mijn vraag wanneer ik iets definitiefs mocht vernemen, gaf hij antwoord dat ze wel nog een aantal gesprekken gepland hebben (mede via een W&S Bureau) en hij deze kandidaten ook een kans wil geven. Maar om me gerust te stellen (letterlijk zijn woorden), moest ik er rekening mee houden dat de kans groot is dat ik de rit naar Antwerpen nog eens moet maken op korte termijn...

Dus wie weet.... alleen vanwege de vakantieperiode kan dit wel twee weken duren voor ik iets definitiefs hoor.
-----
Tijdens het tikken van deze post komt er nog een afwijzing binnen. Ik had gereageerd op de functie Sales Manager maar kom volgens deze HRM medewerker niet in aanmerking voor verschillende functies, zoals Sales Manager (in de titel van de email), Logistiek Medewerker (in de eerste alinea) en Administratief Medewerker (in de tweede alinea). Als je copy-paste, doe het dan wel goed
Volgende optredens:
pi_71246249
Nice, dat klinkt heel positief!

Ik heb trouwens net een reactie gehad op mijn bezwaarschrift inzake mijn uitkering. Ze hebben mijn dagloon verhoogd naar 68 euro, wat hiervoor 63 euro was. Ik dacht eerst super! Maar aangezien ik al een toeslag kreeg van 5 euro, om op het sociaal minimum van 900bruto/maand te komen veranderd in feite niets, behalve dat ik er meer werk van heb.

Jammer... maarja, het is natuurlijk niet de bedoeling om van die uitkering te gaan leven. Volgende week komt de man terug van vakantie bij het bedrijf waar ik een gesprek heb gehad, hoop direct maandag of dinsdag iets te horen! Zal wel eind van de week zijn, maar goed... heb er wel vertrouwen in eigenlijk dat ik voor een 2e gesprek mag komen.
  Moderator donderdag 23 juli 2009 @ 12:27:34 #244
155227 crew  Guppy
dus
pi_71246327
En weer een afwijzing in the pocket, na brievenselectie. Zucht.

Ik hoop zo dat dat gesprek van gisteren iets goeds oplevert! *duimt*
pi_71277121
Ben ook aan het solliciteren. Leuke baan gevonden en alles, dus dat zit wel goed. Ook eerste reactie op gekregen. Echter heb ik een probleempje: ze vragen naar een digitaal portfolio. Nou heb ik wel het een en ander, maar verreweg de beste opdrachten zijn bij bedrijven die (toevallig genoeg) gevraagd hebben om geheimhouding. Met andere woorden: dat kan ik niet opnemen in mijn portfolio en zeker ook niet delen. Wat nu?

Het gaat hier dus om ontwerpen en documenten die ik heb geschreven, niet zozeer om een POP of zoiets dergelijks.
  Moderator vrijdag 24 juli 2009 @ 10:08:50 #246
155227 crew  Guppy
dus
pi_71277193
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 10:06 schreef =HellFire= het volgende:
Ben ook aan het solliciteren. Leuke baan gevonden en alles, dus dat zit wel goed. Ook eerste reactie op gekregen. Echter heb ik een probleempje: ze vragen naar een digitaal portfolio. Nou heb ik wel het een en ander, maar verreweg de beste opdrachten zijn bij bedrijven die (toevallig genoeg) gevraagd hebben om geheimhouding. Met andere woorden: dat kan ik niet opnemen in mijn portfolio en zeker ook niet delen. Wat nu?
Als die bedrijven om geheimhouding hebben gevraagd, kun je het hoe dan ook niet laten zien. Dus zul je het moeten doen met de dingen die je wel mag laten zien.
Wat je kan proberen is contact op te nemen met die bedrijven die om geheimhouding hebben gevraagd. Dan leg je de situatie uit, en misschien is er dan een mouw aan te passen? Nee heb je, ja kun je krijgen, toch?
pi_71277881
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 10:08 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Als die bedrijven om geheimhouding hebben gevraagd, kun je het hoe dan ook niet laten zien. Dus zul je het moeten doen met de dingen die je wel mag laten zien.
Wat je kan proberen is contact op te nemen met die bedrijven die om geheimhouding hebben gevraagd. Dan leg je de situatie uit, en misschien is er dan een mouw aan te passen? Nee heb je, ja kun je krijgen, toch?
Daar zat ik ook al aan te denken. Maar eens doen dan. Toch vrees ik dat ik nog wel even aan de bak moet: had altijd een grondige hekel aan POP's en dergelijke maken. Zelfs al had ik alle informatie, dan nog had ik een dergelijk portfolio flink moeten updaten. Ach ja, hoort erbij.

Thx in ieder geval.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 12:01:07 #248
161098 Luc_Nilis_PSV
PSV Eindhoven
pi_71280641
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:36 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:

[..]

Zojuist gebeld, dinsdagmiddag het 2e gesprek. Het goede gevoel bleek dus te kloppen. Hopelijk heb ik niet de ziekte van JDX over genomen, want ik hang al vanaf 04.00 boven de pot.
pi_71282284
Vannacht ook weer slecht geslapen, elke ochtend wakker worden met super zere keel, hoofdpijn, overal spierpijn, tis echt een heftig virus. Ben niet zo ziek geweest in jaren, meisje hier uit de straat ligt momenteel in het ziekenhuis met mexicaanse griep, dus wie weet. Maar goed OT...

Qua geheimhouding zou je natuurlijk ook gewoon wat dingen kunnen printen en die laten zien, kan je ze wel laten zien, maar ze staan nergens digitaal en ze kunnen er ook niets aan jatten.
  Moderator vrijdag 24 juli 2009 @ 12:51:27 #250
155227 crew  Guppy
dus
pi_71282349
ja, OT, hebben die meeloop uurtjes nog iets opgeleverd JDx?
pi_71282448
Ze vonden me heel goed en snel, dus kon direct wel beginnen, maar goed, het was dan ook super simpel werk. Direct beginnen word sowieso niet, ben echt ziek, maar goed, heb al gebeld dat ik toch andere sollicitaties ga afwachten, voor een echte baan. Niet voor een projectje van 4 weken.

Als het normale tijden waren geweest en het was een leerzame baan, iets om inspiratie uit te halen of waar je iets van kon leren had ik het wel gedaan, maar dit gaat zoveel energie vreten en heeft verder geen toegevoegde waarde.
pi_71300331
Ha boeiende reeks dit. Ik ga binnenkort ook werkloos zijn. Eigen keuze in persoonlijke sferen, iets met te grote afstand tussen werk en partner. Heb nog wat vakantie staan en eigen middelen ter overbrugging, maar eind oktober wil ik toch echt wel weer aan de bak zijn.

Ben met één open sollicitatie bezig bij een bedrijf waarvan ik weet dat ze iemand zoeken met ongeveer mijn kennis en ervaring. Daarvoor wil ik de brief in het weekend afhebben en op de post gooien. Via linkedin in contact gekomen met een oud-klasgenoot die voor een uitzendbureau in de regio werkt.

Overigens uitzendburo's..... Ik weet al sinds de lente van mijn vertrek. Ben begin juni bij uitzendbureau's geweest is het eerste commentaar: "Je bent te vroeg!" Het liefst zagen ze me in september pas weer terugkomen voor inschrijving.
pi_71300688
Gewaagde keuze van je, in deze tijd zelf ontslag nemen. Dan heb je óf hele goede perspectieven óf hele goede redenen. Succes met solliciteren!
pi_71301595
Woei, tricky shit, nu bewust werkeloos zijn. Maar ik neem aan dat je dit weloverwogen gedaan hebt
pi_71302243
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:10 schreef Cat22 het volgende:
Gewaagde keuze van je, in deze tijd zelf ontslag nemen. Dan heb je óf hele goede perspectieven óf hele goede redenen. Succes met solliciteren!
Simpele goede reden: ik werk om te leven en niet andersom. Ik heb de keus gemaakt mijn relatie boven mijn carrière te stellen. Ik ben op werkvlak niet zo heel ambiteus, ik wil een leuke baan waar ik de rekeningen van kan betalen en wat overhoud voor leuke dingen en om te sparen. Ik heb geen aspiraties voor een belangrijke, verantwoordelijke functie met minimaal n mensen onder me.

Mijn perspectieven zijn redelijk: ik heb een brede opleiding. Een kans (waar ik dus mee bezig ben), mogelijk nog een optie om bij mijn huidige werkgever een ander functie te krijgen én financiele reserves om het wat langer uit te kunnen houden dan oktober als het niet wil lukken.

Ik moet bekennen, als ik dat laatste niet zou hebben dan had ik nog wat langer blijven zitten. In ieder geval totdat ik wat anders gevonden zou hebben.
pi_71302952
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:56 schreef Fixers het volgende:

[..]

Simpele goede reden: ik werk om te leven en niet andersom.
Zo simpel is het niet als je weinig perspectief hebt. Maar afgaande op wat je verder zegt, zal het allemaal wel loslopen.
pi_71306568
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:56 schreef Fixers het volgende:

[..]

Simpele goede reden: ik werk om te leven en niet andersom. Ik heb de keus gemaakt mijn relatie boven mijn carrière te stellen. Ik ben op werkvlak niet zo heel ambiteus, ik wil een leuke baan waar ik de rekeningen van kan betalen en wat overhoud voor leuke dingen en om te sparen. Ik heb geen aspiraties voor een belangrijke, verantwoordelijke functie met minimaal n mensen onder me.

Mijn perspectieven zijn redelijk: ik heb een brede opleiding. Een kans (waar ik dus mee bezig ben), mogelijk nog een optie om bij mijn huidige werkgever een ander functie te krijgen én financiele reserves om het wat langer uit te kunnen houden dan oktober als het niet wil lukken.

Ik moet bekennen, als ik dat laatste niet zou hebben dan had ik nog wat langer blijven zitten. In ieder geval totdat ik wat anders gevonden zou hebben.
Gelukkig geen recht op de bijstand dus
  Moderator zaterdag 25 juli 2009 @ 02:43:08 #258
236264 crew  capricia
pi_71307342
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 01:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hoop het niet!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 25 juli 2009 @ 07:40:15 #259
155227 crew  Guppy
dus
pi_71308064
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 02:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Hoop het niet!
Hij heeft eigen middelen en het is een goed overwogen keuze. Hij heeft ook gelijk dat je werkt om te leven en niet leeft om te werken. Als ik niet meer bij mijn werk zou passen, zou ik die keuze ook overwegen.
Maar dat is bij mij niet het geval.
pi_71308121
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 01:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op? Ik heb geen recht op WW omdat ik uit eigen beweging vertrek. Maar je hebt geen enkele informatie over wat mijn financiële reserves zijn. Dus je begint maar lukraak dingen te roepen en te insinueren dat ik lekker thuis ga zitten mijn handje op houden. Alsof ik zit te wachten om te moeten leven van 615 euro per maand.

Donder op naar de VS als je zo tegen ons sociale stelsel bent.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 08:59:46 #261
234945 Fikfok
Fresh..like an Icemachine
pi_71308318
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 10:09 schreef Rooligan het volgende:

Dus wie weet.... alleen vanwege de vakantieperiode kan dit wel twee weken duren voor ik iets definitiefs hoor.
-----
Belgen menen dat vaak wel dus wie weet!
pi_71308413
Ik heb afgelopen twee weken met drie mensen sollicitatiegesprekken gevoerd, ik zat aan de werkgeverskant. Valt me niet mee; ik gun ze allemaal een baan (allemaal momenteel baanloos), en het waren allemaal geschikte kandidaten. Eentje maakt het ons makkelijk; die reageert niet op verzoeken contact op te nemen voor een 2e gesprek, en aangezien we inmiddels een lichte voorkeur hadden voor een andere kandidaat, wordt dat eenvoudig. De tweede is lastiger, dat was een zeer geschikte kandidaat en een prettig gesprek. Nadat we al bijna beslist hadden die te nemen kwam er alsnog een zéér geschikt CV binnen en is besloten om met aanhangende persoon in 1 dag 2 gesprekken te voeren. En die 'past' beter. Ik geloof dat ik nog liever sollicitant ben dan degene die moet kiezen..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_71308902
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 08:02 schreef Fixers het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op? Ik heb geen recht op WW omdat ik uit eigen beweging vertrek. Maar je hebt geen enkele informatie over wat mijn financiële reserves zijn. Dus je begint maar lukraak dingen te roepen en te insinueren dat ik lekker thuis ga zitten mijn handje op houden. Alsof ik zit te wachten om te moeten leven van 615 euro per maand.
Op de regels die er in Nederland zijn

Zou overigens extreem triest zijn als je wel recht hebt op bijstand
  Moderator zaterdag 25 juli 2009 @ 10:25:23 #264
155227 crew  Guppy
dus
pi_71309183
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:16 schreef sigme het volgende:
Ik heb afgelopen twee weken met drie mensen sollicitatiegesprekken gevoerd, ik zat aan de werkgeverskant. Valt me niet mee; ik gun ze allemaal een baan (allemaal momenteel baanloos), en het waren allemaal geschikte kandidaten. Eentje maakt het ons makkelijk; die reageert niet op verzoeken contact op te nemen voor een 2e gesprek, en aangezien we inmiddels een lichte voorkeur hadden voor een andere kandidaat, wordt dat eenvoudig. De tweede is lastiger, dat was een zeer geschikte kandidaat en een prettig gesprek. Nadat we al bijna beslist hadden die te nemen kwam er alsnog een zéér geschikt CV binnen en is besloten om met aanhangende persoon in 1 dag 2 gesprekken te voeren. En die 'past' beter. Ik geloof dat ik nog liever sollicitant ben dan degene die moet kiezen..
Snap ik aan de ene kant wel, het lijkt me niet makkelijk. Ik zit aan de kant die gekozen moet worden, en dat is ook geen lolletje... Er is niks aan op het moment, voor beide kanten niet, denk ik
  zaterdag 25 juli 2009 @ 10:33:56 #265
124676 RobertoCarlos
pi_71309291
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 09:16 schreef sigme het volgende:
(...) met aanhangende persoon in (...)
Heb je een trekhaak?
pi_71309730
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 10:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Op de regels die er in Nederland zijn

Zou overigens extreem triest zijn als je wel recht hebt op bijstand
Leg uit:
-Hoe jij kan concluderen, zonder exacte kennis van mijn situatie, dat ik geen recht op bijstand zou hebben.
-Waarom "het extreem triest" is als ik wel recht blijk te hebben op bijstand.
pi_71310450
Ondanks dat ik zelf panisch op zoek ben naar werk, kan ik mij wel vinden in het verhaal van Fixers!

Iedereen neemt in Nederland (en grote delen van de wereld), maar aan dat het leven zo is, zoals ooit eens bepaald in een ver verleden. 2 dagen weekend, 5 dagen de hele dag werken, tussendoor alleen maar even slapen en eten. Als je dan ook nog eens 80% van je leven werk doet wat je niet leuk vind. Nou wat is dan grof gezegd het nut en doel van je leven?

Ik denk dat voor een gezonde samenleving, mensen wel werk moeten hebben wat enigzins bij hun past en tussen heel veel aanhalingstekens """"leuk""""" is.
pi_71312793
Je valt in een zeldzame categorie jdx. Al sinds ik mijn besluit kenbaar heb gemaakt aan de buitenwereld moet ik het doorlopend verdedigen. Iedereen roept altijd dat je werkt om te levenen niet andersom. Maar als ik eens daad bij woord voeg, dan blijk men eigenlijk toch bedoelt dat je leeft om te werken.

Ik heb gekozen mijn priveleven boven mijn carriere te stellen. Ik ben niet ambiteus, ik heb mijn hbo opleiding gedaan omdat ik mijn kennis wilde vergroten en nog geen zin had om nam mijn mbo fulltime aan de slag te gaan. Ik ben nog steeds blij dat ik dat gedaan heb en betaal mijn studieschuld bijna met plezier terug aan de ibg. De keus voor studieschuld is ook een bewuste geweest en zie het niet als een investering in mijn carriere maar in mijn persoon.

Dat wordt niet algemeen geaccepteerd in de maatschappij, dat heb ik wel gemerkt. Zelfs tegenover mijn ouders heb ik deze overweging moeten verdedigen.
pi_71314088
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 08:59 schreef Fikfok het volgende:

[..]

Belgen menen dat vaak wel dus wie weet!
Laten we het hopen!
Ik heb overigens de dame van HRM (die me in eerste instantie voor het gesprek uitnodigde) een kort mailtje gestuurd dat ik een prettig gesprek heb gehad. Niet meer dan drie zinnen, maar toch even een reactie cq evaluatie gegeven. Ze is op vakantie, dus ze zal het wat later pas lezen...
Volgende optredens:
pi_71314960
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:03 schreef Fixers het volgende:

[..]

Leg uit:
-Hoe jij kan concluderen, zonder exacte kennis van mijn situatie, dat ik geen recht op bijstand zou hebben.
-Waarom "het extreem triest" is als ik wel recht blijk te hebben op bijstand.
Beschikbaarheid van vermogen

Hij stopt zelf en kiest zelf voor zijn baan, dus dan hoef je ook niet van de gratie van een ander te leven
  Moderator zaterdag 25 juli 2009 @ 15:08:32 #271
155227 crew  Guppy
dus
pi_71315015
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 15:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Beschikbaarheid van vermogen

Hij stopt zelf en kiest zelf voor zijn baan, dus dan hoef je ook niet van de gratie van een ander te leven
Maar dat doet ie toch ook helemaal niet?? Ik snap dit niet zo
  zaterdag 25 juli 2009 @ 19:54:02 #272
262025 TheTraveller
With double L
pi_71323096
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 15:08 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Hij heeft vrijwillig zijn baan opgezegd en ze hoopten dat hij geen gebruik zou maken van bijstand. En hij doet dat ook niet dus no harm done.

Ik ken mensen die na twee weken bij een baan het zo bond maken dat ze dan maar weer in de bijstand raken.
1. Omdat ze lui zijn
2. Omdat ze naast hun uitkering dan ook nog zwart kunnen bijverdienen.

Zijn ze ook nog trots op hun genie.
Just passing by
pi_71323187
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 15:08 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat ze in Nederland bijstand geven aan zo'n klaploper
  Moderator zaterdag 25 juli 2009 @ 19:59:08 #274
155227 crew  Guppy
dus
pi_71323246
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat ze in Nederland bijstand geven aan zo'n klaploper
Rot eens even op zeg. Omdat iemand ervoor kiest zijn baan op te zetten, en met eigen middelen (lees: géén hulp van de staat) nieuw, beter werk te gaan zoeken, is hij een klaploper?

Ik wou dat ik de mogelijkheden had, dan hoefde ik me niet aan te melden bij het UWV
pi_71323296
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:59 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Rot eens even op zeg. Omdat iemand ervoor kiest zijn baan op te zetten, en met eigen middelen (lees: géén hulp van de staat) nieuw, beter werk te gaan zoeken, is hij een klaploper?

Ik wou dat ik de mogelijkheden had, dan hoefde ik me niet aan te melden bij het UWV
UWV geeft geen bijstand

Wedden dat hij vanzelf in de bijstand komt als hij geen baan vindt? Helaas worden zo'n losers nog onderhouden ook
  zaterdag 25 juli 2009 @ 20:18:52 #276
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_71323716
Ik las laatsts in de Metro over een man die zijn baan gezegd had omdat hij die niet meer zo leuk vond. En is een eigen bedrijf begonnen. Klinkt allemaal aardig.

Maar zijn bedrijf liep nog niet zo goed, maar meneer vond dat geen probleem. Hij maakte vrolijk gebruik van de sociale vangnetten (uitkering) om op die manier rond te komen.

Het is toch van de zotte dat iemand die vrijwillig zijn baan opgezegt, vrijwillig het risico van ondernemerschap aanvaard, zomaar een uitkering krijgt!
:-)
pi_71324592
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 20:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Wedden dat hij vanzelf in de bijstand komt als hij geen baan vindt? Helaas worden zo'n losers nog onderhouden ook
Ik vind het ook niet de handigste aanpak, maar ik ga er van uit dat het een weloverwogen beslissing is. En om iemand zijn geluk te misgunnen, DAT vind ik pas losers van mensen.
pi_71330839
DiegoArmandoMaradona leeft om te werken en aan zijn reacties te lezen is hij voor een maatschappij met totale onderdrukking en geen enkele sociale zekerheid. Totdat hij zelf een keer pech heeft.
pi_71331913
quote:
Op zondag 26 juli 2009 00:47 schreef sempron2400 het volgende:
DiegoArmandoMaradona leeft om te werken en aan zijn reacties te lezen is hij voor een maatschappij met totale onderdrukking en geen enkele sociale zekerheid. Totdat hij zelf een keer pech heeft.
Zelf ontslag nemen is geen pech hebben dat is parasieteren op de goedheid van je mede landgenoten die voor jou luiheid kunnen betalen
pi_71331935
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 20:18 schreef Dartanion het volgende:
Ik las laatsts in de Metro over een man die zijn baan gezegd had omdat hij die niet meer zo leuk vond. En is een eigen bedrijf begonnen. Klinkt allemaal aardig.

Maar zijn bedrijf liep nog niet zo goed, maar meneer vond dat geen probleem. Hij maakte vrolijk gebruik van de sociale vangnetten (uitkering) om op die manier rond te komen.

Het is toch van de zotte dat iemand die vrijwillig zijn baan opgezegt, vrijwillig het risico van ondernemerschap aanvaard, zomaar een uitkering krijgt!
Eens
  zondag 26 juli 2009 @ 03:25:32 #281
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_71332567
quote:
Op zondag 26 juli 2009 01:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Zelf ontslag nemen is geen pech hebben dat is parasieteren op de goedheid van je mede landgenoten die voor jou luiheid kunnen betalen
Hm nee, dat is bewust jouw ideale werksituatie opzoeken en daar word je alleen maar beter van. Ben zelf ook een fan van jobhoppen geweest en het heeft me veel gebracht, ook buiten de werksfeer. Als je je baan/werkgever toch al niets vind kun je altijd nog tijdelijk een andere baan nemen mocht je niets geschikts vinden.
waarschijnlijk wel
pi_71332599
quote:
Op zondag 26 juli 2009 03:25 schreef HokkePok het volgende:

[..]

Hm nee, dat is bewust jouw ideale werksituatie opzoeken en daar word je alleen maar beter van. Ben zelf ook een fan van jobhoppen geweest en het heeft me veel gebracht, ook buiten de werksfeer. Als je je baan/werkgever toch al niets vind kun je altijd nog tijdelijk een andere baan nemen mocht je niets geschikts vinden.
Ook ooit in de bijstand gezeten bij je jobhoppen?
pi_71333060
quote:
Op zondag 26 juli 2009 01:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

...parasieteren op de goedheid...luiheid....
Even los van alle schrijffouten die je maakt, LEES je wel eens? Hij heeft werk dat een te grote weerslag heeft op het privéleven, daarom gaat hij stoppen met werken en zorgt zelf voor inkomsten uit spaargeld. Er wordt dus geen uitkering aangevraagd en hij gaat gewoon zijn spaargeld opeten.
Al je onzin over luiheid en het ervan nemen en regelingen verkeerd gebruiken, zijn dus hersenspinsels die alleen maar in jouw hoofd bestaan. Volgens mij wil je gewoon hier zeuren over alle mensen die zonder werk gekomen zijn. Volkomen onterecht, KLB is een deur verderop. En als je niet wil betalen voor alle sociale verzekeringen, zoek dan een ander land op om te wonen.
pi_71333823
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 13:41 schreef Fixers het volgende:
Je valt in een zeldzame categorie jdx. Al sinds ik mijn besluit kenbaar heb gemaakt aan de buitenwereld moet ik het doorlopend verdedigen. Iedereen roept altijd dat je werkt om te levenen niet andersom. Maar als ik eens daad bij woord voeg, dan blijk men eigenlijk toch bedoelt dat je leeft om te werken.

Ik heb gekozen mijn priveleven boven mijn carriere te stellen. Ik ben niet ambiteus, ik heb mijn hbo opleiding gedaan omdat ik mijn kennis wilde vergroten en nog geen zin had om nam mijn mbo fulltime aan de slag te gaan. Ik ben nog steeds blij dat ik dat gedaan heb en betaal mijn studieschuld bijna met plezier terug aan de ibg. De keus voor studieschuld is ook een bewuste geweest en zie het niet als een investering in mijn carriere maar in mijn persoon.

Dat wordt niet algemeen geaccepteerd in de maatschappij, dat heb ik wel gemerkt. Zelfs tegenover mijn ouders heb ik deze overweging moeten verdedigen.
Ik heb precies dezelfde ervaring. Toen ik mijn baan had opgezegd, kreeg ik van iedereen dezelfde opmerking: "nooit je oude schoenen weggooien, voordat je nieuwe hebt". Zo vermoeiend...

En daarna komen de mensen die je bijna naar het UWV willen slepen - want, paniek, hij heeft geen inkomen - terwijl ze even vergeten dat je geen recht op WW hebt als je je baan zelf opzegt en ik bovendien helemaal geen trek heb in een uitkering. Een aantal mensen gaat er dus bij voorbaat al vanuit dat je wilt gaan profiteren.

Ik moet zeggen dat het nog niet meevalt om een nieuwe baan te vinden. Maar ben wel blij dat ik heb opgezegd. Het doet me ook goed dat ik achter mijn principes ben blijven staan t.o.v. mijn vorige werkgever en alle sociale druk. Dat maakt je sterker als persoon. Iedereen die nu zo'n grote mond heeft tegen mij, heeft zelf een stuk minder lef (en geeft een groot deel waar hij of zij eigenlijk voor staat op voor een stukje inkomen of zekerheid).

Ook krijg ik op deze manier de tijd om goed na te denken over waar ik naartoe wil. Als je in een baan blijft hangen, ga je maar door, kun je onvoldoende afstand nemen en kun je je niet goed beraden op je toekomst.

Nu ben ik me dus toch weer aan het verdedigen. Het begint zo'n gewoonte te worden.
pi_71334240
quote:
Op zondag 26 juli 2009 07:11 schreef Osramp het volgende:

[..]

Even los van alle schrijffouten die je maakt, LEES je wel eens? Hij heeft werk dat een te grote weerslag heeft op het privéleven, daarom gaat hij stoppen met werken en zorgt zelf voor inkomsten uit spaargeld. Er wordt dus geen uitkering aangevraagd en hij gaat gewoon zijn spaargeld opeten.
Al je onzin over luiheid en het ervan nemen en regelingen verkeerd gebruiken, zijn dus hersenspinsels die alleen maar in jouw hoofd bestaan. Volgens mij wil je gewoon hier zeuren over alle mensen die zonder werk gekomen zijn. Volkomen onterecht, KLB is een deur verderop. En als je niet wil betalen voor alle sociale verzekeringen, zoek dan een ander land op om te wonen.
Aan zijn profiel te zien woont hij reeds in Argentinië.
Werk maakt voor hem misschien vrij, maar voordat je in Nederland een bijstandsuitkering ontvangt, gaat daar een uitgebreide toetsing aan vooraf. Bovendien is er de sollicitatieplicht en vaak ook 20 uur werken bij het gemeentelijk re-integratiebedrijf.
  zondag 26 juli 2009 @ 12:21:21 #286
124676 RobertoCarlos
pi_71335748
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:02 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Aan zijn profiel te zien woont hij reeds in Argentinië.
In zo'n duitse kolonie waarschijnlijk.....
pi_71335751
Als je uit het buitenland komt, zelfstandige bent (en hoogstwaarschijnlijk in beide gevallen geen ww premie hebt betaald ), of je neemt zelf ontslag, dan heb je geen recht op WW en moet je van je eigen geld leven. Pas als je eigen vermogen onder een bepaalde grens is (dacht iets van 4K) dan kom je in aanmerking voor de bijstand. In dit geval is er geen sollicitatieplicht of werken bij een re-integratiebedrijf.

Daarvoor leef je dus op je eigen vermogen en als mensen deze keuze maken dan moeten ze dat helemaal zelf weten, en hebben geen excuus nodig.
pi_71335814
quote:
Op zondag 26 juli 2009 07:11 schreef Osramp het volgende:

[..]

Waar zeur ik over mensen die zonder werk gekomen zijn?
pi_71335864
quote:
Op zondag 26 juli 2009 10:27 schreef hetzwartegat het volgende:
Ook krijg ik op deze manier de tijd om goed na te denken over waar ik naartoe wil. Als je in een baan blijft hangen, ga je maar door, kun je onvoldoende afstand nemen en kun je je niet goed beraden op je toekomst.
Ga vooral door, verder hoop ik dat je ook zo'n grote jongen bent als je beweerd te zijn en geen bijstanduitkering aanvraagt
pi_71335875
quote:
Op zondag 26 juli 2009 12:21 schreef Duikelaar het volgende:

Als je uit het buitenland komt, zelfstandige bent (en hoogstwaarschijnlijk in beide gevallen geen ww premie hebt betaald ), of je neemt zelf ontslag, dan heb je geen recht op WW en moet je van je eigen geld leven. Pas als je eigen vermogen onder een bepaalde grens is (dacht iets van 4K) dan kom je in aanmerking voor de bijstand. In dit geval is er geen sollicitatieplicht of werken bij een re-integratiebedrijf.

Daarvoor leef je dus op je eigen vermogen en als mensen deze keuze maken dan moeten ze dat helemaal zelf weten, en hebben geen excuus nodig.
En wat wilde je nu eigenlijk zeggen over mijn woorden?
pi_71336138
quote:
Op zondag 26 juli 2009 12:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En wat wilde je nu eigenlijk zeggen over mijn woorden?
Eigenlijk niets. Maar nu je er over begint. Ik heb een beetje het idee dat jij denkt dat iemand onmiddelijk een uitkering krijgt. Dat is niet zo. Iemand heeft pas recht op een WW uitkering als hij WW premie heeft betaald en niet zelf ontslag heeft genomen.

De WW is voor bepaalde duur. Daarna kom je in de bijstand, maar je hebt pas recht op de bijstand als je eigen vermogen minder is dan E4000 (weet het niet precies). Heb je dus geen WW uitkering meer (waar je als werkgever premies voor hebt betaald) dan moet je eerst je EV opeten (inclusief huis ed) en als je bijna geen geld meer hebt kom je pas in de bijstand.
pi_71336219
quote:
Op zondag 26 juli 2009 12:39 schreef Duikelaar het volgende:

[..]

Eigenlijk niets. Maar nu je er over begint. Ik heb een beetje het idee dat jij denkt dat iemand onmiddelijk een uitkering krijgt. Dat is niet zo. Iemand heeft pas recht op een WW uitkering als hij WW premie heeft betaald en niet zelf ontslag heeft genomen.

De WW is voor bepaalde duur. Daarna kom je in de bijstand, maar je hebt pas recht op de bijstand als je eigen vermogen minder is dan E4000 (weet het niet precies). Heb je dus geen WW uitkering meer (waar je als werkgever premies voor hebt betaald) dan moet je eerst je EV opeten (inclusief huis ed) en als je bijna geen geld meer hebt kom je pas in de bijstand.
Dat zei ik ook al
pi_71336324
Dan moet je niet de volgende reacties geven:

''Zelf ontslag nemen is geen pech hebben dat is parasieteren op de goedheid van je mede landgenoten die voor jou luiheid kunnen betalen''

of

''Ik hoop niet dat ze in Nederland bijstand geven aan zo'n klaploper''
pi_71336384
quote:
Op zondag 26 juli 2009 12:46 schreef Duikelaar het volgende:
Dan moet je niet de volgende reacties geven:

''Zelf ontslag nemen is geen pech hebben dat is parasieteren op de goedheid van je mede landgenoten die voor jou luiheid kunnen betalen''

of

''Ik hoop niet dat ze in Nederland bijstand geven aan zo'n klaploper''
En wat klopt daar niet aan?

Iemand die een paar maanden geen werk vindt en niet over een dik vermogen beschikt komt vanzelf in de bijstand terecht. En als je zelf ontslag genomen hebt is dat toch echt je eigen schuld

Die mogen van mij best de hik krijgen
  zondag 26 juli 2009 @ 12:51:51 #295
161098 Luc_Nilis_PSV
PSV Eindhoven
pi_71336455
quote:
Op zondag 26 juli 2009 12:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Iemand die een paar maanden geen werk vindt en niet over een dik vermogen beschikt komt vanzelf in de bijstand terecht. En als je zelf ontslag genomen hebt is dat toch echt je eigen schuld

Nu relativeer je het. Je sprak in casu en niet in het algemeen.
pi_71336482
quote:
Op zondag 26 juli 2009 12:51 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:

[..]

Nu relativeer je het. Je sprak in casu en niet in het algemeen.
Dat heb ik altijd gezegd
pi_71336683
quote:
Op zondag 26 juli 2009 12:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

De bijstand is een vangnet voor mensen die anders op straat komen te staan en anders niets meer hebben. Het is geen vetpot. Vind jij het kunnen in Nederland dat we mensen helemaal aan hun lot overlaten (met of zonder kinderen), zelfs als ze in het verleden een verkeerde keuze hebben gemaakt? Er zijn legio andere voorbeelden te bedenken waardoor mensen door hun eigen schuld in de bijstand belanden.
  Moderator zondag 26 juli 2009 @ 13:17:25 #298
155227 crew  Guppy
dus
pi_71337057
Ik quote de OP:
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 09:30 schreef Debsterr het volgende:
In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkloos bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben.

Dit was deel 1: Binnenkort werkloos, wat nu?
Dus discussies over het recht op uitkering en het terechte daarvan, open daar lekker een eigen topic over. Daar gaat het hier niet over.
  zondag 26 juli 2009 @ 18:26:50 #299
124307 HokkePok
Ga zoals je gaat.
pi_71344540
quote:
Op zondag 26 juli 2009 03:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ook ooit in de bijstand gezeten bij je jobhoppen?
Nee, jij?
waarschijnlijk wel
  zondag 26 juli 2009 @ 19:15:20 #300
262025 TheTraveller
With double L
pi_71345540
In dit topic hoef je sowieso niet bang te zijn dat er klaplopers zijn. Iedereen probeert iig een leuke baan te vinden

Ik vraag mij af hoe het zit met de net afgestudeerden in september 2008 of februari 2009. Zouden zij ook veel moeite hebben?
Just passing by
pi_71345756
Ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')